/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
TL1000s svinghjul!?
Fra : Ukendt


Dato : 02-10-05 16:54

Er der nogen der ved om svinghjulet er "løs" i en TLS?

En makker siger at et lettere svinghjul skulle give lidt mere liv i dyret!
nogen der ved om der er hold i det?



 
 
KubikH (02-10-2005)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 02-10-05 17:33


"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> skrev i en meddelelse
news:43400292$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Er der nogen der ved om svinghjulet er "løs" i en TLS?
>
> En makker siger at et lettere svinghjul skulle give lidt mere liv i dyret!
> nogen der ved om der er hold i det?

Jo da hvis man letter svinghjulet, bliver den kvikkere på gassen.
MEN intet er gratis, det går ud over sejtrækket, og gangkulturen ved lav
belastning og i tomgang.

Så er du til ræs, er det bare gå igang, men ellers lad være med at pille.

Mvh
Niels



Jens Jacob Bager Jen~ (02-10-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 02-10-05 20:10

> Jo da hvis man letter svinghjulet, bliver den kvikkere på gassen.
> MEN intet er gratis, det går ud over sejtrækket, og gangkulturen ved
> lav belastning og i tomgang.

En TLS'er har "fabrikslettet" krumtap. Letter du svinghjulet bliver den
endnu sværere at maøvrere rundt i tomgang. Den TL'er jeg prøvede skulle der
ingen ting til for at den satte ud. Min CBR kan trække afsted med mig i
tomgang i 2-3 gear. Det kan en mere en 50% større TL'er ikke. V2 eller ej.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Ukendt (02-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-10-05 21:02



> En TLS'er har "fabrikslettet" krumtap. Letter du svinghjulet bliver den
> endnu sværere at maøvrere rundt i tomgang. Den TL'er jeg prøvede skulle
> der ingen ting til for at den satte ud. Min CBR kan trække afsted med mig
> i tomgang i 2-3 gear. Det kan en mere en 50% større TL'er ikke. V2 eller
> ej.

Ja det e rrigtig at en standard TL har svært ved de helt lave RPM. EN
justeret har det dog lidt nemmere, men langt far så nemt som en R4´er
Så kan godt følge dig idet! Det kunne være ma skulle droppe tanken, gider
ikek have den stående på 2000RPM i tomgang :)



Hekto (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-10-05 08:21

In article <43403cac$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "S.G"
<sebastianSNABELAnalnet.dk> says...
>
> Ja det e rrigtig at en standard TL har svært ved de helt lave RPM. EN
> justeret har det dog lidt nemmere, men langt far så nemt som en R4´er
> Så kan godt følge dig idet! Det kunne være ma skulle droppe tanken, gider
> ikek have den stående på 2000RPM i tomgang :)
>
V2 eller R4 er nok ligemeget.
Hvis ikke V2'eren er synkroniseret vil den hakke i det nedre område.
Dertil kommer måske så nogle hysteriske knaster med stort overlap. Så
begynder det at blive svært!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Ukendt (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-10-05 09:04


> V2 eller R4 er nok ligemeget.
> Hvis ikke V2'eren er synkroniseret vil den hakke i det nedre område.
> Dertil kommer måske så nogle hysteriske knaster med stort overlap. Så
> begynder det at blive svært!

synkroniseret, dvs det med urene osv? :)



Moller (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 03-10-05 09:22

S.G wrote:
>> V2 eller R4 er nok ligemeget.
>> Hvis ikke V2'eren er synkroniseret vil den hakke i det nedre område.
>> Dertil kommer måske så nogle hysteriske knaster med stort overlap. Så
>> begynder det at blive svært!
>
> synkroniseret, dvs det med urene osv? :)

   Eller slangerne ;) der er frit valg.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Hekto (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-10-05 09:44

In article <4340ea1d$0$49011$14726298@news.sunsite.dk>, news@molnit.com
says...
> Eller slangerne ;) der er frit valg.
>
>
Ja - og det skal ske jævnligt og gøres omhyggeligt.
Gassen åbnes jo ikke mange my over tomgang, når der køres med lave
omdrejninger/last.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Moller (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 03-10-05 09:50

Hekto wrote:

> Ja - og det skal ske jævnligt og gøres omhyggeligt.
> Gassen åbnes jo ikke mange my over tomgang, når der køres med lave
> omdrejninger/last.

   Hæ... en god grund til min Bandit køre af H... til for tiden, den er
sikke syncroniseret de sidste 15.000km, CO skruerne er af H. til...
kaburatorene har været af i mellemtiden osv. osv... Nå, nu skal der
kæles for dyret hele vinteren(dem alle sammen, og fruen gør det vel for
den ene). Og så er flokken kampklar til foråret :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Hekto (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-10-05 11:17

In article <4340f0c3$0$49011$14726298@news.sunsite.dk>, news@molnit.com
says...
>    Hæ... en god grund til min Bandit køre af H... til for tiden, den er
> sikke syncroniseret de sidste 15.000km, CO skruerne er af H. til...
> kaburatorene har været af i mellemtiden osv. osv... Nå, nu skal der
> kæles for dyret hele vinteren(dem alle sammen, og fruen gør det vel for
> den ene). Og så er flokken kampklar til foråret :)
>
.... jeg får grimme billeder af det der foregår dér ude på heden!!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Bjørn S (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 03-10-05 11:43

Hekto wrote:
> .... jeg får grimme billeder af det der foregår dér ude på heden!!!!

Ja, må håbe han ikke bytter for meget om på stumpene :-/

--
/Bjørn


Ukendt (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-10-05 09:53

> Ja - og det skal ske jævnligt og gøres omhyggeligt.
> Gassen åbnes jo ikke mange my over tomgang, når der køres med lave
> omdrejninger/last.

Well det vil jeg få gjort en af de nærmseste dage så! skal bare have fundet
urene et sted her i Odense :)



Ukendt (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-10-05 17:44


Hekto skrev i meddelelsen ...

>V2 eller R4 er nok ligemeget.

Naah, en R4 krumtap vejer alt andet lige væsentlig mere end en simpel V2
krumtap. Det må nødvendigvis være således, ellers ville R4 tappen ikke hænge
sammen, den er trodsalt udsat for en grim portion indesluttede vibrationer.
V2 tappen med én søle er helt fri for disse indesluttede vibrationer, og kan
gøres meget let. :-/ Vægtforskellen betyder ikke alverden når det gælder
fuld accelleration, hvor vægten af hele ekvipagen, der skal flyttes,
alligevel er så dominerende at enertimomentet fra krumtappen dårligt
bemærkes, (marginaler der dog udnyttes i race), men til
"tomgangsparadekørsel" så vil sports V90° altid komme til kort, fordi at
designeren sparede hvad han kunne på krumtapvægten. En hvilkensomhelst
cruiser V2 gør den slags meget bedre, men der ligner vægten af krumpeteren
også mere R4 niveauet.

>Hvis ikke V2'eren er synkroniseret vil den hakke i det nedre område.
>Dertil kommer måske så nogle hysteriske knaster med stort overlap. Så
>begynder det at blive svært!


Designvalg, en 90°V2 kan sagtens med nær samme ydelse gøres
"tomgangsvenlig", men ingen ville købe den ?! Eller hur ?

mvh
Orla
"fie" letvægter



Hekto (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-10-05 19:03

In article <43416403$0$9160$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, "Orla
Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
> Designvalg, en 90°V2 kan sagtens med nær samme ydelse gøres
> "tomgangsvenlig", men ingen ville købe den ?! Eller hur ?
>
Jo, jeg opfattede bare bemærkningen i retning af at en R4 ville gå mere
jævnt en en V2'er - men nu har du jo så glimrende redegjort for V2'erens
fotræffeligheder i forhold til en R4'er!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Ukendt (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-10-05 20:08


Hekto skrev i meddelelsen ...

>fotræffeligheder i forhold til en R4'er!


Fortræffeligheder eller fortrædeligheder man skal jo gøre op med sig
selv hvad man vil. Jeg tror ikke Sebastian vil få nogen glæde af et lettere
svinghjul, jo måske lige til præsentations gassen op, for så vil TL'en da
tage omdrejninger meget hurtigt, hvis ellers da den ikke "kvæles" af
knastoverlappet. Men ved kørsel på landevej vil han aldrig kunne mærke
forskellen, end ikke i 1. gear. Den slags har betydning når man vil hente
nogle tiendedele på bane, ellers ikke.

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr



Ukendt (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-10-05 23:19


> Fortræffeligheder eller fortrædeligheder man skal jo gøre op med sig
> selv hvad man vil. Jeg tror ikke Sebastian vil få nogen glæde af et
> lettere
> svinghjul, jo måske lige til præsentations gassen op, for så vil TL'en da
> tage omdrejninger meget hurtigt, hvis ellers da den ikke "kvæles" af
> knastoverlappet. Men ved kørsel på landevej vil han aldrig kunne mærke
> forskellen, end ikke i 1. gear. Den slags har betydning når man vil hente
> nogle tiendedele på bane, ellers ikke.
>
> mvh
> Orla
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Og derfor er der vist ingen grund til at jeg får det lavet!
:)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste