/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Varer købt i webshops
Fra : Ukendt


Dato : 22-11-05 21:01

Hej.

Jeg forespurgte om et lokalt firma kunne levere et produkt til en given
pris, idet jeg havde fået forelagt priser inkl. fragt fra flere steder til
lidt under den forespurgte pris.

Dertil fik jeg dette svar.

---
Tilbud? eller blot webpriser? Jeg håber ikke du har taget direkte kontakt
til en masse butikker for at hente tilbud hjem på en printer i denne
prisklasse.

Du vil gerne handle lokalt, formentlig af den årsag at afhentning og evt.
efterfølgende service så vil være nemmere for dig.

Men du vil også gerne handle til landets laveste priser. Begge dele kan bare
ikke rigtigt lade sig gøre, og der er jo så heller ikke tale om det samme
produkt totalt set. Leveringsformen og servicemulighederne er også en del af
det samlede produkt. Derfor er der også en prisforskel - og tager man disse
forhold i betragtning, er vi bestemt konkurrencedygtige.



Priserne du finder på nettet, f.eks på www.edbpriser.dk er ikke fra
egentlige butikker, men primært webshops, hvoraf de fleste kun har få eller
slet ingen varer på lager, men i stedet leverer direkte pr. postordre fra
distributørerne. Derved sparer disse forhandlere udgifter til
varemodtagelse, lagerbinding, ekspedition, service, personale, m.v. og kan
nøjes med en meget lav avance. Til gengæld er der heller ikke hos den
typiske webshop hverken tid eller mulighed for at være til hjælp for
kunderne, hvis der skulle opstå problemer med produkterne. Deres
serviceorganisation er stort set ikke eksisterende og jævnligt sker det også
at nogle af disse webshops går ned eller blot lukker og efterlader kunderne
med uvisse garantivilkår.



Det er naturligvis op til dig, hvor du vil handle.



Jeg ved at vi er konkurrencedygtige også selvom prisen er lidt højere. Det
ved de fleste af vore kunder også godt. For dem er købsprisen blot ikke den
eneste vigtige parameter, men begreber som nærhed, rådgivning og service har
også betydning - og hvis uheldet er ude, skal der ikke meget forsendelse
eller kørsel og deraf afledt tidsforbrug til for at det kan gå hen at blive
en særdeles dårlig forretning at have handlet billigt på nettet.

---

Er der nogle, der har kommentarer hertil. Hvor meget vægt skal man tillægge
det han siger i forhold til kr. og ører



 
 
Basil (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 22-11-05 20:59

Michael Sørensen skrev d. 22-11-2005 i meddelelse
<438378fc$0$16993$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:
> Hej.
>
> Jeg forespurgte om et lokalt firma kunne levere et produkt til en given pris,
> idet jeg havde fået forelagt priser inkl. fragt fra flere steder til lidt
> under den forespurgte pris.
>
> Dertil fik jeg dette svar.
>
> ---
> Tilbud? eller blot webpriser? Jeg håber ikke du har taget direkte kontakt til
> en masse butikker for at hente tilbud hjem på en printer i denne prisklasse.
>
> Du vil gerne handle lokalt, formentlig af den årsag at afhentning og evt.
> efterfølgende service så vil være nemmere for dig.
>
> Men du vil også gerne handle til landets laveste priser. Begge dele kan bare
> ikke rigtigt lade sig gøre, og der er jo så heller ikke tale om det samme
> produkt totalt set. Leveringsformen og servicemulighederne er også en del af
> det samlede produkt. Derfor er der også en prisforskel - og tager man disse
> forhold i betragtning, er vi bestemt konkurrencedygtige.
>
>
>
> Priserne du finder på nettet, f.eks på www.edbpriser.dk er ikke fra egentlige
> butikker, men primært webshops, hvoraf de fleste kun har få eller slet ingen
> varer på lager, men i stedet leverer direkte pr. postordre fra
> distributørerne. Derved sparer disse forhandlere udgifter til varemodtagelse,
> lagerbinding, ekspedition, service, personale, m.v. og kan nøjes med en meget
> lav avance. Til gengæld er der heller ikke hos den typiske webshop hverken
> tid eller mulighed for at være til hjælp for kunderne, hvis der skulle opstå
> problemer med produkterne. Deres serviceorganisation er stort set ikke
> eksisterende og jævnligt sker det også at nogle af disse webshops går ned
> eller blot lukker og efterlader kunderne med uvisse garantivilkår.
>
>
>
> Det er naturligvis op til dig, hvor du vil handle.
>
>
>
> Jeg ved at vi er konkurrencedygtige også selvom prisen er lidt højere. Det
> ved de fleste af vore kunder også godt. For dem er købsprisen blot ikke den
> eneste vigtige parameter, men begreber som nærhed, rådgivning og service har
> også betydning - og hvis uheldet er ude, skal der ikke meget forsendelse
> eller kørsel og deraf afledt tidsforbrug til for at det kan gå hen at blive
> en særdeles dårlig forretning at have handlet billigt på nettet.
>
> ---
>
> Er der nogle, der har kommentarer hertil. Hvor meget vægt skal man tillægge
> det han siger i forhold til kr. og ører

Jeg synes han har 100% ret.
Kai



JJ (22-11-2005)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 22-11-05 21:19


"Michael Sørensen" <.> wrote in message
news:438378fc$0$16993$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej.
>
> Jeg forespurgte om et lokalt firma kunne levere et produkt til en given
> pris, idet jeg havde fået forelagt priser inkl. fragt fra flere steder til
> lidt under den forespurgte pris.
>
> Dertil fik jeg dette svar.
>
> ---
> Tilbud? eller blot webpriser? Jeg håber ikke du har taget direkte kontakt
> til en masse butikker for at hente tilbud hjem på en printer i denne
> prisklasse.
>
> Du vil gerne handle lokalt, formentlig af den årsag at afhentning og evt.
> efterfølgende service så vil være nemmere for dig.
>
> Men du vil også gerne handle til landets laveste priser. Begge dele kan
> bare ikke rigtigt lade sig gøre, og der er jo så heller ikke tale om det
> samme produkt totalt set. Leveringsformen og servicemulighederne er også
> en del af det samlede produkt. Derfor er der også en prisforskel - og
> tager man disse forhold i betragtning, er vi bestemt konkurrencedygtige.
>
>
>
> Priserne du finder på nettet, f.eks på www.edbpriser.dk er ikke fra
> egentlige butikker, men primært webshops, hvoraf de fleste kun har få
> eller slet ingen varer på lager, men i stedet leverer direkte pr.
> postordre fra distributørerne. Derved sparer disse forhandlere udgifter
> til varemodtagelse, lagerbinding, ekspedition, service, personale, m.v. og
> kan nøjes med en meget lav avance. Til gengæld er der heller ikke hos den
> typiske webshop hverken tid eller mulighed for at være til hjælp for
> kunderne, hvis der skulle opstå problemer med produkterne. Deres
> serviceorganisation er stort set ikke eksisterende og jævnligt sker det
> også at nogle af disse webshops går ned eller blot lukker og efterlader
> kunderne med uvisse garantivilkår.
>
>
>
> Det er naturligvis op til dig, hvor du vil handle.
>
>
>
> Jeg ved at vi er konkurrencedygtige også selvom prisen er lidt højere. Det
> ved de fleste af vore kunder også godt. For dem er købsprisen blot ikke
> den eneste vigtige parameter, men begreber som nærhed, rådgivning og
> service har også betydning - og hvis uheldet er ude, skal der ikke meget
> forsendelse eller kørsel og deraf afledt tidsforbrug til for at det kan gå
> hen at blive en særdeles dårlig forretning at have handlet billigt på
> nettet.
>
> ---
>
> Er der nogle, der har kommentarer hertil. Hvor meget vægt skal man
> tillægge det han siger i forhold til kr. og ører
>
>
Det kommer an på hvilken type butik han kommer fra. Er det desideret
computer butik, så har han måske ret, er han fra Merlin, Fona eller ligende
så er det ingen hold i det.

JJ



Peter Jensen (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter Jensen


Dato : 22-11-05 21:22

Michael Sørensen skrev:
> Er der nogle, der har kommentarer hertil. Hvor meget vægt skal man tillægge
> det han siger i forhold til kr. og ører

Jamen manden har jo efter min mening helt ret.
Man vil have det hele til det halve, sådan fungerer
det bare ikke

--
Peter J

Henning (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 22-11-05 21:24


>Er der nogle, der har kommentarer hertil. Hvor meget vægt skal man tillægge
>det han siger i forhold til kr. og ører

Han har fuldstændig ret. Du kan ikke ud fra www.huhejhvordetgår.dk se
hvad der gemmer sig bag de lave priser. Det kan sagtens være et lille
fedtet kollegieværelse med en lille fedtet teenager, som bare synes
det er sjovt at lave omsætning uden at skulle tjene på det - han har
jo sin skolegang og SU ved siden af. Det er nemt for ejeren at
videregive din bestilling til sin leverandør - måske endda få
leverandøren til at sende direkte til dig med Huhejhvordetgår som
afsender. Problemerne opstår når varen går i stykker eller du vil
udnytte din lovpligtige returret - som man ofte læser i disse grupper
er det svært at hive pengene hjem igen eller få repareret varen
indenfor rimelig tid.


Henning
hsb(at)image.dk

Esben (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 23-11-05 03:11

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:ncv6o1thkk9ufbv13vfqbllpk54818lhv1@4ax.com...
>
> Det er nemt for ejeren at
> videregive din bestilling til sin leverandør - måske endda få
> leverandøren til at sende direkte til dig med Huhejhvordetgår som
> afsender.

Det kan jeg ikke se noget problem i - hverken for en onlinebutik eller en
fysisk butik, hvor man kan se varerne. Som jeg ser det, så minimerer det
lager- og fragtomkostninger, og gør forhandleren mere uvildig i sin
rådgivning.
Lad os sige at vi har to printere til ca. samme pris - X og Y, hvor Y er
langt bedre. Hvis en butik har 10 stk af printer X på sit eget lager og
printer Y skal bestilles hjem, hvilken tror du så forhandleren anbefaler?

> Problemerne opstår når varen går i stykker eller du vil
> udnytte din lovpligtige returret - som man ofte læser i disse grupper
> er det svært at hive pengene hjem igen eller få repareret varen
> indenfor rimelig tid.

Det ville sandsynligvis heller ikke være et særlig stort problem, hvis ikke
der var så mange fohandlere, der solgte varer med 0-1% avance. Når man
sammenligner med så mange andre brancher, så er det egentlig spøjst at der
er så stor konkurrence på edbmarkedet i Danmark.

--
Esben



Ukendt (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-11-05 21:46

Jeg kan ikke se den store forskel i at handle på Nettet og i at handle i
Aldi, Bilka m.fl. Det er jo i princippet det samme der foregår.
Nogen kan lide butikker og andre kan lide lavere priser. Nu har vi heldigvis
en valgmulighed og meget bedre muligheder for at sammenligne priserne.
Om man har behov for rådgivning el. lign. og hvor meget det "må koste" i kr.
og øre er vel nærmest op til ens egen pengepung. Du vil ofte kunne få den
samme ekspertviden (og som regel bedre endnu) på Nettet, det kræver bare
lidt mere indsats.

Mvh. Per.



"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
news:438378fc$0$16993$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej.
>
> Jeg forespurgte om et lokalt firma kunne levere et produkt til en given
> pris, idet jeg havde fået forelagt priser inkl. fragt fra flere steder til
> lidt under den forespurgte pris.
>
> Dertil fik jeg dette svar.
>
> ---
> Tilbud? eller blot webpriser? Jeg håber ikke du har taget direkte kontakt
> til en masse butikker for at hente tilbud hjem på en printer i denne
> prisklasse.
>
> Du vil gerne handle lokalt, formentlig af den årsag at afhentning og evt.
> efterfølgende service så vil være nemmere for dig.
>
> Men du vil også gerne handle til landets laveste priser. Begge dele kan
bare
> ikke rigtigt lade sig gøre, og der er jo så heller ikke tale om det samme
> produkt totalt set. Leveringsformen og servicemulighederne er også en del
af
> det samlede produkt. Derfor er der også en prisforskel - og tager man
disse
> forhold i betragtning, er vi bestemt konkurrencedygtige.
>
>
>
> Priserne du finder på nettet, f.eks på www.edbpriser.dk er ikke fra
> egentlige butikker, men primært webshops, hvoraf de fleste kun har få
eller
> slet ingen varer på lager, men i stedet leverer direkte pr. postordre fra
> distributørerne. Derved sparer disse forhandlere udgifter til
> varemodtagelse, lagerbinding, ekspedition, service, personale, m.v. og kan
> nøjes med en meget lav avance. Til gengæld er der heller ikke hos den
> typiske webshop hverken tid eller mulighed for at være til hjælp for
> kunderne, hvis der skulle opstå problemer med produkterne. Deres
> serviceorganisation er stort set ikke eksisterende og jævnligt sker det
også
> at nogle af disse webshops går ned eller blot lukker og efterlader
kunderne
> med uvisse garantivilkår.
>
>
>
> Det er naturligvis op til dig, hvor du vil handle.
>
>
>
> Jeg ved at vi er konkurrencedygtige også selvom prisen er lidt højere. Det
> ved de fleste af vore kunder også godt. For dem er købsprisen blot ikke
den
> eneste vigtige parameter, men begreber som nærhed, rådgivning og service
har
> også betydning - og hvis uheldet er ude, skal der ikke meget forsendelse
> eller kørsel og deraf afledt tidsforbrug til for at det kan gå hen at
blive
> en særdeles dårlig forretning at have handlet billigt på nettet.
>
> ---
>
> Er der nogle, der har kommentarer hertil. Hvor meget vægt skal man
tillægge
> det han siger i forhold til kr. og ører
>
>



JJ (23-11-2005)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 23-11-05 16:53


"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> wrote in message
news:4383837e$0$38706$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg kan ikke se den store forskel i at handle på Nettet og i at handle i
> Aldi, Bilka m.fl. Det er jo i princippet det samme der foregår.

Eller Merlin, jeg har engang købt en PC i Merlin efter kort tid kunne den
ikke starte op mere, efter 2 uger hvor jeg havde rykket for den flere gange,
fabdt butikken ud af at de ikke selv kunne lave den, og først da sendte den
ind, med yderlig 1 uge's vendte tid.

JJ



Pipeline (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Pipeline


Dato : 23-11-05 01:19


"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
news:438378fc$0$16993$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Er der nogle, der har kommentarer hertil. Hvor meget vægt skal man
> tillægge det han siger i forhold til kr. og ører
>
>
Du forsøger at indhente et tilbud, og får i mine øjne et noget flabet svar.
Så jeg ville ihvertfald ikke lægge mine penge hos ham.
Samtidigt stempler han internetbutikkerne som værende uden service?! Javist,
der findes brodne kar blandt webbutikkerne, men det gør der så sandelig også
blandt detailhandlen. Og ham du har haft fat i, lyder som om at han er godt
træt af at miste salg til prisbeviste forbrugere der handler over nettet.
Det er altid en vurderingssag om man skal handle hvor der er billigst, eller
vælge et sted hvor man kan se butikken og varen "live". Og man skal også
vurdere om den sparede pris opvejer besværet ved evt. reklamationer. Hans
kommentar omkring rådgivning giver jeg heller ikke så meget for. En sælger
lever trods alt af at komme af med de ting han har i butikken. Personligt
finder jeg selv en masse reviews og anbefalinger på nettet, når jeg står
foran større indkøb. På den måde ved jeg hvad jeg vil have, uanset om jeg
køber på nettet eller i butikker.

MVH
Pipeline



Ukendt (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-11-05 11:32

Han har ret.

Men for kunden er det en vourderingssag.

Nogle mennesker køber en ny bil, tagner blot en ansvarsforsikring. Det er en
satsning, går det godt har man tjent en del. går det galt er det en stor
omkostning.

Jeg har lige købt en Suzuki, dne er billig og har 3 års fuld garanti. Kunne
godt ha købt en brugt bil for samme pegne go fået mere bil. Men derved kan
jeg rissikere at den er dyr i reperation, forsikring, brændstof osv.

Jeg har selv lige købt 3 produkter over nettet hvor det er gået galt, efter
et par mdr har jeg fået næsten det hele tilbage (en USB pen der delvis ikke
virkede og jeg selvis ikke kunne bruge alligevel. En projektor som havde
samme fejl 3 gange og en lang reperationstid hos forhandleren.), mangler dog
stadig 5.000,- for en bærbar der ikke levede op til det lovede.

Derudover har jeg lavet næsten 100 handler hvor det er gået uden problemer.
Hvis du så tager besparelsen derfra dækker det nok næsten de 5.000,- hvis
endelsen i den sag skulle blive negativ.

Forskellige forhandlere og varer forskellige segmenter.

http://newz.dk/forum/item/60451/#


/SWP



Claus Tersgov (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 25-11-05 11:06


"Michael Sørensen" <.> skrev

> Er der nogle, der har kommentarer hertil. Hvor meget vægt skal man
> tillægge det han siger i forhold til kr. og ører


Han har ret i alt, hvad han siger.

Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste