/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ventil-stilleskruer til Bandit 600 1999
Fra : thomas sloth


Dato : 13-06-05 09:34

Øv, har dummet mig, idet jeg skulle justere ventiler på min bandit -
jeg er kommet til at overspænde 3-4 af ventilskruerne, dvs. nærmere
kontramøtrikken, således gevindet på skruerne er røget. Ved ikke helt
hvad der gik galt, jeg brugte momentnøgle til foreskrevet 10Nm. (Nej,
havde ikke instillet den forkert, men noget må jeg have gjort forkert)
Var lige ved Enghave for at få nye, havde de desværre ikke på lager.
Til gengæld kræver de ca 80 kr(!!!!!!!!!) for en skrue inkl møtrik! Er
da optrækkeri....!
Findes der andre i kbh, der kan have skruerne?

Takker, Thomas

 
 
Steen E. (13-06-2005)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 13-06-05 10:49


> jeg er kommet til at overspænde 3-4 af ventilskruerne, dvs. nærmere
> kontramøtrikken, således gevindet på skruerne er røget. Ved ikke helt
> hvad der gik galt, jeg brugte momentnøgle til foreskrevet 10Nm. (Nej,
> havde ikke instillet den forkert, men noget må jeg have gjort forkert)


Skulle din momentnøgle mon være i kgm ? Så du har spændt dem med 10X ?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Henrik Nielsen (13-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 13-06-05 12:20

Eller hvis din momentnøgle fx. går fra 10-200Nm, vil jeg tro at usikkerheden
er forholdsvis stor omkring de 10Nm...


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Moller (13-06-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 13-06-05 13:59

thomas sloth wrote:

> Øv, har dummet mig, idet jeg skulle justere ventiler på min bandit -
> jeg er kommet til at overspænde 3-4 af ventilskruerne, dvs. nærmere
> kontramøtrikken, således gevindet på skruerne er røget. Ved ikke helt
> hvad der gik galt, jeg brugte momentnøgle til foreskrevet 10Nm.

Hu ? skal man nu til at bruge moment nøglen der ??? no way...
håndstrammet, i den bløde ende, så må det være fint.

VH
Lars Molnit
Som overvejer om et Gixxer topstykke med shims, kan fittes ned over, og
derved spare en masse justertid.


Ukendt (13-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-06-05 15:42


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:d8jvu8$s6v$1@abbeden.bunk.cc...
>
> VH
> Lars Molnit
> Som overvejer om et Gixxer topstykke med shims, kan fittes ned over, og
> derved spare en masse justertid.
>


Hej Moller.

Sparer man justerings tid, ved shims !, skal knasterne ikke ud for at juste
ventilerne ?, eller er der noget jeg har misforstået ?


--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
K1200RS '99
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25



Jesper (13-06-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 13-06-05 16:22

Dennis Hellan Pedersen wrote:


> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:d8jvu8$s6v$1@abbeden.bunk.cc...
>>
>> VH
>> Lars Molnit
>> Som overvejer om et Gixxer topstykke med shims, kan fittes ned over, og
>> derved spare en masse justertid.
>>


> Hej Moller.

> Sparer man justerings tid, ved shims !, skal knasterne ikke ud for at juste
> ventilerne ?, eller er der noget jeg har misforstået ?

Jo det tager længere tid når det er med shims, men det skal tilgengæld
ikke gøres så ofte som ved justerings-skruer.

/
Jesper


Moller (13-06-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 13-06-05 19:35

Jesper wrote:
> Jo det tager længere tid når det er med shims, men det skal tilgengæld
> ikke gøres så ofte som ved justerings-skruer.

Yepsen, det var lige fidusen jeg tænkte på ;)

VH
Lars Molnit


Tony Lorentzen (13-06-2005)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 13-06-05 19:47

Jesper wrote:

> Jo det tager længere tid når det er med shims, men det skal tilgengæld
> ikke gøres så ofte som ved justerings-skruer.

Og det er noget bøvl hvis ikke den lokale MC pusher har åbent når man
står med dyret åbenet og har fundet ud af hvilke tykkelse shims man
mangler :-/ så hellere stille-skruer som måske skal justeres/efterses
lidt oftere IMHO.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Jens Jacob Bager Jen~ (13-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 13-06-05 20:02

> Og det er noget bøvl hvis ikke den lokale MC pusher har åbent når man
> står med dyret åbenet og har fundet ud af hvilke tykkelse shims man
> mangler :-/ så hellere stille-skruer som måske skal justeres/efterses
> lidt oftere IMHO.

NEJ!

Stilleskruer skal stilles for hver 6000km
Shim på min CBR skal kontrolleres for hver 24.000km, men skal ofte kun
stilles hver anden gang.

Stilleskruer er kun smart for motorcykler der skal rejse til fjerne afkroge
af verden hvor shims ikkekan fremskaffes. Alle andre steder er shims at
foretrække, også for en hobbymekaniker som mig. Jeg lever med at skulle en
tur til Aagesen og købe shims hver vinter til min CBR, i stedet for at
skulle stille ventilerne 3 gange over sæsonen. At så stilleskruer giver et
tungere ventilarrangement, og hæmmer omdrejninger og fordrer kraftigere
ventilfjedre (større tab) er en anden sag.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Tony Lorentzen (13-06-2005)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 13-06-05 20:18

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> NEJ!

NÅ!

> Stilleskruer skal stilles for hver 6000km
> Shim på min CBR skal kontrolleres for hver 24.000km, men skal ofte kun
> stilles hver anden gang.
>
> Stilleskruer er kun smart for motorcykler der skal rejse til fjerne afkroge
> af verden hvor shims ikkekan fremskaffes. Alle andre steder er shims at
> foretrække, også for en hobbymekaniker som mig. Jeg lever med at skulle en
> tur til Aagesen og købe shims hver vinter til min CBR, i stedet for at
> skulle stille ventilerne 3 gange over sæsonen. At så stilleskruer giver et
> tungere ventilarrangement, og hæmmer omdrejninger og fordrer kraftigere
> ventilfjedre (større tab) er en anden sag.

Nu kører jeg ikke 24.000 km. pr. sæson men jeg kunne nok lige klare at
skulle stille/tjekke nogle stilleskruer en enkelt eller to gange i løbet
af en mc-sæson.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o (iøvrigt også med shims)

CL (14-06-2005)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 14-06-05 05:54


>
> Stilleskruer skal stilles for hver 6000km

Nej min CBR 1000 F Dual skal kontrolleres ved hver 12.000 Km

> Shim på min CBR skal kontrolleres for hver 24.000km, men skal ofte kun
> stilles hver anden gang.

Jeg har kun kontrolleret det en gang og der skulle de heller ikke justeres.

>
> Stilleskruer er kun smart for motorcykler der skal rejse til fjerne
> afkroge af verden hvor shims ikkekan fremskaffes. Alle andre steder er
> shims at foretrække, også for en hobbymekaniker som mig.

Ikke enig.,det er da noget nemmere med stille skruer.
(Der er heller ikke så stor fare for at tabe noget ned i motoren)

H
Carsten



Moller (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 14-06-05 08:43

CL wrote:
> Ikke enig.,det er da noget nemmere med stille skruer.
> (Der er heller ikke så stor fare for at tabe noget ned i motoren)

Men som det blev vist sidste år i PMC, så er der nemt at tabe en kontra
mødtrick ned i motoren under kørslen fra stilleskruerne i stedet ;) Jeg
ved godt hvad jeg hels vil.

VH
Lars Molnit


Ukendt (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-06-05 14:34

> Lars Molnit
> Som overvejer om et Gixxer topstykke med shims, kan fittes ned over, og
> derved spare en masse justertid.
Yep den passer ihvertfald på min 600+

MVH Ove Bandit 600 midlertidigt uden +



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408954
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste