/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
Problem med at ringe til USA - UWT
Fra : sk@ndersen


Dato : 09-08-05 16:32

Kære NG

En af mine venner har problemer med at ringe til et telefonnummer i USA.
Han er tilmeldt en service hos United World Telecom og det fungere fint når
han ringer fra sin mobiltelefon og fra telefonen på arbejdet, men ikke når
han ringer fra sin private TDC fastnet.
Han har talt med TDC og de siger der må være en fejl på linien, så der må
sendes en tekniker. Det kan jo ikke passe.
Serviceen bruges til at ringe til Thailand og det fungere som nævn fint på
mobil og arb., men er noget dyrere på mobil, så derfor.

Er der nogen her i NG der kender det samme problem eller noget lignende ?

/Søren



 
 
Jesper Lund (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 09-08-05 17:12

sk@ndersen <ska@fjernes.mail.tele.dk> wrote:

>
> En af mine venner har problemer med at ringe til et telefonnummer
> i USA. Han er tilmeldt en service hos United World Telecom og det
> fungere fint når han ringer fra sin mobiltelefon og fra telefonen
> på arbejdet, men ikke når han ringer fra sin private TDC fastnet.

Beskriv teknikken. Er det call-back (han ringer til et almindeligt USA
nummer, lægger på, og venter på at de ringer tilbage med klartone) eller
en calling-card service via et 800-nummer, som han betaler almindelig
TDC USA takst for at ringe til?

Hos www.musimi.dk vil man i øvrigt kunne ringe til Thailand for 1.52 per
minut (plus almindelig dansk fastnet takst, hvis man ikke bruger IP
telefoni; uden IP delen kan man bruge Musimi som calling card).

--
Jesper Lund



sk@ndersen (09-08-2005)
Kommentar
Fra : sk@ndersen


Dato : 09-08-05 17:28

Det er korrekt det er call back.



Jesper Lund (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 09-08-05 17:39

sk@ndersen <ska@fjernes.mail.tele.dk> wrote:

> Det er korrekt det er call back.

Du skrev at han kunne bruge tjenesten fra flere forskellige telefoner.
Er det meningen at call-back tjenesten skal ringe tilbage til det
nummer, som lige har ringet til det amerikanske nummer? (i modsætning
til at ringe tilbage til et nummer, som man selv ændrer via en webpage
el.lign).

--
Jesper Lund



sk@ndersen (09-08-2005)
Kommentar
Fra : sk@ndersen


Dato : 09-08-05 22:19

Ja, den skal ringe tilbage til det nummer der ringes op fra, men det er i
forvejen opsat på en webpage.
Jeg har foreslået ham et ændre på webpagen.
Det skulle være forsøgt men uden resultat.
En anden bruger som er vennen bekendt har haft den samme oplevelse.

/Søren

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse
news:42f8dbad$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> sk@ndersen <ska@fjernes.mail.tele.dk> wrote:
>
>> Det er korrekt det er call back.
>
> Du skrev at han kunne bruge tjenesten fra flere forskellige telefoner. Er
> det meningen at call-back tjenesten skal ringe tilbage til det nummer, som
> lige har ringet til det amerikanske nummer? (i modsætning til at ringe
> tilbage til et nummer, som man selv ændrer via en webpage el.lign).
>
> --
> Jesper Lund
>



Claus E Beyer (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 02-09-05 18:14

"sk@ndersen" <ska@fjernes.mail.tele.dk> skrev i
news:42f91dcb$0$63703$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Ja, den skal ringe tilbage til det nummer der ringes op fra, men det
> er i forvejen opsat på en webpage.

Den ringer KUN tilbage til det nummer der er sat op på webpagen, det er
ligegyldigt hvilket nummer der kaldes op fra. Hvis man vil have
tilbagekald til et andet nummer end der er sat op på websiden, kan man
kalde op via denne formular https://www.uwtservices.com/triggerID.asp

> Jeg har foreslået ham et ændre på webpagen.
> Det skulle være forsøgt men uden resultat.
> En anden bruger som er vennen bekendt har haft den samme oplevelse.

Når jeg ringer til USA (og Canada) med UWT kalder jeg op til 0111-....

011 er udlandspræfiks ved brug af UWT og "1" er USA's (og Canadas)
landsnummer, altså i alt 0111-....

-cb


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408917
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste