/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Metax mobiltankning
Fra : KL


Dato : 27-04-05 18:17

Hej

Jeg opdagede for nylig konceptet "mobiltankning" hos Metax
http://www.metax.dk/page504.aspx

Er der nogen der har erfaringer med stabiliteten af systemet,
kørselsregnskabet på nettet osv? Med mindre man tanker hos Metax hver eneste
gang (hvad de naturligvis vil have én til), er det nok så som så med
anvendeligheden af kørselsregnskabet, men jeg er blot interesseret i at høre
om systemet kører nogenlunde problemfrit i det hele taget.

Jeg kan se de skriver, at det ikke må bruges af MC'ere, men jeg har ærligt
talt lidt svært ved at tage advarslen omkring "elektronisk udstyr" i
nærheden af tankanlægget alvorligt. Da alle tankene er ubemandede er der vel
heller ikke umiddelbart nogen til at påtale det?
Findes der ét eneste dokumenteret eksempel på ulykker i forbindelse med
mobiltelefoner og tankning, og hvordan skulle det rent fysisk ske? I øvrigt
har jeg også forstået det således at man taster inden man tanker, og hvis
det var fordi signalet forstyrrede selve standerne burde det vel også være
forbudt at gøre det inde fra en bil?



 
 
Squish (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Squish


Dato : 27-04-05 18:44

KL wrote:

> Findes der ét eneste dokumenteret eksempel på ulykker i forbindelse med
> mobiltelefoner og tankning, og hvordan skulle det rent fysisk ske? I øvrigt
> har jeg også forstået det således at man taster inden man tanker, og hvis
> det var fordi signalet forstyrrede selve standerne burde det vel også være
> forbudt at gøre det inde fra en bil?

Tja.. vurdér selv: http://www.snopes.com/autos/hazards/gasvapor.asp

--
Squish
VFR750F
CB400F

KL (27-04-2005)
Kommentar
Fra : KL


Dato : 27-04-05 19:01

>> Findes der ét eneste dokumenteret eksempel på ulykker i forbindelse med
>> mobiltelefoner og tankning, og hvordan skulle det rent fysisk ske? I
>> øvrigt har jeg også forstået det således at man taster inden man tanker,
>> og hvis det var fordi signalet forstyrrede selve standerne burde det vel
>> også være forbudt at gøre det inde fra en bil?
>
> Tja.. vurdér selv: http://www.snopes.com/autos/hazards/gasvapor.asp

Ja, det var som forventet en and. Måske man skulle sende linket til Metax?



OlIvEr [6000] (27-04-2005)
Kommentar
Fra : OlIvEr [6000]


Dato : 27-04-05 21:40

> Ja, det var som forventet en and. Måske man skulle sende linket til Metax?
---
Der gik for ikke så længe siden noget på Viva der hed braniacs.. De havde en
mani med at sprænge campingvogne til atomer..
De tog på et tidspunkt en campingvogn og fyldte den med benzin, og lagde
otte mobiler i den med otte forskellige numre..
-Udenfor i sikker afstand stod der otte personer der også havde en mobil
hver..

-Der skete nada!

Meeeen campingvognen skulle jo dø, så de havde også lagt en ledning derind..
I den anden ende stod en der gjorde sig selv statisk elektrisk ved at løbe
på stedet.. -Da han rørte ledningen med fingerspidsen... -KAPOW-
:)) -Campingvognen døde..


--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





K (28-04-2005)
Kommentar
Fra : K


Dato : 28-04-05 16:41


"OlIvEr [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:426ff803$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Ja, det var som forventet en and. Måske man skulle sende linket til
>> Metax?
> ---
> Der gik for ikke så længe siden noget på Viva der hed braniacs.. De havde
> en
> mani med at sprænge campingvogne til atomer..
> De tog på et tidspunkt en campingvogn og fyldte den med benzin, og lagde
> otte mobiler i den med otte forskellige numre..
> -Udenfor i sikker afstand stod der otte personer der også havde en mobil
> hver..
>
> -Der skete nada!
>
> Meeeen campingvognen skulle jo dø, så de havde også lagt en ledning
> derind..
> I den anden ende stod en der gjorde sig selv statisk elektrisk ved at løbe
> på stedet.. -Da han rørte ledningen med fingerspidsen... -KAPOW-
> :)) -Campingvognen døde..

Så mangler vi bare at de to herrer fra Mythbusters gør samme forsøg, de skal
nok få ild i benzinen

K



rbk17 (28-04-2005)
Kommentar
Fra : rbk17


Dato : 28-04-05 10:08

On Wed, 27 Apr 2005 19:44:03 +0200, Squish wrote:

> KL wrote:
>
>> Findes der ét eneste dokumenteret eksempel på ulykker i forbindelse
>> med mobiltelefoner og tankning, og hvordan skulle det rent fysisk ske? I
>> øvrigt har jeg også forstået det således at man taster inden man
>> tanker, og hvis det var fordi signalet forstyrrede selve standerne burde
>> det vel også være forbudt at gøre det inde fra en bil?
>
> Tja.. vurdér selv: http://www.snopes.com/autos/hazards/gasvapor.asp

Det tætteste jeg har været på en forklaring, som jeg dog finder helt
ude i skoven, er at hvis du taber den, kunne der komme en gnist / "lysbue"
idet batteriet løsriver sig. - Men helt ærligt, hvor stor en chancen for
det? En mobil bruger jo ikke just flere Amp...

/holger
MC-Røvtur

Martin Sørensen (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 27-04-05 19:00

> Findes der ét eneste dokumenteret eksempel på ulykker i forbindelse
> med mobiltelefoner og tankning, og hvordan skulle det rent fysisk
> ske? I øvrigt har jeg også forstået det således at man taster inden
> man tanker, og hvis det var fordi signalet forstyrrede selve
> standerne burde det vel også være forbudt at gøre det inde fra en bil?

Læs den i øvrigt udmærkede gennemgang som Squish linker til. Som tillæg til
den information kan jeg også tilføje at Mythbusters på Discovery Channel
også har gennemgået det i et af de første afsnit. Der bliver også
konkluderet at der ikke er nogen grund til at mobiltelefoner skulle kunne
starte en brand. Sætter man sig derimod ind i bilen under tankning, har
isolerende sko på og stiger ud uden at røre nogen metaldele, kan man opbygge
en statisk elektricitet og lave en gnist lige idet man griber ud efter
pumpen.

signing off.. Martin Sørensen



Carsten Sørensen (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Sørensen


Dato : 27-04-05 22:39

Martin Sørensen wrote:
> Læs den i øvrigt udmærkede gennemgang som Squish linker til. Som tillæg til
> den information kan jeg også tilføje at Mythbusters på Discovery Channel
> også har gennemgået det i et af de første afsnit.

Sjov serie. De har endda taget historien op igen i et senere afsnit, da
de fik en masse mails med forslag til hvordan de kunne få mobilen til at
sætte ild i benzinen. Dem afprøvede de med samme resultat - det kunne
ikke lade sig gøre.


Carsten Sørensen

Kåre Nejmann (28-04-2005)
Kommentar
Fra : Kåre Nejmann


Dato : 28-04-05 23:26

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote:

>Sætter man sig derimod ind i bilen under tankning, har
>isolerende sko på og stiger ud uden at røre nogen metaldele, kan man opbygge
>en statisk elektricitet og lave en gnist lige idet man griber ud efter
>pumpen.

Og det er vel af samme grund, at der altid skal sættes en
jordforbundet ledning til fly eller helikoptere, før de må tankes op.

--
Kåre

Biker-Jørgen (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Biker-Jørgen


Dato : 29-04-05 10:05

"KL" <spam@spam.com> wrote in message
news:426fc8f8$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Jeg kan se de skriver, at det ikke må bruges af MC'ere, men jeg har ærligt
> talt lidt svært ved at tage advarslen omkring "elektronisk udstyr" i
> nærheden af tankanlægget alvorligt. Da alle tankene er ubemandede er der
> vel heller ikke umiddelbart nogen til at påtale det?

Der er fanme ingen der skal forbyde mig at tale i mobilen, heller ikke på en
tankstation. Og når du nu ikke kan få en bøde for det så glem den advarsel.
Glem også alle de latterlige advarsler man ser overalt!!

Det er vigtigt at vise omverdenen at Bikere Rules!!!

Biker-Jørgen



Torben Scheel (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 29-04-05 11:32

Biker-Jørgen wrote:

> Der er fanme ingen der skal forbyde mig at tale i mobilen, heller ikke på en
> tankstation. Og når du nu ikke kan få en bøde for det så glem den advarsel.
> Glem også alle de latterlige advarsler man ser overalt!!
>
> Det er vigtigt at vise omverdenen at Bikere Rules!!!
>
Jeg forbyder dig at sætte ild til dig selv. Det kan være farligt.

--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425

OlIvEr [6000] (29-04-2005)
Kommentar
Fra : OlIvEr [6000]


Dato : 29-04-05 10:46

> Jeg forbyder dig at sætte ild til dig selv. Det kan være farligt.
--
loool... :))


--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





anders majland (29-04-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 29-04-05 10:33

> Der er fanme ingen der skal forbyde mig at tale i mobilen, heller ikke på
> en tankstation. Og når du nu ikke kan få en bøde for det så glem den
> advarsel. Glem også alle de latterlige advarsler man ser overalt!!
> Det er vigtigt at vise omverdenen at Bikere Rules!!!

Kunne du ikke også tænde en smøg næste gang du tanker. Er det mørkt kan du
også lige bruge tændstikken til at se hvor meget der er tilbage i tanken....

/A - der er træt af at folk taler i mobil "alle" steder, og påtvinger mig at
høre en halv ligegyldig samtale ...



Ukendt (01-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-05-05 15:02


"KL" <spam@spam.com> skrev i en meddelelse
news:426fc8f8$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej
>
> Jeg opdagede for nylig konceptet "mobiltankning" hos Metax
> http://www.metax.dk/page504.aspx
>
> Er der nogen der har erfaringer med stabiliteten af systemet,
> kørselsregnskabet på nettet osv? Med mindre man tanker hos Metax hver
> eneste gang (hvad de naturligvis vil have én til), er det nok så som så
> med anvendeligheden af kørselsregnskabet, men jeg er blot interesseret i
> at høre om systemet kører nogenlunde problemfrit i det hele taget.

Hej. Det er et system, der virker. Ja, du kan sagtens tanke andre steder, du
kan gå ind på dit regnskab via deres hjemmeside og selv taste tankningen
ind - lige som du kan fjerne en tankning på dit metaxkort, hvis du nu f.eks.
har fyldt benzin på en bil som tak for lån. Dog skal du være opmærksom på,
at du får hvert kort, kun kan have et køretøj i regnskabet. Så jeg har altså
2 kort et prinsessen og et til madkassen - og prinsessens kort er tilmeldt
mobiltankning.

> Jeg kan se de skriver, at det ikke må bruges af MC'ere, men jeg har ærligt
> talt lidt svært ved at tage advarslen omkring "elektronisk udstyr" i
> nærheden af tankanlægget alvorligt. Da alle tankene er ubemandede er der
> vel heller ikke umiddelbart nogen til at påtale det?

Hmm, jeg havde ikke lige set den klausul, men jeg har skrevet under på at
jeg ikke må bruge mobilen i udendørs på tankenstationen fri, så det gør
selvfølgelig "ikke"

--
Mvh.
Kims
Honda CB 600 F Hornet
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=840




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177561
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408955
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste