/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kan man få større nåle til kaburatorer ?
Fra : Ukendt


Dato : 23-06-05 07:29

Hejsa Alle

Endnu et kapittel i justerings historien blev skrevet igår..

Jeg satte 135 dysser i kaburatorene, men jeg måtte sætte nålen i øverste
hak, og tror ikke dyssen er stor nok, så det går da helt galt hvis der
kommer en 140 dysse i dem, kan man så få en tykkere nål, så den ikke behøver
at sidde i øverste hak?
Ellers er min eneste mulighed at fjerne den plastskive der sidder under
låseringen på nålen, for at få den et hak længere ned.. den køre med 5DH9
nål nu..

Problemet er at den stadigt tøver lidt ved mellemgas, og rykning af nålen
har næsten fjernet det, men desværre ikke helt..

For satan den bliver hurtigere og hurtigere hver gang jeg kommer nærmere det
gyldne setup

Mvh
Morten **som synes det er fedt at selv ordne karburatorer for at få mc'en
til at spille**



 
 
Moller (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 23-06-05 16:54

Juel wrote:
> Endnu et kapittel i justerings historien blev skrevet igår..

Du kan jo snart skrive en bog om det "Juel fra OZ" eller måske "Dr.
Juel or: How I Learned to Stop Worrying and Love the GS-engine ". ;)

> Jeg satte 135 dysser i kaburatorene, men jeg måtte sætte nålen i øverste
> hak, og tror ikke dyssen er stor nok, så det går da helt galt hvis der
> kommer en 140 dysse i dem, kan man så få en tykkere nål, så den ikke behøver
> at sidde i øverste hak?

Hvordan er dit tomgangs system ? og er dine strålerør fine runde ?
eller flotte ovale ? hvis dit tomgangs system gir for meget foder, kan
dette være en grund til at nålen driller.

> Problemet er at den stadigt tøver lidt ved mellemgas, og rykning af nålen
> har næsten fjernet det, men desværre ikke helt..

Jeg havde næsten et lignende problem med Banditten da jeg fik andre
knaster i, med standard nålene... Lydmuren bandede og svovle, og da vi
smed Jet-kittet i, så virkede alt fint igen ;)

> For satan den bliver hurtigere og hurtigere hver gang jeg kommer nærmere det
> gyldne setup

Så mangler du bare at afstive den til de eksra krafter, og måske lige
få styr på om den har bremsepower nok... sådan 200Kg. cykel kræver nu lidt
når den skal bremse, og så vidt jeg husker er det bremseskiver fra en
meget lettere cykel der sider på ik ;)

> Mvh
> Morten **som synes det er fedt at selv ordne karburatorer for at få mc'en
> til at spille**

Nærig frans ;) hæhæ... ja man lære noget, og så længe den ik smider
mere, så er det også til at ha med at gøre... prøv at tænke på at skulle
lave tændrørs teste på banditten, fuld hane i det gear som den ik går i
begrænseren i.

VH
Lars Molnit



Richard (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 23-06-05 17:15

Juel wrote:

Ad subject - ja da, til de fleste karburatorer findes et væld af
forskellige nåle med forskellige tykkelser og profiler - problemet er at
finde den rigtige - eller bare en oversigt med specs på dem

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste