/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Børn / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Børn
#NavnPoint
Nordsted1 7553
ans 5201
HelleBirg.. 3023
dova 2960
granner01 1261
jakjoe 1192
CLAN 1183
refi 1159
dkwM327 1100
10  jeb3 1067
Prisen for en barnepige
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-05 16:28

Hejsa

Vi er ved at lede efter en barnepige til vores 13 mdr. gamle datter, men
har
egentlig funderet lidt over - hvad er timeprisen for en barnepige (i 14-15
års alderen) i dagens danmark ? Og er der forskel på om det er eftermiddag
eller aften ?

Mvh

Henrik




 
 
Carina Kristensen (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Carina Kristensen


Dato : 23-07-05 20:32

normalt er det ca 30 kr i timen...


"Henrik" <dj(a)happyhenrik.dk> skrev i en meddelelse
news:42e26214$0$85753$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Vi er ved at lede efter en barnepige til vores 13 mdr. gamle datter, men
> har
> egentlig funderet lidt over - hvad er timeprisen for en barnepige (i
14-15
> års alderen) i dagens danmark ? Og er der forskel på om det er
eftermiddag
> eller aften ?
>
> Mvh
>
> Henrik
>
>
>


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 695 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Ukendt (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-05 22:09


"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> wrote in message
news:42e29b36$0$35808$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> normalt er det ca 30 kr i timen...
>

Tak for det

Mvh

Henrik




Mette & Jacob (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Mette & Jacob


Dato : 23-07-05 23:16

Vi har før haft diskussionen om timeløn til en barnepige, og der var meget
stor uenighed om beløbets størrelse. Jeg vil mene at 30 kr er lige i
underkanten af hvad man kan byde en barnepige. Jeg er 28 år idag, og da jeg
som 15-årig passede børn, fik jeg også ca. 30 kr i timen. Det er tretten år
siden..! Måske er det en god ide at aftale et fast beløb for en hel aften,
men ellers vil jeg mene at 35-40 kr er et mere passende timebeløb. Til
sammenligning får en service-medarbejder på 16 år på en tankstation ca 55 kr
i timen...

MVH Mette



"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:42e29b36$0$35808$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> normalt er det ca 30 kr i timen...
>
>
> "Henrik" <dj(a)happyhenrik.dk> skrev i en meddelelse
> news:42e26214$0$85753$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hejsa
>>
>> Vi er ved at lede efter en barnepige til vores 13 mdr. gamle datter, men
>> har
>> egentlig funderet lidt over - hvad er timeprisen for en barnepige (i
> 14-15
>> års alderen) i dagens danmark ? Og er der forskel på om det er
> eftermiddag
>> eller aften ?
>>
>> Mvh
>>
>> Henrik
>>
>>
>>
>
>
> --
> Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
> Den har indtil videre sparet mig for at få 695 spam-mails.
> Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
> Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk
>
>



KC (24-07-2005)
Kommentar
Fra : KC


Dato : 24-07-05 07:53


"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:42e29b36$0$35808$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> normalt er det ca 30 kr i timen...


Det var billigt - I Slagelse må jeg af med mellem 60 og 70......

mvh

KC



Carina Kristensen (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Carina Kristensen


Dato : 24-07-05 14:34

Det er ikke andet end et par år siden jeg stadig var barnepige.. og der
var
det ca 30 kr.. og var der flere børn så fik man lige lidt ekstra... og
skulle man også gøre rent mm fik man også mere... Flere af mine veninder
var
også barnepiger og de fik ca det samme... max 40 kr ca.

Hvis man vælger piger i en 13-14 års alder er de da lykkelige for at få
det
i timen, de har jo ikke rigtig andre job muligheder (udover avis - hvilket
giver dårligere end barnepige!).. som kassedame mm skal man være 16...

60-70 kr i timen... så ville jeg sq med glæde stadig være barnepige




"KC" <kc_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42e33ace$0$54186$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:42e29b36$0$35808$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> normalt er det ca 30 kr i timen...
>
>
> Det var billigt - I Slagelse må jeg af med mellem 60 og 70......
>
> mvh
>
> KC
>


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 697 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Henrik (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 28-07-05 21:03

Ja, jeg tvivler også stærkt på at man kan finde barnepiger til 30 kr i
timen i Lyngby hvor vi bor!!

En timeløn på 30 kr i timen minder dog også om underbetaling efter min
mening.. Selvom det er "efter skat" og alt det her.

Mvh
Henrik

Sabina Hertzum (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 28-07-05 22:29

Henrik wrote:
> Ja, jeg tvivler også stærkt på at man kan finde barnepiger til 30 kr i
> timen i Lyngby hvor vi bor!!

hvor der er vilje er der vej..... det handler jo om at forhøre sig i
omgangskredsen.... der er altid nogen der kender nogen der nok gerne vil
tjene en skilling ;)

> En timeløn på 30 kr i timen minder dog også om underbetaling efter min
> mening.. Selvom det er "efter skat" og alt det her.

prøv engang at se sådan på det, at hvis hun havde skulle betale skat af det,
havde lønnen været ca 60 kr i timen, for eftermiddagsarbejde...

sammenlignet er lønnen i Københavnsområdet for butiksbude under 18 år er 46
kr. i timen.
en ungarbejder i byggebranchen på 15 år modtager 40% af mindstebetalingen
for voksne.... for voksne er lønnen pr 1. maj 2002 92,90 kr, hvilket giver
den 15 årige 37.16 kr i timen... og her taler vi altså om job i
byggebranchen som er væsentligt hårdere end babysitning.... (bygge og
anlægsoverenskomsten er min kilde)
en ungarbejder under metal københavn får således 53,40 kr i timen...

det er sådan lige hvad jeg har fundet ud af på denne tid af døgnet hvor jeg
faktisk burde ligge i min seng*G*

jeg synes ikke at 30 kr, for timearbejde på tidspunkter man selv sætter fast
og siger til eller fra, i trygge rammer og med intet videre kendskab til en
bestemt arbejdsopgave end almindelig sund fornuft er i underkanten for en
14-15 årig ;)
ikke i betragtningen af de arbejdsopgaver man kunne tænke sig en ung mand i
byggebranchen kunne udsættes for, til kun knapt 8 kr mere i timen ;) og ikke
nær så meget frihed*G*

man er ligesom nødt til at sætte det lidt i perspektiv synes jeg.... når man
har en ung babysitter til feks at hente barnet i børnehave og blot holde det
under opsyn og evt servere en enkelt snack eller lignenende, mens ungen
leger eller ser tv eller bare hygger, så synes jeg da det er ude af
proportioner at give feks 50 kr i timen for det, hvis der er tale om en ung
pige.... taler vi om en voksen kvinde der feks bruger det som supplement til
sin SU eller lignende, eller fordi man er mere tryg ved en voksen, så er
sagen en ganske anden.....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på
http://www.dkshadowfax.dk



IMB (29-07-2005)
Kommentar
Fra : IMB


Dato : 29-07-05 08:03

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in
news:42e94e0d$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk:


>
> prøv engang at se sådan på det, at hvis hun havde skulle betale skat
> af det, havde lønnen været ca 60 kr i timen, for
> eftermiddagsarbejde...

Har ungerne ikke stadigvæk frikort? Hvad lyder den på nu om dage?

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Sabina Hertzum (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 29-07-05 16:13

IMB wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in
> news:42e94e0d$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
>
>
>>
>> prøv engang at se sådan på det, at hvis hun havde skulle betale skat
>> af det, havde lønnen været ca 60 kr i timen, for
>> eftermiddagsarbejde...
>
> Har ungerne ikke stadigvæk frikort? Hvad lyder den på nu om dage?

jeg kan ikke lige huske det... uinder 30K mener jeg....
men husk på at selvom pigen har et babysitterjob så "slider" det jo næppe på
hendes frikort, da det jo typisk er den slags arbejde der er kontant betalt
ved kasse et.....
det giver hende muligheden for at have et frikortsjob ved siden af.....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på
http://www.dkshadowfax.dk



IMB (29-07-2005)
Kommentar
Fra : IMB


Dato : 29-07-05 21:40

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in
news:42ea4793$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> IMB wrote:
>> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in
>> news:42e94e0d$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
>>
>>
>>>
>>> prøv engang at se sådan på det, at hvis hun havde skulle betale skat
>>> af det, havde lønnen været ca 60 kr i timen, for
>>> eftermiddagsarbejde...
>>
>> Har ungerne ikke stadigvæk frikort? Hvad lyder den på nu om dage?
>
> jeg kan ikke lige huske det... uinder 30K mener jeg....
> men husk på at selvom pigen har et babysitterjob så "slider" det jo
> næppe på hendes frikort, da det jo typisk er den slags arbejde der er
> kontant betalt ved kasse et.....
> det giver hende muligheden for at have et frikortsjob ved siden
> af.....
>

Mjo... hvis hun da ikke skal gå i skole og skrive SMSer. Det tager jo også
tid

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Sabina Hertzum (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 24-07-05 23:01

Henrik wrote:
> Hejsa
>
> Vi er ved at lede efter en barnepige til vores 13 mdr. gamle datter,
> men har
> egentlig funderet lidt over - hvad er timeprisen for en barnepige (i
> 14-15 års alderen) i dagens danmark ? Og er der forskel på om det er
> eftermiddag eller aften ?

der er flere ting der spiller ind....

aften"arbejde" vil uvilkårligt være dyrere end eftermiddag...
alderen på barnepigen...
ansvarsnivauet...
aktivitetsnivauet...

generelt set synes jeg personligt ikke det er ved siden at at give mellem 30
og 50 kr..... stigende efter graden af ansvar og deslige....

feks,
14 årig pige, eftermiddagspasning, max 3 timer, ansvarsnivau = minimalt,
begrænset til en eftermiddagsmad og let underholdning... hun vil sikkert
være glad for 30 kr i timen hvis det feks er flere gange på månedsbasis....
skal hun rejse langt bør hun nok have lidt ektra til transporten.... hvilket
giver hende muligheden for at tjene 360 kr om måneden (1x3 timer en gang om
ugen i en måned)

andet eks.
15/16 årig pige, aftenpasning, 5-7 timer, ansvarsnivau = stort, udvidet til
at servere aftensmad, gøre klar til seng og evt i bad, putning og at være
alene i hjemmet i x antal timer, ca 1 gang månedligt, der vil jeg mene 50 kr
i timen var minimum, dvs en pige på en sådan aften kan tjene 250-350 kr....
hjemtransport/transportudgift dækket er naturligvis en selvfølge....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på
http://www.dkshadowfax.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste