/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Udbyder blæser på kunderne
Fra : Hans


Dato : 02-09-05 14:03

Kort og godt:

Kan en udbyder annullere en opgradering af hastighed, givet til uændret
pris, uden forbehold og iøvrigt uden at informere den enkelte om
nedgraderingen?

Det skal siges på forhånd, at der ikke foreligger skriftlig dokumentation
for den opgraderede hastighed, men udelukkende det faktum at mange har fået
samme opgradering, og få uger efter er de blevet nedgraderet igen.

Hans



 
 
Kim Ludvigsen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 02-09-05 14:31

Den 02-09-05 15.03 skrev Hans følgende:

> Kan en udbyder annullere en opgradering af hastighed, givet til uændret
> pris, uden forbehold og iøvrigt uden at informere den enkelte om
> nedgraderingen?

Eftersom der ikke foreligger en aftale om den højere hastighed, så ja.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.
http://kimludvigsen.dk

Hans (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 02-09-05 14:35

Kim Ludvigsen wrote:
> Den 02-09-05 15.03 skrev Hans følgende:
>
>> Kan en udbyder annullere en opgradering af hastighed, givet til
>> uændret pris, uden forbehold og iøvrigt uden at informere den
>> enkelte om nedgraderingen?
>
> Eftersom der ikke foreligger en aftale om den højere hastighed, så ja.
>
Jeg har skriftlig accept af opgraderingen som email fra udbyderen, og i den
email er der ingen periodeangivelse eller andre forbehold.

Hans



Kim Ludvigsen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 02-09-05 15:46

Den 02-09-05 15.34 skrev Hans følgende:

>>Eftersom der ikke foreligger en aftale om den højere hastighed, så ja.
>
> Jeg har skriftlig accept af opgraderingen som email fra udbyderen, og i den
> email er der ingen periodeangivelse eller andre forbehold.

Du fortalte først, at du ikke havde skriftlig dokumentation, og det har
du så alligevel. Hvis du vil have korrekte svar (så korrekte du nu kan
forvente i en nyhedsgruppe), hjælper det ikke, at du tilbageholder
oplysninger.

Jeg tvivler dog på, at det vil gøre en forskel ud fra, hvad du fortæller
her, men uden at kende ordlyden i mailen og hvad du evt. ellers måtte
have modtaget om hastighedsændringen, er det kun et gæt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.
http://kimludvigsen.dk

Hans (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 02-09-05 15:53

Kim Ludvigsen wrote:
> Den 02-09-05 15.34 skrev Hans følgende:
>
>>> Eftersom der ikke foreligger en aftale om den højere hastighed, så
>>> ja.
>>
>> Jeg har skriftlig accept af opgraderingen som email fra udbyderen,
>> og i den email er der ingen periodeangivelse eller andre forbehold.
>
> Du fortalte først, at du ikke havde skriftlig dokumentation, og det
> har du så alligevel. Hvis du vil have korrekte svar (så korrekte du
> nu kan forvente i en nyhedsgruppe), hjælper det ikke, at du
> tilbageholder oplysninger.
>
Jeg kan da ikke argumentere at have fået tilbudet uden forbehold hvis jeg
ikke havde det skriftligt. Hvad jeg mente med manglende dokumentation er, at
der foreligger ikke en faktura fra udbyderen med den opgraderede hastighed.
>
> Jeg tvivler dog på, at det vil gøre en forskel ud fra, hvad du
> fortæller her, men uden at kende ordlyden i mailen og hvad du evt.
> ellers måtte have modtaget om hastighedsændringen, er det kun et gæt.
>
Her er svaret fra udbyderen:

Tak for din henvendelse.

Vi har desværre opdaget en fejl ved de automatiske opgraderinger på netop
denne hastighed, og visse kunder er derfor ikke blevet opgraderet. Jeg har
nu manuelt opgraderet din hastighed, og beklager fejlen. Det er naturligvis
ikke fordi vi vil gøre forskel på vores kunder, men på grund af en fejl, som
er ved at blive rettet.

Hvis jeg i øvrigt kan være dig behjælpelig, er du velkommen til at kontakte
mig telefonisk på +45 xxxxxxxx eller ved at besvare denne mail.

Med venlig hilsen
(Navn og udbyder udeladt)

Hans



Kim Ludvigsen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 02-09-05 19:19

Den 02-09-05 16.53 skrev Hans følgende:

>>Du fortalte først, at du ikke havde skriftlig dokumentation, og det
>>har du så alligevel. Hvis du vil have korrekte svar (så korrekte du
>>nu kan forvente i en nyhedsgruppe), hjælper det ikke, at du
>>tilbageholder oplysninger.
>
> Jeg kan da ikke argumentere at have fået tilbudet uden forbehold hvis jeg
> ikke havde det skriftligt. Hvad jeg mente med manglende dokumentation er, at
> der foreligger ikke en faktura fra udbyderen med den opgraderede hastighed.

Du skrev intet om tilbud uden forbehold. Du skrev kort gengivet, at der
var leveret højere hastighed, og at den var blevet fjernet igen, og at
der ikke var nogen dokumentation.

> Her er svaret fra udbyderen:
> Tak for din henvendelse.

Ok. Jeg går ud fra, at udbyderen ikke bare sender en mail med den
indledning til tilfældige personer, så nu kunne det være aktuelt at
spørge dig, om du har sendt en mail til udbyderen?

Du kan så svare tilbage, at selvfølgelig har du sendt en mail.

Vi kan så spørge, hvad der monstro stod i den mail.

Du kan så gengive mailen i et nyt indlæg.

Ud fra det kan vi måske regne ud, at du har haft en formodning om, at du
kunne få større hastighed, hvorfor du sendte mailen. Vi kan så spørge
dig, hvorfor du havde den formodning, og du kan svare, at selvfølgelig
havde du en formodning, fordi du havde læst et eller andet et eller
andet sted.

Vi kan så spørge dig, hvad du mon havde læst, og hvor henne.

Og ud fra det svar, kan vi så /måske/ svare på dit oprindelige spørgsmål.

Kan du ikke lige læse sidste sætning i det allerførste afsnit i dette
indlæg igen, så kan vi måske spare en masse unødvendige indlæg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.
http://kimludvigsen.dk

Hans (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 02-09-05 19:41

Kim Ludvigsen wrote:
>
> Kan du ikke lige læse sidste sætning i det allerførste afsnit i dette
> indlæg igen, så kan vi måske spare en masse unødvendige indlæg.
>
Jeg søgte et principielt svar om problematikken, måske udfra aftaleloven, og
kan du ikke afgøre om udbyderen overtræder sine beføjelser udfra det jeg
hidtil har skrevet kommer vi vist ikke videre.

Jeg publicerer ikke mine emails i offentlige fora, og ønsker ikke at hænge
den omtalte udbyder ud her da det ikke tjener noget formål.

Jeg finder selv ud af det på anden måde, men tak for dine input.

Hans



Kim Ludvigsen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 02-09-05 20:03

Den 02-09-05 20.41 skrev Hans følgende:

> Jeg søgte et principielt svar om problematikken, måske udfra aftaleloven, og
> kan du ikke afgøre om udbyderen overtræder sine beføjelser udfra det jeg
> hidtil har skrevet kommer vi vist ikke videre.

Ud fra dit første indlæg var der ingen aftale, og du fik et svar ud fra
det.

Ud fra dit senere indlæg kunne der risikere alligevel at være en aftale,
og mit lidt harske svar var reelt set en efterlysning af indholdet i en
sådan aftale. Det er ikke muligt at svare, om selskabet har forpligtet
sig, når man ikke kender indholdet af en eventuel aftale.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.
http://kimludvigsen.dk

Jens B (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens B


Dato : 06-09-05 08:59

Hans wrote:
> Kim Ludvigsen wrote:
>> Den 02-09-05 15.34 skrev Hans følgende:
>>
>>>> Eftersom der ikke foreligger en aftale om den højere hastighed, så
>>>> ja.
>>>
>>> Jeg har skriftlig accept af opgraderingen som email fra udbyderen,
>>> og i den email er der ingen periodeangivelse eller andre forbehold.
>>
>> Du fortalte først, at du ikke havde skriftlig dokumentation, og det
>> har du så alligevel. Hvis du vil have korrekte svar (så korrekte du
>> nu kan forvente i en nyhedsgruppe), hjælper det ikke, at du
>> tilbageholder oplysninger.
>>
> Jeg kan da ikke argumentere at have fået tilbudet uden forbehold hvis
> jeg ikke havde det skriftligt. Hvad jeg mente med manglende
> dokumentation er, at der foreligger ikke en faktura fra udbyderen med
> den opgraderede hastighed.
>>
>> Jeg tvivler dog på, at det vil gøre en forskel ud fra, hvad du
>> fortæller her, men uden at kende ordlyden i mailen og hvad du evt.
>> ellers måtte have modtaget om hastighedsændringen, er det kun et gæt.
>>
> Her er svaret fra udbyderen:
>
> Tak for din henvendelse.
>
> Vi har desværre opdaget en fejl ved de automatiske opgraderinger på
> netop denne hastighed, og visse kunder er derfor ikke blevet
> opgraderet. Jeg har nu manuelt opgraderet din hastighed, og beklager
> fejlen. Det er naturligvis ikke fordi vi vil gøre forskel på vores
> kunder, men på grund af en fejl, som er ved at blive rettet.
>
> Hvis jeg i øvrigt kan være dig behjælpelig, er du velkommen til at
> kontakte mig telefonisk på +45 xxxxxxxx eller ved at besvare denne
> mail.
> Med venlig hilsen
> (Navn og udbyder udeladt)
>
> Hans

@sunsite.dk



Basil (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 02-09-05 14:30

Hans wrote:
> Kort og godt:
>
> Kan en udbyder annullere en opgradering af hastighed, givet til uændret
> pris, uden forbehold og iøvrigt uden at informere den enkelte om
> nedgraderingen?
>
> Det skal siges på forhånd, at der ikke foreligger skriftlig dokumentation
> for den opgraderede hastighed, men udelukkende det faktum at mange har
fået
> samme opgradering, og få uger efter er de blevet nedgraderet igen.
>
> Hans

Jeg gætter på Tiscali/Tele2 ?
Kai



Hans (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 02-09-05 14:41

Basil wrote:
>
> Jeg gætter på Tiscali/Tele2 ?
>
Nope - Den slags laver de to udbydere ikke. Gæt igen.

Hans



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste