/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
Reg. af vogn fra tyskland.
Fra : Jan


Dato : 24-09-05 22:00

Hej gruppe

Kan det lade sig gøre at få indregistreret en vogn der aldrig har været
registreret i DK. Men som er importeret fra tyskland for længe siden.
Der er ingen papirer på vognen overhovedet. Så vidt det vides pt. , er den
typegodkendt herhjemme.

Venligst Jan



 
 
Flemming Udbjørg (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Udbjørg


Dato : 25-09-05 09:31

g@igruppen.dk> skrev i en meddelelse
news:%6jZe.103$uo3.101@news.get2net.dk...
> Hej gruppe
>
> Kan det lade sig gøre at få indregistreret en vogn der aldrig har været
> registreret i DK. Men som er importeret fra tyskland for længe siden.
> Der er ingen papirer på vognen overhovedet. Så vidt det vides pt. , er den
> typegodkendt herhjemme.
>
> Venligst Jan
>

Det lyder som en lang tur op ad bakke;

Du skal have vognens typecertifikat/godkendelse - her kan du prøve at finde
frem til en evt. dansk imortør som kan hjælpe, og elelrs må du have fat på
den tyske fabrik. Det skal være certifikatet for den tyske vogn - ikke et
tilsvarende fra en dansk vogn, da der er/kan være flere konstruktionsmæssige
forskelle.

Uden et sådant certifikat, skal du - så vidt jeg ved - have vognen genem den
store godkendelsesmølle, og det er dyrt og besværligt.

Så skal du have en vægtattest, der viser vognens egenvægt.

El- og gasinstallationer skal modsvare dagens krav i DK, og hvis det er en
ældre tysk vogn, kan den have et gasanlæg med 50Mbar tryk, som du ikke kan
få godkendt i DK. Det betyder typisk ændringer i brændere komfur og
køleskab, og ny slange og regulator i gaskassen. Og så selvfølgelig en ny
gastest.

Og så er du ved at være klar til syn, som er første store eksamen. Her skal
så hele det køremæssige sikkerhedssystem være i orden - tilkobling,
påløbsbremse, bremser, lys og signaler.

/Flemming U



J.L. (25-09-2005)
Kommentar
Fra : J.L.


Dato : 25-09-05 18:54


> Det lyder som en lang tur op ad bakke;
>
Ja, hvis der ikke findes en tysk registreringsattest på vognen, så BLIVER
det en maget lang tur op af bakke !!!

> Du skal have vognens typecertifikat/godkendelse - her kan du prøve at
> finde
> frem til en evt. dansk imortør som kan hjælpe, og elelrs må du have fat på
> den tyske fabrik. Det skal være certifikatet for den tyske vogn - ikke et
> tilsvarende fra en dansk vogn, da der er/kan være flere
> konstruktionsmæssige
> forskelle.
>

Hvis Jan har den tyske reg.attest så bliver det overhovedet ikke et problem
!!! .... så behøver importøren ikke at blive indblandet

> Uden et sådant certifikat, skal du - så vidt jeg ved - have vognen genem
> den
> store godkendelsesmølle, og det er dyrt og besværligt.

??

> Så skal du have en vægtattest, der viser vognens egenvægt.
>

Få den vejet hos en godkendt vejer .... kig på
http://www.applusbilsyn.dk/love-regler/godkendte-vejere-og-maalere/

> El- og gasinstallationer skal modsvare dagens krav i DK, og hvis det er en
> ældre tysk vogn, kan den have et gasanlæg med 50Mbar tryk, som du ikke kan
> få godkendt i DK.

Godkendt !??? .... hvem skal godkende det !!?? .... og lad venligst være med
at henvise mig til "gasregulativer" etc. for der er INGEN der blander sig i
dette !!!

> Det betyder typisk ændringer i brændere komfur og
> køleskab, og ny slange og regulator i gaskassen. Og så selvfølgelig en ny
> gastest.

Selvfølgelig skal dette være i orden, men der ikke nogle af disse ting der
overhovedet har indflydelse på registreringssynet !!!!!


>
> Og så er du ved at være klar til syn, som er første store eksamen. Her
> skal
> så hele det køremæssige sikkerhedssystem være i orden - tilkobling,
> påløbsbremse, bremser, lys og signaler.

Eksamen ....... ja hvis man vil dramatisere et ganske enkelt og almindeligt
syn, så er det vel "en stor eksamen", men helt ærligt så er det altså ikke
noget at være bange for, hvis man bare har orden i sine sager mht. papirer,
lys, bremser, reflekser og hjullejer og dækkene.

Mvh J.L



Sten Bo (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Sten Bo


Dato : 25-09-05 09:31

Jan skrev:
> Hej gruppe
>
> Kan det lade sig gøre at få indregistreret en vogn der aldrig har været
> registreret i DK. Men som er importeret fra tyskland for længe siden.
> Der er ingen papirer på vognen overhovedet. Så vidt det vides pt. , er den
> typegodkendt herhjemme.
>
> Venligst Jan
>
>


Du kan måske finde typeattesten her


http://www.fstyr.dk/sw22275.asp

mvh

Flemming Udbjørg (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Udbjørg


Dato : 25-09-05 09:32


"Sten Bo" <sletgoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:43365f1a$0$11172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jan skrev:
> > Hej gruppe
> >
> > Kan det lade sig gøre at få indregistreret en vogn der aldrig har
været
> > registreret i DK. Men som er importeret fra tyskland for længe siden.
> > Der er ingen papirer på vognen overhovedet. Så vidt det vides pt. , er
den
> > typegodkendt herhjemme.
> >
> > Venligst Jan
> >
> >
>
>
> Du kan måske finde typeattesten her
>
>
> http://www.fstyr.dk/sw22275.asp


- men pas på. Det skal jo være typeattesten for den tysker version af
vognen. Og der kan være forskelle, som gør, at den danske attest ikke vil
blive accepteret.

/Flemming U




Henrik H. (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik H.


Dato : 26-09-05 15:39

Attesterne på færdselsstyrelsens hjemmeside kan ikke bruges!

Det skal være en original-attest underskrevet af enten fabrik, importør
eller dennes repræsentant (forhandler).

Alt andet duer ikke!!!!!

Er der nogen, der har benyttet en attest fra færdelsstyrelsens hjemmeside
har de bare været heldige at synshallen har været uvidende (og jeg hører fra
jer).


"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
news:43366095$0$49021$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Sten Bo" <sletgoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:43365f1a$0$11172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Jan skrev:
> > > Hej gruppe
> > >
> > > Kan det lade sig gøre at få indregistreret en vogn der aldrig har
> været
> > > registreret i DK. Men som er importeret fra tyskland for længe siden.
> > > Der er ingen papirer på vognen overhovedet. Så vidt det vides pt. , er
> den
> > > typegodkendt herhjemme.
> > >
> > > Venligst Jan
> > >
> > >
> >
> >
> > Du kan måske finde typeattesten her
> >
> >
> > http://www.fstyr.dk/sw22275.asp
>
>
> - men pas på. Det skal jo være typeattesten for den tysker version af
> vognen. Og der kan være forskelle, som gør, at den danske attest ikke vil
> blive accepteret.
>
> /Flemming U
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste