/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Fjerne Telia operatørlogo på Nokia
Fra : Morten DH


Dato : 18-07-05 14:25

Jeg er gammel Orange kunde og har tidligere fjernet Oranges operatørlogo ved
hjælp af en wap tur på xgyde.dk; men Telia har her til morgen lukket for
adgang til Oranges net åbenbart og jeg er så kommet i den situation af der
står Telia DK 2 gange ind over baggrundsbilledet af kæresten og hverken det
blanke logo hos xgryde, fluid eller et tilsendt via sms fra 1212 kan fjerne
det.
I alle 3 tilfælde modtager jeg et operatørlogo og vælger "gem" og svarer ja
til at erstatte nuværende operatørlogo; men det ændrer ikke på noget som
helst og i "indstillinger" -> "displayindstillinger" er operatørlogo slået
til (et forsøg på ændring resulterer i "Logoet kan ikke vises i udlandet").

Har jeg glemt et eller andet - eller har Telia lavet numre så man bliver
tvunget til at glo på deres logo?!?

Telefonen er en Nokia 5140



 
 
peter skallebæk (18-07-2005)
Kommentar
Fra : peter skallebæk


Dato : 18-07-05 17:38

skriv en sms hvor i du skriver "slet" til nummer 1234


"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
news:42dbadae$0$24177$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Jeg er gammel Orange kunde og har tidligere fjernet Oranges operatørlogo
> ved hjælp af en wap tur på xgyde.dk; men Telia har her til morgen lukket
> for adgang til Oranges net åbenbart og jeg er så kommet i den situation af
> der står Telia DK 2 gange ind over baggrundsbilledet af kæresten og
> hverken det blanke logo hos xgryde, fluid eller et tilsendt via sms fra
> 1212 kan fjerne det.
> I alle 3 tilfælde modtager jeg et operatørlogo og vælger "gem" og svarer
> ja til at erstatte nuværende operatørlogo; men det ændrer ikke på noget
> som helst og i "indstillinger" -> "displayindstillinger" er operatørlogo
> slået til (et forsøg på ændring resulterer i "Logoet kan ikke vises i
> udlandet").
>
> Har jeg glemt et eller andet - eller har Telia lavet numre så man bliver
> tvunget til at glo på deres logo?!?
>
> Telefonen er en Nokia 5140
>



Morten DH (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 19-07-05 10:28

"peter skallebæk" <pede4@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42dbdac0$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> skriv en sms hvor i du skriver "slet" til nummer 1234

samme resultat som de andre jeg nævnte. Jeg modtager et tomt logo, vælger
gem, bekræfter nuværende logo skal erstattes og får besked om at det
gemmes - men der står stadig Telia DK i panden på kæresten i baggrunden



Jesper Nielsen (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 19-07-05 18:29

> samme resultat som de andre jeg nævnte. Jeg modtager et tomt logo, vælger
> gem, bekræfter nuværende logo skal erstattes og får besked om at det
> gemmes - men der står stadig Telia DK i panden på kæresten i baggrunden
>

Jeg har tjekket op på FAQ'en, og det kunne se ud som om du skal have et nyt
SIM kort for at få løst problemet. Du roamer på Telia netværket, hvorfor der
står Telia to gange.

Problemet kan som sagt løses ved et SIM swap, men først når du er flyttet
fra Oranges systemer til Telias.

Har du evt. et gammelt Mobilix SIM?

--
Mvh. Jesper



Jesper Nielsen (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 19-07-05 18:32

> Har du evt. et gammelt Mobilix SIM?

Forkert formuleret. Hvad jeg ville have skrevet var:
"Det skulle vel ikke være et gammelt Mobilix kort du bruger?"

--
Mvh. Jesper



Morten DH (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 20-07-05 09:55

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse
news:MOaDe.61080$Fe7.199932@news000.worldonline.dk...
> "Det skulle vel ikke være et gammelt Mobilix kort du bruger?"

Jo det er faktisk - det er mindst 5-6 år gammelt



Jesper Nielsen (22-07-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 22-07-05 00:03

> Jo det er faktisk - det er mindst 5-6 år gammelt

Ok, min hjerne begynder at se et mønster så
Ring evt. til kundeservice på 80404040 og hør, om du allerede er blevet
migreret. Er du det, kan vi sende et nyt SIM kort til dig med det samme
(husk at gøre opmærksom på, at det ikke skal aktiveres, da du i modsat fald
ikke vil kunne bruge din telefon igen, inden du modtager det nye SIM kort.)

--
Mvh. Jesper



Morten DH (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 23-07-05 17:33

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse
news:AQVDe.61579$Fe7.200662@news000.worldonline.dk...
> Ok, min hjerne begynder at se et mønster så
> Ring evt. til kundeservice på 80404040 og hør, om du allerede er blevet
> migreret. Er du det, kan vi sende et nyt SIM kort til dig med det samme
> (husk at gøre opmærksom på, at det ikke skal aktiveres, da du i modsat
> fald ikke vil kunne bruge din telefon igen, inden du modtager det nye SIM
> kort.)

Har har for længst opgivet at komme igennem til kundeservice - de der
svartider på 0-30sek jeg var vant til som pluskunde hos Orange er desværre
kun gyldne minder... de sidste 10-15 gange jeg har prøvet at komme igennem
(på alle tider af døgnet) har jeg givet op efter 15-20 minutter

Men de har fået en mail nu, de lover jo at svare inden for op til 5 dage
mener jeg...

I øvrigt, du skriver "vi" - er du ansat hos dem? Jeg underer mig nemlig over
folk ikke får mine MMS'er mere (også efter jeg er røget over på Telias
net)...

Men tak for hjælpen under alle omstændigheder



Jesper Nielsen (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 23-07-05 20:10

> I øvrigt, du skriver "vi" - er du ansat hos dem? Jeg underer mig nemlig
> over folk ikke får mine MMS'er mere (også efter jeg er røget over på
> Telias net)...

Jeg arbejder ikke direkte for Telia, men derimod for den virksomhed, som de
har outsourcet en del af kundeservicen til.

--
Mvh. Jesper



Morten DH (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 28-07-05 14:45

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse
news:AQVDe.61579$Fe7.200662@news000.worldonline.dk...
> Ok, min hjerne begynder at se et mønster så
> Ring evt. til kundeservice på 80404040 og hør, om du allerede er blevet
> migreret. Er du det, kan vi sende et nyt SIM kort til dig med det samme
> (husk at gøre opmærksom på, at det ikke skal aktiveres, da du i modsat
> fald ikke vil kunne bruge din telefon igen, inden du modtager det nye SIM
> kort.)

Jeg skrev en mail til dem, fik svar om at de ville sende mig et nyt kort og
det kom idag - efter 32 min. kom jeg igennem til kundeservice og fik kortet
aktiveret... Desværre kan jeg stadig ikke fjerne det &#¤%" Telia logo...
samme historie, får et tomt logo, gemmer det og svare ja til at erstattet
det nuværende... og stadig 2 x Telia DK i panden på min kæreste

Den kuvert SIM kortet lå i stod der "Produkt: 107169 Simkort til swap -
Telia (Orange kun" og så et EAN nummer og et Serie nummer... ved ikke om det
siger dig et spor?!?



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste