/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
sælger..
Fra : Soliema


Dato : 11-09-05 19:22

Hejsa i gruppen.
Har siddet i et par dage, og kigget nettet igennem, for at finde en ven til
min Speedy, og kom i dag i kløerne af en opdrætter, og ville gerne vide, om
det er vanligt måde, at gøre det på..

Startede med at skrive om hun stadig havde killinger, og hun svarede, at det
havde hun, men at hun rejste i morgen, så jeg skulle bestemme mig inde, jeg
vil nu ikke lige bestemme sådan en vigtig ting, på så kort tid, så jeg gik
lige og tænkte over det, har derefter modtaget 4 mails mere fra personen,
med div. telefonnr, og så tænkte jeg, at så var det jo ikke vigtigt at
bestemme det nu, lige ind til den anden sidste, som lød sådan her..
Citat:
Jeg takker forbrug af min tid, tak for svar tilbage, kan se at du har læst
min mail.

Nu er jeg så endelig kommet til at sidde ved komputeren, og ville til at
svare alle de mails, som jeg har modtaget i løbet af dagen, og blev lidt
stødt over sådan et svar, derfor svarede jeg.
Citat:
Hejsa..
Jeg syntes da lige, at man har lov til at tænke sig om, jeg har ikke skrevet
at jeg er intresseret, jeg har haft travlt hele dagen, og nu har absolut
ikke lyst til at handle kat med dig, finder et andet sted at finde min næste
misseprins..
Anne Mette.

Derefter får jeg en mail tilbage, hvor der står, at jeg går glip af en meget
billig killing, og at hun ikke vil sælge til mig, + at hun ikke håber at jeg
får en god killing, med den tone..

Er det normalt, fordi jeg blev ærligt talt meget skræmt, at sådan en
væremåde, da jeg syntes at dette er en stor beslutning...

/Anne Mette



 
 
Tina (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Tina


Dato : 11-09-05 19:28

Soliema wrote:
> Hejsa i gruppen.
> Har siddet i et par dage, og kigget nettet igennem, for at finde en
> ven til min Speedy, og kom i dag i kløerne af en opdrætter, og ville
> gerne vide, om det er vanligt måde, at gøre det på..
>
> Startede med at skrive om hun stadig havde killinger, og hun svarede,
> at det havde hun, men at hun rejste i morgen, så jeg skulle bestemme
> mig inde, jeg vil nu ikke lige bestemme sådan en vigtig ting, på så
> kort tid, så jeg gik lige og tænkte over det, har derefter modtaget 4
> mails mere fra personen, med div. telefonnr, og så tænkte jeg, at så
> var det jo ikke vigtigt at bestemme det nu, lige ind til den anden
> sidste, som lød sådan her.. Citat:
> Jeg takker forbrug af min tid, tak for svar tilbage, kan se at du har
> læst min mail.
>
> Nu er jeg så endelig kommet til at sidde ved komputeren, og ville til
> at svare alle de mails, som jeg har modtaget i løbet af dagen, og
> blev lidt stødt over sådan et svar, derfor svarede jeg.
> Citat:
> Hejsa..
> Jeg syntes da lige, at man har lov til at tænke sig om, jeg har ikke
> skrevet at jeg er intresseret, jeg har haft travlt hele dagen, og nu
> har absolut ikke lyst til at handle kat med dig, finder et andet sted
> at finde min næste misseprins..
> Anne Mette.
>
> Derefter får jeg en mail tilbage, hvor der står, at jeg går glip af
> en meget billig killing, og at hun ikke vil sælge til mig, + at hun
> ikke håber at jeg får en god killing, med den tone..
>
> Er det normalt, fordi jeg blev ærligt talt meget skræmt, at sådan en
> væremåde, da jeg syntes at dette er en stor beslutning...
>
> /Anne Mette
Hejsa

Nej det er absolut ikke normalt
Lyder som meget dårlig opførsel i mine ører !!!!!!!!

Mvh

Tina

--
DK Heart & Soul
Killinger til salg.
www.heart-and-soul.dk





Denise (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 11-09-05 19:40

Soliema wrote:
> Hejsa i gruppen.
> Har siddet i et par dage, og kigget nettet igennem, for at finde en
> ven til min Speedy, og kom i dag i kløerne af en opdrætter, og ville
> gerne vide, om det er vanligt måde, at gøre det på..
>
> Startede med at skrive om hun stadig havde killinger, og hun svarede,
> at det havde hun, men at hun rejste i morgen, så jeg skulle bestemme
> mig inde, jeg vil nu ikke lige bestemme sådan en vigtig ting, på så
> kort tid, så jeg gik lige og tænkte over det, har derefter modtaget 4
> mails mere fra personen, med div. telefonnr, og så tænkte jeg, at så
> var det jo ikke vigtigt at bestemme det nu, lige ind til den anden
> sidste, som lød sådan her..
> Citat:
> Jeg takker forbrug af min tid, tak for svar tilbage, kan se at du har
> læst min mail.
>
> Nu er jeg så endelig kommet til at sidde ved komputeren, og ville til
> at svare alle de mails, som jeg har modtaget i løbet af dagen, og
> blev lidt stødt over sådan et svar, derfor svarede jeg.
> Citat:
> Hejsa..
> Jeg syntes da lige, at man har lov til at tænke sig om, jeg har ikke
> skrevet at jeg er intresseret, jeg har haft travlt hele dagen, og nu
> har absolut ikke lyst til at handle kat med dig, finder et andet sted
> at finde min næste misseprins..
> Anne Mette.
>
> Derefter får jeg en mail tilbage, hvor der står, at jeg går glip af
> en meget billig killing, og at hun ikke vil sælge til mig, + at hun
> ikke håber at jeg får en god killing, med den tone..
>
> Er det normalt, fordi jeg blev ærligt talt meget skræmt, at sådan en
> væremåde, da jeg syntes at dette er en stor beslutning...
>
> /Anne Mette

Hej
Selvfølgelig kan det ikke være normalt, ikke hvis det er en ordentlig,
registreret opdrætter. Selvfølgelig har man behov for at tænke sig om, man
skal jo gerne leve sammen med missen i 16 år, så vi snakker jo ikke impuls
køb her.. Hvis du ikke har læst www.kattehandel.dk så synes jeg lige du
skulle gøre det, før du bestemmer dig. Det er noget med at komme ud og se
kattens i dens hjemlige omgivelser, ikke købe en kat der ikke er ikke ser
sund ud eller lever i uhumske omgivelser m.m..
Og så synes jeg du skal være glad for, at du ikke fik en kat fra sådan en
opdrætter.

--
Hilsen Denise
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=232



Sabina H. (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Sabina H.


Dato : 11-09-05 20:07

Soliema wrote:

> Derefter får jeg en mail tilbage, hvor der står, at jeg går glip af
> en meget billig killing, og at hun ikke vil sælge til mig, + at hun
> ikke håber at jeg får en god killing, med den tone..
>
> Er det normalt, fordi jeg blev ærligt talt meget skræmt, at sådan en
> væremåde, da jeg syntes at dette er en stor beslutning...

nej, det er absolut ikke normalt...
hvis man, i mine øjne, er en ordentlig opdrætter, bruger man mindst lige så
meget tid på at se køberen an, som man som køber bør se sælger an....

jeg har skrevet en lille artikel om emnet på min hjemmeside:
http://www.dkshadowfax.dk/?p=68

der er altid brådne kar derude, men gør dig selv en tjeneste og lad være med
at have for travlt... hellere bruge 2-4 uger mere på at undersøge hvad der
er at finde, end at vælge det første og det bedste fordi der bliver presset
på.... og helt ærligt... hvis en opdrætter er SÅ vild efter at sælge, så
ville jeg være nervøs for at købe, for så ligger der sku noget bag....



--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk



Soliema (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Soliema


Dato : 11-09-05 20:26


> nej, det er absolut ikke normalt...
> hvis man, i mine øjne, er en ordentlig opdrætter, bruger man mindst lige
> så meget tid på at se køberen an, som man som køber bør se sælger an....
>
> jeg har skrevet en lille artikel om emnet på min hjemmeside:
> http://www.dkshadowfax.dk/?p=68
>
> der er altid brådne kar derude, men gør dig selv en tjeneste og lad være
> med at have for travlt... hellere bruge 2-4 uger mere på at undersøge hvad
> der er at finde, end at vælge det første og det bedste fordi der bliver
> presset på.... og helt ærligt... hvis en opdrætter er SÅ vild efter at
> sælge, så ville jeg være nervøs for at købe, for så ligger der sku noget
> bag....

Hejsa begge 2..
1000 tak for svaret, fordi jeg blev da helt usikker på mig selv, og måden
jeg vil gør det på, men efter at havde læst Sabina´s gode side, er jeg tryg
ved mine standarter, da de passe meget godt med dem på siden...

Jeg er stadig chokeret over opdrætteren måde, og tror at jeg vil ligge min
søgen på hylden et par dage, da jeg slet ikke havde regnet med en mindre
møgfald over noget så minimalt som en email, hvad mon der så ville ske, hvis
jeg spurgte om det, som Sabina havde skrevet om, GYS...

/Anne Mette
--
"Bitch" er hvad mænd kalder kvinder med mere hjerne og flere nosser end dem
selv...



Sabina H. (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Sabina H.


Dato : 11-09-05 22:25

Soliema wrote:
> Hejsa begge 2..
> 1000 tak for svaret, fordi jeg blev da helt usikker på mig selv, og
> måden jeg vil gør det på, men efter at havde læst Sabina´s gode side,
> er jeg tryg ved mine standarter, da de passe meget godt med dem på
> siden...

ofte er det jo kun et spørgsmål om at man bliver bekræftet i at det man gør
er det rette, især når man ved et uheld render ind i en dum
personlighed.....

> Jeg er stadig chokeret over opdrætteren måde, og tror at jeg vil
> ligge min søgen på hylden et par dage, da jeg slet ikke havde regnet
> med en mindre møgfald over noget så minimalt som en email, hvad mon
> der så ville ske, hvis jeg spurgte om det, som Sabina havde skrevet
> om, GYS...

jeg synes faktisk bare det er supert at du spurgte herinde om det var
"normalen"....
nogle ville måske bare have trukket på skuldrene og pakket det væk som en
dålig oplevelse, og måske endda have sat et personligt "label" på "at sådan
er opdrættere generelt"... hvilket de bestemt ikke er!!

hold du fat i dine standarter, og brug god tid på at finde den rette kat....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk



Tidemann (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Tidemann


Dato : 12-09-05 06:21

"Soliema"
>
> Jeg er stadig chokeret over opdrætteren måde, og tror at jeg vil ligge min
> søgen på hylden et par dage, da jeg slet ikke havde regnet med en mindre
> møgfald over noget så minimalt som en email, hvad mon der så ville ske, hvis
> jeg spurgte om det, som Sabina havde skrevet om, GYS...
>

Nu ved jeg ikke hvilken race det er, men her er et par advarsler som det er
rart at kende, sådan i al almindelighed!!


http://www.ragdollys-cat-link.dk/advarsel.shtml

http://www.ragdoll.person.dk/INDEX.HTM

--
Venlig hilsen
Marianne
design af: - www.ragdollys-cat-link.dk - www.dhejne.dk
www.formdinfremtid.dk - www.royalmontana.dk


Jakob (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 11-09-05 21:01

In article <432475ba$0$94352$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
soliema@tdcadsl.invalid says...

> Er det normalt, fordi jeg blev ærligt talt meget skræmt, at sådan en
> væremåde, da jeg syntes at dette er en stor beslutning...

Det er fjolser alle steder, skriv til hende at hun er en nar, grin af
det og glem hende.

--
Venlig hilsen

Jakob

Camilla Sabroe (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Camilla Sabroe


Dato : 11-09-05 21:31

On Sun, 11 Sep 2005 20:21:45 +0200, "Soliema"
<soliema@tdcadsl.invalid> wrote:

>Hejsa i gruppen.
>Har siddet i et par dage, og kigget nettet igennem, for at finde en ven til
>min Speedy, og kom i dag i kløerne af en opdrætter, og ville gerne vide, om
>det er vanligt måde, at gøre det på..
>
Hej AnneMette

Nej det er absolut ikke vanlig måde at være på som opdrætter, men nu
kan jeg jo kun sige det ud fra den holdning jeg har som værende
opdrætter. Men der findes desværre brådne kar selv i opdrætterverdenen


Men jeg synes du skal have stor ros for din måde at tackle en sådan
opdrætter på, for du har virkelig holdt overblikket. Det er skønt at
der at læse at du helst gerne vil have et velovervejet køb og en god
handel samt en god kemi med din kommende kats opdrætter..det er lige
præcis sådan det skal gøres..og ikke mindst så skal man dælme også
have lov at komme ud til opdrætteren og se killingerne/katten og lige
tænke over det et par dage før man beslutter sig.



Ann Rudbeck (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 11-09-05 21:38


Altså, jeg synes det er helt enormt mistænkeligt med det hastværk og
den iver for at blive af med en misling.
Jeg var rendt den anden vej så hurtigt at hun kun så røgen!

Heldigvis er der masser af gode opdrættere derude, så mon ikke det
lykkes for dig at finde din nye ven

--
Knus fra Ann R
Donna og Dittes katteside: http://siamis.com

Nina, Tender Tribes (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 12-09-05 13:17


> Er det normalt, fordi jeg blev ærligt talt meget skræmt, at sådan en
> væremåde, da jeg syntes at dette er en stor beslutning...
>
> /Anne Mette
Nej, det er bestemt ikke normalt. Hvis du hører sådan noget igen, så løb din
vej så hurtigt du kan.
Må jeg af ren nysgerrighed spørge hvilken race det var du var på kig efter
og om det var registreret opdrætter?

Held og lykke med at finde din nye misling, bare fortsæt med at bruge din
sunde fornuft

Hilsen Nina



Soliema (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Soliema


Dato : 12-09-05 14:04



> Nej, det er bestemt ikke normalt. Hvis du hører sådan noget igen, så løb
> din vej så hurtigt du kan.
> Må jeg af ren nysgerrighed spørge hvilken race det var du var på kig efter
> og om det var registreret opdrætter?
>
> Held og lykke med at finde din nye misling, bare fortsæt med at bruge din
> sunde fornuft

jamen jeg vil da gerne fortælle, at det var maine coon, som jeg ledte efter,
da Speedy er 3/4 maine coon, og jeg Elsker hans væremåde, mangler bare hans
pels, og det er jo lidt synd, men han er nu dejlig alligevel =

Og jo jeg tror at hun er registreret, da hun har en hjemmeside med
opdrætternavn, men så alligevel ikke, fordi hendes killinger hedder ikke et
langt navn, f.eks. er der en som hedder Ofelia, og ikke mere ??

jeg takker da for alle indlæg her, nu kan jeg se, at jeg ikke er helt hen i
vejret, men man kan jo blive usikker på sig selv, når man er førstegangs
racekatkøber.

Med venlig hilsen
Anne Mette
--
"Bitch" er hvad mænd kalder kvinder med mere hjerne og flere nosser end dem
selv...



Nina, Tender Tribes (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 12-09-05 15:37

>
> jamen jeg vil da gerne fortælle, at det var maine coon, som jeg ledte
> efter, da Speedy er 3/4 maine coon, og jeg Elsker hans væremåde, mangler
> bare hans pels, og det er jo lidt synd, men han er nu dejlig alligevel
> =
Forstår godt dit valg

>
> Og jo jeg tror at hun er registreret, da hun har en hjemmeside med
> opdrætternavn, men så alligevel ikke, fordi hendes killinger hedder ikke
> et langt navn, f.eks. er der en som hedder Ofelia, og ikke mere ??
Det behøver ikke at betyde noget. Mine har også "kælenavne". Forskellen er
om den får stamtavle. Derpå vil stå stamnavnet efterfulgt af kattens navn.

>
> jeg takker da for alle indlæg her, nu kan jeg se, at jeg ikke er helt hen
> i vejret, men man kan jo blive usikker på sig selv, når man er førstegangs
> racekatkøber.
Selvfølgelig. Det er fint du spørger. På forsiden af min hjemmeside er en
"vejledning" som jeg har skrevet som hjælp til nye vedrørende køb, drift og
vedligeholdelse af Maine Coon. Du er velkommen til at hente den ned.
Måske der er lidt tips du kan bruge

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk



Soliema (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Soliema


Dato : 12-09-05 16:16


>> jamen jeg vil da gerne fortælle, at det var maine coon, som jeg ledte
>> efter, da Speedy er 3/4 maine coon, og jeg Elsker hans væremåde, mangler
>> bare hans pels, og det er jo lidt synd, men han er nu dejlig alligevel
>> =

> Forstår godt dit valg

thihi.. ja lysten bliver ikke mindre af at se din side, nøj ham Tender
Tribes Jar Jar Binks er en lækker fyr, og sikke nogen charmebilleder af
ham...

Jamen Speedy er bare en hyggegås, madøre og har så mange forskellige småsære
ting, han laver hver dag, at man ikke kan lade være med at elske den bette
purk, og samtaler har vi rigtig mange af...

ja, jeg må bare ud og kigge igen, så Speedy snart kan få en ven, han kan
forresten ses her

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=1164&folder=1208&limit_start=0&limit_user=15

/Anne Mette
--
"Bitch" er hvad mænd kalder kvinder med mere hjerne og flere nosser end dem
selv...



Linda Hedegaard Jens~ (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Linda Hedegaard Jens~


Dato : 12-09-05 16:28


> forresten ses her
>
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=1164&folder=1208&limit_start=0&limit_user=15
>
> /Anne Mette
> --
> "Bitch" er hvad mænd kalder kvinder med mere hjerne og flere nosser end
> dem selv...
>

Nøjer hvor han ligner min Teddy:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=464&folder=495&limit_start=0&limit_user=15
Bortset fra at han vist er lidt tykkere

Linda



Hrönn Samsonardóttir~ (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Hrönn Samsonardóttir~


Dato : 13-09-05 07:43

> Linda Hedegaard Jensen skrev:

>
> Nøjer hvor han ligner min Teddy:
>
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=464&folder=495&limit_start=0&limit_user=15
> Bortset fra at han vist er lidt tykkere

Nejjjjj ..... han ligner min Tarzan:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=436&folder=444&limit_start=0&limit_user=15
Tarzan har osse en lille smule MCO blod i sig og har en kampvægt på 7kg
.... så du kan forvente at få en ordenlig basse når han er udvokset
....hvor gammel er Speedy ?

Held og lykke i jagten på en legekammerat til Speedy, ikke lade én dum
opdrætter slå dig ud af kurs.




Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Pia Nave (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Pia Nave


Dato : 13-09-05 17:12

Hrönn Samsonardóttir Meyer wrote:

>>Linda Hedegaard Jensen skrev:
>
>
>>Nøjer hvor han ligner min Teddy:
>>
>
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=464&folder=495&limit_start=0&limit_user=15
>
>>Bortset fra at han vist er lidt tykkere
>
>
> Nejjjjj ..... han ligner min Tarzan:
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=436&folder=444&limit_start=0&limit_user=15

Næææhh nej, for han ligner nemlig min "affaldskat" Puller:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=188&folder=754&limit_start=0&limit_user=15
Han er også en lidt buttet missekat


--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret
- Tøm kattebakken ved privat svar


Soliema (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Soliema


Dato : 13-09-05 19:54


"Pia Nave" <piaKATTE@BAKKEnave.dk> skrev i en meddelelse
news:4326fa3a$0$308$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Hrönn Samsonardóttir Meyer wrote:
>
>>>Linda Hedegaard Jensen skrev:
>>
>>
>>>Nøjer hvor han ligner min Teddy:
>>>
>>
>> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=464&folder=495&limit_start=0&limit_user=15
>>
>>>Bortset fra at han vist er lidt tykkere
>>
>>
>> Nejjjjj ..... han ligner min Tarzan:
>> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=436&folder=444&limit_start=0&limit_user=15
>
> Næææhh nej, for han ligner nemlig min "affaldskat" Puller:
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=188&folder=754&limit_start=0&limit_user=15
> Han er også en lidt buttet missekat

Hey, sidder i og siger, at min lækre smækre hanmis, er buttede ?!?
nu skal i alle sammen passe på, at han ikke selv høre dette, fordi så er der
gang i sømposen

En pludselig opdate, Speedy er sørme blevet storebror i dag, Har fået en
dejlig lille Hunmis, på 12 uger, som hedder Tulle, Og nøj hvor er hun lille,
hun var den mindste i kuldet, men dette skal jeg nok lave om på...

der kommer billeder en af dagene, når hun lige er faldet ordenlig til, Men
skal selvfølgelig stadig kigge efter den perfekte maine coon, men det er
udsat et stykke tid

Nøj hvor Speedy er stor i forhold til tulle, han var ellers en lille baby i
mine øjne før...

/Anne Mette

Katte er som chips, har man fået en, vil man bare ha flere og flere...



Nina, Tender Tribes (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 12-09-05 16:33


> thihi.. ja lysten bliver ikke mindre af at se din side, nøj ham Tender
> Tribes Jar Jar Binks er en lækker fyr, og sikke nogen charmebilleder af
> ham...
He he, ja Jar er ret speciel. Magen til linselus skal man lede længe efter

Hvis det er sådanne linier du er ude efter, så skulle det nok være muligt at
finde. Ved ikke hvor i landet du bor, men prøv at se www.truetrust.dk under
"kittens". Den røde han hun venter killinger efter er ret tæt på min Jar.

>
> Jamen Speedy er bare en hyggegås, madøre og har så mange forskellige
> småsære ting, han laver hver dag, at man ikke kan lade være med at elske
> den bette purk, og samtaler har vi rigtig mange af...
Ja, han har da vist fået et mco-gen eller to

>
> ja, jeg må bare ud og kigge igen, så Speedy snart kan få en ven, han kan
Ja der er ikke andet for. Ellers se på killingelisten www.killingelisten.dk
Der skulle være lidt at gå efter.


> forresten ses her


>
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=1164&folder=1208&limit_start=0&limit_user=15

Ja han er fin Kan forstå at du også har "et eller andet" med de røde
katte

God fornøjelse
Nina



*SHOWPOWER* (15-09-2005)
Kommentar
Fra : *SHOWPOWER*


Dato : 15-09-05 14:05

For nogen er vores katte en livslang partner/ven, for andre muligvis een
genvej til en smule gylden mammon! Glad for du lige får/har en eftertanke,
det lyder bestemt ikke som et omsorgsfuldt sted -tværtimod vil jeg mene.

Prægningsperioden er meget væsentlig for alle dyrebørn, og har de fra fødsel
ikke oplevet nærvær/kærlighed/omsorg ("TLC" Tender-Loving-Care) og deraf
også en naturlig socialisering, kan det uanset senere gode hensigter endda
blive meget svært at genoprette et "naturligt" imødekommende væsen.

Bedste tanker
Pia.




"Soliema" <soliema@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse
news:432475ba$0$94352$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hejsa i gruppen.
> Har siddet i et par dage, og kigget nettet igennem, for at finde en ven
til
> min Speedy, og kom i dag i kløerne af en opdrætter, og ville gerne vide,
om
> det er vanligt måde, at gøre det på..
>
> Startede med at skrive om hun stadig havde killinger, og hun svarede, at
det
> havde hun, men at hun rejste i morgen, så jeg skulle bestemme mig inde,
jeg
> vil nu ikke lige bestemme sådan en vigtig ting, på så kort tid, så jeg gik
> lige og tænkte over det, har derefter modtaget 4 mails mere fra personen,
> med div. telefonnr, og så tænkte jeg, at så var det jo ikke vigtigt at
> bestemme det nu, lige ind til den anden sidste, som lød sådan her..
> Citat:
> Jeg takker forbrug af min tid, tak for svar tilbage, kan se at du har læst
> min mail.
>
> Nu er jeg så endelig kommet til at sidde ved komputeren, og ville til at
> svare alle de mails, som jeg har modtaget i løbet af dagen, og blev lidt
> stødt over sådan et svar, derfor svarede jeg.
> Citat:
> Hejsa..
> Jeg syntes da lige, at man har lov til at tænke sig om, jeg har ikke
skrevet
> at jeg er intresseret, jeg har haft travlt hele dagen, og nu har absolut
> ikke lyst til at handle kat med dig, finder et andet sted at finde min
næste
> misseprins..
> Anne Mette.
>
> Derefter får jeg en mail tilbage, hvor der står, at jeg går glip af en
meget
> billig killing, og at hun ikke vil sælge til mig, + at hun ikke håber at
jeg
> får en god killing, med den tone..
>
> Er det normalt, fordi jeg blev ærligt talt meget skræmt, at sådan en
> væremåde, da jeg syntes at dette er en stor beslutning...
>
> /Anne Mette
>
>



Elwarth (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Elwarth


Dato : 18-09-05 10:00

[snip]
> Derefter får jeg en mail tilbage, hvor der står, at jeg går glip af en
> meget billig killing, og at hun ikke vil sælge til mig, + at hun ikke
> håber at jeg får en god killing, med den tone..
>
> Er det normalt, fordi jeg blev ærligt talt meget skræmt, at sådan en
> væremåde, da jeg syntes at dette er en stor beslutning...
>

Man kan så spørge sig selv:
- Hvorfor har opdrætteren så travlt?
- Er killingen sund og rask?
- Er det overhovedet muligt at besøge killingen og opdrætteren og bagefter
reflektere over det sete inden evt. handel?
- Hvorfor har opdrætteren et ønske om, at du ikke finder en god killing(!)?
- Hvilken hjælp og vejledning vil sådan en opdrætter efter en evt. handel
yde?

Jeg mener med god samvittighed at kunne sige, at det du har oplevet ikke er
typisk for opdrættere! - og at du har valgt meget rigtigt ved at slå koldt
vand i blodet.

Held og lykke.

/Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste