/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Udtag fra stator på Suzuki
Fra : Ole Axelsen


Dato : 05-08-05 20:17

Hej.

Mit nye projekt er en bastard. Suzuki GS 450 T med GSX 250 motor. Mit
problem lige nu er, at få koblet ledningerne fra generatoren (statoren)
sammen med deres kolleger på spændingsregulatoren. Fra regulatoren kommer
der 1 rød og 3 gule ledninger. Den røde er der ikke tvivl om, men jeg er
ikke med på, om de tre gule kan kobles vilkårligt sammen med de tre
forskelligt farvede der kommer fra statoren. Jeg kunne godt have en ide om,
at det er ligegyldigt, da det jo vel er vekselstrøm den producerer men på
den anden side vil jeg jo heller ikke så gerne ødelægge noget.
Jeg har flere stumper liggende så jeg kunne godt montere en regulator og en
stator, hvor ledningerne har samme farver, men hvis der lige er en, der kan
lede mig på sporet er det jo lettere.


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



 
 
Hekto (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-08-05 20:44

In article <42f3bb12$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
oleaxelsen@privat.dk-k says...
> Jeg har flere stumper liggende så jeg kunne godt montere en regulator og en
> stator, hvor ledningerne har samme farver, men hvis der lige er en, der kan
> lede mig på sporet er det jo lettere.
>
Jo de skal bare på de tre ledninger. Farvekoden stammer fra at een af
dem er ført op og ned igen via lyskontakten.
Det gøres for at spare lidt på varmen når alle 3 vindinger laver strøm
og den ikke bruges.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Ole Axelsen (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 05-08-05 20:48

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d5ddfd4ab01f18698978e@news.tele.dk...
> In article <42f3bb12$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> oleaxelsen@privat.dk-k says...
>> Jeg har flere stumper liggende så jeg kunne godt montere en regulator og
>> en
>> stator, hvor ledningerne har samme farver, men hvis der lige er en, der
>> kan
>> lede mig på sporet er det jo lettere.
>>
> Jo de skal bare på de tre ledninger. Farvekoden stammer fra at een af
> dem er ført op og ned igen via lyskontakten.
> Det gøres for at spare lidt på varmen når alle 3 vindinger laver strøm
> og den ikke bruges.

Tak for hurtigt svar. Det letter jo processen gevaldigt. Mine problemer er
forøvrigt ganske selvforskyldt. Jeg har oprindelig selv "slagtet" den GSX
250, der har leveret både motor og elnet, så jeg kunne jo bare have set
efter, hvordan det var forbundet.


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Steen Gruby (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-08-05 20:54

On Fri, 5 Aug 2005 21:16:39 +0200, "Ole Axelsen"
<oleaxelsen@privat.dk-k> wrote:

Hej Ole.
>
>Mit nye projekt er en bastard. Suzuki GS 450 T med GSX 250 motor. Mit
>problem lige nu er, at få koblet ledningerne fra generatoren (statoren)
>sammen med deres kolleger på spændingsregulatoren. Fra regulatoren kommer
>der 1 rød og 3 gule ledninger. Den røde er der ikke tvivl om, men jeg er
>ikke med på, om de tre gule kan kobles vilkårligt sammen med de tre
>forskelligt farvede der kommer fra statoren. Jeg kunne godt have en ide om,
>at det er ligegyldigt, da det jo vel er vekselstrøm den producerer men på
>den anden side vil jeg jo heller ikke så gerne ødelægge noget.
>Jeg har flere stumper liggende så jeg kunne godt montere en regulator og en
>stator, hvor ledningerne har samme farver, men hvis der lige er en, der kan
>lede mig på sporet er det jo lettere.

Det burde blot være at gøre som du selv beskriver.
Blot er der lige en finger at løfte.
Suzuki havde nogle modeller hvor en af faserne var ført over
lyskontakten for at reducere generatorens ydelse når der ikke var lys
på.
Dette in mente ville jeg blot forbinde de tre ledninger med hinanden,
starte motoren og måle spændingen over batteriet ved "frisk tomgang".


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste