/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Naboens høje træer generer.
Fra : Erling Simonsen


Dato : 26-06-05 11:48

Hej gruppe.
Jeg har det problem at min nabos høje birketræer er begyndt med at genere
modtagelse af signaler til min parabol.
Jeg har kunnet modage signaler uden problemer siden 1997, men nu
er træerne (2-3 stk.) efterhånden blevet så høje (ca. 15 m.), at de
generer signalet.
Efter aftale med naboen kappede jeg noget af toppen af træerne af for
ca. 3 år siden.
Nu er den gal igen. Jeg henvendte mig sidste sommer til naboen om
problemet, men gik med til at vi lige ventede indtil bladene var faldet
af træerne - så ville han sørge for at kappe noget af træerne igen.
Der skete imidlertid intet, så nu er den gal igen, nu hvor der er
blade på træerne. Har lige henvendt mig til ham idag, men han er
ikke så glad for at kravle op. Det er jeg heller ikke, da jeg ikke er
ung mere.
Kan jeg forlange, at han får gjort noget ved det?
Hvis han ikke gør noget, kan jeg henvende mig til kommunen for at få hjælp?

mvh
Erling S.

 
 
Knud Thomsen (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Knud Thomsen


Dato : 26-06-05 13:08

Så længe træerne står på naboens egen grund, kan du (heldigvis) ikke
gøre noget - kun tale for din syge moster og gode hensigter med manden
direkte.
Jeg synes personligt det er synd at fælde store flotte træer - og ikke
mindst, hvis den reelle årsag er noget så banalt som modtagelsen af
TV - slut dig dog til kabelTV!

Knud



"Erling Simonsen" <erling.nos@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:42be87ce$0$661$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
| Hej gruppe.
| Jeg har det problem at min nabos høje birketræer er begyndt med at
genere
| modtagelse af signaler til min parabol.
| Jeg har kunnet modage signaler uden problemer siden 1997, men nu
| er træerne (2-3 stk.) efterhånden blevet så høje (ca. 15 m.), at de
| generer signalet.
| Efter aftale med naboen kappede jeg noget af toppen af træerne af
for
| ca. 3 år siden.
| Nu er den gal igen. Jeg henvendte mig sidste sommer til naboen om
| problemet, men gik med til at vi lige ventede indtil bladene var
faldet
| af træerne - så ville han sørge for at kappe noget af træerne igen.
| Der skete imidlertid intet, så nu er den gal igen, nu hvor der er
| blade på træerne. Har lige henvendt mig til ham idag, men han er
| ikke så glad for at kravle op. Det er jeg heller ikke, da jeg ikke
er
| ung mere.
| Kan jeg forlange, at han får gjort noget ved det?
| Hvis han ikke gør noget, kan jeg henvende mig til kommunen for at få
hjælp?
|
| mvh
| Erling S.


Erling Simonsen (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Erling Simonsen


Dato : 26-06-05 14:06

Knud Thomsen skrev:
> Så længe træerne står på naboens egen grund, kan du (heldigvis) ikke
> gøre noget - kun tale for din syge moster og gode hensigter med manden
> direkte.
> Jeg synes personligt det er synd at fælde store flotte træer - og ikke
> mindst, hvis den reelle årsag er noget så banalt som modtagelsen af
> TV - slut dig dog til kabelTV!
>
> Knud
>
Kan desværre ikke få kabel-tv, der det ikke findes i området.
Og der er ikke andre muligheder for at modtage DR2
/Erling.

Holst (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 26-06-05 14:37


Knud Thomsen wrote:

> Så længe træerne står på naboens egen grund, kan du (heldigvis) ikke
> gøre noget - kun tale for din syge moster og gode hensigter med manden
> direkte.
> Jeg synes personligt det er synd at fælde store flotte træer - og ikke
> mindst, hvis den reelle årsag er noget så banalt som modtagelsen af
> TV - slut dig dog til kabelTV!

Jeg kan kun være enig, selvom jeg ville anbefale at købe et par gode
bøger i stedet, men lad det ligge.

Man kan jo altid betale sig fra det. Spørg naboen hvad han skal have i
kolde kontanter for at fælde træerne. Alt kan købes, også træfældning:
både ejerens villighed til at lade dem fælde og en mand til at komme ud
og forestå fældningen.

Men ellers har du vist ikke så mange andre muligheder, medmindre han kan
overtales til at gøre det gratis

Alternativt til det kan du flytte din parabol, enten vertikalt eller
horisontalt. Få sat den fat øverst på en ti meter høj pæl eller lignende.

Kristian Storgaard (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 26-06-05 14:54

"Holst" skrev 26/06/05 15:37:

> Alternativt til det kan du flytte din parabol, enten vertikalt eller
> horisontalt. Få sat den fat øverst på en ti meter høj pæl eller lignende

Et helt tredje alternativ var, om du foreslog naboen, at i kunne dele din
parabol. Så kan du sætte den op på hans grund og trække et kabel over til
dig selv. I skal så nok have hver jeres dekoder.

Som et lille kuriosum kan det nævnes, at den signalspredning der herved sker
er ophavsretlig relevant, men er fuldt tilladt (uden betaling af vederlag)
såfremt kabelanlægget ikke omfatter mere end 2 tilslutninger (altså de to
husstande), jf. ophavsretslovens § 35 stk. 2. (Så blev svaret også lidt
juridisk...)

--
/kristian


Peter K. Nielsen (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 26-06-05 16:46


"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:BEE48010.18EB0%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...
> "Holst" skrev 26/06/05 15:37:
>
>> Alternativt til det kan du flytte din parabol, enten vertikalt eller
>> horisontalt. Få sat den fat øverst på en ti meter høj pæl eller lignende
>
> Et helt tredje alternativ var, om du foreslog naboen, at i kunne dele din
> parabol. Så kan du sætte den op på hans grund og trække et kabel over til
> dig selv. I skal så nok have hver jeres dekoder.
>
> Som et lille kuriosum kan det nævnes, at den signalspredning der herved
> sker
> er ophavsretlig relevant, men er fuldt tilladt (uden betaling af vederlag)
> såfremt kabelanlægget ikke omfatter mere end 2 tilslutninger (altså de to
> husstande), jf. ophavsretslovens § 35 stk. 2. (Så blev svaret også lidt
> juridisk...)
>
og hvad så hvis man modtager kabel TV må man også dele det med naboen??

Peter



Kristian Storgaard (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 26-06-05 16:58

"Peter K. Nielsen" skrev 26/06/05 17:45:

> og hvad så hvis man modtager kabel TV må man også dele det med naboen??

Det fremgår ganske givet af leveringsbetingelser, at det ikke er tilladt.

Hvad angår ophavsretslovens § 35 stk. 2, så gælder den kun signaler, der
sendes trådløst.

--
/kristian


Grunt (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Grunt


Dato : 26-06-05 17:03

On Sun, 26 Jun 2005 15:53:52 +0200, Kristian Storgaard
<kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura
>"Holst" skrev 26/06/05 15:37:
>
>> Alternativt til det kan du flytte din parabol, enten vertikalt eller
>> horisontalt. Få sat den fat øverst på en ti meter høj pæl eller lignende
>
>Et helt tredje alternativ var, om du foreslog naboen, at i kunne dele din
>parabol. Så kan du sætte den op på hans grund og trække et kabel over til
>dig selv. I skal så nok have hver jeres dekoder.


Dekoder til DR 2 ?


Henrik Stidsen (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-06-05 17:54

Grunt formulated the question :
>> Et helt tredje alternativ var, om du foreslog naboen, at i kunne dele din
>> parabol. Så kan du sætte den op på hans grund og trække et kabel over til
>> dig selv. I skal så nok have hver jeres dekoder.

> Dekoder til DR 2 ?

Nok nærmere en dekoder boks til parabolsignalet så TV'et fatter hvad
den skal vise :)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/


Erling Simonsen (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Erling Simonsen


Dato : 26-06-05 21:16

Holst skrev:
>
> Knud Thomsen wrote:
>
>> Så længe træerne står på naboens egen grund, kan du (heldigvis) ikke
>> gøre noget - kun tale for din syge moster og gode hensigter med manden
>> direkte.
>> Jeg synes personligt det er synd at fælde store flotte træer - og ikke
>> mindst, hvis den reelle årsag er noget så banalt som modtagelsen af
>> TV - slut dig dog til kabelTV!
>
>
> Jeg kan kun være enig, selvom jeg ville anbefale at købe et par gode
> bøger i stedet, men lad det ligge.
>
> Man kan jo altid betale sig fra det. Spørg naboen hvad han skal have i
> kolde kontanter for at fælde træerne. Alt kan købes, også træfældning:
> både ejerens villighed til at lade dem fælde og en mand til at komme ud
> og forestå fældningen.
>
Nu har det jo ALDRIG været på tale at fælde dem. Det ville jeg selv
synes var synd og har heller ikke skrevet det i mit indlæg.
Det eneste det drejer sig om, er at kappe en enkelt gren hist og her
i toppen - en længde på ca. 2 meter. Det vil jo ikke ødelægge træet,
og naboen kan ikke selv se nogen ændring på hans træer.
/Erling.


Grunt (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Grunt


Dato : 26-06-05 13:52

On Sun, 26 Jun 2005 12:47:53 +0200, Erling Simonsen <erling.nos@gmail.com>
wrote:
in dk.videnskab.jura

>Kan jeg forlange, at han får gjort noget ved det?

Nej.

>Hvis han ikke gør noget, kan jeg henvende mig til kommunen for at få hjælp?

Til hvad ? Knægte naboen ejendomsret ? Måske er der tinglyst en maksimalhøjde på
træer ?
>
>mvh
>Erling S.

Er der ikke noget du har misforstået ? Et træ vokser, det gør en parabol ikke.
Et træ har slået rod og bliver hvor det er, en parabol har ikke rødder og kan
flyttes. Er du blevet for gammel til at flytte din parabol til en bedre (træfri
?) plads enten vertikalt eller horientalt ?


Erling Simonsen (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Erling Simonsen


Dato : 26-06-05 14:11

Grunt skrev:
> On Sun, 26 Jun 2005 12:47:53 +0200, Erling Simonsen <erling.nos@gmail.com>
> wrote:
> in dk.videnskab.jura
>
>
>>Kan jeg forlange, at han får gjort noget ved det?
>
>
> Nej.
>
>
>>Hvis han ikke gør noget, kan jeg henvende mig til kommunen for at få hjælp?
>
>
> Til hvad ? Knægte naboen ejendomsret ? Måske er der tinglyst en maksimalhøjde på
> træer ?
>
>>mvh
>>Erling S.
>
>
> Er der ikke noget du har misforstået ? Et træ vokser, det gør en parabol ikke.
> Et træ har slået rod og bliver hvor det er, en parabol har ikke rødder og kan
> flyttes. Er du blevet for gammel til at flytte din parabol til en bedre (træfri
> ?) plads enten vertikalt eller horientalt ?
>
Nej. Desværre har naboen en bræmme af træer, der gør, at lige meget
hvor jeg flytter min parabol, så er der bare lukket.
Men det er jo nok bare uheldigt for mig, da alle de andre naboer i
rækkehusene på gaden har muligheden for at modtage med deres parabol.
Jeg er desværre den sidste i rækken op mod træerne.
Jeg er ikke så glad mere for at klatre i træer mere (64). Naboen er kun
halvt så gammel.
Du kan se træerne i dk.binaer
/Erling.


Steen F. (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Steen F.


Dato : 26-06-05 15:04

Erling Simonsen wrote:
> Du kan se træerne i dk.binaer

Hold da kæft! Det er jo en hel "mur" af træer din nabo har! Jeg ville også
være irriteret over SÅ høje træer lige op til min grund. Det svarer jo
næsten til at bygge en 20 meter høj væg i mursten... ok, træerne er nok
pænere end mursten men alligevel. Jeg forstår dig godt, Erling.

MVH Steen



Erling Simonsen (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Erling Simonsen


Dato : 26-06-05 15:20

Steen F. skrev:
> Erling Simonsen wrote:
>
>>Du kan se træerne i dk.binaer
>
>
> Hold da kæft! Det er jo en hel "mur" af træer din nabo har! Jeg ville også
> være irriteret over SÅ høje træer lige op til min grund. Det svarer jo
> næsten til at bygge en 20 meter høj væg i mursten... ok, træerne er nok
> pænere end mursten men alligevel. Jeg forstår dig godt, Erling.
>
> MVH Steen
>
>
Ja, det er faktisk en hel mur jeg har.
Min lille grund er ca. 450 kvm. - og jeg er så langt væk med min parabol
som jeg kan komme, idet den sidder på den terrassemur, der er mellem mig
og naboen på den anden side. Jeg har ca. 20 meter til træerne.
Desuden har jeg det meste af haven "dejlig" skyggefuldt, når vi kommer
omkring middagstid og en 3-4 timer frem.
Naboen har en kæmpegrund på mere end 2000 kvm - tror jeg nok.
Han kan ikke engang se de træer der generer mig - fra sit hus.
/Erling.


alexbo (26-06-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 26-06-05 16:11


"Erling Simonsen" skrev i

> Ja, det er faktisk en hel mur jeg har.

For mig ser det ud som de opfylder betingelserne i hegnsloven, og så kan du
forlange dem beskåret.


http://www.hegnsyn.dk/

Træer kan som udgangspunkt ikke komme ind under reglerne for hegn.
Træer kan dog i specielle tilfælde betragtes som hegn. Det kræver, at de
står på en række og maksimalt 1,75 m fra skellet og at rækken af træer udgør
en væsentlig del af skellets længde. Det er hegnssynet, der afgør om en
række træer kan betragtes som et hegn og komme ind under reglerne.


mvh
Alex Christensen




Ukendt (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-06-05 16:59

On Sun, 26 Jun 2005 16:19:55 +0200 skrev Erling Simonsen <erling.nos@gmail.com>
..

>Ja, det er faktisk en hel mur jeg har.
>Min lille grund er ca. 450 kvm. - og jeg er så langt væk med min parabol
>som jeg kan komme, idet den sidder på den terrassemur, der er mellem mig
>og naboen på den anden side. Jeg har ca. 20 meter til træerne.
>Desuden har jeg det meste af haven "dejlig" skyggefuldt, når vi kommer
>omkring middagstid og en 3-4 timer frem.
>Naboen har en kæmpegrund på mere end 2000 kvm - tror jeg nok.
>Han kan ikke engang se de træer der generer mig - fra sit hus.
>/Erling.

Nu ved jeg jo ikke hvordan det ser ud, men kunne du evt. sætte din parabol et
sted hvor den kunne 'se' imellem træerne, altså tættere på træerne og evt. med
lidt beskæring for neden så der kom 'hul igennem' ?

Jeg spekulerer på om træerne kan opfattes som et levende hegn og derfor være
omfattet af hegnsloven. Et hegn må som udgangspunkt være op til 1,80 m i
skellet, og 1 m højere for hver meter det står inde på naboens grund. Jeg kan
ikke ud af hvad du skriver danne mig et godt nok billede, men det var måske værd
at undersøge ?

VH Martin

Erik Olsen (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 26-06-05 18:09

Martin Østerberg wrote:

> Nu ved jeg jo ikke hvordan det ser ud, men kunne du evt. sætte din
> parabol et sted hvor den kunne 'se' imellem træerne, altså tættere på
> træerne og evt. med lidt beskæring for neden så der kom 'hul igennem'

Du har en enestående chance for at se billederne i news:dk.binaer. Her
er direkte links til indlæggene:
news:42beabff$0$719$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
news:42beaf11$0$746$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

--
Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/



Christian (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 26-06-05 20:53


"Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.invalid> wrote in message
news:58580$42bee121$3e3d8433$21933@news.arrownet.dk...
> Martin Østerberg wrote:
>
>> Nu ved jeg jo ikke hvordan det ser ud, men kunne du evt. sætte din
>> parabol et sted hvor den kunne 'se' imellem træerne, altså tættere på
>> træerne og evt. med lidt beskæring for neden så der kom 'hul igennem'
>
> Du har en enestående chance for at se billederne i news:dk.binaer. Her er
> direkte links til indlæggene:
> news:42beabff$0$719$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> news:42beaf11$0$746$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>

det har da karakter af hegn!, intet andet!, få fat i kommunen!.



Ukendt (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-06-05 14:39

On Sun, 26 Jun 2005 19:08:54 +0200 skrev "Erik Olsen"
<modelbaneteknik@hotmail.invalid> .

>Martin Østerberg wrote:
>
>> Nu ved jeg jo ikke hvordan det ser ud, men kunne du evt. sætte din
>> parabol et sted hvor den kunne 'se' imellem træerne, altså tættere på
>> træerne og evt. med lidt beskæring for neden så der kom 'hul igennem'
>
>Du har en enestående chance for at se billederne i news:dk.binaer. Her
>er direkte links til indlæggene:
>news:42beabff$0$719$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>news:42beaf11$0$746$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

Det fik jeg gjort, og disse træer minder umiskendeligt om et levende hegn. Jeg
ville kontakte kommunens hegnssynsmand og høre om mulighederne, og helst i god
forståelse med naboen. En ting er at have ret og kræve sin ret, en anden er at
man også skal være naboer efterfølgende....

VH Martin

Grunt (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Grunt


Dato : 26-06-05 17:15

On Sun, 26 Jun 2005 15:10:46 +0200, Erling Simonsen <erling.nos@gmail.com>
wrote:
in dk.videnskab.jura

>> Er der ikke noget du har misforstået ? Et træ vokser, det gør en parabol ikke.
>> Et træ har slået rod og bliver hvor det er, en parabol har ikke rødder og kan
>> flyttes. Er du blevet for gammel til at flytte din parabol til en bedre (træfri
>> ?) plads enten vertikalt eller horientalt ?
>>
>Nej. Desværre har naboen en bræmme af træer, der gør, at lige meget
>hvor jeg flytter min parabol, så er der bare lukket.

Og er der forbud mod at sætte en mast op ? En flagstang kan også bruges og den
kan de næppe forbyde, eller at du har en parabol på den. Fordelen er at den kan
lægges ned.

Hvis træerne er "lovlige" hvad så med at få lov til at sætte parabolen op i et
af dem med passende beskæring ? Hvis beskæringen udføres korrekt så vokser grene
ikke ud igen for at dække parabolen. Er alle træer omkring din grund ejet af
alle andre end dig ?

Alternativt kan du gro et træ der bliver højt og sætte parabolen op i det.

Brian Binnerup (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian Binnerup


Dato : 27-06-05 13:59

> Og er der forbud mod at sætte en mast op ? En flagstang kan også bruges

Efter at have instillet diverse parabolskærme til digitalt signal, så vil
jeg MEGET nødigt skulle indstille en parabol i en flagstang, eller et højt
træ for den sags skyld.

Den skal stå meget præcist for at få signal.

Mvh

Brian



J:K.Arning (27-06-2005)
Kommentar
Fra : J:K.Arning


Dato : 27-06-05 14:29

On Sun, 26 Jun 2005 18:15:11 +0200, Grunt wrote:


> Alternativt kan du gro et træ der bliver højt og sætte parabolen op i det.


Genialt!

så skal han bare vente de her 10 - 15 år før der er noget på tv igen.

--
:: J.K.Arning :: 27-06-2005 15:29:14 ::

Grunt (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Grunt


Dato : 27-06-05 17:43

On Mon, 27 Jun 2005 15:29:14 +0200, "J:K.Arning" <spam@arning.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura
>On Sun, 26 Jun 2005 18:15:11 +0200, Grunt wrote:
>
>
>> Alternativt kan du gro et træ der bliver højt og sætte parabolen op i det.
>
>
>Genialt!
>
>så skal han bare vente de her 10 - 15 år før der er noget på tv igen.

Hvornår har der været noget at se på tv de sidste 50 år ? Ikke en skid hvis det
drejer sig om danske stationer. Det er en så lav kvalitet at licensopkrævningen
kan glide ind under døren og ikke i brevsprækken.
Men det er klart, fidusen med licens er jo ikke hvad lort man kan se på tv men
blot det at have et tv.


Brian Binnerup (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian Binnerup


Dato : 27-06-05 14:01

> Nej. Desværre har naboen en bræmme af træer, der gør, at lige meget
> hvor jeg flytter min parabol, så er der bare lukket.

Hvis det var min nabo der havde træer på den måde, så kunne det pludseligt
være at de fik det dårligt, gik ud, og var nød til at blive fældet for ikke
at være til fare...

Jeg har hørt at et stort bor og et par liter saltpeterssyre kan hjælpe lidt
på vej...



Allan Soerensen (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 27-06-05 14:20

"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> skrev i en meddelelse
news:1MSve.977$JE6.338@news.get2net.dk...
>
> Hvis det var min nabo der havde træer på den måde, så kunne det pludseligt
> være at de fik det dårligt, gik ud, og var nød til at blive fældet for
> ikke at være til fare...
>
> Jeg har hørt at et stort bor og et par liter saltpeterssyre kan hjælpe
> lidt på vej...

Det kaldes hærværk og man vil være erstatningspligtig for det man har
ødelagt



Brian Binnerup (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian Binnerup


Dato : 27-06-05 14:32

> Det kaldes hærværk og man vil være erstatningspligtig for det man har
> ødelagt

Nahh - det var jo nogle usunde træer, som pludselig ikke kunne - det kunne
man vel ikke gøre for....

Og det er jo også et meget stort under hvem der dog har lavet sådan nogle
huller i træet



Grunt (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Grunt


Dato : 27-06-05 14:40

On Mon, 27 Jun 2005 15:20:05 +0200, "Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com>
wrote:
in dk.videnskab.jura
>"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> skrev i en meddelelse
>news:1MSve.977$JE6.338@news.get2net.dk...
>>
>> Hvis det var min nabo der havde træer på den måde, så kunne det pludseligt
>> være at de fik det dårligt, gik ud, og var nød til at blive fældet for
>> ikke at være til fare...
>>
>> Jeg har hørt at et stort bor og et par liter saltpeterssyre kan hjælpe
>> lidt på vej...
>
>Det kaldes hærværk og man vil være erstatningspligtig for det man har
>ødelagt
>
Gad vide hvorfor der er forholdsvis mange råd i denne, af alle grupper, der gør
brugeren af rådet til en kriminel person ?

Hvis det var en vittighed, temmelig malplaceret, så send den dog til
vittighedsgruppen, her er den OT.'


Jonas Kofod (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 27-06-05 15:24

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
news:4900c1tha6jdcba8dc07um2qa5ajn92l5k@4ax.com...
> On Mon, 27 Jun 2005 15:20:05 +0200, "Allan Soerensen"
<microtec1@yahoo.com>
> wrote:
> in dk.videnskab.jura
> >"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> skrev i en meddelelse
> >news:1MSve.977$JE6.338@news.get2net.dk...
> >>
> >> Hvis det var min nabo der havde træer på den måde, så kunne det
pludseligt
> >> være at de fik det dårligt, gik ud, og var nød til at blive fældet for
> >> ikke at være til fare...
> >>
> >> Jeg har hørt at et stort bor og et par liter saltpeterssyre kan hjælpe
> >> lidt på vej...
> >
> >Det kaldes hærværk og man vil være erstatningspligtig for det man har
> >ødelagt
> >
> Gad vide hvorfor der er forholdsvis mange råd i denne, af alle grupper,
der gør
> brugeren af rådet til en kriminel person ?
>
> Hvis det var en vittighed, temmelig malplaceret, så send den dog til
> vittighedsgruppen, her er den OT.'

Ligesom råd om opstilling i paraboler i flagstænger? Gerner Gerner Gerner



Grunt (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Grunt


Dato : 28-06-05 13:28

On Mon, 27 Jun 2005 16:23:45 +0200, "Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura
>"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
>news:4900c1tha6jdcba8dc07um2qa5ajn92l5k@4ax.com...
>> On Mon, 27 Jun 2005 15:20:05 +0200, "Allan Soerensen"
><microtec1@yahoo.com>
>> wrote:
>> in dk.videnskab.jura
>> >"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> skrev i en meddelelse
>> >news:1MSve.977$JE6.338@news.get2net.dk...
>> >>
>> >> Hvis det var min nabo der havde træer på den måde, så kunne det
>pludseligt
>> >> være at de fik det dårligt, gik ud, og var nød til at blive fældet for
>> >> ikke at være til fare...
>> >>
>> >> Jeg har hørt at et stort bor og et par liter saltpeterssyre kan hjælpe
>> >> lidt på vej...
>> >
>> >Det kaldes hærværk og man vil være erstatningspligtig for det man har
>> >ødelagt
>> >
>> Gad vide hvorfor der er forholdsvis mange råd i denne, af alle grupper,
>der gør
>> brugeren af rådet til en kriminel person ?
>>
>> Hvis det var en vittighed, temmelig malplaceret, så send den dog til
>> vittighedsgruppen, her er den OT.'
>
>Ligesom råd om opstilling i paraboler i flagstænger? Gerner Gerner Gerner
>
Nåhja, du tror vel parabolen skal opsættes som et flag, tosse.


Jonas Kofod (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 28-06-05 15:28

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
news:4hg2c1ddko47p1g0qqgbddksn7aonf4a27@4ax.com...
> On Mon, 27 Jun 2005 16:23:45 +0200, "Jonas Kofod"
<KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
> wrote:
> in dk.videnskab.jura
> >"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
> >news:4900c1tha6jdcba8dc07um2qa5ajn92l5k@4ax.com...
> >> On Mon, 27 Jun 2005 15:20:05 +0200, "Allan Soerensen"
> ><microtec1@yahoo.com>
> >> wrote:
> >> in dk.videnskab.jura
> >> >"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> skrev i en meddelelse
> >> >news:1MSve.977$JE6.338@news.get2net.dk...
> >> >>
> >> >> Hvis det var min nabo der havde træer på den måde, så kunne det
> >pludseligt
> >> >> være at de fik det dårligt, gik ud, og var nød til at blive fældet
for
> >> >> ikke at være til fare...
> >> >>
> >> >> Jeg har hørt at et stort bor og et par liter saltpeterssyre kan
hjælpe
> >> >> lidt på vej...
> >> >
> >> >Det kaldes hærværk og man vil være erstatningspligtig for det man har
> >> >ødelagt
> >> >
> >> Gad vide hvorfor der er forholdsvis mange råd i denne, af alle grupper,
> >der gør
> >> brugeren af rådet til en kriminel person ?
> >>
> >> Hvis det var en vittighed, temmelig malplaceret, så send den dog til
> >> vittighedsgruppen, her er den OT.'
> >
> >Ligesom råd om opstilling i paraboler i flagstænger? Gerner Gerner Gerner
> >
> Nåhja, du tror vel parabolen skal opsættes som et flag, tosse.

Du er virkelig lost hvis du tror mit indlæg koncentrerede sig om
teknikaliteter mht. parabol ophæng i flagstænger.
Men jeg tror det er en rigtigt dårlig ide ligegyldigt hvordan du fantasere
dig til den skal opsættes, som andre allerede har sagt, og jeg tror osse
dine egne indlæg er ligeså OT som de indlæg du herser med din utrættelige
pegefinger.



Grunt (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Grunt


Dato : 28-06-05 17:42

On Tue, 28 Jun 2005 16:27:35 +0200, "Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura
>"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
>news:4hg2c1ddko47p1g0qqgbddksn7aonf4a27@4ax.com...
>> On Mon, 27 Jun 2005 16:23:45 +0200, "Jonas Kofod"
><KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
>> wrote:
>> in dk.videnskab.jura
>> >"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
>> >news:4900c1tha6jdcba8dc07um2qa5ajn92l5k@4ax.com...
>> >> On Mon, 27 Jun 2005 15:20:05 +0200, "Allan Soerensen"
>> ><microtec1@yahoo.com>
>> >> wrote:
>> >> in dk.videnskab.jura
>> >> >"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> skrev i en meddelelse
>> >> >news:1MSve.977$JE6.338@news.get2net.dk...
>> >> >>
>> >> >> Hvis det var min nabo der havde træer på den måde, så kunne det
>> >pludseligt
>> >> >> være at de fik det dårligt, gik ud, og var nød til at blive fældet
>for
>> >> >> ikke at være til fare...
>> >> >>
>> >> >> Jeg har hørt at et stort bor og et par liter saltpeterssyre kan
>hjælpe
>> >> >> lidt på vej...
>> >> >
>> >> >Det kaldes hærværk og man vil være erstatningspligtig for det man har
>> >> >ødelagt
>> >> >
>> >> Gad vide hvorfor der er forholdsvis mange råd i denne, af alle grupper,
>> >der gør
>> >> brugeren af rådet til en kriminel person ?
>> >>
>> >> Hvis det var en vittighed, temmelig malplaceret, så send den dog til
>> >> vittighedsgruppen, her er den OT.'
>> >
>> >Ligesom råd om opstilling i paraboler i flagstænger? Gerner Gerner Gerner
>> >
>> Nåhja, du tror vel parabolen skal opsættes som et flag, tosse.
>
>Du er virkelig lost hvis du tror mit indlæg koncentrerede sig om
>teknikaliteter mht. parabol ophæng i flagstænger.
>Men jeg tror det er en rigtigt dårlig ide ligegyldigt hvordan du fantasere
>dig til den skal opsættes, som andre allerede har sagt, og jeg tror osse
>dine egne indlæg er ligeså OT som de indlæg du herser med din utrættelige
>pegefinger.
>
Nu drejer tråden sig om de juridiske muligheder for at sætte en parabol sådan at
den kan modtage signaler og opsætte den lovligt.

At du og andre kun kan se mulighederne for ydeligere mudderkastning er jeres
egne problemer. Der er en gruppe specielt beregnet på jer. Fis der over !


Jonas Kofod (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 29-06-05 00:18

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
news:28v2c113m1ra1dak2brhc24d5cid7qr1kf@4ax.com...
> On Tue, 28 Jun 2005 16:27:35 +0200, "Jonas Kofod"
<KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
> wrote:
> in dk.videnskab.jura
> >"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
> >news:4hg2c1ddko47p1g0qqgbddksn7aonf4a27@4ax.com...
> >> On Mon, 27 Jun 2005 16:23:45 +0200, "Jonas Kofod"
> ><KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
> >> wrote:
> >> in dk.videnskab.jura
> >> >"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
> >> >news:4900c1tha6jdcba8dc07um2qa5ajn92l5k@4ax.com...
> >> >> On Mon, 27 Jun 2005 15:20:05 +0200, "Allan Soerensen"
> >> ><microtec1@yahoo.com>
> >> >> wrote:
> >> >> in dk.videnskab.jura
> >> >> >"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> skrev i en meddelelse
> >> >> >news:1MSve.977$JE6.338@news.get2net.dk...
> >> >> >>
> >> >> >> Hvis det var min nabo der havde træer på den måde, så kunne det
> >> >pludseligt
> >> >> >> være at de fik det dårligt, gik ud, og var nød til at blive
fældet
> >for
> >> >> >> ikke at være til fare...
> >> >> >>
> >> >> >> Jeg har hørt at et stort bor og et par liter saltpeterssyre kan
> >hjælpe
> >> >> >> lidt på vej...
> >> >> >
> >> >> >Det kaldes hærværk og man vil være erstatningspligtig for det man
har
> >> >> >ødelagt
> >> >> >
> >> >> Gad vide hvorfor der er forholdsvis mange råd i denne, af alle
grupper,
> >> >der gør
> >> >> brugeren af rådet til en kriminel person ?
> >> >>
> >> >> Hvis det var en vittighed, temmelig malplaceret, så send den dog til
> >> >> vittighedsgruppen, her er den OT.'
> >> >
> >> >Ligesom råd om opstilling i paraboler i flagstænger? Gerner Gerner
Gerner
> >> >
> >> Nåhja, du tror vel parabolen skal opsættes som et flag, tosse.
> >
> >Du er virkelig lost hvis du tror mit indlæg koncentrerede sig om
> >teknikaliteter mht. parabol ophæng i flagstænger.
> >Men jeg tror det er en rigtigt dårlig ide ligegyldigt hvordan du
fantasere
> >dig til den skal opsættes, som andre allerede har sagt, og jeg tror osse
> >dine egne indlæg er ligeså OT som de indlæg du herser med din utrættelige
> >pegefinger.
> >
> Nu drejer tråden sig om de juridiske muligheder for at sætte en parabol
sådan at
> den kan modtage signaler og opsætte den lovligt.
>
> At du og andre kun kan se mulighederne for ydeligere mudderkastning er
jeres
> egne problemer. Der er en gruppe specielt beregnet på jer. Fis der over !

Ja dit høje diskussions niveau er uforligneligt - bare synd du er den eneste
i verden med den opfattelse.



Geert Lund (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Geert Lund


Dato : 29-06-05 00:32

Jonas Kofod wrote:

[...snip...snap en masse ligegyldig quote...]

> Ja dit høje diskussions niveau er uforligneligt - bare synd du er den eneste
> i verden med den opfattelse.

Hvis I skal være offtopic og svine hinanden her i gruppen - kan I så
ikke begge i det mindste lære at quote ordentligt - og ikke mindst
fjerne alle de yderst irrelevante linier I pt. quoter blot for at
filføje yderligere to liniers ligegyldig kommentar?

Fx kigge nærmere på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

På forhånd mange tak :)

--
Med venlig hilsen
Geert lund

Jonas Kofod (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 30-06-05 00:01

"Geert Lund" <glund-news@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42c1dda2$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jonas Kofod wrote:
>
> [...snip...snap en masse ligegyldig quote...]
>
> > Ja dit høje diskussions niveau er uforligneligt - bare synd du er den
eneste
> > i verden med den opfattelse.
>
> Hvis I skal være offtopic og svine hinanden her i gruppen - kan I så
> ikke begge i det mindste lære at quote ordentligt - og ikke mindst
> fjerne alle de yderst irrelevante linier I pt. quoter blot for at
> filføje yderligere to liniers ligegyldig kommentar?
>
> Fx kigge nærmere på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
> På forhånd mange tak :)

Det betyder jo bare du læser det OT, svineri eller ej.



Grunt (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Grunt


Dato : 29-06-05 10:58

On Wed, 29 Jun 2005 01:18:21 +0200, "Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura
>"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
>news:28v2c113m1ra1dak2brhc24d5cid7qr1kf@4ax.com...
>> On Tue, 28 Jun 2005 16:27:35 +0200, "Jonas Kofod"
><KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
>> wrote:
>> in dk.videnskab.jura
>> >"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
>> >news:4hg2c1ddko47p1g0qqgbddksn7aonf4a27@4ax.com...
>> >> On Mon, 27 Jun 2005 16:23:45 +0200, "Jonas Kofod"
>> ><KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
>> >> wrote:
>> >> in dk.videnskab.jura
>> >> >"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
>> >> >news:4900c1tha6jdcba8dc07um2qa5ajn92l5k@4ax.com...
>> >> >> On Mon, 27 Jun 2005 15:20:05 +0200, "Allan Soerensen"
>> >> ><microtec1@yahoo.com>
>> >> >> wrote:
>> >> >> in dk.videnskab.jura
>> >> >> >"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> skrev i en meddelelse
>> >> >> >news:1MSve.977$JE6.338@news.get2net.dk...
>> >> >> >>
>> >> >> >> Hvis det var min nabo der havde træer på den måde, så kunne det
>> >> >pludseligt
>> >> >> >> være at de fik det dårligt, gik ud, og var nød til at blive
>fældet
>> >for
>> >> >> >> ikke at være til fare...
>> >> >> >>
>> >> >> >> Jeg har hørt at et stort bor og et par liter saltpeterssyre kan
>> >hjælpe
>> >> >> >> lidt på vej...
>> >> >> >
>> >> >> >Det kaldes hærværk og man vil være erstatningspligtig for det man
>har
>> >> >> >ødelagt
>> >> >> >
>> >> >> Gad vide hvorfor der er forholdsvis mange råd i denne, af alle
>grupper,
>> >> >der gør
>> >> >> brugeren af rådet til en kriminel person ?
>> >> >>
>> >> >> Hvis det var en vittighed, temmelig malplaceret, så send den dog til
>> >> >> vittighedsgruppen, her er den OT.'
>> >> >
>> >> >Ligesom råd om opstilling i paraboler i flagstænger? Gerner Gerner
>Gerner
>> >> >
>> >> Nåhja, du tror vel parabolen skal opsættes som et flag, tosse.
>> >
>> >Du er virkelig lost hvis du tror mit indlæg koncentrerede sig om
>> >teknikaliteter mht. parabol ophæng i flagstænger.
>> >Men jeg tror det er en rigtigt dårlig ide ligegyldigt hvordan du
>fantasere
>> >dig til den skal opsættes, som andre allerede har sagt, og jeg tror osse
>> >dine egne indlæg er ligeså OT som de indlæg du herser med din utrættelige
>> >pegefinger.
>> >
>> Nu drejer tråden sig om de juridiske muligheder for at sætte en parabol
>sådan at
>> den kan modtage signaler og opsætte den lovligt.
>>
>> At du og andre kun kan se mulighederne for ydeligere mudderkastning er
>jeres
>> egne problemer. Der er en gruppe specielt beregnet på jer. Fis der over !
>
>Ja dit høje diskussions niveau er uforligneligt - bare synd du er den eneste
>i verden med den opfattelse.
>
Men din opfattelse af at denne gruppe er til mudderkast er du ikke alene om.
Fis nu over i muddergruppen, der hører DU til.


Jonas Kofod (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 30-06-05 00:02

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
news:03s4c15j00r62e8orus5qu7qa8heucavru@4ax.com...
> On Wed, 29 Jun 2005 01:18:21 +0200, "Jonas Kofod"
<KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
> >> Nu drejer tråden sig om de juridiske muligheder for at sætte en parabol
> >sådan at
> >> den kan modtage signaler og opsætte den lovligt.
> >>
> >> At du og andre kun kan se mulighederne for ydeligere mudderkastning er
> >jeres
> >> egne problemer. Der er en gruppe specielt beregnet på jer. Fis der over
!
> >
> >Ja dit høje diskussions niveau er uforligneligt - bare synd du er den
eneste
> >i verden med den opfattelse.
> >
> Men din opfattelse af at denne gruppe er til mudderkast er du ikke alene
om.
> Fis nu over i muddergruppen, der hører DU til.

Det du kalder mudderkast er jo bare sandheden om dig



Grunt (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Grunt


Dato : 30-06-05 10:19

On Thu, 30 Jun 2005 01:02:26 +0200, "Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura
>"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
>news:03s4c15j00r62e8orus5qu7qa8heucavru@4ax.com...
>> On Wed, 29 Jun 2005 01:18:21 +0200, "Jonas Kofod"
><KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
>> >> Nu drejer tråden sig om de juridiske muligheder for at sætte en parabol
>> >sådan at
>> >> den kan modtage signaler og opsætte den lovligt.
>> >>
>> >> At du og andre kun kan se mulighederne for ydeligere mudderkastning er
>> >jeres
>> >> egne problemer. Der er en gruppe specielt beregnet på jer. Fis der over
>!
>> >
>> >Ja dit høje diskussions niveau er uforligneligt - bare synd du er den
>eneste
>> >i verden med den opfattelse.
>> >
>> Men din opfattelse af at denne gruppe er til mudderkast er du ikke alene
>om.
>> Fis nu over i muddergruppen, der hører DU til.
>
>Det du kalder mudderkast er jo bare sandheden om dig
>
Du vil ikke kunne genkende sandheden om du så fik den skuppet op i ......

Fis nu over i muddergruppen, der hører DU til.


Jonas Kofod (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 30-06-05 13:22

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
news:55e7c1tucqvd2b2lqo193a4gnhdbq3m90m@4ax.com...
> On Thu, 30 Jun 2005 01:02:26 +0200, "Jonas Kofod"
<KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
> wrote:
> in dk.videnskab.jura
> >"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
> >news:03s4c15j00r62e8orus5qu7qa8heucavru@4ax.com...
> >> On Wed, 29 Jun 2005 01:18:21 +0200, "Jonas Kofod"
> ><KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
> >> >> Nu drejer tråden sig om de juridiske muligheder for at sætte en
parabol
> >> >sådan at
> >> >> den kan modtage signaler og opsætte den lovligt.
> >> >>
> >> >> At du og andre kun kan se mulighederne for ydeligere mudderkastning
er
> >> >jeres
> >> >> egne problemer. Der er en gruppe specielt beregnet på jer. Fis der
over
> >!
> >> >
> >> >Ja dit høje diskussions niveau er uforligneligt - bare synd du er den
> >eneste
> >> >i verden med den opfattelse.
> >> >
> >> Men din opfattelse af at denne gruppe er til mudderkast er du ikke
alene
> >om.
> >> Fis nu over i muddergruppen, der hører DU til.
> >
> >Det du kalder mudderkast er jo bare sandheden om dig
> >
> Du vil ikke kunne genkende sandheden om du så fik den skuppet op i ......
>
> Fis nu over i muddergruppen, der hører DU til.

Du er sikker på det egentligt ikke er dig der mudrer? Jeg prøvede bare at
gøre opmærksom på det paradoks der ligger i at de halvdelen af tiden sludrer
om tåbelige ting der ikke har noget som helst med jura at gøre (og stadig er
dårlige råd - jura eller ej) og den anden halvdel herser på andre med en
påtaget korrekthed. Dette til stor irritation for alle andre end dig selv.
Ydermere nu vi er ved paradokser - så snakker du nu om at "skuppe" ting op i
folk i samme sætning som at dømme andre til at høre til i muddergruppen.



Verner (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Verner


Dato : 30-06-05 14:03

On Thu, 30 Jun 2005 14:22:29 +0200, "Jonas Kofod"
<KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> wrote:


>Du er sikker på det egentligt ikke er dig der mudrer? Jeg prøvede bare at
>gøre opmærksom på det paradoks der ligger i at de halvdelen af tiden sludrer
>om tåbelige ting der ikke har noget som helst med jura at gøre (og stadig er
>dårlige råd - jura eller ej) og den anden halvdel herser på andre med en
>påtaget korrekthed. Dette til stor irritation for alle andre end dig selv.
>Ydermere nu vi er ved paradokser - så snakker du nu om at "skuppe" ting op i
>folk i samme sætning som at dømme andre til at høre til i muddergruppen.
>

Jeg tror du bruger alt for lange og svære ord, til at Grunt bare
fatter en brøk af hvad du mener !

Verner

Jonas Kofod (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 30-06-05 15:24

"Verner" <Vernerha@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:q9r7c1tpu05tq974a1djgee8q91bvamnve@4ax.com...
> On Thu, 30 Jun 2005 14:22:29 +0200, "Jonas Kofod"
> <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> wrote:
>
>
> >Du er sikker på det egentligt ikke er dig der mudrer? Jeg prøvede bare at
> >gøre opmærksom på det paradoks der ligger i at de halvdelen af tiden
sludrer
> >om tåbelige ting der ikke har noget som helst med jura at gøre (og stadig
er
> >dårlige råd - jura eller ej) og den anden halvdel herser på andre med en
> >påtaget korrekthed. Dette til stor irritation for alle andre end dig
selv.
> >Ydermere nu vi er ved paradokser - så snakker du nu om at "skuppe" ting
op i
> >folk i samme sætning som at dømme andre til at høre til i muddergruppen.
> >
>
> Jeg tror du bruger alt for lange og svære ord, til at Grunt bare
> fatter en brøk af hvad du mener !

Det der forundrer mig er at manden kan læse



Grunt (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Grunt


Dato : 30-06-05 19:45

On Thu, 30 Jun 2005 16:24:11 +0200, "Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura
>"Verner" <Vernerha@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>news:q9r7c1tpu05tq974a1djgee8q91bvamnve@4ax.com...
>> On Thu, 30 Jun 2005 14:22:29 +0200, "Jonas Kofod"
>> <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> wrote:
>>
>>
>> >Du er sikker på det egentligt ikke er dig der mudrer? Jeg prøvede bare at
>> >gøre opmærksom på det paradoks der ligger i at de halvdelen af tiden
>sludrer
>> >om tåbelige ting der ikke har noget som helst med jura at gøre (og stadig
>er
>> >dårlige råd - jura eller ej) og den anden halvdel herser på andre med en
>> >påtaget korrekthed. Dette til stor irritation for alle andre end dig
>selv.
>> >Ydermere nu vi er ved paradokser - så snakker du nu om at "skuppe" ting
>op i
>> >folk i samme sætning som at dømme andre til at høre til i muddergruppen.
>> >
>>
>> Jeg tror du bruger alt for lange og svære ord, til at Grunt bare
>> fatter en brøk af hvad du mener !
>
>Det der forundrer mig er at manden kan læse
>
Mere mudderkast !
Det her er JURA gruppen.


Grunt (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Grunt


Dato : 30-06-05 14:04

On Thu, 30 Jun 2005 14:22:29 +0200, "Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura
>"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
>news:55e7c1tucqvd2b2lqo193a4gnhdbq3m90m@4ax.com...
>> On Thu, 30 Jun 2005 01:02:26 +0200, "Jonas Kofod"
><KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
>> wrote:
>> in dk.videnskab.jura
>> >"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
>> >news:03s4c15j00r62e8orus5qu7qa8heucavru@4ax.com...
>> >> On Wed, 29 Jun 2005 01:18:21 +0200, "Jonas Kofod"
>> ><KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
>> >> >> Nu drejer tråden sig om de juridiske muligheder for at sætte en
>parabol
>> >> >sådan at
>> >> >> den kan modtage signaler og opsætte den lovligt.
>> >> >>
>> >> >> At du og andre kun kan se mulighederne for ydeligere mudderkastning
>er
>> >> >jeres
>> >> >> egne problemer. Der er en gruppe specielt beregnet på jer. Fis der
>over
>> >!
>> >> >
>> >> >Ja dit høje diskussions niveau er uforligneligt - bare synd du er den
>> >eneste
>> >> >i verden med den opfattelse.
>> >> >
>> >> Men din opfattelse af at denne gruppe er til mudderkast er du ikke
>alene
>> >om.
>> >> Fis nu over i muddergruppen, der hører DU til.
>> >
>> >Det du kalder mudderkast er jo bare sandheden om dig
>> >
>> Du vil ikke kunne genkende sandheden om du så fik den skuppet op i ......
>>
>> Fis nu over i muddergruppen, der hører DU til.
>
>Du er sikker på det egentligt ikke er dig der mudrer? Jeg prøvede bare at
>gøre opmærksom på det paradoks der ligger i at de halvdelen af tiden sludrer
>om tåbelige ting der ikke har noget som helst med jura at gøre (og stadig er
>dårlige råd - jura eller ej) og den anden halvdel herser på andre med en
>påtaget korrekthed. Dette til stor irritation for alle andre end dig selv.
>Ydermere nu vi er ved paradokser - så snakker du nu om at "skuppe" ting op i
>folk i samme sætning som at dømme andre til at høre til i muddergruppen.
>
Græd nu ikke over hele tastaturet og bild ikke folk ind du er den rene engel,
for du er til grin.

Denne tråd handler om et juridisk problem, jeg har været inde på det juridiske,
det har du aldrig været, kun mudderkastet, og hvis du som et lille barn ikke kan
tåle at for svar på tiltale, så fis da for pokker til muddergruppen, der er dine
ligesindede.

bye bye baby.
Giv folk et kvalificeret svar i stedet for det lort du fylder grupperne med.


Jonas Kofod (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 30-06-05 15:24

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
news:p2r7c15rrq4dcjcgc4id76ju710gc0ejov@4ax.com...
> On Thu, 30 Jun 2005 14:22:29 +0200, "Jonas Kofod"
<KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>

> Græd nu ikke over hele tastaturet og bild ikke folk ind du er den rene
engel,
> for du er til grin.

Folk? Hvem er lige på din side? Det er jo ikke lige fordi du har en fanklub
herinde

> Denne tråd handler om et juridisk problem, jeg har været inde på det
juridiske,
> det har du aldrig været, kun mudderkastet, og hvis du som et lille barn
ikke kan
> tåle at for svar på tiltale, så fis da for pokker til muddergruppen, der
er dine
> ligesindede.

Det juridiske? Sæt din parabol i flagstangen LOL.

> bye bye baby.
> Giv folk et kvalificeret svar i stedet for det lort du fylder grupperne
med.

Kvalificeret svar!?
Kan du få bare en spørger til at sige "JA - ham Gerner han kom med et
kvalificeret svar til mig" - altså noget der er kvalificeret i andre end
dine egne øjne? Dvs. en sørgelig mand uden opbakning som må skifte sit navn
for at omgå kulfiltrene.
Hvis du selv tror på det så.... Ja jeg efterlader dig til udenfor pædagogisk
rækkevidde - hygge.



Grunt (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Grunt


Dato : 30-06-05 19:48

On Thu, 30 Jun 2005 16:23:40 +0200, "Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura
>"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
>news:p2r7c15rrq4dcjcgc4id76ju710gc0ejov@4ax.com...
>> On Thu, 30 Jun 2005 14:22:29 +0200, "Jonas Kofod"
><KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>
>
>> Græd nu ikke over hele tastaturet og bild ikke folk ind du er den rene
>engel,
>> for du er til grin.
>
>Folk? Hvem er lige på din side? Det er jo ikke lige fordi du har en fanklub
>herinde
>
>> Denne tråd handler om et juridisk problem, jeg har været inde på det
>juridiske,
>> det har du aldrig været, kun mudderkastet, og hvis du som et lille barn
>ikke kan
>> tåle at for svar på tiltale, så fis da for pokker til muddergruppen, der
>er dine
>> ligesindede.
>
>Det juridiske? Sæt din parabol i flagstangen LOL.
>
>> bye bye baby.
>> Giv folk et kvalificeret svar i stedet for det lort du fylder grupperne
>med.
>
>Kvalificeret svar!?
>Kan du få bare en spørger til at sige "JA - ham Gerner han kom med et
>kvalificeret svar til mig" - altså noget der er kvalificeret i andre end
>dine egne øjne? Dvs. en sørgelig mand uden opbakning som må skifte sit navn
>for at omgå kulfiltrene.
>Hvis du selv tror på det så.... Ja jeg efterlader dig til udenfor pædagogisk
>rækkevidde - hygge.
>
Du spreder lort.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste