/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Oliefilter igenigen
Fra : Ukendt


Dato : 26-05-05 22:27

Det nye originale Honda oliefilter, som jeg købte idag, har en
"returløbsmembran" ved indløbshullerne. Denne membran forhindrer olien i at
sive tilbage, gennem oliepumpen, til sumpen ved stilstand.

Denne membran var der ikke på det uoriginale filter, der sad på "fie" da jeg
købte hende. Så der ér forskel på filtre. :-|

mvh
Orla



 
 
Torben Scheel (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 27-05-05 08:17

Orla Pedersen wrote:
> Det nye originale Honda oliefilter, som jeg købte idag, har en
> "returløbsmembran" ved indløbshullerne. Denne membran forhindrer olien i at
> sive tilbage, gennem oliepumpen, til sumpen ved stilstand.
>
> Denne membran var der ikke på det uoriginale filter, der sad på "fie" da jeg
> købte hende. Så der ér forskel på filtre. :-|
>
Nu kender jeg ikke fie, men er det ikke sådan at det skal sive lidt på
tøser engang imellem (undskyld)

Free tip! - hvad med en signatur der henviser til lidt billeder af fie,
så os NIRL kan se hvad du snakker om?

BTW er jeg ikke i tvivl om at du har ret - ikke fordi jeg ved selvsyn
osv, men jeg har frekventeret Agusta Claus i min CB400 periode - det
efterlader ingen plads til tvivl

--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=425

Ukendt (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-05-05 13:10


Torben Scheel skrev i meddelelsen
<4296c95c$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...

>Free tip! - hvad med en signatur der henviser til lidt billeder af fie,
>så os NIRL kan se hvad du snakker om?


Jamen "fie" er skam kvantiseret og digitaliseret
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/givi
og meget lidt påklædt http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/valves

mvh
Orla IRL ved DFM meet'n great




Bjørn S (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 27-05-05 09:25

Orla Pedersen wrote:

> Denne membran var der ikke på det uoriginale filter, der sad på "fie" da jeg
> købte hende. Så der ér forskel på filtre. :-|

- Og af samme årsag har jeg sett motorhavarier, dog ikke på MC, men
fabrikken (Toyota) (og vores motorværksted) påstod begge hårdnakket at det
var årsagen, da filteret skulle fyldes inden der kom olietryk på resten af
motoren ved det uorginale filter. I dette tilfælde stod filteret på
"hovede", men bare det står vandræt skulle jo teorien holde stik på nogle
modeller ?

--
/Bjørn


Armand (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-05-05 09:51

Orla Pedersen wrote:
> Det nye originale Honda oliefilter, som jeg købte idag, har en
> "returløbsmembran" ved indløbshullerne. Denne membran forhindrer olien i at
> sive tilbage, gennem oliepumpen, til sumpen ved stilstand.
>
> Denne membran var der ikke på det uoriginale filter, der sad på "fie" da jeg
> købte hende. Så der ér forskel på filtre. :-|

Skulle/sidder der da ikke (også) en decideret kontraventil direkte på
pumpen?

--
Armand.

Ukendt (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-05-05 12:31


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:7nfme.35464$Fe7.133416@news000.worldonline.dk...
> Orla Pedersen wrote:
> > Det nye originale Honda oliefilter, som jeg købte idag, har en
> > "returløbsmembran" ved indløbshullerne. Denne membran forhindrer olien i
at
> > sive tilbage, gennem oliepumpen, til sumpen ved stilstand.
> >
> > Denne membran var der ikke på det uoriginale filter, der sad på "fie" da
jeg
> > købte hende. Så der ér forskel på filtre. :-|
>
> Skulle/sidder der da ikke (også) en decideret kontraventil direkte på
> pumpen?
>
Det gør der normalt ikke, så på de fleste løber olien stille og roligt
tilbage.
KN's oliefilter er også med en "klap" der forhindre tilbageløb i filter, men
det hjælper ikke så meget når det bare render ud alle andre smøresteder i
bund af motor (kuglelejer i gearkasse eks. )
Jeg tror ikke på den store betydning, hvis man da ikke trækker cyklen ud på
motovejen, starter den og prøver at 150 km i timen inden olielampen slukker


--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Ukendt (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-05-05 19:25


Flemming Disc skrev i meddelelsen
<4299a810$0$225$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>
>"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>news:7nfme.35464$Fe7.133416@news000.worldonline.dk...


>> Skulle/sidder der da ikke (også) en decideret kontraventil direkte på
>> pumpen?
>>
>Det gør der normalt ikke, så på de fleste løber olien stille og roligt
>tilbage.

Den eneste returventil i oliepumper jeg har set sad i indløbet til
returoliepumpen på BM33'eren.

>KN's oliefilter er også med en "klap" der forhindre tilbageløb i filter,
men
>det hjælper ikke så meget når det bare render ud alle andre smøresteder i
>bund af motor (kuglelejer i gearkasse eks. )

Og dog, det hindrer at det store volumen af olie i filtret løber baglæns ned
i sumpen.

>Jeg tror ikke på den store betydning, hvis man da ikke trækker cyklen ud på
>motovejen, starter den og prøver at 150 km i timen inden olielampen slukker
>


Og jeg tror at der er en grund til at Honda, og for den sags skyld Toyota,
vælger et filter med "returventil", og det var i grunden min eneste grund
til det oprindelige indlæg.

mvh
Orla




Armand (29-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-05-05 23:21

Orla Pedersen wrote:
> Flemming Disc skrev i meddelelsen
> <4299a810$0$225$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>
>>"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>>news:7nfme.35464$Fe7.133416@news000.worldonline.dk...
>
>
>
>>>Skulle/sidder der da ikke (også) en decideret kontraventil direkte på
>>>pumpen?
>>>
>>
>>Det gør der normalt ikke, så på de fleste løber olien stille og roligt
>>tilbage.
>
>
> Den eneste returventil i oliepumper jeg har set sad i indløbet til
> returoliepumpen på BM33'eren.

OK.
Måyye lige grave lidt i hvor min erindring stammede fra, og det er nok
tryk-reguleringsventilen jeg havde på nethinden

--
Armand.

Ukendt (30-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-05-05 08:30


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:429a093a$0$261$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> Og jeg tror at der er en grund til at Honda, og for den sags skyld Toyota,
> vælger et filter med "returventil", og det var i grunden min eneste grund
> til det oprindelige indlæg.
>

Ja, du har hel sikkeret ret, men jeg tror en god opvarmning af motoren og
derved rundpumpning af olie, ved en 2000 omdr. virker bedre end en "klap" .
Og selvom der er en klap skal man alligevel lige have olien op til toppen af
motoren, men det hjælper for dem der bare hopper op og køre, med belastning
med det samme.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste