/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
"Rimelig" reparationstid ?
Fra : Brian S Jensen


Dato : 28-04-05 07:20

Hej

Er der ikke noget med at forbrugerklagenævnet har vundet et
par sager i forbindelse med for lang reparationstid på mobiltlf. ?

Jeg mener i hvertfald at ha' læst at de blev "fastsat" en grænse
for hvor lang tid de må være om at reparere telefonen

Mvh.
Brian S Jensen - som afleverede sin N6230 til TDC d. 1 April



 
 
Niels Dybdahl (28-04-2005)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 28-04-05 08:45

> Er der ikke noget med at forbrugerklagenævnet har vundet et
> par sager i forbindelse med for lang reparationstid på mobiltlf. ?
>
> Jeg mener i hvertfald at ha' læst at de blev "fastsat" en grænse
> for hvor lang tid de må være om at reparere telefonen

Er der ikke noget med at man kan søge i nogle af deres sager på deres
hjemmeside ?
Men ellers mener jeg at kunne huske noget om 1 eller 3 måneder, så du må
have lidt tålmodighed endnu.

Niels Dybdahl



Ukendt (28-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-04-05 08:59


"Niels Dybdahl" <ndy@fjern.detteesko-graphics.com>
> Men ellers mener jeg at kunne huske noget om 1 eller 3 måneder, så du må
> have lidt tålmodighed endnu.
>

Bestemt ikke. Præcedens er FÅ DAGE - MAX EN UGE if. forbrugerklagernævnet.

Så netop et indslag om dette i TV2s morgen-tv. Eneste undtagelse er, hvis
butikken låner dig en erstatnings-telefon. Argumentet var bl.a., at de
fleste har meget svært ved at undvære en mobil.



Brian S Jensen (28-04-2005)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 28-04-05 09:13


"S Hansen" <-> skrev i en meddelelse
news:427097e1$0$216$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Niels Dybdahl" <ndy@fjern.detteesko-graphics.com>
>> Men ellers mener jeg at kunne huske noget om 1 eller 3 måneder, så du må
>> have lidt tålmodighed endnu.
>>
>
> Bestemt ikke. Præcedens er FÅ DAGE - MAX EN UGE if.
> forbrugerklagernævnet.
>
> Så netop et indslag om dette i TV2s morgen-tv. Eneste undtagelse er, hvis
> butikken låner dig en erstatnings-telefon. Argumentet var bl.a., at de
> fleste har meget svært ved at undvære en mobil.
>
>

Hej

De har skam lånt mig en SE T610 (jeg vil dog ikke kalde sådan en for brugbar


Det var også mere for at vide det - jeg har bestilt mig en 6230i, så det går
nok,
jeg synes bare det er imponerende at det skal tage en måned (eller mere ?)
inden
at de får nosset sig færdig

Mvh.
Brian S Jensen



Ukendt (28-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-04-05 12:43


"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en

> jeg synes bare det er imponerende at det skal tage en måned (eller mere ?)
> inden
> at de får nosset sig færdig
>
> Mvh.
> Brian S Jensen

Hvis du ikke havde taget imod erstatnings-telefonen, kunne du med rette have
forlangt en ny nokia efter max en uge. Men det ville muligvis have krævet en
tur omkring forbrugerklagenavnet, hvor behandlingstiden ofte er et år! Så
vær du glad for din erstatningsmobil.



Flemming (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 29-04-05 16:17

Brian S Jensen wrote:
>
> Er der ikke noget med at forbrugerklagenævnet har vundet et
> par sager i forbindelse med for lang reparationstid på mobiltlf. ?
>
> Jeg mener i hvertfald at ha' læst at de blev "fastsat" en grænse
> for hvor lang tid de må være om at reparere telefonen

Den kan jeg slå. Jeg afleverede min SPV-C500 til Orange (nu Telia) den 30
marts, og de (Tele Service som rep'er for Telia) har stadig ikke modtaget
reservedelene. Jeg fik ikke en låne mobil, og den skulle kun renses for
støv, og SW opdateres... Hmmmm... Er der nogle der har noget på skrift mht.
erstatnings mobil.

--
Mvh. Flemming



Ukendt (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-04-05 18:06


"Flemming" <spamme@trashcan.dk> skrev i en
> støv, og SW opdateres... Hmmmm... Er der nogle der har noget på skrift
> mht. erstatnings mobil.
> Mvh. Flemming

Ring til forbrugerklagenævnet - de vil sikkert fortælle, at du kan kræve
pengene tilbage eller en ny telefon. Gør dette - og se, om det sætter skub i
sagerne.

Det kræver tålmodighed at føre en sag ved forbrugerklagenævnet, men det
koster ikke meget. Og alene truslen kan få mange forretninger på bedre
tanker.



Michael Jensen (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 29-04-05 20:06

"S Hansen" <-> skrev i en meddelelse
news:42726975$0$288$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ring til forbrugerklagenævnet - de vil sikkert fortælle, at du kan kræve
> pengene tilbage eller en ny telefon. Gør dette - og se, om det sætter skub
> i sagerne.

Jeg tror de fleste butikker er rimeligt ligeglade med hvad
forbrugerklagenævnet siger og gør, idet butikkerne ikke er forplitgtigt til
at efterkomme afgørelserne.



Ukendt (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-04-05 23:03


"Michael Jensen" <none@none.none> skrev i en

> Jeg tror de fleste butikker er rimeligt ligeglade med hvad
> forbrugerklagenævnet siger og gør, idet butikkerne ikke er forplitgtigt
> til at efterkomme afgørelserne.

Det er ikke min erfaring (har pt. en sag kørende).
Det er rigtigt, at afgørelsen i sig selv ikke forpligter butikken til noget.
Men ved en efterfølgende retssag vil afgørelsen betyde, at sagen er givet på
forhånd. Med andre ord: Butikken kommer til at bekoste både sagens udgifter
og et nyt produkt til kunden.

Hertil kommer så den negative publicity, der i disse internet-tider kan vise
sig at være den største omkostning.



Ukendt (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-04-05 23:59


"S Hansen" <-> skrev i en meddelelse news:4272af17

> Hertil kommer så den negative publicity, der i disse internet-tider kan
> vise sig at være den største omkostning.


Faktisk har Forbrugerklagenævnet en offentlig liste, bl.a. på internet, over
virksomheder der har nægtet at efterkomme nævnets afgørelser.



Flemming Lynggaard (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 02-05-05 14:34


"Michael Jensen" <none@none.none> wrote in message
news:42728592$0$704$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

>
> Jeg tror de fleste butikker er rimeligt ligeglade med hvad
> forbrugerklagenævnet siger og gør, idet butikkerne ikke er forplitgtigt
til
> at efterkomme afgørelserne.
>

Men det ændrer jo ikke på at man iflg købeloven har ret til at hæve købet
hvis de tager så lang tid om at lave rep.. og hvis man holder dem op på det
så vinder man også...

Men ja det kan være hårdt er for mange debile ansatte i butikkerne...

F



Anja Nielsen (30-04-2005)
Kommentar
Fra : Anja Nielsen


Dato : 30-04-05 10:57


"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:427080a6$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej
>
> Er der ikke noget med at forbrugerklagenævnet har vundet et
> par sager i forbindelse med for lang reparationstid på mobiltlf. ?
>
> Jeg mener i hvertfald at ha' læst at de blev "fastsat" en grænse
> for hvor lang tid de må være om at reparere telefonen
>
> Mvh.
> Brian S Jensen - som afleverede sin N6230 til TDC d. 1 April
Hej Brian
Som andre godt nok skriver, er der en lidt længere frist, når du har lånt en
købetelefon.
Imidlertid er en måned lang tid, og købeloven foreskriver blot "inden
rimelig tid". Mit bedste råd til dig er at skrive et brev til TDC, hvori du
gør opmærksom på, at de har haft telefonen i en måned nu, og hvis du ikke
modtager den (eller en ny) retur, inden der er gået en uge, ønsker du at
hæve købet. I så fald har du krav på at få de penge, som du har betalt for
selve telefonen retur.
Med venlig hilsen
Anja



Per Jensen (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Per Jensen


Dato : 03-05-05 19:20

Nu er der lige hvad man definere som rimelig tid, der findes sikkert to
meninger om dette, forbruger styrelsen har ikke defineret tids horisonten,
forbruger har derimod antaget 1- 2 uger, med hjælp at TV.
Loven er skrevet så uklart at den kan tolkes fra begges parteners side, set
inden fra i brancen, er det fabrikanten der holder garatien, som bestemmer,
hvor hurtig en garantisag/reklamation foretages, det drejer sig om kr. og
øre. , fabrikanten vil ikke betale hvad det koster, at yde
garanti/reklamationsret på deres produkter, altså færre til at hånd disse
sager, altså længre sags behandling og forbrugeren der må vente.

"Anja Nielsen" <kantax@(Fjern)hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:kDIce.52$6_2.20@news.get2net.dk...
>
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:427080a6$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hej
>>
>> Er der ikke noget med at forbrugerklagenævnet har vundet et
>> par sager i forbindelse med for lang reparationstid på mobiltlf. ?
>>
>> Jeg mener i hvertfald at ha' læst at de blev "fastsat" en grænse
>> for hvor lang tid de må være om at reparere telefonen
>>
>> Mvh.
>> Brian S Jensen - som afleverede sin N6230 til TDC d. 1 April
> Hej Brian
> Som andre godt nok skriver, er der en lidt længere frist, når du har lånt
> en købetelefon.
> Imidlertid er en måned lang tid, og købeloven foreskriver blot "inden
> rimelig tid". Mit bedste råd til dig er at skrive et brev til TDC, hvori
> du gør opmærksom på, at de har haft telefonen i en måned nu, og hvis du
> ikke modtager den (eller en ny) retur, inden der er gået en uge, ønsker du
> at hæve købet. I så fald har du krav på at få de penge, som du har betalt
> for selve telefonen retur.
> Med venlig hilsen
> Anja
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste