/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Aprilia RS 50 Omregistrering til MC
Fra : Anders Ellenshøj And~


Dato : 03-12-05 11:38

Jeg har en RS 50 som de kære færdselsbetjente nu har fjernet udstødningen på
to gange.

Det er jeg sku lidt træt af faktisk, så jeg overvejer derfor at få den
omregistreret som MC.

Er der nogen der har erfaring med dette. Kan det lade sig gøre? Hvad skal
man være opmærksom på? Er det vildt besværligt?

Anders

 
 
NoShyGuy (04-12-2005)
Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 04-12-05 14:41

Den skal til syn, have typegodkendelsesnummer, nummerplade på osv.
Og så skal du betale vægtafgift og en meget dyrer forsikring.
Hvis du virkelig mener det, så sæt minimum en 70ccm cylinder på, 21mm
karburator og tunudstødning på som ikke larmer for meget.
Den vil blive lydtestet til syn.

Det vil koste dig alt for meget vil jeg tro.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Anders Ellenshøj And~ (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders Ellenshøj And~


Dato : 04-12-05 15:52

NoShyGuy wrote:

> Den skal til syn, have typegodkendelsesnummer, nummerplade på osv.
> Og så skal du betale vægtafgift og en meget dyrer forsikring.
> Hvis du virkelig mener det, så sæt minimum en 70ccm cylinder på, 21mm
> karburator og tunudstødning på som ikke larmer for meget.
> Den vil blive lydtestet til syn.
>
> Det vil koste dig alt for meget vil jeg tro.

Slag på tasken?

Mit alternativ i øjeblikket er en Honda CBR 125, og sælge Apriliaen. Så jeg
ved ikke hvad der bedst kan betale sig. Hondaen står i 30kkr fra ny.

Med alt originalt udstyr og en gianelli udstødning så går den 100km/t og til
det jeg skal bruge er det fint nok.

Jeg vil ikke spendere for meget nyt udstyr på Apriliaen, da jeg har ekstremt
dårlige erfaringer med den. Den er i stykker ca. hver tredie til sjette
måned og Aprilia reservedele er fucking MØGdyre..

Anders

Gaakeligak (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Gaakeligak


Dato : 04-12-05 16:43

Anders Ellenshøj Andersen <andersa@ellenshoej.dk> wrote in
news:toDkf.1960$Cl2.35617@news000.worldonline.dk:

> NoShyGuy wrote:
>
>> Den skal til syn, have typegodkendelsesnummer, nummerplade på osv.
>> Og så skal du betale vægtafgift og en meget dyrer forsikring.
>> Hvis du virkelig mener det, så sæt minimum en 70ccm cylinder på, 21mm
>> karburator og tunudstødning på som ikke larmer for meget.
>> Den vil blive lydtestet til syn.
>>
>> Det vil koste dig alt for meget vil jeg tro.
>
> Slag på tasken?
>
> Mit alternativ i øjeblikket er en Honda CBR 125, og sælge Apriliaen.
> Så jeg ved ikke hvad der bedst kan betale sig. Hondaen står i 30kkr
> fra ny.
>
> Med alt originalt udstyr og en gianelli udstødning så går den 100km/t
> og til det jeg skal bruge er det fint nok.
>
> Jeg vil ikke spendere for meget nyt udstyr på Apriliaen, da jeg har
> ekstremt dårlige erfaringer med den. Den er i stykker ca. hver tredie
> til sjette måned og Aprilia reservedele er fucking MØGdyre..
>
> Anders
>

Yamaha YBR 125 (18.995,-) ???

http://www.yamaha-motor.co.uk/products/motorcycles/125cc/ybr125.jsp

Hondaen er sq for dyr i forhold til hvad den kan.

/Knud


Anders Ellenshøj And~ (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders Ellenshøj And~


Dato : 04-12-05 21:03

Gaakeligak wrote:
>
> Yamaha YBR 125 (18.995,-) ???
>
> http://www.yamaha-motor.co.uk/products/motorcycles/125cc/ybr125.jsp
>
> Hondaen er sq for dyr i forhold til hvad den kan.

Ved det godt, men jeg er fandeme så grim den Yamaha IMHO..

Anders


René Løweneck (06-12-2005)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 06-12-05 10:26

Hej Anders !

"Anders Ellenshøj Andersen" <andersa@ellenshoej.dk> skrev i en meddelelse
news:YXHkf.1988$Cl2.36404@news000.worldonline.dk...

> Ved det godt, men jeg er fandeme så grim...

Det er da en selverkendelse, der vil noget ))


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
www.loweneck.dk



Anders E. Andersen (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders E. Andersen


Dato : 06-12-05 14:49

René Løweneck skrev:
> Hej Anders !
>
> "Anders Ellenshøj Andersen" <andersa@ellenshoej.dk> skrev i en meddelelse
> news:YXHkf.1988$Cl2.36404@news000.worldonline.dk...
>
>
>>Ved det godt, men jeg er fandeme så grim...
>
>
> Det er da en selverkendelse, der vil noget ))

procedure BangHeadAgainstWall;
begin
StandNextToWall;
LeanForwardFast;
BangHeadAgainstWall;
end;

Nørdhumor der vil noget..

René Løweneck (06-12-2005)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 06-12-05 17:07

Hej Anders !

"Anders E. Andersen" <andersa@ellenshoej.dk> skrev i en meddelelse
news:439596b6$0$1774$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> procedure BangHeadAgainstWall;
> begin
> StandNextToWall;
> LeanForwardFast;
> BangHeadAgainstWall;
> end;
>
> Nørdhumor der vil noget..

ROFL ))


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
www.loweneck.dk



RpR (04-12-2005)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 04-12-05 18:41

> Jeg vil ikke spendere for meget nyt udstyr på Apriliaen, da jeg har
ekstremt
> dårlige erfaringer med den. Den er i stykker ca. hver tredie til sjette
> måned og Aprilia reservedele er fucking MØGdyre..

Imponerende. Hvad går i stykker?
Min egen er pumpet til 19.14hk og blir kørt som om den var stjålet. Tit 10 -
15km med øret i bund, og den klager sig aldrig

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~
~=[ www.PhotoBlog.dk ]=~
--



Anders Ellenshøj And~ (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders Ellenshøj And~


Dato : 04-12-05 21:00

RpR wrote:

>> Jeg vil ikke spendere for meget nyt udstyr på Apriliaen, da jeg har
> ekstremt
>> dårlige erfaringer med den. Den er i stykker ca. hver tredie til sjette
>> måned og Aprilia reservedele er fucking MØGdyre..
>
> Imponerende. Hvad går i stykker?
> Min egen er pumpet til 19.14hk og blir kørt som om den var stjålet. Tit 10
> - 15km med øret i bund, og den klager sig aldrig

Jamen du fatter ikke hvor mange ting der har været i stykker.. Jeg har brugt
omkring 15-20 tusind i diverse reperationer gennem tiden.

Lejer foran 1 gang, lejer bagved 2 gange. Kronrørslejer helt skiftet.
Statoren døde. En ny original stator koster 4000 hos en Aprilia
forhandler!! Jeg fik en parallelimporteret som jeg gav 700 kr for. Det var
en original ducati stator. (Kan du huske jeg spurgte en gang hvorfor den
ikke ville starte? hvor de fleste mente det var CDI boksen? Det var
statoren.)

Det er hvad jeg lige kan huske, men der har været så mange småting gennem
tiden at jeg ikke har check på det.. Nogle ting kan selvfølgelig tilskrives
normalt slid, men der gik ikke 6 måneder hvor der ikke var en eller anden
mærkelig ting der skulle fikses.

Anders


RpR (05-12-2005)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 05-12-05 16:47

> Lejer foran 1 gang, lejer bagved 2 gange.

Hvor mange km har den kørt?

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~
~=[ www.PhotoBlog.dk ]=~
--



Anders E. Andersen (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders E. Andersen


Dato : 06-12-05 08:46

RpR skrev:
>>Lejer foran 1 gang, lejer bagved 2 gange.
>
>
> Hvor mange km har den kørt?

24000

Anders

TERMINATORDK (12-12-2005)
Kommentar
Fra : TERMINATORDK


Dato : 12-12-05 05:15

"Anders Ellenshøj Andersen" skrev d. 04-12-05 21:00 dette indlæg :
> RpR wrote:
>
> >> Jeg vil ikke spendere for meget nyt udstyr på Apriliaen, da jeg har
> > ekstremt
> >> dårlige erfaringer med den. Den er i stykker ca. hver tredie til
sjette
> >> måned og Aprilia reservedele er fucking MØGdyre..
> >
> > Imponerende. Hvad går i stykker?
> > Min egen er pumpet til 19.14hk og blir kørt som om den var stjålet.
Tit 10
> > - 15km med øret i bund, og den klager sig aldrig
>
> Jamen du fatter ikke hvor mange ting der har været i stykker.. Jeg har
brugt
> omkring 15-20 tusind i diverse reperationer gennem tiden.
>
> Lejer foran 1 gang, lejer bagved 2 gange. Kronrørslejer helt skiftet.
> Statoren døde. En ny original stator koster 4000 hos en Aprilia
> forhandler!! Jeg fik en parallelimporteret som jeg gav 700 kr for. Det
var
> en original ducati stator. (Kan du huske jeg spurgte en gang hvorfor
den
> ikke ville starte? hvor de fleste mente det var CDI boksen? Det var
> statoren.)
>
> Det er hvad jeg lige kan huske, men der har været så mange småting
gennem
> tiden at jeg ikke har check på det.. Nogle ting kan selvfølgelig
tilskrives
> normalt slid, men der gik ikke 6 måneder hvor der ikke var en eller
anden
> mærkelig ting der skulle fikses.
>
> Anders
>

Hvordan opførte din Aprilia RS 50 sig da statoren var gået i stykker for
har selv et problem med min.
Den gider ik og starte og der er intet af lyset der virker og der er
heller ik gnist på tændrøret.
Har prøvet at skifte tændspole/cdi og det hjalp ik noget kan det være at
det er min stator der er gået.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


RpR (17-12-2005)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 17-12-05 15:13

> Hvordan opførte din Aprilia RS 50 sig da statoren var gået i stykker for
> har selv et problem med min.
> Den gider ik og starte og der er intet af lyset der virker og der er
> heller ik gnist på tændrøret.
> Har prøvet at skifte tændspole/cdi og det hjalp ik noget kan det være at
> det er min stator der er gået.

Lyder som en meget logisk forklaring

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~
~=[ www.PhotoBlog.dk ]=~
--



Anders E. Andersen (23-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders E. Andersen


Dato : 23-12-05 10:53

TERMINATORDK skrev:
> Hvordan opførte din Aprilia RS 50 sig da statoren var gået i stykker for
> har selv et problem med min.
> Den gider ik og starte og der er intet af lyset der virker og der er
> heller ik gnist på tændrøret.
> Har prøvet at skifte tændspole/cdi og det hjalp ik noget kan det være at
> det er min stator der er gået.

Hmm blinklys og bremselys burde virke hvis der ellers er strøm på
batteriet. Også når den er slukket. Nøglen skal selvfølgelig være i
tændingsposition.

Ellers var mine symptomer at den ikke kunne starte, men kunne løbes
igang hvis man kunne løbe den op på høje nok omdrejninger og den går i
stå igen hvis den kommer under 5000 omdrejninger ca.. Derudover
afhjælper det ikke problemet at skifte CDI boksen. Man kan også udelukke
vand/is i karburatoren (typisk vinterproblem), fordi i med vand/is i
karburatoren vil du ikke kunne få den op I omdrejninger. Godt nok har du
næsten samme symptom (når man kender symptomerne godt nok kan man godt
kende forskel alligevel), at du ikke kan starte knallerten. Men med vand
/is i karburatoren kan du ikke få den op i omdrejninger. Dette er ikke
noget problem når statoren er gået.

Det var stelledningen der var brændt over i statoren og jeg går ud fra
at den skulle så højt op i omdrejninger at der kunne springe en gnister
over den løse forbindelse. Det holder selvfølgelig ikke i længden da
gnisten jo ødelægger ledningen mere og mere. Det kan ikke lodes, eller..
jo det kan godt lodes men det går med garanti i stykker igen efter max
50 km.

Find en parallelimporteret stator. De fås til omkring 700 kr., i
modsætning til hos Apriliaforhandleren som tager 4000 kr.!!!! (Skal jeg
smide bukserne så i kan tage mig bagfra også??!) Du kan sagtens skifte
den selv. Det er nemt, selv for en mekanikidiot som mig. Du skal bruge
dog bruge en aftrækker for at få svinghjulet af. Den kan købes hos din
Apriliaforhandler og er i modsætning til de fleste andre Apriliating
ikke SVINEDYR..

Anders

Kaj Kristian Thomsen (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Kaj Kristian Thomsen


Dato : 04-12-05 16:52

Hej!

Anders Ellenshøj Andersen wrote:
> Jeg har en RS 50 som de kære færdselsbetjente nu har fjernet
> udstødningen på to gange.
>
> Det er jeg sku lidt træt af faktisk, så jeg overvejer derfor at få den
> omregistreret som MC.
>
> Er der nogen der har erfaring med dette. Kan det lade sig gøre? Hvad
> skal man være opmærksom på? Er det vildt besværligt?

Der er flere (stortset umulige) ting du skal bringe på plads før det kan la
sig gøre.
Jeg har en mail liggende jeg fik fra færdselsstyrelsen da jeg for nogen tid
siden
undersøgte det samme.

Virker din mail adr ? så skal jeg gerne sende svaret videre til dig.

KKT



Kim Andersen (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim Andersen


Dato : 04-12-05 16:56


"Kaj Kristian Thomsen" <Who Knows@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
news:43931092$0$38673$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Anders Ellenshøj Andersen wrote:
>> Jeg har en RS 50 som de kære færdselsbetjente nu har fjernet
>> udstødningen på to gange.
>>
>> Det er jeg sku lidt træt af faktisk, så jeg overvejer derfor at få den
>> omregistreret som MC.
>>
>> Er der nogen der har erfaring med dette. Kan det lade sig gøre? Hvad
>> skal man være opmærksom på? Er det vildt besværligt?
>
> Der er flere (stortset umulige) ting du skal bringe på plads før det kan
> la
> sig gøre.
> Jeg har en mail liggende jeg fik fra færdselsstyrelsen da jeg for nogen
> tid
> siden
> undersøgte det samme.
>
> Virker din mail adr ? så skal jeg gerne sende svaret videre til dig.
>
> KKT
>
Hej
Gider du sende mig en kopi også, jeg kunne da godt have lyst til at se hvad
der kræves.

------------------------------------
Hilsen Kim A.




Kaj Kristian Thomsen (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Kaj Kristian Thomsen


Dato : 04-12-05 18:11

Kim Andersen wrote:
> Gider du sende mig en kopi også, jeg kunne da godt have lyst til at
> se hvad der kræves.

Done.


KKT



RpR (04-12-2005)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 04-12-05 18:41

> Done.

Samme her tak

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~
~=[ www.PhotoBlog.dk ]=~
--



Jens S. Rasmussen (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Jens S. Rasmussen


Dato : 06-12-05 08:56

Også til mig

Jens

"Kaj Kristian Thomsen" <Who Knows@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
news:43932328$0$38735$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Kim Andersen wrote:
>> Gider du sende mig en kopi også, jeg kunne da godt have lyst til at
>> se hvad der kræves.
>
> Done.
>
>
> KKT
>
>



Anders B. Hyltoft (10-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 10-12-05 16:14

også mig også mig...



Anders Ellenshøj And~ (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders Ellenshøj And~


Dato : 04-12-05 20:50

Kaj Kristian Thomsen wrote:

> Virker din mail adr ? så skal jeg gerne sende svaret videre til dig.

Yes.. Send gerne.

Anders

Anders Ellenshøj And~ (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders Ellenshøj And~


Dato : 04-12-05 21:09

Anders Ellenshøj Andersen wrote:
> Er der nogen der har erfaring med dette. Kan det lade sig gøre? Hvad skal
> man være opmærksom på? Er det vildt besværligt?

Jeg har fået meget godt svar på mit spørgsmål. Tak til alle, især Kaj som
sendte mig dokumentationen.

Anders

Ukendt (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-12-05 10:34

Anders Ellenshøj Andersen <andersa@ellenshoej.dk> wrote in
news:B1Ikf.1989$Cl2.36401@news000.worldonline.dk:

> Anders Ellenshøj Andersen wrote:
>> Er der nogen der har erfaring med dette. Kan det lade sig gøre? Hvad
>> skal man være opmærksom på? Er det vildt besværligt?
>
> Jeg har fået meget godt svar på mit spørgsmål. Tak til alle, især Kaj
> som sendte mig dokumentationen.
>
> Anders
>

Sælg lortet og køb en RS125 ?? nemmere, billigere og du får en hurtigere
cykel.

Anders E. Andersen (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders E. Andersen


Dato : 08-12-05 09:06

Rasmus RS50 skrev:
>>
>>Jeg har fået meget godt svar på mit spørgsmål. Tak til alle, især Kaj
>>som sendte mig dokumentationen.
>>
>>Anders
>>
>
>
> Sælg lortet og køb en RS125 ?? nemmere, billigere og du får en hurtigere
> cykel.

Det er planen. Men det bliver nok ikke lige en RS125.. Jeg er sgu blevet
noget kold på Aprilia efter alle de dårlige erfaringer jeg har haft med
RS50'eren.

Anders

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste