/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
ducati 916?
Fra : Brian Laursen


Dato : 29-05-05 17:12

En kammerat har for tiden lånt en 916, som han kører rundt på. NU er han
imidlertidig blevet småforelsket i den. Spørgsmålet er nu hvor gammel den
er?. Vi ved intet om den, andet end at det er feldballe der har fået den ind
..Alder, produktion, eller børnesygedommen? den har gået ca 30.000 Han kører
selv på en 900 supersport, men er jo blevet noget glad for den 916, hvilket
man jo nok forstår. Den er ikke speciel pæn, men kunne nok godt shines op
med lidt knofedt. Der er Arrowpotter på, som der ihvertfald ikke er noget
som helst uld i.

Er der en venlig sjæl der kan fortælle lidt om dem, og hvor meget man måske
skulle finde på at byde på den?

--
Virtually Yours

Brian laursen

Dobbelt X ( til salg )
Http://home1.stofanet.dk/cashman

http://dfmc.dk/brian_laursen



 
 
D@n Dethlefsen (30-05-2005)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 30-05-05 06:02

Brian Laursen wrote:
> En kammerat har for tiden lånt en 916, som han kører rundt på. NU er
> han imidlertidig blevet småforelsket i den. Spørgsmålet er nu hvor
> gammel den er?. Vi ved intet om den, andet end at det er feldballe
> der har fået den ind .Alder, produktion, eller børnesygedommen? den
> har gået ca 30.000 Han kører selv på en 900 supersport, men er jo
> blevet noget glad for den 916, hvilket man jo nok forstår. Den er
> ikke speciel pæn, men kunne nok godt shines op med lidt knofedt. Der
> er Arrowpotter på, som der ihvertfald ikke er noget som helst uld i.
>
> Er der en venlig sjæl der kan fortælle lidt om dem, og hvor meget man
> måske skulle finde på at byde på den?

Alder 1994-1999, smid et billede så er det lidt nemmere
Børnesygdomme: Nu er det jo en Italiensk motorcykel så.......,
laderegulatoren er ikke verdens bedste, ellers synes jeg ikke at denne cykel
har de store indbyggede fejl, hvis den bliver passet og serviceret
ordentligt er der som regel ikke noget, men husk at det er mere en racer med
lygter på monteret så den kræver lidt mere opmærksomhed en en tilsvarende
japansk cykel.
Priser: Check www.ducati.dk & evt www.dba.dk , men et eller andet sted
mellem 140.000 - 170.000 kr.- er nok et godt gæt.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar




Hekto (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-05-05 10:17

In article <429a9e49$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
sotaOSTEN@tdcadsl.dk says...
> Børnesygdomme: Nu er det jo en Italiensk motorcykel så.......,
>
Italienske motorcykler har IKKE børnesygdomme!!!! .... KUN sygdomme!!!
Det er ejerne der opfører sig som børn i løbetid ... eller hvad det nu
hedder!
--
/Hekto - lige hjemkommet fra Assen ... 2x700km på en motorisseret G-
streng!
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Janner (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 30-05-05 10:44


>>
> Italienske motorcykler har IKKE børnesygdomme!!!! .... KUN sygdomme!!!
> Det er ejerne der opfører sig som børn i løbetid ... eller hvad det nu
> hedder!

For satan sandt som sagt den sakser jeg til en anden god gang


Hygge

Jan
Aprilia



Hekto (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-05-05 12:24

In article <429ae03e$0$15115$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
askmejust@nospamnejtak.ja says...
> For satan sandt som sagt den sakser jeg til en anden god gang
>
.... og lad nu være med at spørge hvor jeg ved det fra!!!! =
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

"J.C.Kløve" (30-05-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 30-05-05 16:25

Hekto wrote:
> In article <429a9e49$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> sotaOSTEN@tdcadsl.dk says...
>
>>Børnesygdomme: Nu er det jo en Italiensk motorcykel så.......,
>>
>
> Italienske motorcykler har IKKE børnesygdomme!!!! .... KUN sygdomme!!!
> Det er ejerne der opfører sig som børn i løbetid ... eller hvad det nu
> hedder!
Hedder det ikke "kroniske sygdomme"?

*lol*

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Bjørn S (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 30-05-05 17:58

J.C.Kløve wrote:
>
> Hedder det ikke "kroniske sygdomme"?

Nej det er hvad ejerne pådrager sig, også kaldt italomani.

--
/Bjørn - pastaelsker, så længe det er mellom bena :=/

Hekto (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-05-05 20:41

In article <429b45f0$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
bjosko@yahhabaoo.com says...
> Nej det er hvad ejerne pådrager sig, også kaldt italomani.
>
Fuldstændig korrekt!

Symptomerne er sygelig ejerglæde, og en apatisk tilstand hvor andre MC-
mærker overhovedet ikke interesserer vedkommende.
Oveni dette kommer så voldsomme indkøb af titanium- og carbondele, samt
dæk af et usædvanligt dyrt, smattet gummimateriale.
De færdes ofte i flok, og skræmmer børn og gamle damer!

- køb en Duc' og mal byen rød, sammen med de andre!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

MKS - 74 (30-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 30-05-05 21:02

On Mon, 30 May 2005 21:41:23 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:


>Oveni dette kommer så voldsomme indkøb af titanium- og carbondele, samt
>dæk af et usædvanligt dyrt, smattet gummimateriale.

For mange Aar siden levede en Keiser, som holdt saa uhyre meget af
smukke nye Klæder, at han gav alle sine Penge ud for ret at blive
pyntet.

>De færdes ofte i flok, og skræmmer børn og gamle damer!

"Men han har jo ikke noget paa," sagde et lille Barn.

>- køb en Duc' og mal byen rød, sammen med de andre!

Men han har jo ikke noget paa," raabte tilsidst hele Folket. Det krøb
i Keiseren, thi han syntes, de havde Ret, men han tænkte som saa: "nu
maa jeg holde Processionen ud". Og Kammerherrerne gik og bar paa
Slæbet, som der slet ikke var.


--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-05-05 21:16

In article <e7sm91pji88hr8861drj6rdphl51fo1h0p@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Og Kammerherrerne gik og bar paa
> Slæbet, som der slet ikke var.
>
>
- ja han bliver jo 200 i år, den kære Andersen! *LOL*
Der er nu noget om snakken; men al hobby er jo dyr!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Anna M. Andersen (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 31-05-05 06:38

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

> In article <429b45f0$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
> bjosko@yahhabaoo.com says...
> > Nej det er hvad ejerne pådrager sig, også kaldt italomani.
> >
> Fuldstændig korrekt!
>
> Symptomerne er sygelig ejerglæde, og en apatisk tilstand hvor andre MC-
> mærker overhovedet ikke interesserer vedkommende.
> Oveni dette kommer så voldsomme indkøb af titanium- og carbondele, samt
> dæk af et usædvanligt dyrt, smattet gummimateriale.
> De færdes ofte i flok, og skræmmer børn og gamle damer!
>
> - køb en Duc' og mal byen rød, sammen med de andre!

Jeg tilslutter mig lige råvekoret "Se så at få købt den ducati"
Det kommer du slet ikke til at fortryde.

--
Anna M. Andersen
Ducati M1000
AIM/AOL chat: annabassand
http://homepage.mac.com/anna.andersen

D@n Dethlefsen (30-05-2005)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 30-05-05 20:57

Hekto wrote:
> In article <429a9e49$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> sotaOSTEN@tdcadsl.dk says...
>> Børnesygdomme: Nu er det jo en Italiensk motorcykel så.......,
>>
> Italienske motorcykler har IKKE børnesygdomme!!!! .... KUN sygdomme!!!
> Det er ejerne der opfører sig som børn i løbetid ... eller hvad det nu
> hedder!

Det er det der hedder "sjæl" på dansk ikke

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar




MKS - 74 (30-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 30-05-05 21:26

On Mon, 30 May 2005 21:57:20 +0200, "D@n Dethlefsen"
<sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:

>Det er det der hedder "sjæl" på dansk ikke

Njah - sjal måske?!? eller sæl...


--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Steen Gruby (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 30-05-05 22:02

On Mon, 30 May 2005 22:25:41 +0200, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
wrote:

Hej Michael.
>
>Njah - sjal måske?!? eller sæl...

Var der ikke noget med en ræv og nogle rønnebær


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

MKS - 74 (30-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 30-05-05 22:03

On Mon, 30 May 2005 23:01:36 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>Var der ikke noget med en ræv og nogle rønnebær

Ni er nure, sagde røven om rænnebærene ...

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Steen Gruby (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 30-05-05 22:11

On Mon, 30 May 2005 23:02:47 +0200, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
wrote:

Hov hov,
>
>Ni er nure, sagde røven om rænnebærene ...

Du nå sgutte citere prinsen

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

MKS - 74 (30-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 30-05-05 22:17

On Mon, 30 May 2005 23:10:34 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>>Ni er nure, sagde røven om rænnebærene ...
>
>Du nå sgutte citere prinsen

Det gør jeg skam heller ikke, han var mindre poetisk...

En ting er vel højmessen i det lokale chapter hvor man kan klaske
hinanden i hænderne og drikke rød sodavand og spise pasta, men når man
tager forkyndelsen ud derfra må man forvente et hak i tuden fra
ateisterne.....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Steen Gruby (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 30-05-05 22:30

On Mon, 30 May 2005 23:17:16 +0200, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
wrote:

Hej Michael.
>
>En ting er vel højmessen i det lokale chapter hvor man kan klaske
>hinanden i hænderne og drikke rød sodavand og spise pasta, men når man
>tager forkyndelsen ud derfra må man forvente et hak i tuden fra
>ateisterne.....

Sporer jeg en vis forståelse?
Og så er det forresten ikke rød sodavand men Vino Rosso )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

MKS - 74 (30-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 30-05-05 22:38

On Mon, 30 May 2005 23:30:24 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>>En ting er vel højmessen i det lokale chapter hvor man kan klaske
>>hinanden i hænderne og drikke rød sodavand og spise pasta, men når man
>>tager forkyndelsen ud derfra må man forvente et hak i tuden fra
>>ateisterne.....
>
>Sporer jeg en vis forståelse?

Ja jeg kan da også godt li' pasta...

>Og så er det forresten ikke rød sodavand men Vino Rosso )

Er der forskel?

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Steen Gruby (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 30-05-05 22:44

On Mon, 30 May 2005 23:38:11 +0200, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
wrote:

Hø hø.
>
>Er der forskel?

Ja, prisen

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Torben Scheel (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 31-05-05 08:33

MKS - 74 wrote:
>>Og så er det forresten ikke rød sodavand men Vino Rosso )
>
>
> Er der forskel?
>
Der er ikke kølervædske i sodavand'en

--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425

Hekto (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-05-05 22:33

In article <rl0n911hcqtp3ei4dg8704d1360gaa3ib5@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> En ting er vel højmessen i det lokale chapter hvor man kan klaske
> hinanden i hænderne og drikke rød sodavand og spise pasta, men når man
> tager forkyndelsen ud derfra må man forvente et hak i tuden fra
> ateisterne.....
>
Aaaarh! ... du er jo ikke sådan rigtig ateist - vel?
Var der ikke noget med en Bimota V-Due???? ,o)
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

MKS - 74 (30-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 30-05-05 22:41

On Mon, 30 May 2005 23:33:26 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

>Aaaarh! ... du er jo ikke sådan rigtig ateist - vel?

Ssshhh ikke sige det højt vel?

>Var der ikke noget med en Bimota V-Due???? ,o)

Det har jeg aldrig sagt, du kan ikke bevise noget...

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-05-05 22:56

In article <uu1n91tga1g6bngmuif4gi0q1e9m1bej79@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Det har jeg aldrig sagt, du kan ikke bevise noget...
>
Got'U!!!!!!! *ROFL*
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Armand (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-05-05 00:57

Hekto wrote:
> In article <uu1n91tga1g6bngmuif4gi0q1e9m1bej79@4ax.com>,
> mks74temp@tiscali.dk says...
>
>>Det har jeg aldrig sagt, du kan ikke bevise noget...
>>
>
> Got'U!!!!!!! *ROFL*

Nope!
Slet og ret §1 i MC-livets uskrevne love!

--
Armand.

Armand (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-05-05 00:58

MKS - 74 wrote:
> On Mon, 30 May 2005 21:57:20 +0200, "D@n Dethlefsen"
> <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:
>
>
>>Det er det der hedder "sjæl" på dansk ikke
>
>
> Njah - sjal måske?!? eller sæl...
>
>
Citat fra §5 stk1.a :
"Charme, karisma og sjæl"

--
Armand.

MKS - 74 (31-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 31-05-05 07:28

On Tue, 31 May 2005 01:58:17 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>> Njah - sjal måske?!? eller sæl...
>>
>>
>Citat fra §5 stk1.a :
>"Charme, karisma og sjæl"

Eller charme, selvtillid og lækkert hååååååår....

Ej du har ret, det er jo det man må falde tilbage på når man indser at
man ikke har noget tøj på .

"Den kører ikke specielt godt hva'" - Nej men den er rød...

"Den holder ikke specielt godt hva'" - Nej men den er italiensk...

"Den vinder aldrig noget hva'" - Pyt vi laver bare en serie specielt
til den så...

"Den er ret dyr hva'" - Selvfølgelig, ellers var der jo ingen der gad
købe den ...

"Sig mig lige engang hvad er det der er så specielt?" - Det har jeg jo
lige sagt, den er rød, italiensk, har (havde) sin egen serie, og er
dyr - Hvad mere vil du da ha'?!?

.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-05-05 08:40

In article <u90o91lo8bjfsa49769snsud0t7tmv8fk4@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> "Sig mig lige engang hvad er det der er så specielt?" - Det har jeg jo
> lige sagt, den er rød, italiensk, har (havde) sin egen serie, og er
> dyr - Hvad mere vil du da ha'?!?
>
God lyd, fede vibrationer, fed mekanik, let at have med at gøre, lave
reservedelspriser, mange muligheder for at lave sin egen personlige
krikke, gode venner, gode oplevelser, seriøse løgnhistorier, gode dæk
at sparke på, en MC kvinder kan forstå, enorm tilskuer interesse (for
Pantah'en ihvertfald) og et perfekt farveudvalg!

..... derfor Duc'!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

MKS - 74 (31-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 31-05-05 08:55

On Tue, 31 May 2005 09:40:15 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>God lyd

Øhhh...?

>, fede vibrationer

Køb en rystepudser...

>, fed mekanik

Muligvis men er god og let mekanik ikke bedre?

>, let at have med at gøre

I forhold til?

> lave reservedelspriser

Ja jeg spurgte på et bremsegreb til en 916, det kostede en bagatel af
500,- , det er jo svinebilligt

>, mange muligheder for at lave sin egen personlige krikke

Kan man på alt...Suzukiombygninger er måske endog mere typiske med
deres modulprincip.

>, gode venner, gode oplevelser

Ja det er jo helt og aldeles særegent...

> seriøse løgnhistorier

Ok - det er nok rigtigt.

> gode dæk at sparke på

Hvad er "gode" dæk....

>, en MC kvinder kan forstå

*LOL*

>, enorm tilskuer interesse (for
>Pantah'en ihvertfald)

Altså primært noget for exhibitionister? Du flasher også de gamle
damer i S-toget?

> og et perfekt farveudvalg!

Som skrevet den er rød og italiensk (bortset lige fra at de fleste nok
efterhånden er sorte)

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-05-05 09:42

In article <ie5o91tf9v30r0h869j8b4lbes8ckci6ua@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
>
> Øhhh...?
Smag og behag - u'now!
>
>
> Køb en rystepudser...
sq da ikke til at have siddende mellem benene!!! =
>
>
> Muligvis men er god og let mekanik ikke bedre?
Jo, til nogen ting; men man kan jo ikke få alt!
>
> I forhold til?
Næsten alt. Af med elastikkerne, og resten er 'ren knallert'!!
>
> > lave reservedelspriser
>
> Ja jeg spurgte på et bremsegreb til en 916, det kostede en bagatel af
> 500,- , det er jo svinebilligt

475 kr. for en gasrull til Suzuki! For det beløb kan man få masser af
stumper på ebay!

>
> Kan man på alt...Suzukiombygninger er måske endog mere typiske med
> deres modulprincip.
Ja, for en del af modellerne. Det er jo OK hvis det er en Suzuki man
vil have; men det er jo også godt når det gælder Duc'er.
>
>
> Hvad er "gode" dæk....
Det var en metafor!
>
> >, en MC kvinder kan forstå
>
> *LOL*
- muligt; men rigtigt! Alle kvinder kan genkende en Duc'!
>
>
> Altså primært noget for exhibitionister? Du flasher også de gamle
> damer i S-toget?

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ... say no more!!!

- men forklar lige hvorfor 1000cc og 180HK er så vigtigt at man vil
betale et svimlende beløb + afgift for det? Det er vel også en form for
exhibitionisme? Det går vel dybest set ud på at hævde sig over for
andre.
Så dér er der ikke den store forskel på Duc'er og japanere.

> Som skrevet den er rød og italiensk (bortset lige fra at de fleste nok
> efterhånden er sorte)

Ja, det er skrækkeligt!!!


--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Bjørn S (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 31-05-05 09:51

Hekto wrote:

> - men forklar lige hvorfor 1000cc og 180HK er så vigtigt at man vil
> betale et svimlende beløb + afgift for det? Det er vel også en form for
> exhibitionisme? Det går vel dybest set ud på at hævde sig over for
> andre.
> Så dér er der ikke den store forskel på Duc'er og japanere.

Vi bor det forkerte sted med "skæve" afgifter, men de vil aldrig slå os
ihjel
Oj..... : http://www.finn.no/finn/mc/used/result
-mon man skal emigrere igen, håper linket duer, ellers til startside, mc
og Ducati. Her er prisene hvor de burde høre hjemme, også i DK.

--
/Bjørn



Hekto (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-05-05 10:25

In article <d7h8h5$egd$1@abbeden.bunk.cc>, bjosko@yahoo.com says...
> -mon man skal emigrere igen, håper linket duer, ellers til startside, mc
> og Ducati. Her er prisene hvor de burde høre hjemme, også i DK.
>
Det ville jo give en store udgifter til en større garage!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

MKS - 74 (31-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 31-05-05 10:02

On Tue, 31 May 2005 10:41:35 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>475 kr. for en gasrull til Suzuki! For det beløb kan man få masser af
>stumper på ebay!

Underligt argument at henvise til et andet dyrt "Reservedelsmærke"
.

>> Kan man på alt...Suzukiombygninger er måske endog mere typiske med
>> deres modulprincip.
>Ja, for en del af modellerne. Det er jo OK hvis det er en Suzuki man
>vil have; men det er jo også godt når det gælder Duc'er.

Men ingenlunde specielt...

>> Hvad er "gode" dæk....
>Det var en metafor!

Ja, det er jo det - når de objektive argumenter ikke holder tyer man
til sjæl, farve, karisma, "gode dæk" and what have U .

>> *LOL*
>- muligt; men rigtigt! Alle kvinder kan genkende en Duc'!

Sikke noget bavl, jeg prøvede en 916 for et par år siden og et par
kvindelige bekendte spurgte mig om jeg havde fået en ny Honda

>Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ... say no more!!!

Better not...

>- men forklar lige hvorfor 1000cc og 180HK er så vigtigt at man vil
>betale et svimlende beløb + afgift for det?

Hvorfor skal jeg det, det har jeg da aldrig hverken påstået eller
ment...

> Det er vel også en form for exhibitionisme?

Ja!

>Det går vel dybest set ud på at hævde sig over for
>andre.

Gør det? Og _hvis_ det gør kan man jo gøre det på forskellig måde

>Så dér er der ikke den store forskel på Duc'er og japanere.

Sikkert ikke...

>> Som skrevet den er rød og italiensk (bortset lige fra at de fleste nok
>> efterhånden er sorte)
>
>Ja, det er skrækkeligt!!!

Hvis ikke der var eksisterede mærket sikkert ikke mere, så vær du blot
glad for det!

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Jakob (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 31-05-05 10:33

MKS - 74 wrote:

>>475 kr. for en gasrull til Suzuki! For det beløb kan man få masser af
>>stumper på ebay!

> Underligt argument at henvise til et andet dyrt "Reservedelsmærke"
> .

Det er ikke dyrt at køre ducati - det er uvurderligt

--
Jakob, 748SP

Hekto (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-05-05 11:38

In article <429c2f57$0$746$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
usernet@gertz.net says...
> Det er ikke dyrt at køre ducati - det er uvurderligt
>
Ja, udfordringen i at holde den under 50 km/t i 1. gear, og lade være
med at file på koblingen ... men det ved du jo alt om!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Hekto (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-05-05 10:35

In article <q49o91tq97l83iisffedpblulhal8f4tt8@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...

>
> Underligt argument at henvise til et andet dyrt "Reservedelsmærke"
> .
Ja, og dog! Ducati er definitivt den MC jeg har fået de billigte
reservedele til og samtidig letteste adgang til stumper. Brugte; men OK
og billige.
>
>
> Sikke noget bavl, jeg prøvede en 916 for et par år siden og et par
> kvindelige bekendte spurgte mig om jeg havde fået en ny Honda

Hvor mange år fik du????? ... after at have slået dem ned???

>
> >- men forklar lige hvorfor 1000cc og 180HK er så vigtigt at man vil
> >betale et svimlende beløb + afgift for det?
>

Skal og skal ... det er ihvertfald en interessant diskution.
i det land med de højeste afgifter, vilde forsikringspræmier og med
stadigt faldende hastighedsbegrænsninger, fokuseres der kraftigt på
racere med kubik og HK !?
Udbredelsen af enduro'er der er formidable til vej-bump får overhovedet
ingen opmærksomhed. Andre steder nyder de stor pubularitet.
Diskutionen falder dog lidt uden for Duc' or not!

> Hvorfor skal jeg det, det har jeg da aldrig hverken påstået eller
> ment...
Nej, dén og dobbelmordet på Peter Bangs Vej er du uskyldig i!
>

>
> Hvis ikke der var eksisterede mærket sikkert ikke mere, så vær du blot
> glad for det!
>
Noget af det mest fantasiløse er da en helt sort MC!!!!
Nu mangler vi bare at de skriver Ducati med lilla gohtiske bogstaver!!!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

CL (31-05-2005)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 31-05-05 11:11


> Ja, og dog! Ducati er definitivt den MC jeg har fået de billigte
> reservedele til og samtidig letteste adgang til stumper. Brugte; men OK
> og billige.
>>
Hmm det er vel fordi de rasler fra hinanden og stumperne ligger overalt.

H
Carsten



MKS - 74 (31-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 31-05-05 11:14

On Tue, 31 May 2005 11:35:22 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Ja, og dog! Ducati er definitivt den MC jeg har fået de billigte
>reservedele til og samtidig letteste adgang til stumper. Brugte; men OK
>og billige.

Det er muligt det gælder for dig, men det gælder i hvert fald _ikke_
universelt, det er der simpelthen ikke nok cykler til, på eBay vil det
jo være sådan at de mest udbredte cykler også vil ha' flest dele i
udbud og dermed billigst.

>> Sikke noget bavl, jeg prøvede en 916 for et par år siden og et par
>> kvindelige bekendte spurgte mig om jeg havde fået en ny Honda
>
>Hvor mange år fik du????? ... after at have slået dem ned???

Tro mig jeg var også noget forundret, men skulle bare illustrere at
for folk uden for miljøet er en MC tit defineret ved deres meget
snævre erfaringer, for nogle er alle MC'er HD'er fordi deres grundlag
er amerikanske film og ikke ret meget mere, de fleste i min
omgangskreds er vant til at se mig på en Honda og tror derfor at alt
jeg kører på er Honda'er (det er det ikke).

>Skal og skal ... det er ihvertfald en interessant diskution.
>i det land med de højeste afgifter, vilde forsikringspræmier og med
>stadigt faldende hastighedsbegrænsninger, fokuseres der kraftigt på
>racere med kubik og HK !?

Det er jeg nu ikke så sikker på er rigtigt, når folk starter er deres
fascination tit bygget på det voldsomme acc. og fart pot. som mange
MC'er har, ja selv en GS500-pildskade er jo hurtig sammenlignet med en
bil. Men for mange går det ret hurtigt over og de indser at over en
vis grænse giver det ikke længere meget mening til alm. gadekørsel og
de finder i stadig stigende grad glæderne ved f.eks TD's eller
småvejsfriskkørsel hvor en 180 hk's decideret er en ulempe - frem for
turbokørsel på motorvejen. Hvor mange 180 hk's sælges der reelt, ikke
ret mange, selvfølgelig har prisen og ikke mindst forsikringsprisen
noget at sige men sammenlignet med f.eks 10 eller 20 år siden er den
reelle pris vel ikke gået op. Jeg synes ikke man kan sige at der
fokuseres mere på racere idag end tidligere, snarere tværtimod, rigtig
mange har indset at det i hvert fald ikke er det rigtige for dem, idet
de hellere vil tøffe afsted på langtur/aftentur i hyggetempo.

>Udbredelsen af enduro'er der er formidable til vej-bump får overhovedet
>ingen opmærksomhed. Andre steder nyder de stor popularitet.

Det kan du sige, men det har vi bare ingen tradition for her i landet,
og når de så tilmed er ret dyre er det svært at sparke igang.

>Noget af det mest fantasiløse er da en helt sort MC!!!!
>Nu mangler vi bare at de skriver Ducati med lilla gohtiske bogstaver!!!

Det kan ikke nytte noget at være så snævert fokuseret, så overlever
man ikke, tricket er udvide uden at udvande brand'et, noget Duc i
hvert fald på markedsføringsfronten har haft held til, som antydet
synes jeg godt nok det er for lidt de byder på i forhold til prisen,
men altid godt med diversitet så godt vi har mærket, det er først når
man forsøger at udbrede religionen med lidt diffuse vidtløftigheder at
jeg står af...


--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-05-05 11:49

In article <33eo91dg31r7lfmhabqqoq15er1bqjsvio@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Det kan ikke nytte noget at være så snævert fokuseret, så overlever
> man ikke, tricket er udvide uden at udvande brand'et, noget Duc i
> hvert fald på markedsføringsfronten har haft held til, som antydet
> synes jeg godt nok det er for lidt de byder på i forhold til prisen,
> men altid godt med diversitet så godt vi har mærket, det er først når
> man forsøger at udbrede religionen med lidt diffuse vidtløftigheder at
> jeg står af...
>
Ducati er snævert fokuseret.
Monsteren og Multistradaen er dog et par gode forsøg på at komme ud af
'båsen'. (designet kan man diskutere).
Til gengæld har de ikke meget at byde på for dem der i en høj alder,
søger noget at tøffe rundt på.
De lavede angang Indiana'en; men den var en total smutter, dengang den
blev lanceret til US-markedet. Det havde måske været lidt anderledes.
MG klarer sig med en god bred vifte af produkter, stort set skabt på
samme basis.

Hvis man helt nøgternt vurderer specifikationer, komfort og
serviceomkostninger, ville billedet nok være et andet.
Derfor er det svært at diskutere hvad der er 'bedst', og religionen
træder istedet.
Man skal heller ikke udelukke dem der 'køber identitet' hvad enten det
er Honda, HD eller Ducati. Til Ducati Club Race i Assen var der rødt
(sort) af 916 og 999, så hvor meget stak man af fra mængden dér, hvis
man kom på sit fine højbekskattede køretøj, fra DK?
Herhjeme kan man da opnå en smule opmærksomhed på sådan een.
Høj pris, mange HK eller et stabilt rygte opnået på racerbanerne, kan
jo tilføre (og gør) produktet sjæl og karisma, og samtidig gøre at man
stikker lidt af fra den gemene hob.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

MKS - 74 (31-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 31-05-05 12:19

On Tue, 31 May 2005 12:48:46 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Ducati er snævert fokuseret.

Relativt set i forhold til f.eks Honda der laver alt ja meget, men i
forhold til f.eks Bimota har de jo klogt nok valgt at udvide deres
sortiment i erkendelse af at ellers var deres dage talte....

>Monsteren og Multistradaen er dog et par gode forsøg på at komme ud af
>'båsen'. (designet kan man diskutere).

Ren nødvendighed og det lykkedes da også ret godt udfra en udelukkende
økonomisk betragtning.

>Derfor er det svært at diskutere hvad der er 'bedst', og religionen
>træder istedet.

Næh det er skam ikke svært at diskutere, det gør vi jo tit ,
derimod kan det blive svært at blive enige, naturligt nok fordi vi
alle vægter ting forskelligt, jeg f.eks sætter køreegenskaber som nr.
1 og kvalitet som en meget tæt nr. 2, design derimod er mig omend ikke
ligegyldigt så dog sekundært. (På MC-fronten, på mange andre betaler
jeg gerne ekstra for design)

>Man skal heller ikke udelukke dem der 'køber identitet' hvad enten det
>er Honda, HD eller Ducati.

Mit postulat vil så være at der er langt flere af dem blandt HD- og
Ducati-ejerne end Honda-ejerne

>Til Ducati Club Race i Assen var der rødt
>(sort) af 916 og 999, så hvor meget stak man af fra mængden dér, hvis
>man kom på sit fine højbekskattede køretøj, fra DK?

Akkurat derfor at B&O, Ducati og HD har et marked - som brugsprodukt
måske ikke noget særligt men som signalgiver yderst brugbart (for
nogle i det mindste)

>Herhjeme kan man da opnå en smule opmærksomhed på sådan een.

Sikkert nok, og er det man ønsker så fint nok.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Schlæger (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 31-05-05 11:19

Hekto wrote:

> Noget af det mest fantasiløse er da en helt sort MC!!!!

hov hov !!!!!

Mch Schlæger :o/


Hekto (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-05-05 11:39

In article <d7hdne$plr$1@abbeden.bunk.cc>,
gertschlagerFJERN@hotmail.com says...
> hov hov !!!!!
>
Sorryyyyy ... men det synes jeg altså!
Der er sådan lidt 'drømmen om dart Wader' over det. Sort = ondt og
væmmeligt.
Så hellere nogle friske farver med lidt'her-kommer-jeg-striber'.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Bjørn S (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 31-05-05 11:48

Hekto wrote:
> Sorryyyyy ... men det synes jeg altså!
> Der er sådan lidt 'drømmen om dart Wader' over det. Sort = ondt og
> væmmeligt.

Klask !!!
Black'n beauty !
> Så hellere nogle friske farver med lidt'her-kommer-jeg-striber'.

Næste gang vi ses kommer jeg efter dig med en spraydåse sort mat, og ser
om det ikke kan dæmpe dig og g-strengen lidt ;-p

--
/Bjørn




Hekto (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-05-05 12:15

In article <d7hfdi$tdb$1@abbeden.bunk.cc>, bjosko@yahoo.com says...
> Næste gang vi ses kommer jeg efter dig med en spraydåse sort mat, og ser
> om det ikke kan dæmpe dig og g-strengen lidt ;-p
>
*GRILL*
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Schlæger (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 31-05-05 12:24

Hekto wrote:

> In article <d7hdne$plr$1@abbeden.bunk.cc>,
> gertschlagerFJERN@hotmail.com says...
>> hov hov !!!!!
>>
> Sorryyyyy ... men det synes jeg altså!
> Der er sådan lidt 'drømmen om dart Wader' over det. Sort = ondt og
> væmmeligt.
> Så hellere nogle friske farver med lidt'her-kommer-jeg-striber'.

Jeg er meget enig med dig, så længe man overholder "god smag". Jeg så på
et tidspunkt en helt gul Duc' i den gamle by i Århus (formentlig en ansat,
og ikke en udstillingsgenstand), og den så sgu' godt ud !!!

Jeg har også en passion for røde MC'er - uden dog at gå totalt i ekstase
over en klaprende italiener .....

Min sorte XJ er dog hverken ond eller væmmelig - jeg vil nærmest kalde den
"stilren" ....

Dog er det vigtigste jo, at den er 2-hjulet - ikk'oss' ??

Mch Schlæger


Hekto (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-05-05 12:55

In article <d7hhga$26j$1@abbeden.bunk.cc>,
gertschlagerFJERN@hotmail.com says...
> Dog er det vigtigste jo, at den er 2-hjulet - ikk'oss' ??
>
Njjjaaaaah ... at man selv er tilfreds med den!?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Bjørn S (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 31-05-05 10:42

MKS - 74 wrote:

>>475 kr. for en gasrull til Suzuki! For det beløb kan man få masser af
>>stumper på ebay!

> Underligt argument at henvise til et andet dyrt "Reservedelsmærke"
> .

Hvad er så billigt her i DK, MZ ? Honda kan det ihvertfald ikke være, been
there, done that
I de tests jeg har set i bl.a. Bike, udskiller ikke Duc sig med højere
priser end de andre på reservedele.
Jeg har ikke skiftet så meget endnu på min, men orginalt blinklygt : kr.
85,- og oliefilteret kostet ca. det samme.

At cyklene i sig selv er forholdsmessig for dyre pr ccm/hk kan jeg sagtens
være enig i, men det er igen tale om afgiftssystemet vi har her på
sandbanken.
De sorte blev nok introducert for at kunne få lidt markedsandele i de
lande med den slags afgiftssystemer, i mange andre lande er diverse
"Sport" eller "S"-udgaver en fremmed fugl. Til gengæld er man så ikke i
tvivl om at man har, eller køber en "billigere" model med reducert udstyr
og mindre gejl.
Det er efter min mening en bedre måde at gøre det på, end at dumpe
priserne fra fabrik, og spare hvor folk flest ikke opdager det :-/

--
/Bjørn



MKS - 74 (31-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 31-05-05 11:17

On Tue, 31 May 2005 09:41:38 +0000 (UTC), bjosko@yahoo.com (Bjørn S)
wrote:

>Hvad er så billigt her i DK, MZ ? Honda kan det ihvertfald ikke være, been
>there, done that

Nu var det ikke mig der skrev at Duc var billige i reservedele...

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Pwh (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 31-05-05 18:48

>> Ja jeg spurgte på et bremsegreb til en 916, det kostede en bagatel af
>> 500,- , det er jo svinebilligt
>
> 475 kr. for en gasrull til Suzuki! For det beløb kan man få masser af
> stumper på ebay!

Det er vel fordi der bliver hugget mange Duc'er op til stumper

/Jens



Armand (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-05-05 19:49

Pwh wrote:
>>>Ja jeg spurgte på et bremsegreb til en 916, det kostede en bagatel af
>>>500,- , det er jo svinebilligt
>>
>>475 kr. for en gasrull til Suzuki! For det beløb kan man få masser af
>>stumper på ebay!
>
>
> Det er vel fordi der bliver hugget mange Duc'er op til stumper

Hæ!
Selvom det bliver OT, men dog inden for den italienske sfære, så
noterede jeg mig et lignende argument fra en brugt-købs vurdering af
70'er Alfa Romeo'er: "Har meget let til rust - Hvilket så til gengæld
gør at der altid er let tilgængelige ophugs-reservedele med lavt km-tal,
på markedet!"

--
Armand.

Pwh (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 31-05-05 18:44

>> , fede vibrationer
>
> Køb en rystepudser...
>

LOL

/Jens



Hekto (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-05-05 19:31

In article <xn1ne.333$996.23@news.get2net.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> LOL
>
hmmmmmmmmmmm ... siger du!?
Du sidder vel ½ time morgen og aften på din B&S-udstyrede plæneklipper,
for bare overhovedet at få fornemmelsen af en motor imellem benene.
Maxi'en kan jo ikke hidse dig ret meget op, vel?

- ta' den! Flab!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Pwh (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 31-05-05 21:09

>> LOL
>>
> hmmmmmmmmmmm ... siger du!?
> Du sidder vel ½ time morgen og aften på din B&S-udstyrede
> plæneklipper, for bare overhovedet at få fornemmelsen af en motor
> imellem benene. Maxi'en kan jo ikke hidse dig ret meget op, vel?
>
> - ta' den! Flab!

Avs, det siger du kun fordi du ikke har prøvet min voldsomme Maxi
Hørte du forøvrigt fra ham der købte vores gamle KR-1'er, han blev vist
fornærmet på mig da jeg skrev til ham at han burde vente med at kører rundt
på den indtil han fik den indregistreret.

/Jens



Hekto (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-05-05 22:22

In article <Mv3ne.677$AS1.191@news.get2net.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Avs, det siger du kun fordi du ikke har prøvet min voldsomme Maxi
> Hørte du forøvrigt fra ham der købte vores gamle KR-1'er, han blev vist
> fornærmet på mig da jeg skrev til ham at han burde vente med at kører rundt
> på den indtil han fik den indregistreret.
>
Ja, han mailede mig, og jeg skrev hvad jeg vidste om den.
Øøøøhhh!!!??? hvad havde han gang i? Legede han 'knallert på cykelsti'
eler sådan noget?
Umiddelbart virkede han meget fornuftig/normal.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Pwh (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 01-06-05 10:50

>> Hørte du forøvrigt fra ham der købte vores gamle KR-1'er, han
>> blev vist fornærmet på mig da jeg skrev til ham at han burde vente
>> med at kører rundt på den indtil han fik den indregistreret.
>>
> Ja, han mailede mig, og jeg skrev hvad jeg vidste om den.
> Øøøøhhh!!!??? hvad havde han gang i? Legede han 'knallert på cykelsti'
> eler sådan noget?
> Umiddelbart virkede han meget fornuftig/normal.

Jeg havde bedt ham om at droppe mig en mail når han havde fået kørt
lidt på den, sådan bare for at hører hans begejstring
Han skrev så til mig allerede dagen efter han havde hentet den at han
havde været ude og kører på den og skulle ud og trille lidt mere senere på dagen.
Så jeg vil tro at han har taget pladen fra en af de andre mc'er han havde i samlingen
og skruet den på KR'en, han bor jo ovre i det sorte Jylland og der må man måske
gerne lave den slags tåbelige stunts. Jeg har ikke hørt fra ham siden jeg skrev til ham
at han burde få den synet/indregistreret inden han kørte rundt på den.

/Jens



Hekto (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-06-05 11:41

In article <Hwfne.48$yZ2.25@news.get2net.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Jeg havde bedt ham om at droppe mig en mail når han havde fået kørt
> lidt på den, sådan bare for at hører hans begejstring
> Han skrev så til mig allerede dagen efter han havde hentet den at han
> havde været ude og kører på den og skulle ud og trille lidt mere senere på dagen.
> Så jeg vil tro at han har taget pladen fra en af de andre mc'er han havde i samlingen
> og skruet den på KR'en, han bor jo ovre i det sorte Jylland og der må man måske
> gerne lave den slags tåbelige stunts. Jeg har ikke hørt fra ham siden jeg skrev til ham
> at han burde få den synet/indregistreret inden han kørte rundt på den.
>
>
Ja, den slags forekommer jo, også her på Sjælland!
Det usmarte er at det stiller eventuelle personer der kommer til skade,
rigtigt dårligt! =
Lur' mig om han overhovedet ikke har tænkt sig at indregistrere den!!!
I det mindste kunne han da køre med en prøveplade, så der er ansvar på.
Ellers er det kun hvad han ellers har af forsikringer og penge i
tegnebogen der kan dække evt. skader!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Pwh (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 01-06-05 16:12

>> Jeg har ikke hørt fra ham
>> siden jeg skrev til ham at han burde få den synet/indregistreret
>> inden han kørte rundt på den.
>>
>>
> Ja, den slags forekommer jo, også her på Sjælland!

Ja dumme mennesker findes der i hele landet

> Det usmarte er at det stiller eventuelle personer der kommer til
> skade, rigtigt dårligt! =

Hmm, jeg mindes at have hørt noget om at forsikringsselskaberne har
et system der sørger for skadeslidte og derefter indriver pengene fra fjolset.

> Lur' mig om han overhovedet ikke har tænkt sig at indregistrere den!!!

Det har du sgu nok ret i at han ikke har, han havde vist et par mc'er i garagen
og så har han da nok bare en plade som han flytter rundt på, nå ham om det

/Jens



Torben Scheel (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 01-06-05 17:28

Pwh wrote:

> Hmm, jeg mindes at have hørt noget om at forsikringsselskaberne har
> et system der sørger for skadeslidte og derefter indriver pengene fra fjolset.

Men hvilket selskab havde du så forestillet dig det skulle være?
Chaufføren eller MC'en er jo ikke nødvendigvis tilknyttet noget selskab.

--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425

Pwh (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 01-06-05 16:39

Torben Scheel wrote:
> Pwh wrote:
>
>> Hmm, jeg mindes at have hørt noget om at forsikringsselskaberne har
>> et system der sørger for skadeslidte og derefter indriver pengene
>> fra fjolset.
>
> Men hvilket selskab havde du så forestillet dig det skulle være?
> Chaufføren eller MC'en er jo ikke nødvendigvis tilknyttet noget
> selskab.

Jo, forudsat han har taget pladen fra en af de andre mc'er så er nr-pladen
da under ansvar hos et eller andet selskab, jeg kunne da forestille mig
at de måtte punge ud, men det er måske kun et naivt håb fra min side
Ellers havde manden da en fin ny bil og sikkert også friværdi i sit hus,
så nogle 100.000'er må man sikkert kunne vride ud af ham

/Jens



Hekto (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-06-05 18:14

In article <vEkne.121$Fw7.84@news.get2net.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Jo, forudsat han har taget pladen fra en af de andre mc'er så er nr-pladen
> da under ansvar hos et eller andet selskab, jeg kunne da forestille mig
> at de måtte punge ud, men det er måske kun et naivt håb fra min side
> Ellers havde manden da en fin ny bil og sikkert også friværdi i sit hus,
> så nogle 100.000'er må man sikkert kunne vride ud af ham
>
.... det kan være de vrider det hele!
Når bare du har afmeldt den, må det blive hans egen hovedpine!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Pwh (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 01-06-05 20:37

>> Ellers havde manden da en fin ny bil og sikkert
>> også friværdi i sit hus, så nogle 100.000'er må man sikkert kunne
>> vride ud af ham
>>
> ... det kan være de vrider det hele!

Jeg ville i så tilfælde ikke have spor ondt af ham.

> Når bare du har afmeldt den, må det blive hans egen hovedpine!!!

Den er afmeldt samtlige steder og solgt med en kontrakt hvor det fremgår
at han selv står for syn+ indregistrering, så jeg har ryggen helt fri

/Jens




Hekto (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-05-05 21:51

In article <429b7037$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
sotaOSTEN@tdcadsl.dk says...
> Det er det der hedder "sjæl" på dansk ikke
>
Dan! ... du ved godt, at de andre aldrig vil forstå det!
Heldigvis ved vi selv godt, at der altid vil være forskel på en rigtig
Ducati og et masseproduceret industriprodukt!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408954
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste