/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kawasaki ER6N..Italian wannabee
Fra : Dan


Dato : 18-07-05 15:40

Så nærmer vi os masseproduceret design mc´er..
http://www.er-6n.com/index.asp?LanguageId=1
Men den er da meget fed..

--
Mvh
Dan




 
 
Jacob Larsen (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 18-07-05 16:28

"Dan" <yoink@webspeed.dk> wrote in message
news:42dbbf18$0$85027$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> Så nærmer vi os masseproduceret design mc´er..
> http://www.er-6n.com/index.asp?LanguageId=1
> Men den er da meget fed..

Den er pæn at kigge på, men det er vist ikke de vilde præstationer den har.
Jeg har hørt lige omkring 70-72hk, hvilket jeg synes er i underkanten.

Og så er det jo ikke en række-4. Tsk tsk...

Men en flot caféracer ellers. Designet falder ret godt i min smag. Jeg kan
nok bare ikke undvære fuldkåben efter jeg har vænnet mig lidt til den.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Dan (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Dan


Dato : 19-07-05 15:38


"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:42dbca62$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
> "Dan" <yoink@webspeed.dk> wrote in message
> news:42dbbf18$0$85027$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> > Så nærmer vi os masseproduceret design mc´er..
> > http://www.er-6n.com/index.asp?LanguageId=1
> > Men den er da meget fed..
>
> Den er pæn at kigge på, men det er vist ikke de vilde præstationer den
har.
> Jeg har hørt lige omkring 70-72hk, hvilket jeg synes er i underkanten.

Nu har jeg kun kørt på min cb500, så for mig ville det sikkert være en
viiiild racer:)
Men det må vel også inspirere til lidt mere teknisk kørsel, da man ikke er
rædselslagen for alle de krafter. Jeg har sgu lært rigtig meget af min, og
har mange læretimer endnu. Og grænserne rykker kilometer for kilometer..;)
>
> Og så er det jo ikke en række-4. Tsk tsk...

Den lyder også bare lidt bedre. Men jeg er stadig fristet.
Og 100 hk kontra 72 må vel også give lidt når det kommer til forsikringen.


> Men en flot caféracer ellers. Designet falder ret godt i min smag. Jeg kan
> nok bare ikke undvære fuldkåben efter jeg har vænnet mig lidt til den.
> --
> Mvh. Jacob Larsen
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
>
>



Jacob Larsen (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 19-07-05 18:09

"Dan" <yoink@webspeed.dk> wrote in message
news:42dd1050$0$23845$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
> skrev i en meddelelse
> news:42dbca62$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
> > "Dan" <yoink@webspeed.dk> wrote in message
> > news:42dbbf18$0$85027$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> > Og så er det jo ikke en række-4. Tsk tsk...
>
> Den lyder også bare lidt bedre. Men jeg er stadig fristet.
> Og 100 hk kontra 72 må vel også give lidt når det kommer
> til forsikringen.

Det gør det bare ikke altid. Så meget tager de som regel ikke i betragtning
hos forsikringsselskaberne.

Plastikken derimod gør en kæmpe forskel. Min cykel har fuldkåbe, derfor er
den dyr. Nyprisen betyder normalt også noget og nogle gange har kubik også
noget at sige.

Jeg vil dog gerne prøve den nye kawa. Er lidt interesseret i hvordan sådan
en moderne 650 række-2 føles ift en V-2.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Hekto (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-07-05 18:51

In article <42dd339e$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> Jeg vil dog gerne prøve den nye kawa. Er lidt interesseret i hvordan sådan
> en moderne 650 række-2 føles ift en V-2.
>

Det er jo ikke sikkert at den, selv om det er en parallel-twin af
udseende, er 180 grader eller 360 grader!!
De kunne jo have vredet den en smule, så den faktisk er en forklædt
V2!!! Pas nu på!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Jacob Larsen (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 19-07-05 18:56

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
news:MPG.1d475bf83992999098975e@news.tele.dk
> In article <42dd339e$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>,
> jacobl@[{[-- FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> > Jeg vil dog gerne prøve den nye kawa. Er lidt
> > interesseret i hvordan sådan en moderne 650 række-2
> > føles ift en V-2.
> >
>
> Det er jo ikke sikkert at den, selv om det er en
> parallel-twin af udseende, er 180 grader eller 360
> grader!!
> De kunne jo have vredet den en smule, så den faktisk er
> en forklædt
> V2!!! Pas nu på!

Det opdager man da med det samme. Hvis den kører dårligt og lyder som en
forpustet flodhest er det en V2!


--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Hekto (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-07-05 08:09

In article <42dd3e91$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> Det opdager man da med det samme. Hvis den kører dårligt og lyder som en
> forpustet flodhest er det en V2!
>
Hmmmmmm ... tror ikke liiiige det lyder sådan!?
Er der noget der lyder forpustet - som en støvsuger - er det da en
R4!!!??
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Armand (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-05 23:29

Hekto wrote:
> In article <42dd3e91$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
> FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
>
>>Det opdager man da med det samme. Hvis den kører dårligt og lyder som en
>>forpustet flodhest er det en V2!
>>
>
> Hmmmmmm ... tror ikke liiiige det lyder sådan!?
> Er der noget der lyder forpustet - som en støvsuger - er det da en
> R4!!!??

Nix!
Honda's VF'ere: *PPRRRFFFFSSSSSFFFfff* :-|

--
Armand.

Armand (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-05 22:52

Hekto wrote:
> In article <42dd339e$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
> FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
>
>>Jeg vil dog gerne prøve den nye kawa. Er lidt interesseret i hvordan sådan
>>en moderne 650 række-2 føles ift en V-2.
>>
>
> Det er jo ikke sikkert at den, selv om det er en parallel-twin af
> udseende, er 180 grader eller 360 grader!!
> De kunne jo have vredet den en smule, så den faktisk er en forklædt
> V2!!! Pas nu på!

à la Yamaha TRX' 270°!

--
Armand.

Ukendt (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-07-05 00:10


"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:42dbca62$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
> "Dan" <yoink@webspeed.dk> wrote in message
> news:42dbbf18$0$85027$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>> Så nærmer vi os masseproduceret design mc´er..
>> http://www.er-6n.com/index.asp?LanguageId=1
>> Men den er da meget fed..
>
> Den er pæn at kigge på, men det er vist ikke de vilde præstationer den
> har. Jeg har hørt lige omkring 70-72hk, hvilket jeg synes er i
> underkanten.

Hej.

Hvis du syntes at 70-75 hk er for lidt, så kør en tur på Marguerit ruten i
stedet for motorvejen



--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
K1200RS '99
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25





Jacob Larsen (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 20-07-05 00:34

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in
message news:99013$42dd8862$3e3d84b8$28179@news.arrownet.dk
> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
> skrev i en meddelelse
> news:42dbca62$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
> > "Dan" <yoink@webspeed.dk> wrote in message
> > news:42dbbf18$0$85027$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> > > Så nærmer vi os masseproduceret design mc´er..
> > > http://www.er-6n.com/index.asp?LanguageId=1
> > > Men den er da meget fed..
> >
> > Den er pæn at kigge på, men det er vist ikke de vilde
> > præstationer den har. Jeg har hørt lige omkring
> > 70-72hk, hvilket jeg synes er i underkanten.
>
> Hej.
>
> Hvis du syntes at 70-75 hk er for lidt, så kør en tur på
> Marguerit ruten i stedet for motorvejen

Bah... Typisk svar. Og desuden ikke så lidt provokerende.

En underlig tendens med mådehold her i Danmark. Hvorfor skal for lidt altid
være nok?

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Hekto (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-07-05 17:28

In article <42dd8df2$0$18639$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
>
> Bah... Typisk svar. Og desuden ikke så lidt provokerende.
>
> En underlig tendens med mådehold her i Danmark. Hvorfor skal for lidt altid
> være nok?
>
>
Nej ... underligt storhedsvanvid her i Danmark!
Store afgifter, mange HK, mange kubik ... og så ud og køre motorvej!
Den dag du tager sognevejene med bundgas, er det for lidt!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

CL (21-07-2005)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 21-07-05 01:09


> Nej ... underligt storhedsvanvid her i Danmark!
> Store afgifter, mange HK, mange kubik ... og så ud og køre motorvej!
> Den dag du tager sognevejene med bundgas, er det for lidt!
> --

Vi er altså nogen som foruden sognevejene, også godt kan lide,
at mærke armene blive forlænget,under acceleration på en MC med + 100 Hk.

H
Carsten
CBR 1000 F DUAL



Armand (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-05 23:48

Jacob Larsen wrote:
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in
> message news:99013$42dd8862$3e3d84b8$28179@news.arrownet.dk
>
>>"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
>>skrev i en meddelelse
>>news:42dbca62$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>>"Dan" <yoink@webspeed.dk> wrote in message
>>>news:42dbbf18$0$85027$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>>>
>>>>Så nærmer vi os masseproduceret design mc´er..
>>>>http://www.er-6n.com/index.asp?LanguageId=1
>>>>Men den er da meget fed..
>>>
>>>Den er pæn at kigge på, men det er vist ikke de vilde
>>>præstationer den har. Jeg har hørt lige omkring
>>>70-72hk, hvilket jeg synes er i underkanten.
>>
>>Hej.
>>
>>Hvis du syntes at 70-75 hk er for lidt, så kør en tur på
>>Marguerit ruten i stedet for motorvejen
>
>
> Bah... Typisk svar. Og desuden ikke så lidt provokerende.
>
> En underlig tendens med mådehold her i Danmark. Hvorfor skal for lidt altid
> være nok?
>

Måske bl.a. af hensyn til sit kørekort!
Manglende kåbe, så man får mere føling med farten og måske ligefrem
hæmmes af vinden så man ikke forledes til altid at spæne afsted, vil
sikkert gavne den dan man begynder at få klip for +30km/t!
Piller man på dén måde 20-40 km/t af sit fart-behov, står man pludselig
i en situation hvor ca. 70 Hk er tilstrækkeligt

Og med 70Hk vil man stadig have accelerations-evne til at stikke af fra
stort set alle biler på ens vej, ligesom at selv det længste
lastvognstog kan ovehales indenfor en minimal pause i den modkørende trafik!

Væk fra motor og hoved -vejene er 70 Hk ligeledes tilstrækkeligt til at
kunne hænge på alle andre gennem landskabet og en minimeret vægt (hvad
vejer mon ER6N'en?) p.g.a. køretøjets mindre størrelse vil til enhver
tid gavne kørsel på de små veje yderligere :-|

At hævde det modsatte henfører jeg til rent navlepilleri og testosteron
flip!!

--
Armand.

Hekto (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-07-05 17:05

In article <42dbbf18$0$85027$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
yoink@webspeed.dk says...
> Så nærmer vi os masseproduceret design mc´er..
> http://www.er-6n.com/index.asp?LanguageId=1
> Men den er da meget fed..
>
Kawasaki ER6N..Italian wannabee ... Never-Bee!

En meget pæn Kawasaki! Og, helt befriende at den ikke er en R4-
industristøvsuger-sound-alike!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Jacob Larsen (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 18-07-05 17:14

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
news:MPG.1d45f175942d31e698974d@news.tele.dk
> In article
> <42dbbf18$0$85027$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> yoink@webspeed.dk says...
> > Så nærmer vi os masseproduceret design mc´er..
> > http://www.er-6n.com/index.asp?LanguageId=1
> > Men den er da meget fed..
> >
> Kawasaki ER6N..Italian wannabee ... Never-Bee!
>
> En meget pæn Kawasaki! Og, helt befriende at den ikke er
> en R4- industristøvsuger-sound-alike!

NEEEEEEJ!!! Vantro! Hedning!






--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Hekto (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-07-05 08:14

In article <42dbd55e$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> NEEEEEEJ!!! Vantro! Hedning!
>
Hold dog op!

En motorcykel skal da lyde som en motorcykel ... ikke som en
støvsuger!!!! Alustel, brede dæk .... og Nilfisk-lyd! Narj, vel?

Den eneste sande lyd, velsignet af Vor fader i Bologna, er da lyden af
en V2!
Alt andet er da en total misforståelse!

Englænderne lagde grunden til rigtig motorcykellyd; men først da
italienerne sparede den ene krumtapsøle væk, kom det til at lyde
rigtigt! =

--
/Hekto ... der eller ikke giver sig af med provokerende
historieforfalskende udtalelser!
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Ukendt (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-07-05 09:11


Hekto skrev i meddelelsen ...

>Englænderne lagde grunden til rigtig motorcykellyd; men først da
>italienerne sparede den ene krumtapsøle væk, kom det til at lyde
>rigtigt! =


Den havde englænderne da sparet væk, (Jap, Vincent, BSA, AJS (som "opfandt"
VF'eren)), italienerne "vred" da bare lidt i konstruktionen Og BMW
trampede V-motoren helt flad

Men ellers korrekt, hvad f..... skal en bilmotor i et mc-stel.

mvh
Orla
VTR-fie
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr




Hekto (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-07-05 12:37

In article <42dcb8cd$0$64300$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, "Orla
Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
> Men ellers korrekt, hvad f..... skal en bilmotor i et mc-stel.
>
Nemlig!

R4 = tohjulede biler???
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Schlæger (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 19-07-05 12:39

Hekto wrote:

> In article <42dcb8cd$0$64300$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, "Orla
> Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
>> Men ellers korrekt, hvad f..... skal en bilmotor i et mc-stel.
>>
> Nemlig!

> R4 = tohjulede biler???

I to er sgu' da irriterende at høre på .......

(... og det er Jeres raslende og hylende maskiner også ....)

Mch Schlæger (R4)


MKS - 74 (19-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-07-05 13:01

On Tue, 19 Jul 2005 11:39:27 +0000 (UTC),
gertschlagerFJERN@hotmail.com (Schlæger) wrote:

>> R4 = tohjulede biler???
>
>I to er sgu' da irriterende at høre på .......
>
>(... og det er Jeres raslende og hylende maskiner også ....)

Njah - Husk nu at nogle seniorborgere jo har brug for den slags
rystepudsere idet de ellers kan ha' svært ved at afgøre om de sidder
hjemme i lænestolen eller på en MC....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-07-05 13:55

In article <okqpd11j1rvmimhtb0u87utnmdj8vestfc@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
>
> Njah - Husk nu at nogle seniorborgere jo har brug for den slags
> rystepudsere idet de ellers kan ha' svært ved at afgøre om de sidder
> hjemme i lænestolen eller på en MC....
>
Så, Så, Så! Opfør dig nu pænt!

Mine rasler aldeles ikke! Det er jo ikke alle der kører med åben OG
slidt kobling - vel?

.... men den sve' nok, den mæ' BILmotoren - hva'???


--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

MKS - 74 (19-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-07-05 14:07

On Tue, 19 Jul 2005 14:55:18 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Så, Så, Så! Opfør dig nu pænt!

Hvad...? Jeg var da flink og kaldte dig da ikke en Gammelfar vel
Gammelfar

>... men den sve' nok, den mæ' BILmotoren - hva'???

Selvsuggestion? Andre kan du næppe overbevise - Træk nu tøflerne af og
smid det røde gangstativ ud....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-07-05 14:46

In article <caupd11pv5ksvs3kr50lpj9ev079dbg4id@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Træk nu tøflerne af og
> smid det røde gangstativ ud....
>
>
*LOL* ... er den nu også belevt et gangstativ!

Ja, ja ... bare vent! Din tid kommer også!
Under alle omstændigheder kommer jeg først! ... på plejehjem!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Ukendt (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-07-05 15:20


Schlæger skrev i meddelelsen ...

>I to er sgu' da irriterende at høre på .......
>
>(... og det er Jeres raslende og hylende maskiner også ....)


Jup, R4'ere er så røvkedelige at man aldrig hører et "Iiiiiihauuuu" fra
føreren

mvh
Orla
"fie", som rasler hiel wiiild, fra en eller anden kåbesamling ude foran,
hmmm.. mon det er noget der kræver en aktiv handling :-/




Hekto (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-07-05 18:45

In article <42dd0b26$0$49914$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Orla
Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
> Jup, R4'ere er så røvkedelige at man aldrig hører et "Iiiiiihauuuu" fra
> føreren
>
Næææh ... de har mere travlt med at dunke hinanden i ryggen og fortælle
hvor daaaaarjligt det er at køre R4! ... også selv om de aldrig har
prøvet andet!
(Nej Michael ... du har prøvet! I know! )

Honda har da ellers lavet flere forsøg på at få deres kunder til at købe
V2, V3 og V4!!!??
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

MKS - 74 (19-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-07-05 18:54

On Tue, 19 Jul 2005 19:44:40 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

>Honda har da ellers lavet flere forsøg på at få deres kunder til at købe
>V2, V3 og V4!!!??

Forsøg?

V4 og V5 kan godt gå an, ja er faktisk da rigtig fint - men selv
Ducati måtte jo indse at der var for meget Gammelpot-tøf-tøf over en
V2'er da de skulle lave en rigtig racer (så godt _de_ nu
kunne)....Selvom de jo ret ynkeligt forsøgte at kalde den en
dobbelt-V2'er, den grinte vi meget af .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Brian Sørensen (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørensen


Dato : 19-07-05 19:34

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> skrev:
>On Tue, 19 Jul 2005 19:44:40 +0200,

>Forsøg?
>
>V4 og V5 kan godt gå an, ja er
>faktisk da rigtig fint - men selv
>Ducati måtte jo indse at der var for
>meget Gammelpot-tøf-tøf over en
>V2'er da de skulle lave en rigtig
>racer (så godt _de_ nu
>kunne)....Selvom de jo ret ynkeligt
>forsøgte at kalde den en
>dobbelt-V2'er, den grinte vi meget af .
>
Mnjaaaaaa ... som Armand ville have sagt ... så er den V4 jo et sort
kapittel!
De følte ihvertfald selv de måtte undskylde den med at finde den gamle
amerikanermodel frem, Apollo'en.
http://www.blm.at/ducati/history/images/1963Montage.jpg
Dobbelt V4 er vist meget godt sagt!

De har nu også puslet med R4 i 125cc; men blev jo klogere, og vandt
rigtig meget med en eencylindret Desm-
125'er.
http://www.blm.at/ducati/history/images/1961Montage.jpg

Hele historien, på tysk, er jo ganske sjov at læse. Dels har de jo, i
modsætning til rygterne, vundet mange
udholdenhedsløb, bl.a. med Duc'motoren i Paris Dakar, og historien om
500 Desmo Sport der som forudset af
Taglioni blev et flop. ... og meget mere!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!


MKS - 74 (19-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-07-05 19:45

On 19 Jul 2005 18:34:10 GMT, Brian Sørensen <bs@ECXW8hekto.dk> (slet
ECXW8) wrote:

>Dobbelt V4 er vist meget godt sagt!

Nå for søren har de ligefrem også lavet en V8, det troede jeg ellers
var noget der sad i en amerikansk.......bil

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Brian Sørensen (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørensen


Dato : 19-07-05 19:53

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> skrev:
>On 19 Jul 2005 18:34:10 GMT, Brian Sørensen <bs@ECXW8hekto.dk>
(slet
>ECXW8) wrote:
>
>>Dobbelt V4 er vist meget godt sagt!
>
>Nå for søren har de ligefrem også lavet en V8, det troede jeg
ellers
>var noget der sad i en amerikansk.......bil

Ja, bare fordi man laver en lille fejl, skal man straks hånes,
nedgøres og udsættes for unødigt sårende bemærkninger! :o<
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!


Armand (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-05 23:03

Brian Sørensen (slet ECXW8) wrote:
> MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> skrev:
>

>> ....Selvom de jo ret ynkeligt forsøgte at kalde den en
>> dobbelt-V2'er, den grinte vi meget af .
>>
>
> Mnjaaaaaa ... som Armand ville have sagt ... så er den V4 jo et sort
> kapittel!
> De følte ihvertfald selv de måtte undskylde den med at finde den gamle
> amerikanermodel frem, Apollo'en.


Mnjaaaarh :-/
Jeg kan ikke se hvor det sorte kommer frem - dén motor yder da ekstremt
og er helt med fremme for en brøkdel af HRC's budget til at konstruere
det ideelle kompromis :-|
Jeg kan roligt forestille mig at honda har haft et team sat på at
udvikle hver og en motor-mulighed i det nye reglement og derefter har
vurderet ydelse og (reglementarisk) vægt op mod hinanden, før de
besluttede sig for V5'eren.
Ducati er derimod typisk latinsk emotionelle: Når det ikke er praktisk
med en V2'er så laver man en V4, men lader de parallelt løbende cylindre
tænde samtidigt, så det egentlig ér en dobbelt V2'er - Og samtidig
tilsmilede fporsynet dem således at der vitterligt vár go i
konstruktionen

> Dobbelt V4 er vist meget godt sagt!

Hvor kommer dén nu pludselig fra?

--
Armand.

Hekto (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-07-05 23:40

In article <d7zEe.61954$Fe7.200693@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Mnjaaaarh :-/
> Jeg kan ikke se hvor det sorte kommer frem - dén motor yder da ekstremt
> og er helt med fremme for en brøkdel af HRC's budget til at konstruere
> det ideelle kompromis :-|
> Jeg kan roligt forestille mig at honda har haft et team sat på at
> udvikle hver og en motor-mulighed i det nye reglement og derefter har
> vurderet ydelse og (reglementarisk) vægt op mod hinanden, før de
> besluttede sig for V5'eren.
> Ducati er derimod typisk latinsk emotionelle: Når det ikke er praktisk
> med en V2'er så laver man en V4, men lader de parallelt løbende cylindre
> tænde samtidigt, så det egentlig ér en dobbelt V2'er - Og samtidig
> tilsmilede fporsynet dem således at der vitterligt vár go i
> konstruktionen
>
> > Dobbelt V4 er vist meget godt sagt!
>
> Hvor kommer dén nu pludselig fra?
>

Da de lancerede den, hev de hele historien frem om Apollo'en, åbenbart
for ligesom at vise at de ikke var ved at skifte religion.
Dog har de også lavet en R4 engan ... 125cc!
http://www.blm.at/ducati/history/images/1961Montage.jpg

Ja, hvis boringen er blevet for stor, må man jo bare gøre den midre ved
at dele volumen op på flere cylindere. Det behøver man jo ikke at lave
om på resten for - vel?
Ikke når man er italiener!

Dobbelt V4'eren, skulle have været en dobbelt V2!!!


--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Ukendt (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-07-05 22:39


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d470447a5506cd598983f@news.tele.dk...
> In article <42dcb8cd$0$64300$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, "Orla
> Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
>> Men ellers korrekt, hvad f..... skal en bilmotor i et mc-stel.
>>
> Nemlig!
>
> R4 = tohjulede biler???


Nej nej nej!!!

R6 = bilmotorer

--
Mvh.
Dannie
http://www.zx-r.dk
http://www.dfmc.dk/?id=75




Hekto (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-07-05 00:16

In article <42dec47c$0$64237$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, "Dannie"
<dannie(a)dfmc.dk> says...
> Nej nej nej!!!
>
> R6 = bilmotorer
>
Nej nej nej!!!

R6 = LASTVOGNSMOTORER!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Morten Dybdal (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 21-07-05 00:24

Hekto wrote:
> In article <42dec47c$0$64237$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, "Dannie"
> <dannie(a)dfmc.dk> says...
>
>>Nej nej nej!!!
>>
>>R6 = bilmotorer
>>
>
> Nej nej nej!!!
>
> R6 = LASTVOGNSMOTORER!

Really? Så har Jaguar vundet Le Mans et par gange med en lastbil!?

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare
Jaguar fan.

MKS - 74 (21-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-07-05 00:41

On Thu, 21 Jul 2005 01:24:22 +0200, Morten Dybdal <mdm@REMwebspeed.dk>
wrote:

>Really? Så har Jaguar vundet Le Mans et par gange med en lastbil!?

Og i Ducati-cuppen (SBK) er der forsmædeligt nok i øjeblikket
bøllebank til pensionistmærket tøf-tøf-Duc fra cykler med
"bilmotorer"...Måske de skulle genindføre at de andre igen skulle køre
med bremsen trukket.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Morten Dybdal (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 21-07-05 00:49

MKS - 74 wrote:

> On Thu, 21 Jul 2005 01:24:22 +0200, Morten Dybdal <mdm@REMwebspeed.dk>
> wrote:
>
>
>>Really? Så har Jaguar vundet Le Mans et par gange med en lastbil!?
>
>
> Og i Ducati-cuppen (SBK) er der forsmædeligt nok i øjeblikket
> bøllebank til pensionistmærket tøf-tøf-Duc fra cykler med
> "bilmotorer"...Måske de skulle genindføre at de andre igen skulle køre
> med bremsen trukket.
>

Arhh, så ringe går det da heller ikke. Ellers kan de da bare hyre Corser
eller Haga....


--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

MKS - 74 (21-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-07-05 01:05

On Thu, 21 Jul 2005 01:48:37 +0200, Morten Dybdal <mdm@REMwebspeed.dk>
wrote:

>Arhh, så ringe går det da heller ikke.

Årh joh..

>Ellers kan de da bare hyre Corser eller Haga....

Ikke nok til en V2'er, der _er_ jo en grund til at der ingen V2'ere er
i MotoGP....V2'ere kan være fint nok, hvis man altså ikke har altfor
travlt og kører "fiskekutterstilen", og giver man de andre et passende
handicap, kan de da godt være med .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Morten Dybdal (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 21-07-05 01:33

MKS - 74 wrote:
> On Thu, 21 Jul 2005 01:48:37 +0200, Morten Dybdal <mdm@REMwebspeed.dk>
> wrote:
>
>
>>Arhh, så ringe går det da heller ikke.
>
>
> Årh joh..
>
>
>>Ellers kan de da bare hyre Corser eller Haga....
>
>
> Ikke nok til en V2'er, der _er_ jo en grund til at der ingen V2'ere er
> i MotoGP....V2'ere kan være fint nok, hvis man altså ikke har altfor
> travlt og kører "fiskekutterstilen", og giver man de andre et passende
> handicap, kan de da godt være med .
>

Jeg er faktisk enig, V2 motorer burde være uddøde. De eksisterer kun
fordi visse firmaer der ikke kunne finde ud af at lave andet, fik lavet
en kult omkring dem.


--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

MKS - 74 (21-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-07-05 01:58

On Thu, 21 Jul 2005 02:32:35 +0200, Morten Dybdal <mdm@REMwebspeed.dk>
wrote:

>Jeg er faktisk enig, V2 motorer burde være uddøde. De eksisterer kun
>fordi visse firmaer der ikke kunne finde ud af at lave andet, fik lavet
>en kult omkring dem.

Med et lettere omskrevet filmcitat - The greatest trick the devil ever
pulled was convincing the world it needed a V2-engine...

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Mikkel Christensen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 21-07-05 07:51

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> Med et lettere omskrevet filmcitat - The greatest trick the devil ever
> pulled was convincing the world it needed a V2-engine...

*LOL* - Preach it!

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| -Paul Tomko

Hekto (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-07-05 08:42

In article <bfstd1d85hbg6vf8gqlot25ejg9l1vc00q@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Med et lettere omskrevet filmcitat - The greatest trick the devil ever
> pulled was convincing the world it needed a V2-engine...
>
>
*LOL*

Fordi der ligger en V12 i en racerbil, kører familien hansen jo ikke
rundt med en Corolla V12. Det er jo rigeligt at de har bildt alle
familiefædre ind at de ikke kan klare sig uden overliggende knastaksler
og 16 ventiler. Han ved bare stadig ikke hvorfor, andet end at der stod
i brochuren at det var godt!

Hvis man endelig skulle sætte skovlen under forældede konstruktioner,
og tage ny teknologi i brug, var selv R4'eren afgået ved døden for
længe siden! Åndsvage konstruktioner hvor man accellererer en masse op
fra '0' til 20m/s og bremser den igen til '0' - 20.000 gange i minuttet
...DOOOOOOOOOOH! Det er da en konstruktion der kun er holdt i live
af olie-kapital!

Skule man endelig helt nøgternt gøre det op i 'behov' ville de fleste
ikke ane hvad de skulle finde på at kræve, ud over een cylinder!
2, 3 og 4 er jo bare for at få flere overflødige kræfter, nedsætte
vibartionerne, og øge dækslid og tophastighed til overflødige
niveau'er. ... nå ja! testosteron, ego og jantelov er selvfølgelig også
noget der skal tilgodeses!
En motard vejer jo ikke mere end at dens motor kan bringe køreren ud af
en hvilken som helst trafiksituation der kan klares ved enten at
accellerere eller bremse.

Så nu vi er igang, hvilke behov er ike dækket af en eencylindret MC med
50-60HK? Sæt bare plastik på, hvis ikke den kan tåle regn. Vælg styret
så man ligger ned, eller sidder ret op og ned. Lav gummiophæng så
vibrationerne ikke mærkes, giv den remtræk så kæden ikke pisker ...
hvad er det så den ikke kan, inden for det der er det egentlige behov?

- bare sådan for sjov!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

MKS - 74 (21-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-07-05 09:31

On Thu, 21 Jul 2005 09:41:58 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Fordi der ligger en V12 i en racerbil, kører familien hansen jo ikke
>rundt med en Corolla V12.

Vi har altså hermed fastslået at Ducati er motorcyklernes
Corolla.....ok, det skal nok passe Brian - men så er den altså for dyr
.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Claus Rittig (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 21-07-05 10:57

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:n6nud11hulqbeg6kpksam13i02r59c64vi@4ax.com...

> Vi har altså hermed fastslået at Ducati er motorcyklernes
> Corolla.....ok, det skal nok passe Brian - men så er den altså for dyr
> .

Næh, det er da almindeligt kendt at det er CBR600 der er en Corolla. Det er
ihvertfald en ret almindelig betegnelse for coroll... æh... CBR600'er der
hvor jeg færdes.

Rittig



MKS - 74 (21-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-07-05 11:18

On Thu, 21 Jul 2005 11:57:08 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote:


> Det er ihvertfald en ret almindelig betegnelse for coroll... æh... CBR600'er der
>hvor jeg færdes.

Det tror jeg gerne - Det lyder _meget_ sandsynligt at det er
betegnelsen i _dine_ kredse, men det må du så tage op med Brian....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-07-05 11:44

In article <42df7398$1@news.dansketelecom.com>,
ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com says...
> Næh, det er da almindeligt kendt at det er CBR600 der er en Corolla. Det er
> ihvertfald en ret almindelig betegnelse for coroll... æh... CBR600'er der
> hvor jeg færdes.
>
>
*LOL*

- og en GS500 er en 'Punto'??
--
/Hekto ... med egen Fiat Punto m. R4 BILMOTOR!
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Jacob Larsen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 21-07-05 14:09

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote in
message news:42df7398$1@news.dansketelecom.com
> "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:n6nud11hulqbeg6kpksam13i02r59c64vi@4ax.com...
>
> > Vi har altså hermed fastslået at Ducati er
> > motorcyklernes
> > Corolla.....ok, det skal nok passe Brian - men så er
> > den altså for dyr .
>
> Næh, det er da almindeligt kendt at det er CBR600 der er
> en Corolla. Det er ihvertfald en ret almindelig
> betegnelse for coroll... æh... CBR600'er der hvor jeg
> færdes.

Hmmm... Jeg vidste ikke du arbejdede for åndsvageforsorgen.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Claus Rittig (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 21-07-05 20:23

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:42df9e7b$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...

> > Næh, det er da almindeligt kendt at det er CBR600 der er
> > en Corolla. Det er ihvertfald en ret almindelig
> > betegnelse for coroll... æh... CBR600'er der hvor jeg
> > færdes.
>
> Hmmm... Jeg vidste ikke du arbejdede for åndsvageforsorgen.

Hold da op, det udtryk bruges da i flæng i klubberne heroppe, jeg troede det
var almindelig motorcyklist-slang?
Alle har jo en Corolla, og alle har en CBR600, det er der da ikke noget
odiøst i?

Rittig



Jacob Larsen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 21-07-05 21:28

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote in
message news:42dff82b$1@news.dansketelecom.com
> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
> skrev i en meddelelse
> news:42df9e7b$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > > Næh, det er da almindeligt kendt at det er CBR600 der
> > > er
> > > en Corolla. Det er ihvertfald en ret almindelig
> > > betegnelse for coroll... æh... CBR600'er der hvor jeg
> > > færdes.
> >
> > Hmmm... Jeg vidste ikke du arbejdede for
> > åndsvageforsorgen.
>
> Hold da op, det udtryk bruges da i flæng i klubberne
> heroppe, jeg troede det var almindelig motorcyklist-slang?
> Alle har jo en Corolla, og alle har en CBR600, det er der
> da ikke noget odiøst i?

Jeg har da ingen corolla

Men jeg er jo så heller ikke alle og enhver. Det siger min mor og min
kæreste selv.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



MKS - 74 (21-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-07-05 21:28

On Thu, 21 Jul 2005 21:22:45 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote:

>Alle har jo en Corolla, og alle har en CBR600,

Næh, selvom der var engang for snart mange år siden hvor det ikke var
helt forkert, men det kan vel ikke undre at nogle individer der måske
lidt præmaturt er begyndt at leve på minderne og har tabt tråden
stadig bruger det....

> det er der da ikke noget odiøst i?

Næh, hvorfor det ? Enhver vælger jo selv udfra de forudsætninger man
nu engang har..

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Claus Rittig (22-07-2005)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-07-05 00:49

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:s110e11kb5mpvvouhqe8u753h5v9lu8roo@4ax.com...

> >Alle har jo en Corolla, og alle har en CBR600,
>
> Næh, selvom der var engang for snart mange år siden hvor det ikke var
> helt forkert, men det kan vel ikke undre at nogle individer der måske
> lidt præmaturt er begyndt at leve på minderne og har tabt tråden
> stadig bruger det....

Suk, Michael, nu forfalder du til personangreb igen... Du plejer da ellers
at være så god til at argumentere?

Efter 25 år med motorcykler er hele min omgangskreds motorcyklister, så jeg
vil næppe nogensinde få muligheden for at tabe tråden Og så tror jeg at
sådan et udtryk holder sig i live til mange år efter at CBR's udbredelse er
skrumpet ind til normal størrelse, det kan vel ikke være sådan noget der gør
sig gældende? Der er da heller ikke noget nedsættende i vendingen, en
Corolla er da en rigtig god og fornuftig bil.

Rittig



MKS - 74 (22-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 22-07-05 01:42

On Fri, 22 Jul 2005 01:49:00 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote:

>Suk, Michael, nu forfalder du til personangreb igen... Du plejer da ellers
>at være så god til at argumentere?

Følte du dig truffet da? Personangreb - come on snup en tudekiks, der
skal da mere til hva', jeg mener faktisk at det er _morsomt_ at nogle
stadig bruger det på en kinda' totalt kikset oldskool-stil .

>Efter 25 år med motorcykler er hele min omgangskreds motorcyklister, så jeg
>vil næppe nogensinde få muligheden for at tabe tråden

Når man kan sige (og mene) at alle har en CBR600 osv. så har man da
tabt tråden forlængst, for det er godt nok længe siden at det passede,
prøv f.eks at se hvor få der sælges/har været solgt i DK de sidste par
år, F'eren bliver ikke engang officielt importeret i år så det er
tværtimod blevet noget for de få, ganske vist som et helt specielt
DK-fænomen.

> Og så tror jeg at
>sådan et udtryk holder sig i live til mange år efter at CBR's udbredelse er
>skrumpet ind til normal størrelse

Jeg tror egentlig det er et par år siden jeg sidst hørte det anvendt
og flere år siden det igefrem var populært, så når det bliver hevet
frem nu er det faktisk rigtig morsomt fordi det er stik modsat nu
hvilket næppe kan ha' undgået ret manges opmærksomhed.

>, det kan vel ikke være sådan noget der gør
>sig gældende?

U tell me, du siger jo det bruges i de kredse du kommer i, det tror
jeg om sagt da gerne og mig gør det bestemt intet, snarere tværtimod.

> Der er da heller ikke noget nedsættende i vendingen, en
>Corolla er da en rigtig god og fornuftig bil.

Nedsættende kunne jeg da forstå som f.eks den Kai forsøgte sig med for
det er jo udslag af noget ganske andet og typisk noget man f.eks tit
hører fra Ducatisti og motivet til det er jo helt transparent, næh det
er mere det med at det rent faktisk har udviklet sig til noget nær det
modsatte der gør anvendelsen relativ morsom, en anakronisme om du
vil....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Arne Lorenzen (22-07-2005)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 22-07-05 09:53

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> skrev i
news:utd0e1hq1ook4js14k4bbiqb280kuf92as@4ax.com:

[klip]

Faldt du i søvn til sidst?
Får vi ikke en ordentlig konklusion eller afslutning på sjowet?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

MKS - 74 (22-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 22-07-05 10:05

On 22 Jul 2005 08:53:26 GMT, Arne Lorenzen
<alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Faldt du i søvn til sidst?

Ja da

>Får vi ikke en ordentlig konklusion eller afslutning på sjowet?

Konklusionen næh, den får du skam ikke foræret, den skal du selv
arbejde for....særlig nu du efterlyser en ordentlig af slagsen er din
egen nok den du vil blive mest tilfreds med .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Claus Rittig (22-07-2005)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-07-05 10:38

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:utd0e1hq1ook4js14k4bbiqb280kuf92as@4ax.com...

> Når man kan sige (og mene) at alle har en CBR600 osv. så har man da
> tabt tråden forlængst, for det er godt nok længe siden at det passede,
> prøv f.eks at se hvor få der sælges/har været solgt i DK de sidste par
> år, F'eren bliver ikke engang officielt importeret i år så det er
> tværtimod blevet noget for de få, ganske vist som et helt specielt
> DK-fænomen.

Nåhja. Udtrykket er nok fra dengang CBR600 faktisk var en af de gode 600cc,
det er klart den ikke sælger så godt længere, men jeg var ikke klar over at
det var SÅ længe siden den blev hægtet af.
Jeg har nok tabt tråden...

Ses i en anden debat!

Rittig



MKS - 74 (22-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 22-07-05 11:17

On Fri, 22 Jul 2005 11:37:56 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote:

>Nåhja. Udtrykket er nok fra dengang CBR600 faktisk var en af de gode 600cc,
>det er klart den ikke sælger så godt længere, men jeg var ikke klar over at
>det var SÅ længe siden den blev hægtet af.

He-he dear sir, prøv igen for det er naturligvis_ikke_ årsagen,
faktisk har en CBR600 vundet de sidste 3-4 år VM i SS600 med
forskellige førere vel at mærke og fører naturligvis også i år, Robbin
Harms fik iøvrigt en flot-flot 4.plads i sidste løb, naturligvis også
på en CBR600RR og er stadig den 600 der sælges flest af på
verdensplan, CBR600 er den mest succesrige sportcykelserie der
nogensinde er bygget næsten uanset hvilken parameter man bruger. I DK
sælges der i det hele taget relativt få cykler i 600 sportsklassen
idet de er for dyre. Nutidens folkecykler er SV650S, GS500, SV1000S og
den slags tilbudscykler....ikke sportscykler

>Jeg har nok tabt tråden...

Det har du da helt klart, eller også skulle du måske nøjes med det du
rent faktisk ved noget om, og sportscykler har vist da aldrig været
din stærke side vel Claus .

>Ses i en anden debat!

Det kan da godt ske, men er efterhånden nok mindre sandsynligt....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (22-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 22-07-05 13:52

In article <utd0e1hq1ook4js14k4bbiqb280kuf92as@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Nedsættende kunne jeg da forstå som f.eks den Kai forsøgte sig med for
> det er jo udslag af noget ganske andet og typisk noget man f.eks tit
> hører fra Ducatisti og motivet til det er jo helt transparent, næh det
> er mere det med at det rent faktisk har udviklet sig til noget nær det
> modsatte der gør anvendelsen relativ morsom, en anakronisme om du
> vil....
>
.... et eller andet sted gi den over hovedet på mig!`
Hvad mener du???
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Hekto (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-07-05 08:28

In article <pfntd1tofpbcar0i8b99dt2h1sg6hv3kfd@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Og i Ducati-cuppen (SBK) er der forsmædeligt nok i øjeblikket
> bøllebank til pensionistmærket tøf-tøf-Duc fra cykler med
> "bilmotorer"...Måske de skulle genindføre at de andre igen skulle køre
> med bremsen trukket.
>
>
Jeg tvivler stærkt på at to ekstra cylindre vil gøre hele udslaget.
Hvor mange penge der er til rådighed gør sikkert også sit.

Dog er der jo et optimalt slagvolumen m.h.t. til mest mulig effekt,
hilket jo også har gjort at de har lavet desmocedici'en.
Dobbelttænding hjælper på problemet; men er sikkert ikke optimalt nok
til race.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

MKS - 74 (21-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-07-05 09:52

On Thu, 21 Jul 2005 09:27:47 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Jeg tvivler stærkt på at to ekstra cylindre vil gøre hele udslaget.

Næh det har vi jo set i MotoGP at det ikke vil.

>Hvor mange penge der er til rådighed gør sikkert også sit.

OK - fortæl da gerne hvor mange penge de forskellige bruger....hvis
det altså er noget du ved noget om? Ellers bliver det bare et std.
poostulat uden ret megen værdi. Ellers kunne man jo bruge det samme
argument om gadecykler men det gør i jo sjovt nok aldrig. Ducati har
altid lagt en kæmpeindasts i SBK da var den eneste serie de havde en
chance i fordi den var tilpasset dem, alligevel fik de bank - Af et
enmandsteam endda - da andre for lige at demonstrere netop _det_ for
verden, lavede en V2'er, så var det ligesom bevist at kejseren ikke
havde noget tøj på....afklædt og udstillet var de

>Dog er der jo et optimalt slagvolumen m.h.t. til mest mulig effekt,
>hilket jo også har gjort at de har lavet desmocedici'en.

Ja, en V2'er er som sagt ikke til race men tøf-tøf.

>Dobbelttænding hjælper på problemet; men er sikkert ikke optimalt nok
>til race.

Nej der kan du se, V2'ere er bare ikke til race (på lige vilkår) .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Ukendt (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-07-05 10:23


MKS - 74 skrev i meddelelsen ...

> - da andre for lige at demonstrere netop _det_ for
>verden, lavede en V2'er, så var det ligesom bevist at kejseren ikke
>havde noget tøj på....afklædt og udstillet var de


?????


>Ja, en V2'er er som sagt ikke til race men tøf-tøf.


Så har jeg også lært noget idag, jeg vil straks anskaffe læderfrynser,
sissybar, og højt styr :-|

mvh
Orla
VTR nu med heavy outside "bacon slicer" flywheel ;-D



MKS - 74 (21-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-07-05 10:41

On Thu, 21 Jul 2005 11:22:59 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>?????

Honda og mange andre brokkede sig i mange år over SBK-reglementets
tilpasning til V2'ere, hvor std. svaret fra Ducatisti'ernes side var
at så kunne de da bare selv lave en V2'er.....Så lavede de en SPW/SP-1
for lige at bevise pointen og din egen cykel er jo et spin-off af det
i den mere touring-agtige udgave.

>Så har jeg også lært noget idag, jeg vil straks anskaffe læderfrynser,
>sissybar, og højt styr :-|

He-he .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Ukendt (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-07-05 15:29


MKS - 74 skrev i meddelelsen ...

>Så lavede de en SPW/SP-1

Nåeh ja ! Jeg går ikke op i motorsport, så jeg tænkte ikke lige i den
retning


>og din egen cykel er jo et spin-off af det
>i den mere touring-agtige udgave.


Nope ! "fie" var der først, vist mest tænkt som et modspil til TL på det
amerikanske marked. Design arbejdet blev lavet i USA på en NTV. Siden
dukkede SP op, som i øvrigt ikke har andet til fælles med "fie" end
tændingsnøglen.

>>Så har jeg også lært noget idag, jeg vil straks anskaffe læderfrynser,
>>sissybar, og højt styr :-|
>
>He-he .

Eller også skulle jeg bare nyde det geniale produkt nøjagtigt som jeg plejer


mvh
Orla
V2uring !



MKS - 74 (21-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-07-05 16:00

On Thu, 21 Jul 2005 16:29:13 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:


>Nope ! "fie" var der først, vist mest tænkt som et modspil til TL på det
>amerikanske marked. Design arbejdet blev lavet i USA på en NTV. Siden
>dukkede SP op, som i øvrigt ikke har andet til fælles med "fie" end
>tændingsnøglen.

Njah jeg mente nu heller ikke at Firestorm/Superhawk (US) er identisk
med men mere sammenhængende med SP-projektet selvom F'eren kom på
markedet et år før var SP-1'eren jo allerede da klar og de samlet
fremstod som et V2-projekt over et par år, hvor F'eren så skulle være
den kommercielt tilgængelige af dem, medens SP-1'eren selvom den da
godt kunne købes (skulle jo kunne homologeres) aldrig var tænkt som
noget kommercielt projekt i snæver forstand.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Armand (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-05 23:42

MKS - 74 wrote:
>
>
> Honda og mange andre brokkede sig i mange år over SBK-reglementets
> tilpasning til V2'ere, hvor std. svaret fra Ducatisti'ernes side var
> at så kunne de da bare selv lave en V2'er.....Så lavede de en SPW/SP-1
> for lige at bevise pointen

- - - - - Hvorefter at Ducati blev så pressede at de blev nødt til at
udnytte reglememtet fuldt ud og bore 916'eren op til samme litermål

--
Armand.
(Ducati-punker, men lidt benovet over den kapacitet en så lille fabrik
kan indebære)

Hekto (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-07-05 08:06

In article <2IzEe.61958$Fe7.200966@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Armand.
> (Ducati-punker, men lidt benovet over den kapacitet en så lille fabrik
> kan indebære)
>
Ja, det er jo i det lys 'religionen' skal ses.
Meget få europæiske MC-mærker er meget andet end niche-
produktion/garageforetagener, sammenlignet med det der oversvømmer
verdensmarkedet.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Hekto (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-07-05 11:54

In article <aknud152recek82i2rmvqse93rn50273dm@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Ja, en V2'er er som sagt ikke til race men tøf-tøf.
>
Jeg har nu heller ikke postuleret at det er det neste der duer til
race!
Jeg plæderede for hvad der skulle sidde i en 'rigtig' motorcykel!
Omvendt sætter de fleste jo en R4 = med race, og det er dygtigt
udnyttet i markedsføringen. Lidt analogt til at der skulle sidde en F1-
motor i familiebilen (Nej, ikke en Duc' F1 750!!!).

Hvis man går efter absolut topydelse på motoren, er der jo de fysiske
forhold at tage højde for. Køreegenskaber et andet vigtigt punkt.
V2'eren har nogle andre fysiske fordele p.gr.a. sin konstruktion; men
for et litterslagvolumen er høj ydelse altså ikke et af dem.
Jeg ved ikke hvad de forskellige fabrikker poster i race, og det er nok
svært at få en troværdig redegørelse for. Jeg er dog rimeligt
overbevist om at Ducati ihvertfald ikke er dem der bruger flest!



--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

MKS - 74 (21-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-07-05 12:12

On Thu, 21 Jul 2005 12:54:05 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Jeg plæderede for hvad der skulle sidde i en 'rigtig' motorcykel!

En rigtig motorcykel er altså tøf-tøf i din verden?

>Omvendt sætter de fleste jo en R4 = med race,

Sludder og vrøvl, en multicylindret er bedst til race, men en V4/V5'er
mindst ligeså godt og en V3'er er på vej, men V2'ere duer ikke...

> og det er dygtigt udnyttet i markedsføringen.

Vorherre til hest, det er da "pot calling the kettle black", Ducati
har om noget mærke solgt cykler på deres "SBK-succes" selvom det altså
nok var ret klart for de fleste hvad den byggede på.

> Lidt analogt til at der skulle sidde en F1-
>motor i familiebilen (Nej, ikke en Duc' F1 750!!!).

Bavl - vi snakker ikke om hverken 8-10 eller 12-cylindrede MC'ere, så
analogien holder ikke.

>Hvis man går efter absolut topydelse på motoren, er der jo de fysiske
>forhold at tage højde for. Køreegenskaber et andet vigtigt punkt.

Akkurat, og køreegenskaber er jo f.eks ikke noget Ducati er højt
berømmet for, se på deres MotoGP-racer, ydelsen fejler bestemt ikke
noget, det gør køreegenskaberne derimod! En 916 har bestemt heller
ikke imponerende køreegenskaber i forhold til mange R4'ere.

>Jeg ved ikke hvad de forskellige fabrikker poster i race, og det er nok
>svært at få en troværdig redegørelse for. Jeg er dog rimeligt
>overbevist om at Ducati ihvertfald ikke er dem der bruger flest!

I SBK f.eks? Det kunne det nu _sagtens_ være....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-07-05 14:09

In article <1ovud11pvmmj2rhpv1tinbjuqmentn3o2q@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...


> En rigtig motorcykel er altså tøf-tøf i din verden?

Ja, åbenbart!
>
> >Omvendt sætter de fleste jo en R4 = med race,
>
> Sludder og vrøvl, en multicylindret er bedst til race, men en V4/V5'er
> mindst ligeså godt og en V3'er er på vej, men V2'ere duer ikke...
>
> > og det er dygtigt udnyttet i markedsføringen.
>
> Vorherre til hest, det er da "pot calling the kettle black", Ducati
> har om noget mærke solgt cykler på deres "SBK-succes" selvom det altså
> nok var ret klart for de fleste hvad den byggede på.

Ja, de har da også udnyttet det.
Det jeg mente var at i de flestes fantasi er det at køre på en R4 =
wanabee-racer.
Et mindretal af gamle mænd har så samme tendens m.h.t. Ducati ... vil
du så sige!

>
> > Lidt analogt til at der skulle sidde en F1-
> >motor i familiebilen (Nej, ikke en Duc' F1 750!!!).
>
> Bavl - vi snakker ikke om hverken 8-10 eller 12-cylindrede MC'ere, så
> analogien holder ikke.

Jo, det synes jeg da .. m.h.t. wanabee-racer.

Nå hvis de alle sammen lavede 3 cylindrede motorcykler, blev det jo
også kedeligt, og hvad skulle man så snakke om? ... vejret?
De fleste har jo et eller andet underligt kriterie de vælger ud fra, om
det så er motorkonfiguration, antal cylindere, lyden, farven eller
bagdækkets bredde.
Jeg bliver bare ikke det mindste ophidset af noget der lyder som en
industristøvsuger! =

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

MKS - 74 (21-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-07-05 14:29

On Thu, 21 Jul 2005 15:09:02 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>> En rigtig motorcykel er altså tøf-tøf i din verden?
>
>Ja, åbenbart!

OK - Så ligger det altså fast .

>Ja, de har da også udnyttet det.
>Det jeg mente var at i de flestes fantasi er det at køre på en R4 =
>wanabee-racer.

Nå da-da, jeg tror nu ikke ret mange betragter cykler som XJ600/900
Bandit1200, CB1000, mange BMW'er mv. som særlig meget wannabe-racer,
mere som behagelige tourere.

>Et mindretal af gamle mænd har så samme tendens m.h.t. Ducati ... vil
>du så sige!

Behøver jeg jo ikke når du selv gør

>Jeg bliver bare ikke det mindste ophidset af noget der lyder som en
>industristøvsuger! =

Jeg bliver slet ikke ophidset af hvordan en MC lyder (med mindre
lortet larmer unødigt), men derimod af hvordan den kører, det betyder
ligesom lidt mere, selvom jeg da godt ka' li lyden af en V4'er så
ville det ikke tælle for en hujende fis hvis den ikke havde andet at
byde på.....


--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-07-05 14:49

In article <4n7vd19i6su4l14hkpc7udnlrkk1agibin@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
>
> Jeg bliver slet ikke ophidset af hvordan en MC lyder (med mindre
> lortet larmer unødigt), men derimod af hvordan den kører, det betyder
> ligesom lidt mere, selvom jeg da godt ka' li lyden af en V4'er så
> ville det ikke tælle for en hujende fis hvis den ikke havde andet at
> byde på.....
>
Det er klart, hvis formålet er race, har det første prioritet.
Min prioritet er så bare en anden! Tøf-Tøf, let at skrue på, egnet til
at lave om på o.s.v.
Den kører og styrer da også udmærket; men konstruktionen er jo 25 år
gammel.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

MKS - 74 (21-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-07-05 14:59

On Thu, 21 Jul 2005 15:49:18 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Det er klart, hvis formålet er race, har det første prioritet.

Kan være, men behøver ingenlunde....

>Min prioritet er så bare en anden! Tøf-Tøf, let at skrue på, egnet til
>at lave om på o.s.v.

Er der noget som helst af det du anser for V2-specifikt?

>Den kører og styrer da også udmærket; men konstruktionen er jo 25 år
>gammel.

Er den så ung? Den ser ældre ud

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-07-05 18:15

In article <ubavd1pgvajco52s0oafmurqovqq1pllv8@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
.....
>
> >Min prioritet er så bare en anden! Tøf-Tøf, let at skrue på, egnet til
> >at lave om på o.s.v.
>
> Er der noget som helst af det du anser for V2-specifikt?

Næææh ... det kunne jo også være en Duc' 450 eller en Gilera Saturno
o.s.v.

>
> >Den kører og styrer da også udmærket; men konstruktionen er jo 25 år
> >gammel.
>
> Er den så ung? Den ser ældre ud

Det er jo det der er det fede ved den!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

MKS - 74 (21-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-07-05 18:28

On Thu, 21 Jul 2005 19:15:29 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

>Det er jo det der er det fede ved den!

Jeg har en hammer, skal vi gi' den 10-20 års mere patina?


--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-07-05 18:51

In article <qlmvd1divtd6qcncd2fl484h1u7nmh5kpa@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Jeg har en hammer, skal vi gi' den 10-20 års mere patina?
>
Patina!!??? ... den står jo som ny!
En hammer bruger man når man skal ha' en Honda til at se 2 år gammel ud!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Bo Nielsen (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Bo Nielsen


Dato : 21-07-05 19:18


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d49fedada5f959f98976f@news.tele.dk...
> In article <qlmvd1divtd6qcncd2fl484h1u7nmh5kpa@4ax.com>,
> mks74temp@tiscali.dk says...
>> Jeg har en hammer, skal vi gi' den 10-20 års mere patina?
>>
> Patina!!??? ... den står jo som ny!
> En hammer bruger man når man skal ha' en Honda til at se 2 år gammel ud!
>


"Velkommen til DM i mudderkastning, hvor vi i denne tråd allerede ligger
flere niveauer over, hvad de samlede danske folketingsvalg nogensinde har
kunnet præstere - det er et fantastisk show!!" ;-D

ScooterBo

> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



MKS - 74 (21-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-07-05 19:26

On Thu, 21 Jul 2005 20:18:28 +0200, "Bo Nielsen"
<kok.b.nielsen@privat.dk> wrote:

>"Velkommen til DM i mudderkastning

Og du får ikke lov at være med. Alle de kedelige nøjes med læse...

>, hvor vi i denne tråd allerede ligger
>flere niveauer over, hvad de samlede danske folketingsvalg nogensinde har
>kunnet præstere

Naturligvis! hvorfor gøre noget halvt.

>- det er et fantastisk show!!" ;-D

We aim to please.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-07-05 21:44

In article <42dfe6f5$0$37528$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
kok.b.nielsen@privat.dk says...
>
> "Velkommen til DM i mudderkastning, hvor vi i denne tråd allerede ligger
> flere niveauer over, hvad de samlede danske folketingsvalg nogensinde har
> kunnet præstere - det er et fantastisk show!!" ;-D
>
Det er sq da ikke mudderkastning!
Michael kan bare ikke tåle at se rødt!

Ellers er vi enige om mange ting ... undtagen MC-mærket der skal stå ude
i garagen! =
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

MKS - 74 (21-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-07-05 21:44

On Thu, 21 Jul 2005 22:44:18 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

>Det er sq da ikke mudderkastning!

Nu må du altså ikke tage illusionerne fra folk vel Brian, det er jo
det eneste nogle har

>Michael kan bare ikke tåle at se rødt!

Min Ferrari F40 er da rød.

>Ellers er vi enige om mange ting ...

Det skal du ikke bestemme....

> undtagen MC-mærket der skal stå ude i garagen! =

Jeg er ligeglad hvad andre har sålænge folk ikke missionerer .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Armand (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-05 23:50

MKS - 74 wrote:
>
> Akkurat, og køreegenskaber er jo f.eks ikke noget Ducati er højt
> berømmet for, se på deres MotoGP-racer, ydelsen fejler bestemt ikke
> noget, det gør køreegenskaberne derimod! En 916 har bestemt heller
> ikke imponerende køreegenskaber i forhold til mange R4'ere.

Modsigelse:
En af grundene til at Ducati oversvømmede SBK er helt sikkert at de små
privat-teams med en 916 monoposto fik langt mest race for pengene end
med en af de 4-cylindrede japanske ækvivalenter :-|

--
Armand.

MKS - 74 (24-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 24-07-05 00:05

On Sun, 24 Jul 2005 00:50:15 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> En 916 har bestemt heller
>> ikke imponerende køreegenskaber i forhold til mange R4'ere.
>
>Modsigelse:
>En af grundene til at Ducati oversvømmede SBK er helt sikkert at de små
>privat-teams med en 916 monoposto fik langt mest race for pengene end
>med en af de 4-cylindrede japanske ækvivalenter :-|

Næh eller rettere det skyldes et tilpasset og ret specielt
SBK-reglement, desuden mente jeg m.h.t 916'erne vs R4'ere std. cykler,
tag dem ud på en snoet vej, man skal kæmpe med en 916 der er noget
fronttung/styretræg i forhold til mange samtidige R4'ere.


--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Ukendt (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-07-05 08:56


Morten Dybdal skrev i meddelelsen
<42dedd26$0$163$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

>> R6 = LASTVOGNSMOTORER!
>
>Really? Så har Jaguar vundet Le Mans et par gange med en lastbil!?


Faktisk er det så længe siden, at på daværende tidspunkt markedsførte
Chevrolet en lastbil med 6 cylindret benzinmotor

De sidste gange var med V12, men så kom Ford ind i billedet..... 8
cylindret Jag, bvadrr!

mvh
Orla, ex XJ4,2




Morten Dybdal (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 21-07-05 14:44

Orla Pedersen wrote:

>
> De sidste gange var med V12, men så kom Ford ind i billedet..... 8
> cylindret Jag, bvadrr!
>

Ja, en 1996 XJ12 er den sidste ægte. Derefter måtte de montere
kompressor på V8'eren, for at få ydelsen op på samme niveau.


--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Armand (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-05 23:36

Orla Pedersen wrote:
> Morten Dybdal skrev i meddelelsen
> <42dedd26$0$163$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
>
>
>>>R6 = LASTVOGNSMOTORER!
>>
>>Really? Så har Jaguar vundet Le Mans et par gange med en lastbil!?
>
>
>
> Faktisk er det så længe siden, at på daværende tidspunkt markedsførte
> Chevrolet en lastbil med 6 cylindret benzinmotor
>
> De sidste gange var med V12, men så kom Ford ind i billedet..... 8
> cylindret Jag, bvadrr!
>

Det ér da i det mindste stadig en, forøvrigt bedaget, engelsk
konstruktion :-|

--
Armand.

Morten Dybdal (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 24-07-05 00:45

Armand wrote:


>
> Det ér da i det mindste stadig en, forøvrigt bedaget, engelsk
> konstruktion :-|
>

Måske, men man kan stadig hive flere heste ud af den, end
superbilsfabrikanterne får ud af de nye BMW og Mercedes V8 og V12'ere.


--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Claus Rittig (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 21-07-05 11:01

"Morten Dybdal" <mdm@REMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:42dedd26$0$163$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hekto wrote:
> > In article <42dec47c$0$64237$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, "Dannie"
> > <dannie(a)dfmc.dk> says...
> >
> >>Nej nej nej!!!
> >>
> >>R6 = bilmotorer
> >>
> >
> > Nej nej nej!!!
> >
> > R6 = LASTVOGNSMOTORER!
>
> Really? Så har Jaguar vundet Le Mans et par gange med en lastbil!?

Nåhjo, men Dodge Viper (som i Oreca teamet har været ganske godt kørende) er
jo også en lastbilmotor. Dodge skulle have ne sportsvogn. Har vi en motor?
Njah, vi har denneher fine V10 i vores lastbiler, kan vi ikke lave et nyt
topstykke til den, og så genbruge resten? - the rest is history.

Rittig



Armand (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-05 23:30

Hekto wrote:
> In article <42dec47c$0$64237$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, "Dannie"
> <dannie(a)dfmc.dk> says...
>
>>Nej nej nej!!!
>>
>>R6 = bilmotorer
>>
>
> Nej nej nej!!!
>
> R6 = LASTVOGNSMOTORER!

Hov-hov!
Hvad blivr der af dit italienske hjerte??

--
Armand.
(750 Sei -ejer)

Hekto (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-07-05 08:03

In article <8xzEe.61956$Fe7.200998@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Hov-hov!
> Hvad blivr der af dit italienske hjerte??
>
Plejer de ikke at springe 6 over og gå direkte til 12?
Ducati har lavet V4, MG har lavet V8(! - og kun i '57)Ferrari V12.
OK, Dino'en var vist V6?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Armand (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-07-05 10:41

Hekto wrote:
> In article <8xzEe.61956$Fe7.200998@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
> chaufforerne.dk says...
>
>>Hov-hov!
>>Hvad blivr der af dit italienske hjerte??
>>
>
> Plejer de ikke at springe 6 over og gå direkte til 12?
> Ducati har lavet V4, MG har lavet V8(! - og kun i '57)Ferrari V12.
> OK, Dino'en var vist V6?

Og Benelli lavede ikke færre end TO R6'ere!!

--
Armand.

Hekto (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-07-05 11:21

In article <7mJEe.62091$Fe7.200598@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Og Benelli lavede ikke færre end TO R6'ere!!
>
Benelli???? Er der nu noget der også hedder Benelli???
Der var engang en italiensk fabrik der byggede stel og satte noget der
lignede en Håndamotor i. ... er den dén Benelli??? ;oP

Iøvrigt er Bimota jo også en fabrik der har prostitueret sig!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Kai Harrekilde-Peter~ (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 21-07-05 20:55

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> writes:

> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
> news:42df9e7b$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> > Næh, det er da almindeligt kendt at det er CBR600 der er
>> > en Corolla. Det er ihvertfald en ret almindelig
>> > betegnelse for coroll... æh... CBR600'er der hvor jeg
>> > færdes.
>>
>> Hmmm... Jeg vidste ikke du arbejdede for åndsvageforsorgen.
>
> Hold da op, det udtryk bruges da i flæng i klubberne heroppe, jeg troede det
> var almindelig motorcyklist-slang?
> Alle har jo en Corolla, og alle har en CBR600, det er der da ikke noget
> odiøst i?

Næh, de er jo også begge lige kønsløse og intetsigende.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

MKS - 74 (21-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-07-05 21:01

On Thu, 21 Jul 2005 21:54:44 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

>Næh, de er jo også begge lige kønsløse og intetsigende.

Nej Kai, nu er det for sent, det skulle du ha' sendt for 60 indlæg
siden for at få bid på den slags, prøv igen men gi' den gas for en
gangs skyld....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Jacob Larsen (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 19-07-05 12:59

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
news:MPG.1d46c69272728d5698983c@news.tele.dk
> In article <42dbd55e$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>,
> jacobl@[{[-- FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> > NEEEEEEJ!!! Vantro! Hedning!
> >
> Hold dog op!
>
> En motorcykel skal da lyde som en motorcykel ... ikke som
> en støvsuger!!!! Alustel, brede dæk .... og Nilfisk-lyd!
> Narj, vel?

Nilfisk-lyd? Hmmm... Har sgu aldrig set en Nilfisk med "åben
carbonpotte"-R4-lyd. I så fald ville jeg nok støvsuge noget mere.

> Den eneste sande lyd, velsignet af Vor fader i Bologna,
> er da lyden af en V2!
> Alt andet er da en total misforståelse!

Du må da have drukket af natpotten. V2-lyden og følelsen mister sin charme i
det øjeblik omdrejningerne stiger over tomgangniveau. Men hvis man nu er
blevet så gammel, at omdrejninger alligevel næsten aldrig kommer derover,
kan det vel være fint nok.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Hekto (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-07-05 13:59

In article <42dceaf4$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> Nilfisk-lyd? Hmmm... Har sgu aldrig set en Nilfisk med "åben
> carbonpotte"-R4-lyd. I så fald ville jeg nok støvsuge noget mere.
>
Nå? ... så lyder de bare sådan!!!
Pas nu på konen/kæresten ikke finder ud af det! =

> Du må da have drukket af natpotten. V2-lyden og følelsen mister sin charme i
> det øjeblik omdrejningerne stiger over tomgangniveau. Men hvis man nu er
> blevet så gammel, at omdrejninger alligevel næsten aldrig kommer derover,
> kan det vel være fint nok.
>
Du må da vist kun have erfarringer fra HD???
En 90-graders V2 er da noget af det mest elegante at høre på, hele
vejen op igennem registeret!
Det er jo ikke en nordsø-trawler med 200 omdr. i tomgang!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Jacob Larsen (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 19-07-05 14:32

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
news:MPG.1d47177b510ffcac989842@news.tele.dk
> In article <42dceaf4$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>,
> jacobl@[{[-- FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> > Nilfisk-lyd? Hmmm... Har sgu aldrig set en Nilfisk med
> > "åben carbonpotte"-R4-lyd. I så fald ville jeg nok
> > støvsuge noget mere.
> >
> Nå? ... så lyder de bare sådan!!!
> Pas nu på konen/kæresten ikke finder ud af det! =

Ingen fare der. Jeg holder det godt skjult.

> > Du må da have drukket af natpotten. V2-lyden og
> > følelsen mister sin charme i det øjeblik omdrejningerne
> > stiger over tomgangniveau. Men hvis man nu er blevet så
> > gammel, at omdrejninger alligevel næsten aldrig kommer
> > derover, kan det vel være fint nok.
> >
> Du må da vist kun have erfarringer fra HD???
> En 90-graders V2 er da noget af det mest elegante at høre
> på, hele
> vejen op igennem registeret!
> Det er jo ikke en nordsø-trawler med 200 omdr. i tomgang!

Jeg har kørt på Hyosung GT650 og Suzuki SV650S. Begge to passer med min
beskrivelse IMO. Træls motorkarakteristik, kedelig lyd og for lidt kræfter.
Jeg har fuld respekt for folk der kan lide V-motorer, men de er bare ikke
noget for mig på dette tidspunkt i mit liv. Alt kan jo ændre sig.

Det kan godt være du synes en V-motor lyder elegant hele vejen op gennem
registeret. Jeg synes bare, at registeret stopper alt for tidligt. Når det
begynder at lyde som om den er ved at tage fat, skal man pludselig skifte
gear.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Hekto (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-07-05 18:49

In article <42dd00c0$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> Jeg har kørt på Hyosung GT650 og Suzuki SV650S. Begge to passer med min
> beskrivelse IMO. Træls motorkarakteristik, kedelig lyd og for lidt kræfter.
> Jeg har fuld respekt for folk der kan lide V-motorer, men de er bare ikke
> noget for mig på dette tidspunkt i mit liv. Alt kan jo ændre sig.
>
Ja, det er det sædvanlige!

...... jeg har hørt ..... !!

Vi lader billedet stå et øjeblik!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Hans Paulin \(6310\) (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 19-07-05 18:45

Hekto skrev:

> In article <42dd00c0$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
> FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
>> Jeg har kørt på Hyosung GT650 og Suzuki SV650S. Begge to passer med
>> min beskrivelse IMO. Træls motorkarakteristik, kedelig lyd og for
>> lidt kræfter. Jeg har fuld respekt for folk der kan lide V-motorer,
>> men de er bare ikke noget for mig på dette tidspunkt i mit liv. Alt
>> kan jo ændre sig.
>>
> Ja, det er det sædvanlige!
>
> ..... jeg har hørt ..... !!

"Jeg har kørt..."

> Vi lader billedet stå et øjeblik!

Hvilket billede?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286



Hekto (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-07-05 08:07

In article <42dd3c19$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
me@privacy.net says...
> Hvilket billede?
>
.... af mig uden briller på! ;oD
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

"J.C.Kløve" (20-07-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 20-07-05 02:18

Hekto wrote:
> In article <42dceaf4$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
> FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
>
>
> Du må da vist kun have erfarringer fra HD???
> En 90-graders V2 er da noget af det mest elegante at høre på, hele
> vejen op igennem registeret!
> Det er jo ikke en nordsø-trawler med 200 omdr. i tomgang!
>
Lige nøjagtig -
Har man først kørt en 90° V2, så er man aldrig i tvivl - alt andet "just
will not do". - at "knajterne", så er misundelige og forsøger at
overbevise alt og alle om at R4 skulle give synderlig køre/ejer glæde,
det kan man næppe fortænke dem i, de var jo også stolte af deres
kanllert og trædesykel da de havde disse befordringsmidler
Kom tid, kom V2

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

Jacob Larsen (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 20-07-05 02:51

""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> wrote in message
news:42dda656$0$50981$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Hekto wrote:
> > Du må da vist kun have erfarringer fra HD???
> > En 90-graders V2 er da noget af det mest elegante at
> > høre på, hele vejen op igennem registeret!
> > Det er jo ikke en nordsø-trawler med 200 omdr. i
> > tomgang!
> Lige nøjagtig -
> Har man først kørt en 90° V2, så er man aldrig i tvivl -
> alt andet "just will not do". - at "knajterne", så er
> misundelige og forsøger at overbevise alt og alle om at
> R4 skulle give synderlig køre/ejer glæde, det kan man
> næppe fortænke dem i, de var jo også stolte af deres
> kanllert og trædesykel da de havde disse
> befordringsmidler Kom tid, kom V2

Ja det har du nok ret i. Hvordan er det nu lige at rækkefølgen normalt går?

Barnevogn -> trehjulet cykel -> cykel -> knallert -> R4 -> bil ->
gangstativ -> V2 -> rullestol


--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Hekto (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-07-05 17:31

In article <42dda656$0$50981$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
DunantFjern@X.mail.tele.dk says...
> Lige nøjagtig -
> Har man først kørt en 90° V2, så er man aldrig i tvivl - alt andet "just
> will not do". - at "knajterne", så er misundelige og forsøger at
> overbevise alt og alle om at R4 skulle give synderlig køre/ejer glæde,
> det kan man næppe fortænke dem i, de var jo også stolte af deres
> kanllert og trædesykel da de havde disse befordringsmidler
> Kom tid, kom V2
>

Ja, det er det jeg mener! De dunker hinanden i ryggen og siger 'Du skal
da også have en fircylindret - IKKE viggo?????'
Så længe man er ung og uerfarren ligger man under for gruppepresset; men
når man bliver ældre og klogere, tør man godt sige fra!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

MKS - 74 (21-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-07-05 01:12

On Wed, 20 Jul 2005 18:30:37 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

>Så længe man er ung og uerfarren ligger man under for gruppepresset; men
>når man bliver ældre og klogere, tør man godt sige fra!

Nogle bliver kun ældre....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (21-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-07-05 08:24

In article <uuptd15rnpg9p6p5p1pg7s1gtfd82g9l7l@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Nogle bliver kun ældre....
>
.... Man skal da både være sinke og ignorant for ikke at blive en lille
smule klogere, jo ældre man bliver!
Meget få går jo med ble, når de er fyldt 12 år f.eks.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Armand (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-07-05 00:08

Hekto wrote:
> In article <42dbd55e$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
> FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
>
>>NEEEEEEJ!!! Vantro! Hedning!
>>
>
> Hold dog op!
>
> En motorcykel skal da lyde som en motorcykel ... ikke som en
> støvsuger!!!! Alustel, brede dæk .... og Nilfisk-lyd! Narj, vel?
>
> Den eneste sande lyd, velsignet af Vor fader i Bologna, er da lyden af
> en V2!
> Alt andet er da en total misforståelse!
>
> Englænderne lagde grunden til rigtig motorcykellyd; men først da
> italienerne sparede den ene krumtapsøle væk, kom det til at lyde
> rigtigt! =
>

Jeg er bange for at et par brødre i et skur i Milwaukee, var fremme med
dén ide tidligere endnu!

--
Armand.

Hekto (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-07-05 08:19

In article <94AEe.61961$Fe7.200960@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Jeg er bange for at et par brødre i et skur i Milwaukee, var fremme med
> dén ide tidligere endnu!
>
Jo da! Men tæller det med?

Nå, OK - overdrivelse fremmer forståelsen!
Der er mange V-motorer igennem tiden. Den har fordele; og ulemper.
Jeg ved ikke hvordan produktionsomkostningerne fordeler sig på de to
typer; men de er jo med jævne mellemrum dukket op, og så gledet i
baggrunden igen. Lige nu har Suzuki jo pæn success med konceptet.
Egentlig er historien em MG's eencylindrede 500 motor i Falcon'en
sjovere. Den blev konstrueret i 1912 og var næsten uændret i produktion
til sidst i 70'erne. Oprindelsen var vist endog en stationær motor til
landbruget!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Jacob Larsen (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 24-07-05 12:35

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
news:MPG.1d4d5f4f6d353b38989783@news.tele.dk
> In article
> <94AEe.61961$Fe7.200960@news000.worldonline.dk>,
> armand@mc- chaufforerne.dk says...
> > Jeg er bange for at et par brødre i et skur i
> > Milwaukee, var fremme med dén ide tidligere endnu!
> >
> Jo da! Men tæller det med?
>
> Nå, OK - overdrivelse fremmer forståelsen!
> Der er mange V-motorer igennem tiden. Den har fordele; og
> ulemper.
> Jeg ved ikke hvordan produktionsomkostningerne fordeler
> sig på de to typer; men de er jo med jævne mellemrum
> dukket op, og så gledet i baggrunden igen. Lige nu har
> Suzuki jo pæn success med konceptet.

Mon ikke de havde haft mindst lige så stor success med en R4-motor i samme
indpakning? Det er jeg ret overbevist om. SV'erene blev ikke solgt på
V-motoren men på prisen.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Moller (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 24-07-05 14:51

Jacob Larsen wrote:

> Mon ikke de havde haft mindst lige så stor success med en R4-motor i samme
> indpakning? Det er jeg ret overbevist om. SV'erene blev ikke solgt på
> V-motoren men på prisen.

   Nø, en stor del af SV'ens salg er at V2 motoren for de mindre heste den
yder i forhold til alle de andre 600cc R4 modeller, til at virke som
meget mere. De ville aldrig kunne få R4 motoren til at yde så mange dB
heste, som en SV'er gir.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Jacob Larsen (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 24-07-05 15:29

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:42e39cb6$0$18650$14726298@news.sunsite.dk
> Jacob Larsen wrote:
>
> > Mon ikke de havde haft mindst lige så stor success med
> > en R4-motor i samme indpakning? Det er jeg ret
> > overbevist om. SV'erene blev ikke solgt på V-motoren
> > men på prisen.
>
> Nø, en stor del af SV'ens salg er at V2 motoren for de
> mindre heste den yder i forhold til alle de andre 600cc
> R4 modeller, til at virke som meget mere. De ville aldrig kunne få R4
> motoren til at
> yde så mange dB heste, som en SV'er gir.

Måske ja, men det bliver jo hurtigt afkræftet på en prøvetur. De db heste er
jo kun tilstede ved lave omdrejninger. Hvis man giver den gas eksploderer
den ikke som en rigtig mc bør. Den bliver ved med at lyde som en Briggs &
Stratton plæneklipper.

Den rigtige udstødning på en R4 lyder meget bedre IMO, men det er jeg selvf.
klar over ikke betyder noget for alle andre end mig.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Hekto (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-07-05 16:13

In article <42e3a5a7$0$18645$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
>
> Måske ja, men det bliver jo hurtigt afkræftet på en prøvetur. De db heste er
> jo kun tilstede ved lave omdrejninger. Hvis man giver den gas eksploderer
> den ikke som en rigtig mc bør. Den bliver ved med at lyde som en Briggs &
> Stratton plæneklipper.
>
Hvis det er det du går efter, ville en 2T'er jo være det helt rigtige
for dig! ;O9
Hva' med en Kawasaki Kr-1 f.eks! 250cc/60HK der forsvinder som dug for
solen undr 8.000 omdr. Du får ikke meget mere 'eksplotion'!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Jacob Larsen (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 24-07-05 17:20

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
news:MPG.1d4dce7b488b5cac989787@news.tele.dk
> In article <42e3a5a7$0$18645$14726298@news.sunsite.dk>,
> jacobl@[{[-- FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> >
> > Måske ja, men det bliver jo hurtigt afkræftet på en
> > prøvetur. De db heste er jo kun tilstede ved lave
> > omdrejninger. Hvis man giver den gas eksploderer den
> > ikke som en rigtig mc bør. Den bliver ved med at lyde
> > som en Briggs & Stratton plæneklipper.
> >
> Hvis det er det du går efter, ville en 2T'er jo være det
> helt rigtige
> for dig! ;O9

Har een.

> Hva' med en Kawasaki Kr-1 f.eks! 250cc/60HK der
> forsvinder som dug for
> solen undr 8.000 omdr. Du får ikke meget mere
> 'eksplotion'!

Gider ikke reppe sådan en 2-takter konstant. De vilde af dem er dog sikkert
meget sjove. Så skulle det bare være en offroader. Sådan een mangler jeg.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Moller (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 24-07-05 16:08

Jacob Larsen wrote:

> Måske ja, men det bliver jo hurtigt afkræftet på en prøvetur. De db heste er
> jo kun tilstede ved lave omdrejninger. Hvis man giver den gas eksploderer
> den ikke som en rigtig mc bør. Den bliver ved med at lyde som en Briggs &
> Stratton plæneklipper.

   Hey, jeg har sku en B&S plæneklipper, og den skal du ikke snakke ondt om :)

> Den rigtige udstødning på en R4 lyder meget bedre IMO, men det er jeg selvf.
> klar over ikke betyder noget for alle andre end mig.

   en rigtig R4 koster også laaangt mere, og yder en del mere, med 50cc
mindre ;) hvis man skulle finde en klasse den skulle være i.

   SV'ens største fordel er at den sælge i en gruppe hvor den er alene...
præcis lige som GS500, er en gruppe Suzuki har ramt plet på, da den
prismæssigt og egenskabsmæssigt skiller sig helt ud. For jo, en CB500,
GPZ500 osv. er da langt bedre, men de er også langt dyre...

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Jacob Larsen (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 24-07-05 17:29

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:42e3aec6$0$18642$14726298@news.sunsite.dk
> Jacob Larsen wrote:
>
> > Måske ja, men det bliver jo hurtigt afkræftet på en
> > prøvetur. De db heste er jo kun tilstede ved lave
> > omdrejninger. Hvis man giver den gas eksploderer den
> > ikke som en rigtig mc bør. Den bliver ved med at lyde
> > som en Briggs & Stratton plæneklipper.
>
> Hey, jeg har sku en B&S plæneklipper, og den skal du ikke
> snakke ondt om :)

Har den V2-motor?

> SV'ens største fordel er at den sælge i en gruppe hvor
> den er alene... præcis lige som GS500, er en gruppe
> Suzuki har ramt plet på, da den prismæssigt og
> egenskabsmæssigt skiller sig helt ud. For jo, en CB500,
> GPZ500 osv. er da langt bedre, men de er også langt
> dyre...

Ja, det er jo det. Nu kommer der dog noget mere direkte konkurrence fra
kawa'en. Den allerede eksisterende Hyosung GT650 er jo nok lidt udenfor
kategori, da det er et nyt mærke.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Hekto (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-07-05 16:23

In article <42e37cf0$0$18640$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> Mon ikke de havde haft mindst lige så stor success med en R4-motor i samme
> indpakning? Det er jeg ret overbevist om. SV'erene blev ikke solgt på
> V-motoren men på prisen.
>
>

Jo; men så havde den jo også lignet enhver anden samlebånds-MC.
En vigttig ting er at differentiere sig på markedet, og derved tiltrække
de kunder der måske ikke er mainstrem.
SV'erne tror jeg sidder godt på det marked, bare i den billige ende. Det
er mit indtryk at der er flere SV-ejere der foretager ombygninger, end
det sker på mange andre af de gængse modeller.
Prisen ligger jo også i den tålelige ende, selv om der ikke er megen
prestige i at den koster meget på den gale side af 200 KKr og har langt
under 100HK. Man kan jo næsten ike være bekendt at køre nogen steder på
sådan een, før efter mørkets frembrud!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Jacob Larsen (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 24-07-05 17:16

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
news:MPG.1d4dd0d5329a07a2989788@news.tele.dk
> In article <42e37cf0$0$18640$14726298@news.sunsite.dk>,
> jacobl@[{[-- FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> > Mon ikke de havde haft mindst lige så stor success med
> > en R4-motor i samme indpakning? Det er jeg ret
> > overbevist om. SV'erene blev ikke solgt på V-motoren
> > men på prisen.
> >
>
> Jo; men så havde den jo også lignet enhver anden
> samlebånds-MC.
> En vigttig ting er at differentiere sig på markedet, og
> derved tiltrække de kunder der måske ikke er mainstrem.
> SV'erne tror jeg sidder godt på det marked, bare i den
> billige ende. Det er mit indtryk at der er flere SV-ejere
> der foretager ombygninger, end
> det sker på mange andre af de gængse modeller.

Men man kan jo snart ikke blive mere mainstream end at købe en SV'er.

> Prisen ligger jo også i den tålelige ende, selv om der
> ikke er megen prestige i at den koster meget på den gale
> side af 200 KKr og har langt under 100HK. Man kan jo
> næsten ike være bekendt at køre nogen steder på sådan
> een, før efter mørkets frembrud!

Nemlig... Endelig forstår du mig.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Hekto (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-07-05 17:49

In article <42e3bed7$0$18639$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> Nemlig... Endelig forstår du mig.
>
Ja, jeg regnede også med at det var dér problemet lå!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Ukendt (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-07-05 17:48


Jacob Larsen skrev i meddelelsen
<42e37cf0$0$18640$14726298@news.sunsite.dk>...
>"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
>news:MPG.1d4d5f4f6d353b38989783@news.tele.dk
>>Lige nu har Suzuki jo pæn success med konceptet.
>
>Mon ikke de havde haft mindst lige så stor success med en R4-motor i samme
>indpakning? Det er jeg ret overbevist om. SV'erene blev ikke solgt på
>V-motoren men på prisen.


Der er jeg ret sikker på at Du tager fejl, jeg kender et par stykker som
_netop_ synes at sports 90°V er sagen, (tøf-tøf Michael ;-D), som elsker det
smalle concept, og den anderledes motorkarakteristik, og som før SV'en
betalte en ret høj pris for den slags. Og helt ærligt, jeg kan overhovedet
ikke genkende din beskrivelse af motorkarakteristikken. Lad os engang for
alle slå fast, at sports V2'ere IKKE har bundtræk, trækket starter fra
omkring 5-6.000 omdr./min. op til red-line, og for mig lyder det simpelthen
som om, at Du har lagt og "lullet" ved lave omdrejninger. :-| Man kan godt
bruge området ned til ca. 2.500 omdr./min., det er bare ikke så sjovt.

Forleden var jeg ude at køre tur med nogen "nye" venner, det foregik nok i
et lidt mere lovligt tempo end mit normale "lovlige" tempo, og det var da
også helt i orden. På intet tidspunkt på turen var jeg over 3. gear

Det er da netop på V'en man mærker "løftet" i stærk kontrast til
CBR-gasturbinen.

mvh
Orla
"fie" touring style



Jacob Larsen (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 24-07-05 18:50

"Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:42e3c63b$0$2359$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Jacob Larsen skrev i meddelelsen
> <42e37cf0$0$18640$14726298@news.sunsite.dk>...
> > "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
> > news:MPG.1d4d5f4f6d353b38989783@news.tele.dk
> > > Lige nu har Suzuki jo pæn success med konceptet.
> >
> > Mon ikke de havde haft mindst lige så stor success med
> > en R4-motor i samme indpakning? Det er jeg ret
> > overbevist om. SV'erene blev ikke solgt på V-motoren
> > men på prisen.
>
>
> Der er jeg ret sikker på at Du tager fejl, jeg kender et
> par stykker som _netop_ synes at sports 90°V er sagen,
> (tøf-tøf Michael ;-D), som elsker det smalle concept, og
> den anderledes motorkarakteristik, og som før SV'en
> betalte en ret høj pris for den slags.

Jeg tror bare ikke, det er flertallet af køberne, der har det sådan. Jeg
tror mange simpelthen ikke havde råd til at købe/forsikre den racer de
egentlig helst ville have. Jeg ville heller ikke betale prisen for
forsikring/værditab på en CBR600F4i, så jeg købte en ældre model i stedet.

Der er sikkert også mange som mente at de 70hk var passende,
V2-motorkarakteristikken var fin og at SV'erens udseende passede deres smag
og derfor købte een. Det er da helt fint. Jeg har bare en anden smag for
tiden. Synes 100 R4-hk er passende for mig. Forstår dog godt de andre, men
for mig var springet fra en GS500 til en SV'er bare for lille.

> Og helt ærligt,
> jeg kan overhovedet ikke genkende din beskrivelse af
> motorkarakteristikken. Lad os engang for alle slå fast,
> at sports V2'ere IKKE har bundtræk, trækket starter fra
> omkring 5-6.000 omdr./min. op til red-line, og for mig
> lyder det simpelthen som om, at Du har lagt og "lullet"
> ved lave omdrejninger. :-|

Øh... Nej det kan jeg så dementerer.
Vidste godt at sport-V2'er skal have omdrejninger.

Man kan godt bruge området
> ned til ca. 2.500 omdr./min., det er bare ikke så sjovt.
>
> Forleden var jeg ude at køre tur med nogen "nye" venner,
> det foregik nok i et lidt mere lovligt tempo end mit
> normale "lovlige" tempo, og det var da også helt i orden.
> På intet tidspunkt på turen var jeg over 3. gear
>
> Det er da netop på V'en man mærker "løftet" i stærk
> kontrast til CBR-gasturbinen.

Den fangede jeg ikke lige?

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Jes Vestervang (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 25-07-05 22:09

Moller <news@molnit.com> writes:

>    Nø, en stor del af SV'ens salg er at V2 motoren for de mindre
> heste den yder i forhold til alle de andre 600cc R4 modeller, til at
> virke som meget mere. De ville aldrig kunne få R4 motoren til at yde
> så mange dB heste, som en SV'er gir.

Det ved jeg nu ikke helt. Selv en GSXR250'er med larmepotte lyder nu
af temmeligt meget. I praksis foretrækker jeg nu at mc'en ikke larmer,
men yder noget istedet
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste