/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Transmission Undercutting... nogen som ken~
Fra : Moller


Dato : 23-07-05 21:21

Hejsa,
   Faldt lige over "http://www.aperaceparts.com/transmissions.html"

   Det jeg lure på er om hvor godt det virker, men også hvad ulemperne kan
være ? det som jeg ser som et plus er at de skrå sider vil hive
tandhjulet sammen under gearskift så snart der kommer kræft på, og
derved sikre at den ikke så nemt smutter tilbage osv.

   Men jeg er lidt i tvivl ? hvad vil der være er ulemper ? og hvor stor
vinkel mon er aceptabel uden det gir negative problemer ?

   Grunden til jeg spørg er at jeg er ved at renovere min MZ gearkasse,
igen igen, fordi den ikke holder så længe ad gangen... dette her ser jeg
så som en mulighed for at forlænge levetiden ? da det jo ikke ser svært
ud at lave.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

 
 
Hekto (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-07-05 21:50

In article <42e2a69e$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>, news@molnit.com
says...
>    Det jeg lure på er om hvor godt det virker, men også hvad ulemperne kan
> være ? det som jeg ser som et plus er at de skrå sider vil hive
> tandhjulet sammen under gearskift så snart der kommer kræft på, og
> derved sikre at den ikke så nemt smutter tilbage osv.
>
>    Men jeg er lidt i tvivl ? hvad vil der være er ulemper ? og hvor stor
> vinkel mon er aceptabel uden det gir negative problemer ?
>
>    Grunden til jeg spørg er at jeg er ved at renovere min MZ gearkasse,
> igen igen, fordi den ikke holder så længe ad gangen... dette her ser jeg
> så som en mulighed for at forlænge levetiden ? da det jo ikke ser svært
> ud at lave.
>
>
Det virker da meget godt! ... Ducati har faktisk undercut.
(Og ja, ja ... nu er Ducati og MZ det samme .. og det er derfor de ikke
holder og altid går stykker o.s.v. o.s.v.)

Til gengæld tror jeg det er lidt svært at lave, idet de fleste tandhjul
er indsat d.v.s. kun hærdet på overfladen
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Richard (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 24-07-05 08:12

Moller wrote:
> Det jeg lure på er om hvor godt det virker, men også hvad ulemperne
> kan være ? det som jeg ser som et plus er at de skrå sider vil hive
> tandhjulet sammen under gearskift så snart der kommer kræft på, og
> derved sikre at den ikke så nemt smutter tilbage osv.

Den amerikanske Honda V4 tech-guru Dave Dodge har i årevis udført
transmission undercutting på Sabre og Magna-motorerne som en del af hans
tuningsvirksomhed, Dodge Racing Products. Hans egen webside er ikke
aktiv, men udbuddet er omtalt på:
<http://www.honda-v4.com/sabmag/bigert/dd-deler.htm>

Især i 2' og 5' gear skulle behandlingen hjælpe, når V4-motorerne bruges
til race. Dave startede sin V4-karriere i begyndelsen af '80erne med
drag racing på V4 Sabre for Russ Collins hos RC Engineering:
<http://www.honda-v4.com/sabmag/images/rc-v4.jpg>

Ved alm. gadebrug er V4-motorerne imidlertid ikke slemme til at hoppe ud
af gear. På min egen har jeg aldrig oplevet det

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste