/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Problemer med CPI hussar
Fra : Sace


Dato : 28-09-05 19:11

Hej NG!

Jeg har en 2002 CPI Hussar FL til at stå, som jeg overvejer at begynde
at køre på til dagligt. Den har dog 3 problemer: Den er ikke så
hurtig som den burde være. Det er ikke meningen den skal tunes, men
har en fornemmelse af at den yder for lidt i forhold til det den burde.
På en god dag går den 50, og det tager virkelig sin tid. Den har std
filter, pillet skive og en TG basic udstødning.

Anden ting; Benzinforbrug! Den tømmer en tank på 5 liter på 50km!
Den går helt jævnt i motoren, og oser ikke unødigt. Det forsvinder
bare meget hurtigt! Tankdækslet slutter ikke helt tæt, og er klar
over at noget fordamper. Men der burde ikke forsvinde 2 liter på en
10km tur. Har en fornemmelse af at den hælder det ud, men der er intet
synligt og heller ikke der hvor man parkere den er der spild? Den køre
med std karburator.

Tredje; Der er ingen choker på den, den virker ikke. så der er bare
et tomt hul der hvor den burde sidder. Det er rimeligt let at få den
startet når man lige holder en finger for hullet. Den køre som den
skal en kilometer ca, og så begynder den at tabe trækkraft. Derefter
sætter den ud, køre igen og sådan bliver det ved. Når man stopper
dør den helt, og er umulig at starte kun med elstart. Men så holder
man igen en finger for choker hullet, og den starter med det samme og
kører videre som den skal..

Er der nogen af jer der har ideer til hvordan jeg skal få denne
maskine på ret køl igen, så jeg kan bruge den til at køre på?
(kommentare som "køb noget andet end CPI" og lign. frabedes)

/Anders Poulsen


 
 
NoShyGuy (29-09-2005)
Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 29-09-05 18:15

Du skal klart nok ha købt den choker som mangler. Dysen i chokeren er
40-60 og din mainjet er 60-70 så det er derfor den sluger det hele.
Det undre mig ikke hvis den prutter og virker meget sløv.
Sæt chokeren i igen. så virker din CPI som den skal.
CPI er et fint billigt mærke, hvis de behandles godt.
De er ikke så robuste.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Sace (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Sace


Dato : 03-10-05 08:00


NoShyGuy skrev:

> Du skal klart nok ha købt den choker som mangler. Dysen i chokeren er
> 40-60 og din mainjet er 60-70 så det er derfor den sluger det hele.
> Det undre mig ikke hvis den prutter og virker meget sløv.
> Sæt chokeren i igen. så virker din CPI som den skal.
> CPI er et fint billigt mærke, hvis de behandles godt.
> De er ikke så robuste.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Hey. Mange tak skal du have. Problemet er at chokeren ikke virker, men
så må jeg jo have købt mig en anden. De er bare så sk*de dyre

/Anders Poulsen


Allan Riise (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 03-10-05 08:21

Sace wrote:
> NoShyGuy skrev:
>
>> Du skal klart nok ha købt den choker som mangler. Dysen i chokeren er
>> 40-60 og din mainjet er 60-70 så det er derfor den sluger det hele.
>> Det undre mig ikke hvis den prutter og virker meget sløv.
>> Sæt chokeren i igen. så virker din CPI som den skal.
>> CPI er et fint billigt mærke, hvis de behandles godt.
>> De er ikke så robuste.
>>
>> --
>> Leveret af:
>> http://www.kandu.dk/
>> "Vejen til en hurtig løsning"
>
> Hey. Mange tak skal du have. Problemet er at chokeren ikke virker, men
> så må jeg jo have købt mig en anden. De er bare så sk*de dyre

http://www.thansen.dk/product.asp?c=597222908&n=521146783&pn=521147439

--
Allan Riise



gumuk (06-10-2005)
Kommentar
Fra : gumuk


Dato : 06-10-05 21:47



hej
der er ikke nogle dysser i en choker
en choker fungere på denne måde
den lukker for luften så din motor får mere bensin end luft når du skal
starte
når så din motor er blivet varm , for din motor for meget luft , da den
suger luft ind igemmen det hul som chokeren skulle side i ,
derfor dør den
så du bliver nok nød til at bide i det sure æble og købe en ny choker
eller tage en lille klud og en stykke træ i samme stærrelse som choker
hullet , prøv at sætte det hullet
se om den kan køre bedre med det
mvh
gumuk
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


gumuk (06-10-2005)
Kommentar
Fra : gumuk


Dato : 06-10-05 21:50



hej
der er ikke nogle dysser i en choker
en choker fungere på denne måde
den lukker for luften så din motor får mere bensin end luft når du skal
starte
når så din motor er blivet varm , for din motor for meget luft , da den
suger luft ind igemmen det hul som chokeren skulle side i ,
derfor dør den
så du bliver nok nød til at bide i det sure æble og købe en ny choker
eller tage en lille klud og en stykke træ i samme stærrelse som choker
hullet , prøv at sætte det hullet
se om den kan køre bedre med det
mvh
gumuk
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Sace (09-10-2005)
Kommentar
Fra : Sace


Dato : 09-10-05 21:00

Hey.

Okay, tak for det. Jeg fik aldrig løst problemet, har solgt den og
købt en suzuki katana LC - det er godt nok en fed maskine ved siden af
den gamle hussar :P

/Anders

gumuk skrev:

> hej
> der er ikke nogle dysser i en choker
> en choker fungere på denne måde
> den lukker for luften så din motor får mere bensin end luft når du skal
> starte
> når så din motor er blivet varm , for din motor for meget luft , da den
> suger luft ind igemmen det hul som chokeren skulle side i ,
> derfor dør den
> så du bliver nok nød til at bide i det sure æble og købe en ny choker
> eller tage en lille klud og en stykke træ i samme stærrelse som choker
> hullet , prøv at sætte det hullet
> se om den kan køre bedre med det
> mvh
> gumuk
> >
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste