/ Forside / Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sorg & Krise
#NavnPoint
Birgitta 1660
Nordsted1 970
dova 930
ans 781
mangorossa 720
creamygirl 610
vaxen 560
Teil 550
pipzi 510
10  clou 510
Ældre og deres vilkår.
Fra : Josie


Dato : 03-07-05 06:33

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe at henvende mig, men jeg gør det
alligevel, hvor bliver man som pårørende til et ældre menneske der bor på et
plejecenter, og man selv har sin gang der, og ser hvordan de ældre mennesker
egentlig bliver behandlet ked af det,og bange for selv at havne i den
situation. Det er en situation jeg ikke ønsker at komme i, prøv og tænk at
skulle på toilettet til bestemte tider, og når man så skal udenfor de
fastsatte tider, at få det svar, jamen du var tissede jo for en halv time
siden, så må du lade være med at drikke så meget vand hvis du ikke kan holde
dig, og du har jo en ble på så kan du bare tisse, og blive talt til som til
et barn hvad f..... er meningen, hvad gør de stakkels mennesker der ikke har
nogen pårørende til at komme og råbe op, og holde lidt øje med hvad der
sker, jeg tør slet ikke tænke på det.
Jeg ved godt der er mange som arbejder med ældre, der har det dårligt med at
der ikke er tid til at hjælpe de ældre bedre, og det kan jeg godt se er en
frustrerende situation for dem også, men der er desværre mange der arbejder
sådanne steder, der aldrig skulle have lov til at have med ældre mennesker
at gøre. Ja, så kom jeg af med lidt galde, men jeg kan ikke forestille mig
at jeg er den eneste der har det sådan .Jeg håber ikke jeres morgen er
blevet ødelagt af mit negative indlæg

Mvh. Josie.



 
 
Dimera (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Dimera


Dato : 10-07-05 00:31

Kære Josie.
ja., der er noget galt med plejen af vores ældre borgere. Mindre personale,
for mange vikarer. Det kan vi ikke byde vores borgere, på plejehjem.
VH Dimera, socialpædagog.
,
"Josie" <josie@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42c7787a$0$208$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe at henvende mig, men jeg gør det
> alligevel, hvor bliver man som pårørende til et ældre menneske der bor på
> et plejecenter, og man selv har sin gang der, og ser hvordan de ældre
> mennesker egentlig bliver behandlet ked af det,og bange for selv at havne
> i den situation. Det er en situation jeg ikke ønsker at komme i, prøv og
> tænk at skulle på toilettet til bestemte tider, og når man så skal udenfor
> de fastsatte tider, at få det svar, jamen du var tissede jo for en halv
> time siden, så må du lade være med at drikke så meget vand hvis du ikke
> kan holde dig, og du har jo en ble på så kan du bare tisse, og blive talt
> til som til et barn hvad f..... er meningen, hvad gør de stakkels
> mennesker der ikke har nogen pårørende til at komme og råbe op, og holde
> lidt øje med hvad der sker, jeg tør slet ikke tænke på det.
> Jeg ved godt der er mange som arbejder med ældre, der har det dårligt med
> at der ikke er tid til at hjælpe de ældre bedre, og det kan jeg godt se er
> en frustrerende situation for dem også, men der er desværre mange der
> arbejder sådanne steder, der aldrig skulle have lov til at have med ældre
> mennesker at gøre. Ja, så kom jeg af med lidt galde, men jeg kan ikke
> forestille mig at jeg er den eneste der har det sådan .Jeg håber ikke
> jeres morgen er blevet ødelagt af mit negative indlæg
>
> Mvh. Josie.
>



Josie (11-07-2005)
Kommentar
Fra : Josie


Dato : 11-07-05 11:37


"Dimera" <dimera@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:S6Zze.172$nm.59@news.get2net.dk...
> Kære Josie.
> ja., der er noget galt med plejen af vores ældre borgere. Mindre
> personale, for mange vikarer. Det kan vi ikke byde vores borgere, på
> plejehjem.
> VH Dimera, socialpædagog.

Det er nemlig et af problemerne, jeg kan da godt forstå de ældre bliver
utrygge, når der kommer nye hele tiden, det lyder så godt når der bliver
sagt at de ældre selv skal være med til at bestemme deres dagligdag, og det
helst skal være den samme hjælper der kommer hos dem, men sandheden er en
ganske anden, når man bliver afhængig af hjælp fra andre, og i mange
tilfælde er det en dårlig planlægning der er skyld i det, er ledelsen ikke i
orden så kan det aldrig gå godt.
De venligste hilsener fra Josie.



Stefanie Mathiesen (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Stefanie Mathiesen


Dato : 10-07-05 16:19


"Josie" <josie@mail.dk> wrote in message
news:42c7787a$0$208$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe at henvende mig, men jeg gør det
> alligevel, hvor bliver man som pårørende til et ældre menneske der bor på
et
> plejecenter, og man selv har sin gang der, og ser hvordan de ældre
mennesker
> egentlig bliver behandlet ked af det,og bange for selv at havne i den
> situation. Det er en situation jeg ikke ønsker at komme i, prøv og tænk at
> skulle på toilettet til bestemte tider, og når man så skal udenfor de
> fastsatte tider, at få det svar, jamen du var tissede jo for en halv time
> siden, så må du lade være med at drikke så meget vand hvis du ikke kan
holde
> dig, og du har jo en ble på så kan du bare tisse, og blive talt til som
til
> et barn hvad f..... er meningen, hvad gør de stakkels mennesker der ikke
har
> nogen pårørende til at komme og råbe op, og holde lidt øje med hvad der
> sker, jeg tør slet ikke tænke på det.
> Jeg ved godt der er mange som arbejder med ældre, der har det dårligt med
at
> der ikke er tid til at hjælpe de ældre bedre, og det kan jeg godt se er en
> frustrerende situation for dem også, men der er desværre mange der
arbejder
> sådanne steder, der aldrig skulle have lov til at have med ældre mennesker
> at gøre. Ja, så kom jeg af med lidt galde, men jeg kan ikke forestille mig
> at jeg er den eneste der har det sådan .Jeg håber ikke jeres morgen er
> blevet ødelagt af mit negative indlæg
>
> Mvh. Josie.

Med chance for at blive hakket ned vil jeg godt lige, med arbejde i
hjemmeplejen have lov at blande mig!
Når vores ældre ringer nødkald fordi de skal på toilet eller hvad de nu kan
være, så bliver der straks sendt en om til dem! Jeg skal gerne indrømme at
der ikke altid er sat al den tid af ved de forskellige personer, som disse
måtte kræve, men i disse tilfælde, tager vi os tiden til den enkelte.
Samtidig er der jo også mennesker som kun tager halvdelen af den tid der er
sat af til dem!

Nu jeg er igang vil jeg bede dig ikke skælde ud på vikarerne, selv er jeg
kun afløser (men har timer hver dag) og de ældre brokker sig rigeligt over
os, det behøver pårørende ikke også gøre! Jeg vil hertil lige nævne at vi jo
aldrig bliver "gamle erfarne rotter" hvis ikke vi får træningen. Øvelse gør
mester, og fordi vi har evnen til at skifte ble og tørre røv på et andet
mennesker (hvilket der skal noget specielt til) så betyder det ikke at det
er noget vi har fået ind med modermælken. Vi skal lære tingene lige så vidt
som du skal lære det du nu end gang arbejder med!

Sidst men ikke mindst vil jeg sige at jeg føler med dig, jeg forstår din
situation og frustration, men det er desværre regeringen der sidder med
magten. Vi andre er blot mennesker ligesom du selv!!

MVH. Stefanie



Carsten Riis (10-07-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 10-07-05 18:53

Stefanie Mathiesen skrev den 10-07-2005 17:19:

> .... Vi andre er blot mennesker ligesom du selv!!


Ja, det burde man huske.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det

Josie (11-07-2005)
Kommentar
Fra : Josie


Dato : 11-07-05 11:28


"Stefanie Mathiesen" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> skrev i en meddelelse
news:42d13c79$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Med chance for at blive hakket ned vil jeg godt lige, med arbejde i
> hjemmeplejen have lov at blande mig!

Du kan være ganske rolig jeg har ikke tænkt mig at hakke dig ned, jeg har
selv et godt indblik i hvordan det foregår på et plejecenter, da jeg som
pårørende selv er med til at passe min mor, og har også fuld forståelse for
og ved, at der ikke altid er den tid der skal være..

Når vores ældre ringer nødkald fordi de skal på toilet eller hvad de nu kan
> være, så bliver der straks sendt en om til dem!

Hvad det angår med at få hjælp hurtigt, der kan jeg godt sige dig, at det
ikke altid er tilfældet.



> Nu jeg er igang vil jeg bede dig ikke skælde ud på vikarerne, selv er jeg
> kun afløser (men har timer hver dag) og de ældre brokker sig rigeligt over
> os, det behøver pårørende ikke også gøre!

Jeg vil ikke skælde ud på vikarer og afløsere, i det her tilfælde er det
mange gange afløserne der kan se den dårlige planlægning.Og jeg forstår også
at det er frustrende at pårørende brokker sig over personalet, men man har
som pårørende også en pligt til at skride ind, hvis man kan se der er noget
der er helt galt.

Jeg vil hertil lige nævne at vi jo
> aldrig bliver "gamle erfarne rotter" hvis ikke vi får træningen. Øvelse
> gør
> mester, og fordi vi har evnen til at skifte ble og tørre røv på et andet
> mennesker (hvilket der skal noget specielt til) så betyder det ikke at det
> er noget vi har fået ind med modermælken. Vi skal lære tingene lige så
> vidt
> som du skal lære det du nu end gang arbejder med!

Jeg har selv arbejdet på et alderdomshjem og haft med ældre at gøre, og jeg
er som sagt selv med i plejen af min mor, og både skifter ble og bader
hende.


> Sidst men ikke mindst vil jeg sige at jeg føler med dig, jeg forstår din
> situation og frustration, men det er desværre regeringen der sidder med
> magten. Vi andre er blot mennesker ligesom du selv!!
>
> MVH. Stefanie

Du har fuldstændig ret i at det er regeringen der er skurken, og jeg ved
der er mange rare hjemmeplejere, men der er desværre også nogen, der ikke
har en pind forstand på at have med ældre og gøre, og det er sørgeligt.
Mange venlige hilsener Josie.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste