/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Canon pixma 4000. Kompatible patroner. Ref~
Fra : Kurt Pedersen


Dato : 08-07-05 23:29

Hej NG
Jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere at vide om kompatible patroner og
refill ink til denne printer.

Er der nogen af jer der ligger inde med langtidserfaring med kompatible
patroner, hvor de bedste købes og hvad de koster lige så med refill ink.
Nogle mener jo at det ikke er tilrådeligt men har i andre erfaringer?

Ser vi på originale patroner kunne det være interessant at vide hvor de
købes billig.

Er der forhandlere på nettet der generelt har en god kvalitet på deres
kompatible patroner uagtet hvilken printer der er tale om?

Jeg tror ikke at det altid er interessant med den billigste pris men der
skulle også gerne være lidt kvalitet i det hele, men lige meget hvad så
søger man vel altid efter en kvalitet der ligner originalen.
Her og andre steder hører man ofte om mange der har haft alvorlige
problemer med kompatible patroner og refill ink og med dette indlæg håber
jeg at være med til at eliminere eller mindske risikoen for at ryge ind i
dårlige patroner, men i sidste ende er det jo vel også et spørgsmål om at få
mest for sine penge og hvis man så stort set kan bevare kvaliteten så er det
da helt fint..
mvh
Kurt



 
 
Myt (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Myt


Dato : 09-07-05 00:19


"Kurt Pedersen" <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42cefe41$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG
> Jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere at vide om kompatible patroner og
> refill ink til denne printer.
>
> Er der nogen af jer der ligger inde med langtidserfaring med kompatible
> patroner, hvor de bedste købes og hvad de koster lige så med refill ink.
> Nogle mener jo at det ikke er tilrådeligt men har i andre erfaringer?
>
> Ser vi på originale patroner kunne det være interessant at vide hvor de
> købes billig.
>
> Er der forhandlere på nettet der generelt har en god kvalitet på deres
> kompatible patroner uagtet hvilken printer der er tale om?
>
> Jeg tror ikke at det altid er interessant med den billigste pris men der
> skulle også gerne være lidt kvalitet i det hele, men lige meget hvad så
> søger man vel altid efter en kvalitet der ligner originalen.
> Her og andre steder hører man ofte om mange der har haft alvorlige
> problemer med kompatible patroner og refill ink og med dette indlæg
> håber
> jeg at være med til at eliminere eller mindske risikoen for at ryge ind i
> dårlige patroner, men i sidste ende er det jo vel også et spørgsmål om at
> få
> mest for sine penge og hvis man så stort set kan bevare kvaliteten så er
> det
> da helt fint..
> mvh
> Kurt
>
>

Der er jo InkClub
http://www.inkclub.com/produkt.asp?Marke=canon&modell=PIXMA+IP4000 De har
både det ene og det andet.

Myt



Max (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 09-07-05 10:17

Hej Myt

> Der er jo InkClub
> http://www.inkclub.com/produkt.asp?Marke=canon&modell=PIXMA+IP4000 De har
> både det ene og det andet.

De er 25% for dyre på originale patroner og 50% på uorginale.

Mvh Max



Henrik Larsson (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Larsson


Dato : 09-07-05 17:25

> De er 25% for dyre på originale patroner og 50% på uorginale.

I forhold til hvem?

Mvh Henrik



Max (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 09-07-05 17:29

Hej

> > De er 25% for dyre på originale patroner og 50% på uorginale.
> I forhold til hvem?

I forhold til markedet.

Mvh Max



Peter (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 09-07-05 08:12

Hej.

Jeg har gjort bitre erfaringer med uorginale patroner, mit råd: køb dem
ikke.....

Jeg har haft 3 forskællige "fabrikater" og intet fungerede.

Det ene sæt som næsten fungerede, havde det med at:
1. Tørre ud, så der skulle rinses kraftigt inden en udskrift.
(Jeg tror at det er fordi at kontaktpuden var skubbet lidt op i
patronerne, pga. at de var refill, og altså brugt før)
2. Give forkerte farver, faverne er langt fra de orginale patroners farve
kvalitet.
3. Hætten på den ene var limet så godt fast at patronen flækkede da jeg
forsigtigt forsøgte at få hætten af.
(Sikke et svineri !)

Det næste sæt jeg havde, var efter butikkens udsagn langt bedre og i nye
patroner (og jeg fik dem gratis pga. mine problemer, så det var da en fin
service), de patroner var altså ikke refill, men de fungerede bare heller
ikke, de kunne ikke levere blæk nok (tror jeg ?), så alle udskrifter
startede pænt øverst på siden men endte med at være mere farvestreger end
egentlig udskrift.

Tredje sæt, fra en anden leverandør, viste sig også at være refill, men oven
i købet refill i uorginale huse, hvilket vil sige at nogle af farverne ikke
engang kunne klikke ordenligt fast i printerhovedet/holderen, og det
medførte at der ikke var ordenlig kontakt mellem printerhovedet og
patronerne.

Det sidste sæt var skyld i at ikke engang orginale patroner fungerede da jeg
endelig valgte at købe dem igen, så jeg købte en rinsepatron og rinsede og
rinsede, og så kom de orginale patroner til at fungere 100% på printeren.

Så jeg vil ikke anbefale at købe uorginale patroner, jo de er billigere (vel
ca. 1/3 af prisen) men de er altså ikke alle ærgerelserne værd.

Mange steder kan du ikke engang se om det er refill eller nye uorginale
patroner de tilbyder, men det er sikkert også lige meget, for jeg kan ikke
sige hvad der er værst.

Mht. billigste orginale og uorginale (hvis lysten er til dem) patroner, så
prøv på edbpriser.dk, det er der jeg kikker når jeg skal have patroner......
http://www.edbpriser.dk/listproducts.asp?ID=52&Parent=379&Producent=86&Line=1944&Model=23422

Mvh.
Peter



Kurt Pedersen (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Pedersen


Dato : 09-07-05 09:49

Hej Peter
Ja det er jo kedeligt at du har gjort den slags erfaringer med
printerpatroner og det gør jo at du nok er blevet meget mere forsigtig.

Der findes et hav af forskellige printerpatroner kompatibel med mange
printere og der findes lige så mange producenter. På nettet findes der et
utal af mere eller mindre seriøse forhandlere hvis motto er "Bare det er
billigt nok......så" og den går jo altså ikke når man har med så følsomt et
område at gøre som en printers ædlere dele.

Jeg er overbevist om at der findes producenter hvis patroner ligger på højde
med de originale og som sætter en ære i at sælge et produkt der virker.
Spørgsmålet er bare om der her i dette land er patronsælgere der sælger
disse patroner og som er lige så seriøse.

Nogle gange for man det indtryk at mange af sælgerne fortsætter med at sælge
deres produkter selvom de ganske udmærket er klar over at det de sælger ikke
kan hamle op med kravet om kvalitet. Det er også derfor at det er vigtigt
både at finde den rigtige forhandler men også om at få luget ud i de
forhandlere der bare sælger løs af et dårligt produkt bare det er billigt
nok.

Jeg overvejer selv at opsøge tyske hjemmesider idet jeg har gode erfaringer
fra tidligere. Jeg kan så bare ikke huske firmaets navn men jeg tror til
gengæld heller ikke at useriøse sælgere har den store overlevelses chance i
Tyskland da deres kunder er mere aggressive.
mvh
Kurt

"Peter" <p@tele.dk> skrev i en meddelelse
news:kNKze.9$tU6.8@news.get2net.dk...
> Hej.
>
> Jeg har gjort bitre erfaringer med uorginale patroner, mit råd: køb dem
> ikke.....
>
> Jeg har haft 3 forskællige "fabrikater" og intet fungerede.
>
> Det ene sæt som næsten fungerede, havde det med at:
> 1. Tørre ud, så der skulle rinses kraftigt inden en udskrift.
> (Jeg tror at det er fordi at kontaktpuden var skubbet lidt op i
> patronerne, pga. at de var refill, og altså brugt før)
> 2. Give forkerte farver, faverne er langt fra de orginale patroners farve
> kvalitet.
> 3. Hætten på den ene var limet så godt fast at patronen flækkede da jeg
> forsigtigt forsøgte at få hætten af.
> (Sikke et svineri !)
>
> Det næste sæt jeg havde, var efter butikkens udsagn langt bedre og i nye
> patroner (og jeg fik dem gratis pga. mine problemer, så det var da en fin
> service), de patroner var altså ikke refill, men de fungerede bare heller
> ikke, de kunne ikke levere blæk nok (tror jeg ?), så alle udskrifter
> startede pænt øverst på siden men endte med at være mere farvestreger end
> egentlig udskrift.
>
> Tredje sæt, fra en anden leverandør, viste sig også at være refill, men
oven
> i købet refill i uorginale huse, hvilket vil sige at nogle af farverne
ikke
> engang kunne klikke ordenligt fast i printerhovedet/holderen, og det
> medførte at der ikke var ordenlig kontakt mellem printerhovedet og
> patronerne.
>
> Det sidste sæt var skyld i at ikke engang orginale patroner fungerede da
jeg
> endelig valgte at købe dem igen, så jeg købte en rinsepatron og rinsede og
> rinsede, og så kom de orginale patroner til at fungere 100% på printeren.
>
> Så jeg vil ikke anbefale at købe uorginale patroner, jo de er billigere
(vel
> ca. 1/3 af prisen) men de er altså ikke alle ærgerelserne værd.
>
> Mange steder kan du ikke engang se om det er refill eller nye uorginale
> patroner de tilbyder, men det er sikkert også lige meget, for jeg kan ikke
> sige hvad der er værst.
>
> Mht. billigste orginale og uorginale (hvis lysten er til dem) patroner, så
> prøv på edbpriser.dk, det er der jeg kikker når jeg skal have
patroner......
>
http://www.edbpriser.dk/listproducts.asp?ID=52&Parent=379&Producent=86&Line=
1944&Model=23422
>
> Mvh.
> Peter
>
>



Hans (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 09-07-05 10:48

Kurt Pedersen wrote:
> Hej Peter
> Ja det er jo kedeligt at du har gjort den slags erfaringer med
> printerpatroner og det gør jo at du nok er blevet meget mere
> forsigtig.
>
Jeg har en IP5000 og den er direkte hysterisk med blækkvaliteten. Jeg har
endnu ikke fundet uoriginale blæktanke som kan sammenlignes med Canons egne,
alle bud her i tråden og tidligere iregnet, så jeg er for mit vedkommende
færdig med at spilde penge på erstatninger. Selv om de har været billigere
har jeg desværre måttet smide for ret mange penge lige i skralderen.

At være uddannet litografisk trykker gør det bestemt heller ikke bedre, da
jeg ved hvordan det skal se ud, og er det ikke i orden springer det lige i
øjnene på mig. Med de originale tanke leverer IP5000 nemlig et ret flot
resultat på godt papir.

Hans



Kurt Lund (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Lund


Dato : 09-07-05 08:55


"Kurt Pedersen" <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42cefe41$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG
> Jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere at vide om kompatible patroner og
> refill ink til denne printer.
>
> Er der nogen af jer der ligger inde med langtidserfaring med kompatible
> patroner, hvor de bedste købes og hvad de koster lige så med refill ink.
> Nogle mener jo at det ikke er tilrådeligt men har i andre erfaringer?
>
> Ser vi på originale patroner kunne det være interessant at vide hvor de
> købes billig.
>
> Er der forhandlere på nettet der generelt har en god kvalitet på deres
> kompatible patroner uagtet hvilken printer der er tale om?
>
> Jeg tror ikke at det altid er interessant med den billigste pris men der
> skulle også gerne være lidt kvalitet i det hele, men lige meget hvad så
> søger man vel altid efter en kvalitet der ligner originalen.
> Her og andre steder hører man ofte om mange der har haft alvorlige
> problemer med kompatible patroner og refill ink og med dette indlæg
> håber
> jeg at være med til at eliminere eller mindske risikoen for at ryge ind i
> dårlige patroner, men i sidste ende er det jo vel også et spørgsmål om at
> få
> mest for sine penge og hvis man så stort set kan bevare kvaliteten så er
> det
> da helt fint..
> mvh
> Kurt
>



kurt og godt http://www.trykspar.dk/
De giver også garanti, jeg har købt der et par gange, og det er på fuld
højde med
det Originale Canon blæk.
Der er også lidt mere blæk i deres patroner, og så koster omkring 25 kr. pr
stk

Mvh
Kurt Lund



Peter (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 09-07-05 09:10

> kurt og godt http://www.trykspar.dk/

Ja, det eneste jeg har haft god erfaring med derfra er deres
rensepatron.....

Mvh.
Peter



Kristian (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 09-07-05 10:09

Har kun gode ting at sige om:

www.printerpatroner.dk

Har før brugt InkClub............men de er for dyre.

Kristian



Kurt Pedersen (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Pedersen


Dato : 09-07-05 10:33

Hej Kurt (og NG).
Når du nu har så gode erfaringer med firmaet kunne det være spændende at få
at vide hvad det er for en printer du har. Der er jo stor forskel på vilken
printer man har da ikke alle er lige sarte overfor hvad der bliver puttet i
dem.
Jeg har scannet et par tyske hjemmesider og en der kunne gå hen at blive
rigtig interessant er http://www.druckerzubehoer.de. De sælger i øjeblikket
kun til det tyske marked men i løbet af en måneds tid begynder de også at
sælge til det omkringliggende Europa. Deres producent er åbenbart 9001
godkendt og hvis de ellers følger den så skulle det da borge for kvalitet
men tag et kik på hjemmesiden.
mvh
Kurt


"Kurt Lund" <klander52@hptmail.com> skrev i en meddelelse
news:42cf82ee$0$62995$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Kurt Pedersen" <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:42cefe41$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hej NG
> > Jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere at vide om kompatible patroner
og
> > refill ink til denne printer.
> >
> > Er der nogen af jer der ligger inde med langtidserfaring med kompatible
> > patroner, hvor de bedste købes og hvad de koster lige så med refill ink.
> > Nogle mener jo at det ikke er tilrådeligt men har i andre erfaringer?
> >
> > Ser vi på originale patroner kunne det være interessant at vide hvor de
> > købes billig.
> >
> > Er der forhandlere på nettet der generelt har en god kvalitet på deres
> > kompatible patroner uagtet hvilken printer der er tale om?
> >
> > Jeg tror ikke at det altid er interessant med den billigste pris men der
> > skulle også gerne være lidt kvalitet i det hele, men lige meget hvad så
> > søger man vel altid efter en kvalitet der ligner originalen.
> > Her og andre steder hører man ofte om mange der har haft alvorlige
> > problemer med kompatible patroner og refill ink og med dette indlæg
> > håber
> > jeg at være med til at eliminere eller mindske risikoen for at ryge ind
i
> > dårlige patroner, men i sidste ende er det jo vel også et spørgsmål om
at
> > få
> > mest for sine penge og hvis man så stort set kan bevare kvaliteten så er
> > det
> > da helt fint..
> > mvh
> > Kurt
> >
>
>
>
> kurt og godt http://www.trykspar.dk/
> De giver også garanti, jeg har købt der et par gange, og det er på fuld
> højde med
> det Originale Canon blæk.
> Der er også lidt mere blæk i deres patroner, og så koster omkring 25 kr.
pr
> stk
>
> Mvh
> Kurt Lund
>
>



Max (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 09-07-05 10:47

Hej Kurt

> sælge til det omkringliggende Europa. Deres producent er åbenbart 9001
> godkendt og hvis de ellers følger den så skulle det da borge for kvalitet

ISO9001 har intet at gøre med om du fremstiller kvalitetsprodukter, du
kan sagtens lave det værst tænkelige lort, bare du gør det hele tiden.

Mvh Max




Hans (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 09-07-05 10:57

Max wrote:
> Hej Kurt
>
>> sælge til det omkringliggende Europa. Deres producent er åbenbart
>> 9001 godkendt og hvis de ellers følger den så skulle det da borge
>> for kvalitet
>
> ISO9001 har intet at gøre med om du fremstiller kvalitetsprodukter, du
> kan sagtens lave det værst tænkelige lort, bare du gør det hele tiden.
>
Enig - Det bliver i den grad misbrugt som kvalitetsstempel.

Hans



Nico de Jong (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Nico de Jong


Dato : 09-07-05 12:43

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
news:42cf9f63$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...
> Max wrote:
> > Hej Kurt
> >
> >> sælge til det omkringliggende Europa. Deres producent er åbenbart
> >> 9001 godkendt og hvis de ellers følger den så skulle det da borge
> >> for kvalitet
> >
> > ISO9001 har intet at gøre med om du fremstiller kvalitetsprodukter, du
> > kan sagtens lave det værst tænkelige lort, bare du gør det hele tiden.
> >
> Enig - Det bliver i den grad misbrugt som kvalitetsstempel.
>
Jeg tabte en gang en programmeringskontrakt fordi jeg ikke kunne fremvise
en
9001 certifikation...
Nico




Hans (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 09-07-05 12:46

Nico de Jong wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
> news:42cf9f63$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...
>> Max wrote:
>>> Hej Kurt
>>>
>>>> sælge til det omkringliggende Europa. Deres producent er åbenbart
>>>> 9001 godkendt og hvis de ellers følger den så skulle det da borge
>>>> for kvalitet
>>>
>>> ISO9001 har intet at gøre med om du fremstiller kvalitetsprodukter,
>>> du kan sagtens lave det værst tænkelige lort, bare du gør det hele
>>> tiden.
>>>
>> Enig - Det bliver i den grad misbrugt som kvalitetsstempel.
>>
> Jeg tabte en gang en programmeringskontrakt fordi jeg ikke kunne
> fremvise en
> 9001 certifikation...

Havde du det ikke lidt underligt bagefter? Sådan lidt en følelse af at være
r*vrendt?

Hans



Kurt Pedersen (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Pedersen


Dato : 09-07-05 11:09




"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:42cf9c9e$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> ISO9001 har intet at gøre med om du fremstiller kvalitetsprodukter, du
> kan sagtens lave det værst tænkelige lort, bare du gør det hele tiden.
>
> Mvh Max
Hej Max
Det har du fuldstændig ret i bare du skriver at det er noget lort du laver.
For øvrigt så ligger der vist en hel del arbejde i at blive 9001 godkendt og
det kan man vist ikke tjene ind igen hvis det er noget lort man laver.
mvh
Kurt





Hans (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 09-07-05 11:12

Kurt Pedersen wrote:
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> news:42cf9c9e$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> ISO9001 har intet at gøre med om du fremstiller kvalitetsprodukter,
>> du kan sagtens lave det værst tænkelige lort, bare du gør det hele
>> tiden.
>>
>> Mvh Max
> Hej Max
> Det har du fuldstændig ret i bare du skriver at det er noget lort du
> laver. For øvrigt så ligger der vist en hel del arbejde i at blive
> 9001 godkendt og det kan man vist ikke tjene ind igen hvis det er
> noget lort man laver.

Den har du misforstået lidt. ISO 9001 handler om strukturering og
dokumentation af produktionsleddet, altså garanti for et ensartet produkt.
Kvaliteten af produktet er en helt anden snak.

Hans



Johan Andersen (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Johan Andersen


Dato : 09-07-05 19:46

Hans wrote:
>
> Den har du misforstået lidt. ISO 9001 handler om strukturering og
> dokumentation af produktionsleddet, altså garanti for et ensartet produkt.

Men det betyder jo også, at hvis man een gang har testet deres produkt
og fundet det OK, så kan man også regne med at det er OK næste gang.

--Johan

Hans (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 09-07-05 19:57

Johan Andersen wrote:
> Hans wrote:
>>
>> Den har du misforstået lidt. ISO 9001 handler om strukturering og
>> dokumentation af produktionsleddet, altså garanti for et ensartet
>> produkt.
>
> Men det betyder jo også, at hvis man een gang har testet deres produkt
> og fundet det OK, så kan man også regne med at det er OK næste gang.
>
Det er nemligt helt korrekt.

Hans



Max (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 09-07-05 12:22

Hej Kurt

> Det har du fuldstændig ret i bare du skriver at det er noget lort du
laver.
> For øvrigt så ligger der vist en hel del arbejde i at blive 9001 godkendt
og
> det kan man vist ikke tjene ind igen hvis det er noget lort man laver.

Hvis der ligger meget arbejde i at blive 9001 godkendt har man en
virksomhed der er dårlig sat sammen, hvis en virksomhed er struktureret
ordentlig og fungere rigtig fornuftig er godkendelsen kun en formsag.

Mvh Max



Claus Tersgov (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 09-07-05 12:51


"Kurt Pedersen" <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> skrev

> For øvrigt så ligger der vist en hel del arbejde i at blive 9001 godkendt
og
> det kan man vist ikke tjene ind igen hvis det er noget lort man laver.

Hvad får dig da til at tro, at producenten udelukkende producerer
sekundavarer?

I øvrigt er det da netop på sekundavarer, den store profit ligger...

Claus



Max (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 09-07-05 17:42

Hej Claus

> I øvrigt er det da netop på sekundavarer, den store profit ligger...

Ikke helt, den rigtig store profit ligger i at producere proffessionelle
ting til et proffesionelt markede.

Mvh Max



Kurt Lund (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Lund


Dato : 09-07-05 11:18


"Kurt Pedersen" <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42cf99c1$0$63705$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej Kurt (og NG).
> Når du nu har så gode erfaringer med firmaet kunne det være spændende at
> få
> at vide hvad det er for en printer du har. Der er jo stor forskel på
> vilken
> printer man har da ikke alle er lige sarte overfor hvad der bliver puttet
> i
> dem.
> Jeg har scannet et par tyske hjemmesider og en der kunne gå hen at blive
> rigtig interessant er http://www.druckerzubehoer.de. De sælger i
> øjeblikket
> kun til det tyske marked men i løbet af en måneds tid begynder de også at
> sælge til det omkringliggende Europa. Deres producent er åbenbart 9001
> godkendt og hvis de ellers følger den så skulle det da borge for kvalitet
> men tag et kik på hjemmesiden.
> mvh
> Kurt
>
Hej Kurt

Tjae nu var Emne jo på Canon Pixma 4000, hvis jeg havde en anden printer end
den, vil jeg ikke svare på denne tråd ;)

Mvh
Kurt Lund



Claus Tersgov (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 09-07-05 12:45


"Kurt Pedersen" <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> skrev

> sælge til det omkringliggende Europa. Deres producent er åbenbart 9001
> godkendt og hvis de ellers følger den så skulle det da borge for kvalitet

Det betyder blot, at produktionen og kvaliteten er ensartet, det siger ikke
en bønne om produktets kvalitet. Man kan sagtens være ISO certificeret og så
producere noget lort, så længe man producerer det samme lort konstant...

Claus



J.A.F. Pedersen (09-07-2005)
Kommentar
Fra : J.A.F. Pedersen


Dato : 09-07-05 10:25

Kurt Pedersen skrev:

> Er der nogen af jer der ligger inde med langtidserfaring med kompatible
> patroner, hvor de bedste købes og hvad de koster lige så med refill ink.
> Nogle mener jo at det ikke er tilrådeligt men har i andre erfaringer?

> Ser vi på originale patroner kunne det være interessant at vide hvor de
> købes billig.

Jeg har kørt med refill blæk de sidste 4 år fra Sigurd Rasmussen, så jeg
tænker aldrig aldrig blækpriser eller kvalitet(stab).

Det fungere bedst ved at købe originale patroner, og så refill-le dem efter
forskriften. Den finder du på FyldSelv.dk på deres liste. Er du i tvivl om
noget, så send en mail til Sigurd Rasmussen, og du får de bedste svar på
alt.

Farverne sælges for 149,50 kr. stykket (sort pigmenterede koster 199,50
kr.), så du skal af med en udskrivning i første omgang, men så kan du køre
5-7 påfyldninger på en original patron, inden den skal skiftes.

Jeg har Canon MP 760 All-in-one, og kan ikke se forskel i printet med
SG-blæk eller original blæk.

JAF



Madsen (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 09-07-05 17:33

On Sat, 9 Jul 2005 00:29:18 +0200, "Kurt Pedersen"
<kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> wrote:

> Ser vi på originale patroner kunne det være interessant at vide hvor de
>købes billig.

Jeg køber mine hos www.pc-netto.dk
68 kr / stk for originale Canon patroner

Mvh Mads

--
Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely
in a pretty and well preserved body, but rather, skid in broadside,
thoroughly used up, totally worn out and loudly proclaiming,
"WOW! What a ride!"

Kurt Pedersen (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Pedersen


Dato : 10-07-05 15:40


"Madsen" <madsen@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
news:91vvc1h7bn4debfpb8dlj1nucoeuun9hv8@4ax.com...
> On Sat, 9 Jul 2005 00:29:18 +0200, "Kurt Pedersen"
> <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> wrote:
>
> > Ser vi på originale patroner kunne det være interessant at vide hvor de
> >købes billig.
>
> Jeg køber mine hos www.pc-netto.dk
> 68 kr / stk for originale Canon patroner

Hr. Madsen
De må da kunne fås billigere, eller hva'?
mvh
Kurt


> Mvh Mads
>
> --
> Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely
> in a pretty and well preserved body, but rather, skid in broadside,
> thoroughly used up, totally worn out and loudly proclaiming,
> "WOW! What a ride!"



Max (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 10-07-05 17:25

Hej Kurt

> De må da kunne fås billigere, eller hva'?

Billigste pris for original farve patron er 64 kr. på edbpriser,
og 80 kr. for den sorte.

Det er sikkert muligt at finde lavere priser i tyskland eller england,
men så skal der sikkert også købes mange styk for at spare
porto og vekselgebyret også.

Mvh Max



Kurt Pedersen (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Pedersen


Dato : 12-07-05 11:44

Hej NG
Tak for svarene.
Nogle har problemer og andre er meget glade for de uoriginale patroner.
Noget af det skyldes vel at nogle printere er mere følsomme end andre. Og så
er der det med kvaliteten og her kommer det jo nok an på hvilken producent
der har lavet patronerne. Jeg synes ikke at de danske hjemmesider oplyser
meget om hvem producenten er og det kan jo være væsentlig især når man har
gode erfaringer med lige netop en bestemt producent, det er tyskerne så til
gengæld gode til.
Max, hvad vekselgebyret andgår så har jeg et visadankort og her betaler man
altså ikke vekselgebyr, men tyskerne er så til gengæld begyndt at trække
deres 16% moms fra og lægge de 25% danske til og dem skal man så lige
kalkulere med i regnestykket. Når jeg nu går efter de uoriginale patroner så
er det nok fordi jeg går efter at de bare skal fungere og ikke ødelægge
printeren fremfor om udskriftskvaliteten er lig med de originale. Hvis jeg
finder patroner der dur så skal i som tak for hjælpen nok få et prej.
mvh
Kurt


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:42d14b5d$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Kurt
>
> > De må da kunne fås billigere, eller hva'?
>
> Billigste pris for original farve patron er 64 kr. på edbpriser,
> og 80 kr. for den sorte.
>
> Det er sikkert muligt at finde lavere priser i tyskland eller england,
> men så skal der sikkert også købes mange styk for at spare
> porto og vekselgebyret også.
>
> Mvh Max
>
>



Max (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-07-05 12:18

Hej Kurt

> Nogle har problemer og andre er meget glade for de uoriginale patroner.

Ja, jeg har oplevet pludslig at have en grøn farvepatron i en CMYK printer
fordi der løb farve mellem beholderne.

> Max, hvad vekselgebyret andgår så har jeg et visadankort og her betaler
man

Ja, har selv Visa, men tyskerne har været meget sløve med at lave on-line
betaling til udlandet, jeg tror det har noget med omkostninger at gøre.

> deres 16% moms fra og lægge de 25% danske til og dem skal man så lige
> kalkulere med i regnestykket. Når jeg nu går efter de uoriginale patroner


Noget der vidner om et stigende salt til Danmark fra Tyskland, når deres
eksport
til Danmark overstiger et vidst beløb skal de jo momsregistreres i Danmark.

> printeren fremfor om udskriftskvaliteten er lig med de originale. Hvis jeg
> finder patroner der dur så skal i som tak for hjælpen nok få et prej.

Jeg bruger indtil vidre originale patroner, så dyrt er det jo trods alt
heller ikke,
men hvis jeg kunne få en væsentlig besparelse (50%) og samme kvalitet
er det jo noget man skal overveje.

Noget der også kunne være interessant er prisen på Canon PR-101 papir.

Mvh Max



Karin (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Karin


Dato : 14-07-05 11:22


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
news:42d3a652$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg bruger indtil vidre originale patroner, så dyrt er det jo trods alt
> heller ikke,
> men hvis jeg kunne få en væsentlig besparelse (50%) og samme kvalitet
> er det jo noget man skal overveje.
>
> Noget der også kunne være interessant er prisen på Canon PR-101 papir.
>

Prøv at kigge på KMP her:

http://www.tpi-danmark.dk/produkter.php?kat=2&PHPSESSID=0534c5957e0a79a68f76a68cb64d0acb

Super kvalitet og garanti

Mvh. Karin



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste