/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvorfor skal den vejes?
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 19-07-05 21:43

Jeg skal til syn og toldsyn med en tysk MC imorgen.
Jeg HAR fået den vejet hos Vejer og Måler i Aalborg.

Men HVORFOR er det lige den skal vejes?

Medarbejderen hos vejeren kunne ikke svare mig på det, og jeg kan ikke finde
nogen logisk forklaring, ud over at de prøver at gøre det meget vanskeligt
at importere selv.

Heldigvis koster det da ikke en bondegård, og er en lille udgift set ifht.
besparelsen på det samlede beløb!

Thomas
RF 600



 
 
Anders Houmark (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 19-07-05 21:48

Thomas B. Andersen wrote:
> Jeg skal til syn og toldsyn med en tysk MC imorgen.
> Jeg HAR fået den vejet hos Vejer og Måler i Aalborg.
>
> Men HVORFOR er det lige den skal vejes?
>
> Medarbejderen hos vejeren kunne ikke svare mig på det, og jeg kan
> ikke finde nogen logisk forklaring, ud over at de prøver at gøre det
> meget vanskeligt at importere selv.
>
> Heldigvis koster det da ikke en bondegård, og er en lille udgift set
> ifht. besparelsen på det samlede beløb!

Ja det virker da også total mærkeligt.. Glæder mig til at høre, om nogen kan
komme med en god forklaring

Thomas kan du ikke svare mig på, hvilke papirer man skal have med når man
henter en cykel i Tyskland? Du har evt. ikke et lille link til en side som
opsumerer hvordan hele import sagen foregår? Har prøvet google groups en
smule, men synes flere tråde glider sammen til en (hvis de har samme emne,
så bliver alle tråde samlet på en side.. ved ikke om det er mig der gør
noget forkert)


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Jan Bachman (22-07-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bachman


Dato : 22-07-05 09:54

>Thomas kan du ikke svare mig på, hvilke papirer man skal have med når man
>henter en cykel i Tyskland? Du har evt. ikke et lille link til en side som
>opsumerer hvordan hele import sagen foregår? Har prøvet google groups en
>smule, men synes flere tråde glider sammen til en (hvis de har samme emne,
>så bliver alle tråde samlet på en side.. ved ikke om det er mig der gør
>noget forkert)

Jeg har prøvet det, så du kan få et fingerpeg af mig.

Når du henter en afmeldt cykel i Tyskland skal du have to papirer:

1. Fahrzeugbrief (registreringsattest)
2. Abmeldungsschein (afmeldingspapirer)

Når du har fået cyklen og papirerne, så udfylder og indsender du
vurderingspapirer til told og skat. Vedlæg kopi af de tyske papirer.
De returnerer vurderingspapiret med det beløb, som du skal betale i
registreringsafgift. Beløbet er kun foreløbigt.
http://www.erhverv.toldskat.dk/blanketter/21009.pdf

Synet består af et toldsyn og et registreringssyn i forlængelse af
hinanden. Toldsynet klarlægger om cyklen svarer til papirerne, og
dokumenterer kilometerstand. Registreringssynet klarlægger om cyklen
er i forsvarlig stand, så den må køre på de danske veje. Cyklen bliver
ikke vurderet på disse syn i relation til registreringsafgift. Men
sørg for at cyklens stand svarer overens med det du har skrevet på
vurderingspapirerne.

Til synet skal du ud over de tyske papirer medbringe:

1. Typegodkendelse (http://www.fstyr.dk/sw24863.asp)
2. Vejeseddel (max. 48 timer gammel)

Efter syn kan du køre til told og skat og betale den foreløbige
registreringsafgift. Told og skat tager de tyske papirer. De spørger
også, om du vil have din cykel endeligt vurderet af sagkyndige. Hvis
du siger nej, så lukker de sagen efter ca. 6 måneder, og du får enten
en regning eller en check på deres vurdering. Siger du ja, så skal du
til et decideret vurderingssyn med cyklen. Typisk inden for en måned.

Når den foreløbige registreringsafgift er betalt, så kan du køre på
motorkontoret og hente nummerplader. På motorkontoret skal du
medbringe en blanket vedr. ansvarsforsikring, som dit
forsikringsselskab udsteder. Du får en foreløbig registreringsattest.
Den rigtige kommer med posten.

Under hele seancen, så tag alle papirer med rundt alle steder.

Husk også at prøveplader tidligst kan erhverves fem dage før du skal
bruge dem.

Hvis cyklen ikke er afmeldt i tyskland, og du vil køre på den hjem, så
skal du have nogle grænseplader på motorkontoret. Jeg kender ikke
proceduren for dette, da jeg ej har prøvet det.

/Jan

MKS - 74 (22-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 22-07-05 10:15

On Fri, 22 Jul 2005 10:53:57 +0200, Jan Bachman <jamen@davs.du> wrote:

>Hvis cyklen ikke er afmeldt i tyskland, og du vil køre på den hjem, så
>skal du have nogle grænseplader på motorkontoret. Jeg kender ikke
>proceduren for dette, da jeg ej har prøvet det.

Ikke grænseplader, men en dansk prøveplade som man så skal skifte til
ved grænsen. På langt de fleste motorkontorer udlejer de en prøveplade
inden man tager afsted hvis man opgiver et stelnr. mens enkelte
stiller sig på bagbenene og kræver den tyske reg. attest, viser det
sig en sjælden gang umuligt af få en prøveplade ud af det lokale
motorkontor kan man vælge at køre ind til Padborg politi lige på den
anden side af grænsen på vejen hjem når man har købt cyklen, de har
nemlig døgnåbent og har prøveplader i klistermærke-udgaven.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Torben Scheel (22-07-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 22-07-05 10:21

Jan Bachman wrote:
>
> Husk også at prøveplader tidligst kan erhverves fem dage før du skal
> bruge dem.

Og det er _ikke_ 5 arbejdsdage som jeg bitterligt erfarede en dag i
rødovre..

> Hvis cyklen ikke er afmeldt i tyskland, og du vil køre på den hjem, så
> skal du have nogle grænseplader på motorkontoret. Jeg kender ikke
> proceduren for dette, da jeg ej har prøvet det.

Eller tysk "rød nummerplade" der vist er besværligt at skaffe, og koster
ca. 100 euro. Kan ikke benyttes i DK. Man kan købe et sæt hos et
shippingfirma i kruså (mener jeg) men jeg ved ikke om det kan benyttes
til MC.

--
vh
Torben

MKS - 74 (22-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 22-07-05 10:35

On Fri, 22 Jul 2005 11:20:35 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>> Hvis cyklen ikke er afmeldt i tyskland, og du vil køre på den hjem, så
>> skal du have nogle grænseplader på motorkontoret. Jeg kender ikke
>> proceduren for dette, da jeg ej har prøvet det.
>
>Eller tysk "rød nummerplade" der vist er besværligt at skaffe, og koster
>ca. 100 euro. Kan ikke benyttes i DK.

De røde nummerplader - Rote nummer - er til afmeldte cykler og ikke
dem der fortsat er tysk reg. hvor proceduren er kør til grænsen på den
tyske plade, skifte til dansk prøveplade ved grænsen osv. Afmeldingen
af cyklen foregår derefter på et dansk motorkontor. Men er cyklen tysk
afmeldt og ens muligheder er begrænset til at køre hjem skal man ha'
en tysk prøveplade, der findes i forskellige typer f.eks rote nummer,
men de har også særlige exportplader, proceduren for en dansker er
noget bøvlet idet man først skal ha' en tilladelse, dernæst skal
pladen forsikres og endelig laves hos en skiltemager - og så er det
som skrevet typisk ret dyrt 80-100 Euro.


--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-07-05 22:09

In article <42dd65c9$0$24190$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, t-
buus@stofanet.dk says...
> Jeg skal til syn og toldsyn med en tysk MC imorgen.
> Jeg HAR fået den vejet hos Vejer og Måler i Aalborg.
>
> Men HVORFOR er det lige den skal vejes?
>
> Medarbejderen hos vejeren kunne ikke svare mig på det, og jeg kan ikke finde
> nogen logisk forklaring, ud over at de prøver at gøre det meget vanskeligt
> at importere selv.
>
> Heldigvis koster det da ikke en bondegård, og er en lille udgift set ifht.
> besparelsen på det samlede beløb!
>

Godt spørgsmål!

Jeg har lige været til toldsyn med pøllefanten, og fik ved bestilling af
tid at vide den skulle vejes!
Jamen det står på den tidligere registreringsattest!!! .... den skal
vejes!

OK, til syn siger man så, at man har en vejeattest! Hva' ska' jeg med
den??? siger synsmanden ... det står jo på registreringsattesten fra
Schweitz!!!!
DOOOOHHHHH!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

MKS - 74 (19-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-07-05 22:14

On Tue, 19 Jul 2005 23:08:41 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

>OK, til syn siger man så, at man har en vejeattest! Hva' ska' jeg med
>den??? siger synsmanden ... det står jo på registreringsattesten fra
>Schweitz!!!!
>DOOOOHHHHH!

Det er åbenbart noget der er sket ved liberaliseringen af syn, jeg fik
det også at vide hos Applus ved tidsbestillingen spurgte hvorfor men
fik intet klart svar så jeg ignorede det og kørte blot til syn, det
skete der absolut intet ved...Virker temmelig fjollet!

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Ib Jakobsen (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 19-07-05 22:41

MKS - 74 skrev:
>
> Det er åbenbart noget der er sket ved liberaliseringen af syn,

Nej det har man skulle hele tiden. Det virker bare åndsvagt.
Men forklaringen skulle være at den danske godkendelse og
den udenlandske måske ikke har helt ens data med hensyn til
egenvægt/last. Den kan de så få ved at læse godkendelsen som
har nr."Sxxxx". To næsten identiske maskiner kan sagtens
have forskellige S-numre. Der er ikke tid til at afgøre om
den falder ind under den ene eller anden godkendelse.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

Steen Gruby (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 19-07-05 22:57

On Tue, 19 Jul 2005 23:41:06 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

Hej.
>
>Nej det har man skulle hele tiden. Det virker bare åndsvagt.
>
Da min nabo var til syn med sin XN85 forlangte synshallen at han fik
den vejet.
Det eneste papir han havde med var en kopi af min
godkendelseserklæring, idet XN85 aldrig har været typegodkendt i DK,
så i det tilfælde er det vel forståeligt nok.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

bem (19-07-2005)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 19-07-05 22:57

Steen Gruby wrote:

> så i det tilfælde er det vel forståeligt nok.

Hvorfor skal vægten være kendt overhovedet, ved du det? Er der ikke fast
vægtafgift på alle motorcykler?

/Bo


Steen Gruby (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 19-07-05 23:17

On Tue, 19 Jul 2005 23:57:09 +0200, "bem"
<bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> wrote:

Hej Bo.
>
>Hvorfor skal vægten være kendt overhovedet, ved du det? Er der ikke fast
>vægtafgift på alle motorcykler?
>
Det er et spørgsmål om forskellen mellem egenvægt og totalvægt.
XN85 er fra fabrikken opgivet til at have en egenvægt på 235 Kg.
Registreringsattesten siger 250 Kg egenvægt og 460 Kg totalvægt.
Det giver en lasteevne på 210 Kg, hvilket er tilstrækkeligt til to
"voksne" mennesker og lidt baggage.
Jeg er ikke vidende om at der er forskel på den årlige ejerafgift
afhængigt af egenvægten.
Jeg betaler det samme i ejerafgift for XN85 og Ducati Paso, selv om
Paso'en er lettere.
Det er for i øvrigt interessant at fabrikken opgiver Paso'en til 189
Kg, medens registreringsattesten siger 220 Kg.
Den har også en godkendelseserklæring, men har aldrig været på vægten.
Den må laste 430 Kg, altså samme lasteevne, 210 Kg, som XN85.
Det med lasteevnen bør man være opmærksom på ved ferieture med
oppakning

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

MKS - 74 (19-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-07-05 23:17

On Wed, 20 Jul 2005 00:17:28 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>Jeg er ikke vidende om at der er forskel på den årlige ejerafgift
>afhængigt af egenvægten.

Op til 600 kg er det ens vægtafgift 580 kr./år

>Det er for i øvrigt interessant at fabrikken opgiver Paso'en til 189
>Kg, medens registreringsattesten siger 220 Kg

Fabriksopgivelser tørvægt, reg. attesten fuldtanket curbside måske?

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Steen Gruby (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 19-07-05 23:28

On Wed, 20 Jul 2005 00:16:58 +0200, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
wrote:

Hej.
>
>Fabriksopgivelser tørvægt, reg. attesten fuldtanket curbside måske?

Det kan du godt have ret i.
XN85 er opgivet til 230 Kg så der er lagt 20 Kg på, hvilket ca. svarer
til tankindhold og olie ,-)
Jeg skal lige prøve at veje Paso'en ved lejlighed.
Den er lettet voldsomt ved at slippe af med det originale
udstødningssystem der er lavet i ren jern.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

MKS - 74 (19-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-07-05 22:59

On Tue, 19 Jul 2005 23:41:06 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>MKS - 74 skrev:
>>
>> Det er åbenbart noget der er sket ved liberaliseringen af syn,
>
>Nej det har man skulle hele tiden. Det virker bare åndsvagt.

Sikkert nok "i teorien" men da aldrig implementeret som std. inden
udliciteringen?!? Jeg har i hvert fald aldrig oplevet det i det gamle
system hos SBI. I det tilfælde som Steen nævner er det naturligvis en
anden sag.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Ib Jakobsen (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 20-07-05 06:26

MKS - 74 skrev:

> Sikkert nok "i teorien" men da aldrig implementeret som std. inden
> udliciteringen?!?

Jo da. I SBIs tid var jeg afsted med to K100. Først min
egen, som ikke skulle vejes. Det skulle den næste, men jeg
brokkede mig en smule. Og kom med den forklaring om S-numre.
Og så indrømmede de at det så ikke var nødvendigt.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

Thomas B. Andersen (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 20-07-05 04:21


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42dd736c$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nej det har man skulle hele tiden. Det virker bare åndsvagt. Men
> forklaringen skulle være at den danske godkendelse og den udenlandske
> måske ikke har helt ens data med hensyn til egenvægt/last. Den kan de så
> få ved at læse godkendelsen som har nr."Sxxxx". To næsten identiske
> maskiner kan sagtens have forskellige S-numre. Der er ikke tid til at
> afgøre om den falder ind under den ene eller anden godkendelse.

Jeg skulle ihvertfald ikke for 2 år siden, da jeg kom med en Japansk reg.
attest.
Den cykel ville han slet ikke syne (GSX-R250), før jeg fandt
godkendelsesnumret frem til ham
fra en tidligere synsrapport.

Jeg synes det er fjoget at jeg har smidt 120kr ud til en vejning. Firmaet
der vejede var nu godt tilfredse med
den øget beskæftigelse, hehe!

Jeg kan også se ud fra synspunktet om specielle cykler, at det kan være
smart nok. Men totalvægten kan jo sagtens
svinge 25kg, og derfor kan det alligevel være svært at afgøre. Så må
stelnummeret være bedre?

> --
> Med venlig hilsen
>
> Ib Jakobsen

Thomas
Med tysk RF til syn kl 12:40



Claus Ruglund Jakobs~ (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Claus Ruglund Jakobs~


Dato : 20-07-05 08:14


"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:r0rqd1l8gdg5hhj8ar3rmp7immnh6klh6h@4ax.com...
> On Tue, 19 Jul 2005 23:08:41 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
>
>>OK, til syn siger man så, at man har en vejeattest! Hva' ska' jeg med
>>den??? siger synsmanden ... det står jo på registreringsattesten fra
>>Schweitz!!!!
>>DOOOOHHHHH!
>
> Det er åbenbart noget der er sket ved liberaliseringen af syn, jeg fik
> det også at vide hos Applus ved tidsbestillingen spurgte hvorfor men
> fik intet klart svar så jeg ignorede det og kørte blot til syn, det
> skete der absolut intet ved...Virker temmelig fjollet!
>
>
Kan fortælle lignende historie, Kørte min fars cbr1000 til toldsyn, der
havde de ikke nævnt vejning på noget tidspunkt, og en måned senere kører jeg
min cbx til toldsyn i samme synshal, de sagde intet om vejning da jeg
bestilte tid, synsmanden spurgte efter en vejeattest, hvortil jeg svarer
"det står på de tyske papirer og jeg mener tyske kg er det samme som
danske" - derefter var der ingen problemer, begge cykler synet uden
bemærkninger.

--
mvh Claus Jakobsen



Thomas B. Andersen (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 20-07-05 16:21

Jeg har lige haft cyklen til syn i dag.

Spurgte synsmanden hvad de egentligt skulle bruge det til, hvortil han
svarede "intet! - Var du kommet uden, havde jeg også synet den." Han rystede
lidt på hovedet, og grinede af det. Og så sendte han ellers mig ud i regnen
for at teste bremser, for det synes han ikke lige han gad i silende regn!

Snakkede med en gut som har sin egen lille importvirksomhed (www.hmci.dk) og
han fik aldrig vejet sine cykler inden han kørte dem til syn. Så husk at
hvis i har købt en cykel og skal til syn med den i Nørre Sundby, så er
vejning altså ikke nødvendig !

Mvh Thomas
RF 600 - endnu tættere på at være pålagt dansk dummebøde



Ukendt (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-07-05 19:05


"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> wrote in message
news:42de6bd4$0$24170$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Jeg har lige haft cyklen til syn i dag.
>
> Spurgte synsmanden hvad de egentligt skulle bruge det til, hvortil han
> svarede "intet! - Var du kommet uden, havde jeg også synet den." Han
> rystede lidt på hovedet, og grinede af det. Og så sendte han ellers mig
ud
> i regnen for at teste bremser, for det synes han ikke lige han gad i
> silende regn!
>
> Snakkede med en gut som har sin egen lille importvirksomhed
(www.hmci.dk)
> og han fik aldrig vejet sine cykler inden han kørte dem til syn. Så husk
> at hvis i har købt en cykel og skal til syn med den i Nørre Sundby, så
er
> vejning altså ikke nødvendig !
>
> Mvh Thomas
> RF 600 - endnu tættere på at være pålagt dansk dummebøde
>

Hej.

Præcis samme oplevelse har jeg. Folkene i Nr. Sundby har ikke spurgt efter
den attest de 2 gange jeg har været til toldsyn.
Man må sgu da også formode at tallene fra den ( i mine tilfælde )
Schweiziske og tyske attest passer
Hvem synede den i Nr. Sundby for dig? Har rigtig gode erfaringer med Karlo
Skov Larsen.
Han synede begge mine. Han kører selv mc.
Mumlede sidste gang over at konen brokkede sig, da han lige var "kommet
til"
at købe mc nummer 7..

Mvh
Torben.
Med en næsten nysynet VFR750 uden vejeseddel....


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 514 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Thomas B. Andersen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 21-07-05 04:17


"Anne & Torben" <jensenSNABELAjagt.dk> skrev i en meddelelse
news:42de922f$0$51843$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hej.
>
> Præcis samme oplevelse har jeg. Folkene i Nr. Sundby har ikke spurgt efter
> den attest de 2 gange jeg har været til toldsyn.
> Man må sgu da også formode at tallene fra den ( i mine tilfælde )
> Schweiziske og tyske attest passer
> Hvem synede den i Nr. Sundby for dig? Har rigtig gode erfaringer med Karlo
> Skov Larsen.
> Han synede begge mine. Han kører selv mc.
> Mumlede sidste gang over at konen brokkede sig, da han lige var "kommet
> til"
> at købe mc nummer 7..

Det var netop Carlo der synede min. Han stod bare i døren og brokkede sig
over vejret Så kunne jeg ellers bremse for ham.
Han var rigtig fin, og sagde at min cykel ikke var en rigtig cykel,
hvorefter han pejede over på en Honda Pan et-eller-andet der holdte
på p-pladsen. Dem havde han selv et par stykker af.

Så ham har jeg også god(e) erfaring(er) med, hehe!
>
> Mvh
> Torben.
> Med en næsten nysynet VFR750 uden vejeseddel....
>
Thomas
RF 600



Ukendt (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-07-05 20:47


"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> wrote in message
news:42df13a6$0$24181$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
> "Anne & Torben" <jensenSNABELAjagt.dk> skrev i en meddelelse
> news:42de922f$0$51843$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Hej.
>>
>> Præcis samme oplevelse har jeg. Folkene i Nr. Sundby har ikke spurgt
>> efter
>> den attest de 2 gange jeg har været til toldsyn.
>> Man må sgu da også formode at tallene fra den ( i mine tilfælde )
>> Schweiziske og tyske attest passer
>> Hvem synede den i Nr. Sundby for dig? Har rigtig gode erfaringer med
>> Karlo
>> Skov Larsen.
>> Han synede begge mine. Han kører selv mc.
>> Mumlede sidste gang over at konen brokkede sig, da han lige var "kommet
>> til"
>> at købe mc nummer 7..
>
> Det var netop Carlo der synede min. Han stod bare i døren og brokkede
sig
> over vejret Så kunne jeg ellers bremse for ham.
> Han var rigtig fin, og sagde at min cykel ikke var en rigtig cykel,
> hvorefter han pejede over på en Honda Pan et-eller-andet der holdte
> på p-pladsen. Dem havde han selv et par stykker af.
>
> Så ham har jeg også god(e) erfaring(er) med, hehe!
>>
>> Mvh
>> Torben.
>> Med en næsten nysynet VFR750 uden vejeseddel....
>>
> Thomas
> RF 600
>

Da min vfr blev synet d 1/3-05, sneede det ad h. til. Kørte den derind i
hiacen.
Cyklen var lige total-renoveret. Købte 2 skadede og satte dem sammen til 1
hel. Alle dele blev malet, og alt havde været adskilt for rengøring. Alle
sliddele bælev skiftet. Da det blev min tid, trak jeg den ned fra hiacen.
Papiret i munden og kørte de 15 meter op til porten. Han kiggede på den og
vi snakkede om projektet. Så kiggede han over skulderen og sagde : " Den
er
flot, og der er vel ikke noget ivejen med den?" Nej selvfølgelig ikke
svarede jeg, og så var den synet. Skulle dog lige vise ham stel og
motornummer.
Tror sgu mange gange godt de ved om de er iorden, før den kommer ind i
hallen.
Hvad er jeres erfaringer med det?

Mvh
Torben.


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 519 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Kai Harrekilde-Peter~ (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 21-07-05 21:00

"Anne & Torben" <jensenSNABELAjagt.dk> writes:

> Da min vfr blev synet d 1/3-05, sneede det ad h. til. Kørte den derind i
> hiacen.
> Cyklen var lige total-renoveret. Købte 2 skadede og satte dem sammen til 1
> hel. Alle dele blev malet, og alt havde været adskilt for rengøring. Alle
> sliddele bælev skiftet. Da det blev min tid, trak jeg den ned fra hiacen.
> Papiret i munden og kørte de 15 meter op til porten. Han kiggede på den og
> vi snakkede om projektet. Så kiggede han over skulderen og sagde : " Den
> er
> flot, og der er vel ikke noget ivejen med den?" Nej selvfølgelig ikke
> svarede jeg, og så var den synet. Skulle dog lige vise ham stel og
> motornummer.
> Tror sgu mange gange godt de ved om de er iorden, før den kommer ind i
> hallen.
> Hvad er jeres erfaringer med det?

Nogenlunde det samme. Men jeg tror også at når de ser en MC som står
spitzens og du kan fortælle en lang (og troværdig) historie om hvordan
du har renoveret det i hoved og r.., så siger deres erfaring dem, at
der er ikke noget at komme efter.

Min R1'er var jo godt 1 år gammel og stod i fuldstænding original
stand, så syn tog ca 5 minutter i Avedøre. Han ville lige se lys og
høre om den larmede. Det sluddede, så han fravalgte køreturen i
gården

Jeg tror der gik <10min fra jeg kørte den ud af kassevognen, til den
var på vej ind i den igen.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Armand (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-08-05 21:46

Hekto wrote:
> In article <42dd65c9$0$24190$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, t-
> buus@stofanet.dk says...
>
>>Jeg skal til syn og toldsyn med en tysk MC imorgen.
>>Jeg HAR fået den vejet hos Vejer og Måler i Aalborg.
>>
>>Men HVORFOR er det lige den skal vejes?
>>
>>Medarbejderen hos vejeren kunne ikke svare mig på det, og jeg kan ikke finde
>>nogen logisk forklaring, ud over at de prøver at gøre det meget vanskeligt
>>at importere selv.
>>
>>Heldigvis koster det da ikke en bondegård, og er en lille udgift set ifht.
>>besparelsen på det samlede beløb!
>>
>
> Jeg har lige været til toldsyn med pøllefanten, og fik ved bestilling af
> tid at vide den skulle vejes!
> Jamen det står på den tidligere registreringsattest!!! .... den skal
> vejes!
>
> OK, til syn siger man så, at man har en vejeattest! Hva' ska' jeg med
> den??? siger synsmanden ... det står jo på registreringsattesten fra
> Schweitz!!!!
> DOOOOHHHHH!

Akkurat min erfaring også!
Jeg tog gruppens udtalelser derom alvorligt og mødte trpskyldigt op med
en vejeseddel, som jeg af irritation over pengespildet (vejerboden har
ikke returneringsret) nødede i hænderne på synska'len for sedlen ikke
helt skulle være til spild.
Det er Linea der booker for mig p.g.a. lettere adgang til telefon, og
senest blev det indskærpet at jeg skullke huske en vejeseddel, men i
trods lod jeg være og belavede mig på at tage diskussionen op.
Til trøst var det ka'len der sidst betjente mig, som havde vagten i
nabo-banen, hvorved jeg ville kunne spille bolden videre til ham om
nødigt; men så langt kom det aldrig da der overhovedet ikke blev spurgt
til den!!

Ved CBR'ens toldsyn forklarede manden at det mere var omkring biler at
man kune bruge en vejning til at skønne udstyrsniveau'et

--
Armand.


Hekto (04-08-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-08-05 09:32

In article <DZ9Ie.63467$Fe7.203554@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Ved CBR'ens toldsyn forklarede manden at det mere var omkring biler at
> man kune bruge en vejning til at skønne udstyrsniveau'et
>
>
Nogen gange tager man sig til hovedet!

Jeg er i øjeblikket ved at diskutere ikke afgift; men told og moms,
samt 1. reg. dato på en motorcykel eller to, fra et ikke-EU-land.

Det er en spændende historie!
Afgiften blev vi hurtigt enige om. Jeg sparede 30% på ½ time. Man skal
bare sige de rigtige ting! Noget med at har man sagt 'A' kan man jo
lige så godt sige 'B' til T&S!
Meget stille, meget længe, og ingen nye venner dér!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Armand (04-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-08-05 22:47

Hekto wrote:
>
> ....... Jeg sparede 30% på ½ time. Man skal bare sige de
> rigtige ting! Noget med at har man sagt 'A' kan man jo
> lige så godt sige 'B' til T&S!
> Meget stille, meget længe, og ingen nye venner dér!

Samtidig med at jeg gennem personlig henvendelse hos T&S (de er nabo til
min arbejdsplads) udbad mig depositum's størrelse for en nyt projekt,
forespurgte jeg til næstkommende vurderingsmulighed for CBR'en.
Den flinke dame bag skranken kom af gode grunde til at blande tingene
sammen og fik i den forbindelse forklaret "at jeg godt kunne få den
vurderet uden have betalt depositum"!
Helt frivilligt - Ta' dén!

--
Armand.

Steen Gruby (04-08-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 04-08-05 22:56

On Thu, 04 Aug 2005 23:46:30 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Helt frivilligt - Ta' dén!

Hæ HÆ ))))

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Armand (04-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-08-05 23:04

Steen Gruby wrote:
> On Thu, 04 Aug 2005 23:46:30 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej Armand.
>
>
>>Helt frivilligt - Ta' dén!
>
>
> Hæ HÆ ))))
>

Aprospos:
Jeg nåede ikke at få kigget på microswitch'en, men den klarede synet
uden andet end en betingen godkendelse ud fra den bekendelse jeg havde
omkring reservedels-situationen for smådele som bremse-kontakter

--
Armand.

Steen Gruby (04-08-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 04-08-05 23:10

On Fri, 05 Aug 2005 00:03:41 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.
>
>Aprospos:
>Jeg nåede ikke at få kigget på microswitch'en, men den klarede synet
>uden andet end en betingen godkendelse ud fra den bekendelse jeg havde
>omkring reservedels-situationen for smådele som bremse-kontakter

Jeg er stadig lidt "confused" over det med den mekaniske
bremsekontakt.
Har du set efter om der er monteringsmulighed for en "rigtig"
trykkontakt?
Jeg har en ekstra fordeler med plads til sådan en hvis du får nykker.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-08-05 08:29

In article <E0wIe.63594$Fe7.203708@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Helt frivilligt - Ta' dén!
>
FÅÅÅÅRKK!!!! - Helt UHØRT!
Jeg fik en lang svada om at så ville hun søge nyt job, enorme mængder
af arbejde og papir, og så havde de jo altid så travlt!Det var de skam
ikke meget for! Hvor jeg dog vidste det fra!!!???

Jeg gav hende ret i det hele ... de sidste gange jeg har været der, har
der været MIG!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Armand (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-08-05 19:07

Hekto wrote:
> In article <E0wIe.63594$Fe7.203708@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
> chaufforerne.dk says...
>
>>Helt frivilligt - Ta' dén!
>>
>
> FÅÅÅÅRKK!!!! - Helt UHØRT!

Sådan er det herovre i hovedlandet hvor selv huspriserne er fornuftige

> Jeg fik en lang svada om at så ville hun søge nyt job, enorme mængder
> af arbejde og papir, og så havde de jo altid så travlt!Det var de skam
> ikke meget for! Hvor jeg dog vidste det fra!!!???

Tilbage til vurderingsforespørgslen på CBR'en:
Jeg havde jo ikke papirerne på den med, men da skrankehønen hørte at det
var for en måneds tid siden at jeg betalte depositum slog hun mit
personnummer op på skærmen og fik derved et sagsnummer frem - Som hun
udnyttede ved at gå over fjernest i lokalet hvor der stod to
"brevbakker" med papirer i vindueskarmen, den ene med ca 30 cm papirer
stakket oveni. Hun gravede sig ca. 1/3 ned i stakken og fandt CBR'ens
papirer frem og brugte dém til at booke en vurderingstid.
Hendes eneste negative, nej: resignerende, kommentar i den forbindelse
var "når man tænker på at det er de nederste der er ældst, kan man
hurtigt regne på at vi er godt bagefter!"
>
> Jeg gav hende ret i det hele ... de sidste gange jeg har været der, har
> der været MIG!

I modsætning har jeg hver gang haft mindst én, udover dem der var i
færd med at blive ekspederet, foran mig!

--
Armand.

Michael Olsen (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Michael Olsen


Dato : 19-07-05 23:01

> Men HVORFOR er det lige den skal vejes?

Hej.
Ved det ikke da de har dataerne liggende i deres edb hvis den har
været indregistreret i et EU land før.
Det første de spurgte om da jeg var til syn/toldsyn var om den var blevet
vejet, det var den ikke,
men jeg oplyste type godkendelses nummeret som jeg fik af den Danske
importør,
for med dette nummer kunne de finde de oplysninger om modellen de måtte
ønske.

--
Hilsen
Michael







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste