/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Aprilia RSV1000 årgang 2000
Fra : Brian Larsen


Dato : 02-05-05 18:36

Hejsa,
Jeg overvejer at købe en aprilia RSV1000 fra 2000. Den har
kun kørt knap 10000km idet den stået uden afgift nogle år og
er ved at få nummerplade på. Jeg har ikke prøvet den.
Jeg har derfor nogle spørgsmål jeg håber at få besvaret.

1. Hvad er specificationer på motor HK/moment? Findes der
en hjemmeside med specs på den årgang?

2. Er der lavet meget om på modellen siden 2000? - evt. er
der nogle børnesygdomme på den model?

3. Den er eftermonteret med en 2 i 1 udstødning, har den også
2 i 1 orginal?

4. Den er pæn synes jeg, på nær at på bag-fjederen er der ligesom
gevind som ser iret/korroderet ud (kan ikke huske om der er en omløber
til at stramme fjerderen med.) Kan den skiftes for fornuftig beløb?

5. Jeg har læst der er problemer med koblingen, allerede efter 6000miles
begynder den at 'glide' for nogle. Er det rigtigt?

6. Jeg har også læst her på forum at nogle bruger olie. Kan det virkelig
være rigtigt?

7. Den er importeret fra England, er der så restriktion eller lignende på
motor?
eller i det hele taget uligheder med danske importerede fra 2000?

8. Er der noget jeg specielt skal kigge efter under købet af den.

9. Yderligere ínput er meget velkommen.

Jeg er dog ikke så naiv og tro at jeg får svar på alle disse spørgsmål, men
hvis
du har svar til nogle eller andet du mener jeg bør vide inden jeg køber så
vil
jeg være meget taknemlig.

Med venlig hilsen og på forhånd tak.
/Brian Larsen
GSX1000F 95´



 
 
Ulvir (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Ulvir


Dato : 02-05-05 19:56

Brian Larsen wrote:
> Hejsa,
> Jeg overvejer at købe en aprilia RSV1000 fra 2000. Den har
> kun kørt knap 10000km idet den stået uden afgift nogle år og
> er ved at få nummerplade på. Jeg har ikke prøvet den.
> Jeg har derfor nogle spørgsmål jeg håber at få besvaret.
>
> 1. Hvad er specificationer på motor HK/moment? Findes der
> en hjemmeside med specs på den årgang?

Aprilia RSV Mille'en fra 2000 (hvis det er den du mener) er på 998 ccm, maks
effekt er 128 hk (94.2kW) ved 9250 rpm. Maks moment er 103 Nm ved 7000 rpm.
Skulle være god for 270 km/t, 0 - 100 på 3 sekunder..

Der var vist også en Mille R og en Mille SP.

Resten kan jeg desværre ikke svare på, men der er garanteret dem der kan..

Vh- Ulvir.



Hekto (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-05-05 20:33

In article <427664e7$0$228$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
darkest@events.dk says...
> 6. Jeg har også læst her på forum at nogle bruger olie. Kan det virkelig
> være rigtigt?
>
Hold da op!!!! Olie???? ... til hvad?????
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Rasmus Neckelmann (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus Neckelmann


Dato : 03-05-05 10:33

Hekto skrev:
> In article <427664e7$0$228$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> darkest@events.dk says...
> > 6. Jeg har også læst her på forum at nogle bruger olie.
> > Kan det virkelig være rigtigt?
> >
> Hold da op!!!! Olie???? ... til hvad?????

Til at udlægge røgslør velsagtens...

--
mvh Rasmus Neckelmann



[6705] Jesper Sørens~ (02-05-2005)
Kommentar
Fra : [6705] Jesper Sørens~


Dato : 02-05-05 21:07

"Brian Larsen" <darkest@events.dk> skrev i en meddelelse
news:427664e7$0$228$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> 7. Den er importeret fra England, er der så restriktion eller lignende på
> motor?

Ikke at jeg ved det specifikt, men det tror jeg næppe .. England havde
omkring 1990 en grænse mht HK på 125, men den blev slettet på et tidspunkt i
de tidlige 90'ere og siden tror jeg ikke at de engelske MC'er har været
hæmmet på nogen måde... men som sagt, det beror på et gæt...

> Med venlig hilsen og på forhånd tak.
> /Brian Larsen
> GSX1000F 95´

GSX1000F ? Hvad er det lige for en model ?
Sikker på at du ikke mener GSX1100F ?


--
/J
Suzuki SV 1000 K4
dfmc.dk/853




Brian Larsen (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Brian Larsen


Dato : 03-05-05 07:17

> GSX1000F ? Hvad er det lige for en model ?
> Sikker på at du ikke mener GSX1100F ?

Hehe, det var lige en tastefejl. Jeg mener selvfølgelig GSX1100F.
Jeg har haft den siden 96´ da var den så ét år og havde kørt 5500km.
Den har 136hk og 112Nm ved 7000omdr/min. Vejer 252kg tør. Jeg
er utrolig glad for den hvilket 9 år afspejler. Mit dilemma er også om jeg
kan få mig til at sælge den. Hvis jeg får købt en Aprilia vil jeg nok
beholde
den lidt og derefter se hvilken jeg vil sælge



SmaRTrxxv (02-05-2005)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 02-05-05 22:06

Brian Larsen wrote:
> Hejsa,
> Jeg overvejer at købe en aprilia RSV1000 fra 2000. Den har
> kun kørt knap 10000km idet den stået uden afgift nogle år og
> er ved at få nummerplade på. Jeg har ikke prøvet den.
> Jeg har derfor nogle spørgsmål jeg håber at få besvaret.
>
> 1. Hvad er specificationer på motor HK/moment? Findes der
> en hjemmeside med specs på den årgang?

Google og du skal finde...
>
> 2. Er der lavet meget om på modellen siden 2000? - evt. er
> der nogle børnesygdomme på den model?
Ja, den er ændret flere gange..
Og ja, den havde flere børnesygdomme..

Starterkoblingen på 98-00 årgangen var ikke verdens mest holdbare, ca
25K KM..

Samme model lader som regel heller ikke nok, det kan dog meget nemt fikses..

Så har der også været nogle problemer med ventilerne på nogle af dem..

Sidst har der været problemer at de bolte som holder starterkoblingen
ikke var været sikret ordentligt fra fabrikken, med det resultat at de
har raslet ud og har smadret statoren... dyrt... jeg har prøvet..

> 3. Den er eftermonteret med en 2 i 1 udstødning, har den også
> 2 i 1 orginal?
Jeps..

> 4. Den er pæn synes jeg, på nær at på bag-fjederen er der ligesom
> gevind som ser iret/korroderet ud (kan ikke huske om der er en omløber
> til at stramme fjerderen med.) Kan den skiftes for fornuftig beløb?
Det kan den.. hvis ca 2-3000 er rimeligt, men den fejler sikker ikke
noget.. du kan endda sikkert finde en brugt öhlins til den pris..

> 5. Jeg har læst der er problemer med koblingen, allerede efter 6000miles
> begynder den at 'glide' for nogle. Er det rigtigt?
Ja og nej.. Det er som regel ikke koblingen, men den ventil som styrer
slip-koblingen som er stoppet til..
>
> 6. Jeg har også læst her på forum at nogle bruger olie. Kan det virkelig
> være rigtigt?
Normalt slet ikke... Jan har bare været meget uheldig... Det er
forøvrigt heller ikke samme topstykke som sidder på 2000 RSV Mille og på
en Tuono..
>
> 7. Den er importeret fra England, er der så restriktion eller lignende på
> motor?
Det burde der ikke være, dog er de alle sammen begrænsede fra fabrikken
a.h.t. til indkøringen, men det burde forhandleren have ordnet ved
første service...ellers er det også nemt at ordne.

> eller i det hele taget uligheder med danske importerede fra 2000?
Nej..

>
> 8. Er der noget jeg specielt skal kigge efter under købet af den.
Tjek om bagbremsen hænger og eller virker normalt, det kan de godt
gøre-- og det kan drille meget...

Kontroller også slip-koblingen.. slip gassen helt (uden at røre
koblingen) i et lav gear, så må baghjulet ikke steppe... og koblingen
skal tage godt ved igen lige bagefter ..
>
> 9. Yderligere ínput er meget velkommen.
>
> Jeg er dog ikke så naiv og tro at jeg får svar på alle disse spørgsmål, men
> hvis
> du har svar til nogle eller andet du mener jeg bør vide inden jeg køber så
> vil
> jeg være meget taknemlig.
Kig her... http://www.apriliaforum.com/forums/ stil evt. det samme
spørgsmål, og få mange og gode svar...

Nu lyder den som en forfærdelig mc, men f...... hvor er jeg glad for min

Thore Jensen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Brian Larsen (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Brian Larsen


Dato : 03-05-05 21:03

> Kontroller også slip-koblingen.. slip gassen helt (uden at røre koblingen)
> i et lav gear, så må baghjulet ikke steppe... og koblingen skal tage godt
> ved igen lige bagefter ..
> Thore Jensen


Kan du forklare det nærmere, jeg er ikke helt klar over hvad det går ud på.
Ellers mange tak for alle svar.

/Brian.



Brian Larsen (09-05-2005)
Kommentar
Fra : Brian Larsen


Dato : 09-05-05 20:48

>> Kontroller også slip-koblingen.. slip gassen helt (uden at røre
>> koblingen) i et lav gear, så må baghjulet ikke steppe... og koblingen
>> skal tage godt ved igen lige bagefter ..
>> Thore Jensen
>
>
> Kan du forklare det nærmere, jeg er ikke helt klar over hvad det går ud
> på.
> Ellers mange tak for alle svar.
>
> /Brian.
>
Hej,
Nogen som har et bud på hvad Thore Jensen mener vedrørende 'slip-koblingen'?

/Brian



Mikkel Christensen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 10-05-05 09:27

"Brian Larsen" <darkest@events.dk> writes:

> >> Kontroller også slip-koblingen.. slip gassen helt (uden at røre
> >>koblingen) i et lav gear, så må baghjulet ikke steppe... og
> >>koblingen skal tage godt ved igen lige bagefter .. Thore Jensen
> >
> >
> Hej, Nogen som har et bud på hvad Thore Jensen mener vedrørende
> 'slip-koblingen'?

En 'slipper-clutch':

http://www.sigmaperformance.com/slipperclutch.html

Thore beskriver en fin måde at teste at den rent faktisk fungerer.

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| -Paul Tomko

Armand (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-05-05 19:31

Brian Larsen wrote:
>>>Kontroller også slip-koblingen.. slip gassen helt (uden at røre
>>>koblingen) i et lav gear, så må baghjulet ikke steppe... og koblingen
>>>skal tage godt ved igen lige bagefter ..
>>>Thore Jensen
>>
>>
>>Kan du forklare det nærmere, jeg er ikke helt klar over hvad det går ud
>>på.
>>Ellers mange tak for alle svar.
>>
>>/Brian.
>>
>
> Hej,
> Nogen som har et bud på hvad Thore Jensen mener vedrørende 'slip-koblingen'?

Mekanisme der gør at koblingen fedter mildt ved påløb/"motorbremse" og
derfor forhindrer kontant motorbremsende motorcykler i at låse bagdækket
ved nedgearinger.
Testen består af at geare voldsomt ned og konstantere om der er nogen
uro i bagenden (á fedtende eller hoppende bagdæk)!

--
Armand.

Henrik Nielsen (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 03-05-05 07:56

"eller andet du mener jeg bør vide inden jeg køber så vil jeg være meget
taknemlig"

Vær opmærksom på forlygten. Den skal nok skiftes hvis den er fra England. Og
leveringstiden af reservedele til Aprillia er vist ikke for god, har jeg
læst her i NG.

Det med olieforbruget har jeg også hørt før. Men ved ikke om det er
generelt. Vi har en klubben, og ham har jeg ikke hørt klage...



--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



SmaRTrxxv (03-05-2005)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 03-05-05 22:11

Henrik Nielsen wrote:
>
> Vær opmærksom på forlygten. Den skal nok skiftes hvis den er fra England.
Hmm.. Jeg har kun hørt om problemer med forlygten når folk har kørt med
for kraftige pærer eller har koblet alle tre lygter sammen, så de alle
kamn lyse, når man kører med fjernlys... Personligt kører jeg med 2x 90W
superbright uden problemer

> Og
> leveringstiden af reservedele til Aprillia er vist ikke for god, har jeg
> læst her i NG.

Det har nu ikke noget med Aprilia at gøre, men TMP..
Køb delene i tyskland, f.eks ved Kaemna, så har du dem i løbet af et par
dage, og de er som regel også meget billigere...

Thore

Squish (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Squish


Dato : 03-05-05 22:38

SmaRTrxxv wrote:
> Henrik Nielsen wrote:
>
>>
>> Vær opmærksom på forlygten. Den skal nok skiftes hvis den er fra England.
>
> Hmm.. Jeg har kun hørt om problemer med forlygten når folk har kørt med
> for kraftige pærer eller har koblet alle tre lygter sammen, så de alle
> kamn lyse, når man kører med fjernlys... Personligt kører jeg med 2x 90W
> superbright uden problemer

Jeg tror Henrik hentyder til asymmetrisk nærlys. Som bekendt har man
venstrekørsel i England.

--
Squish
VFR750F
CB400F

Henrik Nielsen (04-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 04-05-05 07:40

"Jeg tror Henrik hentyder til asymmetrisk nærlys. Som bekendt har man
venstrekørsel i England"

Lige præcis


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



SmaRTrxxv (04-05-2005)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 04-05-05 22:05

Henrik Nielsen wrote:
> "Jeg tror Henrik hentyder til asymmetrisk nærlys. Som bekendt har man
> venstrekørsel i England"
>
> Lige præcis
>

Jeg tror rent faktisk ikke at lyset på Millen (og mange andre, men ikke
alle) er assymetrisk, når jeg blænder ned rykker lyset sig ikke, det
bliver blot kortere.

Thore


Ukendt (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-05-05 08:10


SmaRTrxxv skrev i meddelelsen
<42793914$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...

>Jeg tror rent faktisk ikke at lyset på Millen (og mange andre, men ikke
>alle) er assymetrisk, når jeg blænder ned rykker lyset sig ikke, det
>bliver blot kortere.


Hold et par meter fra en husmur, stakit eller lignende, og bliv overbevist
Det er maaange år siden asymetrisk lys blev reglen.

mvh
Orla

>Thore




Janner (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 03-05-05 09:12



>
> 6. Jeg har også læst her på forum at nogle bruger olie. Kan det virkelig
> være rigtigt?

Det nok min ulykkelige model du har læst om ...........
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59 se under
beskrivelse.

Denne sag er ikke gået så godt, her i formiddag har jeg netop drøftet
mulighederne med en advokat, den ender så i at jeg idag afleverer et brev
der kræver ophævelse af handlen , og hvis ikke sælger indfrier det vil han
modtage en stævning.

Mvh.

Jan



Psycho Cowboy (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 03-05-05 09:23

"Janner" skrev:

> Denne sag er ikke gået så godt, her i formiddag har jeg netop drøftet
> mulighederne med en advokat, den ender så i at jeg idag afleverer et brev
> der kræver ophævelse af handlen , og hvis ikke sælger indfrier det vil han
> modtage en stævning.
____________________________________________

Sådan skal de fandeme have det Janner!
Glæder mig til at høre hvordan sagen ender, så jeg håber, du følger lidt op
på hvad der sker undervejs?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234



Henrik Nielsen (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 03-05-05 10:10

Det er jeg spændt på at høre mere om. Håber du får medhold.


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Nils (04-05-2005)
Kommentar
Fra : Nils


Dato : 04-05-05 15:42

Er den glade ejer af en Mille R fra netop 2000. Der er en masser store brede
smil gemt i den cykel!

Har oplevet et lille olie forbrug ifb. med tracks days. Vel ok
Kan varmt anbefale en nedgearing foran, Millen er højt gearet fra fabrikken
(ihvertfald den årgang...) Det giver en bedre kørsel i byen med mange
stop/start. Tophastigheden er stadig afhængig af en masse andre ting...

Udover frisk sportslig kørsel f.eks track-days, så overrasker cyklen også
ved at være rimelig acceptable at køre langt på, dvs flere hundrede km uden
kiropraktor behov...

En evt bagsædepassager sidder højt og skidt...

Cyklen har mine varmeste anbefalinger!

Nils



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste