/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Nogen der ved hvor galt det gik?
Fra : Henrik B.


Dato : 14-09-05 15:34

Et lidt kedeligt eksempel på det organisatoriske (sikkerhedsmæssige) der
ikke fungerer:
http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Edmund-TrackCrash-90sec.wmv

Hvor galt gik det egentlig - nogen der ved det?

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!




 
 
m0rt3n (14-09-2005)
Kommentar
Fra : m0rt3n


Dato : 14-09-05 21:28

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:432834d3$0$96162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvor galt gik det egentlig - nogen der ved det?

Jeg læste engang i et andet forum at MC-føreren i rødt blev invalideret og
den hvide official blev slået død på stedet, men så igen; hvor meget kan man
stole på det. Voldsomt ser det i hvert fald ud.
-m0rt3n zrx1100



Jens B. Rasmussen (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 14-09-05 21:44


"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en meddelelse
news:432887bd$0$25957$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:432834d3$0$96162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hvor galt gik det egentlig - nogen der ved det?
>
> Jeg læste engang i et andet forum at MC-føreren i rødt blev invalideret og
> den hvide official blev slået død på stedet, men så igen; hvor meget kan
man
> stole på det. Voldsomt ser det i hvert fald ud.
> -m0rt3n zrx1100

det var dog grimme billeder !

Havde jeg været i det sving som offcial - havde det lydt i min radio " jeg
vil gerne have det løb her stoppet NU"

og så var der kommet en kontramelding fra stævneleder om rødt flag i alle
sving indenfor 5 sekunder. Ikke at det havde betydet noget men så havde man
hurtigt fået skabt den fornødne ro til at rydde op.

men der sker jo desværre altid ulykker af den slags uanset hvor meget man
indprenter det hos folk.


--

Med venlig hilsen


Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900






Armand (15-09-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-09-05 23:51

Jens B. Rasmussen wrote:
>
> det var dog grimme billeder !
>
> Havde jeg været i det sving som offcial - havde det lydt i min radio " jeg
> vil gerne have det løb her stoppet NU"
>
> og så var der kommet en kontramelding fra stævneleder om rødt flag i alle
> sving indenfor 5 sekunder. Ikke at det havde betydet noget men så havde man
> hurtigt fået skabt den fornødne ro til at rydde op.
> men der sker jo desværre altid ulykker af den slags uanset hvor meget man
> indprenter det hos folk.

Jup!
Og hvis det ikke hjælper at flage med gult (som der så absolut må
formodes at være gjort hér), så hjælper et rødt vel heller ikke :-/

Det er min indstilling at den kravlende pilot skulle hjælpes (hurtigere)
ind, nu hvor han alligevel bevægede sig (en liggende pilot er mere
beregnelig for "trafikken" end en der bevæger sig) og at motorcyklen da
for pokker kun er til fare for den der ikke tager det gule flag
alvorligt og derfor kun udsætter sig selv for fare - Og ikke som her de
to der løber rundt og trækker på den væltede motorcykel.

Alt efter banens længde vil alle have passeret inden for det første
halvandet minuts tid hvorefter der ikke burde være videre fare og
melding om behov for rødt flag og efterfølgende beslutning og
tilbagemelding derom kan let komme til at tage samme tidsrum - D.v.s. at
når der endelig bliver flaget med rødt, er den primære fare allerede
overstået.
Det er løslederens beslutning derom og han er oftest væsentligt mere
rutineret i sit job end de klerke der står i svingene.
Det er i mine øjne meget sandsynligt at de to er løbet på banen uden
nogen forudgående ordre og derfor også gør en stor fejl - Ligefrem at
løbe med ryggen til trafikken virkerer i sig selv lidt urutineret, og
jeg synes at kunne tyde den ene hvides bevægelsesmønster i starten, som
at han reagerer på at de bliver forsøgt kaldt ind igen, men p.g.a
trafikken alligevel får besked på at holde sig derude :-/

Anyhow, noget shit :-|

--
Armand.
(som flagdommer selv engang mødt med løbslederens kontraordre om "at han
ligger jo stille og alle har været forbi én gang nu og ved hvorfor der
flages")

Jens B. Rasmussen (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 16-09-05 10:16

Armand wrote:

>
> Jup!
> Og hvis det ikke hjælper at flage med gult (som der så absolut må
> formodes at være gjort hér), så hjælper et rødt vel heller ikke :-/

> Det er min indstilling at den kravlende pilot skulle hjælpes (hurtigere)
> ind, nu hvor han alligevel bevægede sig (en liggende pilot er mere
> beregnelig for "trafikken" end en der bevæger sig) og at motorcyklen da
> for pokker kun er til fare for den der ikke tager det gule flag
> alvorligt og derfor kun udsætter sig selv for fare - Og ikke som her de
> to der løber rundt og trækker på den væltede motorcykel.

Det er klart at den pilot som er på banen skal hjælpes og det er min
vurdering at det gøres bedst ved at lade ham være og så afbryde racet da
hensynet til den enkelte person vejer tungere end om de får kørt de sidste
13 omgange færdige.

> Alt efter banens længde vil alle have passeret inden for det første
> halvandet minuts tid hvorefter der ikke burde være videre fare og
> melding om behov for rødt flag og efterfølgende beslutning og
> tilbagemelding derom kan let komme til at tage samme tidsrum - D.v.s. at
> når der endelig bliver flaget med rødt, er den primære fare allerede
> overstået.
> Det er løslederens beslutning derom og han er oftest væsentligt mere
> rutineret i sit job end de klerke der står i svingene.

Ja det er da muligt men i situationen aner ingen jo hvor alvorligt piloten
er kommet til skade.

Løbslederen har ingen chance for at se hvad der sker i mit sving og må
derfor stole på mig og mine observationer. Hvis vi taler om Val de Vienne
f.eks. er banen 4,5 km rundt og hvis der har været 4 flagposter med rødt
flag og du kommer ned til mig/mit sving hvor jeg har bevægeligt gult og
rødt flag samtidig er det jo et klart signal om at "kaste anker og undlade
overhalinger til næste flagspost da der er middelbar fare i næste sektor
af banen"


> Det er i mine øjne meget sandsynligt at de to er løbet på banen uden
> nogen forudgående ordre og derfor også gør en stor fejl - Ligefrem at
> løbe med ryggen til trafikken virkerer i sig selv lidt urutineret, og
> jeg synes at kunne tyde den ene hvides bevægelsesmønster i starten, som
> at han reagerer på at de bliver forsøgt kaldt ind igen, men p.g.a
> trafikken alligevel får besked på at holde sig derude :-/

> Anyhow, noget shit :-|

Jeg vil jo mene at ingen løber på banen før banen er tømt uanset hvad -
for hvis jeg kommer til skade hvem skal så hjælpe piloten ? At der så i
denne situation er flere officiels er bare luksus når man har prøvet at
stå ene mand

Men enig i at det er noget skod - desværre er motorløb jo farligt
sammenlignet med brigde og skak og uanset hvad man gør vil der kunne ske
uheld.

--

Mvh

Jens B. Rasmussen
RF900





Armand (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-09-05 10:34

Jens B. Rasmussen wrote:
> Armand wrote:
>
> Løbslederen har ingen chance for at se hvad der sker i mit sving og må
> derfor stole på mig og mine observationer.

Tjaeh - Alt efter hvilken kvalifikationsniveau han tillægger lige dig :-/

.............og du kommer ned til mig/mit sving hvor jeg har bevægeligt
> gult og rødt flag samtidig.........

Bevægeligt rødt?
Rødt og gult samtidig?

Læs lige dit reglement igen og mød så op ved løbslederen til en up-grade
af dit kvalifikationsniveau ved næstkommende arrangement!


> .......er det jo et klart signal om at "kaste anker
> og undlade overhalinger til næste flagspost da der er middelbar fare i
> næste sektor af banen"

Alene "bevægeligt gult" er et stærkt signal om at noget er rivende galt
og man overhovedet ikke må race videre :-|

--
Armand.

Jens B. Rasmussen (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 18-09-05 20:33


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:JpRWe.68040$Fe7.229504@news000.worldonline.dk...
> Jens B. Rasmussen wrote:
> > Armand wrote:
> >
> > Løbslederen har ingen chance for at se hvad der sker i mit sving og må
> > derfor stole på mig og mine observationer.
>
> Tjaeh - Alt efter hvilken kvalifikationsniveau han tillægger lige dig :-/

Nu har jeg så fordelen af at han kender mig fra tidligere og i den
sammenhæng har vi 100% tillid til hinandens beslutninger - og det har heller
aldrig givet anledning til debat over radioen hvis jeg har bedt om rødt i
samtlige sving.

> ............og du kommer ned til mig/mit sving hvor jeg har bevægeligt
> > gult og rødt flag samtidig.........
>
> Bevægeligt rødt?
> Rødt og gult samtidig?

Nej kun det gule er bevægeligt og i en hvis udstrækning vil det røde være
stille men hvis jeg lige bruger den anden hånd til radioen kan det røde godt
være bevægeligt fordi jeg mangler sgu' lige den 3. hånd til at holde flaget
stille med. og kan være nød til at bruge samme hånd til begge flag.

Men fra i år kan et rødt flag faktisk godt være bevægeligt bare til
orientering ! og der skelnes ikke mellem stillestående og bevægeligt rødt
flag betydningen er den samme "Løbet/træningen er afbrudt - kør langsomt i
pit"

Og ja man kan da sagtens have gult og rødt samtidig - hvis det altså er er i
min sektion at ulykken er sket, for hvis der kun er rødt flag er det jo bare
"race er stoppet" men netop med det gule bevægelige flag

> Læs lige dit reglement igen og mød så op ved løbslederen til en up-grade
> af dit kvalifikationsniveau ved næstkommende arrangement!

Og tak i lige måde !

http://www.dmusport.dk/images/stories/reglementer/roadracing/dk_rr_reglement
_2005.pdf

> > .......er det jo et klart signal om at "kaste anker
> > og undlade overhalinger til næste flagspost da der er middelbar fare i
> > næste sektor af banen"
>
> Alene "bevægeligt gult" er et stærkt signal om at noget er rivende galt
> og man overhovedet ikke må race videre :-|
>
> --
> Armand.



Armand (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-09-05 23:10

Jens B. Rasmussen wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:JpRWe.68040$Fe7.229504@news000.worldonline.dk...
>
>>
>>Bevægeligt rødt?
>>Rødt og gult samtidig?
>
>
> Nej kun det gule er bevægeligt og i en hvis udstrækning vil det røde være
> stille men hvis jeg lige bruger den anden hånd til radioen kan det røde godt
> være bevægeligt fordi jeg mangler sgu' lige den 3. hånd til at holde flaget
> stille med. og kan være nød til at bruge samme hånd til begge flag.
>
> Men fra i år kan et rødt flag faktisk godt være bevægeligt bare til
> orientering ! og der skelnes ikke mellem stillestående og bevægeligt rødt
> flag betydningen er den samme "Løbet/træningen er afbrudt - kør langsomt i
> pit"

- - - - - hvorfor at brug af rødt erstatter gult, hvilket igen gør
gult+rødt irrelevant!

> Og ja man kan da sagtens have gult og rødt samtidig - hvis det altså er er i
> min sektion at ulykken er sket, for hvis der kun er rødt flag er det jo bare
> "race er stoppet" men netop med det gule bevægelige flag
>
>>Alene "bevægeligt gult" er et stærkt signal om at noget er rivende galt
>>og man overhovedet ikke må race videre :-|

--
Armand.

Morten Dybdal (15-09-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 15-09-05 03:34

m0rt3n wrote:

>
> Jeg læste engang i et andet forum at MC-føreren i rødt blev invalideret og
> den hvide official blev slået død på stedet,

Det burde have være omvendt, men verden er jo ikke retfærdig.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Shsj (15-09-2005)
Kommentar
Fra : Shsj


Dato : 15-09-05 05:10

"Morten Dybdal" <mdm@REMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4328dd8f$0$84014$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> m0rt3n wrote:
>>
>> Jeg læste engang i et andet forum at MC-føreren i rødt blev invalideret
>> og den hvide official blev slået død på stedet,
>
> Det burde have være omvendt, men verden er jo ikke retfærdig.
> --
> Morten Dybdal
> Humanum Ergo Errare

Hej.
Den logik kan jeg på ingen måde tilslutte mig eller få øje på - men som du
selv påpeger: "Humanum Ergo Errare".

/Shsj
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=306



Morten Dybdal (15-09-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 15-09-05 06:50

Shsj wrote:

>
> Hej.
> Den logik kan jeg på ingen måde tilslutte mig eller få øje på - men som du
> selv påpeger: "Humanum Ergo Errare".
>

Hvem har mest fortjent at dø? En mand der vil hjælpe andre, eller mand
der forværre en et uheld ved ikke at se sig for? Det er heldigvis få
mennesker der kommer i en situation hvor de må tage stilling til den
slags spørgsmål.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Hekto (15-09-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 15-09-05 08:22

In article <4328dd8f$0$84014$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
mdm@REMwebspeed.dk says...
> Det burde have være omvendt, men verden er jo ikke retfærdig.
>
Hvis man ser godt efter, kan man se at den forankørende 'skygger' for
udsynet, og i sidste øjeblik drejer den forankørende fra; men da er det
for sent.
Det hele er dybt godnat!

Umiddelbart synes jeg ikke man kan se der er tilskuere på tribunen, så
måske er det ikke så professionelt endda ... slet ikke efter ulykkens
omfang at dømme!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Niels Bitsch Nielsen (15-09-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bitsch Nielsen


Dato : 15-09-05 19:41

Henrik B. <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev:
>Et lidt kedeligt eksempel på det
>organisatoriske (sikkerhedsmæssige) der
>ikke fungerer:
>http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/E
>dmund-TrackCrash-90sec.wmv
>
>Hvor galt gik det egentlig - nogen
>der ved det?
>
>--
>-----------------------------------
>-----------------------
>Saab - Fordi livet er for kort til
>biler med dårlig sikkerhed!



Se svar på bl.a. http://www.gofastvideo.com/forums/index.php?
showtopic=219

nbn XJ900


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste