/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Server tæt på DIXen, til hastighedstest
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 08-01-06 18:08

Jeg har en 3/3Mbit forbindelse, og har ganske få hops til DIXen. Jeg
vil gerne have testet om forbindelsen nu også leverer 3Mbit (begge
veje), og leder derfor efter en server, hvor jeg kan hente (og også
meget gerne "sende") nogle store filer. Er der nogen der kan hjælpe
mig med dette?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk fylder 5 år til marts. Tilmeld dig nyhedsbrevet,
og få gode fødselsdagstilbud - http://www.simlock.dk/nyheder/

 
 
Mikkel H. Nielsen (08-01-2006)
Kommentar
Fra : Mikkel H. Nielsen


Dato : 08-01-06 18:23

ITST har et system kørende med servere tæt på dixen.
http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

- Mikkel


Lasse Hedegaard wrote:
> Jeg har en 3/3Mbit forbindelse, og har ganske få hops til DIXen. Jeg
> vil gerne have testet om forbindelsen nu også leverer 3Mbit (begge
> veje), og leder derfor efter en server, hvor jeg kan hente (og også
> meget gerne "sende") nogle store filer. Er der nogen der kan hjælpe
> mig med dette?
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard
>

Bjarke Hansen (08-01-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 08-01-06 19:53

"Mikkel H. Nielsen" <mhn@FJERNMIG.onbeat.dk> wrote in message
news:43c14a28$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> ITST har et system kørende med servere tæt på dixen.
> http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

ja ok den fungere også men synes ikke altid den virker, men nu gjorde den
åbenbart
dk.binaer news:a9dwf.109$N83.18@news.get2net.dk



Lasse Hedegaard (08-01-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 08-01-06 22:04

On Sun, 08 Jan 2006 18:22:43 +0100, "Mikkel H. Nielsen"
<mhn@FJERNMIG.onbeat.dk> wrote:

>ITST har et system kørende med servere tæt på dixen.
>http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

Ja, det er tæt på, der er kun 6 hops herfra. Testresultaterne er dog
MEGET forskellige fra gang til gang.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk fylder 5 år til marts. Tilmeld dig nyhedsbrevet,
og få gode fødselsdagstilbud - http://www.simlock.dk/nyheder/

Peter B. Juul (08-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 08-01-06 23:43

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> writes:

> Ja, det er tæt på, der er kun 6 hops herfra.

Hvaba?

testmaskinen står på 130.226.157.52. Det er en adresse, der sidder på
et LAN, der har gateway på Forskningsnettets Ly3-router. Samme router
bestyrer Forskningsnettets peeringer med andre DIX-tilknyttede net og
har ip-adressen 192.38.7.1 - som er en adresse på DIX-LAN'et.

Det kommer ikke tættere på uden at sætte serveren direkte på
DIX-LAN'et, hvilket der er konsensus om, at man ikke gør med to ganske
specielle undtagelser.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Honest criticism is hard to take. Particularly
The RockBear. ((^)) from a relative, a friend, an acquaintance, or
I speak only 0}._.{0 a stranger."
for myself. O/ \O - Book of Zuma

Lasse Hedegaard (09-01-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 09-01-06 00:12

On 08 Jan 2006 23:43:23 +0100, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> writes:
>
>> Ja, det er tæt på, der er kun 6 hops herfra.
>
>Hvaba?

Ja, og jeg kan da i øvrigt fjerne en router, og undgå et hop.

Sporer rute til test.tst.dk [130.226.157.52]
over et maksimum af 30 hop:

1 8 ms 10 ms 19 ms 192.168.1.1
2 24 ms 16 ms 14 ms 212.99.225.161
3 10 ms 10 ms 10 ms geth0-0-001.gtx00.broadcom.dk [212.99.255.13]
4 15 ms 11 ms 11 ms ge-dix.ly3.core.fsknet.dk [192.38.7.1]
5 15 ms 19 ms 10 ms 130.226.157.52

>testmaskinen står på 130.226.157.52. Det er en adresse, der sidder på
>et LAN, der har gateway på Forskningsnettets Ly3-router. Samme router
>bestyrer Forskningsnettets peeringer med andre DIX-tilknyttede net og
>har ip-adressen 192.38.7.1 - som er en adresse på DIX-LAN'et.

Den kommer jeg også igennem, kan jeg se.

>Det kommer ikke tættere på uden at sætte serveren direkte på
>DIX-LAN'et, hvilket der er konsensus om, at man ikke gør med to ganske
>specielle undtagelser.

Jeg "hoppede" da fra 6 hops til 5, ikke?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk fylder 5 år til marts. Tilmeld dig nyhedsbrevet,
og få gode fødselsdagstilbud - http://www.simlock.dk/nyheder/

Peter B. Juul (09-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 09-01-06 01:36

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> writes:

> >Hvaba?
>
> Ja, og jeg kan da i øvrigt fjerne en router, og undgå et hop.

Undskyld, jeg læste simpelthen dit indlæg forkert. Jeg læste det som
om du mente, at test.tst.dk stod seks hop fra DIXen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Thomas Jensen (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 17-01-06 20:07

Mikkel H. Nielsen wrote:

> ITST har et system kørende med servere tæt på dixen.
> http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

Fejl 2005
Testen fejlede (512 Max Bitrate allowed is 15.00Mbit/s

Dejligt at have så hurtig en forbindelse at deres test ligefrem fejler

Bjarke Hansen (08-01-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 08-01-06 18:23

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
news:vfh2s15tpo69bmrba0gcv0fa0pij9bjiuv@4ax.com...
> Jeg har en 3/3Mbit forbindelse, og har ganske få hops til DIXen. Jeg
> vil gerne have testet om forbindelsen nu også leverer 3Mbit (begge
> veje), og leder derfor efter en server, hvor jeg kan hente (og også
> meget gerne "sende") nogle store filer. Er der nogen der kan hjælpe
> mig med dette?

Hej lasse

har du evt prøvet speedtest.homepage.dk ?

ellers send mig en mail så kan vi ellers prøve at teste har 25/25Mbit



Lasse Hedegaard (08-01-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 08-01-06 22:01

On Sun, 8 Jan 2006 18:23:17 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_h@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>har du evt prøvet speedtest.homepage.dk ?

Den giver op til 325 kbps i download, så det ser jo godt nok ud. Jeg
vil dog forsøge igen på andre tidspunkter, og i øvrigt kan jeg ikke
teste min uploadkapacitet.

>ellers send mig en mail så kan vi ellers prøve at teste har 25/25Mbit

Tak.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk fylder 5 år til marts. Tilmeld dig nyhedsbrevet,
og få gode fødselsdagstilbud - http://www.simlock.dk/nyheder/

Bjarke Hansen (08-01-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 08-01-06 22:26

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
news:o3v2s1hce8206rbboue7sjtnsdp9p11ag3@4ax.com...
>>ellers send mig en mail så kan vi ellers prøve at teste har 25/25Mbit
>
> Tak.

fandt dog lige ud af, at jeg havde tastet forkert email! r rettet nu



Lasse Hedegaard (08-01-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 08-01-06 22:06

On Sun, 8 Jan 2006 18:23:17 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_h@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>har du evt prøvet speedtest.homepage.dk ?

Hmm, jeg fik lige 329 kbps, men grafen var kortene end den der viser
3072k DSL (som er på 326 kbps), sært...

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk fylder 5 år til marts. Tilmeld dig nyhedsbrevet,
og få gode fødselsdagstilbud - http://www.simlock.dk/nyheder/

Ukendt (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-01-06 15:32

Hej Lasse,

> Jeg har en 3/3Mbit forbindelse, og har ganske få hops til DIXen. Jeg

Du er godt opmærksom på, at der reelt kan være mange "routere" og
dimser imellem dig og <whatever>, uden at det optræder som et hop på en
alm. traceroute? (fx hvis din udbyder anvender MPLS til at kaste
pakkerne i den rigtige retning)

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Lasse Hedegaard (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 11-01-06 20:42

On Wed, 11 Jan 2006 15:31:42 +0100, Jens Kristian Søgaard
<jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

>Du er godt opmærksom på, at der reelt kan være mange "routere" og
>dimser imellem dig og <whatever>, uden at det optræder som et hop på en
>alm. traceroute? (fx hvis din udbyder anvender MPLS til at kaste
>pakkerne i den rigtige retning)

Nej, hvordan finder jeg så den reele route - og hvad er så ideen med
traceroute-kommandoen?

Jeg kunne nu godt forestille mig, at routen var så kort som jeg skrev,
for Broadcom (som min udbyder benytter) ER tilsluttet DIXen.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk fylder 5 år til marts. Tilmeld dig nyhedsbrevet,
og få gode fødselsdagstilbud - http://www.simlock.dk/nyheder/

Andreas Plesner Jaco~ (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 11-01-06 20:45

On 2006-01-11, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:
>
>>Du er godt opmærksom på, at der reelt kan være mange "routere" og
>>dimser imellem dig og <whatever>, uden at det optræder som et hop på en
>>alm. traceroute? (fx hvis din udbyder anvender MPLS til at kaste
>>pakkerne i den rigtige retning)
>
> Nej, hvordan finder jeg så den reele route

Det gør du ikke.

> og hvad er så ideen med traceroute-kommandoen?

At udnytte nogle funktioner i IP-stakken til at komme med et
kvalificeret gæt på routen.

--
Andreas

Ukendt (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-01-06 23:56

Hej Lasse,

> Nej, hvordan finder jeg så den reele route

Det gør du sandsynligvis ikke.

> - og hvad er så ideen med
> traceroute-kommandoen?

Den kan bruges til at debugge routing med fx.

> Jeg kunne nu godt forestille mig, at routen var så kort som jeg skrev,
> for Broadcom (som min udbyder benytter) ER tilsluttet DIXen.

Tjah, det er der jo nu en del udbydere, der er.

Det er jo også mere eller mindre ligegyldigt om man har 3 eller 8 hops
til det ene eller andet sted. Det vigtige er vel, hvor lang tid pakkerne
er om at komme fra ens eget netværk og til det netværk, man gerne vil
have dem hen til. En rute med 8 hops kan sagtens levere en bedre
observeret performance end en route med 3 hops.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste