/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
dynokit og slid på strålerør? - Moller?
Fra : Hekto


Dato : 01-06-05 20:11

For en rum tid siden var der noget med at Moller bøvlede med et Jetkit
hvor nålene sled strålerørene i løbet af ca. 1.500 km.

Hvordan var det lige historien va?

Kan ikke rigtigt gafle mig ind på den, på Google.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

 
 
MKS - 74 (01-06-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-06-05 20:38

On Wed, 1 Jun 2005 21:11:01 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

>Kan ikke rigtigt gafle mig ind på den, på Google.

Jamen så må du jo ha' lidt hjælp...

<http://groups.google.dk/groups?q=Hold+jer+LANGT+v%C3%A6k+fra+Holtug+MC%2C+og+FactoryPro+Jetkit.&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning>

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-06-05 21:44

In article <ei3s91l66g0tkng2mprtg999gql4oqpd9g@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> On Wed, 1 Jun 2005 21:11:01 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
>
> >Kan ikke rigtigt gafle mig ind på den, på Google.
>
> Jamen så må du jo ha' lidt hjælp...
>
> <http://groups.google.dk/groups?q=Hold+jer+LANGT+v%C3%A6k+fra+Holtug+MC%2C+og+FactoryPro+Jetkit.&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning>
>
>
Thanx m8 !

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Psycho Cowboy (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 02-06-05 08:51

"Hekto" skrev:

> For en rum tid siden var der noget med at Moller bøvlede med et Jetkit
> hvor nålene sled strålerørene i løbet af ca. 1.500 km.
>
> Hvordan var det lige historien va?
>
> Kan ikke rigtigt gafle mig ind på den, på Google.
______________________________________

Nu er jeg klar over, det ikke lige er dét du var ude efter, men jeg
forelagde Mr. Dyno problemet, da jeg fik rullet min ged her i foråret, for
at høre hans vurdering.
Han kom med den forklaring, at udformningen af jetkit-nålene bevirker, at de
er mere udsat for slid, end almindelige nåle er det. I den forbindelse har
flere firmaer eksperimenteret med at lave dem i titanium, men man fandt
hurtigt ud af, at slidet så bare blev pålagt strålerørene, som på det
tidspunkt næsten var umulige og meget dyre at skifte. Herefter gik DynoJet
tilbage til at lave nålene i alu, og dermed bliver man altså nødt til at
skifte nålene en sjælden gang, hvis man vil have den fulde effekt.
Tilgengæld skulle strålerørene holdes fri af unødvendigt slid.
Flere andre producenter har muligvis ikke opdaget / erkendt fejlen i de
hårde nåle endnu, og derfor kører de videre med samme type, selvom de altså
ødelægger rørene.

Nu er Mr. Dyno jo selvfølgelig sælger af dyno's produkter, men jeg følte
virkelig, han gav en objektiv vurdering af problemet, med erkendelse af, at
de tidligere hårde nåle var noget værre bras, som ødelagde rørene.

Jeg overvejer selv lidt at købe dette sæt og selv montere det, men ved ikke
om det stadig er de gamle hårde nåle de sælger, eller de nye har erstattet
det gamle lager?
http://makeashorterlink.com/?R29A12F2B

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234



Steen Gruby (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 02-06-05 18:24

On Thu, 2 Jun 2005 09:51:28 +0200, "Psycho Cowboy"
<chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote:

Hej.
>
>Nu er jeg klar over, det ikke lige er dét du var ude efter, men jeg
>forelagde Mr. Dyno problemet, da jeg fik rullet min ged her i foråret, for
>at høre hans vurdering.

Det er helt tydeligt at Mr. Dyno er importør at Jet-Kit med de
udtalelser.
Jeg har set ødelæggelserne efter Jet-Kit, både på strålerør og nålene
selv - ikke et men mange tilfælde.
På visse karburatorer kan man ikke skifte strålerør, og der er det
"byt til nyt".
Jeg ville aldrig røre de produkter med en ildrager - Sikke noget bras.
>
>Jeg overvejer selv lidt at købe dette sæt og selv montere det, men ved ikke
>om det stadig er de gamle hårde nåle de sælger, eller de nye har erstattet
>det gamle lager?
>
Det er muligt at jeg er tungt opfattende - Vil du virkelig betale for
at ødelægge din MC?.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Ukendt (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-06-05 18:50


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
newsfu911hh77sgdlernciafa5uni6e366vr@4ax.com...
>
> Det er helt tydeligt at Mr. Dyno er importør at Jet-Kit med de
> udtalelser.
> Jeg har set ødelæggelserne efter Jet-Kit, både på strålerør og nålene
> selv - ikke et men mange tilfælde.
> På visse karburatorer kan man ikke skifte strålerør, og der er det
> "byt til nyt".
> Jeg ville aldrig røre de produkter med en ildrager - Sikke noget bras.

Originale strålerør og nåle bliver bestemt også slidt, 40000-50000 km på
Duc'en og de var færdige.
Men jo nemt at skifte og rimeligt billigt.

Jeg har ingen fornemmelse om jetkit er være eller bedre end originale, men
jeg har snart mont. en hel del jetkit og med den ekstreme forbedret
kørbarhed det giver cyklen, vil jeg til en hver tid ofre det.
Eks. En FZR 600 R skulle ned i 3. gear igennem 50 km zone, for ikke at ruske
for meget.
Efter mont. af kittet, kunne jeg køre 40 km/t i 6. gear og accelererer opad,
uden nogen form for rusk.
Det er min mening noget der giver køreglæde.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Steen Gruby (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 02-06-05 19:31

On Thu, 2 Jun 2005 19:50:17 +0200, "Flemming Disc"
<flemming_discNOdiscteknik.dk> wrote:

Gej Disc.
>
>Originale strålerør og nåle bliver bestemt også slidt, 40000-50000 km på
>Duc'en og de var færdige.
>Men jo nemt at skifte og rimeligt billigt.
>
Det har du helt ret i.
40 - 50.000 Km lyder rimeligt, men de skader jeg har set med Jet-Kit
et kommet på 5.000 eller under.
Den sidste jeg så var nålene slidt ned til halv størrelse i toppen, og
den ene så meget at hele spidsen manglede.
Gæt selv hvor du tror den er havnet

>Jeg har ingen fornemmelse om jetkit er være eller bedre end originale, men
>jeg har snart mont. en hel del jetkit og med den ekstreme forbedret
>kørbarhed det giver cyklen, vil jeg til en hver tid ofre det.
>Eks. En FZR 600 R skulle ned i 3. gear igennem 50 km zone, for ikke at ruske
>for meget.
>Efter mont. af kittet, kunne jeg køre 40 km/t i 6. gear og accelererer opad,
>uden nogen form for rusk.
>Det er min mening noget der giver køreglæde.

Igen helt enig, men det burde kunne opnås med andre midler.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Steen E. (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 02-06-05 19:31


> Jeg har ingen fornemmelse om jetkit er være eller bedre end originale,
> men
> jeg har snart mont. en hel del jetkit og med den ekstreme forbedret
> kørbarhed det giver cyklen, vil jeg til en hver tid ofre det.
> Eks. En FZR 600 R skulle ned i 3. gear igennem 50 km zone, for ikke at
> ruske
> for meget.
> Efter mont. af kittet, kunne jeg køre 40 km/t i 6. gear og accelererer
> opad,
> uden nogen form for rusk.
> Det er min mening noget der giver køreglæde.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Flemming Disc
> www.discteknik.dk
>
>
Forureningskravene har medført at mc'er (uden kat) går magert, især i
mellemområdet.

Det er tydeligt på Fazer 1000, som ganske vist trækker hæderligt igennem
fra lave rpm, men som først går rigtigt rent med godt med rulle over 6K
og den er godt gennemvarm.

Men hvis man så monterer et jet-kit, hvad så med forureningsmåling ?

Bliver CO/NoX/CH måling ikke foretaget ved de periodiske syn ?

Og passerer mc'er med jet-kit igennem syn ?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Ukendt (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-06-05 21:11


Steen E. skrev i meddelelsen
<429f5044$0$226$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>
>Men hvis man så monterer et jet-kit, hvad så med forureningsmåling ?
>
>Bliver CO/NoX/CH måling ikke foretaget ved de periodiske syn ?


Nu er der jo ikke periodisk syn på MC, og nej, jeg har aldrig set en
forureningsmåling på MC, men det er givetvis kun et spørgsmål om tid. :-|

>Og passerer mc'er med jet-kit igennem syn ?

Måske.... Man måler kun tomgang på benzinmotorer :-/

mvh
Orla

>
>--
>Steen E.
>http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623




Ukendt (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-06-05 22:01


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:429f6722$0$290$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> >Men hvis man så monterer et jet-kit, hvad så med forureningsmåling ?
> >
> >Bliver CO/NoX/CH måling ikke foretaget ved de periodiske syn ?
>
>
> Nu er der jo ikke periodisk syn på MC, og nej, jeg har aldrig set en
> forureningsmåling på MC, men det er givetvis kun et spørgsmål om tid. :-|
>
> >Og passerer mc'er med jet-kit igennem syn ?
>
> Måske.... Man måler kun tomgang på benzinmotorer :-/
>

Jeg er hel sikker på at den kan gå gennem et syn, ud fra de målinger de
laver med CO.
Den er mindst lige så god, som når den er original.

Vedr en 4 gas måling, vil den også være bedre, hvis man måler mc'en under
varieret gasgivning og den er med jetkit bedre end original.
Men måler man ved en konstant, som feks. 100km/t, så er den sikkert bedst
original, men hvem køre 100 km/t konstant

Vedr. nåle til jetkit, så virker de lige så bløde som original nålene og har
alu farve (har lige lavet en lille prøve uden at ødelægge noget ))

Den cykel jeg kender der har kørt længst med jetkit er en Virago 1100, som
der var mont jetkit på, da han kom til mig og har nu kørt over 20000 km
uden, at den slå en forkert prut.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk


--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Psycho Cowboy (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 03-06-05 09:18

Steen Gruby wrote:

> Det er muligt at jeg er tungt opfattende - Vil du virkelig betale for
> at ødelægge din MC?.
______________________________________

Nej, selvfølgelig ikke Steen.
Hvis man gik ud fra at Ove Pedersen havde ret, ville jeg *måske* prøve det
en dag, men ikke før end jeg er 100% sikker på, at nålene er lavet af alu,
og ikke det grumme titanium.
Men som sagt er det bare nogle tanker, jeg går med... Det er ikke sikkert,
jeg nogensinde får taget mig mod til at prøve - specielt ikke med de
skrækhistorier, men hører rundt omkring.

Det kan ikke tænkes, at de ødelæggelser du har set er opstået netop med
titanium-nålene, eller er du sikker på, det er dem af alu?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234



Armand (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-06-05 20:47

Psycho Cowboy wrote:
> .....................
> Jeg overvejer selv lidt at købe dette sæt og selv montere det, men ved ikke
> om det stadig er de gamle hårde nåle de sælger, eller de nye har erstattet
> det gamle lager?

Lav en bukketest af nålene: kan de bukkes er de af alu, og kan de ikke,
er de af titanium


--
Armand.

Psycho Cowboy (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 03-06-05 09:20

Armand wrote:

> Lav en bukketest af nålene: kan de bukkes er de af alu, og kan de
> ikke, er de af titanium
____________________________________

Hø hø.
Lidt ligesom historien om, at en bolt er spændt godt, når den lige netop er
gået over gevind, og så skulle den bare ha' været en halv omgang tilbage!


--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234



Moller (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 04-06-05 09:25

Hekto wrote:

> For en rum tid siden var der noget med at Moller bøvlede med et Jetkit
> hvor nålene sled strålerørene i løbet af ca. 1.500 km.

500km :( så var de væk....

> Hvordan var det lige historien va?

Puha, for at slå det helt fast, så var det FactoryPro nålene som æder
strålerørende op så man tro det er løgn... IKKE DynoJet, for dem har jeg i
nu, og kort 15.000km siden uden problemer med.

Fejlen i FactoryPro Nålene er at de er rillede som små rundfile, og
mine var ikke en enkeltstående tilfælde, jeg har selv set/mærket på de
FactoryPro Nåle Som RacerNiels havde pushet til sin SV, og de har samme
problem(han vil så ik køre med dem, da Strålerør er pisse dyre, og derved
ik vil tage changer).

VH
Lars Molnit
FactoryPro Sucks, DynoJet er godt ;)


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste