/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
oli-lampe lyser ved kræftig opbremsning
Fra : Rasmus B. Nielsen


Dato : 12-06-05 13:53


hej

Jeg er nu begyndt at opleve at olie-lamper er begyndt at lyse ved kræft
opbremsning, den slukker godt nok i det øjeblik jeg slipper bremsen.

Er det noget at være bekymret over? eller er det normalt ?
Eller skal jeg hælde noget mere olie på (oli måleren "lige i
miden")


mvh.
Rasmus B. Nielsen

 
 
Pierre (12-06-2005)
Kommentar
Fra : Pierre


Dato : 12-06-05 18:21


"Rasmus B. Nielsen" <r10@cs.auc'DOT'dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2005.06.12.12.52.50.967977@cs.auc'DOT'dk...
>
> hej
>
> Jeg er nu begyndt at opleve at olie-lamper er begyndt at lyse ved kræft
> opbremsning, den slukker godt nok i det øjeblik jeg slipper bremsen.
>

Gætter jeg rigtigr når jeg tror det er en Yamaha?
- Flere Yamaha'er har ikke en tryk-indikator for olien, men derimod en
olie-level-lampe, for at angive mængden af olie i bundkarret.

> Er det noget at være bekymret over? eller er det normalt ?

Det er et kendt fænomen - i særdeleshed på XV-modellerne.

> Eller skal jeg hælde noget mere olie på (oli måleren "lige i
> miden")

Hæld olie på, så det står ved max-mærket, så er dit problem extremt
minimeret.

Vh. Per
>
>
> mvh.
> Rasmus B. Nielsen



Per (12-06-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 12-06-05 18:29


"Rasmus B. Nielsen" <r10@cs.auc'DOT'dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2005.06.12.12.52.50.967977@cs.auc'DOT'dk...
>
> hej
>
> Jeg er nu begyndt at opleve at olie-lamper er begyndt at lyse ved kræft
> opbremsning, den slukker godt nok i det øjeblik jeg slipper bremsen.
>
> Er det noget at være bekymret over? eller er det normalt ?
> Eller skal jeg hælde noget mere olie på (oli måleren "lige i
> miden")
>

Hvilken Mc er der tale om?

Hvis der er tale om en olietryksmåler - så ville jeg nok undersøge motoren.

Der findes maskiner der ikke måler olietrykket men oliebeholdningen . f.eks.
en Fzr 1000 Exup eller to-taktere med seperat oliebeholder.

Hvis der er tale om den slags ville jeg nok ikke være så bekymret.

Men tjek da din oliestand under alle omstændigheder og fyld efter hvis
nødvendigt. Og hold så ellers øje med olieforbruget.

Mvh. Per




Rune D. Jørgensen (12-06-2005)
Kommentar
Fra : Rune D. Jørgensen


Dato : 12-06-05 18:45

Det var smuk og solrig dag da Rasmus B. Nielsen skrev
news:pan.2005.06.12.12.52.50.967977@cs.auc'DOT'dk i dk.fritid.motorcykel:

> Jeg er nu begyndt at opleve at olie-lamper er begyndt at lyse ved kræft
> opbremsning, den slukker godt nok i det øjeblik jeg slipper bremsen.

Du har en gsx-r 250 ikke? Den jeg havde, kunne godt finde på at gå ud ved
kraftig opbremsning, og så lyste olielampen(som den skal). Når jeg så
koblede ind igen startede motoren og lampen holdt op med at lyse.


--
Rune D. Jørgensen

OlIvEr [6000] (12-06-2005)
Kommentar
Fra : OlIvEr [6000]


Dato : 12-06-05 19:24

Gætter jeg rigtigr når jeg tror det er en Yamaha?
- Flere Yamaha'er har ikke en tryk-indikator for olien, men derimod en
olie-level-lampe, for at angive mængden af olie i bundkarret.

Du har en gsx-r 250 ikke? Den jeg havde, kunne godt finde på at gå ud ved
kraftig opbremsning, og så lyste olielampen(som den skal). Når jeg så
koblede ind igen startede motoren og lampen holdt op med at lyse.
----
Nejnej..
-Det må da være en Hornet han har.. Den gør det nemligt også (når baghjulet
er løftet en halv meter fra jorden)..

Tror ikke det har noget at sige da oliestanden er som den skal være..

--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Ukendt (12-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-06-05 22:50


OlIvEr [6000] skrev i meddelelsen
<42ac7ce3$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...

>Nejnej..
>-Det må da være en Hornet han har.. Den gør det nemligt også (når baghjulet
>er løftet en halv meter fra jorden)..


Så må du hellere sætte hjulet ned igen, mon ikke hornet har _olietryksalarm_
lige som andre Honda'er


>Tror ikke det har noget at sige da oliestanden er som den skal være..


Tror ikke ? manglende olietryk en 15 - 20 sekunder rækker vel til motoren
sætter sig permanent :-| kortere tid flår "bare" aluminium af dine
knastaksellejebukke....

mvh
Orla, men taber et horn nu også olien ved så lille hældning ?




Allan Bojesen (12-06-2005)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 12-06-05 21:04


> Jeg er nu begyndt at opleve at olie-lamper er begyndt at lyse ved kræft
> opbremsning, den slukker godt nok i det øjeblik jeg slipper bremsen.

Jeg oplevede for 2 år siden på broncekursus at olielampen kortvarigt lyste
under bremseøvelserne lige før cyklen (CBR1000 SC21) holdt stille. Jeg
checkede selvfølgelig olien og den var ved max-mærket. Det er det eneste
tidspunkt jeg har oplevet fænomenet.

> Er det noget at være bekymret over? eller er det normalt ?
> Eller skal jeg hælde noget mere olie på (oli måleren "lige i
> miden")

Jeg tør ikke sige om det er normalt, men jeg var ikke bekymret efter jeg
havde checket oliestanden. Det er altid en god ting at holde oliemængden ved
max-mærket. Kig lige en gang i manualen om du checker olien på korrekt vis.

Allan Bojesen
På vej til Assen om 10 dage



Rasmus B. Nielsen (12-06-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus B. Nielsen


Dato : 12-06-05 21:23

On Sun, 12 Jun 2005 14:52:51 +0200, Rasmus B. Nielsen wrote:

>
> hej
>
> Jeg er nu begyndt at opleve at olie-lamper er begyndt at lyse ved kræft
> opbremsning, den slukker godt nok i det øjeblik jeg slipper bremsen.
>
> Er det noget at være bekymret over? eller er det normalt ?
> Eller skal jeg hælde noget mere olie på (oli måleren "lige i
> miden")
>
>
> mvh.
> Rasmus B. Nielsen

Kom også i tanke om at jeg nok skulle ha' skreven hvilken mc vi snakker
om, da jeg havde trykket på send :)

Jeg køre på en CBR600F PC19. (Den var der lige godt ingen der hvade
gættet på)

mvh.
Rasmus


OlIvEr [6000] (12-06-2005)
Kommentar
Fra : OlIvEr [6000]


Dato : 12-06-05 22:49

> Jeg køre på en CBR600F PC19. (Den var der lige godt ingen der hvade
> gættet på)
---
Den har samme motor som min hornet.. Men okay..


--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Jacob Larsen (12-06-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 12-06-05 23:23

"OlIvEr [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> wrote in
message
news:42acad13$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk
> > Jeg køre på en CBR600F PC19. (Den var der lige godt
> > ingen der hvade gættet på)
> ---
> Den har samme motor som min hornet.. Men okay..

Det har en PC19 vel ikke?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



OlIvEr [6000] (12-06-2005)
Kommentar
Fra : OlIvEr [6000]


Dato : 12-06-05 23:34

> Det har en PC19 vel ikke?
--
Hehe..
Har aldrigt luret hvad der menes med den der betegning..
-Men havde lidt på fornemmelsen at jeg skulle jordes på den..

Someone teach me..

--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Jacob Larsen (12-06-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 12-06-05 23:46

"OlIvEr [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> wrote in
message
news:42acb7a1$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk
> > Det har en PC19 vel ikke?
> --
> Hehe..
> Har aldrigt luret hvad der menes med den der betegning..
> -Men havde lidt på fornemmelsen at jeg skulle jordes på
> den..
>
> Someone teach me..

PC19 og PC23 = CBR600F1
PC25 = CBR600F2
PC31 = CBR600F3
PC35 = CBR600F4

Ved ikke hvad det kaldes men modelnr/modelbetegnelse er vel ikke helt galt.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



OlIvEr [6000] (13-06-2005)
Kommentar
Fra : OlIvEr [6000]


Dato : 13-06-05 00:13

> PC19 og PC23 = CBR600F1
> PC25 = CBR600F2
> PC31 = CBR600F3
> PC35 = CBR600F4
----
Okay, så må min jo være en pc25 når det er en 02'er?? Jaaa.. Den er vidst
god nok..


--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Jacob Larsen (13-06-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 13-06-05 07:00

"OlIvEr [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> wrote in
message
news:42acc0a8$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk
> > PC19 og PC23 = CBR600F1
> > PC25 = CBR600F2
> > PC31 = CBR600F3
> > PC35 = CBR600F4
> ----
> Okay, så må min jo være en pc25 når det er en 02'er??
> Jaaa.. Den er vidst god nok..

Tror du? Honda holdt op med at lave F2 i 94 og F3 i 99.

http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



OlIvEr [6000] (13-06-2005)
Kommentar
Fra : OlIvEr [6000]


Dato : 13-06-05 11:09

> Tror du? Honda holdt op med at lave F2 i 94 og F3 i 99.
>
> http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
---
Hehe.. Ikke længere.. -Tror jeg kalder den pc35 fra nu af..

--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Jacob Larsen (13-06-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 13-06-05 15:33

"OlIvEr [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> wrote in
message
news:42ad5a5f$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk
> > Tror du? Honda holdt op med at lave F2 i 94 og F3 i 99.
> >
> > http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
> ---
> Hehe.. Ikke længere.. -Tror jeg kalder den pc35 fra nu
> af..

Mon ikke du burde kalde den pc34?

http://www.kjmotorcykler.dk/honda_nr.htm

Jeg ved det ikke. Er vist (næsten) lige så forvirret som dig.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



OlIvEr [6000] (13-06-2005)
Kommentar
Fra : OlIvEr [6000]


Dato : 13-06-05 20:54

> Mon ikke du burde kalde den pc34?
> http://www.kjmotorcykler.dk/honda_nr.htm
> Jeg ved det ikke. Er vist (næsten) lige så forvirret som dig.
----
Gider ikke mere nu.. Nu er jeg ligeglad og fornermet! Hrmph..


--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Jacob Larsen (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 14-06-05 08:55

"OlIvEr [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> wrote in
message
news:42ade382$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk
> > Mon ikke du burde kalde den pc34?
> > http://www.kjmotorcykler.dk/honda_nr.htm
> > Jeg ved det ikke. Er vist (næsten) lige så forvirret
> > som dig.
> ----
> Gider ikke mere nu.. Nu er jeg ligeglad og fornermet!
> Hrmph..

*GRILL*


--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



MKS - 74 (14-06-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 14-06-05 09:04

On Mon, 13 Jun 2005 16:32:49 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:

>Jeg ved det ikke. Er vist (næsten) lige så forvirret som dig.

Her kommer så løsningen: Hårnettet blev introduceret i 1998 og lånte
motor fra sidste generation CBR600F-PC31 også kaldet F3(½) der havde
sit sidste produktionsår i 1998 - I 1999 introducerede Honda
CBR600F-PC35 også kaldet F4 der havde sin egen nyudviklede motor.

Hvepsen's typenr. er altså PC34 og kører med en let droslet lånt
PC31-motor (andre knaster, mindre karbs).

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408954
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste