/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Motorgang V2
Fra : Tue


Dato : 08-06-05 22:09

Jeg er den glade ejer af en Suzuki SV650S fra 1999, V2...jeg elsker lyden
Men jeg har lige et par spg. ang. motorgangen på sådan en V2'er.

I manualen/servicebogen står der at den bør køre med 1200 (+/- 100)
omdr./min. i tomgang. Men jeg syntes at den køre mere jævnt, dog med lidt
større rystelser, ved 1000 omdr. min. Tager en motor skade af at køre med
for få omdr. i tomgang? Hvis ja, hvorfor?

Desuden har mc'en en sjov lille finurlighed når den har været
slukket(kold); Når jeg starter den, sætter i gang med det samme(inden for
10 sek.) og jeg vil give gas, vil den ikke tage gas. Det virker som om den
ikke får benzin. Problemet løses let ved lige at trække koblingen, give
lidt gas(op til 2-3000 omdr.) og problemet er løst. Jeg undre mig lidt, men
ved ikke om der er en fornuftig forklaring på "problemet".

--
Tue
SV650S
dfmc.dk/?id=389

 
 
Armand (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-06-05 22:19

Tue wrote:
> Jeg er den glade ejer af en Suzuki SV650S fra 1999, V2...jeg elsker lyden
> Men jeg har lige et par spg. ang. motorgangen på sådan en V2'er.
>
> I manualen/servicebogen står der at den bør køre med 1200 (+/- 100)
> omdr./min. i tomgang. Men jeg syntes at den køre mere jævnt, dog med lidt
> større rystelser, ved 1000 omdr. min. Tager en motor skade af at køre med
> for få omdr. i tomgang? Hvis ja, hvorfor?
>
> Desuden har mc'en en sjov lille finurlighed når den har været
> slukket(kold); Når jeg starter den, sætter i gang med det samme(inden for
> 10 sek.) og jeg vil give gas, vil den ikke tage gas. Det virker som om den
> ikke får benzin. Problemet løses let ved lige at trække koblingen, give
> lidt gas(op til 2-3000 omdr.) og problemet er løst. Jeg undre mig lidt, men
> ved ikke om der er en fornuftig forklaring på "problemet".
>

Og den er:
Med for lav tomgang får motoren sværere ved at fange gassen
Derudover vil den tendere til at gå i stå i tomgang.

Lad nu være at forsøge at gøre SV'eren til en HD, og lad den gå med de
omdrejninger den nu engang skal ha' -|

--
Armand.

Steen Schmidt (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 08-06-05 23:28

Tue wrote:

> Jeg er den glade ejer af en Suzuki SV650S fra 1999

Sådan én har jeg haft 3 af

> I manualen/servicebogen står der at den bør køre med 1200 (+/- 100)
> omdr./min. i tomgang. Men jeg syntes at den køre mere jævnt, dog med
> lidt større rystelser, ved 1000 omdr. min.

Mere jævnt, men med større rystelser? Det må du forklare nærmere...

> Tager en motor skade af at køre med for få omdr. i tomgang?

Sandsynligvis ikke, men den kan få sværere ved at tage gassen senere
hen (for fed blanding og lav temp).

> Desuden har mc'en en sjov lille finurlighed når den har været
> slukket(kold); Når jeg starter den, sætter i gang med det samme(inden
> for 10 sek.) og jeg vil give gas, vil den ikke tage gas.

Det er meget normalt for en benzinmotor - især når tomgang står for
lavt Op på 12-1300 rpm med den igen...

> Det virker som om den ikke får benzin. Problemet løses let ved
> lige at trække koblingen, give lidt gas(op til 2-3000 omdr.)
> og problemet er løst.

Nu er der heller ikke meget gennemtræk i SV6½'eren før ved 2½-3k rpm,
så deeeet.

Mvh
Steen

Tue (09-06-2005)
Kommentar
Fra : Tue


Dato : 09-06-05 07:18

On 08 Jun 2005 22:27:34 GMT, Steen Schmidt wrote:

> Tue wrote:
>
>> Jeg er den glade ejer af en Suzuki SV650S fra 1999
>
> Sådan én har jeg haft 3 af
>
>> I manualen/servicebogen står der at den bør køre med 1200 (+/- 100)
>> omdr./min. i tomgang. Men jeg syntes at den køre mere jævnt, dog med
>> lidt større rystelser, ved 1000 omdr. min.
>
> Mere jævnt, men med større rystelser? Det må du forklare nærmere...

Ved 1300 omdr./min. står den og svinger lidt i omdr., omdr.tællernålen står
og hopper lidt.
Ved 1000 omdr./min. står den stabilt på 1000 omdr. og der er en kontinuert
rytme i slagene.

>> Tager en motor skade af at køre med for få omdr. i tomgang?
>
> Sandsynligvis ikke, men den kan få sværere ved at tage gassen senere
> hen (for fed blanding og lav temp).
>
>> Desuden har mc'en en sjov lille finurlighed når den har været
>> slukket(kold); Når jeg starter den, sætter i gang med det samme(inden
>> for 10 sek.) og jeg vil give gas, vil den ikke tage gas.
>
> Det er meget normalt for en benzinmotor - især når tomgang står for
> lavt Op på 12-1300 rpm med den igen...
>
>> Det virker som om den ikke får benzin. Problemet løses let ved
>> lige at trække koblingen, give lidt gas(op til 2-3000 omdr.)
>> og problemet er løst.
>
> Nu er der heller ikke meget gennemtræk i SV6½'eren før ved 2½-3k rpm,
> så deeeet.
>
Jeg vil fyre lidt mere op for omdr. som flere og flere fortæller mig

--
Tue
SV650S
dfmc.dk/?id=389

Hekto (09-06-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-06-05 08:26

In article <wcz0xjav0g6q$.1v8esl53n1no0$.dlg@40tude.net>,
tuesjensen@gmail.com says...
>
> Ved 1300 omdr./min. står den og svinger lidt i omdr., omdr.tællernålen står
> og hopper lidt.
> Ved 1000 omdr./min. står den stabilt på 1000 omdr. og der er en kontinuert
> rytme i slagene.
>
Min er med tørstige Dell'Orto'er forarbejdet i blikkenslagerens
baglokale et sted i Italien, så sammenligningsgrundlaget mangler.

Men - når min er ny-synkroniseret 'halter' den lidt når den står lige i
øjet. Gangen bliver pænere hvis den ene cylinder får lov at 'trække'
den anden.
Jeg tror det skyldes at når de går ens, bliver 'bidraget' til den
ujævne gang jo større, end hvis den ene hele tiden trækker en smule?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Ukendt (09-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-06-05 15:31


Tue skrev i meddelelsen ...

>Jeg vil fyre lidt mere op for omdr. som flere og flere fortæller mig


Og det gælder faktisk kørsel også. En sports V2'er har ikke godt af at
sejgtrække.

mvh
Orla




diablo de la velocid~ (10-06-2005)
Kommentar
Fra : diablo de la velocid~


Dato : 10-06-05 17:30


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:42a85488$0$314$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Og det gælder faktisk kørsel også. En sports V2'er har ikke godt af at
> sejgtrække.
>

Glimrende... Så har jeg da en undskyldning for min kørsel - som bedst kan
betegnes ved "fuld skrald for petroleumssluserne"


--
Henrik
a ka
diablo de la velocidad
(Suzuki SV650S - roaming style)

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste