/
Forside
/
Karriere
/
Erhverv
/
Andet erhverv
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#
Navn
Point
1
Nordsted1
1260
2
katekismus
960
3
ans
933
4
pifo
679
5
jakjoe
661
6
Benjamin...
550
7
Kortoverv..
545
8
refi
518
9
dova
505
10
HelleBirg..
475
Ang. bogføring (er ret grøn i faget)
Fra :
Thomas G
Dato :
16-05-05 16:48
hej.
jeg har nogle spørgsmål ang. bogføring. Jeg har haft spurgt hos kommunen men
der var der ikke lige tid..
Kan nogle af jer eventuelt hjælpe mig?
Her er den mail jeg sendte ind til kommunen:
/--klip
Hej.
Jeg har nogle spørgsmål ang. bogføring af edb-udstyr.
I år 2003 lavede jeg en fejl da jeg afskrev indkøbt edb-udstyr hver for sig.
Fejlen blev opdaget og rettet. Mit første spørgsmål er så:
1. Aktiveres og afskrives nyt indkøb af hardware sammen med det førindkøbte,
hvis hardwaren er købt til at sidde i en backupmaskine der kører uafhængigt
af det eksisterende system af sikkerhedsmæssige årsager?
2. Aktiveres og afskrives nyt indkøb af hardware sammen med det førindkøbte,
hvis hardwaren er en computer der bruges udelukkende ved præsentationer
afholdt "ud af huset" (ikke samme sted som hvor det primære system fungere)?
For at spare nogle penge har vi købt noget hardware der blev solgt, som
værende brugt, af privatpersoner. Hvordan bogføres sådanne køb?
Og sidste spørgsmål. Der er sket det uheldige at en af de tidligere
erhvervelser (en bærbar computer købt til firmaet i 2003) er blevet ustabil
med periodiske fejl. Da vi ikke er interesseret i at bruge alt for meget tid
på reklamation har vi overvejet at sælge den videre - men hvordan takler man
det bogføringsmæssigt?
Hvis vi beslutter os for at sælge er det højst usandsynligt at den kan
sælges til den pris den står til at repræsentere (købspris minus
afskrivninger) pga. alder og defekthed så hvordan gøres det
bogføringsmæssigt?
Håber I kan/vil hjælpe mig med mine spørgsmål.
Mvh. Thomas
/--Klip
Mvh. Thomas
Søg
Alle emner
Karriere
Erhverv
Andet erhverv
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177558
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408925
Brugere :
218888
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.