/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Hjælp, kan kun køre med helt nye tændrør
Fra : nejtilspam


Dato : 26-04-05 17:00

Hej,
jeg har brugt 4 tændrør nu, 3 nye og 1 der sad på da jeg købte
knallerten.
Mønsteret er det samme; med nyt tændrør starter den med det samme og
uden choker, selv i koldt vejr. Efter 1-10km dør den, og kan ikke
startes igen, heller ikke efter nogle dage.

 
 
Mikkel Lund (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 27-04-05 11:09

nejtilspam wrote:
> Hej,
> jeg har brugt 4 tændrør nu, 3 nye og 1 der sad på da jeg købte
> knallerten.
> Mønsteret er det samme; med nyt tændrør starter den med det samme og
> uden choker, selv i koldt vejr. Efter 1-10km dør den, og kan ikke
> startes igen, heller ikke efter nogle dage.


Hvad er dit spørgsmål?
Svaret på "hvad er der galt" er: Det er ikke tændrøret

Hilsen Mikkel

KubikH (27-04-2005)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 27-04-05 14:39


"nejtilspam" <nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:7758cdd8.0504260759.6f80cb1d@posting.google.com...
> Hej,
> jeg har brugt 4 tændrør nu, 3 nye og 1 der sad på da jeg købte
> knallerten.
> Mønsteret er det samme; med nyt tændrør starter den med det samme og
> uden choker, selv i koldt vejr. Efter 1-10km dør den, og kan ikke
> startes igen, heller ikke efter nogle dage.

Hej
Hvordan ser tændrøret ud bagefter??
Tænker mest på at start i koldt vejr, uden choker, tyder på meget at
"spise".
Hvad er det for en knallert?
Hvilken type choker.
Ny knallert .... gl. knallert??
Kom med flere oplysninger!
Mvh
Niels



nejtilspam (27-04-2005)
Kommentar
Fra : nejtilspam


Dato : 27-04-05 18:57

nejtilspam@sol.dk (nejtilspam) wrote in message news:<7758cdd8.0504260759.6f80cb1d@posting.google.com>...
> Hej,
> jeg har brugt 4 tændrør nu, 3 nye og 1 der sad på da jeg købte
> knallerten.
> Mønsteret er det samme; med nyt tændrør starter den med det samme og
> uden choker, selv i koldt vejr. Efter 1-10km dør den, og kan ikke
> startes igen, heller ikke efter nogle dage.

Hej begge der har spurgt efter flere oplysninger.
Jeg har kun netadgang en gang imellem, så det bliver lidt sparsomt.
Det er en Aprilia RS50 årgang 2001 med Airsal 70cc cylinder, Dell'Orto
PHBG21cs karb, MetraKit?, tændspole Ducati (original?)
Jeg købte den og kørte den 10km hjem i snestorm på et Denso Iridium
IW27 tændrør, siden kunne den ikke starte. Andre tændrør er NGK BP8ES,
B8ES, RBR9ES.

Mulige årsager kan være: silikone i tændspole (dumt?), tændrør
afbrændes af for meget benzin (tjekkes med gnist)

Nå, nu blir jeg smidt ud af biblo.

Allan Riise (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 27-04-05 19:12


"nejtilspam" <nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:7758cdd8.0504270957.106f19e8@posting.google.com...
> nejtilspam@sol.dk (nejtilspam) wrote in message
> news:<7758cdd8.0504260759.6f80cb1d@posting.google.com>...
>> Hej,
>> jeg har brugt 4 tændrør nu, 3 nye og 1 der sad på da jeg købte
>> knallerten.
>> Mønsteret er det samme; med nyt tændrør starter den med det samme og
>> uden choker, selv i koldt vejr. Efter 1-10km dør den, og kan ikke
>> startes igen, heller ikke efter nogle dage.
>
> Hej begge der har spurgt efter flere oplysninger.
> Jeg har kun netadgang en gang imellem, så det bliver lidt sparsomt.
> Det er en Aprilia RS50 årgang 2001 med Airsal 70cc cylinder, Dell'Orto
> PHBG21cs karb, MetraKit?, tændspole Ducati (original?)
> Jeg købte den og kørte den 10km hjem i snestorm på et Denso Iridium
> IW27 tændrør, siden kunne den ikke starte. Andre tændrør er NGK BP8ES,
> B8ES, RBR9ES.
>
> Mulige årsager kan være: silikone i tændspole (dumt?), tændrør
> afbrændes af for meget benzin (tjekkes med gnist)
>
> Nå, nu blir jeg smidt ud af biblo.

Skift til Champion N2C eller Champion N1C, da NGK har det med overhovedet
ikke at kunne tåle at blive våde.
Det hjælper selvf. kun hvis der ikke er tændings/karburator problemer!

Allan Riise



nejtilspam (03-05-2005)
Kommentar
Fra : nejtilspam


Dato : 03-05-05 17:08

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message news:<426fd604$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> "nejtilspam" <nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:7758cdd8.0504270957.106f19e8@posting.google.com...
> > nejtilspam@sol.dk (nejtilspam) wrote in message
> > news:<7758cdd8.0504260759.6f80cb1d@posting.google.com>...
> >> Hej,
> >> jeg har brugt 4 tændrør nu, 3 nye og 1 der sad på da jeg købte
> >> knallerten.
> >> Mønsteret er det samme; med nyt tændrør starter den med det samme og
> >> uden choker, selv i koldt vejr. Efter 1-10km dør den, og kan ikke
> >> startes igen, heller ikke efter nogle dage.
> >
> > Hej begge der har spurgt efter flere oplysninger.
> > Jeg har kun netadgang en gang imellem, så det bliver lidt sparsomt.
> > Det er en Aprilia RS50 årgang 2001 med Airsal 70cc cylinder, Dell'Orto
> > PHBG21cs karb, MetraKit?, tændspole Ducati (original?)
> > Jeg købte den og kørte den 10km hjem i snestorm på et Denso Iridium
> > IW27 tændrør, siden kunne den ikke starte. Andre tændrør er NGK BP8ES,
> > B8ES, RBR9ES.
> >
> > Mulige årsager kan være: silikone i tændspole (dumt?), tændrør
> > afbrændes af for meget benzin (tjekkes med gnist)
> >
> > Nå, nu blir jeg smidt ud af biblo.
>
> Skift til Champion N2C eller Champion N1C, da NGK har det med overhovedet
> ikke at kunne tåle at blive våde.
> Det hjælper selvf. kun hvis der ikke er tændings/karburator problemer!
>
> Allan Riise

Tak skal I have. Har I nogen ideer til hvordan jeg kan lave mere
fejlsøgning?
Der er gnist på alle tændrørene, og jeg kan ikke lige se forskel på
gnisten på et brugt og et nyt tændrør.

Mine tændrør viser tegn på for rig blanding, ligesom billede 2
herunder:
http://www.motocross.com/motoprof/moto/mcycle/plug2/plug2.htm
-og billederne i THansen-katalogerne. Men at det skulle kunne være nok
til at den ikke vil starte selv efter jeg har renset tændørene med
sprit så de ser næsten nye ud, det kan jeg ikke forstå. Med helt nyt
tændrør starter den som sagt med det samme.

Luftfilteret ser fint ud, og problemet er der stadig selvom filteret
slet ikke er i.

Hvad laver de to blå slanger her på billedet? Dem har jeg ikke på min
karb :
http://www.kgi.dk/?page=31556

Jeg har kigget rundt omkring på nettet og fundet disse ressourcer, men
jeg kan ikke forbinde dem til min maskine og hitte ud af hvad der er
hvad.
F.eks kan jeg ikke finde ud af at justere de to skruer på
karburatoren.

DellOrto :
http://www.dellorto.it/_Inglese_/documentazione.asp
http://www.greenflag.net/dell/dellorto.html
http://www.racecar.co.uk/dellorto/motorcyclecarburettors/phbg.htm
http://www.motorcyclecarbs.com/dellorto/products/PHBG.htm

Billeder :
http://www.50ccmotocross.com/catalog/product_info.phpcPath=31_33&products_id=507

Justering :
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=uoim47cbo2odf840corp.supernews.com&rnum=10&prev=/groups%3Fq%3Dairsal%2Bkurt%26hl%3Dda

http://204.71.0.3/motoprof/moto/mcycle/carb101/carb101.html
http://www.motorcyclecarbs.com/support.htm

Kan I hjælpe mig bare lidt videre, så blir jeg så glad !

GK (07-06-2005)
Kommentar
Fra : GK


Dato : 07-06-05 17:17


"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:426fd604$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "nejtilspam" <nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:7758cdd8.0504270957.106f19e8@posting.google.com...
> > nejtilspam@sol.dk (nejtilspam) wrote in message
> > news:<7758cdd8.0504260759.6f80cb1d@posting.google.com>...
> >> Hej,
> >> jeg har brugt 4 tændrør nu, 3 nye og 1 der sad på da jeg købte
> >> knallerten.
> >> Mønsteret er det samme; med nyt tændrør starter den med det samme og
> >> uden choker, selv i koldt vejr. Efter 1-10km dør den, og kan ikke
> >> startes igen, heller ikke efter nogle dage.
> >
> > Hej begge der har spurgt efter flere oplysninger.
> > Jeg har kun netadgang en gang imellem, så det bliver lidt sparsomt.
> > Det er en Aprilia RS50 årgang 2001 med Airsal 70cc cylinder, Dell'Orto
> > PHBG21cs karb, MetraKit?, tændspole Ducati (original?)
> > Jeg købte den og kørte den 10km hjem i snestorm på et Denso Iridium
> > IW27 tændrør, siden kunne den ikke starte. Andre tændrør er NGK BP8ES,
> > B8ES, RBR9ES.
> >
> > Mulige årsager kan være: silikone i tændspole (dumt?), tændrør
> > afbrændes af for meget benzin (tjekkes med gnist)
> >
> > Nå, nu blir jeg smidt ud af biblo.
>
> Skift til Champion N2C eller Champion N1C, da NGK har det med overhovedet
> ikke at kunne tåle at blive våde.
> Det hjælper selvf. kun hvis der ikke er tændings/karburator problemer!
>
> Allan Riise
>
>

har haft samme problem de NGK rør er noget lort Skift til Champion det
virker



Tonny Poulsen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Tonny Poulsen


Dato : 07-06-05 18:01

"GK" <G@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42a5c8a7$0$73275$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> har haft samme problem de NGK rør er noget lort Skift til Champion det
> virker

jep NGK er noget bras til motorer der kan finde på at "vådte" lidt.

Har set det både på en voldtunet yamaha rd 350'er og på voldtunede Puch
Monza'er.

mvh tp



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste