Claus" <bourne"nospam wrote:
> G'aften NG
>
> Jeg finder mig selv i den situation, at jeg har mulighed for at
> distribuere ny musik/kunstner herhjemme i Danmark, ikke solgt
> "kommercielt" før på det danske marked. Der er muligvis flere mindre
> nicher. Meget spændende!
> Men jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal håndtere situationen,
> idet der givetvis er mange små juridiske firnurligheder og praktiske
> ting der skal tages højde for. Men jeg er frisk på udfordringen.
>
> Så mit spørgsmål er kort og godt, hvordan griber jeg det an?
>
> Mit ønske er, at blive "mellemmand", imellem musiker og det danske
> marked. Musikeren producerer iøvrigt selv sin musik og er bosiddende
> i et EU land.
> Jeg har en handelsuddannelse, men har ikke benyttet den i flere år,
> så meget er jo både ændret og røget ud af erindringen.
>
> Jeg håber nogen kan skabe lidt lys over min situation - det ville jeg
> værdsætte rigtig meget.
>
> Vh Claus
Du skal vist i aller aller første omgang tale med KODA/GRAMEX om
opkrævelsesafgifter for alle musikmedier - både spillet offentligt, samt
solgte medier. til de stakkels udøvende kunstnere og opretshavere - eller
hvad de nu kalder sig nu om dage.
Der er vist en regel for, at ved en afspilning på 30 sek. eller derover,
skal der betales afgifter. Der er vist bl.a. derfor, at man i DR sidder med
et stopur til 29 sek., hver gang de lige skal bruge et par lyde til en
jingle.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen