/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Anbefal en printer.
Fra : sls


Dato : 14-04-05 07:21

Hej

Vi skal bruge en laser printer med indbygget netkort. Det skal ikke være en
farvelaser.
Det gør ikke noget at den er billig i drift
Kan i anbefale en?

Mvh Sid



 
 
N (14-04-2005)
Kommentar
Fra : N


Dato : 14-04-05 10:28

> Vi skal bruge en laser printer med indbygget netkort. Det skal ikke være
> en farvelaser.
> Det gør ikke noget at den er billig i drift
> Kan i anbefale en?

Nogle der er billige i drift er OKI, da tromle og toner er adskilt.
Hvad Oki printere så starter fra i pris, må du tjekke via nettet (Edb-priser
eks)

Allan



Brian S Jensen (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 14-04-05 11:05


"N" <nuller@goj.net> skrev i en meddelelse
news:425e37a3$0$678$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Vi skal bruge en laser printer med indbygget netkort. Det skal ikke være
>> en farvelaser.
>> Det gør ikke noget at den er billig i drift
>> Kan i anbefale en?
>
> Nogle der er billige i drift er OKI, da tromle og toner er adskilt.
> Hvad Oki printere så starter fra i pris, må du tjekke via nettet
> (Edb-priser eks)
>
> Allan
>

Ja, det er korrekt at toner til OKI ikke er dyrt - men det er tromlen til
gengæld, hvilket ofte resulterer i at man smider lortet ud når tromlen
er så dårlig så man ikke kan holde ud at se på det længere.
Og udover tonerprisen, så er det vel begrænset hvad der kan siges
af positive ting om OKI - (jo, de er gode til matrixprintere)

F.eks. HP & Canon kører med samlet toner og tromle - koster lidt
mere, men tilgengæld har man en printer som altid skriver pænt

Mvh.
Brian S Jensen



Ivan V. Klattrup (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 14-04-05 11:56

Brian S Jensen skrev:
> Ja, det er korrekt at toner til OKI ikke er dyrt - men det er tromlen til
> gengæld, hvilket ofte resulterer i at man smider lortet ud når tromlen
> er så dårlig så man ikke kan holde ud at se på det længere.

Det lyder næsten som om at du beskriver Brother's laserprintere

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Ivan V. Klattrup (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 14-04-05 12:00

Ivan V. Klattrup skrev:
> Det lyder næsten som om at du beskriver Brother's laserprintere

Der skulle have stået Brother's laserprintere (billigmodellerne)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Carsten Riis (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 14-04-05 12:11

Ivan V. Klattrup skrev den 14-04-2005 12:56:
> Brian S Jensen skrev:
>
>> Ja, det er korrekt at toner til OKI ikke er dyrt - men det er tromlen til
>> gengæld, hvilket ofte resulterer i at man smider lortet ud når tromlen
>> er så dårlig så man ikke kan holde ud at se på det længere.
>
>
> Det lyder næsten som om at du beskriver Brother's laserprintere
>

Beskrivelsen passer meget godt til OKIs laserprintere. Jeg taler af
personlig erfaring, dog ikke toner/tromle-problemer. Men
papirfremføring, det er godt nok noget hø hos oki IMO.



Om andre mærker har det på samme måde skal jeg så ikke udtale mig om.






--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det

Kristian Andersen (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Kristian Andersen


Dato : 14-04-05 21:46

> Ja, det er korrekt at toner til OKI ikke er dyrt - men det er tromlen til
> gengæld, hvilket ofte resulterer i at man smider lortet ud når tromlen
> er så dårlig så man ikke kan holde ud at se på det længere.
> Og udover tonerprisen, så er det vel begrænset hvad der kan siges
> af positive ting om OKI - (jo, de er gode til matrixprintere)
>
> F.eks. HP & Canon kører med samlet toner og tromle - koster lidt
> mere, men tilgengæld har man en printer som altid skriver pænt
>
> Mvh.
> Brian S Jensen

Det er klart at hvis du køber en printer til 1200 - 2000 kr (OKI B4000
serien), så kan det måske ikke betale sig at skifte tromle enhed + toner
(1200 kr + 250 kr). Den situation kan du også opleve med Brother og Samsung.

Hvis tromle enheden holder til 20000 sider ser regnestykket nogenlunde sådan
ud.

Printerens pris kr. 2000,-
8 x toner* kr. 2000,- (ved 5% dækning)
Ialt kr. 4000 - eller ca. 20 øre pr side (ved 5%
dækning)

Hvis tromle enheden printer udmærket efter 20000 sider kan man måske presse
lidt mere ud af den ved at nulstille tælleren.

* Egentlig skulle det være 7, men den toner patron printeren leveres med
indeholder mindre toner end dem du køber senere.

--
Kristian





Kristian Andersen (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Kristian Andersen


Dato : 14-04-05 22:15


"sls" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
news:425e0bb6$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej
>
> Vi skal bruge en laser printer med indbygget netkort. Det skal ikke være
> en farvelaser.
> Det gør ikke noget at den er billig i drift
> Kan i anbefale en?
>
> Mvh Sid

Her er nogle stykker som du evt. kunne se nærmere på hvis det blot skal være
en laserprinter uden særlige faciliteter (priserne er fra edbpriser).

HP Laserjet 1022n kr. 2123,- Ny model

HP Laserjet 1320n kr. 3439,-

Samsung ML-2151n kr. 3499,- (Stor og tung sammenlignet med de øvrige)

OKI B 4250n kr. 2406,- (LED printer)

OKI B 4350n kr. 2777,- (LED printer / med betjenings panel)


--
Kristian



sls (16-04-2005)
Kommentar
Fra : sls


Dato : 16-04-05 23:35


"Kristian Andersen" <kristian.andersen@IngenSpammail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:425edd34$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> HP Laserjet 1022n kr. 2123,- Ny model
>
> HP Laserjet 1320n kr. 3439,-
>
> Samsung ML-2151n kr. 3499,- (Stor og tung sammenlignet med de øvrige)
>
> OKI B 4250n kr. 2406,- (LED printer)
>
> OKI B 4350n kr. 2777,- (LED printer / med betjenings panel)

Takker for svarene.

Den skal ikke kunne noget specielt, men den skal have netkort i. Det gør
heller ikke noget hvis den ikke larmer alt for meget når den er tænt. Og så
må den gerne være hurtig til at varme op.
Den skal bruges i en fritidsklub og printe ca. 2000 sider om måneden.
Vi har en brother HL2600CN tror jeg den hedder, men det tager 100 år (ca.
3-5 minutter) fra man har trykket print, til den begynder at printe. Så den
skal gemmes af vejen til når vi skal printe i farver.

Kender i opvarmningstiden på nogen af dem der er nævnt?

Mvh Sid



Kristian Andersen (17-04-2005)
Kommentar
Fra : Kristian Andersen


Dato : 17-04-05 20:30


"sls" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
news:42619314$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Kristian Andersen" <kristian.andersen@IngenSpammail.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:425edd34$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> HP Laserjet 1022n kr. 2123,- Ny model
>>
>> HP Laserjet 1320n kr. 3439,-
>>
>> Samsung ML-2151n kr. 3499,- (Stor og tung sammenlignet med de øvrige)
>>
>> OKI B 4250n kr. 2406,- (LED printer)
>>
>> OKI B 4350n kr. 2777,- (LED printer / med betjenings panel)
>
> Takker for svarene.
>
> Den skal ikke kunne noget specielt, men den skal have netkort i. Det gør
> heller ikke noget hvis den ikke larmer alt for meget når den er tænt. Og
> så må den gerne være hurtig til at varme op.
> Den skal bruges i en fritidsklub og printe ca. 2000 sider om måneden.
> Vi har en brother HL2600CN tror jeg den hedder, men det tager 100 år (ca.
> 3-5 minutter) fra man har trykket print, til den begynder at printe. Så
> den skal gemmes af vejen til når vi skal printe i farver.
>
> Kender i opvarmningstiden på nogen af dem der er nævnt?
>
> Mvh Sid

Prøv at gå ind på producentens hjemmeside, der kan du normalt finde
specifikationer

HP Laserjet 1022n - første side 8 sek - 18 sider pr min

HP Laserjet 1320n - første side under 8,5 sek - 21 sider pr min

Samsung ML-2151n - første side 12 sek - 24 sider pr min

OKI B4250n - første side 6,2 sek - 22 sider pr min

OKI B4350n - første side 6,2 sek - 22 sider pr min

--
Kristian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste