/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Børn / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Børn
#NavnPoint
Nordsted1 7553
ans 5201
HelleBirg.. 3023
dova 2960
granner01 1261
jakjoe 1192
CLAN 1183
refi 1159
dkwM327 1100
10  jeb3 1067
Søges: portrættegner
Fra : Truberg@4100


Dato : 18-11-05 19:15

hejsa, jeg er på jagt efter en god og billig (tja det hænger nok ikke sammen
portrættegner som kan tegne en blyantstegning udfra et billede.

Jeg har tidligere brugt Tines portrættegning, men det lader ikke til hun
tegner mere. Kender du en som du kan anbefale så vil jeg meget gerne høre
det.

/Dannie Truberg, Ringsted



 
 
Holst (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 18-11-05 19:26


Truberg@4100 wrote:

> hejsa, jeg er på jagt efter en god og billig (tja det hænger nok ikke sammen
> portrættegner som kan tegne en blyantstegning udfra et billede.
>
> Jeg har tidligere brugt Tines portrættegning, men det lader ikke til hun
> tegner mere. Kender du en som du kan anbefale så vil jeg meget gerne høre
> det.

Prøv news:dk.opslag.stillinger, for dit indlæg er vist forkert placeret
i alle de tre grupper, som du har postet det i.

Truberg@4100 (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Truberg@4100


Dato : 18-11-05 20:59


"Holst" <newsnov05@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:437e1cdb$0$8768$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Prøv news:dk.opslag.stillinger, for dit indlæg er vist forkert placeret i
> alle de tre grupper, som du har postet det i.

Det er jeg så ikke helt forstående overfor.......det er jo hverken en
stilling jeg tilbyder eller ønsker, men blot andres erfaring med en
portrættegner, dvs. en anbefaling.

Jeg kunne forstå det hvis jeg skulle ansætte en tegner eller selv ønskede en
stilling som tegner.

/Dannie



Holst (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 18-11-05 21:12


Truberg@4100 wrote:

>>Prøv news:dk.opslag.stillinger, for dit indlæg er vist forkert placeret i
>>alle de tre grupper, som du har postet det i.
>
> Det er jeg så ikke helt forstående overfor.......det er jo hverken en
> stilling jeg tilbyder eller ønsker, men blot andres erfaring med en
> portrættegner, dvs. en anbefaling.

Nej, men du kunne så tage et smut forbi http://www.usenet.dk og læse
fundatserne for news:dk.familie.barn, news:dk.fritid.foto og
news:dk.kultur.billedkunst. Jeg kender ikke sidstnævnte gruppe, men dit
indlæg falder helt sikkert uden for fundatsen i de to førstnævnte grupper.

> Jeg kunne forstå det hvis jeg skulle ansætte en tegner eller selv ønskede en
> stilling som tegner.

Det lyder jo i høj grad til, at du vil ansætte en tegner, eftersom din
emnelinje har indholdet: "Søges: portrættegner".

En anden mulighed til dit spørgsmål kunne være news:dk.forbruger.

Keld Hansen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Keld Hansen


Dato : 19-11-05 12:53


"Holst" <newsnov05@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:437e35aa$0$8822$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Truberg@4100 wrote:
>
>>>Prøv news:dk.opslag.stillinger, for dit indlæg er vist forkert placeret i
>>>alle de tre grupper, som du har postet det i.
>>
>> Det er jeg så ikke helt forstående overfor.......det er jo hverken en
>> stilling jeg tilbyder eller ønsker, men blot andres erfaring med en
>> portrættegner, dvs. en anbefaling.
>
> Nej, men du kunne så tage et smut forbi http://www.usenet.dk og læse
> fundatserne for news:dk.familie.barn, news:dk.fritid.foto og
> news:dk.kultur.billedkunst. Jeg kender ikke sidstnævnte gruppe, men dit
> indlæg falder helt sikkert uden for fundatsen i de to førstnævnte grupper.
>
>> Jeg kunne forstå det hvis jeg skulle ansætte en tegner eller selv ønskede
>> en stilling som tegner.
>
> Det lyder jo i høj grad til, at du vil ansætte en tegner, eftersom din
> emnelinje har indholdet: "Søges: portrættegner".
>
> En anden mulighed til dit spørgsmål kunne være news:dk.forbruger.

Ja, med risiko for at blive henvist til syv andre grupper, vover jeg pelsen.

Personen bag indlægget har et billede som skal konverteres til en tegning.
Det lugter ikke af en kommerciel ansættelse!

Jeg har ikke været inde i de tre grupper meddelensen oprindelig var posteret
i; men kun i dk.fritid.foto.

Der er mange i diverse nyhedsgrupper som åbenbart er af den overbevisning,
at man skal have læst Karnovs lovsamling samt diveserse fundatser vedrørende
nyhedsgrupper, for overhovedet, at nærme sig jeres territorie.

Jeg er sikker på, at de mennesker, som søger jeres hjælp, ikke gør det for
at genere jer; men udelukkende fordi de står med et problem, de ikke selv
umiddelbart kan løse.

I har sikkert selv stået i samme situation på et tidspunkt.

Med venlig hilsen og med et fremtidigt ønske om mere overbærenhed.

Keld Hansen



Lars Raaby (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Lars Raaby


Dato : 19-11-05 16:24

Keld Hansen skrev bla:
>
> Ja, med risiko for at blive henvist til syv andre grupper, vover jeg pelsen.
>
> Personen bag indlægget har et billede som skal konverteres til en tegning.
> Det lugter ikke af en kommerciel ansættelse!
>
> Jeg har ikke været inde i de tre grupper meddelensen oprindelig var posteret
> i; men kun i dk.fritid.foto.
>
> Der er mange i diverse nyhedsgrupper som åbenbart er af den overbevisning,
> at man skal have læst Karnovs lovsamling samt diveserse fundatser vedrørende
> nyhedsgrupper, for overhovedet, at nærme sig jeres territorie.

Det behøver du ikke. Du kan bare kikke på www.usenet.dk og se efter
hvilken gruppe der passer til dit spørgsmål.
>
> Jeg er sikker på, at de mennesker, som søger jeres hjælp, ikke gør det for
> at genere jer; men udelukkende fordi de står med et problem, de ikke selv
> umiddelbart kan løse.
>
Derfor er det også en god ide at starte på www.usenet.dk


--
MVH
Lars Raaby
-enlig Far til en lille dreng
http://www.kaspers-verden.dk

Niels Riis Ebbesen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 19-11-05 21:26


Keld Hansen wrote:

> Ja, med risiko for at blive henvist til syv andre grupper, vover jeg pelsen.
>
> Personen bag indlægget har et billede som skal konverteres til en tegning.
> Det lugter ikke af en kommerciel ansættelse!
>
> Jeg har ikke været inde i de tre grupper meddelensen oprindelig var posteret
> i; men kun i dk.fritid.foto.


Her i news:dk.fritid.foto er det ihvertfald off-topic at efterlyse en
portrættegner, og i dk.hierarkiet har der længe været koncensus om, at
news:dk.opslag.stillinger skal bruges til efterlysninger efter folk til
at udføre div. arbejdopgaver, dette gælder uanset arbejdets karrakter,
det gælder endda også for frivilligt ulønnet arbejde.

Tag et kik på www.usenet.dk - der kan man finde svar på alt vedr. en
fornuftig brug af dk.hierarkiet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Holst (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 19-11-05 22:00


Keld Hansen wrote:

> Der er mange i diverse nyhedsgrupper som åbenbart er af den overbevisning,
> at man skal have læst Karnovs lovsamling samt diveserse fundatser vedrørende
> nyhedsgrupper, for overhovedet, at nærme sig jeres territorie.

Nej, bestemt ikke. Det misforstår du.

Jeg synes, det er dejligt, at folk dukker op. Vi kan alle kvaje os, og
er man ny, så kvajer man sig nemmere. Det er derfor, at vi kommer med
vejledning om, hvordan og hvor man bør poste sine indlæg.

> I har sikkert selv stået i samme situation på et tidspunkt.

Netop, og dengang var der nogen, som fortalte os, hvordan vi burde
gebærde os.

Truberg@4100 (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Truberg@4100


Dato : 19-11-05 20:15


"Holst" <newsnov05@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:437e35aa$0$8822$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Nej, men du kunne så tage et smut forbi http://www.usenet.dk og læse
> fundatserne for news:dk.familie.barn, news:dk.fritid.foto og
> news:dk.kultur.billedkunst. Jeg kender ikke sidstnævnte gruppe, men dit
> indlæg falder helt sikkert uden for fundatsen i de to førstnævnte grupper.
>
> Det lyder jo i høj grad til, at du vil ansætte en tegner, eftersom din
> emnelinje har indholdet: "Søges: portrættegner".
>
> En anden mulighed til dit spørgsmål kunne være news:dk.forbruger.

Takker mange gange for den konstruktive kritik, den er taget til
efterretning

/Dannie



karsten & Pia (19-11-2005)
Kommentar
Fra : karsten & Pia


Dato : 19-11-05 08:23


> hejsa, jeg er på jagt efter en god og billig (tja det hænger nok ikke
> sammen
> portrættegner som kan tegne en blyantstegning udfra et billede.
>
> Jeg har tidligere brugt Tines portrættegning, men det lader ikke til hun
> tegner mere. Kender du en som du kan anbefale så vil jeg meget gerne høre
> det.
>
> /Dannie Truberg, Ringsted
>

Er det et barn du skal have tegnet, så kender jeg til www.lonelamp.dk , hun
bor også på sjælland.
Hun er rimelig med priser i forhold til mange andre, mens ellers prøv at søg
på google og se om der ikke dukker noget op du kan bruge.

MVH Pia



Truberg@4100 (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Truberg@4100


Dato : 19-11-05 20:12


"karsten & Pia" <xx@£.de> skrev i en meddelelse
news:437ed2b1$0$1830$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er det et barn du skal have tegnet, så kender jeg til www.lonelamp.dk ,
> hun bor også på sjælland.

Tak for hjælpen
/Dannie



Kurt Kjær Jensen (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Kjær Jensen


Dato : 19-11-05 10:48

Truberg@4100 wrote:
> hejsa, jeg er på jagt efter en god og billig (tja det hænger nok ikke sammen
> portrættegner som kan tegne en blyantstegning udfra et billede.
>
> Jeg har tidligere brugt Tines portrættegning, men det lader ikke til hun
> tegner mere. Kender du en som du kan anbefale så vil jeg meget gerne høre
> det.

Hej

Nu kender jeg ikke dit ambitionsniveau, men i en del programmer til
billedbehandling findes der filtre, som kan lave noget der ligner
stregtegning, akvarel, oliemaling osv. ud fra et digitalt foto. Det
kræver vist lidt held med udgangsmaterialet, samt en del forsøg med
justeringerne, men det var måske værd at checke. Og det bliver jo ikke
til kunst af at komme gennem denne proces

Se f.eks. Adobe Elements, ACDSee, o.l. Filtrene hedder som regel noget
med Artistic / Pencil / Oil paint osv.. Funktionen findes også i visse
printere - eller rettere i driveren til printeren (f.eks. Canon S4500).

PS: Det er ikke så godt at krydsposte. Hvis man gør det alligevel så bør
man gøre opmærksom på det...

--
Venlig hilsen
Kurt


Truberg@4100 (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Truberg@4100


Dato : 19-11-05 20:17


"Kurt Kjær Jensen" skrev i en meddelelse
news:437ef4c1$0$25263$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
> Truberg@4100 wrote:
> Hej
>
> Nu kender jeg ikke dit ambitionsniveau, men i en del programmer til
> billedbehandling findes der filtre, som kan lave noget der ligner
> stregtegning, akvarel, oliemaling osv. ud fra et digitalt foto. Det kræver
> vist lidt held med udgangsmaterialet, samt en del forsøg med
> justeringerne, men det var måske værd at checke. Og det bliver jo ikke til
> kunst af at komme gennem denne proces
>
> Se f.eks. Adobe Elements, ACDSee, o.l. Filtrene hedder som regel noget med
> Artistic / Pencil / Oil paint osv.. Funktionen findes også i visse
> printere - eller rettere i driveren til printeren (f.eks. Canon S4500).
>
> PS: Det er ikke så godt at krydsposte. Hvis man gør det alligevel så bør
> man gøre opmærksom på det...
>
> --
> Venlig hilsen
> Kurt
>
Tak for din hjælp, tanken havde slet ikke strejfet mig, men det skal da
prøves.
Sorry med krydsposteringen, jeg glemte at skrive det.

/Dannie



Ib Beier (20-11-2005)
Kommentar
Fra : Ib Beier


Dato : 20-11-05 10:27

Hej Dannie, bare for at posterne på nyhedsgruppen ikke skal handle om
portrættegninger resten af året, vil jeg gerne lave en A4 for efter foto for
250 incl. forsendelse....Så vidt jeg kan vurdere er jeg bedre end andre
danske portrættegnere jeg kan finde på google ved at kigge under
"portrættegninger".
Jeg sender gerne nogle eksempler til dig, hvis det ønskes...

VH
Ib Beier Søndergård
Skjern




"Truberg@4100" <dan9eSLET@hotmailDETTE.com> skrev i en meddelelse
news:437e1a6b$0$7637$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> hejsa, jeg er på jagt efter en god og billig (tja det hænger nok ikke
sammen
> portrættegner som kan tegne en blyantstegning udfra et billede.
>
> Jeg har tidligere brugt Tines portrættegning, men det lader ikke til hun
> tegner mere. Kender du en som du kan anbefale så vil jeg meget gerne høre
> det.
>
> /Dannie Truberg, Ringsted
>
>



Jan Pedersen (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Jan Pedersen


Dato : 24-11-05 00:11

He he det kan du da selv. Scan billedet ind.... kør det igennem Photoshop og
brug nogle Artistic filtre..voila...blyantstegning :)
Print det ud på en laserprinter og læg udskriften bag et blankt stykke papir
og en glasplade med en kraftig lyskilde og tegn så løs med forskellige
blyanter eller kul :)

Well, snyd ja.... men det virker :)

"Truberg@4100" <dan9eSLET@hotmailDETTE.com> skrev i en meddelelse
news:437e1a6b$0$7637$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> hejsa, jeg er på jagt efter en god og billig (tja det hænger nok ikke
sammen
> portrættegner som kan tegne en blyantstegning udfra et billede.
>
> Jeg har tidligere brugt Tines portrættegning, men det lader ikke til hun
> tegner mere. Kender du en som du kan anbefale så vil jeg meget gerne høre
> det.
>
> /Dannie Truberg, Ringsted
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste