/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Ekstra omkostninger efter bestilling - hva~
Fra : Devast8or


Dato : 18-03-05 13:01

Hej med jer,

Jeg har bestilt et nyt internetabonnement, men har efter bestillingen
fået at vide at der er ekstra omkostninger for installation af stikket
(installation af stikket foretages af et andet firma, og koster 795,-).
Denne pris kommer oveni oprettelsesgebyret på 495,-.

Mit spørgsmål er så: har jeg ikke ret i at jeg kan nægte at betale
denne ekstra onkostning, men stadig fastholde min bestilling?

Problemet i dette er så bare at jeg ikke har endeligt godkendt
bestillingen (det skal gøres ved at sende en underskrevet blanket
tilbage til udbyderen). Så der kan firmaet vel komme udenom dette
problem?

Det næste problem er så at jeg allerede har opsagt min nuværende
internetforbindelse, og dette ved den nye udbyder godt (jeg har mailet
med dem omkring datoer, for at undgå nedetid). Hvis jeg er heldig kan
jeg nå at stoppe dette, men jeg tvivler lidt. Det vil så sige at jeg
skal betale nyt oprettelsesgebyr. Hvis jeg skal det, kan jeg så kræve
at den nye udbyder betaler dette, da det jo er deres fejl.

Det skal siges at det firma der står for at installere netstikket,
siger at de mange gange har hørt om det samme problem, nemlig at den
nye udbyder ikke oplyser om ekstragebyret inden bestilling.

Så hvad gør jeg nu? Dels, hvilke muligheder er der juridisk, og dels,
hvilke muligheder er der i virkeligheden (det hjælper jo ikke at jeg
skal betaler 5000,- til en advokat for at hjælpe i denne sag, eller at
jeg skal undvære en internetforbindelse indtil sagen er løst).

TIA for svar.

Og inden I spørger: Nej, jeg har ikke snakket med den nye udbyder
endnu, og det kan jo være at de er reelle nok at snakke med, men det
er altid rart at vide noget om mulighederne på forhånd.

Devast8or


 
 
Rea721 (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 18-03-05 13:23

I news:1111147265.993307.82460@f14g2000cwb.googlegroups.com
skrev Devast8or følgende tekst:

-snip- Det hele.

Umiddelbart kan jeg personligt ikke se noget juridisk "problem" i din
"sag", derfor tillader jeg mig at svare.

Du har bestilt noget, hvilket du rent faktisk ikke har da du ikke har
godkendt bestillingen. Du har opsagt dit nuværende abbonement _uden_ at være
sikker på hvad du bestiller og hvad det koster. For mig at se har du været
lidt for langt fremme i skoene og er umiddelbart selv skyld i dit dillemma,
men prøv at komme med et link til den udbyder eller den side du har bestilt
fra, så kan de skarpe hjerner måske give dig nogle råd.

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Vil du være pilot?
Infoaften 21 Jun. 2005 kl 1800 i Ikaros' lokaler, se mere:
http://www.ikaros.dk hvor du også kan tilmelde dig.


Henning Makholm (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 19-03-05 20:35

Scripsit "Devast8or" <invalid@invalid.invalid>

> Ja, det er også der jeg tror mit problem med dem kommer til at ligge. Jeg
> vidste bare ikke noget om jeg skulle sende en underskrevet blanket tilbage
> dem, før jeg have bestilt på hjemmesiden. Jeg troede at når trykkede bestil,
> så bestilte jeg, og derfor opsagde jeg lige derefter mit abonnement hos min
> gamle udbyder.

Formelt må der være tale om at når du trykker på en knap på et
websted, afgiver du et tilbud. Du kan ikke være sikker på at tilbuddet
bliver accepteret. I dit tilfælde lyder det som om du bagefter har
modtaget et afslag sammen med et alternativt tilbud.

--
Henning Makholm "It will be useful even at this
early stage to review briefly the main
features of the universe as they are known today."

Devast8or (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 18-03-05 14:01


Rea721 wrote:
> I news:1111147265.993307.82460@f14g2000cwb.googlegroups.com
> skrev Devast8or følgende tekst:
>
> -snip- Det hele.
>
> Umiddelbart kan jeg personligt ikke se noget juridisk "problem" i
din
> "sag", derfor tillader jeg mig at svare.
>
> Du har bestilt noget, hvilket du rent faktisk ikke har da du ikke har

> godkendt bestillingen. Du har opsagt dit nuværende abbonement _uden_
at være
> sikker på hvad du bestiller og hvad det koster. For mig at se har du
været
> lidt for langt fremme i skoene og er umiddelbart selv skyld i dit
dillemma,
> men prøv at komme med et link til den udbyder eller den side du har
bestilt
> fra, så kan de skarpe hjerner måske give dig nogle råd.
>

Nja, jeg har bestilt på hjemmesiden, derefter afbestilt hos min gamle
udbyder. Derefter har jeg så fået brevet som skal underskrives og
returneres.

Den nye internetudbyder er www.nordit.dk

Devast8or


Rea721 (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 18-03-05 16:36

I news:1111150882.162182.182790@l41g2000cwc.googlegroups.com
skrev Devast8or følgende tekst:

> Nja, jeg har bestilt på hjemmesiden, derefter afbestilt hos min gamle
> udbyder.

Det var nok ikke verdens smarteste beslutning, set i bagklogskabens klare
lys

> Derefter har jeg så fået brevet som skal underskrives og
> returneres.
> Den nye internetudbyder er www.nordit.dk

Ok.
Jeg har prøvet at checke deres site igennem og kan ikke se nogen steder at
der skal sættes et specielt stik op som du skal betale for. Jeg har
ligeledes lavet en test oprettelse og det fremgår ingen steder at der skal
sættes ekstra stik op som du skal betale for.

De forudsætninger der må være gældende er at du er medlem eller koblet til
en af de antenneforeninger i forvejen for at blive tilsluttet, hvilket jeg
går ud fra er tilfældet.

Som jeg ser det har du to muligheder.

1) Kontakt nordit og spørg hvorfor pokker der ikke er nogen information om
den ekstra betaling for stikket. Derefter kan du jo afhængigt af svaret
vurdere om du vil betale og blive kunde i sådan et firma, eller give dem
F*** fingeren.

2) Gi dem F***fingeren med det samme og se om du kan standse opsigelsen af
dit gamle abbonement.

Jeg vil anbefale 1. Det er altid en god ide at høre om der er tale om en
fejl...eller få en forklaring fra hestens mund, som du derefter kan forholde
dig til.

Humlen må være at du ikke underskriver noget som helst (og gerne mundtligt
får sagt "nej tak" til oprettelsen) før du er helt sikker på hvad du vil ha
og hvad det koster.


--
Rea721 AKA Leon Andrea
Vil du være pilot?
Infoaften 21 Jun. 2005 kl 1800 i Ikaros' lokaler, se mere:
http://www.ikaros.dk hvor du også kan tilmelde dig.


Devast8or (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 19-03-05 01:40

Rea721 wrote:
> I news:1111150882.162182.182790@l41g2000cwc.googlegroups.com
> skrev Devast8or følgende tekst:
>
>> Nja, jeg har bestilt på hjemmesiden, derefter afbestilt hos min gamle
>> udbyder.
>
> Det var nok ikke verdens smarteste beslutning, set i bagklogskabens
> klare lys

Næh, men på den anden side havde alternativet været at betale for to linjer
på samme tid i en måned eller to. Det ligger min økonomi ikke til i
øjeblikket (og selv om den gjorde var det nok ikke noget jeg var sprunget på
:)

Tricket var så også at Nordit sagde at de var ~14 dage om at levere, så jeg
skulle bare vide hvornår min gamle linje blev lukket så de kunne få det til
at passe med denne dag (det har jeg så også gjort og det virker som om det
var fint nok).

>> Derefter har jeg så fået brevet som skal underskrives og
>> returneres.
>> Den nye internetudbyder er www.nordit.dk
>
> Ok.
> Jeg har prøvet at checke deres site igennem og kan ikke se nogen
> steder at der skal sættes et specielt stik op som du skal betale for.
> Jeg har ligeledes lavet en test oprettelse og det fremgår ingen
> steder at der skal sættes ekstra stik op som du skal betale for.

Jeg kan ikke huske om jeg så det på hjemmesiden, men jeg fik det ihvertfald
at vide i en mail at der skulle installeres et stik. Men intet om en ekstra
pris.

> De forudsætninger der må være gældende er at du er medlem eller
> koblet til en af de antenneforeninger i forvejen for at blive
> tilsluttet, hvilket jeg går ud fra er tilfældet.

Ja, jeg er medlem af en af de antenneforeninger de har samarbejde med.

> Som jeg ser det har du to muligheder.
>
> 1) Kontakt nordit og spørg hvorfor pokker der ikke er nogen
> information om den ekstra betaling for stikket.

Det har jeg også tænkt mig. Men det kan jo så først blive på mandag.

> Derefter kan du jo
> afhængigt af svaret vurdere om du vil betale og blive kunde i sådan
> et firma, eller give dem F*** fingeren.

Lige nu ligger jeg tættest på at give dem fingeren - men min bankkonto vil
gerne være venner med dem.

> 2) Gi dem F***fingeren med det samme og se om du kan standse
> opsigelsen af dit gamle abbonement.

Jeg har ihvertfald tænkt mig at få fat i CC på mandag og høre om jeg i det
mindste kan få udskudt opsigelsen i en måned så jeg har tid til at finde ud
af hvad der skal ske. Så må Nordit også leve med at skulle uskyde tingene en
måned, det kan jeg ikke tage mig af.

> Jeg vil anbefale 1. Det er altid en god ide at høre om der er tale om
> en fejl...eller få en forklaring fra hestens mund, som du derefter
> kan forholde dig til.

Enig, det har jeg selvfølgelig også hele tiden haft tænkt mig skulle være
første skridt.

> Humlen må være at du ikke underskriver noget som helst (og gerne
> mundtligt får sagt "nej tak" til oprettelsen) før du er helt sikker
> på hvad du vil ha og hvad det koster.

Også enig, mit problem er bare at hvis CC har sendt min opsigelse så langt
videre i systemet at jeg skal betale nyt oprettelsesgebyr. Det ville jeg jo
gerne undgå selv at skulle betale når nu det er Norit der har kvajet sig.
Med det ekstra gebyr kommer prisen så langt op at der vil gå mange måneder
før jeg rent faktisk begynder at spare penge på at skifte.

Devast8or



Jimmy (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Jimmy


Dato : 19-03-05 02:50

> Også enig, mit problem er bare at hvis CC har sendt min opsigelse så langt
> videre i systemet at jeg skal betale nyt oprettelsesgebyr. Det ville jeg jo
> gerne undgå selv at skulle betale når nu det er Norit der har kvajet sig.
> Med det ekstra gebyr kommer prisen så langt op at der vil gå mange måneder
> før jeg rent faktisk begynder at spare penge på at skifte.

Svjv. er aftalen/betingelser/priser først bindene når du sender den
underskrevet kontrakt tilbage til dem, da det først er der du siger ja
tak. At de så lader nogle priser udeblive hvor du bestiller er i hvert
fald ikke særlig smart, men jeg tvivler på at du kan bruge deres
forglemmelse til at få sløjfet regningen, da du dog bliver gjort
opmærksom på gebyret i oprettelsesbrevet.
Angående din anden internet udbyder, så er de nok stadig interesseret i
at beholde dig som kunde og tjene penge på dig, så medmindre du har
været en dårlig betaler, eller du er abonnent på et produkt som udgår
hos dem, så burde det ikke være et problem at få den trukket tilbage.

Devast8or (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 19-03-05 20:09

Jimmy wrote:

> Svjv. er aftalen/betingelser/priser først bindene når du sender den
> underskrevet kontrakt tilbage til dem, da det først er der du siger ja
> tak. At de så lader nogle priser udeblive hvor du bestiller er i hvert
> fald ikke særlig smart, men jeg tvivler på at du kan bruge deres
> forglemmelse til at få sløjfet regningen, da du dog bliver gjort
> opmærksom på gebyret i oprettelsesbrevet.

Ja, det er også der jeg tror mit problem med dem kommer til at ligge. Jeg
vidste bare ikke noget om jeg skulle sende en underskrevet blanket tilbage
dem, før jeg have bestilt på hjemmesiden. Jeg troede at når trykkede bestil,
så bestilte jeg, og derfor opsagde jeg lige derefter mit abonnement hos min
gamle udbyder.

> Angående din anden internet udbyder, så er de nok stadig interesseret
> i at beholde dig som kunde og tjene penge på dig, så medmindre du har
> været en dårlig betaler, eller du er abonnent på et produkt som udgår
> hos dem, så burde det ikke være et problem at få den trukket tilbage.

Ja, det er også det jeg håber på.

Jeg må kontakte dem begge på mandag og se hvad de siger.

Jeg takker jer begge for hjælpen indtil videre, det kan være jeg vender
tilbage med flere spørgsmål (men jeg håber ikke det bliver nødvendigt :)

Devast8or



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste