/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Lyddæmpning af nye potter
Fra : Henrik Damgaard


Dato : 16-05-05 14:29

Og ja, jeg mener det faktisk

Jeg har købt et par flotte "oldstyle" potter hos Louis til en gammel Honda
cb 350T.
De sidder flot og den ser rigtig pæn og "klassisk" (læs:Triumph-agtig) ud.
MEN den smule lyddæmpning der er i potten, virker overhovedet ikke. Den
larmer så selv en Harleykører ville være tilfreds.Når man kigger gennem
potten, ser man ad der er direkte gennemgamg (Ø40mm) med en eller anden form
for fastere dæmpningsmateriale i udbulingen på midten.
Nå men man er vel hjemmefusker, så jeg gik i gang med at lave en indsats i
et 40 mm alurør, som jeg prøvede at lave som min gamle knallertfløjte. Det
dæmper da også lidt men stadig ikke nok (Nej, jeg er ikke hys, det er ok at
den lyder af lidt mere end original). Så har je lavet endnu en begrænsning,
ved at montere et lille rør på ca ø20mm i enden af fløjten. Stadig for meget
lyd, men nu kan den ikke trække.
Jeg snakkede med en der sagde: VW-fløjte. Kunne det være en løsning.
Gode råd søges.
Mvh
Henrik Damgaard



 
 
Steen Gruby (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 16-05-05 15:28

On Mon, 16 May 2005 15:28:56 +0200, "Henrik Damgaard"
<anfe@tdcadsl.dk> wrote:

Hej Henrik.

>Jeg snakkede med en der sagde: VW-fløjte. Kunne det være en løsning.
>Gode råd søges.
>
Sådan en VW dæmper er faktisk ikke så tosset.
Den kan få en NSU Max til at holde bøtte uden anden form for dæmpning.
VW dæmperen er 35 mm i udvendig diameter, så den må kunne indbygges i
dine replika potter.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-05-05 16:25

In article <42889f61$0$666$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
anfe@tdcadsl.dk says...
> Jeg har købt et par flotte "oldstyle" potter hos Louis til en gammel Honda
> cb 350T.
> De sidder flot og den ser rigtig pæn og "klassisk" (læs:Triumph-agtig) ud.
> MEN den smule lyddæmpning der er i potten, virker overhovedet ikke. Den
> larmer så selv en Harleykører ville være tilfreds.Når man kigger gennem
> potten, ser man ad der er direkte gennemgamg (Ø40mm) med en eller anden form
> for fastere dæmpningsmateriale i udbulingen på midten.
> Nå men man er vel hjemmefusker, så jeg gik i gang med at lave en indsats i
> et 40 mm alurør, som jeg prøvede at lave som min gamle knallertfløjte. Det
> dæmper da også lidt men stadig ikke nok (Nej, jeg er ikke hys, det er ok at
> den lyder af lidt mere end original). Så har je lavet endnu en begrænsning,
> ved at montere et lille rør på ca ø20mm i enden af fløjten. Stadig for meget
> lyd, men nu kan den ikke trække.
> Jeg snakkede med en der sagde: VW-fløjte. Kunne det være en løsning.
> Gode råd søges.
>
Jeg har lige købt en lille konisk potte hos Louis - til 49 Euro tror
jeg.
Den siger forbløffende lidt i forhold til min 'gamle' potte. Der er
ikke ABE og lydløs er den ikke; men absolut heller ikke larmende.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Henrik Damgaard (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Damgaard


Dato : 16-05-05 17:40

Hej igen

Har lige været ude og prøve med endnu en begrænsning, men nu er den sq for
lam. Altså mht. trækkraft, lyden er ved at være acceptabel. Der må vist også
blive nogle inddysningsproblemer, som jeg ikke har meget forstand på..
Jeg tror jeg vil prøve at skaffe et par VW dæmpere, det lyder fornuftigt.
Jeg må kunne lave et par propper de kan sidde i uden at se alt for åndet ud.
Mht. den koniske potte, så var det faktisk den jeg troede mest på, men som
altid blev det udseendet i.st.f. funktionaliteten der vandt.
Til gengæld ser cyklen godt ud.
I virkeligheden skulle jeg nok have gået efter et par originale, men sådan
blev det ikke.

Henrik



uffe.j (17-05-2005)
Kommentar
Fra : uffe.j


Dato : 17-05-05 18:49

Jeg har en CB 350 T fra 1973. Jeg købte et par danske potter med nogenlunde
samme udseende og effekt: en helvedes larm. Jeg prøvede at dæmpe den med
forskellige mængder af stålgrydesvampe med noget held. Det er i midlertid
ikke hovedproblemet: Uanset meget, lidt eller slet ingen dæmpning vil den
ikke ta' mere end 5-6000 omdrejninger.
Løsningen er måske omdysning.
--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".
"Henrik Damgaard" <anfe@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42889f61$0$666$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Og ja, jeg mener det faktisk
>
> Jeg har købt et par flotte "oldstyle" potter hos Louis til en gammel Honda
> cb 350T.
> De sidder flot og den ser rigtig pæn og "klassisk" (læs:Triumph-agtig) ud.
> MEN den smule lyddæmpning der er i potten, virker overhovedet ikke. Den
> larmer så selv en Harleykører ville være tilfreds.Når man kigger gennem
> potten, ser man ad der er direkte gennemgamg (Ø40mm) med en eller anden
form
> for fastere dæmpningsmateriale i udbulingen på midten.
> Nå men man er vel hjemmefusker, så jeg gik i gang med at lave en indsats i
> et 40 mm alurør, som jeg prøvede at lave som min gamle knallertfløjte. Det
> dæmper da også lidt men stadig ikke nok (Nej, jeg er ikke hys, det er ok
at
> den lyder af lidt mere end original). Så har je lavet endnu en
begrænsning,
> ved at montere et lille rør på ca ø20mm i enden af fløjten. Stadig for
meget
> lyd, men nu kan den ikke trække.
> Jeg snakkede med en der sagde: VW-fløjte. Kunne det være en løsning.
> Gode råd søges.
> Mvh
> Henrik Damgaard
>
>



Henrik Damgaard (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Damgaard


Dato : 17-05-05 19:43


"uffe.j" <uffe.j@privatnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:428a2ea3$0$269$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har en CB 350 T fra 1973. Jeg købte et par danske potter med
nogenlunde
> samme udseende og effekt: en helvedes larm. Jeg prøvede at dæmpe den med
> forskellige mængder af stålgrydesvampe med noget held. Det er i midlertid
> ikke hovedproblemet: Uanset meget, lidt eller slet ingen dæmpning vil den
> ikke ta' mere end 5-6000 omdrejninger.
> Løsningen er måske omdysning.

Hej Uffe
Jeg læste lige i en anden tråd noget om lyddæmpningsuld. Det var til en
nyere potte, men måske var det løsningen. Har selv brugt en del grydesvampe
på bl.a. at syne min XT600. Og den gik sq igennem. Fik dog senere lavet en
ende på potten som på nyere enduropotter.

Har du haft Hondaen fra før de nye potter, og kunne den i så fgald der tage
flere omdrejninger. Hvis det er sådan, så må jeg jo enten få den dysset ind
eller købe originale potter (det er det eneste jeg ikke lige er så vild med
ved ældre Hondaer, den der sammensvejsning langs potterne).
De var der jo også på min Honda cb 500 i tidernes morgen.
mvh henrik



uffe.j (17-05-2005)
Kommentar
Fra : uffe.j


Dato : 17-05-05 20:28

Jeg har nogle ½ - originale potter og den kører glimrende med dem. Det var
bare sådan, at jeg syntes de andre var pænere til mc'en.

--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".
"Henrik Damgaard" <anfe@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:428a3a73$0$754$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "uffe.j" <uffe.j@privatnospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:428a2ea3$0$269$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Jeg har en CB 350 T fra 1973. Jeg købte et par danske potter med
> nogenlunde
> > samme udseende og effekt: en helvedes larm. Jeg prøvede at dæmpe den med
> > forskellige mængder af stålgrydesvampe med noget held. Det er i
midlertid
> > ikke hovedproblemet: Uanset meget, lidt eller slet ingen dæmpning vil
den
> > ikke ta' mere end 5-6000 omdrejninger.
> > Løsningen er måske omdysning.
>
> Hej Uffe
> Jeg læste lige i en anden tråd noget om lyddæmpningsuld. Det var til en
> nyere potte, men måske var det løsningen. Har selv brugt en del
grydesvampe
> på bl.a. at syne min XT600. Og den gik sq igennem. Fik dog senere lavet en
> ende på potten som på nyere enduropotter.
>
> Har du haft Hondaen fra før de nye potter, og kunne den i så fgald der
tage
> flere omdrejninger. Hvis det er sådan, så må jeg jo enten få den dysset
ind
> eller købe originale potter (det er det eneste jeg ikke lige er så vild
med
> ved ældre Hondaer, den der sammensvejsning langs potterne).
> De var der jo også på min Honda cb 500 i tidernes morgen.
> mvh henrik
>
>



Henrik Damgaard (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Damgaard


Dato : 17-05-05 20:38


"uffe.j" <uffe.j@privatnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:428a45a6$0$265$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har nogle ½ - originale potter og den kører glimrende med dem. Det var
> bare sådan, at jeg syntes de andre var pænere til mc'en.

Er det de der koniske man bl.a. kan købe hos Max og Louis?



Hekto (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 17-05-05 21:09

In article <428a4770$0$699$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
anfe@tdcadsl.dk says...
> Er det de der koniske man bl.a. kan købe hos Max og Louis?
>
Dem fra Louis er ikke magen til dem fra Max.
Louis-modellen er moderat støjende, i modsætning til Max-modellen der
LARMER!
Har selv sat en 'Louis' på Pantah'en og er godt tilfreds - li'som
naboerne!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

uffe.j (18-05-2005)
Kommentar
Fra : uffe.j


Dato : 18-05-05 10:58

Nej de er købt i DK, men jeg kan ikke huske navnet.

--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".
"Henrik Damgaard" <anfe@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:428a4770$0$699$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "uffe.j" <uffe.j@privatnospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:428a45a6$0$265$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Jeg har nogle ½ - originale potter og den kører glimrende med dem. Det
var
> > bare sådan, at jeg syntes de andre var pænere til mc'en.
>
> Er det de der koniske man bl.a. kan købe hos Max og Louis?
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408947
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste