/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Problem ved start af varm motor
Fra : siavash.taghizadeh@g~


Dato : 12-06-05 12:45

Hej alle

Jeg har tidligere nævnt mit problem med start af min MC, når den er
varm. Men jeg har ikke fået et konkret svar på spørgsmålet. Derfor
skriver jeg dette igen.

Min MC, Kawasaki VN750 (Vulcan) fra 1989, kørt 35k har fået et
problem med at starte når den er varm. I kold tilstand, og med choker,
starter den som en mis. Efter at være blevet rimelig varm, er den
længe om at starte. Efter at have været stoppet i bare få minutter,
f. eks efter en tankning, er det næsten umuligt at sætte gang den
igen. Mig bekendt er der ikke problem med strøm, tændrørene, eller
benzin-tilførsel. Den har været på værksted, hvorefter man påstod
at have løst problemet. Men...........

Håber, at nogen har erfaring med dette problem.

vh
Siavash T.


 
 
siavash.taghizadeh@g~ (14-06-2005)
Kommentar
Fra : siavash.taghizadeh@g~


Dato : 14-06-05 22:05

Er der virkelig ingen, der har erfaring med dette?

vh
Siavash


Martin Sørensen (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 14-06-05 23:22

> Er der virkelig ingen, der har erfaring med dette?

Tjo, jeg har da prøvet noget lignende med min XS400 Seca, og årsagen var at
den fik for fed blanding. Hvis den var varm og havde stået slukket ca. 10
min, så var den tæt på umulig at starte.. Af samme grund kørte den også kun
ca. 12½km/l, hvor den idag kører ca. 16-17km/l ved bykørsel, så det var
altså ret grelt. Den tidligere ejer (eller tidligere endnu) har haft hævet
nålene og sat større hoveddyser i. Dette blev bragt tilbage til
fabriksstandard, derefter fik jeg justeret luftskruerne på værksted, og
siden har problemet ikke været der.

Hvad har værkstedet repareret/skruet på, siden de påstår at de har løst det?

signing off.. Martin Sørensen



siavash.taghizadeh@g~ (15-06-2005)
Kommentar
Fra : siavash.taghizadeh@g~


Dato : 15-06-05 09:20


> Hvad har værkstedet repareret/skruet på, siden de påstår at de har løst det?
>
> signing off.. Martin Sørensen

Hej Martin

Tak for dit indlæg. Værkstedet siger, at de har ordnet
benzintilførslen, og vakuum i tanken. Så har de også testet den,
hvor det mener, at problemet var løst. Samme dag oplevede jeg
problemet igen, hvor jeg kørte til værkstedet og fik dem til at
starte den (uden helt). De snakkede lige pludselig om for lidt strøm
osv. Det kan sagtens være rigtig, som du nævner - det med for fed
blanding. Den kører godt nok ca. 17-18 km/l, men jeg må for
sikkerhedsskyld besøge et andet værksted.

vh
http://www.dfmc.dk/?id=544
Siavash T.


Martin Sørensen (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-06-05 09:58

>> Hvad har værkstedet repareret/skruet på, siden de påstår at de har
>> løst det?
> Tak for dit indlæg. Værkstedet siger, at de har ordnet
> benzintilførslen, og vakuum i tanken. Så har de også testet den,
> hvor det mener, at problemet var løst. Samme dag oplevede jeg
> problemet igen, hvor jeg kørte til værkstedet og fik dem til at
> starte den (uden helt). De snakkede lige pludselig om for lidt strøm

Næste gang det sker, så prøv at skubbe den igang og se om den starter med
det samme. Hvis den springer igang med det samme, er det sikkert et
batteriproblem, men hvis den stadig er tæt på umulig at starte, er det nok
karbureringen, som i mit tilfælde.

Hvis mit batteri er halvfladt, kan MCen heller ikke starte, selv om
startermotoren godt kan køre (dog lidt langsomt). Der er ikke tilstrækkelige
reserver til at lave en gnist i tændrørene.

> osv. Det kan sagtens være rigtig, som du nævner - det med for fed
> blanding. Den kører godt nok ca. 17-18 km/l, men jeg må for
> sikkerhedsskyld besøge et andet værksted.

Du kan måske bede dem om blot at måle CO-værdien i udstødningen, inden de
bruger tid på at skille noget ad. Det kan ikke koste alverden, og så burde
de næsten kunne se om blandingen er inden for det normale område, eller om
det kan være dér fejlen ligger.

signing off.. Martin Sørensen



Armand (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-06-05 22:16

siavash.taghizadeh@gmail.com wrote:
>>Hvad har værkstedet repareret/skruet på, siden de påstår at de har løst det?
>>
>>signing off.. Martin Sørensen
>
>
> Hej Martin
>
> Tak for dit indlæg. Værkstedet siger, at de har ordnet
> benzintilførslen, og vakuum i tanken. Så har de også testet den,
> hvor det mener, at problemet var løst. Samme dag oplevede jeg
> problemet igen, hvor jeg kørte til værkstedet og fik dem til at
> starte den (uden helt). De snakkede lige pludselig om for lidt strøm
> osv. Det kan sagtens være rigtig, som du nævner - det med for fed
> blanding. Den kører godt nok ca. 17-18 km/l, men jeg må for
> sikkerhedsskyld besøge et andet værksted.

"for lidt strøm" be/af -kræftes ved brug af startkabler fra en bil!
Ved brug af startkabler er der under alle omstændigheder strøm nok og
hvis dét ikke hjælper, så er problemet ikke elektrisk :-|
Personligt tvivler jeg på forklaringen: Det er netop ved koldstart at
motoren slæber hårdest på batteriet som samtidig har stået ubenyttet i
op til en hel nat. Ved varm- start derimod er olien tyndere og medfører
derfor ikke den samme modstand, ligesom at generatoren har ladet på
batteriet lige til det sidste forinden!

Hvis ikke det drejer sig om for fed blanding, kan det være et termisk
problem á tændspole/r der ikke kan tåle at blive varme :-/

--
Armand.

Martin Sørensen (16-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 16-06-05 07:33

> Hvis ikke det drejer sig om for fed blanding, kan det være et termisk
> problem á tændspole/r der ikke kan tåle at blive varme :-/

Men så burde motorcyklen vel egentligt også gå i stå under kørsel når den
blev varm?

signing off.. Martin Sørensen



Armand (16-06-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-06-05 23:17

Martin Sørensen wrote:
>>Hvis ikke det drejer sig om for fed blanding, kan det være et termisk
>>problem á tændspole/r der ikke kan tåle at blive varme :-/
>
>
> Men så burde motorcyklen vel egentligt også gå i stå under kørsel når den
> blev varm?
>
Skåret ud i pap:
"termisk problem kombineret med spændingsfald ved brug af selvstarteren"!


Både startkabler og at løbe den igang eliminerer sådant spændings-falds
problem, og er derfor velegnet diagnosticeren!

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste