/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvor meget må man udskifte af sin motorcyk~
Fra : Michael F. Larsen


Dato : 11-07-05 21:19

....for stadig at kunne kalde den sin lovligt indregistrede motorcykel?

Her tænker jeg på, om det i bund og grund kun er stellet der er registreret
sammen med registreringsnummeret på motorcyklen?

Min idé, med mindre den nu bliver skudt helt i sænk, er at lave en
foryngelseskur på min motorcykel, dvs. købe en nyere model (hvis det kan
lade sig gøre, ellers en af samme årgang for at holde de påkrævede dele
kompatible) og så simpelt hen flytte stel (og hvad nu ellers der skal med)
fra den gamle cykel over på den nyere.

Er det fuldstændig håbløst, eller hvad???

/Michael Larsen
Suzuki GSX750F '99



 
 
Ukendt (11-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-07-05 21:28


"Michael F. Larsen" <fastspam@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42d2d427$0$96607$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> ...for stadig at kunne kalde den sin lovligt indregistrede motorcykel?
>
> Her tænker jeg på, om det i bund og grund kun er stellet der er
> registreret sammen med registreringsnummeret på motorcyklen?
>
> Min idé, med mindre den nu bliver skudt helt i sænk, er at lave en
> foryngelseskur på min motorcykel, dvs. købe en nyere model (hvis det kan
> lade sig gøre, ellers en af samme årgang for at holde de påkrævede dele
> kompatible) og så simpelt hen flytte stel (og hvad nu ellers der skal med)
> fra den gamle cykel over på den nyere.
>
> Er det fuldstændig håbløst, eller hvad???
>

Principielt set så må du kun skifte en hvis procentdel om året (kan ikke
huske hvor meget), men da det eneste der er registreret nogen steder er
stelnummeret, så er der sådan set ikke nogen der kan komme efter dig.

--
Mvh.
Dannie
http://www.zx-r.dk
http://www.dfmc.dk/?id=75




Per (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 12-07-05 07:16


"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse
news:42d2d63e$0$4721$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Michael F. Larsen" <fastspam@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:42d2d427$0$96607$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> ...for stadig at kunne kalde den sin lovligt indregistrede motorcykel?
>>
>> Her tænker jeg på, om det i bund og grund kun er stellet der er
>> registreret sammen med registreringsnummeret på motorcyklen?
>>
>> Min idé, med mindre den nu bliver skudt helt i sænk, er at lave en
>> foryngelseskur på min motorcykel, dvs. købe en nyere model (hvis det kan
>> lade sig gøre, ellers en af samme årgang for at holde de påkrævede dele
>> kompatible) og så simpelt hen flytte stel (og hvad nu ellers der skal
>> med) fra den gamle cykel over på den nyere.
>>
>> Er det fuldstændig håbløst, eller hvad???
>>
>
> Principielt set så må du kun skifte en hvis procentdel om året (kan ikke
> huske hvor meget), men da det eneste der er registreret nogen steder er
> stelnummeret, så er der sådan set ikke nogen der kan komme efter dig.
>

Du skal være opmærksom på, at du ikke skifter til dele der kommer fra en
anden modeltype.

Lad os sig at du har en CBR 600 f3 og du smider en CBR 600 F4 motor i den og
bremser mv. (Det kan formentlig ikke lade sig gøre dette er blot et
eksempel)

Så vil told og skat måske kræve fuld afgift af ændringen fordi der nu er
tale om en anden model. Det ved de garanteret en masse om i dk.fritid.bil
hvor der er mange der styler og ændrer deres biler så dette kommer på tale.

Og det er dyrt når T&S kommer ind i billedet - specielt hvis du får en bøde.

Mvh. Per!



Ukendt (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-05 14:49


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42d35f60$0$3187$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Du skal være opmærksom på, at du ikke skifter til dele der kommer fra en
> anden modeltype.
>
> Lad os sig at du har en CBR 600 f3 og du smider en CBR 600 F4 motor i den
> og bremser mv. (Det kan formentlig ikke lade sig gøre dette er blot et
> eksempel)
>
> Så vil told og skat måske kræve fuld afgift af ændringen fordi der nu er
> tale om en anden model. Det ved de garanteret en masse om i dk.fritid.bil
> hvor der er mange der styler og ændrer deres biler så dette kommer på
> tale.
>
> Og det er dyrt når T&S kommer ind i billedet - specielt hvis du får en
> bøde.

På en GSX750F som han skriver i sin signatur, og derfor går ud fra, at vi
snakker om kan man ikke lave nogen større identitetsændring ved, at købe en
nyere model der er ikke rigtig lavet de store ændringer på den model andet
en farverne.

--
Mvh.
Dannie
http://www.zx-r.dk
http://www.dfmc.dk/?id=75




Moller (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 12-07-05 15:11

Dannie wrote:

> På en GSX750F som han skriver i sin signatur, og derfor går ud fra, at vi
> snakker om kan man ikke lave nogen større identitetsændring ved, at købe en
> nyere model der er ikke rigtig lavet de store ændringer på den model andet
> en farverne.

   Yeps, det er først når han ser at en GSX-r 750 luft/oliekølet fitter
næsten ind i stellet, eller for den sags skyld opdager at han kan flytte
hele GSX-r toppen over, og derved forvandler sin rolige motor, til et
skrigende monster ;) så ændre den sig... men mellem de fleste GSX750F er
der ik et store, de alle æder knaster/vippearme som vi andre spiser
lakridsstænger :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste