/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Hjææælp: Høj latency
Fra : Beeblebrox


Dato : 30-05-05 11:55

Hej NG

Jeg har en forbindelse via ComX <http://www.comx.dk/> som jeg generelt
er fint tilfreds med - men som på det seneste giver en del problemer når
jeg spiller Counter Strike på TDC's boomtown servere. Mens alle andre CS
brugere på de berørte servere normalt har en latency på 15-35 ms. ligger
jeg normalt på 40-50 ms.

Flere gange på det sidste er min latency uden varsel steget til 100-200
ms. hvilket gør netforbindelsen ubrugelig.

Jeg talte med ComX som kom med en lang historie om at TDC ikke ville
forbinde deres net med ComX's og derfor fik jeg den høje latency. Hvad
jeg ikke forstår er dog at min latency normalt er 'acceptabel' men
desværre for ofte er 'urimelig dårlig'.

Når jeg ser i min serverliste står der f.eks:

Servername IP-Address Latency
Specto CW2    (217.116.254.139)   Latency 2
Boomtown #5 (80.160.78.198)    Latency 109
Boomtown #7 (80.160.78.199) Latency 111

Det vil sige at til visse servere har jeg ekstrem fin latency og til
andre går det bare helt i vasken.

Er der ikke et eller andet jeg kan kan gøre for at tvinge min
kommunikation med Boomtown serverne til at køre ligeså effektivt som til
f.eks. Specto serveren? Det er meget trist at have en 6-mb forbindelse
der ikke kan bruges til at spille på fordi den er for langsom i latency.

Vh,
Claus





PS: Hvis jeg kører en traceroute ser det sådan ud:

Sporer rute til serv004.games.inet.tele.dk [80.160.78.198] over et
maksimum af 30 hop:
1 <10 ms <10 ms <10 ms 81.161.153.2
2 6 ms <10 ms <10 ms 82.211.224.177
3 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.25
4 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.21
5 1 ms 1 ms 1 ms 213.242.108.149
6 1 ms 1 ms 1 ms ae-0-54.mpls2.Copenhagen1.Level3.net
[213.242.107.50]
7 21 ms 21 ms 21 ms ae-1-0.bbr1.London2.Level3.net
[212.187.128.46]
8 95 ms 95 ms 95 ms as-0-0.bbr2.Washington1.Level3.net
[4.68.128.102]
9 95 ms 95 ms 95 ms ge-2-1-56.car4.Washington1.Level3.net
[4.68.121.175]
10 95 ms 95 ms 95 ms
sprint-level3-oc48.Washington1.Level3.net [4.68.127.210]
11 97 ms 97 ms 97 ms sl-bb23-rly-5-0.sprintlink.net
[144.232.20.153]
12 99 ms 99 ms 99 ms sl-bb21-pen-12-0.sprintlink.net
[144.232.20.33]
13 99 ms 99 ms 99 ms sl-bb22-pen-15-0.sprintlink.net
[144.232.16.30]
14 99 ms 99 ms 99 ms sl-bb27-pen-9-0.sprintlink.net
[144.232.16.54]
15 94 ms 94 ms 94 ms sl-bb21-nyc-2-0.sprintlink.net
[144.232.20.96]
16 94 ms 94 ms 94 ms sl-gw37-nyc-0-0.sprintlink.net
[144.232.13.64]
17 121 ms 121 ms 121 ms sl-tdcca-1-0.sprintlink.net
[160.81.182.198]
18 104 ms 104 ms 104 ms pos3-0.2488M.nyk2nxg1.ip.tele.dk
[83.88.12.141]
19 106 ms 105 ms 105 ms pos5-0.2488M.hcnxg1.ip.tele.dk
[83.88.0.105]
20 104 ms 104 ms 104 ms pos5-0.2488M.sbytdi4nxg2.ip.tele.dk
[83.88.12.114]
21 104 ms 104 ms 104 ms ge1-2.1000M.u2.opa.tdk.net [62.243.72.89]
22 104 ms 104 ms 104 ms ge1-1.1000M.d8.opa.tdk.net [62.243.72.114]
23 ge1-1.1000M.d8.opa.tdk.net [62.243.72.114] rapporter: Modtagernet
ikke til gængeligt.
Sporing fuldført.

Sporer rute til server7.web52.dk [217.116.254.139] over et maksimum af
30 hop:
1 <10 ms <10 ms <10 ms 81.161.153.2
2 1 ms <10 ms <10 ms 82.211.224.177
3 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.25
4 1 ms 1 ms 1 ms ge2-6.cr1.gl.cph.ngdc.net [192.38.7.93]
5 2 ms 2 ms 2 ms ge2-1.dr1.gl.cph.ngdc.net [217.116.255.54]
6 1 ms 1 ms 1 ms server7.web52.dk [217.116.254.139]
Sporing fuldført.

 
 
Bjarke Andersen (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 30-05-05 13:21

Beeblebrox <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> crashed Echelon
writing news:QhCme.42$pq3.22@news.get2net.dk:

> Er der ikke et eller andet jeg kan kan gøre for at tvinge min
> kommunikation med Boomtown serverne til at køre ligeså effektivt som
> til f.eks. Specto serveren? Det er meget trist at have en 6-mb
> forbindelse der ikke kan bruges til at spille på fordi den er for
> langsom i latency.

Der er intet du kan gøre for at få bedre forbindelse til TDC, udover at få
en ny internetforbindelse eller presse TDC til en direkte forbindelse med
ComX. Det er ComX og andre hops på internettet, som fortæller hvilken vej
din trafik skal for at opnå forbindelse til din destination, ergo er det
ComX som router trafik til TDC videre igennem Level3 som så sender videre
til Sprint som har aftale med TDC som vist på din traceroute.

Dog kan du lige tage din traceroute og spørge ComX igen om det er rigtigt
at du skal igennem så mange hops i USA (Washington, New York, Pensylvania)
for at komme til BoomTown. Udover det muligvis er eneste vej, syntes jeg
selv det er lidt bøvlet.

ComX kan så enten route ad anden vej hvis muligt eller kontakte Level3 og
høre om de virkelig router korrekt ved at sende TDCs net videre til Level3
og Sprint i USA.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Mikkel Bundgaard (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Bundgaard


Dato : 30-05-05 17:02


> Dog kan du lige tage din traceroute og spørge ComX igen om det er rigtigt
> at du skal igennem så mange hops i USA (Washington, New York, Pensylvania)
> for at komme til BoomTown. Udover det muligvis er eneste vej, syntes jeg
> selv det er lidt bøvlet.

Er problemet ikke at ComX ikke er forbundet via DIXen og comX er for
billige ?

/mikkel



Bjarke Andersen (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 30-05-05 17:50

Mikkel Bundgaard <mikkel@notfound.invalid> crashed Echelon writing
news:429b38cb$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Er problemet ikke at ComX ikke er forbundet via DIXen og comX er for
> billige ?

Jow og nej, DIXen er blandt andet et sted ComX kunne peere og opnå meget
bedre forbindelse til TDC, men ComX kunne blandt andet osse grave et kabel
direkte til TDC, dog ville det nok være dyrere fremfor DIXen.

Men jow ComX holder nok en lav pris ved at anvende billigere peering
partnere, det ved ComX nok mere til.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Brian (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 30-05-05 19:21

> Jow og nej, DIXen er blandt andet et sted ComX kunne peere og opnå meget
> bedre forbindelse til TDC, men ComX kunne blandt andet osse grave et kabel
> direkte til TDC, dog ville det nok være dyrere fremfor DIXen.
>

måske.. men comx har sikkert lige så dårlig forbindelse til de andre danske
udbydere også...
og det er næppe en god ide at grave kabler ned til alle udbydere.. det er jo
ligesom det der er smart med f.eks. DIX..

/bibsen



Bjarke Andersen (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 30-05-05 21:14

"Brian" <3487394.328743@smarte.dk> crashed Echelon writing
news:429b5969$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> måske.. men comx har sikkert lige så dårlig forbindelse til de andre
> danske udbydere også...

De har da rimelig god forbindelse til CC, jeg har avg. latency på 40ms til
en server hos ComX kunde.

Men der når jeg så osse kun til Level3s hop i København før jeg smides
videre til ComX.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Asbjorn Hojmark (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-05-05 21:34

On 30 May 2005 20:13:32 GMT, Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>> måske.. men comx har sikkert lige så dårlig forbindelse til de andre
>> danske udbydere også...

> De har da rimelig god forbindelse til CC

Det er fordi, Cybercity også har en forbindelse til Level3.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Asbjorn Hojmark (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-05-05 19:39

On 30 May 2005 12:20:31 GMT, Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> Der er intet du kan gøre for at få bedre forbindelse til TDC, udover
> at få en ny internetforbindelse eller presse TDC til en direkte for-
> bindelse med ComX.

Så vidt jeg ved, vil TDC peere med hvem som helst. Det er dog ikke
givet, de vil gøre det gratis... Det afhænger nok af, hvem de synes,
der har fordel af det.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Lasse Jarlskov (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 30-05-05 20:08

On Mon, 30 May 2005 20:39:24 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Så vidt jeg ved, vil TDC peere med hvem som helst.

Det er ikke min erfaring.


> Det er dog ikke givet, de vil gøre det gratis...

Så forstår jeg ikke din terminologi. Jeg skelner mellem peering og
salg.


> Det afhænger nok af, hvem de synes, der har fordel af det.

Ja, sådan er det jo med peeringer.


/Jarlskov

Asbjorn Hojmark (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-05-05 13:22

On Mon, 30 May 2005 12:55:02 +0200, Beeblebrox
<beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> wrote:

> Servername IP-Address Latency
> Specto CW2    (217.116.254.139) Latency 2
> Boomtown #5 (80.160.78.198) Latency 109
>
> Det vil sige at til visse servere har jeg ekstrem fin latency og til
> andre går det bare helt i vasken.

Har at lave 'tracert <ip-adresse>' for de to servere og send
resultatet her.

> Er der ikke et eller andet jeg kan kan gøre for at tvinge min
> kommunikation med Boomtown serverne til at køre ligeså effektivt som
> til f.eks. Specto serveren?

Nej.

> Det er meget trist at have en 6-mb forbindelse der ikke kan bruges til
> at spille på fordi den er for langsom i latency.

Ja.

Den slags overvejelser hører med til valg af Internet-udbyder: 'Har de
nogle ordentlige forbindelser til steder, jeg gerne vil kommunikere
med?'

-A

Nicolai (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 30-05-05 13:27

> Den slags overvejelser hører med til valg af Internet-udbyder: 'Har de
> nogle ordentlige forbindelser til steder, jeg gerne vil kommunikere
> med?'

Næppe det familien danmark NORMALT har med i overvejelserne



Lasse Jarlskov (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 30-05-05 13:28

On Mon, 30 May 2005 14:26:40 +0200, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk>
wrote:

>> Den slags overvejelser hører med til valg af Internet-udbyder: 'Har de
>> nogle ordentlige forbindelser til steder, jeg gerne vil kommunikere
>> med?'
>
>Næppe det familien danmark NORMALT har med i overvejelserne

Så kan de lære det.


/Jarlskov

Asbjorn Hojmark (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-05-05 13:38

On Mon, 30 May 2005 14:26:40 +0200, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk>
wrote:

>> Den slags overvejelser hører med til valg af Internet-udbyder: 'Har de
>> nogle ordentlige forbindelser til steder, jeg gerne vil kommunikere
>> med?'

> Næppe det familien danmark NORMALT har med i overvejelserne

Familien Danmark bør så måske lære at sammenligne andet end prisen.

Der er forskel på priser og der er forskel på kvalitet. Jeg kan ikke
se, hvorfor det skulle være anderledes med Internet-forbindelser end i
alle andre af livets forhold.

Good, fast, cheap -- Pick any two.

-A

Bjarke Hansen (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 30-05-05 15:19

"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> wrote in message
news:QhCme.42$pq3.22@news.get2net.dk...
> PS: Hvis jeg kører en traceroute ser det sådan ud:

hejsa ja det ser lidt voldsomt ud du ryger via usa.. godtnok vidste jeg da
godt at comX ikke havde peering med TDC.. Men har da før testet at det ryger
via hamborg eller london.. Men der er nok ændret noget.. for prøvede da i
sidste uge at trace til ns.tele.dk og den ryger også via usa nu.. i sidste
uge via hamborg.

Men min ser ligesådan ud:

Tracing route to ge1-1.1000M.d8.opa.tdk.net [62.243.72.114]
over a maximum of 30 hops:

1 11 ms <1 ms <1 ms 81.161.186.2
2 11 ms <1 ms <1 ms 81.161.166.49
3 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.53
4 1 ms 1 ms 1 ms 213.242.108.149
5 1 ms 1 ms 1 ms ae-0-52.mpls2.Copenhagen1.Level3.net
[213.242.10
7.18]
6 21 ms 22 ms 21 ms ae-1-0.bbr1.London2.Level3.net
[212.187.128.46]

7 94 ms 94 ms 94 ms as-0-0.bbr2.Washington1.Level3.net
[4.68.128.102
]
8 95 ms 95 ms 95 ms ge-2-1-56.car4.Washington1.Level3.net
[4.68.121.
175]
9 95 ms 95 ms 95 ms sprint-level3-oc48.Washington1.Level3.net
[4.68.
127.210]
10 95 ms 95 ms 95 ms sl-st21-ash-12-0.sprintlink.net
[144.232.19.241]

11 97 ms 96 ms 96 ms sl-bb26-rly-6-0.sprintlink.net
[144.232.20.135]

12 99 ms 99 ms 99 ms sl-bb24-pen-12-0.sprintlink.net
[144.232.20.110]

13 99 ms 99 ms 99 ms sl-bb27-pen-14-0.sprintlink.net
[144.232.16.82]

14 94 ms 94 ms 94 ms sl-bb21-nyc-2-0.sprintlink.net
[144.232.20.96]
15 94 ms 93 ms 93 ms sl-gw37-nyc-0-0.sprintlink.net
[144.232.13.64]
16 120 ms 120 ms 120 ms sl-tdcca-1-0.sprintlink.net [160.81.182.198]
17 173 ms 200 ms 198 ms pos3-0.2488M.nyk2nxg1.ip.tele.dk
[83.88.12.141]

18 110 ms 110 ms 110 ms pos5-0.2488M.hcnxg1.ip.tele.dk [83.88.0.105]
19 104 ms 104 ms 104 ms pos5-0.2488M.sbytdi4nxg2.ip.tele.dk
[83.88.12.11
4]
20 104 ms 104 ms 104 ms ge1-2.1000M.u2.opa.tdk.net [62.243.72.89]
21 104 ms 104 ms 104 ms ge1-1.1000M.d8.opa.tdk.net [62.243.72.114]

Trace complete.





Asbjorn Hojmark (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-05-05 16:15

On Mon, 30 May 2005 16:19:04 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@spamfilter.dk> wrote:

> Tracing route to ge1-1.1000M.d8.opa.tdk.net [62.243.72.114]
> over a maximum of 30 hops:

Hehe. Jeg har 6 ms herfra...

-A

Asbjorn Hojmark (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-05-05 19:40

On Mon, 30 May 2005 12:55:02 +0200, Beeblebrox
<beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> wrote:

> Sporer rute til serv004.games.inet.tele.dk [80.160.78.198] over et
> maksimum af 30 hop:
> 1 <10 ms <10 ms <10 ms 81.161.153.2
> 2 6 ms <10 ms <10 ms 82.211.224.177
> 3 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.25
> 4 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.21
> 5 1 ms 1 ms 1 ms 213.242.108.149

Ja, allerede her har vi set, at de ikke har styr på reverse DNS og at
de bruger private address space i et offentligt tilgængeligt net. Gee.

> 6 1 ms 1 ms 1 ms ae-0-54.mpls2.Copenhagen1.Level3.net
> [213.242.107.50]

Nå, de bruger Level3 for at nå TDC. Mja, hvis man ikke vil have en
direkte forbindelse (eller for danske udbydere en peering på DIX'en),
så må man jo bruge sin upstream provider.

Så vidt jeg kan se, har ComX ikke andre upstreams end Level3, og det
vil jo uværdeligt begrænse dem i, hvad de kan tilbyde.

> 8 95 ms 95 ms 95 ms as-0-0.bbr2.Washington1.Level3.net

At sende trafikken to gange over Atlanterhavet er måske ikke ligefrem
den smarteste måde at få god performance til TDC.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

sls\(2770\) (30-05-2005)
Kommentar
Fra : sls\(2770\)


Dato : 30-05-05 21:01


"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:5slm91h0h42bd12tfi26i3ngor9clnnd7b@news.cybercity.dk...
> On Mon, 30 May 2005 12:55:02 +0200, Beeblebrox
> <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> wrote:
>
>> Sporer rute til serv004.games.inet.tele.dk [80.160.78.198] over et
>> maksimum af 30 hop:
>> 1 <10 ms <10 ms <10 ms 81.161.153.2
>> 2 6 ms <10 ms <10 ms 82.211.224.177
>> 3 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.25
>> 4 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.21
>> 5 1 ms 1 ms 1 ms 213.242.108.149
>
> Ja, allerede her har vi set, at de ikke har styr på reverse DNS og at
> de bruger private address space i et offentligt tilgængeligt net. Gee.


Hej

Jeg er løbet ind i samme problem som Beeblebrox, men fatter minus om alt det
i snakker om
Hvad er DIXen, og hvad vil det kræve at ComX blev sluttet der til?
Skal de til at grave eller skal de have den store pengepung frem?
Kan ikke bruge min forbindelse som den er nu, så hvis de ikke finder en
løsning må jeg tilbage til
cybercity

Mvh Sid



sls\(2770\) (30-05-2005)
Kommentar
Fra : sls\(2770\)


Dato : 30-05-05 21:03


----- Original Message -----
From: "sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk>

> Jeg er løbet ind i samme problem som Beeblebrox, men fatter minus om alt
> det i snakker om
> Hvad er DIXen, og hvad vil det kræve at ComX blev sluttet der til?
> Skal de til at grave eller skal de have den store pengepung frem?
> Kan ikke bruge min forbindelse som den er nu, så hvis de ikke finder en
> løsning må jeg tilbage til
> cybercity
>
> Mvh Sid

Forresten, hvordan laver man sådan en Route sporing?

Mvh Sid



Asbjorn Hojmark (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-05-05 21:38

On Mon, 30 May 2005 22:03:29 +0200, "sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk>
wrote:

> Forresten, hvordan laver man sådan en Route sporing?

Start en kommandolinie og skriv:
tracert <hostnavn>
eller
tracert <ip-adresse>

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Bjarke Andersen (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 30-05-05 21:16

"sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk> crashed Echelon writing
news:%hKme.373$Ns4.31@news.get2net.dk:

> Hvad er DIXen, og hvad vil det kræve at ComX blev sluttet der til?

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=ixp

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Asbjorn Hojmark (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-05-05 21:37

On Mon, 30 May 2005 22:01:01 +0200, "sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk>
wrote:

> Jeg er løbet ind i samme problem som Beeblebrox, men fatter minus
> om alt det i snakker om

Så læs executive summary: ComX er billige, og det er der en grund til.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

sls\(2770\) (30-05-2005)
Kommentar
Fra : sls\(2770\)


Dato : 30-05-05 22:14


"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:2aum91pl0g9o1llklqfg4en3jutqcr6qkt@news.cybercity.dk...
> On Mon, 30 May 2005 22:01:01 +0200, "sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk>
> wrote:
>
>> Hvad er DIXen, og hvad vil det kræve at ComX blev sluttet der til?

>http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=ixp

Det er måske en dyr fornøjelse at blive sluttet til der?


> Så læs executive summary: ComX er billige, og det er der en grund til.

De har samme priser som danskbredbånd, har de samme problem?


Vi har også lejet en server hos CS-Hosting (http://www.cs-hosting.dk/) og
der kan jeg slet ikke se vores server mere ( 195.225.88.13:27018 ). Der kan
kun komme danske IPer på, så jeg kan vel ikke komme på. så længe min
forbindelse skal en tur til udlandet først, eller burde CS.Hosting kunne se
at jeg
har en dansk IP? (venter på svar fra dem)

Mvh Sid



sls\(2770\) (30-05-2005)
Kommentar
Fra : sls\(2770\)


Dato : 30-05-05 22:23


"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
news:rmLme.453$us5.277@news.get2net.dk...
>>> Hvad er DIXen, og hvad vil det kræve at ComX blev sluttet der til?
>
>>http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=ixp
>
> Det er måske en dyr fornøjelse at blive sluttet til der?
>

Så lige at ComX står under Connected networks http://www.dix.dk/network/# ,
men det er måske en fejl?

Mvh Sid



Lasse Jarlskov (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 30-05-05 22:48

On Mon, 30 May 2005 23:22:35 +0200, "sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk>
wrote:

>Så lige at ComX står under Connected networks http://www.dix.dk/network/# ,
>men det er måske en fejl?

Nej, det er rigtigt nok - men de har ikke ret mange peeringer oppe.
Formentlig fordi der ikke er særligt mange der har lyst til at peere
med dem.


/Jarlskov

Regnar Bang Lyngsø (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Regnar Bang Lyngsø


Dato : 30-05-05 22:57

sls(2770) wrote:

>>http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=ixp
>
>
> Det er måske en dyr fornøjelse at blive sluttet til der?

Nej - det var det i hvert fald ikke da jeg arbejdede i den branche. Det
kræver selvfølgelig transmission til DIX, leje af rackplads til udstyr
og udstyr - rackplads kostede ikke voldsomt (ifht. hvad det ellers
koster at have et ISP-net kørende). Derudover skal man naturligvis have
et AS-nummer

Dernæst skal du så have dine bilaterale peeringaftaler på plads - men
igen - det bør kunne lade sig gøre.

I det givne setup synes jeg godt nok at det sjawe er turen frem og
tilbage over Atlanten. Level3 bør peere med Sprint andre steder end i US
of A - fx Amsterdam eller Frankfurt. Så mit bud er at Level3s BGP-gutter
skulle kikke lidt på optimering af deres routninger.

Bottom line: ComX bør enten peere på DIXen eller gribe fat i deres
upstream provider.

Knus
Regnar

Svend Erik Høst (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Svend Erik Høst


Dato : 31-05-05 19:18

sls(2770) skrev:
>
> De har samme priser som danskbredbånd, har de samme problem?
>
>
> Vi har også lejet en server hos CS-Hosting (http://www.cs-hosting.dk/) og
> der kan jeg slet ikke se vores server mere ( 195.225.88.13:27018 ). Der kan
> kun komme danske IPer på, så jeg kan vel ikke komme på. så længe min
> forbindelse skal en tur til udlandet først, eller burde CS.Hosting kunne se
> at jeg
> har en dansk IP? (venter på svar fra dem)

Den er sikkert hostet hos jay.net, som i deres prisstruktur skelner
mellem dansk og andet trafik, dvs. dem de peerer med på dix eller resten.

Jeg mener ikke at jay.net har noget imod at peerer med nogen, så jeg
tror det er ren dovenskab eller uvidedhed fra comx side at de ikke peere
med jay.net

>
> Mvh Sid
>
>

Mvh
--
Svend

sls\(2770\) (31-05-2005)
Kommentar
Fra : sls\(2770\)


Dato : 31-05-05 20:02


"Svend Erik Høst" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
news:AT1ne.347$i27.344@news.get2net.dk...
> sls(2770) skrev:
>>
>> De har samme priser som danskbredbånd, har de samme problem?
>>
>>
>> Vi har også lejet en server hos CS-Hosting (http://www.cs-hosting.dk/) og
>> der kan jeg slet ikke se vores server mere ( 195.225.88.13:27018 ). Der
>> kan
>> kun komme danske IPer på, så jeg kan vel ikke komme på. så længe min
>> forbindelse skal en tur til udlandet først, eller burde CS.Hosting kunne
>> se at jeg
>> har en dansk IP? (venter på svar fra dem)
>
> Den er sikkert hostet hos jay.net, som i deres prisstruktur skelner mellem
> dansk og andet trafik, dvs. dem de peerer med på dix eller resten.
>
> Jeg mener ikke at jay.net har noget imod at peerer med nogen, så jeg tror
> det er ren dovenskab eller uvidedhed fra comx side at de ikke peere med
> jay.net

Det er sådan hos CS-Hosting at hvis der er password på serveren, så kan der
godt komme udenlandsk trafik på, men jeg kan stadig ikke se serveren? Har
spurgt hos ComX, og de siger det er CS-Hosting jeg skal have fat i, og der
svarer de ikke på mail.

Mvh Sid



Beeblebrox (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Beeblebrox


Dato : 31-05-05 23:32

Tak for alt jeres gode input i sagen!

Jeg tog fat i ComX kundeservice som nægtede at gøre noget ved det og
efter i andet forsøg at have været på hold i knap en time ringede jeg
til salgsafdelingen som tog sagen noget mere seriøst. Efter et par timer
blev jeg ringet op af en venlig tekniker som dog var rimelig afvisende.

Jeg vendte en del af inputtet fra tråden med ComX-teknikeren der i lang
tid nægtede at der var noget at gøre.

Argumentet var at TDC ikke ville kobles direkte sammen med ComX og de
(ComX) i lang tid havde forsøgt uden held at få en aftale på plads.
Efter gentagne gange at have afvist teknikerens argumenter om at 'jeg
måtte leve med det og afvente udfaldet' (af TDC-ComX sammekoblingen som
han ikke kunne garantere var på plads inden for 2 mdr), at 'forbindelsen
var fuldt brugbar, bare ikke til spil' (!!!) og endelig at 'det var et
kendt problem at counter strike servere havde høj latency' (???) fik jeg
en aftale på plads om at han ville undersøge om man kunne lave noget
statisk routning for at løse problemet. (måske hjalp det at jeg også
oplyste at alle andre counter strike servere kørte fint samt at alle
TDC's øvrige game servere ligeledes kørte ringe).

Jeg forsøgte at sælge argumentet om at de skulle tale med
sprintlink/level3 for at de kunne optimere deres routning men det mente
han heller ikke var hensigtsmæssigt (for lang tid at etablere i forhold
til gevinsten).

Vi endte dog med en aftale hvor han lovede at vende tilbage senest
fredag i denne uge med status på problemløsningen. Jeg er meget spændt
på udfaldet og skal nok følge op her i gruppen.

Jeg håber de finder en midlertidig løsning på problemet indtil den
endelige løsning er på plads, da jeg genrelt er meget godt tilfreds med
ComX.

Jeg ville ikke bryde mig om at skulle starte en oplysningskampagne om at
alt fra ComX i virkeligheden er lutter salgsgas og at den virkelige
performance stinker - men hvis det er nødvendigt gør jeg det!

Omvendt skal jeg ikke tøve med at rose ComX for god og effektiv
kundeservice hvis de rent faktisk behandler problemet seriøst (læs:
løser det).

Jeg har heldigvis også lidt indirekte indflydelse på beslutningen for
fire københavnske boligblokke der netop er ved at arrangere et salgsmøde
med ComX på baggrund af mine (tidligere) anbefalinger.

Der er ingen tvivl om at hvis ComX begynder at miste kunder på grund af
disse utroligt ringe routninger så kan det bedre betale sig for dem at
bruge nogle mandetimer på at løse problemet, fremfor blot at holde os
hen med uholdbare argumenter.

Venlig hilsen,
Claus Bernth







Beeblebrox wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har en forbindelse via ComX <http://www.comx.dk/> som jeg generelt
> er fint tilfreds med - men som på det seneste giver en del problemer når
> jeg spiller Counter Strike på TDC's boomtown servere. Mens alle andre CS
> brugere på de berørte servere normalt har en latency på 15-35 ms. ligger
> jeg normalt på 40-50 ms.
>
> Flere gange på det sidste er min latency uden varsel steget til 100-200
> ms. hvilket gør netforbindelsen ubrugelig.
>
> Jeg talte med ComX som kom med en lang historie om at TDC ikke ville
> forbinde deres net med ComX's og derfor fik jeg den høje latency. Hvad
> jeg ikke forstår er dog at min latency normalt er 'acceptabel' men
> desværre for ofte er 'urimelig dårlig'.
>
> Når jeg ser i min serverliste står der f.eks:
>
> Servername IP-Address Latency
> Specto CW2 (217.116.254.139) Latency 2
> Boomtown #5 (80.160.78.198) Latency 109
> Boomtown #7 (80.160.78.199) Latency 111
>
> Det vil sige at til visse servere har jeg ekstrem fin latency og til
> andre går det bare helt i vasken.
>
> Er der ikke et eller andet jeg kan kan gøre for at tvinge min
> kommunikation med Boomtown serverne til at køre ligeså effektivt som til
> f.eks. Specto serveren? Det er meget trist at have en 6-mb forbindelse
> der ikke kan bruges til at spille på fordi den er for langsom i latency.
>
> Vh,
> Claus
>
>
>
>
>
> PS: Hvis jeg kører en traceroute ser det sådan ud:
>
> Sporer rute til serv004.games.inet.tele.dk [80.160.78.198] over et
> maksimum af 30 hop:
> 1 <10 ms <10 ms <10 ms 81.161.153.2
> 2 6 ms <10 ms <10 ms 82.211.224.177
> 3 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.25
> 4 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.21
> 5 1 ms 1 ms 1 ms 213.242.108.149
> 6 1 ms 1 ms 1 ms ae-0-54.mpls2.Copenhagen1.Level3.net
> [213.242.107.50]
> 7 21 ms 21 ms 21 ms ae-1-0.bbr1.London2.Level3.net
> [212.187.128.46]
> 8 95 ms 95 ms 95 ms as-0-0.bbr2.Washington1.Level3.net
> [4.68.128.102]
> 9 95 ms 95 ms 95 ms ge-2-1-56.car4.Washington1.Level3.net
> [4.68.121.175]
> 10 95 ms 95 ms 95 ms sprint-level3-oc48.Washington1.Level3.net
> [4.68.127.210]
> 11 97 ms 97 ms 97 ms sl-bb23-rly-5-0.sprintlink.net
> [144.232.20.153]
> 12 99 ms 99 ms 99 ms sl-bb21-pen-12-0.sprintlink.net
> [144.232.20.33]
> 13 99 ms 99 ms 99 ms sl-bb22-pen-15-0.sprintlink.net
> [144.232.16.30]
> 14 99 ms 99 ms 99 ms sl-bb27-pen-9-0.sprintlink.net
> [144.232.16.54]
> 15 94 ms 94 ms 94 ms sl-bb21-nyc-2-0.sprintlink.net
> [144.232.20.96]
> 16 94 ms 94 ms 94 ms sl-gw37-nyc-0-0.sprintlink.net
> [144.232.13.64]
> 17 121 ms 121 ms 121 ms sl-tdcca-1-0.sprintlink.net
> [160.81.182.198]
> 18 104 ms 104 ms 104 ms pos3-0.2488M.nyk2nxg1.ip.tele.dk
> [83.88.12.141]
> 19 106 ms 105 ms 105 ms pos5-0.2488M.hcnxg1.ip.tele.dk
> [83.88.0.105]
> 20 104 ms 104 ms 104 ms pos5-0.2488M.sbytdi4nxg2.ip.tele.dk
> [83.88.12.114]
> 21 104 ms 104 ms 104 ms ge1-2.1000M.u2.opa.tdk.net [62.243.72.89]
> 22 104 ms 104 ms 104 ms ge1-1.1000M.d8.opa.tdk.net [62.243.72.114]
> 23 ge1-1.1000M.d8.opa.tdk.net [62.243.72.114] rapporter: Modtagernet
> ikke til gængeligt.
> Sporing fuldført.
>
> Sporer rute til server7.web52.dk [217.116.254.139] over et maksimum af
> 30 hop:
> 1 <10 ms <10 ms <10 ms 81.161.153.2
> 2 1 ms <10 ms <10 ms 82.211.224.177
> 3 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.25
> 4 1 ms 1 ms 1 ms ge2-6.cr1.gl.cph.ngdc.net [192.38.7.93]
> 5 2 ms 2 ms 2 ms ge2-1.dr1.gl.cph.ngdc.net [217.116.255.54]
> 6 1 ms 1 ms 1 ms server7.web52.dk [217.116.254.139]
> Sporing fuldført.

Svend Erik Høst (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Svend Erik Høst


Dato : 01-06-05 06:30

Beeblebrox skrev:
> Tak for alt jeres gode input i sagen!
> Jeg har heldigvis også lidt indirekte indflydelse på beslutningen for
> fire københavnske boligblokke der netop er ved at arrangere et salgsmøde
> med ComX på baggrund af mine (tidligere) anbefalinger.

Så er vi 2, jeg har en andels boligforening på hånden der er på vej til
at skrive under. Jeg stopper dem med det samme. Desuden har jeg skrevet
til Dennis Rohde.

Jeg tror det er den eneste mulighed vi har hvis vi skal påvirke
beslutningen hos comx.

>
> Der er ingen tvivl om at hvis ComX begynder at miste kunder på grund af
> disse utroligt ringe routninger så kan det bedre betale sig for dem at
> bruge nogle mandetimer på at løse problemet, fremfor blot at holde os
> hen med uholdbare argumenter.
>
> Venlig hilsen,
> Claus Bernth

Ja jeg er også bange for st der skal støj til. Desværre.
--
Svend

sls\(2770\) (01-06-2005)
Kommentar
Fra : sls\(2770\)


Dato : 01-06-05 08:25


"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> skrev i en meddelelse
news:lB5ne.1034$sP3.552@news.get2net.dk...
> Tak for alt jeres gode input i sagen!
>
> Jeg tog fat i ComX kundeservice som nægtede at gøre noget ved det og efter
> i andet forsøg at have været på hold i knap en time ringede jeg til
> salgsafdelingen som tog sagen noget mere seriøst. Efter et par timer blev
> jeg ringet op af en venlig tekniker som dog var rimelig afvisende.
>
> Jeg vendte en del af inputtet fra tråden med ComX-teknikeren der i lang
> tid nægtede at der var noget at gøre.
>
> Argumentet var at TDC ikke ville kobles direkte sammen med ComX og de
> (ComX) i lang tid havde forsøgt uden held at få en aftale på plads. Efter
> gentagne gange at have afvist teknikerens argumenter om at 'jeg måtte leve
> med det og afvente udfaldet' (af TDC-ComX sammekoblingen som han ikke
> kunne garantere var på plads inden for 2 mdr), at 'forbindelsen var fuldt
> brugbar, bare ikke til spil' (!!!) og endelig at 'det var et kendt problem
> at counter strike servere havde høj latency' (???) fik jeg en aftale på
> plads om at han ville undersøge om man kunne lave noget statisk routning
> for at løse problemet. (måske hjalp det at jeg også oplyste at alle andre
> counter strike servere kørte fint samt at alle TDC's øvrige game servere
> ligeledes kørte ringe).
>
> Jeg forsøgte at sælge argumentet om at de skulle tale med
> sprintlink/level3 for at de kunne optimere deres routning men det mente
> han heller ikke var hensigtsmæssigt (for lang tid at etablere i forhold
> til gevinsten).
>
> Vi endte dog med en aftale hvor han lovede at vende tilbage senest fredag
> i denne uge med status på problemløsningen. Jeg er meget spændt på
> udfaldet og skal nok følge op her i gruppen.
>
> Jeg håber de finder en midlertidig løsning på problemet indtil den
> endelige løsning er på plads, da jeg genrelt er meget godt tilfreds med
> ComX.
>
> Jeg ville ikke bryde mig om at skulle starte en oplysningskampagne om at
> alt fra ComX i virkeligheden er lutter salgsgas og at den virkelige
> performance stinker - men hvis det er nødvendigt gør jeg det!
>
> Omvendt skal jeg ikke tøve med at rose ComX for god og effektiv
> kundeservice hvis de rent faktisk behandler problemet seriøst (læs: løser
> det).
>
> Jeg har heldigvis også lidt indirekte indflydelse på beslutningen for fire
> københavnske boligblokke der netop er ved at arrangere et salgsmøde med
> ComX på baggrund af mine (tidligere) anbefalinger.
>
> Der er ingen tvivl om at hvis ComX begynder at miste kunder på grund af
> disse utroligt ringe routninger så kan det bedre betale sig for dem at
> bruge nogle mandetimer på at løse problemet, fremfor blot at holde os hen
> med uholdbare argumenter.
>
> Venlig hilsen,
> Claus Bernth

Hej

Jeg havde også fat i kundeservice om samme problem, og de gav TDC skylden
for ikke rigtig at ville
samarbejde, men de stadig arbejdede på at få en aftale. De sagde også at de
arbejder på at få deres egen
linie til noget backbone, og det skulle hjælpe på problemet, men kunne ikke
oplyse hvor lang tid det tager.
Jeg er desværre bundet i et ½ år, ellers havde jeg beholdt min forbindelse
hos CyberCity lidt endnu.

Vi lejer også en server hos CS-Hosting, er der nogen af jer med ComX, der
gider se om i kan connecte til den, jeg kan ikke engang se serveren i steam?
IP.. 195.225.88.13:27018

Lyder godt at du holder gruppen opdateret, og du må bare sige til hvis der
er nogen jeg kan hjælpe med, er bare ikke inde i alt det tekniske
Har også en kammerat som sidder i en boligforening, der skal vælge mellem
ComX og tror det er Dansk Bredbånd, og han er også interesseret i sagen.

Mvh Sid



Beeblebrox (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Beeblebrox


Dato : 01-06-05 11:22

sls(2770) wrote:

> Vi lejer også en server hos CS-Hosting, er der nogen af jer med ComX, der
> gider se om i kan connecte til den, jeg kan ikke engang se serveren i steam?
> IP.. 195.225.88.13:27018

Jeg kontrollerer lige når jeg er hjemme i aften...

Desværre er problemet tilsyneladende permanent nu! Hver gang jeg
kontrollerer ligger latency mellem 105 og 130 ms. Det betyder reelt at
jeg står med et ubrugeligt comx-produkt samt en netop opsagt ADSL
forbindelse

Jeg prøvede et par gange at logge på en Boomtown/CS server men bliver
kicket pga. for høj latency

Ret trist når man spiller CS i klan og ikke kan deltage i træning, CW og
PCW længere (de afholdes næsten altid på Boomtown servere).

Vh,
Claus

Svend Erik Høst (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Svend Erik Høst


Dato : 01-06-05 11:38

Beeblebrox skrev:
> sls(2770) wrote:
>
>> Vi lejer også en server hos CS-Hosting, er der nogen af jer med ComX,
>> der gider se om i kan connecte til den, jeg kan ikke engang se
>> serveren i steam?
>> IP.. 195.225.88.13:27018
>
>
> Jeg kontrollerer lige når jeg er hjemme i aften...

Jeg er ikke nogen ekspert men, så vidt jeg kan se er problemet hos jay.net


1 <1 ms <1 ms <1 ms 172.17.14.1
2 <1 ms 2 ms <1 ms 81.161.156.2
3 1 ms <1 ms 1 ms 82.211.224.161
4 1 ms <1 ms <1 ms 172.31.4.42
5 2 ms 2 ms 1 ms 172.31.4.45
6 2 ms 1 ms 1 ms 213.242.108.149
7 1 ms 1 ms 1 ms ae-0-56.mpls2.Copenhagen1.Level3.net
[213.242.107.82]
8 14 ms 14 ms 14 ms so-1-1-0.bbr2.Frankfurt1.Level3.net
[212.187.128.97]
9 15 ms 14 ms 14 ms ge-6-0.core2.Frankfurt1.Level3.net
[195.122.136.46]
10 15 ms 17 ms 14 ms GBLX-Level3.Level3.net [195.122.136.246]
11 41 ms 42 ms 40 ms so1-0-0-622M.ar1.CPH1.gblx.net
[67.17.65.178]
12 41 ms 41 ms 41 ms
Webpartner-upgrade.ge-1-2-0.101.ar2.CPH1.gblx.net [67.17.163.138]
13 41 ms 41 ms 41 ms 213.150.53.26
14 275 ms 276 ms 277 ms 81.19.233.1
15 278 ms 278 ms 276 ms 81.7.154.2
16 277 ms 276 ms 278 ms 81.7.166.218
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.


>
> Desværre er problemet tilsyneladende permanent nu! Hver gang jeg
> kontrollerer ligger latency mellem 105 og 130 ms. Det betyder reelt at
> jeg står med et ubrugeligt comx-produkt samt en netop opsagt ADSL
> forbindelse
>
> Jeg prøvede et par gange at logge på en Boomtown/CS server men bliver
> kicket pga. for høj latency
>
> Ret trist når man spiller CS i klan og ikke kan deltage i træning, CW og
> PCW længere (de afholdes næsten altid på Boomtown servere).
>
> Vh,
> Claus

Der er ikke andet at gøre end at lægge maximalt pres på comx.

--
Svend

Svend Erik Høst (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Svend Erik Høst


Dato : 01-06-05 11:39

Svend Erik Høst skrev:
> Beeblebrox skrev:
>
>> sls(2770) wrote:
>>
>>> Vi lejer også en server hos CS-Hosting, er der nogen af jer med ComX,
>>> der gider se om i kan connecte til den, jeg kan ikke engang se
>>> serveren i steam?
>>> IP.. 195.225.88.13:27018
>>
>>
>>
>> Jeg kontrollerer lige når jeg er hjemme i aften...
>
>
> Jeg er ikke nogen ekspert men, så vidt jeg kan se er problemet hos jay.net
>
>

eller noget der hedder compare ?!

--
Svend

Bjarke Hansen (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 01-06-05 14:52

"Svend Erik Høst" <2@lazy.dk> wrote in message
news:hfgne.57$uN4.52@news.get2net.dk...

> eller noget der hedder compare ?!


Ja
inetnum: 81.19.233.0 - 81.19.233.63
netname: JAYNET-DK-INTERXION-COMPARE
descr: Compare EDB-Service



Beeblebrox (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Beeblebrox


Dato : 03-06-05 15:03

Beeblebrox wrote:

> Vi endte dog med en aftale hvor han lovede at vende tilbage senest
> fredag i denne uge med status på problemløsningen. Jeg er meget spændt
> på udfaldet og skal nok følge op her i gruppen.

Så er det fredag og jeg er netop blevet kontaktet af ComX med glædelige
nyheder.

Ifølge 'min' ComX-tekniker har ComX presset intenst på for at få en
peeringaftale med TDC på plads og det skulle nu være lykkedes!
ComX-teknikeren oplyste at de forsøgte at få det færdigetableret i dag,
fredag, men han var usikker på om TDC kunne nå at sætte alt routningen
op inden weekenden. Hvis ikke de når det idag skulle det istedet blive
klar på mandag.

Det er jo intet mindre end Fantastisk Gode Nyheder og jeg må sige (hvis
peeringen altså er på plads mandag), at problemløsningen overgår alle
mine forventninger. Lad os lige vente til mandag men umiddelbart ser det
meget lovende ud...

Iøvrigt skyldes den seneste forværring i latency at ComX har skiftet
international provider men det råder peeringaftalen med TDC jo så
forhåbentlig bod på.

God weekend,
Claus

Svend (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 03-06-05 16:06

Beeblebrox wrote:

> Ifølge 'min' ComX-tekniker har ComX presset intenst på for at få en
> peeringaftale med TDC på plads og det skulle nu være lykkedes!
> ComX-teknikeren oplyste at de forsøgte at få det færdigetableret i dag,
> fredag, men han var usikker på om TDC kunne nå at sætte alt routningen
> op inden weekenden. Hvis ikke de når det idag skulle det istedet blive
> klar på mandag.

Pu ha det var sgu gode nyheder.

>
> Det er jo intet mindre end Fantastisk Gode Nyheder og jeg må sige (hvis
> peeringen altså er på plads mandag), at problemløsningen overgår alle
> mine forventninger. Lad os lige vente til mandag men umiddelbart ser det
> meget lovende ud...

Hvad med tele2 ? jay.net o.a. ?

>
> Iøvrigt skyldes den seneste forværring i latency at ComX har skiftet
> international provider men det råder peeringaftalen med TDC jo så
> forhåbentlig bod på.

ok,

>
> God weekend,
> Claus

Nice

Jeg skrev også til Søren Damsgård, + 5 mulige kunder på bcc, måske havde
det en hjælpende effekt.

--
Svend

Bjarke Hansen (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 03-06-05 19:26

"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message news:42A071BF.4040006@lazy.dk...

>> Det er jo intet mindre end Fantastisk Gode Nyheder og jeg må sige (hvis
>> peeringen altså er på plads mandag), at problemløsningen overgår alle
>> mine forventninger. Lad os lige vente til mandag men umiddelbart ser det
>> meget lovende ud...
>
> Hvad med tele2 ? jay.net o.a. ?

Fra mine interne bevidendehedder da jeg arbejder som elektriker hos ComX så
er min formodning det er Dix, Lyngby der endelig er ved at være på plads..

Har også brokket mig her de sidste par dage fordi det har kørt dårligt...

Svar fra kundeservice:
Tak for din mail. I løbet af mandag, burde du kunne mærke en markant
forbedring.

Jeg vil ikke gå nærmere ind på hvad vi har gjort, blot at det vil løse dine
problemer.



Rigtig god weekend.

Med venlig hilsen
ComX Networks A/S

Morten Falke Andersen
Teamleader, Kundeservice



mail2:

Hej bjarke



Dette skulle være løst senest på mandag.



Med venlig hilsen / Best regards
ComX Networks A/S

Kristian Borgen
Kundeservice





sls\(2770\) (03-06-2005)
Kommentar
Fra : sls\(2770\)


Dato : 03-06-05 17:06


"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@yahoo.comTAKE_THIS_AWAY> skrev i en meddelelse
news:eqZne.84$P35.2@news.get2net.dk...
> Beeblebrox wrote:
>
>> Vi endte dog med en aftale hvor han lovede at vende tilbage senest fredag
>> i denne uge med status på problemløsningen. Jeg er meget spændt på
>> udfaldet og skal nok følge op her i gruppen.
>
> Så er det fredag og jeg er netop blevet kontaktet af ComX med glædelige
> nyheder.
>
> Ifølge 'min' ComX-tekniker har ComX presset intenst på for at få en
> peeringaftale med TDC på plads og det skulle nu være lykkedes!
> ComX-teknikeren oplyste at de forsøgte at få det færdigetableret i dag,
> fredag, men han var usikker på om TDC kunne nå at sætte alt routningen op
> inden weekenden. Hvis ikke de når det idag skulle det istedet blive klar
> på mandag.
>
> Det er jo intet mindre end Fantastisk Gode Nyheder og jeg må sige (hvis
> peeringen altså er på plads mandag), at problemløsningen overgår alle mine
> forventninger. Lad os lige vente til mandag men umiddelbart ser det meget
> lovende ud...
>
> Iøvrigt skyldes den seneste forværring i latency at ComX har skiftet
> international provider men det råder peeringaftalen med TDC jo så
> forhåbentlig bod på.
>


U The King...
Damm, det var gode nyheder, håber de får det til at spille hurtigst mulig.
Fik du forresten prøvet om du kunne komme ind på vores server hos
CS-Hosting? IP 195.225.88.13:27018
Jeg har ikke kunne se serveren siden jeg fik ComX, men det mærkelige er
at CS-Hosting har en testserver som jeg godt kan komme ind på? IP:
81.7.143.6:27015

Mvh Sid



sls\(2770\) (03-06-2005)
Kommentar
Fra : sls\(2770\)


Dato : 03-06-05 18:45


"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
news:Rd%ne.101$BP1.67@news.get2net.dk...
> Jeg har ikke kunne se serveren siden jeg fik ComX, men det mærkelige er
> at CS-Hosting har en testserver som jeg godt kan komme ind på? IP:
> 81.7.143.6:27015

Kan godt komme på vores server nu, den skulle stå til international, da den
så min IP som udenlandsk.
Noget med at der skal opdateres en peer liste.

Fik også lige mail fra ComX..

Hej Sid



Dette problem skulle gerne være løst på mandag da vores trafik er blevet
omdirigeret, men dette kan godt tage noget tid inden du vil få glæde af det,
altså senest på mandag.



Med venlig hilsen / Best regards
ComX Networks A/S






sls\(2770\) (06-06-2005)
Kommentar
Fra : sls\(2770\)


Dato : 06-06-05 09:22

> Dette problem skulle gerne være løst på mandag da vores trafik er blevet
> omdirigeret, men dette kan godt tage noget tid inden du vil få glæde af
> det, altså senest på mandag.
>
>
>
> Med venlig hilsen / Best regards
> ComX Networks A/S
>

Spændende om de når det idag.

Mvh Sid



Beeblebrox (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Beeblebrox


Dato : 06-06-05 13:15

sls(2770) wrote:

> Spændende om de når det idag.

Ja indtil videre ligger jeg som de forrige 5 dage:

170-225 til boomtown

Har ikke kunnet spille i over en uge. Det sucks!



Vh,
Claus

Svend Erik Høst (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Svend Erik Høst


Dato : 06-06-05 13:51

Beeblebrox skrev:
> sls(2770) wrote:
>
>> Spændende om de når det idag.
>
>
> Ja indtil videre ligger jeg som de forrige 5 dage:
>
> 170-225 til boomtown
>
> Har ikke kunnet spille i over en uge. Det sucks!
>
>
>
> Vh,
> Claus

Ja, bare de når det inden BF2 !!!

--
Svend

Beeblebrox (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Beeblebrox


Dato : 06-06-05 20:38

Svend Erik Høst wrote:

> Ja, bare de når det inden BF2 !!!

Det gjorde de ikke!

-C

Svend (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 07-06-05 09:00

Beeblebrox wrote:
> Svend Erik Høst wrote:
>
>> Ja, bare de når det inden BF2 !!!
>
>
> Det gjorde de ikke!
>
> -C

Hov hvor har du din BF2 fra ?

--
Svend

Svend Erik Høst (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Svend Erik Høst


Dato : 07-06-05 10:40

Beeblebrox skrev:
> Svend Erik Høst wrote:
>
>> Ja, bare de når det inden BF2 !!!
>
>
> Det gjorde de ikke!
>
> -C
Tracing route to boomtown.dk [62.243.74.242]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 172.17.14.1
2 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.156.2
3 1 ms <1 ms <1 ms 82.211.224.161
4 1 ms <1 ms <1 ms 172.31.4.42
5 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.45
6 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.22
7 12 ms 12 ms 13 ms 81.19.248.201
8 107 ms 107 ms 107 ms pos1-0.2488M.albnxg7.ip.tele.dk
[195.215.109.41]
9 109 ms 108 ms 114 ms so-0-3-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk
[83.88.12.77]
10 85 ms 86 ms 85 ms pos3-0.2488M.arcnxg2.ip.tele.dk
[83.88.13.9]
11 87 ms 87 ms 87 ms pos4-0.2488M.sbytdi4nxg1.ip.tele.dk
[83.88.13.6]
12 85 ms 85 ms 85 ms ge1-2.1000M.u1.opa.tdk.net
[193.163.158.169]
13 86 ms 85 ms 85 ms ge4-8.1000M.d6.opa.tdk.net [62.243.74.238]
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 ^C

sls\(2770\) (07-06-2005)
Kommentar
Fra : sls\(2770\)


Dato : 07-06-05 21:33


"Svend Erik Høst" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
news:XXdpe.674$Tk5.224@news.get2net.dk...
> Beeblebrox skrev:
>> Svend Erik Høst wrote:
>>
>>> Ja, bare de når det inden BF2 !!!
>>
>>
>> Det gjorde de ikke!
>>
>> -C
> Tracing route to boomtown.dk [62.243.74.242]
> over a maximum of 30 hops:
>
> 1 <1 ms <1 ms <1 ms 172.17.14.1
> 2 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.156.2
> 3 1 ms <1 ms <1 ms 82.211.224.161
> 4 1 ms <1 ms <1 ms 172.31.4.42
> 5 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.45
> 6 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.22
> 7 12 ms 12 ms 13 ms 81.19.248.201
> 8 107 ms 107 ms 107 ms pos1-0.2488M.albnxg7.ip.tele.dk
> [195.215.109.41]
> 9 109 ms 108 ms 114 ms so-0-3-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk
> [83.88.12.77]
> 10 85 ms 86 ms 85 ms pos3-0.2488M.arcnxg2.ip.tele.dk
> [83.88.13.9]
> 11 87 ms 87 ms 87 ms pos4-0.2488M.sbytdi4nxg1.ip.tele.dk
> [83.88.13.6]
> 12 85 ms 85 ms 85 ms ge1-2.1000M.u1.opa.tdk.net
> [193.163.158.169]
> 13 86 ms 85 ms 85 ms ge4-8.1000M.d6.opa.tdk.net [62.243.74.238]
> 14 * * * Request timed out.
> 15 * * * Request timed out.
> 16 ^C

Ja, der er sket lidt. Hvor går det galt denne gang?

Mvh Sid



Svend (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 07-06-05 21:35

sls(2770) skrev:
> "Svend Erik Høst" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
>>
>> 1 <1 ms <1 ms <1 ms 172.17.14.1
>> 2 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.156.2
>> 3 1 ms <1 ms <1 ms 82.211.224.161
>> 4 1 ms <1 ms <1 ms 172.31.4.42
>> 5 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.45
>> 6 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.22
>> 7 12 ms 12 ms 13 ms 81.19.248.201
>> 8 107 ms 107 ms 107 ms pos1-0.2488M.albnxg7.ip.tele.dk
>>[195.215.109.41]
>> 9 109 ms 108 ms 114 ms so-0-3-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk
>>[83.88.12.77]
>> 10 85 ms 86 ms 85 ms pos3-0.2488M.arcnxg2.ip.tele.dk
>>[83.88.13.9]
>> 11 87 ms 87 ms 87 ms pos4-0.2488M.sbytdi4nxg1.ip.tele.dk
>>[83.88.13.6]
>> 12 85 ms 85 ms 85 ms ge1-2.1000M.u1.opa.tdk.net
>>[193.163.158.169]
>> 13 86 ms 85 ms 85 ms ge4-8.1000M.d6.opa.tdk.net [62.243.74.238]
>> 14 * * * Request timed out.
>> 15 * * * Request timed out.
>> 16 ^C
>
>
> Ja, der er sket lidt. Hvor går det galt denne gang?
>
Hos tdc går jeg ud fra.

--
Svend

Lasse Jarlskov (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 07-06-05 21:43

On Tue, 7 Jun 2005 22:32:43 +0200, "sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk>
wrote:

>> 6 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.22
>> 7 12 ms 12 ms 13 ms 81.19.248.201
>> 8 107 ms 107 ms 107 ms pos1-0.2488M.albnxg7.ip.tele.dk [195.215.109.41]
>
>Ja, der er sket lidt. Hvor går det galt denne gang?

Et godt bud kunne være at Jay.net's forbindelse til TDC er
overbelastet.

Når Com-X køber sig ind på en overbelastet forbindelse, så hjælper det
måske ikke så meget...


/Jarlskov

sls\(2770\) (07-06-2005)
Kommentar
Fra : sls\(2770\)


Dato : 07-06-05 21:58


"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse
news:bh1ca154f0imehlsvv33ari2698vjk30tt@4ax.com...
> On Tue, 7 Jun 2005 22:32:43 +0200, "sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk>
> wrote:
>
>>> 6 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.22
>>> 7 12 ms 12 ms 13 ms 81.19.248.201
>>> 8 107 ms 107 ms 107 ms pos1-0.2488M.albnxg7.ip.tele.dk
>>> [195.215.109.41]
>>
>>Ja, der er sket lidt. Hvor går det galt denne gang?
>
> Et godt bud kunne være at Jay.net's forbindelse til TDC er
> overbelastet.
>
> Når Com-X køber sig ind på en overbelastet forbindelse, så hjælper det
> måske ikke så meget...

Så det var en aftale med Jay.net og ikke TDC ComX arbejdede på?




Asbjorn Hojmark (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 08-06-05 07:33

On Tue, 7 Jun 2005 22:58:19 +0200, "sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk>
wrote:

>>>> 6 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.22
>>>> 7 12 ms 12 ms 13 ms 81.19.248.201
>>>> 8 107 ms 107 ms 107 ms pos1-0.2488M.albnxg7.ip.tele.dk

> Så det var en aftale med Jay.net og ikke TDC ComX arbejdede på?

81.19.248.201 er i hvert fald Jay.nets adresse.

-A

Michael Lyngbøl (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Michael Lyngbøl


Dato : 08-06-05 09:32

On Tue, 07 Jun 2005 22:42:43 +0200, Lasse Jarlskov wrote:
> On Tue, 7 Jun 2005 22:32:43 +0200, "sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk>
> wrote:
>
>>> 6 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.22
>>> 7 12 ms 12 ms 13 ms 81.19.248.201
>>> 8 107 ms 107 ms 107 ms pos1-0.2488M.albnxg7.ip.tele.dk [195.215.109.41]
>>
>>Ja, der er sket lidt. Hvor går det galt denne gang?
>
> Et godt bud kunne være at Jay.net's forbindelse til TDC er
> overbelastet.

Eller returvejen fra TDC til Com-X.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Asbjorn Hojmark (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 08-06-05 10:06

On 08 Jun 2005 08:31:56 GMT, Michael Lyngbøl <bit-bucket@wheel.dk>
wrote:

>> Et godt bud kunne være at Jay.net's forbindelse til TDC er
>> overbelastet.

> Eller returvejen fra TDC til Com-X.

ACK.

Selvom trafik fra ComX nu sendes via Jay.net til TDC, så sendes trafik
fra TDC til ComX via Sprint og Level3 i USA. (Dette kan fx checkes her
http://trace.tele.dk/cgi-bin/traceroute.pl).

Jeg checkede lige et par tilfældige BGP-tabeller, og det ser ikke ud
til, ComXs net annonceres via andre end Level3 og så skal trafikken jo
komme den vej tilbage.

(I know you know that).

-A

Svend (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 08-06-05 14:03

Asbjorn Hojmark wrote:
>
> ACK.
>
> Selvom trafik fra ComX nu sendes via Jay.net til TDC, så sendes trafik
> fra TDC til ComX via Sprint og Level3 i USA. (Dette kan fx checkes her
> http://trace.tele.dk/cgi-bin/traceroute.pl).
>
> Jeg checkede lige et par tilfældige BGP-tabeller, og det ser ikke ud
> til, ComXs net annonceres via andre end Level3 og så skal trafikken jo
> komme den vej tilbage.
>
> (I know you know that).
>
> -A



Jeg synes at det er så pænt af jer at i løse comxs netværksproblemmer,
når nu de ikke selv kan finde ud af det.

Som kunde hos comx er jeg taknemlig for at der findes et par lyse
hoveder ude i bitstrømmen der ved hvad der skal til, gid der sad nogen
af dem hos comx.

--
Svend

Michael Lyngbøl (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Michael Lyngbøl


Dato : 08-06-05 16:47

On Wed, 08 Jun 2005 11:05:55 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

>>> Et godt bud kunne være at Jay.net's forbindelse til TDC er
>>> overbelastet.
>
>> Eller returvejen fra TDC til Com-X.
>
> ACK.
>
> Selvom trafik fra ComX nu sendes via Jay.net til TDC, så sendes trafik
> fra TDC til ComX via Sprint og Level3 i USA. (Dette kan fx checkes her
> http://trace.tele.dk/cgi-bin/traceroute.pl).

Vi (TDC) ser ikke ComX via Jay.net; hvad Jay.net og ComX har gang i skal
jeg ikke kunne sige.

> Jeg checkede lige et par tilfældige BGP-tabeller, og det ser ikke ud
> til, ComXs net annonceres via andre end Level3 og så skal trafikken jo
> komme den vej tilbage.

Ack. Jeg ser også kun ComX bag Level3.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Beeblebrox (09-06-2005)
Kommentar
Fra : Beeblebrox


Dato : 09-06-05 07:02

Beeblebrox wrote:

> Så er det fredag og jeg er netop blevet kontaktet af ComX med glædelige
> nyheder.

Så er det en uge siden ComX sagde problemet var løst (seneste i
mandags), men hvad er der sket?

*Intet!

Latency er stadig ligeså ringe som den var da jeg oprindeligt fejlmeldte
problemet til ComX. Jeg kontakter ComX senere i dag og gør dem opmærksom
på at de stadig har en udestående opgave.

Hvor er det dog ufatteligt ringe at sjofle kunderne på denne måde

Vh,
Claus


PS: Jeg ved ComX har lavet nogle fiksfakserier men da det ikke har
forbedret situationen det mindste i forhold til fejlmeldingstidspunktet
ser jeg intet positivt i det.

Bjarke Hansen (09-06-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-06-05 22:54

"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> wrote in message
news:MWQpe.8$RD3.6@news.get2net.dk...
> Beeblebrox wrote:
>
>> Så er det fredag og jeg er netop blevet kontaktet af ComX med glædelige
>> nyheder.
>
> Så er det en uge siden ComX sagde problemet var løst (seneste i mandags),
> men hvad er der sket?
>
> *Intet!
>
> Latency er stadig ligeså ringe som den var da jeg oprindeligt fejlmeldte
> problemet til ComX. Jeg kontakter ComX senere i dag og gør dem opmærksom
> på at de stadig har en udestående opgave.
>
> Hvor er det dog ufatteligt ringe at sjofle kunderne på denne måde


De har rent faktisk fået en del bedre ping.. Men problemet er bare at det
kun er den ene vej....

Hvis man fx tager fw.nbi.dk

tracer comX->nbi

Tracing route to fw.nbi.dk [130.225.212.157]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.186.2
2 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.166.49
3 <1 ms <1 ms <1 ms 172.31.4.53
4 <1 ms <1 ms <1 ms 172.31.4.22
5 1 ms 1 ms 1 ms 81.19.248.201
6 1 ms 1 ms 1 ms 81.7.128.33
7 22 ms 22 ms 22 ms herman.fsknet.lyngby.forskningsnettet.dk
[192.38
..7.1]
8 23 ms 23 ms 23 ms 130.225.244.214
9 23 ms 23 ms 23 ms adm3-10-gw.net.ku.dk [192.38.110.210]
10 23 ms 23 ms 23 ms bot3-26-gw.net.ku.dk [130.225.204.38]
11 23 ms 23 ms 23 ms teil2-2-gw.net.ku.dk [130.225.204.101]
12 23 ms 23 ms 23 ms fw.nbi.dk [130.225.212.157]

Trace complete.

Så ser det ud til at traffiken går direkte over forkningsnettet men der er
en forhøjet ping.. Men kan ikke se at traffiken så går en anden vej til på
vej tilbage.. Det kan man jo kun se med et looking glass


traceroute to 81.161.186.133 (81.161.186.133), 30 hops max, 40 byte packets
1 fw (130.225.212.157) 1 ms 0 ms 1 ms
2 nbi-gw (130.225.212.1) 1 ms 1 ms 1 ms
3 bot3-23-gw.net.ku.dk (130.225.204.102) 1 ms 1 ms 1 ms
4 adm3-11-gw.net.ku.dk (130.225.204.37) 1 ms 1 ms 1 ms
5 hco3-8-gw.net.ku.dk (192.38.110.209) 1 ms 1 ms 2 ms
6 herman.fsknet.lyngby.forskningsnettet.dk (130.225.244.213) 1 ms 1 ms
1 ms
7 helmuth.fsknet.lyngby.forskningsnettet.dk (130.225.242.98) 1 ms 2 ms
1 ms
8 lyngby-1.fsknet.lyngby.forskningsnettet.dk (130.225.242.145) 1 ms 1 ms
1 ms
9 dk-gw.nordu.net (193.10.68.57) 1 ms 1 ms 1 ms
10 dk-gw2.nordu.net (193.10.68.113) 11 ms 2 ms 2 ms
11 se-ov.nordu.net (193.10.68.117) 10 ms 10 ms 10 ms
12 se-kth.nordu.net (193.10.252.41) 10 ms 9 ms 9 ms
13 so-1-0.hsa2.Stockholm1.Level3.net (213.242.69.21) 10 ms 10 ms 10 ms
14 so-4-0-0.mp2.Stockholm1.Level3.net (213.242.68.201) 11 ms 10 ms 10 ms
15 so-3-0-0.mpls1.Copenhagen1.Level3.net (4.68.128.189) 45 ms
so-1-0-0.mpls2.Copenhagen1.Level3.net (212.187.130.74) 45 ms
so-3-0-0.mpls1.Copenhagen1.Level3.net (4.68.128.189) 45 ms
16 ge-10-2.hsa2.Copenhagen1.Level3.net (213.242.107.68) 45 ms
ge-5-1.hsa2.Copenhagen1.Level3.net (213.242.107.52) 79 ms
ge-10-2.hsa2.Copenhagen1.Level3.net (213.242.107.68) 45 ms
17 213.242.108.150 (213.242.108.150) 24 ms 23 ms 24 ms
18 172.31.4.54 (172.31.4.54) 23 ms 23 ms 23 ms
19 81.161.166.51 (81.161.166.51) 23 ms 23 ms 23 ms
20 * * *

Så her går den stadigt via Level3....... så deres routing er kun den ene vej
direkte... og det er tilfældet både til TDC og andre jeg har testet med...




sls\(2770\) (09-06-2005)
Kommentar
Fra : sls\(2770\)


Dato : 09-06-05 23:14


"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:bU2qe.421$1_6.197@news.get2net.dk...
> "Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> wrote in message
> news:MWQpe.8$RD3.6@news.get2net.dk...
>> Beeblebrox wrote:
>>
> Så her går den stadigt via Level3....... så deres routing er kun den ene
> vej direkte... og det er tilfældet både til TDC og andre jeg har testet
> med...
>


Skrev til dem igår om problemet, og fik dette svar.
Så de arbejder nok på sagen.....
>>Vi arbejder på at få ping tiden ned, det vil blive gjort hurtigst muligt.



>>Med venlig hilsen / Best regards
>>ComX Networks A/S







Bjarke Hansen (09-06-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-06-05 23:37

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message
news:3b3qe.429$Oy7.131@news.get2net.dk...
>

> Skrev til dem igår om problemet, og fik dette svar.
> Så de arbejder nok på sagen.....
>>>Vi arbejder på at få ping tiden ned, det vil blive gjort hurtigst muligt.
>
>
>
>>>Med venlig hilsen / Best regards
>>>ComX Networks A/S

Hvem svarede, Kristian Borgen?



Svend (10-06-2005)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 10-06-05 05:25

Bjarke Hansen skrev:
> "sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message
> news:3b3qe.429$Oy7.131@news.get2net.dk...
>
>
>
> Hvem svarede, Kristian Borgen?
>
>

Jeg har ihvertfald gjort ham opmærksom på det.

--
Svend

sls\(2770\) (10-06-2005)
Kommentar
Fra : sls\(2770\)


Dato : 10-06-05 07:40


"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:jw3qe.433$jR7.219@news.get2net.dk...
> "sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message
> news:3b3qe.429$Oy7.131@news.get2net.dk...
>>
>
>> Skrev til dem igår om problemet, og fik dette svar.
>> Så de arbejder nok på sagen.....
>>>>Vi arbejder på at få ping tiden ned, det vil blive gjort hurtigst
>>>>muligt.
>>
>>
>>
>>>>Med venlig hilsen / Best regards
>>>>ComX Networks A/S
>
> Hvem svarede, Kristian Borgen?

Ja, sorry cuttede lidt for meget.

Mvh Sid



sls\(2770\) (13-06-2005)
Kommentar
Fra : sls\(2770\)


Dato : 13-06-05 10:44


"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
news:KAaqe.10$Qu6.1@news.get2net.dk...
>
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> news:jw3qe.433$jR7.219@news.get2net.dk...
>> "sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message
>> news:3b3qe.429$Oy7.131@news.get2net.dk...
>>>
>>
>>> Skrev til dem igår om problemet, og fik dette svar.
>>> Så de arbejder nok på sagen.....
>>>>>Vi arbejder på at få ping tiden ned, det vil blive gjort hurtigst
>>>>>muligt.


Hmm, ser ud til at Skod-X har fucked up i det igen
Er lige steget fra ping 10 til ping 120 på vores klanserver hos CS Hosting,
og fra ping 120 til ping 230 hos boomtown.

Øv Øv Øv

Mvh Sid



Svend (13-06-2005)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 13-06-05 13:27

sls(2770) skrev:
>
>
> Hmm, ser ud til at Skod-X har fucked up i det igen
> Er lige steget fra ping 10 til ping 120 på vores klanserver hos CS Hosting,
> og fra ping 120 til ping 230 hos boomtown.
>
> Øv Øv Øv
>

Ja det er da engang knald !! nu kommer trafikken 4 gange over atlanten.

De har måske indset at man ikke kan lave ensidige peeringsaftaler (eller
hvad var det de havde gang i ?)

--
Svend

Svend (13-06-2005)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 13-06-05 15:56

Svend skrev:
> sls(2770) skrev:
>
>>
>>
>> Hmm, ser ud til at Skod-X har fucked up i det igen
>> Er lige steget fra ping 10 til ping 120 på vores klanserver hos CS
>> Hosting, og fra ping 120 til ping 230 hos boomtown.
>>
>> Øv Øv Øv
>>
>
> Ja det er da engang knald !! nu kommer trafikken 4 gange over atlanten.
>
> De har måske indset at man ikke kan lave ensidige peeringsaftaler (eller
> hvad var det de havde gang i ?)
>

Ha, nu begynder der at gå et lys op for mig. Jeg havde lige en del
pakketab på min forbindelsem, Og sørme om de ikke har lavet routen om så
pakkerner kun skal 2 gange over atlanten.

De er fantastiske !!
--
Svend

sls\(2770\) (14-06-2005)
Kommentar
Fra : sls\(2770\)


Dato : 14-06-05 18:07

Så er der sku hul igennem til TDC.....

Yeah baby yeah........

Mvh Sid



Svend (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 14-06-05 19:00

sls(2770) skrev:
> Så er der sku hul igennem til TDC.....
>
> Yeah baby yeah........
>
> Mvh Sid
>
>

hvor er det godt, jeg havde ellers fuldstændigt mistet ethvert håb om at
det kunne lade sig gøre.

Min tillid til Comx er også dalet en smule.
--

Svend

Morten Fjendbo (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fjendbo


Dato : 14-06-05 19:41


"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message
news:AWEre.833$V7.226@news.get2net.dk...
> sls(2770) skrev:
>> Så er der sku hul igennem til TDC.....
>>
>> Yeah baby yeah........
>>
>> Mvh Sid
>
> hvor er det godt, jeg havde ellers fuldstændigt mistet ethvert håb om at
> det kunne lade sig gøre.
>
> Min tillid til Comx er også dalet en smule.

Jeg har selv holdt en vågent øje med denne tråd, og føler med jer op og ned
ture
Men kan vi ikke lige få en "trace" så vi kan runde denne tråd af på den gode
måde?

Mvh Morten Fjendbo



Beeblebrox (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Beeblebrox


Dato : 14-06-05 20:09

Morten Fjendbo wrote:

> Men kan vi ikke lige få en "trace" så vi kan runde denne tråd af på den gode
> måde?

Det er sgu blevet godt - lad os håbe det holder Har latency på ~5
ms. selvom tracert ser mærkelig ud i mine øjne... Skal den sige
'modtagernet ikke fundet'?

Sporer rute til serv005.games.inet.tele.dk [80.160.78.199] over et
maksimum af 30 hop:
1 <10 ms <10 ms <10 ms 81.161.153.2
2 3 ms <10 ms <10 ms 82.211.224.177
3 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.25
4 1 ms 1 ms 1 ms 81.19.248.201
5 1 ms 1 ms 1 ms pos1-0.2488M.albnxg7.ip.tele.dk
[195.215.109.41]
6 2 ms 2 ms 2 ms so-0-3-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk
[83.88.12.77]
7 6 ms 6 ms 6 ms pos3-0.2488M.arcnxg2.ip.tele.dk
[83.88.13.9]
8 6 ms 6 ms 6 ms pos4-0.2488M.sbytdi4nxg1.ip.tele.dk
[83.88.13.6]
9 6 ms 6 ms 6 ms ge1-2.1000M.u1.opa.tdk.net
[193.163.158.169]
10 6 ms 6 ms 6 ms ge1-1.1000M.d7.opa.tdk.net [62.243.72.98]
11 * ge1-1.1000M.d7.opa.tdk.net [62.243.72.98] rapporter:
Modtagernet ikke tilgængeligt.
Sporing fuldført.



Sporer rute til serv004.games.inet.tele.dk [80.160.78.198] over et
maksimum af 30 hop:
1 <10 ms <10 ms <10 ms 81.161.153.2
2 1 ms <10 ms <10 ms 82.211.224.177
3 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.25
4 1 ms 1 ms 1 ms 81.19.248.201
5 1 ms 1 ms 1 ms pos1-0.2488M.albnxg7.ip.tele.dk
[195.215.109.41]
6 2 ms 2 ms 2 ms so-0-3-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk
[83.88.12.77]
7 6 ms 6 ms 6 ms pos3-0.2488M.arcnxg2.ip.tele.dk
[83.88.13.9]
8 6 ms 6 ms 6 ms pos4-0.2488M.sbytdi4nxg1.ip.tele.dk
[83.88.13.6]
9 6 ms 6 ms 6 ms ge1-2.1000M.u1.opa.tdk.net
[193.163.158.169]
10 6 ms 6 ms 6 ms ge1-1.1000M.d7.opa.tdk.net [62.243.72.98]
11 * * ge1-1.1000M.d7.opa.tdk.net [62.243.72.98]
rapporter: Modtagernet ikke tilgængeligt.
Sporing fuldført.

Vh,
Claus

Asbjorn Hojmark (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 14-06-05 22:19

On Tue, 14 Jun 2005 21:08:48 +0200, Beeblebrox
<beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> wrote:

> Har latency på ~5 ms. selvom tracert ser mærkelig ud i mine øjne...
> Skal den sige 'modtagernet ikke fundet'?

I dette tilfælde betyder det ikke andet end at din traceroute stopper
ved den adresse (62.243.72.98), fordi den type trafik ikke tillades.
Så ja.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Beeblebrox (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Beeblebrox


Dato : 15-06-05 21:48

Asbjorn Hojmark wrote:

> I dette tilfælde betyder det ikke andet end at din traceroute stopper
> ved den adresse (62.243.72.98), fordi den type trafik ikke tillades.
> Så ja.

OK, tak for hjælp gennem problemløsningen - det var uundværligt!

Vh,
Claus

Beeblebrox (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Beeblebrox


Dato : 15-06-05 21:51

Beeblebrox wrote:

> Flere gange på det sidste er min latency uden varsel steget til 100-200
> ms. hvilket gør netforbindelsen ubrugelig.

At last! Det har kørt stabilt alt den tid jeg har været på i dag og jeg
oplever nu latency på boomtown serverne på typisk 10-20 ms. og i en
periode lå den på 6-9 ms.

Så er der noget ved at game!

Er ellers blevet helt afvænnet (næsten) af 3 uger uden Counter Strike...

Tak for hjælpen til alle i tråden der har hjulpet til - uden jeres hjælp
havde jeg ikke haft argumenterne i orden overfor ComX.

Tak også til ComX for efter lidt begyndervanskeligheder at have rettet
til så det nu ser mere end almindeligt godt ud.

Tak også til søens folk, min mor og hvem der ellers fortjener det :P

Vh,
Claus

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste