/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
De ku ha gavn møj møj varre :-o
Fra : Ukendt


Dato : 06-09-05 21:51

Jeg skulle bare lige smide dagens stak af reklamer ud, da jeg ser at "fie"
har taget en temmelig oprejst stilling. Faktisk så oprejst at jeg lige
akkurat når at gribe hende, før at hun lægger sig på højre side Årsag
? Fladt bagdæk ! Dermed nåede Avon Azaro ST nummer to at blive knapt 8.000
Km. gammel. Stadig masser af mønster, men med en 1 cm. bred revne fra en
flintesten hele vejen gennem dækket, ingen grund til at tænke på at lappe


Nu var det ikke lige dét, der skulle ske nu, og med termin sidst på måneden
bliver det en anden slags "lappeløsning". Et hurtigt ring til Emil, jo han
har stadig Azaro SP'en, et sportsdæk med begrænset holdbarhed, men prisen er
rigtig, og bare det holder en 5-6.000 Km. så er det ikke helt økonomisk
uforsvarligt.

Man kan vel skifte et sådant dæk selv ! Det var noget med skruetvinger til
at presse dækket ind over vulsten. Meget besvær, og mange forsøg senere er
den ene side løsnet, og hermed stopper festen, der er nu ikke noget anlæg
for skruetvingen på den "løsnede" side. I hvert fald ikke hvis at man har
til hensigt at bevare malingen på fælgen. Måske bedre hvis at man løftede
den løsnede dækside ud over fælgkanten, hvilket gik forbavsende let med to
nøgler fra vinkelslibere brugt som dækjern, og et stykke kølerslange til at
beskytte fælgkanten med. Men stadig ingen held til at få den anden dækside
over vulsten Menæhh hov, var det Armand, der en gang nævnte noget med
en "vættestang" med en dækspade på den ene ende ? Hmmm. nærmeste 4*4 stolpe
blev forsynet med en sengebundslamel på den ene ende, sådan ca. 4
centimeters udhæng, så er det jo bare at stige op, gøre et lille hop, og
resten er jo pærelet. Stolpen vil blive placeret sammen med alt det andet
specialværktøj

Med dækket afmonteret, så kunne jeg jo lige checke op på balancen på
fælgen, og da jeg havde fjernet 15 af de i alt 60 gram, der var brugt sidst,
så var balancen spot-on. Når engang fælgen skal males, så kunne man jo godt
løse problemet med de 45 gram på en anden og kønnere måde. :-|

Så i morgen skulle jeg gerne kunne montere dæk, og således nå at være klar
til torsdag aftens udflugt... Men jeg tror nu nok, at jeg vil købe
nogle rigtige dækjern ved lejlighed.

mvh
Orla



 
 
Steen Gruby (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 06-09-05 22:14

On Tue, 6 Sep 2005 22:51:17 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.

> Jeg skulle bare lige smide dagens stak af reklamer ud, da jeg ser at "fie"
>har taget en temmelig oprejst stilling. Faktisk så oprejst at jeg lige
>akkurat når at gribe hende, før at hun lægger sig på højre side Årsag
>? Fladt bagdæk ! Dermed nåede Avon Azaro ST nummer to at blive knapt 8.000
>Km. gammel. Stadig masser af mønster, men med en 1 cm. bred revne fra en
>flintesten hele vejen gennem dækket, ingen grund til at tænke på at lappe
>
>
Jeg har overvejet at afvise reklamer.
Nu ved jeg hvorfor vi får dem
Enten er Avon meget bedre mht. slid end mine Michelin, eller også
kører du med blød hat og cigar
Jeg kan få et bagdæk til at række noget med 8-9000 Km og et fordæk
noget over 10.000 - Men så er der også udsolgt.
Jeg har desvære valget mellem Michelin M59 / A59 og Michelin M59 /
A59, det er de eneste dæk der stadig laves som passer til mine 16"
fælge
>
> Med dækket afmonteret, så kunne jeg jo lige checke op på balancen på
>fælgen, og da jeg havde fjernet 15 af de i alt 60 gram, der var brugt sidst,
>så var balancen spot-on. Når engang fælgen skal males, så kunne man jo godt
>løse problemet med de 45 gram på en anden og kønnere måde. :-|
>
Stakkels Georg Gearløs - Han Er overgået )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Ukendt (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-09-05 05:50


Steen Gruby skrev i meddelelsen ...

>Enten er Avon meget bedre mht. slid end mine Michelin, eller også
>kører du med blød hat og cigar


Øhh naie, jeg får netop skyld for at køre for stærk, og det ikke _kun_ af
myndighederne

Jeg har ikke kunnet finde B40 diagrammer desværre, og magnetbillederne
kommer lidt senere når jeg har fået det værste støv blæst væk.

mvh
Orla



Uffe R. B. Andersen (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Uffe R. B. Andersen


Dato : 07-09-05 09:04

On Wed, 7 Sep 2005 06:50:09 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Jeg har ikke kunnet finde B40 diagrammer desværre, og magnetbillederne
>kommer lidt senere når jeg har fået det værste støv blæst væk.

B40-diagrammer? Som i BSA B40 el-diagrammer? For så ved jeg godt hvor
mit er......

--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/

Orla Pedersen (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 07-09-05 09:29

Uffe R. B. Andersen wrote:

> On Wed, 7 Sep 2005 06:50:09 +0200, "Orla Pedersen"
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>>Jeg har ikke kunnet finde B40 diagrammer desværre, og magnetbillederne
>>kommer lidt senere når jeg har fået det værste støv blæst væk.

> B40-diagrammer? Som i BSA B40 el-diagrammer? For så ved jeg godt hvor
> mit er......

Eldiagram ja, jeg tror at det ville glæde Steen. Det handler om at få
klarlagt den funktion i tændingsanlæget der hedder "energy transfer",
altså muligheden for at køre uden akkumulator.

mvh
Orla


Uffe R. B. Andersen (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Uffe R. B. Andersen


Dato : 07-09-05 13:43

On Wed, 7 Sep 2005 08:29:18 +0000 (UTC),
o.pedersen.torsted@post.tele.dk (Orla Pedersen) wrote:

>Eldiagram ja, jeg tror at det ville glæde Steen. Det handler om at få
>klarlagt den funktion i tændingsanlæget der hedder "energy transfer",
>altså muligheden for at køre uden akkumulator.

Hvis pigerne, som nu er høje nok til at nå op til bordkanten, ellers
vil lade min scanner stå længe nok, så kan jeg scanne dem ind der er i
Haynes og det fra militærets B40 Servicebog. Jeg kan godt nok ikke
lige huske at have set det begreb, men jeg mener der fandtes en "king
size" kondensator, som kunne sættes på i stedet for akkumulator.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/

Steen Gruby (10-09-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 10-09-05 14:33

On Wed, 07 Sep 2005 14:42:56 +0200, Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net>
wrote:

Hej Uffe.
>
>Hvis pigerne, som nu er høje nok til at nå op til bordkanten, ellers
>vil lade min scanner stå længe nok, så kan jeg scanne dem ind der er i
>Haynes og det fra militærets B40 Servicebog. Jeg kan godt nok ikke
>lige huske at have set det begreb, men jeg mener der fandtes en "king
>size" kondensator, som kunne sættes på i stedet for akkumulator.

Jeg har prøvet at besvare din mail, men din mailserver kan åbenbart
ikke lide mig
Jo, jeg er stadig interesseret.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Uffe R. B. Andersen (10-09-2005)
Kommentar
Fra : Uffe R. B. Andersen


Dato : 10-09-05 15:25

On Sat, 10 Sep 2005 15:32:37 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>Jeg har prøvet at besvare din mail, men din mailserver kan åbenbart
>ikke lide mig

Ka' du ikke lige prøve igen? Har løsnet anti-spam-grebet lidt på
serveren (men det er altså din mail-server, der ikke overholder
ESMTP-standarden

>Jo, jeg er stadig interesseret.

Godt så - jeg skal prøve at få taget tid til det....

--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/

Steen Gruby (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 07-09-05 20:15

On Wed, 7 Sep 2005 08:29:18 +0000 (UTC),
o.pedersen.torsted@post.tele.dk (Orla Pedersen) wrote:

Hej Uffe (og Orla).
>
>Eldiagram ja, jeg tror at det ville glæde Steen. Det handler om at få
>klarlagt den funktion i tændingsanlæget der hedder "energy transfer",
>altså muligheden for at køre uden akkumulator.
>
Det er en lille spidsfindighed Orla gjorde mig opmærksom på i
tændingssystemernes historie.
Skal man endelig fortælle lidt om historien bør den næsten være med.
Mange tak.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Jens Jacob Bager Jen~ (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 07-09-05 05:46

> Jeg har desvære valget mellem Michelin M59 / A59 og Michelin M59 /
> A59, det er de eneste dæk der stadig laves som passer til mine 16"
> fælge

Hej Steen

Jeg kan jo kun anbefale dig at købe de fine og pæne 17" fælge jeg har
liggende. Til dem fås alle dæk i hele verden (næsten)

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Ninja Rider (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 06-09-05 22:16

Hejsa

Orla Pedersen wrote:
*Dip*

Hehe... Kreativitet er en god ting...:)
p.s. Jeg har smidt et sport/touring med hvis du heller vil bruge det,
men det er detsvære kun et 170'er. men ellers er der jo Sport 180'eren
som vi snakkede om en gang.
Du tager bare det du vil have... Så jeg vi begge glade... ;)

> Så i morgen skulle jeg gerne kunne montere dæk, og således nå at være klar
> til torsdag aftens udflugt... Men jeg tror nu nok, at jeg vil købe
> nogle rigtige dækjern ved lejlighed.

Ja, det er nok en god ide... www.sayjes.dk har lidt div. Men Louis.de
har som også en del, men deres side er svære at finde rundt på, uden
kataloget!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
Kawasaki GPz 550
Nissan Primera P11 GT
Toyota Supra 3.0I
http://dfmc.dk/?id=26

Ukendt (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-09-05 05:46


Ninja Rider skrev i meddelelsen <6GnTe.129$vH6.50@news.get2net.dk>...
>Hejsa
>
>Orla Pedersen wrote:
>*Dip*
>
>Hehe... Kreativitet er en god ting...:)
>p.s. Jeg har smidt et sport/touring med hvis du heller vil bruge det,
>men det er detsvære kun et 170'er. men ellers er der jo Sport 180'eren
>som vi snakkede om en gang.
>Du tager bare det du vil have... Så jeg vi begge glade... ;)


Fin-fin service Tak

mvh
Orla



Kåre Nejmann (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Kåre Nejmann


Dato : 07-09-05 17:57

Ninja Rider <Gundersen@Tdcadsl.dk> wrote:

>>Men jeg tror nu nok, at jeg vil købe
>> nogle rigtige dækjern ved lejlighed.

>Ja, det er nok en god ide... www.sayjes.dk har lidt div. Men Louis.de
>har som også en del, men deres side er svære at finde rundt på, uden
>kataloget!

Så er det jo heldig at der nærmest er en samlet indkøbsliste her!
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_frm/thread/3c9d4f97c562e470/c4de952ab70eda60?lnk=st&q=dk.fritid.motorcykel+skifte+d%C3%A6k+louis+ting&rnum=2#c4de952ab70eda60

--
mvh Kåre

"J.C.Kløve" (06-09-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 06-09-05 23:37

Orla Pedersen wrote:

Aiii hvor ærgeligt!

Der er ellers et dæk-center lige over for hvor du arbejder.... mon ikke
er par 100'laser til dem kunne have afhjulper det makken og opfinden?

Ja jeg har jo selv resigneret efter en tilsvarende skade, og forventer
ikke at komme ud på vejene igen før april 2006.....
MEN så ska vi saxusemig også have kørt nogle km igen

Der er jo både "fjorden rundt" -Agger-Hals- og lidt almindelig aften
hygge vi skal have indhentet. (Og jeg er ved at presse Jørgen for et
forslag til en tour ud i det europæiske i bededagene - så sæt kryds.


--
Dun@ntkørsel
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

Ukendt (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-09-05 05:45


J.C.Kløve skrev i meddelelsen
<431e1a1c$0$2318$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Der er jo både "fjorden rundt" -Agger-Hals- og lidt almindelig aften
>hygge vi skal have indhentet. (Og jeg er ved at presse Jørgen for et
>forslag til en tour ud i det europæiske i bededagene - så sæt kryds.

Ja, vi er egentlig ikke så lidt bagud

mvh
Orla, ekstrem billigmode :-/




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste