/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Garantispørgsmål
Fra : Johnny


Dato : 06-11-05 16:56

Hej,

Er der i garantien på mobiltelefoner klausuler som undtager displayet for
garanti.

Min søn har en 3 mdr. gammel Samsung hvor selve displayet nu er i stykker
idet selve billedet viser en delvis sort og stribet plamage. Der er ingen
tegn på ydre skader.
Telefonen har altså hverken været udsat for pres på skærmen, forsøg på
åbning eller skader efter tab. Den fremstår på og ny (udover displayet). Han
var forbi værkstedet som oplyste, at skærme ikke var omfattet af
garantien. Nu tager jeg selv derind, men det kunne være rart at vide om de
har ret. Der står intet i den udleverede garanti.

Mvh Johnny



 
 
\(6400\) Futte (06-11-2005)
Kommentar
Fra : \(6400\) Futte


Dato : 06-11-05 17:07

Det lyder som en fugtskade, og det er ikke dækket ind under garantien.

Nu nævner du ikke, hvilken Samsung model din søn bruger.....

/F

"Johnny" <dsl63533c@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:436e2773$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej,
>
> Er der i garantien på mobiltelefoner klausuler som undtager displayet for
> garanti.
>
> Min søn har en 3 mdr. gammel Samsung hvor selve displayet nu er i stykker
> idet selve billedet viser en delvis sort og stribet plamage. Der er ingen
> tegn på ydre skader.
> Telefonen har altså hverken været udsat for pres på skærmen, forsøg på
> åbning eller skader efter tab. Den fremstår på og ny (udover displayet).
> Han var forbi værkstedet som oplyste, at skærme ikke var omfattet af
> garantien. Nu tager jeg selv derind, men det kunne være rart at vide om de
> har ret. Der står intet i den udleverede garanti.
>
> Mvh Johnny
>



Johnny (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Johnny


Dato : 06-11-05 18:02

Det er en samsung D500.


"(6400) Futte" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:436e2a3c$0$16993$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Det lyder som en fugtskade, og det er ikke dækket ind under garantien.
>
> Nu nævner du ikke, hvilken Samsung model din søn bruger.....
>
> /F
>
> "Johnny" <dsl63533c@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:436e2773$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hej,
>>
>> Er der i garantien på mobiltelefoner klausuler som undtager displayet for
>> garanti.
>>
>> Min søn har en 3 mdr. gammel Samsung hvor selve displayet nu er i stykker
>> idet selve billedet viser en delvis sort og stribet plamage. Der er ingen
>> tegn på ydre skader.
>> Telefonen har altså hverken været udsat for pres på skærmen, forsøg på
>> åbning eller skader efter tab. Den fremstår på og ny (udover displayet).
>> Han var forbi værkstedet som oplyste, at skærme ikke var omfattet af
>> garantien. Nu tager jeg selv derind, men det kunne være rart at vide om
>> de har ret. Der står intet i den udleverede garanti.
>>
>> Mvh Johnny
>>
>
>



Kim (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 06-11-05 22:27

"Johnny" <dsl63533c@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:436e3720$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Det er en samsung D500.
>
Min datter har en D500 som har været til rep med skærmen.
Der blev skiftet et print uden brok eller diskussioner.

Mvh, Kim



Johnny (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Johnny


Dato : 08-11-05 22:11

Hej

Tak for svarene, jeg prøver at køre ind til reparatøren i morgen og så skal
i nok høre nærmere.



"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse
news:436e751c$0$202$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Johnny" <dsl63533c@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:436e3720$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Det er en samsung D500.
>>
> Min datter har en D500 som har været til rep med skærmen.
> Der blev skiftet et print uden brok eller diskussioner.
>
> Mvh, Kim
>



Ole Rasmussen (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 10-11-05 14:47


Hej

Måske lidt i samme boldgade. - En af vores venner købte i Tirsdags
online fra www.salgsbutikken.dk en Nokia 6101. - Telefonen var defekt
ved modtagelsen, den lyder så forvrænget i lyden så det næsten er
uforståeligt hvad der blir' sagt. - Hun kontaktede selvfølgelig firmaet,
men de er meget afvisende, og henviser til bla. denne tekst som de har
på deres hjemmeside under betingelser:

------------
""Dog er der bestemte regler som producenterne foreskriver i deres
garantireparationer. Fx. ved Nokia-telefoner - hvis telefonen har været
i brug i mere end 5 min - eller sendt retur efter 48 timer efter
modtagelsen - kan man IKKE få den ombyttet (DOA="Dead on Arrival"), men
derimod repareret. Dette gælder også telefoner som er solgt i vores
fysiske forretning. Øvrige producenter har lignende retningslinjer.""
----------

Jeg syntes godt nok at ovenstående lyder noget skummelt og
hjemmebrygget, faktisk så meget at jeg ikke rigtigt tror på at det kan
være rigtigt. - Det eneste de kan hjælpe hende med er en adresse til et
firma i Esbjerg hvor tlf. kan blive repareret ! - Det kan da ikke være
rigtigt at et fabriksnyt produkt skal sendes til rep. !, det skal bare
byttes.

Jeg for foreslog hende så at anullere handlen med henvisning til 14
dages fortrydelsesretent, men det nægter de også under henvisning til at
den har været pakket ud og er taget ibrug !....

Kan hun gøre noget ?, ud over aldrig at handle i det firma igen...

Meget dårlig handelsmoral syntes jeg, og det burde de nok ha' et par
slag over snuden for.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

\(6400\) Futte (10-11-2005)
Kommentar
Fra : \(6400\) Futte


Dato : 10-11-05 17:18

Din ven har 2 års garanti !

Hvis jeg var din ven, så ville jeg kontakte firmaet og forklare dem at de
har solgt en defekt mobiltelefon.

En ting er, hvad de skriver på deres hjemmeside, en anden er den danske
forbrugerlov.

Hvordan kan de bevise at telefonen har været brugt i mere en 5 min ?

Telefonen kan jo reelt kun have tændt og slukket, og det tager ikke 5 min.

/F



"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse
news:e3j6n1p7r56dj6i9vkac8hba06a2g1v1vl@130.225.247.90...
>
> Hej
>
> Måske lidt i samme boldgade. - En af vores venner købte i Tirsdags
> online fra www.salgsbutikken.dk en Nokia 6101. - Telefonen var defekt
> ved modtagelsen, den lyder så forvrænget i lyden så det næsten er
> uforståeligt hvad der blir' sagt. - Hun kontaktede selvfølgelig firmaet,
> men de er meget afvisende, og henviser til bla. denne tekst som de har
> på deres hjemmeside under betingelser:
>
> ------------
> ""Dog er der bestemte regler som producenterne foreskriver i deres
> garantireparationer. Fx. ved Nokia-telefoner - hvis telefonen har været
> i brug i mere end 5 min - eller sendt retur efter 48 timer efter
> modtagelsen - kan man IKKE få den ombyttet (DOA="Dead on Arrival"), men
> derimod repareret. Dette gælder også telefoner som er solgt i vores
> fysiske forretning. Øvrige producenter har lignende retningslinjer.""
> ----------
>
> Jeg syntes godt nok at ovenstående lyder noget skummelt og
> hjemmebrygget, faktisk så meget at jeg ikke rigtigt tror på at det kan
> være rigtigt. - Det eneste de kan hjælpe hende med er en adresse til et
> firma i Esbjerg hvor tlf. kan blive repareret ! - Det kan da ikke være
> rigtigt at et fabriksnyt produkt skal sendes til rep. !, det skal bare
> byttes.
>
> Jeg for foreslog hende så at anullere handlen med henvisning til 14
> dages fortrydelsesretent, men det nægter de også under henvisning til at
> den har været pakket ud og er taget ibrug !....
>
> Kan hun gøre noget ?, ud over aldrig at handle i det firma igen...
>
> Meget dårlig handelsmoral syntes jeg, og det burde de nok ha' et par
> slag over snuden for.
> --
> M.v.h. Ole ®
>
> "Skik følge, eller land fly"



Johnny (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Johnny


Dato : 10-11-05 18:20

Hej igen.

Så har je været ved forhandleren, eller rettere reparatøren TeleCare i
Fiolstræde. De kunne oplyse, at displayet var knækket, muligvis efter et
stød mod en bordkant eller lignende, hvilket garantien ikke dækker. Trist.
Jeg må ud og se om jeg kan finde et nyt display jeg selv kan montere.

Johnny


"(6400) Futte" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:437372a6$0$11674$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Din ven har 2 års garanti !
>
> Hvis jeg var din ven, så ville jeg kontakte firmaet og forklare dem at de
> har solgt en defekt mobiltelefon.
>
> En ting er, hvad de skriver på deres hjemmeside, en anden er den danske
> forbrugerlov.
>
> Hvordan kan de bevise at telefonen har været brugt i mere en 5 min ?
>
> Telefonen kan jo reelt kun have tændt og slukket, og det tager ikke 5 min.
>
> /F
>
>
>
> "Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse
> news:e3j6n1p7r56dj6i9vkac8hba06a2g1v1vl@130.225.247.90...
>>
>> Hej
>>
>> Måske lidt i samme boldgade. - En af vores venner købte i Tirsdags
>> online fra www.salgsbutikken.dk en Nokia 6101. - Telefonen var defekt
>> ved modtagelsen, den lyder så forvrænget i lyden så det næsten er
>> uforståeligt hvad der blir' sagt. - Hun kontaktede selvfølgelig firmaet,
>> men de er meget afvisende, og henviser til bla. denne tekst som de har
>> på deres hjemmeside under betingelser:
>>
>> ------------
>> ""Dog er der bestemte regler som producenterne foreskriver i deres
>> garantireparationer. Fx. ved Nokia-telefoner - hvis telefonen har været
>> i brug i mere end 5 min - eller sendt retur efter 48 timer efter
>> modtagelsen - kan man IKKE få den ombyttet (DOA="Dead on Arrival"), men
>> derimod repareret. Dette gælder også telefoner som er solgt i vores
>> fysiske forretning. Øvrige producenter har lignende retningslinjer.""
>> ----------
>>
>> Jeg syntes godt nok at ovenstående lyder noget skummelt og
>> hjemmebrygget, faktisk så meget at jeg ikke rigtigt tror på at det kan
>> være rigtigt. - Det eneste de kan hjælpe hende med er en adresse til et
>> firma i Esbjerg hvor tlf. kan blive repareret ! - Det kan da ikke være
>> rigtigt at et fabriksnyt produkt skal sendes til rep. !, det skal bare
>> byttes.
>>
>> Jeg for foreslog hende så at anullere handlen med henvisning til 14
>> dages fortrydelsesretent, men det nægter de også under henvisning til at
>> den har været pakket ud og er taget ibrug !....
>>
>> Kan hun gøre noget ?, ud over aldrig at handle i det firma igen...
>>
>> Meget dårlig handelsmoral syntes jeg, og det burde de nok ha' et par
>> slag over snuden for.
>> --
>> M.v.h. Ole ®
>>
>> "Skik følge, eller land fly"
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste