/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
gsxr750srad vs så meget andet??
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~


Dato : 10-08-05 20:11

Jeg står med min 600bandit, som jeg er meget glad for, har haft den i 5 år,
og syns jeg er vokset fra den, ikke fordi cyklen er træt eller slidt påå
nogen måde, trods de 91000KM, den har rundet, men vil bare snart gerne prøve
noget andet, mere momment, sjovere styreegenskaber(banditten er godt bygget
om til streetfighter, så den styrer også sjovt), men syns bare snart det vil
være tid til fornyelse, jeg er sikker på folket derude ved hvad jeg snakker
om.

Så er det at jeg er håbløst forelsket i suzuki´s Srad model(96 og frem), men
jeg har ikke den store erfaring med den model, jeg syns bare den er fed,,
jeg har prøvet en kawazx9r fra 96, og en thunderace fra2000, r1 fra 2000,
syns yamahaerne trækker fedt, også nede fra bunden, blev lidt skuffet over
zx9r, dan er blevet rullet til 133Hk på hjulet flere gange, og har den da
sikkert også, men syns ikke den havde det bundtræk jeg gerne vil have, den
skulle helst over 3000RPm, før den gad noget rigtigt, jeg følte næsten at
banditten gik mere rent fra i bunden, men sådan skal en ræcer måske køre?

Så jeg efterlyser lidt erfaringer, med en srad, og kawaen, med holdbarhed
og svagheder MM.
Jeg har jo kigget efter i den 750/900 klasse, og så også funder yamaha
yzf750!? hvem ved noget om den??

I kan jo evt komme med andre forslag i den klasse.

På forhånd tak
Johan
Bandit600N



 
 
Henrik Aarfeldt (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 10-08-05 20:42

Johan Vikkelsøe-Pedersen wrote:

> Jeg står med min 600bandit, som jeg er meget glad for, har haft den i 5 år,
> og syns jeg er vokset fra den

> I kan jo evt komme med andre forslag i den klasse.

I den årgang/klasse du kigger i, der er imho kun 1 mulighed:
http://www.sportbikez.net/bikepics/1092421965.jpg
Alt andet blegner :)

--
Mvh Henrik.
VFKR

Psycho Cowboy (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 11-08-05 08:13

"Johan Vikkelsøe-Pedersen"

> Så er det at jeg er håbløst forelsket i suzuki´s Srad model(96 og frem),
> men
> jeg har ikke den store erfaring med den model, jeg syns bare den er fed,,
>
> Så jeg efterlyser lidt erfaringer, med en srad, og kawaen, med holdbarhed
> og svagheder MM.
_____________________________________________

Nu er jeg ikke i besidelse af en 7½'er, men derimod en 600 SRAD, og hvis du
går efter tidligt moment, vil jeg nok anbefale dig at vælge noget andet, end
disse modeller - de er kendt for ikke at byde på det store i de lave
omdrejninger. Tilgengæld losser de seriøst mås lidt højere oppe i registret.

Da selve motorcyklen er ens ved henholdsvis 600'eren og 7½'eren, kan jeg
godt fortælle lidt om resten af geden.
Kørestillingen er ret extrem, hvilket gør cyklen mest egnet til frisk og
sporty kørsel. Bykørsel og afslapningskørsel er pratisk talt ikke rart på
denne model.
Når vi til gengæld snakker køreegenskaber og bremser, er den bland de bedste
i sin klasse på den tid, og kan vel egentlig stadig være med i samme klasse
i dag.
Motoren og de mekaniske dele er virkelig slidstærke, og der er ikke
rapporteret om nogle deciderede børnesygdomme. Der skulle virkelig være
mange gode km i maskinen, og jeg har indtil videre ikke oplevet ét eneste
problem ved min, ud over arbejdet ved de regelmæssige service.

Alt i alt en rigtig god og slidstærk ged, hvis blot man gør sig klart, at
det _ikke_ er nogen afslappende touringmaskine til rolige hyggeture.

Vær i øvrigt opmærksom på, at der i 98 skete en opdatering af SRAD-modellen
(gjorde der i hvert fald mht. 600'erne), som medførte en lidt anden og bedre
motorkarakteristik samt en lidt anden udformning af kåbeglasset foran mm.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234



Johan Vikkelsøe-Pede~ (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~


Dato : 11-08-05 08:54

mener da at 7 1/2 har upside down gaffel??, kom 600 modellen også med sprøjt
der omkring 99? eller er det forbeholdt 7 1/2?

Suzuki er da også et mærke jeg vil holde mig til, syns det er en slid stærk
cykel, dog er finish ikke helt i top, men det er jo også en brugsgenstand!!
;)

Suzukierne kører desværre også med korte intervaller med service, olie skift
og ventiljusteringer, men når man kan lave det selv, sparer man jo
værkstedstimerne,,

Jeg havde engang en yamaha, som der skulle justeres ventiler på for hver
40000Km, det var dejligt bare at køre!!

Lidt træls du siger det er en ekstrem kørestilling, men man kan da godt få
styrforhøjere, vil umiddelbart mene at et par cm vil give meget!?

Da jeg prøvede kawaen(zx9r), syns jeg den var ok behagelig at sidde på, også
i byen...

Honda vf750, lækker cykel, men hvad priser går de for?


Johan
bandit600



Psycho Cowboy (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 11-08-05 10:43

"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-p@dsa-net.dk> skrev:

> mener da at 7 1/2 har upside down gaffel??, kom 600 modellen også med
> sprøjt
> der omkring 99? eller er det forbeholdt 7 1/2?
_________________________________________

Selvfølgelig har 7½'eren USD - det glemte jeg lige at få med.
7½'eren kom med sprøjt i 98 og 600'eren fik det først i 01.
_________________________________________

> Suzukierne kører desværre også med korte intervaller med service, olie
> skift
> og ventiljusteringer, men når man kan lave det selv, sparer man jo
> værkstedstimerne,,
_________________________________________

Tror ikke der er den store forskel mellem mærkerne i denne klasse.
_________________________________________

> Jeg havde engang en yamaha, som der skulle justeres ventiler på for hver
> 40000Km, det var dejligt bare at køre!!
_________________________________________

Tjae, én ting er at intervallerne måske er mindre på en SRAD, men det
betyder jo ikke nødvendigvis at den skulle være slemmere til at skulle have
stillet ventiler.
Har kendskab til én, som har kørt omkring 40kkm på hans 600, uden at de var
røget uden for tollerencerne, og man kan sikkert køre længere i nogle
tilfælde.
_________________________________________

> Lidt træls du siger det er en ekstrem kørestilling, men man kan da godt få
> styrforhøjere, vil umiddelbart mene at et par cm vil give meget!?
_________________________________________

Jeg skal ikke kunne sige det, men du skal ikke regne med at få en god
touring-maskine ud af den. Der skulle kawa'erne efter sigende være langt
bedre.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234



Johan Vikkelsøe-Pede~ (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~


Dato : 12-08-05 11:35


..
> _________________________________________
>
> > Tjae, én ting er at intervallerne måske er mindre på en SRAD, men det
> betyder jo ikke nødvendigvis at den skulle være slemmere til at skulle
have
> stillet ventiler.
> Har kendskab til én, som har kørt omkring 40kkm på hans 600, uden at de
var
> røget uden for tollerencerne, og man kan sikkert køre længere i nogle
> tilfælde.
> _________________________________________
>
enig der, kørte lidt over 35000km på min bandit uden en eneste skulle
justeres(ventil)
_______________________________________
>
> Jeg skal ikke kunne sige det, men du skal ikke regne med at få en god
> touring-maskine ud af den. Der skulle kawa'erne efter sigende være langt
> bedre.
> __________________________________________________________
Så må jeg hellere vænne mig til en radbrækket ryg, syns den er for fed den
SRAD, bliver næsten med garanti sådan en eller en zx9r, nu hvor der ikke er
andre der er kommet med forslag til cykler i den klasse..
_____________________________________________________

Ved godt at man ikke burde dreje rullen ved under X antal omdrjninger, men
det at en cykel kan, syns jeg bare ville være godt, til bykørsel, som en
skriver( med dte sagt nok i den diskussion).
Og nej vil da ikke købe en traktor for at undgå 3000+RPM, ;)

--
Næste prob er jo forsikringer, har forhørt mig omkring, og trods mine 8 år
skadefri, så koster det kassen at være under 30 år at få kasko på sin mc.

Tryg ville have lidt over 20K for det, og 7 for ansvar,
top DK ville have 11500, med selvrisiko på 15000+, og de kostede 6K i
ansvar.( med touring nyt rabat)

Gf, ville have 1600 i ansvar, og 5600 med kasko, (når man er 30 år)

Så må jo nok bide i det sure æble, eller vente de 4 år endnu, træls, når det
er nu man er forelsket i den skide cykel
, men på den anden side, så kan man bruge de år til at spare sammen, og så
købe med kolde kontanter, og ikke låne!!

Pas på jer selv derude, håber da på et par solskins dage endnu.
MVH
johan



Bo-gsxR (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 15-08-05 15:56

> Næste prob er jo forsikringer, har forhørt mig omkring, og trods mine 8 år
> skadefri, så koster det kassen at være under 30 år at få kasko på sin mc.

jeg er 26 år, bor i kbh. og giver 3.500 årligt i ansvar.
og står den på stilstand er det 900,- årligt.
med 3 års anc. - codan

bo-gsxR



Jacob Larsen (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 11-08-05 10:57

"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-p@dsa-net.dk> wrote in
message news:1123700943.59641@dalum.dsa-net.dk
> Jeg står med min 600bandit, som jeg er meget glad for,
> har haft den i 5 år, og syns jeg er vokset fra den, ikke
> fordi cyklen er træt eller slidt påå nogen måde, trods de
> 91000KM, den har rundet, men vil bare snart gerne prøve
> noget andet, mere momment, sjovere
> styreegenskaber(banditten er godt bygget om til
> streetfighter, så den styrer også sjovt), men syns bare
> snart det vil være tid til fornyelse, jeg er sikker på
> folket derude ved hvad jeg snakker om.
>
> Så er det at jeg er håbløst forelsket i suzuki´s Srad
> model(96 og frem), men jeg har ikke den store erfaring
> med den model, jeg syns bare den er fed,, jeg har prøvet
> en kawazx9r fra 96, og en thunderace fra2000, r1 fra
> 2000, syns yamahaerne trækker fedt, også nede fra bunden,
> blev lidt skuffet over zx9r, dan er blevet rullet til
> 133Hk på hjulet flere gange, og har den da sikkert også,
> men syns ikke den havde det bundtræk jeg gerne vil have,
> den skulle helst over 3000RPm, før den gad noget rigtigt,
> jeg følte næsten at banditten gik mere rent fra i bunden,
> men sådan skal en ræcer måske køre?

Du burde ikke acc. med under 3000RPM overhovedet. Det er "rigtige" (læs:
sports-) mc'er ikke lavet til. Tror da ikke dette forholder sig anderledes
bare fordi du kigger på cykler i literklassen. Vil hverken gøre det på
CBR'en eller på GS'eren.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Moller (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 11-08-05 11:34

Jacob Larsen wrote:

> Du burde ikke acc. med under 3000RPM overhovedet. Det er "rigtige" (læs:
> sports-) mc'er ikke lavet til. Tror da ikke dette forholder sig anderledes
> bare fordi du kigger på cykler i literklassen. Vil hverken gøre det på
> CBR'en eller på GS'eren.

   ;) yeps, der skal nogen andre cykler til der ala GSF 1200, og GSX 1400 ;)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

MKS - 74 (11-08-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 11-08-05 11:47

On Thu, 11 Aug 2005 12:33:59 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:

>   ;) yeps, der skal nogen andre cykler til der ala GSF 1200, og GSX 1400 ;)

Tøsecykler - næh Boss Hoss du....


--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Moller (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 11-08-05 12:13

MKS - 74 wrote:
> On Thu, 11 Aug 2005 12:33:59 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:
>
>
>>   ;) yeps, der skal nogen andre cykler til der ala GSF 1200, og GSX 1400 ;)
>
>
> Tøsecykler - næh Boss Hoss du....

   aaaahhh... så heller en Triump Rocket, hvis vi skal over i Traktor træk
disiplinerne ;)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

MKS - 74 (11-08-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 11-08-05 11:46

On Thu, 11 Aug 2005 11:57:11 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:

>Du burde ikke acc. med under 3000RPM overhovedet. Det er "rigtige" (læs:
>sports-) mc'er ikke lavet til.

Øøøøøhhhh - Nå da, så kommer man jo aldrig over 3000 rpm....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Jacob Larsen (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 11-08-05 13:45

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
news:80bmf1lcrjnve7gm9h9rj2l0lmua09en0s@4ax.com
> On Thu, 11 Aug 2005 11:57:11 +0200, "Jacob Larsen"
> <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:
>
> > Du burde ikke acc. med under 3000RPM overhovedet. Det
> > er "rigtige" (læs: sports-) mc'er ikke lavet til.
>
> Øøøøøhhhh - Nå da, så kommer man jo aldrig over 3000
> rpm....

Kobling Michael, Kobling!

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



MKS - 74 (11-08-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 11-08-05 14:06

On Thu, 11 Aug 2005 14:44:47 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:

>> Øøøøøhhhh - Nå da, så kommer man jo aldrig over 3000
>> rpm....
>
>Kobling Michael, Kobling!

Skide smart - det giver ny mening til begrebet at køre fra A til A,
man sætter sig op på cyklen (gerne på centralstøttebenet) kobler ud og
knalder den op gennem gearkassen med fuld gas, man kommer måske ikke
så langt, men til gengæld sparer det helt vildt på dækkene .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Henrik Aarfeldt (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 11-08-05 14:19

MKS - 74 wrote:

>>>Øøøøøhhhh - Nå da, så kommer man jo aldrig over 3000
>>>rpm....

>>Kobling Michael, Kobling!

> Skide smart

Ja, det er ganske smart.
Træk kobling, sæt i gear, rpm +3000 og slip så koblingen.
Ganske elegant.

--
Mvh Henrik.

JHR (11-08-2005)
Kommentar
Fra : JHR


Dato : 11-08-05 14:40


"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:40jmf1hr2ue3me5f8u8qf2vjk8i2dckgo0@4ax.com...
> On Thu, 11 Aug 2005 14:44:47 +0200, "Jacob Larsen"
> <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:
>
>>> Øøøøøhhhh - Nå da, så kommer man jo aldrig over 3000
>>> rpm....
>>
>>Kobling Michael, Kobling!
>
> Skide smart - det giver ny mening til begrebet at køre fra A til A,
> man sætter sig op på cyklen (gerne på centralstøttebenet) kobler ud og
> knalder den op gennem gearkassen med fuld gas, man kommer måske ikke
> så langt, men til gengæld sparer det helt vildt på dækkene .

Hø hø
Slip koblingen Michael, slip koblingen (så acc du over de 3000 omdr.)



MKS - 74 (11-08-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 11-08-05 14:47

On Thu, 11 Aug 2005 15:40:22 +0200, "JHR"
<j_haveFJERNDETTE@post3.tele.dk> wrote:

>Hø hø

.

>Slip koblingen Michael, slip koblingen (så acc du over de 3000 omdr.)

Jeg plejer bare at udnytte at min cykel har 6 gear - Det er nemlig
pissebesværligt at skulle file koblingen op til de 13500 i højgear
.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Moller (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 11-08-05 14:46

Jacob Larsen wrote:

> Du burde ikke acc. med under 3000RPM overhovedet. Det er "rigtige" (læs:
> sports-) mc'er ikke lavet til. Tror da ikke dette forholder sig anderledes
> bare fordi du kigger på cykler i literklassen. Vil hverken gøre det på
> CBR'en eller på GS'eren.

   Øh, en GS'er kan da godt trække sig op fra tomgang, det er nu meget
nyttigt til bykørsel... selv min MZ kan trække sig op fra de 1500 omdr,
det lære man at bruge når 3 gear er væk, og skal trække 4 gear op ;)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Jacob Larsen (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 11-08-05 17:14

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:42fb56a7$0$18643$14726298@news.sunsite.dk
> Jacob Larsen wrote:
>
> > Du burde ikke acc. med under 3000RPM overhovedet. Det
> > er "rigtige" (læs: sports-) mc'er ikke lavet til. Tror
> > da ikke dette forholder sig anderledes bare fordi du
> > kigger på cykler i literklassen. Vil hverken gøre det
> > på CBR'en eller på GS'eren.
>
> Øh, en GS'er kan da godt trække sig op fra tomgang, det
> er nu meget nyttigt til bykørsel... selv min MZ kan
> trække sig op fra de 1500 omdr, det lære man at bruge når
> 3 gear er væk, og skal trække 4 gear op ;)

Men sejtrækkeri er hårdt ved motoren. Det kan godt være den kan, men er det
en ret god idé?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Moller (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 11-08-05 17:31

Jacob Larsen wrote:
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> news:42fb56a7$0$18643$14726298@news.sunsite.dk
>
>>Jacob Larsen wrote:
>>
>>
>>>Du burde ikke acc. med under 3000RPM overhovedet. Det
>>>er "rigtige" (læs: sports-) mc'er ikke lavet til. Tror
>>>da ikke dette forholder sig anderledes bare fordi du
>>>kigger på cykler i literklassen. Vil hverken gøre det
>>>på CBR'en eller på GS'eren.
>>
>>Øh, en GS'er kan da godt trække sig op fra tomgang, det
>>er nu meget nyttigt til bykørsel... selv min MZ kan
>>trække sig op fra de 1500 omdr, det lære man at bruge når
>>3 gear er væk, og skal trække 4 gear op ;)
>
>
> Men sejtrækkeri er hårdt ved motoren. Det kan godt være den kan, men er det
> en ret god idé?

   Ik andet end det bruger frygteligt meget benzin ;) så længe motoren er
kørt varm osv. så har jeg pt. ikke hørt om nogen har ødelagt deres motor
på det. Og på Banditten med standard knaster ku man ikke kalde det
sejtrækkeri, for motoren dreje frit rundt uden at hakke osv. så snart
den var 3-500 omdr. over tomgang.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Bo-gsxR (13-08-2005)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 13-08-05 17:40


> Så er det at jeg er håbløst forelsket i suzuki´s Srad model(96 og frem),
men
> jeg har ikke den store erfaring med den model, jeg syns bare den er fed,,

se evt. min hjemmeside hvor jeg skriver lidt om min
egen gsxr750 '99.
den er såmend fed nok at køre på, men hvis du vil have
en momentstærk og brugervenlig mc, så vel en 1000'er
eller en cbr 900.
motoren er ret hysterisk og glad for at trække en masse
omdrejninger. skal der være sjov i gaden skal den over
9.000 omdr. i alle gear.
jeg har da også kørt længere ture, som bla. 1600km
på omkring 25 timer ca. uden at være synderligt træt
i kroppen.
MEN den er tørstig!!! std. kører den 12-14km/L!!!
ved blandet kørsel
Men find en du kan prøve 1-2 timer før du bestemmer dig.
mvh
bo-gsxR
www.skakmat.webbyen.dk



Johan Vikkelsøe-Pede~ (14-08-2005)
Kommentar
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~


Dato : 14-08-05 12:16

tak for de gode oplysninger Bo,
Det lyder da af meget at den er SÅ tørstig,, måske sådan en kawa er mindre
tørstig, det skal jo også kunne hænge sammen aæt sammen...

MVH
johan


"Bo-gsxR" <anj"slettes"a-b@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:42fe2170$1@news.dansketelecom.com...
>
> > Så er det at jeg er håbløst forelsket i suzuki´s Srad model(96 og frem),
> men
> > jeg har ikke den store erfaring med den model, jeg syns bare den er
fed,,
>
> se evt. min hjemmeside hvor jeg skriver lidt om min
> egen gsxr750 '99.
> den er såmend fed nok at køre på, men hvis du vil have
> en momentstærk og brugervenlig mc, så vel en 1000'er
> eller en cbr 900.
> motoren er ret hysterisk og glad for at trække en masse
> omdrejninger. skal der være sjov i gaden skal den over
> 9.000 omdr. i alle gear.
> jeg har da også kørt længere ture, som bla. 1600km
> på omkring 25 timer ca. uden at være synderligt træt
> i kroppen.
> MEN den er tørstig!!! std. kører den 12-14km/L!!!
> ved blandet kørsel
> Men find en du kan prøve 1-2 timer før du bestemmer dig.
> mvh
> bo-gsxR
> www.skakmat.webbyen.dk
>
>



Johan Vikkelsøe-Pede~ (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~


Dato : 15-08-05 19:39

Forresten Bo,
Så kan jeg selv få den forsikret for 1580 med ren ansvar om året, og så dte
med 100 kr, for at dne står stille hos GF, så giver man bare nr pladen i
depositom, og giver 100 kr, når de skal udleveres.
, men GF vil ikke give mig kasko , når jeg er under 30, jeg ringede rundt og
hørte priser, lå det på ca 10 -12000 med kasko, som de billigste. hvis alt
vare samlet, indbo, ulykke, bil osv. og med ren ansvar kunne det fås for
omkring, 4-5000, med kun cyklen, men syns bare det lidt synd med en cykel
til over 80K, med kun ansvar??
Johan
bandit 600



Psycho Cowboy (16-08-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 16-08-05 08:57

"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-p@dsa-net.dk> skrev:

> Så kan jeg selv få den forsikret for 1580 med ren ansvar om året, og så
> dte
> med 100 kr, for at dne står stille hos GF, så giver man bare nr pladen i
> depositom, og giver 100 kr, når de skal udleveres.
> , men GF vil ikke give mig kasko , når jeg er under 30, jeg ringede rundt
> og
> hørte priser, lå det på ca 10 -12000 med kasko, som de billigste. hvis alt
> vare samlet, indbo, ulykke, bil osv. og med ren ansvar kunne det fås for
> omkring, 4-5000, med kun cyklen, men syns bare det lidt synd med en cykel
> til over 80K, med kun ansvar??
____________________________________________

Du kan vende den om og spørge dig selv, hvad du evt. skal ofre på en
genopbygning af en totalt smadret ged?
Jeg har valgt kun at have ansvar på min og så sikre den bedst muligt mod
tyveri med alarm, 2 motherf*cker låse til nedstøbt jordanker i en aflåst
garage, som ligger lige ude foran mit soveværelsesvindue.
Skulle jeg være uheldig at lægge skidtet ned og smadre den totalt, kan jeg
køre til Tyskland og hente en reserveldesged til ca. 30kkr... Det samme som
det vil koste mig selv at have den stående med kasko i mit eget navn på blot
et år.
Skulle jeg have den forsikret med kasko i fx min fars navn med
elite-ancenitet ville det koste mindst 12kkr, hvilket vil sige, at jeg kunne
have den forsikret sådan i 2 år for det samme som en skade vil koste mig.
Så derfor har jeg valgt kun at køre med ansvar, og den fravalgte kasko har
allerede tjent sig ind.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234



Johan Vikkelsøe-Pede~ (16-08-2005)
Kommentar
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~


Dato : 16-08-05 17:50


Hejsa..
Ja, sådan kan man jo også vende den om.
Og chancen er jo at man finder en tysker, som både er nyere, med
indsprøjtning, og færre km, så det er da egentlig en god ide, og hvis man
taber den og knuser kåben, så kunne den jo også blive til en led street
fighter??
Det bare mere det med de langfingrede fyre, det sku nedtur at få såan en
investering nakket.. Stjålne cykler bliver vel sjældent fundet igen, i DK
ihvertfald? eller hvordan?

MVH
Johan
Bandit 600( kribler mega meget after en ræcer)


"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43019b59$0$18642$14726298@news.sunsite.dk...
> "Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-p@dsa-net.dk> skrev:
>
> > Så kan jeg selv få den forsikret for 1580 med ren ansvar om året, og så
> > dte
> > med 100 kr, for at dne står stille hos GF, så giver man bare nr pladen
i
> > depositom, og giver 100 kr, når de skal udleveres.
> > , men GF vil ikke give mig kasko , når jeg er under 30, jeg ringede
rundt
> > og
> > hørte priser, lå det på ca 10 -12000 med kasko, som de billigste. hvis
alt
> > vare samlet, indbo, ulykke, bil osv. og med ren ansvar kunne det fås for
> > omkring, 4-5000, med kun cyklen, men syns bare det lidt synd med en
cykel
> > til over 80K, med kun ansvar??
> ____________________________________________
>
> Du kan vende den om og spørge dig selv, hvad du evt. skal ofre på en
> genopbygning af en totalt smadret ged?
> Jeg har valgt kun at have ansvar på min og så sikre den bedst muligt mod
> tyveri med alarm, 2 motherf*cker låse til nedstøbt jordanker i en aflåst
> garage, som ligger lige ude foran mit soveværelsesvindue.
> Skulle jeg være uheldig at lægge skidtet ned og smadre den totalt, kan jeg
> køre til Tyskland og hente en reserveldesged til ca. 30kkr... Det samme
som
> det vil koste mig selv at have den stående med kasko i mit eget navn på
blot
> et år.
> Skulle jeg have den forsikret med kasko i fx min fars navn med
> elite-ancenitet ville det koste mindst 12kkr, hvilket vil sige, at jeg
kunne
> have den forsikret sådan i 2 år for det samme som en skade vil koste mig.
> Så derfor har jeg valgt kun at køre med ansvar, og den fravalgte kasko har
> allerede tjent sig ind.
>
> --
> Psycho Cowboy
> Suzuki GSX-R 600
> http://dfmc.dk/?id=234
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408953
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste