/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Begynder spørgsmål
Fra : Marianne B


Dato : 14-08-05 17:51

Hej Ng
Begynder på mc kørekort om et par uger men kan jo ikke lade være at se på
motorcykel, tøj, hjelm osv allerede
Har prøvet en Shark hjelm som føles rar at have på og er super flot.
Erfaringer????
Da jeg er en lang pige på 1.88 m er det ikke alle cykler jeg sidder godt på.
Har prøvet den ny kawasaki ninja zx6r, der sad jeg godt. Erfaringer med de
tidligere modeller og andre forslag vil jeg meget gerne høre!
Mvh. Marianne



 
 
Henrik Nielsen (14-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 14-08-05 18:07

Du bør måske også prøve CBR600. Nu kender jeg dig ikke, men det er nogle
krafige MC'er at starte på. Har en bekendt som lige har gjort det samme, og
væltet 2 gange i denne uge.... Dog udelukkende ved lav hastighed, men
hestekræfterne kan godt overraske.... Men det kan lade sig at starte på dem,
men tag den med ro...

Ang. hjelm, så er det bedst at prøve en tur med dem, så kan du også høre
hvor meget de støjer. Det er forskelligt fra person til person og MC

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



MKS - 74 (14-08-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 14-08-05 18:47

On Sun, 14 Aug 2005 19:06:55 +0200, "Henrik Nielsen"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Du bør måske også prøve CBR600.

Marianne har vist allerede været forelsket i såvel CBR600 som VFR750F
.

M.h.t. til de ældre modeller af ZX6R er der god sandsynlighed for at
man vil kunne sidde fint på disse, idet der helt generelt er ret god
plads på dem i forhold til den nye generation af 600'ere, men
garantier gives ikke idet folk er _meget_ forskellige i deres krav til
en god siddestilling, og andres erfaringer er derfor begrænset
anvendelige, men ok som 1.91 m mandsperson sidder jeg personligt fint
på de gamle 6'ere.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Jens Jacob Bager Jen~ (14-08-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 14-08-05 18:55

> M.h.t. til de ældre modeller af ZX6R er der god sandsynlighed for at
> man vil kunne sidde fint på disse, idet der helt generelt er ret god
> plads på dem i forhold til den nye generation af 600'ere, men
> garantier gives ikke idet folk er _meget_ forskellige i deres krav til
> en god siddestilling, og andres erfaringer er derfor begrænset
> anvendelige, men ok som 1.91 m mandsperson sidder jeg personligt fint
> på de gamle 6'ere.

Thundercatter (YZF 600 F) og FZR 600 R (den med ræveøjnene) er der god plads
på. Bare lige et lille tip.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Marianne B (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Marianne B


Dato : 15-08-05 15:30


"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:r50vf1pka6nuu4aumlp70mgff46b1crs1a@4ax.com...
> On Sun, 14 Aug 2005 19:06:55 +0200, "Henrik Nielsen"
> <xng@post.cybercity.dk> wrote:
>
> >Du bør måske også prøve CBR600.
>
> Marianne har vist allerede været forelsket i såvel CBR600 som VFR750F
> .

Ja de er også rigtig flotte, har også set på den du har til salg. Men det er
vist for vildt at starte ud på kan jeg læse mig til.
Jeg må finde mig nogle fag folk som vil hjælpe en nybegynder uden at jeg
blir snydt alt for meget

>
> M.h.t. til de ældre modeller af ZX6R er der god sandsynlighed for at
> man vil kunne sidde fint på disse, idet der helt generelt er ret god
> plads på dem i forhold til den nye generation af 600'ere, men
> garantier gives ikke idet folk er _meget_ forskellige i deres krav til
> en god siddestilling, og andres erfaringer er derfor begrænset
> anvendelige, men ok som 1.91 m mandsperson sidder jeg personligt fint
> på de gamle 6'ere.

Så burde det jo også være muligt at finde en til en 1.88 m kvinde menneske
som mig
Jeg må ud og prøve sidde alle dem der står hos div forhandlere
Tak for hjælpen indtil videre, i er til stor hjælp når man er ny begynder!
>
> --
> -Michael
> CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
> http://62.79.120.117/



Peter B. Juul (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 15-08-05 16:05

"Marianne B" <bisbjerg@vip.cybercity.dk> writes:

> > Marianne har vist allerede været forelsket i såvel CBR600 som VFR750F
> > .
>
> Ja de er også rigtig flotte, har også set på den du har til salg. Men det er
> vist for vildt at starte ud på kan jeg læse mig til.
> Jeg må finde mig nogle fag folk som vil hjælpe en nybegynder uden at jeg
> blir snydt alt for meget

Ahr, CBR600 findes da vist som skolecykel. JEg kender da også en
nybegynder, der har købt sådan en og har det rigtig godt med den.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,
I speak only 0}._.{0 all my base
for myself. O/ \O are belong to you"

MKS - 74 (15-08-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 15-08-05 16:59

On 15 Aug 2005 17:05:19 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Ahr, CBR600 findes da vist som skolecykel.

Der er vist også en der har en Fireblade så deeeeeet :

http://www.heinrich-nielsen.dk/dk/motorcykel/koereskolens_mcer/

>JEg kender da også en
>nybegynder, der har købt sådan en og har det rigtig godt med den.

Og jeg kender flere som også havde det rigtig godt indtil de brækkede
sig selv og cyklen i flere dele , bla. en af dem jeg har solgt og
forleden fik jeg talt en anden begynder fra at købe min...

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Sonny T. Larsen (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Sonny T. Larsen


Dato : 15-08-05 17:41

On Mon, 15 Aug 2005 17:58:55 +0200, MKS - 74 wrote:

> Og jeg kender flere som også havde det rigtig godt indtil de brækkede
> sig selv og cyklen i flere dele , bla. en af dem jeg har solgt og
> forleden fik jeg talt en anden begynder fra at købe min...

Styrt sker jo desværre for begyndere - jeg er ikke sikker på, at det er
valget af MC der er afgørende.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Sonny T. Larsen (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Sonny T. Larsen


Dato : 15-08-05 17:39

On 15 Aug 2005 17:05:19 +0200, Peter B. Juul wrote:

> Ahr, CBR600 findes da vist som skolecykel. JEg kender da også en
> nybegynder, der har købt sådan en og har det rigtig godt med den.

Jo, det må man sige. Jeg er yderst tilfreds med den

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Armand (14-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-08-05 22:51

Henrik Nielsen wrote:
> Du bør måske også prøve CBR600. Nu kender jeg dig ikke, men det er nogle
> krafige MC'er at starte på. Har en bekendt som lige har gjort det samme, og
> væltet 2 gange i denne uge.... Dog udelukkende ved lav hastighed, men
> hestekræfterne kan godt overraske....

Jup! Og ikke kun kræfterne, men også manglen på kørerutine!

Den første sæson (eller to) er det ulideligt let at komme til at tilte
p.g.a. omstændigheder som allerede året efter kan virke elementære og
banale:
- Glemt skivebremse eller kæde -lås ved påbegyndelse af kørsel .
- Tilkoblingskiks ved igangsætning under svingning.
- Motorudsætning p.g.a. glemt sidestøtteben ved igangsætning under svingning
- Måske ligefrem udslået sidestøtteben der går i jorden under kørsel
(p.g.a. ikke eksisterende eller malfungerende sikring).
- plus mange, mange flere småfejl og "ups'er"!

Min tidligere GPZ900R er i to tilfælde blevet vippet af sidestøttebenet
af en parkerende bil der kom for tæt på, og derfra kender jeg
prisniveauet for kåbeskader ved selv de mindst dynamiske tilt's:
10.000,-kr
Således er det en ubetinget fordel at ens første motorcykel er uden kåbe
og alt for meget tingel-tangel når(!) man "Ups'er".

Læs: "jeg kan kun anbefale en gedigen basic-bike som ens første" :-|

--
Armand.

Sune (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 15-08-05 11:05

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:v0PLe.64867$Fe7.208882@news000.worldonline.dk...
> Henrik Nielsen wrote:
>> Du bør måske også prøve CBR600. Nu kender jeg dig ikke, men det er nogle
>> krafige MC'er at starte på. Har en bekendt som lige har gjort det samme,
>> og væltet 2 gange i denne uge.... Dog udelukkende ved lav hastighed, men
>> hestekræfterne kan godt overraske....
>
> Jup! Og ikke kun kræfterne, men også manglen på kørerutine!
>
> Den første sæson (eller to) er det ulideligt let at komme til at tilte
> p.g.a. omstændigheder som allerede året efter kan virke elementære og
> banale:
> - Glemt skivebremse eller kæde -lås ved påbegyndelse af kørsel .
> - Tilkoblingskiks ved igangsætning under svingning.
> - Motorudsætning p.g.a. glemt sidestøtteben ved igangsætning under
> svingning
> - Måske ligefrem udslået sidestøtteben der går i jorden under kørsel
> (p.g.a. ikke eksisterende eller malfungerende sikring).
> - plus mange, mange flere småfejl og "ups'er"!

Og den helt klassiske : Drejer til højre eller venstre fra en sidevej og
fortryder og tager håndbremsen, mens der drejes. Plask.

> Min tidligere GPZ900R er i to tilfælde blevet vippet af sidestøttebenet af
> en parkerende bil der kom for tæt på, og derfra kender jeg prisniveauet
> for kåbeskader ved selv de mindst dynamiske tilt's: 10.000,-kr
> Således er det en ubetinget fordel at ens første motorcykel er uden kåbe
> og alt for meget tingel-tangel når(!) man "Ups'er".
>
> Læs: "jeg kan kun anbefale en gedigen basic-bike som ens første" :-|

Særdeles enig.

>
> --
> Armand.



Peter (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 15-08-05 13:43

Hej

> Jup! Og ikke kun kræfterne, men også manglen på kørerutine!
>
> Den første sæson (eller to) er det ulideligt let at komme til at tilte
> p.g.a. omstændigheder som allerede året efter kan virke elementære og
> banale:
> - Glemt skivebremse eller kæde -lås ved påbegyndelse af kørsel .
> - Tilkoblingskiks ved igangsætning under svingning.
> - Motorudsætning p.g.a. glemt sidestøtteben ved igangsætning under
svingning
> - Måske ligefrem udslået sidestøtteben der går i jorden under kørsel
> (p.g.a. ikke eksisterende eller malfungerende sikring).
> - plus mange, mange flere småfejl og "ups'er"!
>
> Min tidligere GPZ900R er i to tilfælde blevet vippet af sidestøttebenet
> af en parkerende bil der kom for tæt på, og derfra kender jeg
> prisniveauet for kåbeskader ved selv de mindst dynamiske tilt's:
> 10.000,-kr
> Således er det en ubetinget fordel at ens første motorcykel er uden kåbe
> og alt for meget tingel-tangel når(!) man "Ups'er".
>
> Læs: "jeg kan kun anbefale en gedigen basic-bike som ens første" :-|
> --
> Armand.


Jeg er selv ved at overveje at købe min første maskine. I lyset af
ovenstående hvad kan I sige om en Honda CB 450 S fra 1987?

Jeg håber I har nogle gode kommentarer, også om, hvad sådan en må koste?


MVH

Peter



Armand (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-08-05 14:06

Peter wrote:
>
>>.........og derfra kender jeg prisniveauet for
>> kåbeskader ved selv de mindst dynamiske tilt's: 10.000,-kr
>>
>>Således er det en ubetinget fordel at ens første motorcykel er uden kåbe
>>og alt for meget tingel-tangel når(!) man "Ups'er".
>>Læs: "jeg kan kun anbefale en gedigen basic-bike som ens første" :-|
>
> Jeg er selv ved at overveje at købe min første maskine. I lyset af
> ovenstående hvad kan I sige om en Honda CB 450 S fra 1987?

Dén er vel på det næmeste indbegrebet af en "Basic".

Motoren stammer fra CB400Twin der belev lanceret mere end 10 år før man
byggede 450S'eren, og det eneste problem jeg synes at have oplevet med
den motor er topstykkeskader p.g.a. smørefejl.
Læs: Man skal endelig passe på med at få efterfyldt olie på den hvis den
har et olieforbrug og lige dét er der rig mulighed for på modeller med
den alder som 450S'erne nødvendigvis har :-|
Alderen er forøvrigt et nødvendigt onde hvis man vil have en basic 400:
i 90'erne og fremefter gik der porno og kubik i modellerne hvorved at de
færreste fabrikanter leverede en fornuftig brugsmaskine i den lave
mellemklasse, så man skal altså tilbage i 80'er årgangene for at finde
en sådan model

--
Armand.

Peter (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 15-08-05 14:19

> Motoren stammer fra CB400Twin der belev lanceret mere end 10 år før man
> byggede 450S'eren, og det eneste problem jeg synes at have oplevet med
> den motor er topstykkeskader p.g.a. smørefejl.

Hvordan vil man kunne konstatere sådanne fejl? Inden man handler

Mvh

Peter



Jesper Nielsen (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 15-08-05 09:23

Helt sikkert!,

Køb en brugt basis MC, du kan sælge igen (se: pæn stand og god pris)
når du blir' træt af den. For det gør du.

Det er også en god idé at tage et par banedage, svingteknik,
racing4fun etc. det gir virkelig meget og du får en bedre oplevelse af
at køre MC når du er tryk ved hvad der kan lade sig gøre på sådan
et bæst under sikre forhold.

God fornøjelse.

/Jesper
CB900F '03


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste