/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Forkert regning fra TDC
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 30-11-05 11:49

Har lige konverteret fra ISDN-modem til bredbånd via TDC's kampagne, hvor
man kunne skifte gratis - fik desuagtet en regning på "Godt i gang
installation" på 695 kr. efter teknikerbesøget (ISDN i sin tid sat op af
TDC, så dét måtte jeg ikke selv pille ved)

Første medarbejder via 80808080 fortalte mig at "Godt i gang..." *aldrig*
havde været gratis - næste medarbejder kunne godt huske en gratis-kampagne,
så nu er en kreditnota på vej...

Pas på derude!
--
Med venlig hilsen
Hans




 
 
Niels Dybdahl (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 01-12-05 08:56

> Har lige konverteret fra ISDN-modem til bredbånd via TDC's kampagne, hvor
> man kunne skifte gratis - fik desuagtet en regning på "Godt i gang
> installation" på 695 kr. efter teknikerbesøget (ISDN i sin tid sat op af
> TDC, så dét måtte jeg ikke selv pille ved)
>
> Første medarbejder via 80808080 fortalte mig at "Godt i gang..." *aldrig*
> havde været gratis - næste medarbejder kunne godt huske en
gratis-kampagne,
> så nu er en kreditnota på vej...

Er det ikke noget med at TDC deler oprettelsen op i "oprettelse" og
"teknikerbesøg" og så kan de reklamere med at "oprettelse" er gratis mens
"teknikerbesøg" stadig koster.

Niels Dybdahl



Hans Paulin \(6310\) (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 01-12-05 10:03

Niels Dybdahl skrev:

> Er det ikke noget med at TDC deler oprettelsen op i "oprettelse" og
> "teknikerbesøg" og så kan de reklamere med at "oprettelse" er gratis
> mens "teknikerbesøg" stadig koster.

Jo.

Men på tidspunktet var der mulighed for *total* gratis installation
parallelt med "betaling for teknikerbesøg" - jeg opdagede det da jeg dengang
kom til at klikke på det "forkerte" link
--
Med venlig hilsen
Hans



Bertel Lund Hansen (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 01-12-05 11:31

Niels Dybdahl skrev:

> Er det ikke noget med at TDC deler oprettelsen op i "oprettelse" og
> "teknikerbesøg" og så kan de reklamere med at "oprettelse" er gratis mens
> "teknikerbesøg" stadig koster.

Hvorfor de anførselstegn? Kan man ikke blive oprettet uden
teknikerbesøg?

Da jeg fik Stofanet, var der to priser: én hvor stikket og
kabelmodem bare blev sat op, og en anden hvis teknikeren skulle
få det hele op at køre på ens computer. Det er da reelt nok.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Hans Paulin \(6310\) (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 01-12-05 12:42

Bertel Lund Hansen skrev:

> Kan man ikke blive oprettet uden
> teknikerbesøg?

Hvis man har ISDN sat op af TDC må man ikke selv konvertere.

> Da jeg fik Stofanet, var der to priser: én hvor stikket og
> kabelmodem bare blev sat op, og en anden hvis teknikeren skulle
> få det hele op at køre på ens computer. Det er da reelt nok.

Samme hos TDC - gad bare ikke gi 695 for noget jeg ku lave selv.
--
Med venlig hilsen
Hans



Niels Dybdahl (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 01-12-05 14:49

> > Er det ikke noget med at TDC deler oprettelsen op i "oprettelse" og
> > "teknikerbesøg" og så kan de reklamere med at "oprettelse" er gratis
mens
> > "teknikerbesøg" stadig koster.
>
> Hvorfor de anførselstegn? Kan man ikke blive oprettet uden
> teknikerbesøg?

Fordi det principielt er forkert at reklamere med at noget er gratis, når
man skal betale en anden ydelse for at få det.
Rigtig mange brugere tør ikke selv sætte ADSLen op og de har så ingen
valgmulighed og er nødt til at betale for denne "gratis" ydelse.
På mobiltelefonområdet er der heldigvis grebet ind, så selskaberne er nødt
til at oplyse det mindste beløb man kan slippe med at betale og det samme
gælder MOMS-området: Der skal skiltes med prisen inkl MOMS overfor private.
Nu mangler områder som ADSL-forbindelser, flyrejser og teaterbilletter...

Niels Dybdahl



Peter B. Juul (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 01-12-05 14:58

"Niels Dybdahl" <ndy@esko-graphics.com> writes:

> Fordi det principielt er forkert at reklamere med at noget er gratis, når
> man skal betale en anden ydelse for at få det.
> Rigtig mange brugere tør ikke selv sætte ADSLen op og de har så ingen
> valgmulighed og er nødt til at betale for denne "gratis" ydelse.

Min mor tør ikke køre bil. Hvis folk vil købe en bil, så skal prisen
på en chauffør derfor være indregnet.

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både
I speak only 0}._.{0 vil have indført folkedans og
for myself. O/ \O tørklædeforbud i danske skoler?

Jens Schumacher (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Jens Schumacher


Dato : 01-12-05 17:54

JA....
jeg har ikke kørekort.... så du kan da godt regne med at jeg flipper skråt
hvis der ikke er chauffør med i prisen..


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m2vey8zzpe.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Niels Dybdahl" <ndy@esko-graphics.com> writes:
>
>> Fordi det principielt er forkert at reklamere med at noget er gratis, når
>> man skal betale en anden ydelse for at få det.
>> Rigtig mange brugere tør ikke selv sætte ADSLen op og de har så ingen
>> valgmulighed og er nødt til at betale for denne "gratis" ydelse.
>
> Min mor tør ikke køre bil. Hvis folk vil købe en bil, så skal prisen
> på en chauffør derfor være indregnet.
>
> --
> Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
> The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både
> I speak only 0}._.{0 vil have indført folkedans og
> for myself. O/ \O tørklædeforbud i danske skoler?



Niels Dybdahl (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 05-12-05 09:30

> jeg har ikke kørekort.... så du kan da godt regne med at jeg flipper skråt
> hvis der ikke er chauffør med i prisen..

Hvad så hvis du bliver tilbudt gratis kørekort af en kørelærer ? Og du så
senere finder ud af at undervisningen ikke er gratis...
Forbrugerne er ikke tjent med uigennemskuelige priser.

Niels Dybdahl



Svend Poulsen (18-12-2005)
Kommentar
Fra : Svend Poulsen


Dato : 18-12-05 12:27


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:438d83ae$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Har lige konverteret fra ISDN-modem til bredbånd via TDC's kampagne, hvor
> man kunne skifte gratis - fik desuagtet en regning på "Godt i gang
> installation" på 695 kr. efter teknikerbesøget (ISDN i sin tid sat op af
> TDC, så dét måtte jeg ikke selv pille ved)
>
> Første medarbejder via 80808080 fortalte mig at "Godt i gang..." *aldrig*
> havde været gratis - næste medarbejder kunne godt huske en
> gratis-kampagne, så nu er en kreditnota på vej...
>
> Pas på derude!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
>

Så har du da været heldig med ikke at have fået det krav fra TDC at du bare
har at betale, ellers bliver du registreret ved RKI

Svend



Hans Paulin \(6310\) (18-12-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-12-05 20:44

Svend Poulsen skrev:

> Så har du da været heldig med ikke at have fået det krav fra TDC at
> du bare har at betale, ellers bliver du registreret ved RKI

Ja, jeg er heldig!
--
Med venlig hilsen
Hans



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste