/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
En nærdøds-oplevelse af de rigtig grimme.
Fra : Anne & Torben


Dato : 05-10-05 19:23

r var jeg tæt ved at få et stævnemøde med vorherre.
Scenariet udspiller sig som følgende :

Kører hjemmefra klokken 6.15. Kører fra Hjallerup til Nibe hver dag. Dejlig
kølig morgen og vfr'en spinder.
Kører igennem limfjords-tunellen. Trækker ud i venstre spor og overhaler en
lastbil op ad bakken efter tunellen.
Det samme gør 2 biler foran mig. Vi kører knap 100km/t. De blinker efter
lastbilen begge ind til højre og trækker ind.
Jeg bliver i sporet og kører forbi først den ene bil, og derefter den næste.
Da jeg er halvt forbi den første af bilerne, fortryder vedkommende.
Den guldfarvede Yaris trækker ( stadig med højre blinklys tændt ) voldsomt
til venstre. Der kommer jeg.
Jeg når ikke at reagere, før jeg mærker bilen ramme/røre højre knæ. Jeg
kører i 4 gear. På forunderlig vis lykkedes det
mig i en kombination af at give gas, og lave undvige ved hjælp af
kontrastyring at komme fri. Der sker ikke noget fysisk, men jeg er MEGET
rystet.
Kører foran bilen og forsøger at vinke vedkommende ind.
Vil godt lige have lov at høre om brillerne er hjemme, eller nakken er stiv
siden man ikke kigger sig over skulderen inden vognbane-skift.
Det mislykkedes. Vedkommende reagerer ikke. Til sidst opgiver jeg og lader
en af mine fingre på højre hånd stritte, så min mening om vedkommende var
ikke til at tage fejl af. Måtte lige holde ved Dreisler Storkøb og komme til
mig selv.
Hvorfor F***** tager folk ikke lige og drejer hovedet. Det betyder sgu så
lidt.
Var pludselig meget glad for de indlærte manøvrer fra DMC's
bronze-kursus.
Kunne man på nogen måde have undgået sådan en sitaution?


Puuuha, nu har jeg lidt mere luft.

Pas på jer selv. madkasserne er efter os.

Mvh
Riber.



 
 
Arne Lorenzen (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 05-10-05 19:44

"Anne & Torben" <jensen@jagt.dk> skrev i
news:43441a00$0$87531$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

[klip]

> Hvorfor F***** tager folk ikke lige og drejer hovedet. Det betyder sgu
> så lidt.
> Var pludselig meget glad for de indlærte manøvrer fra DMC's
> bronze-kursus.
> Kunne man på nogen måde have undgået sådan en sitaution?

Det ved jeg ikke, men i den situation du beskriver har jeg det ligesom med at
køre tæt forbi parkerede biler - der *kunne* sidde nogen der smækker døren
op, og de der biler man overhaler: Der *kunne* være en der ikke kigger bagud
før vognbaneskift. Så jeg placerer mig godt over til venstre i
overhalingssporet for at øge margenen for eventuelle undvigemanøvrer, dog
uden at "invitere" flere til at køre der. Og godt du slap fra det uden
skrammer!

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Anne & Torben (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Anne & Torben


Dato : 05-10-05 20:33


Jeg lå placeret mellem midten af overhalings-sporet og autoværnet.
Men en billist der fortryder og trækker ud for at undgå en langsomkørende,
trækker altså ret voldsomt i rattet.
Men enig, jeg kører efterhånden også som om alle andre er ude efter dig.

Mvh
Riber.

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:Xns96E6D33CF1480alonospamdkfritidmot@62.243.74.162...
> "Anne & Torben" <jensen@jagt.dk> skrev i
> news:43441a00$0$87531$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>
> [klip]
>
>> Hvorfor F***** tager folk ikke lige og drejer hovedet. Det betyder sgu
>> så lidt.
>> Var pludselig meget glad for de indlærte manøvrer fra DMC's
>> bronze-kursus.
>> Kunne man på nogen måde have undgået sådan en sitaution?
>
> Det ved jeg ikke, men i den situation du beskriver har jeg det ligesom
med
> at
> køre tæt forbi parkerede biler - der *kunne* sidde nogen der smækker
døren
> op, og de der biler man overhaler: Der *kunne* være en der ikke kigger
> bagud
> før vognbaneskift. Så jeg placerer mig godt over til venstre i
> overhalingssporet for at øge margenen for eventuelle undvigemanøvrer,
dog
> uden at "invitere" flere til at køre der. Og godt du slap fra det uden
> skrammer!
>
> --
> Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
> Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 669 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Ukendt (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-10-05 20:29


Anne & Torben skrev i meddelelsen
<43441a00$0$87531$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
>r var jeg tæt ved at få et stævnemøde med vorherre.


Føj da

Nåeh ja, for vel en månedstid siden, ved Nørlund slot, skulle den
forankørende lastbil til højre ad en sidevej mod Ravnkilde, og så kunne jeg
vel lige så godt overhale.... WRONG, for personbilen fra Ravnkilde kunne jo
lige svinge til venstre ud foran lastbilen når den alligevel skulle dreje
af. Godt "fie" er smal, og lastbilførerhuse har runde hjørner, der var
godtnok ikke meget plads. Og ingen tvivl, føreren af personbilen stod til 3
klip, men jeg havde set personbilen holde, så måske skulle jeg bare, for en
sikkerheds skyld, være blevet bag ved lastbilen. :-|

mvh
Orla



Carsten Berggreen (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Berggreen


Dato : 05-10-05 21:09


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:43442b25$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> Føj da
>
> Nåeh ja, for vel en månedstid siden, ved Nørlund slot, skulle den
> forankørende lastbil til højre ad en sidevej mod Ravnkilde, og så kunne
> jeg
> vel lige så godt overhale.... WRONG, for personbilen fra Ravnkilde kunne
> jo
> lige svinge til venstre ud foran lastbilen når den alligevel skulle dreje
> af. Godt "fie" er smal, og lastbilførerhuse har runde hjørner, der var
> godtnok ikke meget plads. Og ingen tvivl, føreren af personbilen stod til
> 3
> klip, men jeg havde set personbilen holde, så måske skulle jeg bare, for
> en
> sikkerheds skyld, være blevet bag ved lastbilen. :-|
>
> mvh
> Orla

Jeg har prøvet præcis det samme på min CZ, bestemt ikke rart Nu venter
jeg altid til bilen foran har drejet.

mvh
Carsten

---
CZ180
Honda CB400N




Armand (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-10-05 19:06

Orla Pedersen wrote:
>
> Nåeh ja, for vel en månedstid siden, ved Nørlund slot, skulle den
> forankørende lastbil til højre ad en sidevej mod Ravnkilde, og så kunne jeg
> vel lige så godt overhale.... WRONG, for personbilen fra Ravnkilde kunne jo
> lige svinge til venstre ud foran lastbilen når den alligevel skulle dreje
> af. .............

Fra ærdselsloven:

"§ 23. Overhaling må ikke foretages:
1) umiddelbart foran eller i vejkryds"

Hvorfor mon lige denne regel??

> .............. jeg havde set personbilen holde, så måske skulle
> jeg bare, for en sikkerheds skyld, være blevet bag ved lastbilen.

Jup!

--
Armand.

Ukendt (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-10-05 21:24


Armand skrev i meddelelsen ...
>Fra ærdselsloven:
>
>"§ 23. Overhaling må ikke foretages:
>1) umiddelbart foran eller i vejkryds"


Gælder ikke når det er sideveje med ubetinget vigepligt, Du ville i så fald
aldrig kunne overhale på en almindelig landevej :-|

>> .............. jeg havde set personbilen holde, så måske skulle
>> jeg bare, for en sikkerheds skyld, være blevet bag ved lastbilen.

>Jup!


Men ikke på grund af regler, hun stod til tre klip for overtrædelse af
ubetinget vigepligt.

mvh
Orla




Armand (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-10-05 22:35

Orla Pedersen wrote:
> Armand skrev i meddelelsen ...
>
>>Fra ærdselsloven:
>>
>>"§ 23. Overhaling må ikke foretages:
>>1) umiddelbart foran eller i vejkryds"
>
>
>
> Gælder ikke når det er sideveje med ubetinget vigepligt, Du ville i så fald
> aldrig kunne overhale på en almindelig landevej :-|

Dén detalje havde jeg bevidst klippet ud, for det er da en tosset
sætning! Hordan skulle man vide om der er ubetinget vigepligt for de
tværkørende???
>
>>>.............. jeg havde set personbilen holde, så måske skulle
>>>jeg bare, for en sikkerheds skyld, være blevet bag ved lastbilen.
>
>>Jup!
>
> Men ikke på grund af regler, hun stod til tre klip for overtrædelse af
> ubetinget vigepligt.
>

Jup!
Men en ringe trøst for den motorcyklist der endte i kørestol fordi han
holdt på sin ret

--
Armand.

Tony Lorentzen (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 05-10-05 21:27

Anne & Torben wrote:

[SNIP NÆRDØDS-OPLEVELSE]

Hvis du har haft kontakt med bilen må der være en eller anden form for
fysisk bevis for "sammmenstødet" - og så forstår jeg ikke hvorfor du
ikke tog nummeret på bilen og ringede til politiet fluks du kom frem til
din destination. Det havde jeg gjort - uden tvivl. Sådan et røvhul skal
ikke have lov til at slippe uden et (eller flere) klip og en advarsel!

Godt der ikke skete dig noget!

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Anne & Torben (06-10-2005)
Kommentar
Fra : Anne & Torben


Dato : 06-10-05 07:03

Mht fysisk bevis, så er der jo ikke noget at se. Højst lidt skidt på
bukserne.
Jeg blev fuldstændig chokeret, og kom først bagefter til at tænke på at jeg
skulle have taget nummeret, eller fulgt efter bilen.
Hvordan er man stillet mht en politi anmeldelse, hvis man kan finde et vidne
der evt har noteret nummeret?
Får man noget ud af det, eller skal man "bare" glemme det?

Mvh
Torben

"Tony Lorentzen" <spam2@dfmc.dk> wrote in message
news:43443733$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Anne & Torben wrote:
>
> [SNIP NÆRDØDS-OPLEVELSE]
>
> Hvis du har haft kontakt med bilen må der være en eller anden form for
> fysisk bevis for "sammmenstødet" - og så forstår jeg ikke hvorfor du ikke
> tog nummeret på bilen og ringede til politiet fluks du kom frem til din
> destination. Det havde jeg gjort - uden tvivl. Sådan et røvhul skal ikke
> have lov til at slippe uden et (eller flere) klip og en advarsel!
>
> Godt der ikke skete dig noget!
>
> --
> Tony
> Fazer 1000 o>'o



anders majland (06-10-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 06-10-05 09:10

> Hvordan er man stillet mht en politi anmeldelse, hvis man kan finde
> et vidne der evt har noteret nummeret?
> Får man noget ud af det, eller skal man "bare" glemme det?

Uden et vidne er det svært at få vedkommende dømt. Men det vil have en
virkning på de fleste normale at en reklamebil og to uniformerede møder op
for en afhøring. Nogen bliver så paf at de erkender forløbet og så er det jo
nemt nok... Vagthavende i Viborg fortalte for mig for efterhånden et stykke
tid siden at de ofte kørte ud og gav folk en skideballe for deres kørsel
selvom det ikke ville kunne holde i en retssal (altså hvis de havde tid til
det)

/A



TGSC (05-10-2005)
Kommentar
Fra : TGSC


Dato : 05-10-05 22:03

AT> Kunne man på nogen måde have undgået sådan en sitaution?

Kør med råvejern.Det forbedrer chancen selvom snævertsynede ofte
også er tunghøre.


Perminator (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 05-10-05 22:26

Tillykke med overlevelsen - det har været tæt på!

Skal man køre tæt på den man overhaler, så man syner i hans spejl? Eller
skal man køre helt ude til venstre, så man giver ham plads til at fjumre?

Jeg tror på synlighed, samt på, at dem i madkasserne skal erkende, at der
sidder levende mennesker på brumbasserne, selv om de er fornummet i sikkert
kluns.
Altså mine private regler:
Langt lys på når man er i venstre spor. (hvem generer man?)
Kør tæt på højre spor = synlighed i hendes spejl.
Vink folk væk med armen, hvis de er for tæt på = de erkender at det er et
(endnu levende) menneske der sidder på brumbassen. Dette virkemiddel har
man ikke til rådighed inde i en madkasse, og derfor gør det indtryk.
Konsekvent brug af afviserblink, og mange sekunder før den påtænkte manøvre.
Dette burde være generelt gældende, og ikke kun på motorvej.
Aldrig tage en chance over for ventende tværgående trafik. Alle hendes
fejltagelser betyder at du enten kan flyve eller er død.
Mine leveregler fra Auning til Højbjerg hver dag!
Held og lykke
Perminator
CX500E


> Da jeg er halvt forbi den første af bilerne, fortryder vedkommende.
> Den guldfarvede Yaris trækker ( stadig med højre blinklys tændt ) voldsomt
> til venstre. Der kommer jeg.
> Jeg når ikke at reagere, før jeg mærker bilen ramme/røre højre knæ. Jeg
> kører i 4 gear. På forunderlig vis lykkedes det
> mig i en kombination af at give gas, og lave undvige ved hjælp af
> kontrastyring at komme fri. Der sker ikke noget fysisk, men jeg er MEGET
> rystet.
> Kunne man på nogen måde have undgået sådan en sitaution?
> Puuuha, nu har jeg lidt mere luft.



fdsf (05-10-2005)
Kommentar
Fra : fdsf


Dato : 05-10-05 23:15

Biler kører jo også sammen, vi rammes bare hårdere. Det kan der ikke laves
om på, så kør efter det.

/Tralala

"Anne & Torben" <jensen@jagt.dk> skrev i en meddelelse
news:43441a00$0$87531$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>r var jeg tæt ved at få et stævnemøde med vorherre.
> Scenariet udspiller sig som følgende :
>
> Kører hjemmefra klokken 6.15. Kører fra Hjallerup til Nibe hver dag.
> Dejlig kølig morgen og vfr'en spinder.
> Kører igennem limfjords-tunellen. Trækker ud i venstre spor og overhaler
> en lastbil op ad bakken efter tunellen.
> Det samme gør 2 biler foran mig. Vi kører knap 100km/t. De blinker efter
> lastbilen begge ind til højre og trækker ind.
> Jeg bliver i sporet og kører forbi først den ene bil, og derefter den
> næste. Da jeg er halvt forbi den første af bilerne, fortryder vedkommende.
> Den guldfarvede Yaris trækker ( stadig med højre blinklys tændt ) voldsomt
> til venstre. Der kommer jeg.
> Jeg når ikke at reagere, før jeg mærker bilen ramme/røre højre knæ. Jeg
> kører i 4 gear. På forunderlig vis lykkedes det
> mig i en kombination af at give gas, og lave undvige ved hjælp af
> kontrastyring at komme fri. Der sker ikke noget fysisk, men jeg er MEGET
> rystet.
> Kører foran bilen og forsøger at vinke vedkommende ind.
> Vil godt lige have lov at høre om brillerne er hjemme, eller nakken er
> stiv siden man ikke kigger sig over skulderen inden vognbane-skift.
> Det mislykkedes. Vedkommende reagerer ikke. Til sidst opgiver jeg og lader
> en af mine fingre på højre hånd stritte, så min mening om vedkommende var
> ikke til at tage fejl af. Måtte lige holde ved Dreisler Storkøb og komme
> til mig selv.
> Hvorfor F***** tager folk ikke lige og drejer hovedet. Det betyder sgu så
> lidt.
> Var pludselig meget glad for de indlærte manøvrer fra DMC's
> bronze-kursus.
> Kunne man på nogen måde have undgået sådan en sitaution?
>
>
> Puuuha, nu har jeg lidt mere luft.
>
> Pas på jer selv. madkasserne er efter os.
>
> Mvh
> Riber.
>



Torben Scheel (06-10-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 06-10-05 07:30

Anne & Torben wrote:
> r var jeg tæt ved at få et stævnemøde med vorherre.
> Scenariet udspiller sig som følgende :
>
> Kører hjemmefra klokken 6.15. Kører fra Hjallerup til Nibe hver dag. Dejlig
> kølig morgen og vfr'en spinder.
> Kører igennem limfjords-tunellen. Trækker ud i venstre spor og overhaler en
> lastbil op ad bakken efter tunellen.
> Det samme gør 2 biler foran mig. Vi kører knap 100km/t. De blinker efter
> lastbilen begge ind til højre og trækker ind.
> Jeg bliver i sporet og kører forbi først den ene bil, og derefter den næste.
> Da jeg er halvt forbi den første af bilerne, fortryder vedkommende.
> Den guldfarvede Yaris trækker ( stadig med højre blinklys tændt ) voldsomt
> til venstre. Der kommer jeg.
> Jeg når ikke at reagere, før jeg mærker bilen ramme/røre højre knæ. Jeg
> kører i 4 gear. På forunderlig vis lykkedes det
> mig i en kombination af at give gas, og lave undvige ved hjælp af
> kontrastyring at komme fri. Der sker ikke noget fysisk, men jeg er MEGET
> rystet.
> Kører foran bilen og forsøger at vinke vedkommende ind.
> Vil godt lige have lov at høre om brillerne er hjemme, eller nakken er stiv
> siden man ikke kigger sig over skulderen inden vognbane-skift.
> Det mislykkedes. Vedkommende reagerer ikke. Til sidst opgiver jeg og lader
> en af mine fingre på højre hånd stritte, så min mening om vedkommende var
> ikke til at tage fejl af. Måtte lige holde ved Dreisler Storkøb og komme til
> mig selv.
> Hvorfor F***** tager folk ikke lige og drejer hovedet. Det betyder sgu så
> lidt.
> Var pludselig meget glad for de indlærte manøvrer fra DMC's
> bronze-kursus.
> Kunne man på nogen måde have undgået sådan en sitaution?
>
>
> Puuuha, nu har jeg lidt mere luft.
>
> Pas på jer selv. madkasserne er efter os.
>
Lyder rigtigt skræmmende - godt du holdt gummiet nedaf. Jeg ville
ubetinget melde hændelsen til politiet - også selvom jeg ikke havde
registreringsnummeret.

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste