/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Forbrug
Fra : Vidal


Dato : 09-04-05 15:54

Min datter er på Stofanet i Århus og betaler pr MB, når
hun når over 50 Mb.

Hun klager over, hvis hendes computer er 'på' uden hun
aktivt surfer er der et vist konstant forbrug af Mb,
jeg ved ikke hvormeget.

Er det normalt. Kommunikerer hendes computer med nettet
uden hun aktivt gør noget?

Kan det eventuelt afhjælpes.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

 
 
Thomas S. Iversen (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 09-04-05 15:56

> Er det normalt. Kommunikerer hendes computer med nettet
> uden hun aktivt gør noget?

Ja.

> Kan det eventuelt afhjælpes.

Tvivlsomt.

Thomas

Bjarke Andersen (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 09-04-05 15:57

Vidal <vidal@home.dk> crashed Echelon writing
news:4257ec60$0$234$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Er det normalt. Kommunikerer hendes computer med nettet
> uden hun aktivt gør noget?

Mail, spyware, selv opdaternde reklame banner på internet, antivirus
opdateringer. 50MB er en meget lille frigrænse.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Vidal (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 09-04-05 16:01

Vidal wrote:

> Min datter er på Stofanet i Århus og betaler pr MB, når
> hun når over 50 Mb.
>
> Hun klager over, hvis hendes computer er 'på' uden hun
> aktivt surfer er der et vist konstant forbrug af Mb,
> jeg ved ikke hvormeget.
>
> Er det normalt. Kommunikerer hendes computer med nettet
> uden hun aktivt gør noget?
>
> Kan det eventuelt afhjælpes.

Jeg burde måske tilføje, hun bruger Windows XP

--
venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Thomas S. Iversen (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 09-04-05 16:12

> Jeg burde måske tilføje, hun bruger Windows XP

* Som vil lede efter andre computere. Herunder også på nettet.

* Måske er der spyware på, der lige skal et eller andet.

* Måske regnes DHCP requests (ip nummer fornyelse) også med i trafikken. Jeg
ved ikke lige hvor meget det udgør, men kan da sikkert godt udgøre noget på
en måned. Specielt hvis man kun har 50MB at rutte med.

* Windows update vil periodisk tjekke for updates til windows. OG hente
disse hvis den er sat sådan op.

* Virus software vil søge efter nyere virusdefinitioner og opdatere sin
database hvis disse findes.

* selv-refreshing reklamebilleder på sider bliver ved med at loade nye data
igen og igen.

Og så har jeg sikkert kun lige skrabet overfladen. 50MB er forfærdeligt lidt
data. Det er 2 minutters download for fuld skrue for mig :-/

Thomas

Nicolai (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 09-04-05 16:29

> Og så har jeg sikkert kun lige skrabet overfladen. 50MB er forfærdeligt
> lidt
> data. Det er 2 minutters download for fuld skrue for mig :-/

Ja - skandaleudbyder - utroligt folk hopper på den.



Bertel Lund Hansen (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 09-04-05 17:59

Nicolai skrev:

>Ja - skandaleudbyder - utroligt folk hopper på den.

Ja - det er ufatteligt at de gider indgå en aftale der er
billigere end alle andre som de har adgang til med samme
hastighed.

Udskift evt. "de" med "vi".

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Mogens Nielsen (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Mogens Nielsen


Dato : 10-04-05 11:28


"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
news:4257f4b3$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Og så har jeg sikkert kun lige skrabet overfladen. 50MB er forfærdeligt
>> lidt
>> data. Det er 2 minutters download for fuld skrue for mig :-/
>
> Ja - skandaleudbyder - utroligt folk hopper på den.
Ja, det er en skandale at man kan få internet til 50,- pr. md.

Mogens



Nero-Wolfe (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Nero-Wolfe


Dato : 10-04-05 11:30


"Mogens Nielsen" <willemoesgade@gmail.com.invalid> skrev i en meddelelse
news:Kc76e.47$D%6.32@news.get2net.dk...
>
> ">>
>> Ja - skandaleudbyder - utroligt folk hopper på den.
> Ja, det er en skandale at man kan få internet til 50,- pr. md.
>
> Mogens Jammen du kan jo netop ikke få det til 50 kr pr måned , har ikke
> mødt nogen endnu der kan holde sig under grænsen på de 50 kr. pr måned
Nero
+ de hastig heder de lover holder heller ikke
>



Mogens Nielsen (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Mogens Nielsen


Dato : 10-04-05 11:47


"Nero-Wolfe" <nero-wolfe@sol.dk> wrote in message
news:0f76e.48$t07.29@news.get2net.dk...
>
> "Mogens Nielsen" <willemoesgade@gmail.com.invalid> skrev i en meddelelse
> news:Kc76e.47$D%6.32@news.get2net.dk...
>>
>> ">>
>>> Ja - skandaleudbyder - utroligt folk hopper på den.
>> Ja, det er en skandale at man kan få internet til 50,- pr. md.
>>
>> Mogens Jammen du kan jo netop ikke få det til 50 kr pr måned ,

Jo, det er fidusen.


>>har ikke mødt nogen endnu der kan holde sig under grænsen på de 50 kr. pr
>>måned

Så møder du nok ikke mange.
Kender flere der holder sig til 50,-

Mogens



Nero-Wolfe (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Nero-Wolfe


Dato : 10-04-05 12:23


"Mogens Nielsen" <willemoesgade@gmail.com.invalid> skrev i en meddelelse
news:ku76e.82$%b7.50@news.get2net.dk...
>
> "Nero-Wolfe" <nero-wolfe@sol.dk> wrote in message
> news:0f76e.48$t07.29@news.get2net.dk...
>>
>> "Mogens Nielsen" <willemoesgade@gmail.com.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:Kc76e.47$D%6.32@news.get2net.dk...
>>>
>>> ">>
>>>> Ja - skandaleudbyder - utroligt folk hopper på den.
>>> Ja, det er en skandale at man kan få internet til 50,- pr. md.
>>>
>>> Mogens Jammen du kan jo netop ikke få det til 50 kr pr måned ,
>
> Jo, det er fidusen.
>
>
>>>har ikke mødt nogen endnu der kan holde sig under grænsen på de 50 kr. pr
>>>måned
>
> Så møder du nok ikke mange.
> Kender flere der holder sig til 50,-
>
Så bruger de da ikke nettet til særligt meget kan feks ikke holde antivirus
opdateret til den pris, og jo jeg kender mange der har sagt deres
abonnement op fordi de ikke kan holde sig der nede ved almindeligt brug af
internettet og mail
Nero



Bertel Lund Hansen (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 10-04-05 14:00

Nero-Wolfe skrev:

>Så bruger de da ikke nettet til særligt meget kan feks ikke holde antivirus
>opdateret til den pris, og jo jeg kender mange der har sagt deres
>abonnement op fordi de ikke kan holde sig der nede ved almindeligt brug af
>internettet og mail

Ca. 27 % af Stofanets kunder betaler 50 kr. om måneden - hvis
tallet ikke har ændret sig fra for et års tid siden hvor jeg fik
det at vide ved et besøg på hovedkontoret.

Jeg har sat internet op til en familie hvis datter skulle til
Australien. De var sådan set ligeglade med nettet. De skulle bare
kunne sende og modtage e-mails.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Povl H. Pedersen (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 10-04-05 15:46

In article <7m8i51t776ii9dpr8b5o56b4dilmbbjru7@news.telia.dk>, Bertel Lund Hansen wrote:
> Nero-Wolfe skrev:
>
>>Så bruger de da ikke nettet til særligt meget kan feks ikke holde antivirus
>>opdateret til den pris, og jo jeg kender mange der har sagt deres
>>abonnement op fordi de ikke kan holde sig der nede ved almindeligt brug af
>>internettet og mail
>
> Ca. 27 % af Stofanets kunder betaler 50 kr. om måneden - hvis
> tallet ikke har ændret sig fra for et års tid siden hvor jeg fik
> det at vide ved et besøg på hovedkontoret.

Jeg er en af dem. Jeg bruger ikke min Stofanet forbindelse, men har
den liggende som backup. Overvejer helt at lukke den.

> Jeg har sat internet op til en familie hvis datter skulle til
> Australien. De var sådan set ligeglade med nettet. De skulle bare
> kunne sende og modtage e-mails.

Men med Stofanet er det sådan, at du betaler for al trafik til/fra
din maskine. Ja, du betaler også for trafik selv når din maskine er
slukket, såfremt du ikke har lukket forbindelsen.

Der er ikke mange steder man betaler for noget man ikke selv har indflydelse
på.

Thomas Jensen (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 10-04-05 15:56

Mogens Nielsen wrote:

> Så møder du nok ikke mange.
> Kender flere der holder sig til 50,-

Har de computer?

Mogens Nielsen (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Mogens Nielsen


Dato : 10-04-05 18:38


"Thomas Jensen" <thomas@my-email.dk> wrote in message
news:T_SdnQBldvwJo8TfRVnyjw@giganews.com...
> Mogens Nielsen wrote:
>
>> Så møder du nok ikke mange.
>> Kender flere der holder sig til 50,-
>
> Har de computer?

Selvfølgelig har de ikke det.

Mogens



Flemming Lynggaard (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 11-04-05 12:59


"Nero-Wolfe" <nero-wolfe@sol.dk> wrote in message
news:0f76e.48$t07.29@news.get2net.dk...
>
> "Mogens Nielsen" <willemoesgade@gmail.com.invalid> skrev i en meddelelse
> news:Kc76e.47$D%6.32@news.get2net.dk...
> >
> > ">>
> >> Ja - skandaleudbyder - utroligt folk hopper på den.
> > Ja, det er en skandale at man kan få internet til 50,- pr. md.
> >
> > Mogens Jammen du kan jo netop ikke få det til 50 kr pr måned , har ikke
> > mødt nogen endnu der kan holde sig under grænsen på de 50 kr. pr måned
> Nero
> + de hastig heder de lover holder heller ikke

sludder de steder jeg tester stofa hos folk giver den pænt omkring og lidt
over 1056 - og omkring forbrug, jamen de skjuler jo ikke noget, de 50 er
frie, mellem 50 og 300 1kr stk, det er stadig billigst mulighed for langt de
fleste, ingen adsl koster jo så lidt..

så hvad folk her ikke forstår ved jeg ikke, for private med et lavt forbrug
og ikke nørder er det en glimrende løsning.

Personligt kunne jeg ikke bruge stofanet men det er fordi mit forbrug er
noget andet...

F



Allan Joergensen (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 09-04-05 17:08

Thomas S. Iversen <zensonic@zensonic.dk> wrote:

> * Måske regnes DHCP requests (ip nummer fornyelse) også med i trafikken. Jeg
> ved ikke lige hvor meget det udgør, men kan da sikkert godt udgøre noget på
> en måned. Specielt hvis man kun har 50MB at rutte med.

Det gør det ikke.

--
Allan Joergensen

"It is true that I occasionally tend to ramble on and on." -- Data

Bertel Lund Hansen (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 09-04-05 16:08

Vidal skrev:

>Hun klager over, hvis hendes computer er 'på' uden hun
>aktivt surfer er der et vist konstant forbrug af Mb,
>jeg ved ikke hvormeget.

>Kan det eventuelt afhjælpes.

Bed hende bruge denne her opskrift. Dels får hun en rimeligt
sikker computer der kan undvære firewall (og AV-program hvis hun
ved hvordan hun skal undlade selv at aktivere virusser), dels får
hun reduceret standby-trafikken fra sin computer.

http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf

Hvis hun har installeret SP2, kan hun bruge denne her i stedet:

http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester_SP2.pdf

Jeg har selv brugt den første, og jeg har ingen udgående trafik
ud over den jeg selv iværksætter. Min modtagelampe blinker
konstant (diverse forespørgsler på Stofanets LAN), men jeg ved
ikke om det tæller med i min trafik.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Allan Joergensen (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 09-04-05 17:09

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

> Jeg har selv brugt den første, og jeg har ingen udgående trafik
> ud over den jeg selv iværksætter. Min modtagelampe blinker
> konstant (diverse forespørgsler på Stofanets LAN), men jeg ved
> ikke om det tæller med i min trafik.

Kun trafik, der skal igennem gatewayen tæller med.

--
Allan Joergensen

"It is true that I occasionally tend to ramble on and on." -- Data

Bertel Lund Hansen (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 09-04-05 18:01

Allan Joergensen skrev:

>Kun trafik, der skal igennem gatewayen tæller med.

Tak, så har jeg ingen tomgangstrafik.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Lasse Jarlskov (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 10-04-05 00:23

On Sat, 09 Apr 2005 19:01:09 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>>Kun trafik, der skal igennem gatewayen tæller med.
>Tak, så har jeg ingen tomgangstrafik.

Man skal også huske på internettets almindelige baggrundsstøj.

Der kommer meget ubrueligt trafik ude fra Internettet. Der er mange
deruder der scanner Internettet for alt muligt.

Så længe du har en IP-adresse og er logget på, så vil denne trafik
tælle med.
Det er godt nok ikke ret meget, men lidt har også ret.

Så den generelle anbefaling må være at huske at logge af.


/Jarlskov

Bertel Lund Hansen (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 10-04-05 10:14

Lasse Jarlskov skrev:

>Man skal også huske på internettets almindelige baggrundsstøj.

Ja, jeg tænkte på det.

>Så den generelle anbefaling må være at huske at logge af.

Det kan man da ikke anbefale generelt. Den trafikmængde er
ligegyldig for én som mig der bruger mindre end 1 GB ud af 5 GB
som er gratis, og for en flatrate-opkobling er det totalt
ligegyldigt. Det er i realiteten kun relevant for dem der har en
Stofanetopkobling og prøver at holde prisen på 50 kr. om måneden.

Så den generelle anbefaling må være at det er en fordel at være
logget på permanent. Nettet belastes jo ikke mindre af at man
ikke modtager de omkringfarende pakker.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Lasse Jarlskov (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 10-04-05 10:59

On Sun, 10 Apr 2005 11:13:50 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>>Så den generelle anbefaling må være at huske at logge af.
>
>Det kan man da ikke anbefale generelt. Den trafikmængde er
>ligegyldig for [...]

Jeg mente den generelle anbefaling for folk der betaler for deres
trafik.


/Jarlskov

Vidal (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 09-04-05 23:28

Bertel Lund Hansen wrote:

> Vidal skrev:
>
>
>>Hun klager over, hvis hendes computer er 'på' uden hun
>>aktivt surfer er der et vist konstant forbrug af Mb,
>>jeg ved ikke hvormeget.
>
>
>>Kan det eventuelt afhjælpes.
>
>
> Bed hende bruge denne her opskrift. Dels får hun en rimeligt
> sikker computer der kan undvære firewall (og AV-program hvis hun
> ved hvordan hun skal undlade selv at aktivere virusser), dels får
> hun reduceret standby-trafikken fra sin computer.
>
> http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf
>
> Hvis hun har installeret SP2, kan hun bruge denne her i stedet:
>
> http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester_SP2.pdf
>
> Jeg har selv brugt den første, og jeg har ingen udgående trafik
> ud over den jeg selv iværksætter. Min modtagelampe blinker
> konstant (diverse forespørgsler på Stofanets LAN), men jeg ved
> ikke om det tæller med i min trafik.

Jeg har givet hende linket.

Tak for alle forslag.

--
venlig hilsen,

villy Dalsgaard

Nero-Wolfe (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Nero-Wolfe


Dato : 10-04-05 05:28


"Vidal" <vidal@home.dk> skrev i en meddelelse
news:425856e1$0$238$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Bertel Lund Hansen wrote:
>
>> Vidal skrev:
>>
>>
>>>Hun klager over, hvis hendes computer er 'på' uden hun
>>>aktivt surfer er der et vist konstant forbrug af Mb,
>>>jeg ved ikke hvormeget.
>>
Har selv haft stofanet, de var hele tiden inde og opdaterer et eller andet
og den trafik måtte man også betale for. Har en nabo som havde samme
problem. Det er jo ikke kun downloaden man betaler for men også uploaden.
Jeg synes at de agresive reklamer de kører er MEGET misvisende.
Det får mange mennesker til at hoppe på under forkert grundlag
Nero




Niels Poulsen (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Niels Poulsen


Dato : 10-04-05 10:13

Netop dette emne var årsag til at jeg droppede sofanet. En lang sag som jeg
har kæmpet med i over et år nu.

stofa har naturligvis pudset en Advokat på mig og truet med RKi og kom her
og der... Regningen lyder på ca. 5000 kr. inkl. omkostninger.

Jeg nægter at betale og denne "tråd" hjælper mig på vej med at få sat stofa
på plads.

Jeg kan kun sige... Tænker du på at få stofa så lad være..


/Niels

--
--
http://www.web20.dk - http://www.npnet.dk

"Nero-Wolfe" <nero-wolfe@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:TW16e.1$tC2.0@news.get2net.dk...
>
> "Vidal" <vidal@home.dk> skrev i en meddelelse
> news:425856e1$0$238$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Bertel Lund Hansen wrote:
> >
> >> Vidal skrev:
> >>
> >>
> >>>Hun klager over, hvis hendes computer er 'på' uden hun
> >>>aktivt surfer er der et vist konstant forbrug af Mb,
> >>>jeg ved ikke hvormeget.
> >>
> Har selv haft stofanet, de var hele tiden inde og opdaterer et eller andet
> og den trafik måtte man også betale for. Har en nabo som havde samme
> problem. Det er jo ikke kun downloaden man betaler for men også uploaden.
> Jeg synes at de agresive reklamer de kører er MEGET misvisende.
> Det får mange mennesker til at hoppe på under forkert grundlag
> Nero
>
>
>



Nero-Wolfe (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Nero-Wolfe


Dato : 10-04-05 11:07


"Niels Poulsen" <niels.poulsen@npnet.dk> skrev i en meddelelse
news:4258ed82$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Netop dette emne var årsag til at jeg droppede sofanet. En lang sag som
> jeg
> har kæmpet med i over et år nu.
>
> stofa har naturligvis pudset en Advokat på mig og truet med RKi og kom her
> og der... Regningen lyder på ca. 5000 kr. inkl. omkostninger.
>
> Jeg nægter at betale og denne "tråd" hjælper mig på vej med at få sat
> stofa
> på plads.
>
> Jeg kan kun sige... Tænker du på at få stofa så lad være..
>
>
>
Det samme her fra et år efter modem og netkort var afleveret modtog jeg
stadig regning fra dem og kæmpede også med dem for at få dem til at godtage
det måtte faxe kviteringen ind 4
gange før de gav sig dårlig firma politik.
Men vi skal passe på med at være negativ over for stofa, for så kommer
Bertel Lund Hansen efter os det gør han efter alle der er negative over for
stofa.
Nero



Jan Larsen (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan Larsen


Dato : 10-04-05 12:51

On Sun, 10 Apr 2005 12:07:16 +0200, "Nero-Wolfe" <nero-wolfe@sol.dk>
wrote:


>Det samme her fra et år efter modem og netkort var afleveret modtog jeg
>stadig regning fra dem og kæmpede også med dem for at få dem til at godtage
>det måtte faxe kviteringen ind 4
>gange før de gav sig dårlig firma politik.
>Men vi skal passe på med at være negativ over for stofa, for så kommer
>Bertel Lund Hansen efter os det gør han efter alle der er negative over for
>stofa.
>Nero

Ja, det må jeg give dig ret i, der er nogle stykker der ikke kan tåle
at man kommer med kritik af Stofanet, værrer er de dog i Stofas
nyhedsgruppen, de er ikke til at holde ud og høre på, jeg har selv
sagt Stofanet op til Maj, det er et dårligt produkt, har også deres
Stofatv, det kører på samme måde, også et dårligt produkt.


Og deres 50 Mb grænse, er ikke meget værd, og bruger man 300 mb skal
der betales 300,- et mærkeligt produkt og et mærkeligt firma, håber de
må lukke biksen en dag, de er ALTID bagud i forhold til priser og
(manglende) produker end andre udbydere.




Med Venlig Hilsen

Jan Larsen

Niels Poulsen (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Niels Poulsen


Dato : 10-04-05 13:43

Jeg må indrømme at jeg er hammer glad for at jeg slap af med stofanet og
fået Cybercity.
Jeg syntes selv jeg får en betydelig bedre service hos CC end jeg gjorte ved
stofanet.

Jeg har oplevet så mange problemer med stofanet at jeg fra råder folk der
snakker om at få det. Så hellere betale lidt ekstra og få et kvalitets
produkt hos TDC eller CC



--
--
http://www.web20.dk
Gratis subnet plads til din hjemmeside
http://www.npnet.dk






"Jan Larsen" <jan--larsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:c74i5197io5h9qe82d37j9t57e2hmdv589@4ax.com...
> On Sun, 10 Apr 2005 12:07:16 +0200, "Nero-Wolfe" <nero-wolfe@sol.dk>
> wrote:
>
>
> >Det samme her fra et år efter modem og netkort var afleveret modtog jeg
> >stadig regning fra dem og kæmpede også med dem for at få dem til at
godtage
> >det måtte faxe kviteringen ind 4
> >gange før de gav sig dårlig firma politik.
> >Men vi skal passe på med at være negativ over for stofa, for så kommer
> >Bertel Lund Hansen efter os det gør han efter alle der er negative over
for
> >stofa.
> >Nero
>
> Ja, det må jeg give dig ret i, der er nogle stykker der ikke kan tåle
> at man kommer med kritik af Stofanet, værrer er de dog i Stofas
> nyhedsgruppen, de er ikke til at holde ud og høre på, jeg har selv
> sagt Stofanet op til Maj, det er et dårligt produkt, har også deres
> Stofatv, det kører på samme måde, også et dårligt produkt.
>
>
> Og deres 50 Mb grænse, er ikke meget værd, og bruger man 300 mb skal
> der betales 300,- et mærkeligt produkt og et mærkeligt firma, håber de
> må lukke biksen en dag, de er ALTID bagud i forhold til priser og
> (manglende) produker end andre udbydere.
>
>
>
>
> Med Venlig Hilsen
>
> Jan Larsen



Bertel Lund Hansen (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 10-04-05 14:03

Nero-Wolfe skrev:

>Men vi skal passe på med at være negativ over for stofa, for så kommer
>Bertel Lund Hansen efter os det gør han efter alle der er negative over for
>stofa.

Hvorfor skulle jeg ikke have lov til at fremsætte min mening på
samme måde som du fremsætter din?

Åh ... det er fordi vi er uenige, og det kan du ikke tåle?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Nero-Wolfe (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Nero-Wolfe


Dato : 10-04-05 14:13


"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:nt8i5119hbv8144fd30llp1la8a9i18e3p@news.telia.dk...
> Nero-Wolfe skrev:
>
>>Men vi skal passe på med at være negativ over for stofa, for så kommer
>>Bertel Lund Hansen efter os det gør han efter alle der er negative over
>>for
>>stofa.
>
> Hvorfor skulle jeg ikke have lov til at fremsætte min mening på
> samme måde som du fremsætter din?
>
> Åh ... det er fordi vi er uenige, og det kan du ikke tåle?
>
Jo det kan jeg godt tåle men hver gang der er nogen der siger noget negativt
om stofa,
så er du der med det samme og hakker på folk har set det så tit man skulle
tro du havde aktier i firmaet
Nero



BJ (10-04-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 10-04-05 14:43


"Nero-Wolfe" <nero-wolfe@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:yD96e.138$yE1.4@news.get2net.dk...

KLIP

> Jo det kan jeg godt tåle men hver gang der er nogen der siger noget
> negativt om stofa,
> så er du der med det samme og hakker på folk har set det så tit man
> skulle tro du havde aktier i firmaet

Kunne det utænkelige være at Hr. Bertel virkelig er *tilfreds* med sin
udbyder..?

Det ville sikkert være det rene blasfemi....

--
Bjørn J.



Bertel Lund Hansen (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 10-04-05 16:57

Nero-Wolfe skrev:

>Jo det kan jeg godt tåle men hver gang der er nogen der siger noget negativt
>om stofa, så er du der med det samme

Jeg er der hvis de siger noget sludder, som f.eks. at Stofanet er
dyrt (det kommer nemlig an på), eller at man ikke kan få trafik
nok (det kommer også an på) osv.

Hvis folk havde nøjedes med at brokke sig over deres eventuelle
dårlige oplevelser med Stofanet, eller neutralt havde udtalt at
Stofanets tilbud ikke passede til deres forbrug, så ville jeg
enten ikke have blandet mig eller skrevet ganske neutralt.

Men pudsigt nok kan folk ikke nøjes med det. De vil samtidig dels
råde alle andre til at træffe samme beslutning som dem selv
uanset hvilket behov andre måtte have, og/eller hyler de op om
hvor uretfærdige og latterlige Stofanet er blot fordi det ikke
passer til deres behov eller under visse betingelser er dyrere
end andre tilbud. Den slags er træls at læse, og det reagerer jeg
på.

>og hakker på folk har set det så tit man skulle tro du havde aktier i firmaet

Jeg kunne jo så passende antyde at dem der kritiserer Stofanet,
har aktier i konkurrenternes firma. Synes du det er en meget
voksen og følsom måde at diskutere på?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Nero-Wolfe (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Nero-Wolfe


Dato : 10-04-05 17:09


"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:usii51htqsnmc39mernj970c7t9l65npuq@news.telia.dk...
> Nero-Wolfe skrev:
>
>>Jo det kan jeg godt tåle men hver gang der er nogen der siger noget
>>negativt
>>om stofa, så er du der med det samme
>
> Jeg er der hvis de siger noget sludder, som f.eks. at Stofanet er
> dyrt (det kommer nemlig an på), eller at man ikke kan få trafik
> nok (det kommer også an på) osv.
>
> Hvis folk havde nøjedes med at brokke sig over deres eventuelle
> dårlige oplevelser med Stofanet, eller neutralt havde udtalt at
> Stofanets tilbud ikke passede til deres forbrug, så ville jeg
> enten ikke have blandet mig eller skrevet ganske neutralt.
>
> Men pudsigt nok kan folk ikke nøjes med det. De vil samtidig dels
> råde alle andre til at træffe samme beslutning som dem selv
> uanset hvilket behov andre måtte have, og/eller hyler de op om
> hvor uretfærdige og latterlige Stofanet er blot fordi det ikke
> passer til deres behov eller under visse betingelser er dyrere
> end andre tilbud. Den slags er træls at læse, og det reagerer jeg
> på.
>
>>og hakker på folk har set det så tit man skulle tro du havde aktier i
>>firmaet
>
> Jeg kunne jo så passende antyde at dem der kritiserer Stofanet,
> har aktier i konkurrenternes firma. Synes du det er en meget
> voksen og følsom måde at diskutere på?
>
>er dette en voksen og følsom måde at diskuterer på so du selv skrev
"Åh ... det er fordi vi er uenige, og det kan du ikke tåle"
så du lagde selv ud med det
forøvrigt gengav jeg også mine egne erfaringer plus et par andres med
stofanet.
Og hvis du læser længre oppe i tråden er der andre der har samme erfaringer
som mig blandt andet at der er trafik på linien selv om at computeren er
slukket.
og min påstand er stadigvæk at med 50 megabyte kan man ikke holde computeren
og antivirus up to date
Nero



Allan Joergensen (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 10-04-05 18:18

Nero-Wolfe <nero-wolfe@sol.dk> wrote:

> Og hvis du læser længre oppe i tråden er der andre der har samme erfaringer
> som mig blandt andet at der er trafik på linien selv om at computeren er
> slukket.

Ja, men ikke hvis man logger af, det er en af idéerne med
logon-systemet.

> og min påstand er stadigvæk at med 50 megabyte kan man ikke holde computeren
> og antivirus up to date

Sludder. Definitionsfilerne til mit antivirus program fylder tilsammen
3.7MB; opdateringer kommer som regel ikke tiere end to gange om ugen.
Lad os antage at alle filerne behøver opdatering hver gang, det giver
under 30MB om måneden. Så at sige at man ikke kan holde sit
antivirusprogram opdateret er noget pjat.

At påstå at Stofas produkter er utidssvarende og dårlige er gange enkelt
noget fis; det beviser den konstante kundetilgang de har - For mange
mennesker er Stofanet en god erstatning for en modemforbindelse.

mvh
--
Allan Joergensen

"Believing is seeing." -- DiSimoni's Rule of Cognition

Nero-Wolfe (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Nero-Wolfe


Dato : 10-04-05 21:04


"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnd5inuo.hb4.allan@coredump.nowhere.dk...
> Nero-Wolfe <nero-wolfe@sol.dk> wrote:
>
>> Og hvis du læser længre oppe i tråden er der andre der har samme
>> erfaringer
>> som mig blandt andet at der er trafik på linien selv om at computeren er
>> slukket.
>
> Ja, men ikke hvis man logger af, det er en af idéerne med
> logon-systemet.
>
>> og min påstand er stadigvæk at med 50 megabyte kan man ikke holde
>> computeren
>> og antivirus up to date
>
> Sludder. Definitionsfilerne til mit antivirus program fylder tilsammen
> 3.7MB; opdateringer kommer som regel ikke tiere end to gange om ugen.
> Lad os antage at alle filerne behøver opdatering hver gang, det giver
> under 30MB om måneden. Så at sige at man ikke kan holde sit
> antivirusprogram opdateret er noget pjat.

Hvad med opdateringerne til windows kan de også holde sig inden for de 50 mb
du siger det er 30 mb så er der kun 20 tilbage til resten ikke !!!
Så kommer der diverse opdateringer af spyeware programmer oveni også
Det pjat med at logge af eller på holder heller ikke for når stofa opdaterer
gør de det uden du er logget på .
Det kommer du også til at betale for!!!!!


> At påstå at Stofas produkter er utidssvarende og dårlige er gange enkelt
> noget fis; det beviser den konstante kundetilgang de har - For mange
> mennesker er Stofanet en god erstatning for en modemforbindelse.
Ja og den konstante afgang af kunder hver 6. måned når definder ud af at man
ikke får hvad
man regner med at man får efter reklamerne

husker svagt en Allan Joergensen fra stofas support er det dig ????
Nero



Allan Joergensen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 11-04-05 07:16

Nero-Wolfe <nero-wolfe@sol.dk> wrote:

> Hvad med opdateringerne til windows kan de også holde sig inden for de 50 mb
> du siger det er 30 mb så er der kun 20 tilbage til resten ikke !!!

Nu ændrer du dit udsagn.

> Så kommer der diverse opdateringer af spyeware programmer oveni også

Og endnu en gang.

> Det pjat med at logge af eller på holder heller ikke for når stofa opdaterer
> gør de det uden du er logget på .
> Det kommer du også til at betale for!!!!!

Hvad er det lige for noget opdatering du snakker om?

>> noget fis; det beviser den konstante kundetilgang de har - For mange
>> mennesker er Stofanet en god erstatning for en modemforbindelse.
> Ja og den konstante afgang af kunder hver 6. måned når definder ud af at man
> ikke får hvad
> man regner med at man får efter reklamerne

Man får præcis hvad men bliver lovet: Internet _FRA_ 50kr om måneden.
Jeg forstår ikke helt din hetz mod Stofanet, TDC Kabel TV kører reklamer
efter nøjagtig samme skabelon, deres produkt er bare dyrere.

Du undlod også behændigt at svare på min sidste pointe, nemlig at
Stofanet for mange mennesker er et godt alternativ til et modem.

Du har heller ikke på noget tidspunkt taget stilling til at Stofa
faktisk har mange forskellige produkter.

> husker svagt en Allan Joergensen fra stofas support er det dig ????

Der har så vidt jeg ved aldrig været en Allan Jørgensen i Stofas
support.

mvh
--
Allan Joergensen

"...And that's all I have to say about that." --Forrest Gump

Nero-Wolfe (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Nero-Wolfe


Dato : 11-04-05 07:58


"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnd5k5gv.12a.allan@coredump.nowhere.dk...
> Nero-Wolfe <nero-wolfe@sol.dk> wrote:
>
>> Hvad med opdateringerne til windows kan de også holde sig inden for de 50
>> mb
>> du siger det er 30 mb så er der kun 20 tilbage til resten ikke !!!
>
> Nu ændrer du dit udsagn.
Jeg ændre ikke udsagn men de fleste mennesker opdaterer da både windows og
spyewære programmer eller hvad?????
>
>> Det pjat med at logge af eller på holder heller ikke for når stofa
>> opdaterer
>> gør de det uden du er logget på .
>> Det kommer du også til at betale for!!!!!
>
> Hvad er det lige for noget opdatering du snakker om?
>
Det er lige de opdateringer som stofanet laver løbende på deres linie
eller gjorde de ihvertifælde da jeg havde dem det sagde de selv og det stod
der også de materiale man fik me dpå daværene tidspunkt
>>> noget fis; det beviser den konstante kundetilgang de har - For mange
>>> mennesker er Stofanet en god erstatning for en modemforbindelse.
>> Ja og den konstante afgang af kunder hver 6. måned når definder ud af at
>> man
>> ikke får hvad
>> man regner med at man får efter reklamerne
>
> Man får præcis hvad men bliver lovet: Internet _FRA_ 50kr om måneden.
> Jeg forstår ikke helt din hetz mod Stofanet, TDC Kabel TV kører reklamer
> efter nøjagtig samme skabelon, deres produkt er bare dyrere.
>
Ja det der FRA blev lavet om efter protester fra blandt andet kunder der
følte sig snydt før hed det til 50 kr. om måneden

> Du undlod også behændigt at svare på min sidste pointe, nemlig at
> Stofanet for mange mennesker er et godt alternativ til et modem.
> hvorfor sælger de det så ikke som et alternativ til modem men som
> alternativ til
adsl

De Har noget de kalder Maxrate med et forbrug på op til 25 giga om måneden
men det er
stadig forbrugs betalt når du når over.
Jeg kan ikke finde nogle steder på deres hjemmeside hvor der står at det er
et alternativ til modem , på forsiden reklamerer de tværtimod med Telia
lancerer ADSL i København

Telia forstærker nu sin udfordrerrolle på bredbåndsmarkedet og tilbyder ADSL
i Storkøbehavn. For yderligere information, kan kundeservice kontaktes.
Læser man vidre står der at det er deres flexrate produkt de reklamerere
for, ergo sammenligner stofa selv flexrate med adsl, og ikke med en modem
forbindelse.


> Du har heller ikke på noget tidspunkt taget stilling til at Stofa
> faktisk har mange forskellige produkter.


ja lidt flatrate på de langsomme linier og ellers stadig flexrate/ maxrate
som er det samme.

>> husker svagt en Allan Joergensen fra stofas support er det dig ????
>
> Der har så vidt jeg ved aldrig været en Allan Jørgensen i Stofas
> support.


Min uforbeholdene undskyldning så husker jeg forkert
Nero


begin 666 spacer.gif
M1TE&.#EA"@`*`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````*``H```((A(^IR^T/
$8RL`.P``
`
end


N/A (11-04-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 11-04-05 10:49



BJ (11-04-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-04-05 10:49


"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:fqhk51tn92v6td7ne4q7abo5n0qgv38am1@news.telia.dk...

KLIP

> Hvorfor er det så svært at fatte for folk med et meget stort
> netforbrug?

"Cola blev hans skæbne".

--
Bjørn J.



Bertel Lund Hansen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-04-05 10:54

Nero-Wolfe skrev:

>"Åh ... det er fordi vi er uenige, og det kan du ikke tåle"
>så du lagde selv ud med det

Jeg reagerede på at mit navn skulle trækkes frem helt uden grund.

>forøvrigt gengav jeg også mine egne erfaringer plus et par andres med
>stofanet.

Det nøjedes du ikke med. Du skulle også lige have en note med om
hvordan jeg ville reagere.

>Og hvis du læser længre oppe i tråden er der andre der har samme erfaringer
>som mig blandt andet at der er trafik på linien selv om at computeren er
>slukket.

Kan de dokumentere at de er kommet til at betale for den trafik?
Mit kabelmodem blinker uophørligt også ved slukket computer, men
deraf kan jeg ikke slutte at det er trafik jeg betaler for.

>og min påstand er stadigvæk at med 50 megabyte kan man ikke holde
>computeren og antivirus up to date

Jeg har ingen antivirus, og det er måneder siden der kom
opdateringer til XP. Jeg kunne faktisk snildt holde mig under 50
MB hvis det kun var det jeg skulle tænke på.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Nero-Wolfe (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Nero-Wolfe


Dato : 11-04-05 11:19


"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:nthk51d1rh3691bsioiefst27d1mc6d9da@news.telia.dk...
> Nero-Wolfe skrev:
>
>>"Åh ... det er fordi vi er uenige, og det kan du ikke tåle"
>>så du lagde selv ud med det
>
> Jeg reagerede på at mit navn skulle trækkes frem helt uden grund.
>
>>forøvrigt gengav jeg også mine egne erfaringer plus et par andres med
>>stofanet.
>
> Det nøjedes du ikke med. Du skulle også lige have en note med om
> hvordan jeg ville reagere.
>
Ja og jeg fik ret


> Kan de dokumentere at de er kommet til at betale for den trafik?
> Mit kabelmodem blinker uophørligt også ved slukket computer, men
> deraf kan jeg ikke slutte at det er trafik jeg betaler for.

Kan du dokumenterer at man ikke betaler for det

> Jeg har ingen antivirus, og det er måneder siden der kom
> opdateringer til XP. Jeg kunne faktisk snildt holde mig under 50
> MB hvis det kun var det jeg skulle tænke på.

Hvordan tør du kører uden antivirus jeg gør ikke !!!!
Nero




Allan Joergensen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 11-04-05 12:37

Nero-Wolfe <nero-wolfe@sol.dk> wrote:

>> Jeg har ingen antivirus, og det er måneder siden der kom
>> opdateringer til XP. Jeg kunne faktisk snildt holde mig under 50
>> MB hvis det kun var det jeg skulle tænke på.
> Hvordan tør du kører uden antivirus jeg gør ikke !!!!

Størstedelen af vira aktiveres af dumme brugere.

--
Allan Joergensen

"The foot stone is connected to the ankle stone..." - Obsianus Golem

Bertel Lund Hansen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-04-05 12:46

Nero-Wolfe skrev:

>> Det nøjedes du ikke med. Du skulle også lige have en note med om
>> hvordan jeg ville reagere.

>Ja og jeg fik ret

Det var nu heller ikke så svært. Jeg havde reageret før du
'spåede' det.

> Kan du dokumenterer at man ikke betaler for det

Så længe jeg ikke ved noget, vil jeg ikke påstå at man gør det
ene eller det andet.

>Hvordan tør du kører uden antivirus jeg gør ikke !

Det er fordi det er unødvendigt (på mit og mange andres system,
men ikke på alle systemer).

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Flemming Lynggaard (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 11-04-05 13:02


"Nero-Wolfe" <nero-wolfe@sol.dk> wrote in message
news:Y9s6e.560$NM.449@news.get2net.dk...
>
> "Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> news:nthk51d1rh3691bsioiefst27d1mc6d9da@news.telia.dk...
> > Nero-Wolfe skrev:
> >
> >>"Åh ... det er fordi vi er uenige, og det kan du ikke tåle"
> >>så du lagde selv ud med det
> >
> > Jeg reagerede på at mit navn skulle trækkes frem helt uden grund.
> >
> >>forøvrigt gengav jeg også mine egne erfaringer plus et par andres med
> >>stofanet.
> >
> > Det nøjedes du ikke med. Du skulle også lige have en note med om
> > hvordan jeg ville reagere.
> >
> Ja og jeg fik ret
>
>
> > Kan de dokumentere at de er kommet til at betale for den trafik?
> > Mit kabelmodem blinker uophørligt også ved slukket computer, men
> > deraf kan jeg ikke slutte at det er trafik jeg betaler for.
>
> Kan du dokumenterer at man ikke betaler for det
>
> > Jeg har ingen antivirus, og det er måneder siden der kom
> > opdateringer til XP. Jeg kunne faktisk snildt holde mig under 50
> > MB hvis det kun var det jeg skulle tænke på.
>
> Hvordan tør du kører uden antivirus jeg gør ikke !!!!
> Nero
>

Kors hvor du ævler, altså ved du overhovedet noget om produktet, stofanet
giver dig 24/7 mulighed for at se en 100% opdateret oversigt over dit
forbrug, så at tjekke om du bliver snydt er pænt nemt, og ja den router man
får fra stofanet blinker som besat, konstant.. og nej det tæller ikke
forkert..

Mange kører uden A/V uden at have problemer, det er et spørgsmål om at være
en smule fornuftig (kan se du kører med...)

Din argumentationsteknik lader en del tilbage at ønske hvis vi skal tage dig
seriøs..

F

beklager jeg ikke klippede, var svært..



Nero-Wolfe (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Nero-Wolfe


Dato : 11-04-05 23:03


"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:425a6740$0$79454$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Nero-Wolfe" <nero-wolfe@sol.dk> wrote in message
> news:Y9s6e.560$NM.449@news.get2net.dk...
>>
>> "Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
>> news:nthk51d1rh3691bsioiefst27d1mc6d9da@news.telia.dk...
>> > Nero-Wolfe skrev:
>> >
>> >>"Åh ... det er fordi vi er uenige, og det kan du ikke tåle"
>> >>så du lagde selv ud med det
>> >
>> > Jeg reagerede på at mit navn skulle trækkes frem helt uden grund.
>> >
>> >>forøvrigt gengav jeg også mine egne erfaringer plus et par andres med
>> >>stofanet.
>> >
>> > Det nøjedes du ikke med. Du skulle også lige have en note med om
>> > hvordan jeg ville reagere.
>> >
>> Ja og jeg fik ret
>>
>>
>> > Kan de dokumentere at de er kommet til at betale for den trafik?
>> > Mit kabelmodem blinker uophørligt også ved slukket computer, men
>> > deraf kan jeg ikke slutte at det er trafik jeg betaler for.
>>
>> Kan du dokumenterer at man ikke betaler for det
>>
>> > Jeg har ingen antivirus, og det er måneder siden der kom
>> > opdateringer til XP. Jeg kunne faktisk snildt holde mig under 50
>> > MB hvis det kun var det jeg skulle tænke på.
>>
>> Hvordan tør du kører uden antivirus jeg gør ikke !!!!
>> Nero
>>
>
> Kors hvor du ævler, altså ved du overhovedet noget om produktet, stofanet
> giver dig 24/7 mulighed for at se en 100% opdateret oversigt over dit
> forbrug, så at tjekke om du bliver snydt er pænt nemt, og ja den router
> man
> får fra stofanet blinker som besat, konstant.. og nej det tæller ikke
> forkert..


Hvor ved du fra at det ikke tæller????? fordi stofanet siger det eller
hvad????


> Mange kører uden A/V uden at have problemer, det er et spørgsmål om at
> være
> en smule fornuftig (kan se du kører med...)
>
> Din argumentationsteknik lader en del tilbage at ønske hvis vi skal tage
> dig
> seriøs..


Hvad mener du fordi jeg ikke deler din mening så er jeg ikke seriøs !!!!!

Hvad med din egen argumentationsteknik lader den ikke en del tilbage at
ønske sig men det er typisk lige så snart at men udtaler sig kritisk om
stofa bliver man overfaldet og svinet til.
Hvem er for øvrigt VI er det dig og stofa eller hvad?????

> F
>
> beklager jeg ikke klippede, var svært..
>
>



Jan Larsen (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan Larsen


Dato : 12-04-05 15:58

On Tue, 12 Apr 2005 00:02:46 +0200, "Nero-Wolfe" <nero-wolfe@sol.dk>
wrote:


>Hvor ved du fra at det ikke tæller????? fordi stofanet siger det eller
>hvad????
>
>
>> Mange kører uden A/V uden at have problemer, det er et spørgsmål om at
>> være
>> en smule fornuftig (kan se du kører med...)
>>
>> Din argumentationsteknik lader en del tilbage at ønske hvis vi skal tage
>> dig
>> seriøs..
>
>
> Hvad mener du fordi jeg ikke deler din mening så er jeg ikke seriøs !!!!!
>
>Hvad med din egen argumentationsteknik lader den ikke en del tilbage at
>ønske sig men det er typisk lige så snart at men udtaler sig kritisk om
>stofa bliver man overfaldet og svinet til.
>Hvem er for øvrigt VI er det dig og stofa eller hvad?????




Hej. Nero-Wolfe.

Så hopper de frem af busken, men det vidste vi jo, jeg forstår ikke
du gider at skrive indlæg med dem, der må være noget der trykker dem,
og jeg kan næsten tænke hvad det er.


Jeg slipper snart helt for deres klynken om hvor godt StofaNet er,
efter deres mening, at man gider at få forhøjet blodtryk p.g.a at man
har en internetudbyder er fuldstændig unormalt.

Men når den røde farve er forsvundet fra hovedet og de kan tænke igen,
kan de nok se fornuften i at StofaNet alså ikke er den eneste eller
bedste udbyder, heller ikke til pengene, om det så er til 50,- pr.
mdr. uden man bruger forbindelsen.


Det er nok rigtig som de påstår, at ens modem ikke laver noget som
helst trafik når den bare står tændt, ja den tror vi på som vi tror på
lyserøde elefanter, de er det man kalder nørder, de fik et Stofastik i
en gaveæske da de blev født, det er derfor de ikke kan slippe
Stofanet.



Med Venlig Hilsen

Jan Larsen

Jack (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Jack


Dato : 12-04-05 19:59

Den Tue, 12 Apr 2005 16:58:07 +0200, Jan Larsen
<jan--larsen@stofanet.dk> skrev:

>Men når den røde farve er forsvundet fra hovedet og de kan tænke igen,
>kan de nok se fornuften i at StofaNet alså ikke er den eneste eller
>bedste udbyder, heller ikke til pengene, om det så er til 50,- pr.
>mdr. uden man bruger forbindelsen.

Den samme fornuft der fik dig til at vælge Stofanet for anden gang da du
sidst flyttede?
Du valgte Stofanet både på din nuværende og din tidligere adresse på
trods af at der begge steder findes massevis af andre udbydere. Det kan
man jo så undre sig over.

mvh Jack

Jan Larsen (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan Larsen


Dato : 13-04-05 15:02

On Tue, 12 Apr 2005 20:59:14 +0200, Jack <platon@greece.invalid>
wrote:


>Den samme fornuft der fik dig til at vælge Stofanet for anden gang da du
>sidst flyttede?
>Du valgte Stofanet både på din nuværende og din tidligere adresse på
>trods af at der begge steder findes massevis af andre udbydere. Det kan
>man jo så undre sig over.
>
>mvh Jack



Det er lidt som med Stofatv, nogen steder er man tvunget til at have
det, fordi der ikke er andre muligheder, grundet til at jeg har det
nu, var p.g.a en flytning, og hvad det kostede at oprette en ny
forbindelse, det sidste sted jeg boede, røg StofaNet nu også ud, havde
en anden udbyder da jeg flyttede, og StofaNet ryger også ud nu, er
sagt op til Maj, Og hvad du kan undre dig over, kan nok være mange
ting, men jeg kan sige dig at der er mange ting der afgør hvilken
udbyder man vælger på et given tidspunkt, det kan være at betale for
en flytning og ingen garanti for at de kunne levere på den nye
adresse, så tingene er ikke så ligetil som du undre dig over.



Fordi du skriver fra en "anonym" email adresse kan jeg sagtens finde
frem til dig, og hvem du er.


Med Venlig Hilsen

Jan Larsen

Jack (17-04-2005)
Kommentar
Fra : Jack


Dato : 17-04-05 16:05

Den Wed, 13 Apr 2005 16:02:29 +0200, Jan Larsen <ikkemig@stofanet.dk>
skrev:

>Fordi du skriver fra en "anonym" email adresse kan jeg sagtens finde
>frem til dig, og hvem du er.
>
Lad nu være med at forsøge at fremstille dig selv som klogere end du er.
Du kan gætte, men du har ikke en jordisk chance for at opklare dit
mysterium og hvad vil du egentlig bruge oplysningen til?

mvh Jack

Jan Larsen (19-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan Larsen


Dato : 19-04-05 13:33

On Sun, 17 Apr 2005 17:05:19 +0200, Jack <platon@greece.invalid>
wrote:


>Lad nu være med at forsøge at fremstille dig selv som klogere end du er.
>Du kan gætte, men du har ikke en jordisk chance for at opklare dit
>mysterium og hvad vil du egentlig bruge oplysningen til?
>
>mvh Jack




Jeg kan se du FORSØGER på at gøre dig klog i en masse nyhedsgrupper,
du har meget med lige at blande dig i en debat, for bagefter at
forsvinde, eller er det mere fordi du ikke kan overskue alle de indlæg
du skriver i diverse nyhedsgrupper hvor du leger netpoliti, du er en
af de personer jeg afskyr, en debat med dig er uden betydning, du er
en brokrøv, få dig da et liv, det vil glæde en masse i disse grupper.

Og kom jeg til at fornærme din ven Bertel Lund Hansen.


NB.
PLONK


Af Jan.




Nero-Wolfe (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Nero-Wolfe


Dato : 12-04-05 22:51


"Jan Larsen" <jan--larsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:b6on51le9n2be2574386c7onnb762shfcf@4ax.com...
> On Tue, 12 Apr 2005 00:02:46 +0200, "Nero-Wolfe" <nero-wolfe@sol.dk>
> wrote:
>
>
>>Hvor ved du fra at det ikke tæller????? fordi stofanet siger det eller
>>hvad????
>>
>>
>>> Mange kører uden A/V uden at have problemer, det er et spørgsmål om at
>>> være
>>> en smule fornuftig (kan se du kører med...)
>>>
>>> Din argumentationsteknik lader en del tilbage at ønske hvis vi skal tage
>>> dig
>>> seriøs..
>>
>>
>> Hvad mener du fordi jeg ikke deler din mening så er jeg ikke seriøs !!!!!
>>
>>Hvad med din egen argumentationsteknik lader den ikke en del tilbage at
>>ønske sig men det er typisk lige så snart at men udtaler sig kritisk om
>>stofa bliver man overfaldet og svinet til.
>>Hvem er for øvrigt VI er det dig og stofa eller hvad?????
>
>
>
>
> Hej. Nero-Wolfe.
>
> Så hopper de frem af busken, men det vidste vi jo, jeg forstår ikke
> du gider at skrive indlæg med dem, der må være noget der trykker dem,
> og jeg kan næsten tænke hvad det er.
>
>
> Jeg slipper snart helt for deres klynken om hvor godt StofaNet er,
> efter deres mening, at man gider at få forhøjet blodtryk p.g.a at man
> har en internetudbyder er fuldstændig unormalt.
>
> Men når den røde farve er forsvundet fra hovedet og de kan tænke igen,
> kan de nok se fornuften i at StofaNet alså ikke er den eneste eller
> bedste udbyder, heller ikke til pengene, om det så er til 50,- pr.
> mdr. uden man bruger forbindelsen.
>
>
> Det er nok rigtig som de påstår, at ens modem ikke laver noget som
> helst trafik når den bare står tændt, ja den tror vi på som vi tror på
> lyserøde elefanter, de er det man kalder nørder, de fik et Stofastik i
> en gaveæske da de blev født, det er derfor de ikke kan slippe
> Stofanet.
>
>
>
> Med Venlig Hilsen
>
> Jan Larsen
Hej Jan
Tak for støtten troede at jeg var den eneste der havde den mening og turde
give udtryk for den
Nero



Jan Larsen (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan Larsen


Dato : 13-04-05 15:24

On Tue, 12 Apr 2005 23:51:17 +0200, "Nero-Wolfe" <nero-wolfe@sol.dk>
wrote:


>Hej Jan
>Tak for støtten troede at jeg var den eneste der havde den mening og turde
>give udtryk for den
>Nero



Hej, det er lidt som Stalin, sabler man alt kritik ned, er der ingen
problem, da der ikke er mange der tør at stå frem til kritik.


NB.

Hvis jeg havde muligheden for at StofaTV kunne ryge samme vej, røg det
ud med det samme, men desværre hænger jeg på det.



Med Venlig Hilsen

Jan Larsen

Claus Tersgov (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 11-04-05 14:44


"Nero-Wolfe" <nero-wolfe@sol.dk> skrev

> Hvordan tør du kører uden antivirus jeg gør ikke !!!!

Simpelt, man undlader bare at køre diverse eksekverbare filer og diverse
script.

Virus kommer kun, hvis man ikke har forstand på det, man roder med..

Claus
--
Ting til salg!
Lidt af hvert!
www.tersgov.dk/salg.htm



Peter Knutsen (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 10-04-05 18:20


Bertel Lund Hansen wrote:
> Jeg er der hvis de siger noget sludder, som f.eks. at Stofanet er
> dyrt (det kommer nemlig an på), eller at man ikke kan få trafik
> nok (det kommer også an på) osv.
>
> Hvis folk havde nøjedes med at brokke sig over deres eventuelle
> dårlige oplevelser med Stofanet, eller neutralt havde udtalt at
> Stofanets tilbud ikke passede til deres forbrug, så ville jeg
> enten ikke have blandet mig eller skrevet ganske neutralt.
>
> Men pudsigt nok kan folk ikke nøjes med det. De vil samtidig dels
> råde alle andre til at træffe samme beslutning som dem selv
> uanset hvilket behov andre måtte have, og/eller hyler de op om
[...]

Det er da svindel, hvis Stofa i reklamer eller på website
påstår at man som almindelig nybegynder på Internettet kan
holde sig under et forbrug på 50 MB/måned.

Desværre har vi her i Danmark ikke nogen solid tradition for
at slå ned på vildledende markedsføring.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Flemming Lynggaard (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 11-04-05 13:03


"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message
news:42596000$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
>
> Det er da svindel, hvis Stofa i reklamer eller på website
> påstår at man som almindelig nybegynder på Internettet kan
> holde sig under et forbrug på 50 MB/måned.
>
> Desværre har vi her i Danmark ikke nogen solid tradition for
> at slå ned på vildledende markedsføring.
>
> --

Og tradition for at svindel er noget helt andet end det du nævner...

Men ja 50mb er lidt.. men om det er for lidt.... ved vi to vidst ikke helt
nok om medmindre du har adgang til stofanets logs?

F



Bertel Lund Hansen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-04-05 16:08

Peter Knutsen skrev:

>Det er da svindel, hvis Stofa i reklamer eller på website
>påstår at man som almindelig nybegynder på Internettet kan
>holde sig under et forbrug på 50 MB/måned.

Når ca. 25 % af deres kunder holder sig under 50 MB/md, så er det
ikke svindel at sige at det kan lade sig gøre. Det er helt ude i
hampen at kalde det det.

>Desværre har vi her i Danmark ikke nogen solid tradition for
>at slå ned på vildledende markedsføring.

Nej, men det er i hvert fald ikke Stofanet der skulle knaldes for
det.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

NoOne (11-04-2005)
Kommentar
Fra : NoOne


Dato : 11-04-05 09:47


Hejsa ........

"I" kan bruge NetStat Live fra AnalogX til at se hvor meget trafik en
pc sender og modtager .......


http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm


RaZoR :)


On Sat, 09 Apr 2005 16:53:49 +0200, Vidal <vidal@home.dk> wrote:

>Min datter er på Stofanet i Århus og betaler pr MB, når
>hun når over 50 Mb.
>
>Hun klager over, hvis hendes computer er 'på' uden hun
>aktivt surfer er der et vist konstant forbrug af Mb,
>jeg ved ikke hvormeget.
>
>Er det normalt. Kommunikerer hendes computer med nettet
>uden hun aktivt gør noget?
>
>Kan det eventuelt afhjælpes.


Flemming Lynggaard (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 11-04-05 13:06


"Vidal" <vidal@home.dk> wrote in message
news:4257ec60$0$234$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Min datter er på Stofanet i Århus og betaler pr MB, når
> hun når over 50 Mb.
>
> Hun klager over, hvis hendes computer er 'på' uden hun
> aktivt surfer er der et vist konstant forbrug af Mb,
> jeg ved ikke hvormeget.
>

Nå for at prøve at give dig et seriøst svar, så har jeg lige fejlsøgt på en
anden stofamaskine der gjorde det samme, man er jo lidt mere vågen når man
betaler pr MB ...

Bad guy var forskellige vira og spyware som en clueless bruger havde smidt
på maskinen, det var jo fint at man så et af symptonerne nemlig en masse
unødig netværks traffik

Kur, kør noget antispyware kør en antivirus gerne to da en aldrig finder
alt, sør for at maskinen er sikkerhedsopdateret hos microsoft..

Lad derefter maskinen være på nettet måske en time og se om noget sker, man
kan evt med netstat kommandoen se om noget skaber en forbindelse til noget
(men det kræver lidt viden at blive klog på så lad være bare at bede din
datter kaste den kommando af

Håber det hjalp

F



A (12-04-2005)
Kommentar
Fra : A


Dato : 12-04-05 16:11

Hvorffor laver du ikke din forbindelse om til Flatrate
- Så kan du være på nettet 24 timer til 339,- (frit forb.).

/A

"Vidal" <vidal@home.dk> skrev i en meddelelse
news:4257ec60$0$234$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Min datter er på Stofanet i Århus og betaler pr MB, når
> hun når over 50 Mb.
>
> Hun klager over, hvis hendes computer er 'på' uden hun
> aktivt surfer er der et vist konstant forbrug af Mb,
> jeg ved ikke hvormeget.
>
> Er det normalt. Kommunikerer hendes computer med nettet
> uden hun aktivt gør noget?
>
> Kan det eventuelt afhjælpes.
>
> --
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 1 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste