/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
fzr600r olie "glas"?
Fra : Anders Houmark


Dato : 20-08-05 18:56

Hej.. Jeg går og leder lidt efter et "olieglas" på en FZR600R.. Eller hvad
det nu kaldes?

Har fundet en .PDF fil der hedder 1999fzr600r.pdf, men den dækker ikke 1994
modellen helt præcist.. Kan se at nogle knapperne på håndtaget er
forskellige :-/
Nå, men jeg vil jo gerne kunne se om der er nok olie på maskinen, har så
fundet olie-påfyldnings-proppen og når man skruer den op kan man intet se,
der er heller ingen pind i.. det er der vel sjældent på motorcykler, så der
skulle jo gerne findes sådan et lille glas man kan kigge ind af.. Tror jeg
har fundet det rette sted at kigge, ca. 10-20cm fra
"olie-påfyldnings-hullet"...
Prøvede efter en køretør at kigge ind gennem glasset, men det er total
umuligt at se hvad !"¤$@$ der foregår.. :)
Jeg har taget et par billeder af det, håber det er det rette sted:

www.andersh.dk/glas1.jpg .. Har skrevet lidt på billedet, de to punkter
burde vel være maximum og minimum? Kan ikke forstå hvorfor hele glasset ikke
er synligt, men der sidder sådan en sort "dims" og skygger for det meste af
det..

www.andersh.dk/glas2.jpg . Her er hvordan det oftest ser ud når jeg kigger
ind, kåben sidder lidt akavet i forhold til glasset. Har lavet udsnit og
forsøgt at gøre dem lysere.

Er man heldig og lyset falder korrekt (har prøvet en lommelygte, det hjælper
stort set intet) så kan man se at der bag glasser er lysebrunt... går ud
fra det er den farve olien har, men synes ikke der er nogen indikation af om
der er olie eller ej.. Og hvis hele glasset er fyldt så overstiger det jo
også max mærket?

Håber nogle kan hjælpe mig lidt her


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk






 
 
Martin Sørensen (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 20-08-05 19:14

> www.andersh.dk/glas1.jpg .. Har skrevet lidt på billedet, de to
> punkter burde vel være maximum og minimum? Kan ikke forstå hvorfor
> hele glasset ikke er synligt, men der sidder sådan en sort "dims" og
> skygger for det meste af det..

Den er der vel bare for at danne en ensartet baggrund til olien.

> Er man heldig og lyset falder korrekt (har prøvet en lommelygte, det
> hjælper stort set intet) så kan man se at der bag glasser er
> lysebrunt... går ud fra det er den farve olien har, men synes ikke
> der er nogen indikation af om der er olie eller ej.. Og hvis hele
> glasset er fyldt så overstiger det jo også max mærket?

Hvis olien er ren/frisk, kan det være svært at bedømme hvorvidt olien fylder
hele glasset eller slet ikke. Få en anden til at holde motorcyklen (en der
ikke bliver overrasket over vægten af den) og tippe den langsomt til siden
mens du kigger efter oliespejlet. Så vil du vide om den er over eller under
mærkerne og om der skal fyldes på/tappes af. Og gør det i solskin, ellers
kan det godt være svært at se. Når du ser oliespejlet, er du ihvertfald ikke
i tvivl mere.

--
signing off.. Martin Sørensen



Martin Sørensen (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 20-08-05 19:59

>> Og hvis hele
>> glasset er fyldt så overstiger det jo også max mærket?
> Hvis olien er ren/frisk, kan det være svært at bedømme hvorvidt olien
> fylder hele glasset eller slet ikke.

Jeg vil lige tilføje at oliestanden skal tjekkes mens cyklen står helt
lodret, og da den nok ikke har en centerfod, så er det enten en anden person
til at holde cyklen lodret, eller en baghjulsløfter.

--
signing off.. Martin Sørensen



Anders Houmark (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 20-08-05 21:23

Martin Sørensen wrote:
>>> Og hvis hele
>>> glasset er fyldt så overstiger det jo også max mærket?
>> Hvis olien er ren/frisk, kan det være svært at bedømme hvorvidt olien
>> fylder hele glasset eller slet ikke.
>
> Jeg vil lige tilføje at oliestanden skal tjekkes mens cyklen står helt
> lodret, og da den nok ikke har en centerfod, så er det enten en anden
> person til at holde cyklen lodret, eller en baghjulsløfter.

Cyklen stod også helt plant.. Jeg havde min bror til at hjælpe mig.. Måske
skal vi prøve at tilte maskinen så den nærmest "ligger" ned på venstre side
og så tilte over mod højre..
Synes det virker som om, at hele glasset af fyldt med olie når den står på
støttefoden og "tilter" lidt mod venstre..


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Carl Dragert (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 20-08-05 21:47


>
> Cyklen stod også helt plant.. Jeg havde min bror til at hjælpe mig.. Måske
> skal vi prøve at tilte maskinen så den nærmest "ligger" ned på venstre
> side
> og så tilte over mod højre..
> Synes det virker som om, at hele glasset af fyldt med olie når den står på
> støttefoden og "tilter" lidt mod venstre..
>


Jeg har lært at sidde på hug (dog med venstre knæ i jorden) og trække mc'en
op vandret fra støttefoden mens jeg ser på glasset, ved denne manøvre kan du
forhåbentlig se olien komme op ad glasset. Og det er faktisk forbløffende
nemt at balancere en fzr på denne måde - (var lidt nervøs i starten).

--
Hilsen Carl
FZR600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



Kasperkk (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Kasperkk


Dato : 20-08-05 21:52


> Jeg har lært at sidde på hug (dog med venstre knæ i jorden) og trække
> mc'en op vandret fra støttefoden mens jeg ser på glasset, ved denne
> manøvre kan du forhåbentlig se olien komme op ad glasset. Og det er
> faktisk forbløffende nemt at balancere en fzr på denne måde - (var
> lidt nervøs i starten).

Det er bare svært at sidde på knæ og vurdere om maskinen står lodret. Der
skal ikke ret stor ændring i hældingen til før din måling bliver en helt
anden


Kasperkk



Martin Sørensen (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 20-08-05 23:30

>> Jeg har lært at sidde på hug (dog med venstre knæ i jorden) og trække
>> mc'en op vandret fra støttefoden mens jeg ser på glasset, ved denne
>> manøvre kan du forhåbentlig se olien komme op ad glasset. Og det er
>> faktisk forbløffende nemt at balancere en fzr på denne måde - (var
>> lidt nervøs i starten).
> Det er bare svært at sidde på knæ og vurdere om maskinen står lodret.
> Der skal ikke ret stor ændring i hældingen til før din måling bliver
> en helt anden

Det kan man mærke, for når den står lodret så skal der ikke ret mange
kræfter til at holde den.

--
signing off.. Martin Sørensen



Kasperkk (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Kasperkk


Dato : 21-08-05 07:15


> Det kan man mærke, for når den står lodret så skal der ikke ret mange
> kræfter til at holde den.

Ja det er jeg med på en jeg synes alligevel ikke der skal ret stor hælding
til før det ændrer sig og jeg synes ikke nødvendigvis den bliver svær at
holde af den grund

Kasperkk



Armand (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-08-05 09:59

Kasperkk wrote:
>>Det kan man mærke, for når den står lodret så skal der ikke ret mange
>>kræfter til at holde den.
>
>
> Ja det er jeg med på en jeg synes alligevel ikke der skal ret stor hælding
> til før det ændrer sig og jeg synes ikke nødvendigvis den bliver svær at
> holde af den grund

Metodens væsentligste fordel er at hvis motoren er overfyldt med olie er
det svært at konkludere noget ved at kigge i skueglasset: Er det helt
fuldt, eller helt tomt??
V.h.a. tricket med at trække modellen op fra sidestøttebindet vil man
opleve olie-overfladen passere forbi skueglasset på et tidspunkt
undervejs i bevægelsen, og derved konkludere hvor meget olie der er i
motoren! I modsatte fald er det sandsynligt at der er for lidt olie i
motoren og man bør derfor under hjælp fra yderligere hænder læne den
fortsat mod højre for at se om ikke olien lader sig se på et tidspunkt
derunder :-|

--
Armand.

Morten Dybdal (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 20-08-05 19:45

Anders Houmark wrote:


>
> Håber nogle kan hjælpe mig lidt her
>

Jeg kan da fortælle at den kommer lige fra et stort service hos Franz
Kroon, så du kan roligt regne med at alt er iorden.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Martin Sørensen (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 20-08-05 19:58

>> Håber nogle kan hjælpe mig lidt her
> Jeg kan da fortælle at den kommer lige fra et stort service hos Franz
> Kroon, så du kan roligt regne med at alt er iorden.

Derfor skader det vel ikke at lære hvordan man selv tjekker oliestanden.

Og selv om den kommer lige fra et service, bør man ikke stole på at alt er
iorden, for det sker jævnligt at de glemmer noget på værkstederne. De har jo
ofte travlt.

--
signing off.. Martin Sørensen



Thomas Jensen (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 20-08-05 20:08

Martin Sørensen wrote:
>>>Håber nogle kan hjælpe mig lidt her
>>
>>Jeg kan da fortælle at den kommer lige fra et stort service hos Franz
>>Kroon, så du kan roligt regne med at alt er iorden.
>
>
> Derfor skader det vel ikke at lære hvordan man selv tjekker oliestanden.
>
> Og selv om den kommer lige fra et service, bør man ikke stole på at alt er
> iorden, for det sker jævnligt at de glemmer noget på værkstederne. De har jo
> ofte travlt.
>
nemlig, derfor sagde jeg til Anders han skulle huske at tjekke
regelmæssigt, og så især hvis den fik lidt at leve af :)

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Anders Houmark (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 20-08-05 21:41

Thomas Jensen wrote:

Morten Dybdal:
>>> Jeg kan da fortælle at den kommer lige fra et stort service hos
>>> Franz Kroon, så du kan roligt regne med at alt er iorden.

Jep.. Det kan jeg se på de kviteringer jeg fik med, fra de sidste par års
tid. Ret omfangsrige services de har fået lavet hos Aagesen. Det er også en
god hjælp til når jeg skal have lavet et "servicehæfte".. Jeg skal have
lavet en liste over "hvad der skal laves hvornår", ellers får jeg aldrig
skiftet olie
Handlede med din bror, flinker fyr


Martin Sørensen:
>> Derfor skader det vel ikke at lære hvordan man selv tjekker
>> oliestanden.

Nej.. og jeg kan ikke køre den på værksted hver anden gang jeg har været ude
og køre

>> Og selv om den kommer lige fra et service, bør man ikke stole på at
>> alt er iorden, for det sker jævnligt at de glemmer noget på
>> værkstederne. De har jo ofte travlt.

Ja.. Det kan Thomas Jensen vist snakke med om :)... Jeg stoler dog på at
Franz Kroon værkstedet laver et godt stykke arbejde, har udelukkende hørt
positiv omtale af dem. Men der skal der jo holdes øje med om maskinen bruger
af olien.



Thomas Jensen:
> nemlig, derfor sagde jeg til Anders han skulle huske at tjekke
> regelmæssigt, og så især hvis den fik lidt at leve af :)

Jeg kører jo pænt...... hæhæ :)
Imponerende nok har den dog gået omkring 18km/l over de første 155km, det er
dog inkl. et par ture mellem Svendborg og Odense.


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk




Morten Dybdal (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 20-08-05 21:54

Anders Houmark wrote:


>
>>>>Jeg kan da fortælle at den kommer lige fra et stort service hos
>>>>Franz Kroon, så du kan roligt regne med at alt er iorden.
>
>
> Jep.. Det kan jeg se på de kviteringer jeg fik med, fra de sidste par års
> tid. Ret omfangsrige services de har fået lavet hos Aagesen. Det er også en
> god hjælp til når jeg skal have lavet et "servicehæfte".. Jeg skal have
> lavet en liste over "hvad der skal laves hvornår", ellers får jeg aldrig
> skiftet olie

Hvis du vil vedligeholde den selv, har du en haynes eller clymer til den?

> Handlede med din bror, flinker fyr
>

Ja, og alligevel kan han få hr. Harms til at makke ret

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Anders Houmark (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 20-08-05 22:38

Morten Dybdal wrote:

> Hvis du vil vedligeholde den selv, har du en haynes eller clymer til
> den?

Ja, jeg vil selv vedligeholde det jeg kan, dvs. skifte olie, bremseklodser,
bremsevæske osv.. ventiler og knastkæde tror jeg dog jeg overlader til
værkstedet, men der er vel også pænt længe til de skal stilles? De blev
stillet ved 66450 km og husker jeg ret, så har ventilerne et interval på
24000km mellem serviceeftersyn.. ved dog ikke med knastkæden?
Og nej, har ingen haynes/clymer.. Jeg skal lige have fundet ud af hvor man
køber sådan en henne. Måske BirgerBilligeBilBøger har sådan en?


Hvor køber man originale Yamaha reservedele, f.eks. olie- og luft-filtre?
Har fundet Delo og Champion dele hos Louis.de, men jeg ved ikke hvor smart
det er at bruge uoriginale dele.. Kan huske at have læst, at Honda VFR ikke
var glad for uoriginale oliefiltre, samt at jeg har læst en artikkel der
viste billeder af uoriginale og originale oliefiltre der var skåret midt
over.. De originale var opbygget
langt bedre.

Noget helt andet: Hvad bør det koste at få sat stålarmerede bremseslanger på
hos en forhandler? Ved ikke om det er værd at overveje selv at binde an med
det. Har set nogle slanger hos Louis til ca. 46 euro og jeg kender da en
bilmekaniker som muligvis kan overtales til at sætte dem på..
bremseslangemontering og udluftning bør vel være rimelig ens på bil og mc?


Og en tredje ting jeg har tænkt på at anskaffe, "crash mushrooms", hvor
skaffes de til en fzr600r?

Sikke mange spørgsmål.. hehe

>> Handlede med din bror, flinker fyr
>>
>
> Ja, og alligevel kan han få hr. Harms til at makke ret

heheh :)


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk






Morten Dybdal (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 21-08-05 01:06

Anders Houmark wrote:


>
> Sikke mange spørgsmål.. hehe

Ja, og desværre kan jeg ikke svare på dem.




--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Martin Sørensen (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 21-08-05 01:49

> Og nej, har ingen haynes/clymer.. Jeg skal lige have fundet ud af
> hvor man køber sådan en henne. Måske BirgerBilligeBilBøger har sådan
> en?

Prøv at skriv en mail til dem og spørg.
http://www.birgersbilligebilboeger.dk/

Så er der selvfølgeligt også Køsters:
http://www.kosters.dk/

Sayjes skriver også at de har en del manualer til at ligge, så der kan du
også spørge:
http://www.sayjes.dk/

Så skulle der være lidt at gå ud fra..

> Hvor køber man originale Yamaha reservedele, f.eks. olie- og
> luft-filtre?

Ved din lokale forhandler. Husk at medbringe guld i rigelige mængder.

> Har fundet Delo og Champion dele hos Louis.de, men jeg
> ved ikke hvor smart det er at bruge uoriginale dele.. Kan huske at
> have læst, at Honda VFR ikke var glad for uoriginale oliefiltre, samt
> at jeg har læst en artikkel der viste billeder af uoriginale og
> originale oliefiltre der var skåret midt over.. De originale var
> opbygget langt bedre.

Jeg har også set billeder hvor de var helt identiske, da de uoriginale dele
var OEM dele og derfor kom fra den samme fabrik, blot med et andet logo på.
Jeg har aldrig brugt andet end uoriginale filtre i min XS400, og det har jeg
aldrig haft problemer med. Jeg har også hørt at specielt VFR ikke duer med
uoriginale filtre (pga en forkert tykkelse), men jeg har ikke rigtigt hørt
om lignende specifikke problemer med andre modeller. Du må nok lige forhøre
dig om erfaringer fra andre FZR600 ejere. Dem skulle du nok kunne finde
nogle stykker af.

> Noget helt andet: Hvad bør det koste at få sat stålarmerede
> bremseslanger på hos en forhandler? Ved ikke om det er værd at
> overveje selv at binde an med det. Har set nogle slanger hos Louis
> til ca. 46 euro og jeg kender da en bilmekaniker som muligvis kan
> overtales til at sætte dem på.. bremseslangemontering og udluftning
> bør vel være rimelig ens på bil og mc?

Det burde han nok kunne klare uden de store problemer.
Slangespecialisten er ofte blevet nævnt i denne sammenhæng som leverandør af
slanger og fittings i god kvalitet til fornuftige priser:
http://slangespecialisten.dk/

> Og en tredje ting jeg har tænkt på at anskaffe, "crash mushrooms",
> hvor skaffes de til en fzr600r?

Louis / Anbauteile / Stürzbügel & Hauptständer / Crash-Pads & - anbausätze

--
signing off.. Martin Sørensen



Martin Sørensen (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 21-08-05 01:53

>> Og en tredje ting jeg har tænkt på at anskaffe, "crash mushrooms",
>> hvor skaffes de til en fzr600r?
> Louis / Anbauteile / Stürzbügel & Hauptständer / Crash-Pads & -
> anbausätze

Nu var jeg jeg så lidt for kvik og tjekkede ikke om FZR600 rent faktisk stod
på listen.. Hvorvidt der kan tilpasses fra andre modeller, må jo så være
spørgsmålet.

Ellers er jeg sikker på at din forhandler også gerne vil hjælpe dig med det,
imod lidt mere guld fra nationalreserverne.

--
signing off.. Martin Sørensen



Armand (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-08-05 10:13

Martin Sørensen wrote:
>>
>
>>Har fundet Delo og Champion dele hos Louis.de, men jeg
>>ved ikke hvor smart det er at bruge uoriginale dele.. Kan huske at
>>have læst, at Honda VFR ikke var glad for uoriginale oliefiltre, samt
>>at jeg har læst en artikkel der viste billeder af uoriginale og
>>originale oliefiltre der var skåret midt over.. De originale var
>>opbygget langt bedre.
>
>
> Jeg har også set billeder hvor de var helt identiske, da de uoriginale dele
> var OEM dele og derfor kom fra den samme fabrik, blot med et andet logo på.
> Jeg har aldrig brugt andet end uoriginale filtre i min XS400, og det har jeg
> aldrig haft problemer med. Jeg har også hørt at specielt VFR ikke duer med
> uoriginale filtre (pga en forkert tykkelse), men jeg har ikke rigtigt hørt
> om lignende specifikke problemer med andre modeller. Du må nok lige forhøre
> dig om erfaringer fra andre FZR600 ejere. Dem skulle du nok kunne finde
> nogle stykker af.

Jeg tror at det var Orla der engang linkede til en selvetableret
oliefilter testers site.
Og det er rigtigt at der var enkelte skræk-eksempler iblandt de opskårne
filtre; men også at uoriginale filtre generelt var solide nok og
deriblandt dem man får fingrene i når man handler postordre syd for grænsen.

Men hvad jeg læste ud af artiklen var at Honda, Yamaha og Ducati deler
filterstørrelse, og Ducatis var en teknisk perle blandt alle de opskårne
filtre. Eftersom at Ducatifiltre sælges til fornuftige penge, var dét
måske bedste alternativ til de dyrt købte Yamaha/Honda -filtre :-/


>>Noget helt andet: Hvad bør det koste at få sat stålarmerede
>>bremseslanger på hos en forhandler? Ved ikke om det er værd at
>>overveje selv at binde an med det. Har set nogle slanger hos Louis
>>til ca. 46 euro og jeg kender da en bilmekaniker som muligvis kan
>>overtales til at sætte dem på.. bremseslangemontering og udluftning
>>bør vel være rimelig ens på bil og mc?
>
>
> Det burde han nok kunne klare uden de store problemer.
> Slangespecialisten er ofte blevet nævnt i denne sammenhæng som leverandør af
> slanger og fittings i god kvalitet til fornuftige priser:
> http://slangespecialisten.dk/

For nyligt var der en skribent her på gruppen der havde mistet
bremstrykket akut p.g.a. at hans stålarmerede slanger havde kortsluttet
mod et løsthængende uisoleret stik og derved også smeltet hul i
plastik-inderslangen ='
Jeg har noteret mig at nye Ducati'er (læs: familiens M2R) har
stålarmerede slanger der er isoleret med noget blødt silicone-agtigt
"overtræk". Hvis sådanne slanger er almindeligt tilgængelige på markedet
(slangespecialisten?) vil jeg kraftigt anbefale dém :-|

--
Armand.

Rene Joergensen (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 21-08-05 12:53

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Jeg har noteret mig at nye Ducati'er (læs: familiens M2R) har
> stålarmerede slanger der er isoleret med noget blødt silicone-agtigt
> "overtræk". Hvis sådanne slanger er almindeligt tilgængelige på markedet
> (slangespecialisten?) vil jeg kraftigt anbefale dém :-|

Slangespecialisten har nogle stålarmerede slanger med overtræk, jeg har
ihvertfald fået fremstillet nogle sådan til FZR'en.

De er også nemmere at holde rene, da de bare kan tørres af :)

--
-René


Kasperkk (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Kasperkk


Dato : 20-08-05 21:57


> Jeg kører jo pænt...... hæhæ :)
> Imponerende nok har den dog gået omkring 18km/l over de første 155km,
> det er dog inkl. et par ture mellem Svendborg og Odense.

ja det må vi lige få ændret på. Det kan ikke passe. Med lidt træning burde
den ligge under 13km/l permanent

Kasperkk




Anders Houmark (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 20-08-05 22:23

Kasperkk wrote:
>> Jeg kører jo pænt...... hæhæ :)
>> Imponerende nok har den dog gået omkring 18km/l over de første 155km,
>> det er dog inkl. et par ture mellem Svendborg og Odense.
>
> ja det må vi lige få ændret på. Det kan ikke passe. Med lidt træning
> burde den ligge under 13km/l permanent

hæhæ.. jeg skrev også at det var også de første km.. tror ikke den gik
18km/l i dag, men jeg havde for travlt med at hygge mig til at lægge mærke
til såda nogle detaljer.. benzinprisen er jo så lav at det nærmest kan være
ligemeget... *host* :D


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Thomas Jensen (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 20-08-05 22:52


>
> Jeg kører jo pænt...... hæhæ :)
> Imponerende nok har den dog gået omkring 18km/l over de første 155km, det er
> dog inkl. et par ture mellem Svendborg og Odense.
>
>

jaja du skal jo lære at køre først ikke ?

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Peter Sjong (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Sjong


Dato : 21-08-05 05:11

På centralstøtteben.
Start motor 10 sek. olietrykslampen slukker?
Se på olieglasset, på BMW trykkes olien rundt så glasset bliver tomt.
Når motoren stoppes kan man se olien langsomt fylder glasset hvis ikke er
der for lidt.
Mvh.


Armand (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-08-05 09:51

Peter Sjong wrote:
> På centralstøtteben.
> Start motor 10 sek. olietrykslampen slukker?
> Se på olieglasset, på BMW trykkes olien rundt så glasset bliver tomt.
> Når motoren stoppes kan man se olien langsomt fylder glasset hvis ikke
> er der for lidt.

??????
Ka' de' nu å pass'?

--
Armand.
(Hvis tekniske gen stritter mod en sådan metode: Hvorfor har man så ikke
blot monteret glasset så meget lavere at oliespejlet viser sig ved
slukket motor??)

Morten Christensen (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 21-08-05 14:28


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:efXNe.65401$Fe7.209331@news000.worldonline.dk...
>
> ??????
> Ka' de' nu å pass'?
>

Jow, det kan vist godt passe; mine 2 forrige gixxere (GSX600F årg 91/01)
samt Kwæksaki ZZR ('91) gjorde det samme...

--
MortenC



Thomas Jensen (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 21-08-05 15:00

Armand wrote:
> Peter Sjong wrote:
>
>> På centralstøtteben.
>> Start motor 10 sek. olietrykslampen slukker?
>> Se på olieglasset, på BMW trykkes olien rundt så glasset bliver tomt.
>> Når motoren stoppes kan man se olien langsomt fylder glasset hvis ikke
>> er der for lidt.
>
>
> ??????
> Ka' de' nu å pass'?
>
yup gjorde det også på min Xj600s diversion fra 1996

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Armand (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-08-05 20:28

Thomas Jensen wrote:
> Armand wrote:
>
>> Peter Sjong wrote:
>>
>>> På centralstøtteben.
>>> Start motor 10 sek. olietrykslampen slukker?
>>> Se på olieglasset, på BMW trykkes olien rundt så glasset bliver tomt.
>>> Når motoren stoppes kan man se olien langsomt fylder glasset hvis
>>> ikke er der for lidt.
>>
>>
>>
>> ??????
>> Ka' de' nu å pass'?
>>
> yup gjorde det også på min Xj600s diversion fra 1996

Selvklart!
Jeg fik læst at kontrollen skulle tages med motoren igang, for at
standen faldt til et læseligt niveau, og det var dét der lød helt tosset.
At motoren skal have været startet før kontrol, gavner at man også kan
kontrollere undervejs hvor motoren er varm og lige har kørt - Det er
ulige lettere at starte kort op om morgenen (hvis ikke man tillærer sig
at kontrollere ved varm motor om aftenen hhv. andet belejligt tidspunkt)
for kontrol, end at vente natten over på en tysk autobahn-tankstelle for
at få olien til at samles maximalt i bunden

--
Armand.

Jes Vestervang (22-08-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 22-08-05 16:47

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> writes:

> Få en anden til at holde motorcyklen (en der ikke bliver overrasket
> over vægten af den) og tippe den langsomt til siden mens du kigger
> efter oliespejlet. Så vil du vide om den er over eller under
> mærkerne og om der skal fyldes på/tappes af.

Man kan også bare holde øje med glasset efter at cyklen har været
startet. Når motoren kører er der typisk ingen olie at se derinde, men
det falder hurtigt ned når den standses.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste