| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Næste mobil selskab - Telia RIP... Fra : Morten DH | 
  Dato :  31-07-05 15:58 |  
  |  
 
            Jeg er nu efter mere end 5 år som trofast kunde hos Mobilix og senere Orange 
 endt i kløerne på Telia - og der har ikke været andet end problemer lige 
 siden, så jeg overvejer nu at skifte udbyder og søger gruppens råd... Helt 
 konkret er jeg meget utilfreds med de lange ventetider hos deres 
 kundeservice og så er MMS servicen totalt ustabil - af dem jeg sender når 
 vel omkring 25% frem og der er ingen fejlmeddelse på de sidste 75%... og jeg 
 har ikke et estimat på hvor mange af dem der sendes til mig der ikke når 
 frem; men det er så vidt jeg lige kan vurdere endnu værre    (der sker 
 simpelthen bare ikke noget, ingen meddelser, ingen MMS'er, ingenting - 
 heller ikke hos afsenderen)
 Jeg har en særaftale fra mine Orange dage og jeg taler (næsten) så længe jeg 
 har lyst for 400kr om måneden (indenlands samtaler) - og ville gerne have et 
 tilsvarende abonnement hos en bedre udbyder da jeg har vænnet mig til at 
 tale meget; men er der nogen der tilbyder noget i den stil - eller tilbyder 
 særaftaler hvis de smøres lidt evt.?
 Og det skal naturligvis være en god og pålidelig udbyder, hvor man ikke skal 
 vente i kø på kundeservice i halve timer af gangen, får sine MMS'er, ikke 
 konstant skal søge efter net og den slags...
 Kan det lade sige gøre eller stiller jeg umulige krav?
 Hvordan er erfaringen med nummerportering nu om dage, trækker det stadig i 
 langdrag eller fungerer det nu?
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Anders \(6400\) (31-07-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders \(6400\) | 
  Dato :  31-07-05 16:32 |  
  |  
 
            Hvis jeg skulle komme med nogle forslag, så kunne det enten være Telmore,
 CBB el. Unotel...
 Personligt vil jeg foretrække Telmore (er selv kunde der).
 Deres kundeservice er meget god.
 Hvis du vil flytte dit nummer med over til eks. Telmore, skal du nok regne
 med en 14 dages tid.
 Det der kan være et problem, kunne være dit forbrug, men check evt.
 Telmore's hjemmeside ud, eller ring til deres kundeservice...
 /A
 "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
 news:42ece6c1$0$7368$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Jeg er nu efter mere end 5 år som trofast kunde hos Mobilix og senere
 > Orange endt i kløerne på Telia - og der har ikke været andet end
 problemer
 > lige siden, så jeg overvejer nu at skifte udbyder og søger gruppens
 råd...
 > Helt konkret er jeg meget utilfreds med de lange ventetider hos deres
 > kundeservice og så er MMS servicen totalt ustabil - af dem jeg sender
 når
 > vel omkring 25% frem og der er ingen fejlmeddelse på de sidste 75%... og
 > jeg har ikke et estimat på hvor mange af dem der sendes til mig der ikke
 > når frem; men det er så vidt jeg lige kan vurdere endnu værre    (der
 > sker simpelthen bare ikke noget, ingen meddelser, ingen MMS'er,
 > ingenting - heller ikke hos afsenderen)
 >
 > Jeg har en særaftale fra mine Orange dage og jeg taler (næsten) så længe
 > jeg har lyst for 400kr om måneden (indenlands samtaler) - og ville gerne
 > have et tilsvarende abonnement hos en bedre udbyder da jeg har vænnet
 mig
 > til at tale meget; men er der nogen der tilbyder noget i den stil -
 eller
 > tilbyder særaftaler hvis de smøres lidt evt.?
 >
 > Og det skal naturligvis være en god og pålidelig udbyder, hvor man ikke
 > skal vente i kø på kundeservice i halve timer af gangen, får sine
 MMS'er,
 > ikke konstant skal søge efter net og den slags...
 >
 > Kan det lade sige gøre eller stiller jeg umulige krav?
 >
 > Hvordan er erfaringen med nummerportering nu om dage, trækker det stadig
 i
 > langdrag eller fungerer det nu?
 >
 >
 >
 --
 Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 Den har indtil videre sparet mig for at få 2 spam-mails.
 Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 Hent gratis SPAMfighter her:  www.spamfighter.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Stidsen (31-07-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  31-07-05 17:04 |  
  |  
 
            Morten DH formulated the question :
 > Jeg er nu efter mere end 5 år som trofast kunde hos Mobilix og senere Orange 
 > endt i kløerne på Telia - og der har ikke været andet end problemer lige 
 > siden, så jeg overvejer nu at skifte udbyder og søger gruppens råd... Helt 
 > konkret er jeg meget utilfreds med de lange ventetider hos deres kundeservice 
 > og så er MMS servicen totalt ustabil - af dem jeg sender når vel omkring 25% 
 > frem og der er ingen fejlmeddelse på de sidste 75%... og jeg har ikke et 
 > estimat på hvor mange af dem der sendes til mig der ikke når frem; men det er 
 > så vidt jeg lige kan vurdere endnu værre    (der sker simpelthen bare ikke 
 > noget, ingen meddelser, ingen MMS'er, ingenting - heller ikke hos afsenderen)
 Det er fordi deres GPRS er nede for tiden, iflg. kundeservice arbejder 
 de på sagen (yeah right, så ville det nok ikke være nede fra torsdag og 
 weekenden over...)
 -- 
 Henrik Stidsen -  http://henrikstidsen.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Morten DH (31-07-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten DH | 
  Dato :  31-07-05 22:17 |  
  |  
 
            "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse 
 news:mn.fc3b7d57136fb13d.34878@news.hs235.dk...
 > Det er fordi deres GPRS er nede for tiden, iflg. kundeservice arbejder de 
 > på sagen (yeah right, så ville det nok ikke være nede fra torsdag og 
 > weekenden over...)
 Har du nogen ide om det betyder alle ens MMS'er så lige pludselig kommer 
 væltende eller om de er tabt? Er jo ikke i tvivl om at de nok skal huske at 
 fakturere dem under alle omstændigheder...
 Synes bare det er for dårligt at man ikke informerer sine kunder om det    
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik Stidsen (31-07-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  31-07-05 23:31 |  
  |  
 
            Morten DH expressed precisely :
 >> Det er fordi deres GPRS er nede for tiden, iflg. kundeservice arbejder de 
 >> på sagen (yeah right, så ville det nok ikke være nede fra torsdag og 
 >> weekenden over...)
 > Har du nogen ide om det betyder alle ens MMS'er så lige pludselig kommer 
 > væltende eller om de er tabt? Er jo ikke i tvivl om at de nok skal huske at 
 > fakturere dem under alle omstændigheder...
 Det betyder at din telefon ikke kan afsende MMS'er eller hente dem 
 andre har sendt til dig. Dvs, dem andre (fra andre selskaber) har sendt 
 til dig skulle gerne komme frem men du kan ikke hente selve indholdet 
 ned. Den anden vej skulle du ikke gerne kunne sende dem overhovedet.
 > Synes bare det er for dårligt at man ikke informerer sine kunder om det
 Helt enig, det ville da være det mindste - specielt når de nu har over 
 20 min ventetid hos kundeservice. Det er en af de ting der virkelig er 
 blevet dårligere efter Telia overtog Orange.
 -- 
 Henrik Stidsen -  http://henrikstidsen.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Morten DH (01-08-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten DH | 
  Dato :  01-08-05 10:29 |  
  |  
 
            "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse 
 news:mn.081e7d588ac5a1aa.34878@news.hs235.dk...
 > Det betyder at din telefon ikke kan afsende MMS'er eller hente dem andre 
 > har sendt til dig. Dvs, dem andre (fra andre selskaber) har sendt til dig 
 > skulle gerne komme frem men du kan ikke hente selve indholdet ned. Den 
 > anden vej skulle du ikke gerne kunne sende dem overhovedet.
 Jeg får ingen fejlmeddelelser overhovedet, heller ikke besked om at man kan 
 hente sin mms på  www.et-eller-andet.dk/noget som man gør hvis ens MMS 
 opsætning ikke er på plads... Dem der sender får heller ikke nogen 
 beskeder... Jeg prøvede 2 gange at få besked om mine mms'er ikke kunne 
 sendes den ene dag; men eller forsvinder de bare afsted - de kommer bare 
 ikke frem andet end hver 3. eller 4. gang   
> Helt enig, det ville da være det mindste - specielt når de nu har over 20 
 > min ventetid hos kundeservice. Det er en af de ting der virkelig er blevet 
 > dårligere efter Telia overtog Orange.
 Ja, kan huske når man som Trumf kunde en sjælden gang ikke ringede direkte 
 igennem til en medarbejder, så skulle man vente op imod 30 sekunder... Den 
 lange ventetid er den primære årsag til at jeg ønsker at skifte... og så 
 selvfølgelig at deres net er så ustabilt...
 Min søster har været i en Telia butik og beklage sig, hun fik af vide det er 
 fordi alle de tidligere Orange kunder skal flytte manuelt i systemet (hvad 
 det så end betyder) og at hun intet kunne sige om hvornår det var på 
 plads... ville ikke engang svare om vi snakkede en måned eller et år    
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Henrik Stidsen (01-08-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  01-08-05 13:54 |  
  |  
 
            Morten DH expressed precisely :
 >> Det betyder at din telefon ikke kan afsende MMS'er eller hente dem andre 
 >> har sendt til dig. Dvs, dem andre (fra andre selskaber) har sendt til dig 
 >> skulle gerne komme frem men du kan ikke hente selve indholdet ned. Den 
 >> anden vej skulle du ikke gerne kunne sende dem overhovedet.
 > Jeg får ingen fejlmeddelelser overhovedet, heller ikke besked om at man kan 
 > hente sin mms på  www.et-eller-andet.dk/noget som man gør hvis ens MMS 
 > opsætning ikke er på plads... Dem der sender får heller ikke nogen 
 > beskeder... Jeg prøvede 2 gange at få besked om mine mms'er ikke kunne sendes 
 > den ene dag; men eller forsvinder de bare afsted - de kommer bare ikke frem 
 > andet end hver 3. eller 4. gang   
Det lyder som om der er andre og langt større problemer med din MMS 
 afsendelse og modtagelse.
 >> Helt enig, det ville da være det mindste - specielt når de nu har over 20 
 >> min ventetid hos kundeservice. Det er en af de ting der virkelig er blevet 
 >> dårligere efter Telia overtog Orange.
 > Ja, kan huske når man som Trumf kunde en sjælden gang ikke ringede direkte 
 > igennem til en medarbejder, så skulle man vente op imod 30 sekunder... Den 
 > lange ventetid er den primære årsag til at jeg ønsker at skifte... og så 
 > selvfølgelig at deres net er så ustabilt...
 Jeg tror en del af ustabiliteten kommer af at de er ved at lægge 
 nettene sammen - men hvor lang tid det tager er et godt spørgsmål.
 Det irriterer mig at der er problemer med SMS, de tager mega lang tid 
 om at komme frem. Og GPRS, det er virkelig ustabilt og dårligt, men det 
 var det også dengang det hed Orange...
 > Min søster har været i en Telia butik og beklage sig, hun fik af vide det er 
 > fordi alle de tidligere Orange kunder skal flytte manuelt i systemet (hvad 
 > det så end betyder) og at hun intet kunne sige om hvornår det var på plads... 
 > ville ikke engang svare om vi snakkede en måned eller et år
 Det lyder som om en medarbejder har hørt et eller andet og bygget 
 videre på det - eller bare udtaler sig om noget vedkommende ikke helt 
 har styr på.
 -- 
 Henrik Stidsen -  http://henrikstidsen.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mogens (31-07-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  31-07-05 17:26 |  
  |   
            
"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
 news:42ece6c1$0$7368$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Jeg er nu efter mere end 5 år som trofast kunde hos Mobilix og senere
 Orange
 > endt i kløerne på Telia - og der har ikke været andet end problemer lige
 > siden, så jeg overvejer nu at skifte udbyder og søger gruppens råd... Helt
 > konkret er jeg meget utilfreds med de lange ventetider hos deres
 > kundeservice og så er MMS servicen totalt ustabil - af dem jeg sender når
 > vel omkring 25% frem og der er ingen fejlmeddelse på de sidste 75%... og
 jeg
 > har ikke et estimat på hvor mange af dem der sendes til mig der ikke når
 > frem; men det er så vidt jeg lige kan vurdere endnu værre    (der sker
 > simpelthen bare ikke noget, ingen meddelser, ingen MMS'er, ingenting -
 > heller ikke hos afsenderen)
 >
 > Jeg har en særaftale fra mine Orange dage og jeg taler (næsten) så længe
 jeg
 > har lyst for 400kr om måneden (indenlands samtaler) - og ville gerne have
 et
 > tilsvarende abonnement hos en bedre udbyder da jeg har vænnet mig til at
 > tale meget; men er der nogen der tilbyder noget i den stil - eller
 tilbyder
 > særaftaler hvis de smøres lidt evt.?
 >
 > Og det skal naturligvis være en god og pålidelig udbyder, hvor man ikke
 skal
 > vente i kø på kundeservice i halve timer af gangen, får sine MMS'er, ikke
 > konstant skal søge efter net og den slags...
 >
 > Kan det lade sige gøre eller stiller jeg umulige krav?
 >
 Har du overvejet Sonofon Fri Tale?
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Mogens (31-07-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  31-07-05 17:28 |  
  |   
            
"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
 news:42ece6c1$0$7368$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Jeg er nu efter mere end 5 år som trofast kunde hos Mobilix og senere
 Orange
 > endt i kløerne på Telia - og der har ikke været andet end problemer lige
 > siden, så jeg overvejer nu at skifte udbyder og søger gruppens råd... Helt
 > konkret er jeg meget utilfreds med de lange ventetider hos deres
 > kundeservice og så er MMS servicen totalt ustabil - af dem jeg sender når
 > vel omkring 25% frem og der er ingen fejlmeddelse på de sidste 75%... og
 jeg
 > har ikke et estimat på hvor mange af dem der sendes til mig der ikke når
 > frem; men det er så vidt jeg lige kan vurdere endnu værre    (der sker
 > simpelthen bare ikke noget, ingen meddelser, ingen MMS'er, ingenting -
 > heller ikke hos afsenderen)
 >
 > Jeg har en særaftale fra mine Orange dage og jeg taler (næsten) så længe
 jeg
 > har lyst for 400kr om måneden (indenlands samtaler) - og ville gerne have
 et
 > tilsvarende abonnement hos en bedre udbyder da jeg har vænnet mig til at
 > tale meget; men er der nogen der tilbyder noget i den stil - eller
 tilbyder
 > særaftaler hvis de smøres lidt evt.?
 >
 > Og det skal naturligvis være en god og pålidelig udbyder, hvor man ikke
 skal
 > vente i kø på kundeservice i halve timer af gangen, får sine MMS'er, ikke
 > konstant skal søge efter net og den slags...
 >
 > Kan det lade sige gøre eller stiller jeg umulige krav?
 >
 Har du overvejet Sonofon Fri Snak?
 http://www.sonofon.dk/privat/produkter/mobil/fri_snak/index.shtml
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Morten DH (31-07-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten DH | 
  Dato :  31-07-05 22:16 |  
  |  
 
            "Mogens" <mogens@frihed.dk> skrev i en meddelelse 
 news:R_6He.62958$Fe7.202585@news000.worldonline.dk...
 > Har du overvejet Sonofon Fri Snak?
 >  http://www.sonofon.dk/privat/produkter/mobil/fri_snak/index.shtml
Det lyder jo godt nok, tror trods alt ikke jeg snakker 48 timer om 
 måneden...
 Men studsede lidt over den her: "For Fri Snak betaler du ikke opkaldsafgift 
 hvis dit opkald går igennem. Går dit kald ikke igennem betaler du 25 øre for 
 dit forsøg" - var der ikke engang noget med at selskaberne ikke måtte tage 
 penge for opkaldsforsøg, da man reelt ikke fik en "vare" når opkaldet ikke 
 gik igennem?
 Hvordan er erfaringerne med Sonofon? Er de på Telmore niveau eller er de 
 tættere på Debitel og Telia? 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (31-07-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  31-07-05 22:39 |  
  |   
            
"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
 news:42ed3f57$0$7386$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > "Mogens" <mogens@frihed.dk> skrev i en meddelelse
 > news:R_6He.62958$Fe7.202585@news000.worldonline.dk...
 > > Har du overvejet Sonofon Fri Snak?
 > >  http://www.sonofon.dk/privat/produkter/mobil/fri_snak/index.shtml
>
 > Det lyder jo godt nok, tror trods alt ikke jeg snakker 48 timer om
 > måneden...
 >
 > Men studsede lidt over den her: "For Fri Snak betaler du ikke
 opkaldsafgift
 > hvis dit opkald går igennem. Går dit kald ikke igennem betaler du 25 øre
 for
 > dit forsøg" - var der ikke engang noget med at selskaberne ikke måtte tage
 > penge for opkaldsforsøg, da man reelt ikke fik en "vare" når opkaldet ikke
 > gik igennem?
 >
 > Hvordan er erfaringerne med Sonofon? Er de på Telmore niveau eller er de
 > tættere på Debitel og Telia?
 >
 Efter min opfattelse er de et niveau højere end Telmore.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Mikkel Westh (01-08-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mikkel Westh | 
  Dato :  01-08-05 15:59 |  
  |   
            
 "Ukendt" <ukendt@frihed.dk> wrote in message 
 news:tybHe.62994$Fe7.202528@news000.worldonline.dk...
 
 >> Hvordan er erfaringerne med Sonofon? Er de på Telmore niveau eller er de
 >> tættere på Debitel og Telia?
 >>
 > Efter min opfattelse er de et niveau højere end Telmore.
 
 Min erfaring siger det modsatte. Samme niveau som Debitel, Telia og Tele2.
 
 Mvh. Mikkel 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Georg (02-08-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Georg | 
  Dato :  02-08-05 01:54 |  
  |   
            
 "Mikkel Westh" <mikkelwesth@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:42ee38c4$0$87012$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "Ukendt" <ukendt@frihed.dk> wrote in message 
 > news:tybHe.62994$Fe7.202528@news000.worldonline.dk...
 >
 >>> Hvordan er erfaringerne med Sonofon? Er de på Telmore niveau eller er de
 >>> tættere på Debitel og Telia?
 >>>
 >> Efter min opfattelse er de et niveau højere end Telmore.
 >
 > Min erfaring siger det modsatte. Samme niveau som Debitel, Telia og Tele2.
 >
 > Mvh. Mikkel
 
 Mht kundeservice, så er de ikke altid nemme at komme i kontakt med. De gange 
 jeg har ringet til kundeservice, går der nogle gange et stykke tid (engang 
 ventede jeg 55 min) men noget siger mig, at de har oppet sig en del. Hvad 
 angår dækning og netværk, er Sonofon foran Telia/Orange men halter lidt 
 efter TDC, hvor jeg vil betegne TDC`s netudbygning som kompromisløs, er den 
 hos Sonofon nøje bestemt via cost/benefit analyser.
 
 Georg 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Ukendt (02-08-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  02-08-05 14:00 |  
  |   
            
 "Georg" <nomail@nomail.hotdog> skrev i en meddelelse
 news:42eec439$0$743$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > "Mikkel Westh" <mikkelwesth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:42ee38c4$0$87012$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > >
 > > "Ukendt" <ukendt@frihed.dk> wrote in message
 > > news:tybHe.62994$Fe7.202528@news000.worldonline.dk...
 > >
 > >>> Hvordan er erfaringerne med Sonofon? Er de på Telmore niveau eller er
 de
 > >>> tættere på Debitel og Telia?
 > >>>
 > >> Efter min opfattelse er de et niveau højere end Telmore.
 > >
 > > Min erfaring siger det modsatte. Samme niveau som Debitel, Telia og
 Tele2.
 > >
 > > Mvh. Mikkel
 >
 > Mht kundeservice, så er de ikke altid nemme at komme i kontakt med. De
 gange
 > jeg har ringet til kundeservice, går der nogle gange et stykke tid (engang
 > ventede jeg 55 min) men noget siger mig, at de har oppet sig en del. Hvad
 > angår dækning og netværk, er Sonofon foran Telia/Orange men halter lidt
 > efter TDC, hvor jeg vil betegne TDC`s netudbygning som kompromisløs, er
 den
 > hos Sonofon nøje bestemt via cost/benefit analyser.
 >
 > Georg
 >
 Hvis ventetiden for at komme igennem til en medardejder er den primære
 parameter for kvaliteten af kundeservice, så kan det da godt være, du har
 ret. Men min erfaring er, at Sonofons kundeservice er meget kompetent.
 Eksempelvis brugte en af deres medarbejdere engang 20 minutter på at guide
 mig igennem opsætningen/tilslutningen af en GPRS-telefon til min computer,
 så jeg kunne surfe med den rigtige download hastighed.
 
 Jeg har haft mit primære abonnement hos Sonofon siden 1995. Jeg har haft
 sekundære abonnementer hos de andre mobilselskaber, dog undtaget Debitel og
 3. TDCs kundeservice har været den værste. Det kan godt være, at der ikke
 var væsentlig ventetid på at komme igennem til en servicemedarbejder - men
 til gengæld har jeg skullet ringe til dem 4-5 gange for at få et brugbart
 svar på mine spørgsmål. Sådan er det.
 
 Vedr. dækning, så har TDC stadig et mega hul i deres dækning 15 km nord for
 Silkeborg, som gør, at jeg ikke kan bruge TDC nettet netop der.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Brian Olesen (02-08-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Olesen | 
  Dato :  02-08-05 19:05 |  
  |   
            Hej
 
 >> >
 >> > Min erfaring siger det modsatte. Samme niveau som Debitel, Telia og
 > Tele2.
 
 Sonofon er et niveau lavere end tdc, men stadig mere seriøse end mange 
 lavprisselskaber.
 Det kommer jo også an på, hvad du har for nogle behov.
 De udnytter desværre ikke nyeste teknologier fuldt ud og deres gprs er i 
 hvert fald ikke lige så hurtigt som tdc's, men sådan alt i alt er jeg 
 faktisk godt nok tilfreds med dem.
 
 Mvh. Brian 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Henrik Stidsen (02-08-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  02-08-05 21:22 |  
  |  
 
            Ukendt was thinking very hard :
 > Hvis ventetiden for at komme igennem til en medardejder er den primære
 > parameter for kvaliteten af kundeservice, så kan det da godt være, du har
 > ret. Men min erfaring er, at Sonofons kundeservice er meget kompetent.
 > Eksempelvis brugte en af deres medarbejdere engang 20 minutter på at guide
 > mig igennem opsætningen/tilslutningen af en GPRS-telefon til min computer,
 > så jeg kunne surfe med den rigtige download hastighed.
 Ventetiden for at få fat i supporten er ET af mange parametre for hvor 
 god kundeservice er. Hvis man ikke kan få fat i den er det ligemeget om 
 det er Bill Gates der sidder og supporter MS produkter.
 -- 
 Henrik Stidsen -  http://henrikstidsen.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Anders \(6400\) (02-08-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders \(6400\) | 
  Dato :  02-08-05 14:15 |  
  |   
            Det er lige modsat efter min mening !.
 
 Telmore, som bruger TDC's net, dækker godt, stort set lige meget hvor i DK 
 du opholder dig. Der er lidt bøvl omkring det Dansk/Tyske grænse område.
 
 Sonofon, Debitel, Telia of Tele2, har deres problemer i yderområder af 
 landet, specielt i nærheden af skovområder, er der stort set ingen dækning.
 
 /A
 
 "Georg" <nomail@nomail.hotdog> skrev i en meddelelse 
 news:42eec439$0$743$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > "Mikkel Westh" <mikkelwesth@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:42ee38c4$0$87012$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >>
 >> "Ukendt" <ukendt@frihed.dk> wrote in message 
 >> news:tybHe.62994$Fe7.202528@news000.worldonline.dk...
 >>
 >>>> Hvordan er erfaringerne med Sonofon? Er de på Telmore niveau eller er 
 >>>> de
 >>>> tættere på Debitel og Telia?
 >>>>
 >>> Efter min opfattelse er de et niveau højere end Telmore.
 >>
 >> Min erfaring siger det modsatte. Samme niveau som Debitel, Telia og 
 >> Tele2.
 >>
 >> Mvh. Mikkel
 >
 > Mht kundeservice, så er de ikke altid nemme at komme i kontakt med. De 
 > gange jeg har ringet til kundeservice, går der nogle gange et stykke tid 
 > (engang ventede jeg 55 min) men noget siger mig, at de har oppet sig en 
 > del. Hvad angår dækning og netværk, er Sonofon foran Telia/Orange men 
 > halter lidt efter TDC, hvor jeg vil betegne TDC`s netudbygning som 
 > kompromisløs, er den hos Sonofon nøje bestemt via cost/benefit analyser.
 >
 > Georg
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Brian Olesen (02-08-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Olesen | 
  Dato :  02-08-05 19:08 |  
  |   
            Hej
 
 >
 > Sonofon, Debitel, Telia of Tele2, har deres problemer i yderområder af 
 > landet, specielt i nærheden af skovområder, er der stort set ingen 
 > dækning.
 >
 > /A
 
 Jeg synes da absolut, at de alle har problemer i yderområderne som du siger. 
 Gsm er ikke specielt velegnet i skovområder, så der har du en del af 
 forklaringen.
 Jeg synes Tdc er marginalt bedre end Sonofon, men på mange parronner på 
 stationer har de i hvert fald ofte nogle underlige udfald, så min konklusion 
 er, at ingen af dem har noget at lade hinanden høre. For p... det kunne 
 blive godt, hvis de slog nettene sammen!
 
 Mvh. Brian 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |