/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Yamaha RD 350 R YPVS brændt stempel
Fra : Chris


Dato : 06-06-05 07:43

Hej NG !

Så er det lykkedes mig at få brændt højre stempel af i min RD 350'er fra
1995. Jeg har haft motorcyklen lidt over en måneds tid og kørt max. 500 km
på den.
For to uger siden skulle jeg køre fra Århus til Billund, turen forløb fint
og jeg synes generelt MC'en har kørt godt. Det eneste man lige har kunnet
sætte en finger på er når man kører 140 km/t på motorvejen kan den godt
finde på at sætte lidt ud engang imellem / miste trækkraft (som om
benzintilførslen er utilstrækkelig). Det er dog sjældent det sker og den
trækker igen efter et par sekunder.
Nå, men turen hjem fra Billund til Århus forløb knap så fint, efter 15 km på
motorvej med hastighed omkring 130 km/t mistede den pludseligt trækkraft
permanent. jeg måtte ned og ligge mod vinden og køre med høje omdrejninger
for at få den til at holde sig på 80 km/t. Efter at have kørt den på
værksted har jeg fået at vide at højre stempel er brændt.

Jeg er lidt i tvivl om jeg selv har været skyld i det, da jeg nok har givet
den lidt gas og brugt motorbremsen flittigt (høje omdrejninger). Jeg har jo
nok været lidt for forsigtig med at lade den sejtrække for at undgå at
tændrør bliver sovset til.

Har i nogen idé om det er mig der har kørt den for hårdt, eller om jeg bare
har været uheldig og fået en Mc med en stempler af billig kvalitet ?
Kan grunden til at motorcyklen sætter ud ved høje hastigheder være p.g.a. et
i forvejen "defekt" stempel. ?

Mvh Chris



 
 
Orla Pedersen (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 06-06-05 08:39

Chris wrote:

> Hej NG !

> Så er det lykkedes mig at få brændt højre stempel af i min RD 350'er fra
> 1995. Jeg har haft motorcyklen lidt over en måneds tid og kørt max. 500 km
> på den.

Du har kørt den som en RD skal køres, UDEN SEJGTRÆK !, fint nok. Men Du
har ikke taget advarslen fra det ujævne træk/udsættere alvorligt, og så er
der kontant afregning ved kasse 1. Karburator rensning/justering, kontrol
af tænding, kontrol af oliepumpe, er vejen frem.

mvh
Orla

> Mvh Chris



Hekto (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-06-05 09:42

In article <d80uj6$snn$1@abbeden.bunk.cc>,
o.pedersen.torsted@post.tele.dk says...
> Du har kørt den som en RD skal køres, UDEN SEJGTRÆK !, fint nok. Men Du
> har ikke taget advarslen fra det ujævne træk/udsættere alvorligt, og så er
> der kontant afregning ved kasse 1. Karburator rensning/justering, kontrol
> af tænding, kontrol af oliepumpe, er vejen frem.
>
Ja, den skal passes som en mindre flyvemaskine, sådan een!
Check, kontrol, eftersyn, justering, kontrol, justering, check,
eftersyn ... i een lang køre!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Hans Paulin (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 06-06-05 08:46

Chris skrev:

> Kan grunden til at motorcyklen sætter ud ved høje hastigheder være
> p.g.a. et i forvejen "defekt" stempel. ?

Hvis den får for mager blanding kan den sætte ud - og den magre blanding
køler heller ikke nok.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286




Steen E. (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 06-06-05 09:13


> For to uger siden skulle jeg køre fra Århus til Billund, turen forløb
> fint
> og jeg synes generelt MC'en har kørt godt. Det eneste man lige har
> kunnet sætte en finger på er når man kører 140 km/t på motorvejen kan
> den godt finde på at sætte lidt ud engang imellem / miste trækkraft
> (som om benzintilførslen er utilstrækkelig). Det er dog sjældent det
> sker og den trækker igen efter et par sekunder.
>
>

Velkommen i klubben (har selv brændt flere stempler på Kawa 500 Mach
III) - brændte stempler på to-takter sker især ved for mager blanding -
og forkert tændingsindstilling - så check og rens karburatorer,
benzinfilter, slanger, tankudluftning etc. OG undgå at køre den tør for
benzin ved høj fart.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Ukendt (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-06-05 17:01

Og ikke mindst de små olie slanger der løber nede fra pumpen , de mørtner og
falder af , taler af erfaring :(

Koster også stempler , og starter med mindre trækkraft

PS tror sku jeg har et stempel der ligger og afventer på at det bliver
afhentet mod 1 kold pils

--
P.E.
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
www.kvikteam.dk
"Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:42a40585$0$267$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> For to uger siden skulle jeg køre fra Århus til Billund, turen forløb
>> fint
>> og jeg synes generelt MC'en har kørt godt. Det eneste man lige har kunnet
>> sætte en finger på er når man kører 140 km/t på motorvejen kan den godt
>> finde på at sætte lidt ud engang imellem / miste trækkraft (som om
>> benzintilførslen er utilstrækkelig). Det er dog sjældent det sker og den
>> trækker igen efter et par sekunder.
>>
>>
>
> Velkommen i klubben (har selv brændt flere stempler på Kawa 500 Mach
> III) - brændte stempler på to-takter sker især ved for mager blanding - og
> forkert tændingsindstilling - så check og rens karburatorer, benzinfilter,
> slanger, tankudluftning etc. OG undgå at køre den tør for benzin ved høj
> fart.
>
> --
> Steen E.
> http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
>



SmaRTrxxv (07-06-2005)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 07-06-05 19:44

Chris wrote:
> Hej NG !
>
> Jeg er lidt i tvivl om jeg selv har været skyld i det, da jeg nok har givet
> den lidt gas og brugt motorbremsen flittigt (høje omdrejninger). Jeg har jo
> nok været lidt for forsigtig med at lade den sejtrække for at undgå at
> tændrør bliver sovset til.
>
Min erfaring tilbage fra da jeg havde en Yamaha TZR250 (fed lille racer)
er at man må vælge hvad man vil med sin MC når man har en totakter med
en lille hårdt tunet motor...

Man er nødt tilpasse sig lidt... Her tænker jeg på tændrørene hvis man
ofte ligger og kører længere stræk med jævn hastighed (fuld gas er dog
ikke noget problem!), så bør man skifte til et tændrør med højere eller
lavere glødetal... Det løste problemet med brændte stempler for mig og
min TZR250..

Thore

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste