/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Erfaringer med Honda CBR600 F2.
Fra : Lars Nielsen


Dato : 30-06-05 20:01

Hej

Jeg overvejer af købe en Honda CBR600 F2 og ville i den sammenhæng gerne
høre om der er nogle som vil dele deres erfaringer.

Jeg mener hvordan køre den?
Er det muligt at køre langture?
Er den højt gearet?
Hvordan styrer den?
Hvad er de svage punkter man skal være opmærksom på ved køb?
Hvad skal sådan en koste, hvis man skal købe den privat?
Er der stor forskel på F3 og F2 ?
osv.

Mvh
Lars



 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 01-07-05 06:53

Hej Lars

Se hvad jeg har skrevet på www.dmcn.dk

Kort fortalt:
> Jeg mener hvordan køre den?
Rigtig godt!

> Er det muligt at køre langture?
Jeps. Det er klart en mulighed.

> Er den højt gearet?
Ja, meget!

> Hvordan styrer den?
Hurtigt og villigt, dog alt efter dæk.

> Hvad er de svage punkter man skal være opmærksom på ved køb?
Nogle har kørt langt, alt kan ødelægges. Se efter om den lader med 14,4 ved
5000rpm.

> Hvad skal sådan en koste, hvis man skal købe den privat?
Omkring 60.000kr Alt efter stand.

> Er der stor forskel på F3 og F2 ?
I tophastighed ja. Ellers er stand meget vigtigere end om det er F2 eller
F3. Prøv et par stykker. Der er jo massere af dem.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



jesper@FJERNveloce.d~ (01-07-2005)
Kommentar
Fra : jesper@FJERNveloce.d~


Dato : 01-07-05 08:26

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:
[snip - en masse positivt]

Jeg har kørt ca. 40000km over 3 år på en F2er, og det var en rigtig
god oplevelse! Det er en meget fin all-round.maskine. De eneste
problemer jeg har haft, var en dårlig stelforbindelse der resulterede
i at jeg måstte skifte regulator/ensretter (et par gange ) Den har
nu kørt 75000km og knastkæden er begyndt at snakke lidt, men det
klares ved næste 24000km eftersyn...

Køb du bare sådan en!

--
Jesper - der nu ved at MCer skal være grønne
http://www.veloce.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=33

MKS - 74 (01-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-07-05 09:34

On Fri, 1 Jul 2005 07:53:07 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Kort fortalt:
>> Jeg mener hvordan køre den?
>Rigtig godt!

Lettere underdrevet...

>> Er det muligt at køre langture?
>Jeps. Det er klart en mulighed.

Muligt ja, men der findes dog mange andre MC'ere der er væsentlig
bedre ud i denne disciplin

>Hurtigt og villigt, dog alt efter dæk.

Et sæt Pilot Sport/Power eller Sportec M1'ere og den styrer
herregodt...

>> Hvad er de svage punkter man skal være opmærksom på ved køb?
>Nogle har kørt langt, alt kan ødelægges. Se efter om den lader med 14,4 ved
>5000rpm.

F2'ere er nu efterhånden ved at være min. 11-12 år gamle og alt kan
som sagt ødelægges, men helt generelt er kvaliteten meget høj og meget
lidt går galt, der er dog 3 ting der specielt _kan_ gå galt og som man
bør tjekke specifikt for ved køb - Det er nævnt i aftagende hypighed:
1) knastkædestrammeren som er lidt en CBR-svaghed, det varierer meget
og jeg har endnu ikke selv oplevet det, men mange af dem går på et
tidspunkt (så rasler den), lille operation man sagtens kan klare selv.
2) ensretteren/regulatoren er oprindeligt uden køleribber og dør nogle
gange af varme, specielt i forbindelse med et batteri der klapper
sammen - jeg har lige købt en modificeret udgave som Honda lavede med
køleribber, til en fætter, den kostede ca. 500 på eBay 3) egentlig
ikke CBR-specifikt men gælder alle sportscykler og det er 2. gearet
som man bør tjekke....

>> Er der stor forskel på F3 og F2 ?
>I tophastighed ja.

En F2'er går ca 15-25 km/t mindre på toppen end en F3'er.

>Ellers er stand meget vigtigere end om det er F2 eller
>F3.

Enig ja, køredynamisk er forskellen ikke kæmpestor, teknisk er der dog
en hel del små forskelle og en F3'er _er_ bedre, men sandelig også
noget dyrere, er pengene små er en 93-F2'er best value for money.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste